Eurotraveler
Member
Περιεχόμενα
ΙΙΙ. Από το Kirchberg στο Gare
Κυριακή στο τέλος του καλοκαιριού και ο καιρός είναι φθινοπωρινός. Η πρόβλεψη λέει ότι η μέγιστη θερμοκρασία θα είναι 19 βαθμοί και πως το μεσημέρι αναμένονται κάποιες βροχοπτώσεις. Ως λάτρης του χειμώνα θεωρώ ότι υπήρξα τυχερός, αν σκεφτεί κανείς ότι μια εβδομάδα πριν η θερμοκρασία στο Λουξεμβούργο έφτανε τους 27 βαθμούς. Το Kirchberg ήταν φυσικά σχεδόν άδειο από κόσμο, επιχειρηματική συνοικία γαρ και το Σαββατοκύριακο καθείς παραμένει στο σπίτι του. Στο Kirchberg δεν υπάρχουν πολλά σπίτια, τουλάχιστον στο νότιο τμήμα του Kirchberg, στο οποίο και βρεθήκαμε εμείς. Είχαμε στη διάθεσή μας το μεγαλύτερο μέρος της μέρας, αφού η πτήση για το Πόρτο αναχωρούσε το βράδυ, γύρω στις 10. Δεδομένου όμως ότι θέλαμε να επισκεφθούμε και το Trier την ίδια μέρα, παραμείναμε ουσιαστικά ως το μεσημέρι στην πόλη του Λουξεμβούργου. Αφήσαμε τις βαλίτσες στη reception του ξενοδοχείου με σκοπό να τις πάρουμε πίσω το απόγευμα και ξεκινήσαμε πεζή για μια μεγάλη (για τα δεδομένα της πόλης) βόλτα από το Kirchberg ως το Gare.
Η πρώτη σκέψη ήταν να δούμε από πιο κοντά τα κτίρια του Δικαστηρίου της Ε.Ε., τα οποία και ως τότε βλέπαμε από το παράθυρο του δωματίου. Κάναμε λοιπόν μια σύντομη παράκαμψη, αλλά στην κεντρική είσοδο με τις σημαίες δε φτάσαμε, αφενός γιατί θα έπρεπε να κάνουμε τον κύκλο για να δούμε μόνο τις σημαίες από πιο κοντά, αφετέρου γιατί κάποια κιγκλιδώματα μας προϊδέαζαν ότι μάλλον άδικα θα κάναμε τον κύκλο. Τώρα που βλέπω όμως τη διαδρομή στο google maps και κοντά μου φαίνεται και κανένα κιγκλίδωμα δε βλέπω...
Bρισκόμαστε πλέον στην άλλη πλευρά της λεωφόρου Kennedy. Φουτουριστικό και ογκώδες το κτίριο της Φιλαρμονικής του Λουξεμβούργου δε μένει απαρατήρητο. Παραδίπλα, το ξενοδοχείο Melia. Μπορεί όλη η πόλη να είναι ακριβή στη διαμονή, αλλά το συγκεκριμένο ξενοδοχείο το θυμόμουν χαρακτηριστικά ήδη από την πρώτη μου αναζήτηση στο ίντερνετ λόγω των απλησίαστων τιμών του. Πάντως η περιοχή μεταξύ της Φιλαρμονικής και του Melia είναι ευχάριστη και σύγχρονη, στην ουσία πρόκειται για έναν μικρό πεζόδρομο με δέντρα και παγκάκια, ίσως και κάποια τραπεζάκια.
Στο σημείο αυτό, στο τέλος σχεδόν του οροπεδίου του Kirchberg, ξεκινάει η συνοικία Clausen, για να καταλήξει στις όχθες του μικρού Αλζέτ. Έντονο ενδιαφέρον παρουσιάζουν το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης MUDAM και το φρούριο Thüngen. Τα δύο κτίρια είναι κτισμένα το ένα πλάι στο άλλο δημιουργοώντας μια ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονικά σύνθεση, μολονότι η κατασκευή τους απέχει χρονικά περίπου 3 αιώνες. Το μεν MUDAM άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό το 2016, ενώ το φρούριο Thüngen αποτελεί τμήμα των οχυρώσεων του Λουξεμβούργου και χρονολογείται στο πρώτο μισό του 18ου αιώνα. Μάλιστα σώζεται σε καλή κατάσταση, γι'αυτό και δε στερείται γραφικότητας. Ένα χαρακτηριστικό μιρκό φρούριο, με την τους πύργους του και τη γεφυρούλα του πάνω από την τάφρο. Για τους πιο ρομαντικούς προτείνεται η εναλλακτική ονομασία του φορυρίου Thüngen: φρούριο των 3 βελανιδιών! Προσοχή όμως, βελανιδιών εκ των βελανίδια κι όχι βαλενιδιές, αφού καθένας από τους πύργους του φρουρίου φέρει στην κορυφή του ένα βελανίδι!
Έξω από το φρούριο ένα πλάτωμα με γρασίδι προσφέρει υπέροχη θέα στην πόλη του Λουξεμβούργου. Πάντως πολλά σημεία στην περιοχή αυτή είναι γνωστά για τη θέα που προσφέρουν.
Αφού απολαύσαμε τη θέα περάσαμε μέσα από ένα άλλο τμήμα των οχυρώσεων της πόλης. Πρόκειται για το Haut-Grünewald/Obergrünewald, το οποίο είχε κυρίως αμυντικό ρόλο. Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι αυτή τη φορά η επίσκεψη έγινε και εσωτερικά. Δε γνωρίζω με βεβαιότητα αν άλλα τμήματα των οχυρώσεων της πόλης απαιτούν εισιτήριο για την είσοδο, στο συγκεκριμένο όμως η επίσκεψη είναι δωρεάν και εσωτερικά. Βέβαια μόνο λίγα δρομάκια υπάρχουν στο εσωτερικό, όμως η επίσκεψη συνιστάται, καθώς αυτό το φρούριο διαφέρει αρχιτεκτονικά από τα υπόλοιπα. Αποτελείται από μεγάλους πέτρινους όγκους σε γεωμετρικά σχήματα και θεωρείται ότι συνολικά σχηματίζει ένα ημισέληνο, αν και αυτό δεν είναι εύκολα διακριτό.
Μια καλή απεικόνιση της τοποθεσίας υπάρχει εδώ:https://www.google.gr/maps/place/Fort+Thüngen/@49.615,6.1378652,3a,75y,282.19h,90t/data=!3m8!1e1!3m6!1s-8wH_EkwHpcM/Vi_idVRkeeI/AAAAAAAAF04/20Yat-g-Lss4258HLsTMKe4e31kx3O6zQ!2e4!3e11!6s//lh5.googleusercontent.com/-8wH_EkwHpcM/Vi_idVRkeeI/AAAAAAAAF04/20Yat-g-Lss4258HLsTMKe4e31kx3O6zQ/w203-h100-k-no-pi-0-ya356.47635-ro-0-fo100/!7i5000!8i2500!4m5!3m4!1s0x47954f319beba3b7:0xce274998ceb83fe7!8m2!3d49.6169751!4d6.140209
Βγαίνοντας από το εσωτερικό της οχύρωσης, η τοποθεσία επιφύλασσε μια ακόμη όμορφη εικόνα προς την Άνω Πόλη του Λουξεμβούργου.
Ο στόχος ήταν να συνεχίσουμε την κατηφορική διαδρομή προς την Κάτω Πόλη, ώστε να φτάσουμε στις όχθες του Αλζέτ. Πράγματι, αυτό κάναμε και η διαδρομή ήταν υπέροχη. Για λίγο όμως βρεθήκαμε να τριγυρνάμε στα καταπράσινα δρομάκια της πλαγιάς του Clausen αναζητώντας το σωστό δρόμο που θα μας οδηγούσε στο ποτάμι. Δυο φορές λοιπόν βρεθήκαμε σε αδιέξοδο, αλλά δεν ήταν κάτι τραγικό. Απλά προχωρήσαμε ακολουθώντας όχι μόνο τα δρομάκια που είχαν κατηφορική κλίση, αλλά και τους άλλους -αν και ελάχιστους- επισκέπτες που τύχαινε να βρίσκονται εκεί. Η διαδρομή λοιπόν μέχρι το ποτάμι ήταν πολύ όμορφη. Καταπράσινη, με δρομάκια ανάμεσα στα δέντρα, σκαλιά και καμια δυο μικρές γέφυρες.
Έτσι φτάσαμε στο ποτάμι. Ο Αλζέτ πνιγμένος στο πράσινο των δέντρων άπλωνε ήσυχα τα νερά του κάτω από από τη γέφυρα. Είναι μικρός, ωστόσο η παρουσία του αρκεί για να αγακαλιάσει μαζί με τον Πετρούς όλο το κέντρο του Λουξεμβούργου διαγράφοντας μια κοιλάδα ανάμεσα στα υψώματα.
Αφού όμως κατεβήκαμε, ήρθε η ώρα να ξεκινήσουμε ξανά την ανάβαση. Ευτυχώς η σήμανση ήταν επαρκής και γρήγορα υποχώρησε ο φόβος μου ότι θα χαθούμε ξανά ανάμεσα στα δέντρα. Ανεβήκαμε λοιπον τώρα ως το βράχο Bock για να ξεκινήσουμε από εκεί την πιο γραφική μάλλον και τουριστική -αλλά δικαίως- διαδρομή εντός της πόλης του Λουξεμβούργου. Ονομάζεται chemin de la Corniche ή απλά Corniche και προσφέρει όμορφη θέα στο φαράγγι του Πετρούς και στο Grund διασχίζοντας εξωτερικά ένα τμήμα της Άνω Πόλης. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που ο Λουξεμβούργιος συγγραφέας Batty Weber την ονόμασε "το πιο όμορφο μπαλκόνι της Ευρώπης"!
Μπαίνουμε τώρα για λίγο στο εσωτερικό της Άνω Πόλης και συναντάμε τη συνοικία των δικαστηρίων, άλλως Cité judiciare. Χτισμένη στην τοποθεσία Plateau St Esprit στο άκρο της Άνω Πόλης, η συνοικία αμέσως εκπέμπει ένα αίσθημα τάξης και αποτελείται από καλοδιατηρημένα κτίρια, καθένα από τα οποία στεγάζει και ένα δικαστήριο. Γιατί αφού είδαμε το Δικαστήριο της Ε.Ε. ήταν καιρός να γνωρίσουμε και τα εσωτερικά δικαστήρια.
Λίγο πριν αφήσουμε την Άνω Πόλη για τη συνοικία του σταθμού, βλέπουμε μια φλόγα να καίει. Είναι η καλούμενη "αιώνια φλόγα" του Λουξεμβούργου, η οποία μαζί με τους καμπύλους τοίχους και την κρύπτη, που υψώνονται πίσω της, συνθέτει το Εθνικό Μνημείο Αλληλεγγύης, ένα μνημείο προς τιμήν των νεκρών Λουξεμβούργιων του Β' Π.Π.
Διασχίζουμε τη γέφυρα που ονομάζεται Passarelle ή Viaduc για να μεταβούμε στην απέναντι συνοικία του σταθμού. Φυσικά, όπως οι περισσότερες γέφυρες της πόλης, έτσι κι αυτή προσφέρει όμορφη θέα. Η συνοικία του σταθμού ή απλώς Gare δεν παρουσιάζει το ίδιο ιστορικό ενδιαφέρον με την Άνω Πόλη και το Grund, είναι όμως μια σύγχρονη συνοικία, ζωηρή και με εμπορική κίνηση, κυρίως κατά μήκος των λεωφόρων Avenue de la Gare και Avenue de la Liberté. Η κυρίως βόλτα μας όμως στο Λουξεμβούργο τελειώνει εδώ, στο όμορφο κτίριο του σταθμού, στο οποίο μπαίνουμε λίγο πριν ξεκινήσει να βρέχει με σκοπό να επιβιβαστούμε στο τρένο με προορισμό την αρχαιότερη πόλη της γειτονικής Γερμανίας.
Κυριακή στο τέλος του καλοκαιριού και ο καιρός είναι φθινοπωρινός. Η πρόβλεψη λέει ότι η μέγιστη θερμοκρασία θα είναι 19 βαθμοί και πως το μεσημέρι αναμένονται κάποιες βροχοπτώσεις. Ως λάτρης του χειμώνα θεωρώ ότι υπήρξα τυχερός, αν σκεφτεί κανείς ότι μια εβδομάδα πριν η θερμοκρασία στο Λουξεμβούργο έφτανε τους 27 βαθμούς. Το Kirchberg ήταν φυσικά σχεδόν άδειο από κόσμο, επιχειρηματική συνοικία γαρ και το Σαββατοκύριακο καθείς παραμένει στο σπίτι του. Στο Kirchberg δεν υπάρχουν πολλά σπίτια, τουλάχιστον στο νότιο τμήμα του Kirchberg, στο οποίο και βρεθήκαμε εμείς. Είχαμε στη διάθεσή μας το μεγαλύτερο μέρος της μέρας, αφού η πτήση για το Πόρτο αναχωρούσε το βράδυ, γύρω στις 10. Δεδομένου όμως ότι θέλαμε να επισκεφθούμε και το Trier την ίδια μέρα, παραμείναμε ουσιαστικά ως το μεσημέρι στην πόλη του Λουξεμβούργου. Αφήσαμε τις βαλίτσες στη reception του ξενοδοχείου με σκοπό να τις πάρουμε πίσω το απόγευμα και ξεκινήσαμε πεζή για μια μεγάλη (για τα δεδομένα της πόλης) βόλτα από το Kirchberg ως το Gare.
Η πρώτη σκέψη ήταν να δούμε από πιο κοντά τα κτίρια του Δικαστηρίου της Ε.Ε., τα οποία και ως τότε βλέπαμε από το παράθυρο του δωματίου. Κάναμε λοιπόν μια σύντομη παράκαμψη, αλλά στην κεντρική είσοδο με τις σημαίες δε φτάσαμε, αφενός γιατί θα έπρεπε να κάνουμε τον κύκλο για να δούμε μόνο τις σημαίες από πιο κοντά, αφετέρου γιατί κάποια κιγκλιδώματα μας προϊδέαζαν ότι μάλλον άδικα θα κάναμε τον κύκλο. Τώρα που βλέπω όμως τη διαδρομή στο google maps και κοντά μου φαίνεται και κανένα κιγκλίδωμα δε βλέπω...
Bρισκόμαστε πλέον στην άλλη πλευρά της λεωφόρου Kennedy. Φουτουριστικό και ογκώδες το κτίριο της Φιλαρμονικής του Λουξεμβούργου δε μένει απαρατήρητο. Παραδίπλα, το ξενοδοχείο Melia. Μπορεί όλη η πόλη να είναι ακριβή στη διαμονή, αλλά το συγκεκριμένο ξενοδοχείο το θυμόμουν χαρακτηριστικά ήδη από την πρώτη μου αναζήτηση στο ίντερνετ λόγω των απλησίαστων τιμών του. Πάντως η περιοχή μεταξύ της Φιλαρμονικής και του Melia είναι ευχάριστη και σύγχρονη, στην ουσία πρόκειται για έναν μικρό πεζόδρομο με δέντρα και παγκάκια, ίσως και κάποια τραπεζάκια.
Στο σημείο αυτό, στο τέλος σχεδόν του οροπεδίου του Kirchberg, ξεκινάει η συνοικία Clausen, για να καταλήξει στις όχθες του μικρού Αλζέτ. Έντονο ενδιαφέρον παρουσιάζουν το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης MUDAM και το φρούριο Thüngen. Τα δύο κτίρια είναι κτισμένα το ένα πλάι στο άλλο δημιουργοώντας μια ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονικά σύνθεση, μολονότι η κατασκευή τους απέχει χρονικά περίπου 3 αιώνες. Το μεν MUDAM άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό το 2016, ενώ το φρούριο Thüngen αποτελεί τμήμα των οχυρώσεων του Λουξεμβούργου και χρονολογείται στο πρώτο μισό του 18ου αιώνα. Μάλιστα σώζεται σε καλή κατάσταση, γι'αυτό και δε στερείται γραφικότητας. Ένα χαρακτηριστικό μιρκό φρούριο, με την τους πύργους του και τη γεφυρούλα του πάνω από την τάφρο. Για τους πιο ρομαντικούς προτείνεται η εναλλακτική ονομασία του φορυρίου Thüngen: φρούριο των 3 βελανιδιών! Προσοχή όμως, βελανιδιών εκ των βελανίδια κι όχι βαλενιδιές, αφού καθένας από τους πύργους του φρουρίου φέρει στην κορυφή του ένα βελανίδι!
Έξω από το φρούριο ένα πλάτωμα με γρασίδι προσφέρει υπέροχη θέα στην πόλη του Λουξεμβούργου. Πάντως πολλά σημεία στην περιοχή αυτή είναι γνωστά για τη θέα που προσφέρουν.
Αφού απολαύσαμε τη θέα περάσαμε μέσα από ένα άλλο τμήμα των οχυρώσεων της πόλης. Πρόκειται για το Haut-Grünewald/Obergrünewald, το οποίο είχε κυρίως αμυντικό ρόλο. Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι αυτή τη φορά η επίσκεψη έγινε και εσωτερικά. Δε γνωρίζω με βεβαιότητα αν άλλα τμήματα των οχυρώσεων της πόλης απαιτούν εισιτήριο για την είσοδο, στο συγκεκριμένο όμως η επίσκεψη είναι δωρεάν και εσωτερικά. Βέβαια μόνο λίγα δρομάκια υπάρχουν στο εσωτερικό, όμως η επίσκεψη συνιστάται, καθώς αυτό το φρούριο διαφέρει αρχιτεκτονικά από τα υπόλοιπα. Αποτελείται από μεγάλους πέτρινους όγκους σε γεωμετρικά σχήματα και θεωρείται ότι συνολικά σχηματίζει ένα ημισέληνο, αν και αυτό δεν είναι εύκολα διακριτό.
Μια καλή απεικόνιση της τοποθεσίας υπάρχει εδώ:https://www.google.gr/maps/place/Fort+Thüngen/@49.615,6.1378652,3a,75y,282.19h,90t/data=!3m8!1e1!3m6!1s-8wH_EkwHpcM/Vi_idVRkeeI/AAAAAAAAF04/20Yat-g-Lss4258HLsTMKe4e31kx3O6zQ!2e4!3e11!6s//lh5.googleusercontent.com/-8wH_EkwHpcM/Vi_idVRkeeI/AAAAAAAAF04/20Yat-g-Lss4258HLsTMKe4e31kx3O6zQ/w203-h100-k-no-pi-0-ya356.47635-ro-0-fo100/!7i5000!8i2500!4m5!3m4!1s0x47954f319beba3b7:0xce274998ceb83fe7!8m2!3d49.6169751!4d6.140209
Βγαίνοντας από το εσωτερικό της οχύρωσης, η τοποθεσία επιφύλασσε μια ακόμη όμορφη εικόνα προς την Άνω Πόλη του Λουξεμβούργου.
Ο στόχος ήταν να συνεχίσουμε την κατηφορική διαδρομή προς την Κάτω Πόλη, ώστε να φτάσουμε στις όχθες του Αλζέτ. Πράγματι, αυτό κάναμε και η διαδρομή ήταν υπέροχη. Για λίγο όμως βρεθήκαμε να τριγυρνάμε στα καταπράσινα δρομάκια της πλαγιάς του Clausen αναζητώντας το σωστό δρόμο που θα μας οδηγούσε στο ποτάμι. Δυο φορές λοιπόν βρεθήκαμε σε αδιέξοδο, αλλά δεν ήταν κάτι τραγικό. Απλά προχωρήσαμε ακολουθώντας όχι μόνο τα δρομάκια που είχαν κατηφορική κλίση, αλλά και τους άλλους -αν και ελάχιστους- επισκέπτες που τύχαινε να βρίσκονται εκεί. Η διαδρομή λοιπόν μέχρι το ποτάμι ήταν πολύ όμορφη. Καταπράσινη, με δρομάκια ανάμεσα στα δέντρα, σκαλιά και καμια δυο μικρές γέφυρες.
Έτσι φτάσαμε στο ποτάμι. Ο Αλζέτ πνιγμένος στο πράσινο των δέντρων άπλωνε ήσυχα τα νερά του κάτω από από τη γέφυρα. Είναι μικρός, ωστόσο η παρουσία του αρκεί για να αγακαλιάσει μαζί με τον Πετρούς όλο το κέντρο του Λουξεμβούργου διαγράφοντας μια κοιλάδα ανάμεσα στα υψώματα.
Αφού όμως κατεβήκαμε, ήρθε η ώρα να ξεκινήσουμε ξανά την ανάβαση. Ευτυχώς η σήμανση ήταν επαρκής και γρήγορα υποχώρησε ο φόβος μου ότι θα χαθούμε ξανά ανάμεσα στα δέντρα. Ανεβήκαμε λοιπον τώρα ως το βράχο Bock για να ξεκινήσουμε από εκεί την πιο γραφική μάλλον και τουριστική -αλλά δικαίως- διαδρομή εντός της πόλης του Λουξεμβούργου. Ονομάζεται chemin de la Corniche ή απλά Corniche και προσφέρει όμορφη θέα στο φαράγγι του Πετρούς και στο Grund διασχίζοντας εξωτερικά ένα τμήμα της Άνω Πόλης. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που ο Λουξεμβούργιος συγγραφέας Batty Weber την ονόμασε "το πιο όμορφο μπαλκόνι της Ευρώπης"!
Μπαίνουμε τώρα για λίγο στο εσωτερικό της Άνω Πόλης και συναντάμε τη συνοικία των δικαστηρίων, άλλως Cité judiciare. Χτισμένη στην τοποθεσία Plateau St Esprit στο άκρο της Άνω Πόλης, η συνοικία αμέσως εκπέμπει ένα αίσθημα τάξης και αποτελείται από καλοδιατηρημένα κτίρια, καθένα από τα οποία στεγάζει και ένα δικαστήριο. Γιατί αφού είδαμε το Δικαστήριο της Ε.Ε. ήταν καιρός να γνωρίσουμε και τα εσωτερικά δικαστήρια.
Λίγο πριν αφήσουμε την Άνω Πόλη για τη συνοικία του σταθμού, βλέπουμε μια φλόγα να καίει. Είναι η καλούμενη "αιώνια φλόγα" του Λουξεμβούργου, η οποία μαζί με τους καμπύλους τοίχους και την κρύπτη, που υψώνονται πίσω της, συνθέτει το Εθνικό Μνημείο Αλληλεγγύης, ένα μνημείο προς τιμήν των νεκρών Λουξεμβούργιων του Β' Π.Π.
Διασχίζουμε τη γέφυρα που ονομάζεται Passarelle ή Viaduc για να μεταβούμε στην απέναντι συνοικία του σταθμού. Φυσικά, όπως οι περισσότερες γέφυρες της πόλης, έτσι κι αυτή προσφέρει όμορφη θέα. Η συνοικία του σταθμού ή απλώς Gare δεν παρουσιάζει το ίδιο ιστορικό ενδιαφέρον με την Άνω Πόλη και το Grund, είναι όμως μια σύγχρονη συνοικία, ζωηρή και με εμπορική κίνηση, κυρίως κατά μήκος των λεωφόρων Avenue de la Gare και Avenue de la Liberté. Η κυρίως βόλτα μας όμως στο Λουξεμβούργο τελειώνει εδώ, στο όμορφο κτίριο του σταθμού, στο οποίο μπαίνουμε λίγο πριν ξεκινήσει να βρέχει με σκοπό να επιβιβαστούμε στο τρένο με προορισμό την αρχαιότερη πόλη της γειτονικής Γερμανίας.
Last edited by a moderator: