varioAthens
Member
- Μηνύματα
- 6.660
- Likes
- 13.731
Η πρώτη εκδρομή που επιλέξαμε ήταν αυτή στο χωριό Altos de Chavons και στο Saona Island. Σημείο αναχώρησης της εκδρομής ήταν η πόλη La Romana, 1,5-2 ώρες μακρυά από την Πούντα Κάνα.
Στή διαδρομή προς την La Romana περάσαμε ξανά από πολλά χωριά που είχαμε δει και την πρώτη ημέρα, πηγαίνοντας από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο. Σε αντίθεση, όμως, με την πρώτη μέρα που ήταν Κυριακή απόγευμα, τώρα ήταν Τρίτη πρωϊ και είχαμε την ευκαιρία να δούμε πως εκτυλίσσεται η ζωή εκεί στους καθημερινούς ρυθμούς της.
Οι δρόμοι είχαν τώρα περισσότερη κίνηση. Ως επί των πλείστον κυκλοφορούσαν μηχανάκια και αγροτικά αυτοκίνητα με τις καρότσες φορτωμένες μέχρι και δέκα ανθρώπους. Τα μαγαζιά ήταν ανοιχτά και οι ντόπιες γυναίκες έκαναν τα ψώνια τους.
Να σημειώσω ότι τα μαγαζιά ήταν λίγα και παρείχαν τα άκρως απαραίτητα: λίγα παντοπωλεία και μανάβικα, 1-2 κομμωτήρια με ειδίκευση (τι άλλο?) τα κοτσιδάκια, αρκετά κρεοπωλεία, και πολλά μαγαζιά τζόγου (τύπου λόττο). Δεν είδα φαρμακεία, βιβλιοπωλείο ή κάτι άλλο από αυτά που εμείς θεωρούμε αυτονόητα. Τα μαγαζιά τζόγου, όμως ήταν πολλά, δυσανάλογα πολλά σε σχέση με τους κατοίκους.
Εντύπωση μου έκανε ότι τα κρεοπωλεία, παρά τις υψηλότατες θερμοκρασίες, δεν είχαν τα κρέατα μέσα σε ψυγεία αλλά κρεμασμένα έξω στο δρόμο να τα χτυπάει ο ήλιος (ενίοτε να τα τρώνε και οι μύγες) και μάλιστα όπως με καμάρι μας είπε αργότερα ο Δομηνικανός οδηγός του πούλμαν που μας μετέφερε, με αυτό τον τρόπο γίνονται πολύ νόστιμα και συντηρούνται καλύτερα (?).
Παρατηρώντας αυτή την φορά καλύτερα τα σπίτια στα χωριά μιας και είχαν ορθάνοιχτες τις πόρτες τους (αλλά και γιατί στο πούλμαν είχα προνομιακή θέση κοιτάζοντας από ψηλά), πρόσεξα ότι όλα ήταν πάρα πολύ μικρά. Ήταν τόσο μικρά που ακόμα και εν κινήσει με το πούλμαν προλάβαινα να δω ολόκληρο το κάθε σπίτι. Και ήταν και πανομοιότυπα χτισμένα: ένα κύριο δωμάτιο όλο κι όλο με μία μικρή τραπεζαρία και πολύ σπάνια καμιά μινιατούρα-καναπέ, ένα μόνο υπνοδωμάτιο και μία κουζίνα. Τα δάπεδα των σπιτιών είτε ήταν από σκέτο τσιμέντο είτε από μουσαμά. Τα έπιπλα παλιά και αρκετά φθαρμένα. Και φυσικά, όπως έχω ήδη γράψει, σε όλα τα παράθυρα κάγκελα. Μάλιστα σε πολλά σπίτια είχαν κλείσει με κάγκελα ακόμα και την μικρή αυλή τους. Αφού βλέπαμε γριούλες να κάθονται στις κουνιστές τους πολυθρόνες (must η κουνιστή πολυθρόνα έξω από το κάθε σπίτι, όπως έχω ξαναγράψει) μοιάζοντας σαν φυλακισμένες.
Τα σπίτια ήταν όλα πολύ φτωχικά και σχετικά παραμελημένα. Τα έντονα χρώματα της Καραϊβικής με τα οποία ήταν βαμμένα είχαν ξεθωριάσει και παρόλ' αυτά κανένας δεν φαινόταν να έχει ξαναβάψει το σπίτι του από τότε που χτίστηκε.
Αφού περάσαμε τα χωριά φτάσαμε και στην La Romana. Η πόλη αυτή είναι η 3η μεγαλύτερη πόλη του Δομήνικου και στηρίζεται οικονομικά στον τουρισμό και στην παραγωγή πούρων. Συγκεκριμένα εκεί φτιάχνονται 2 πολύ γνωστές μάρκες πούρων, η Montecristo και Romeo y Julietta.
Φτάνοντας στην La Romana επισκεφθήκαμε το Altos de Chavon, το οποίο είναι ένα αντίγραφο τυπικού ανδαλουσιανού χωριού του 16ου αιώνα, με τα χαρακτηριστικά σπίτια, εκκλησία, σχολείο κ.λ.π. Περπατώντας στα γραφικά καλντερίμια του έχεις την αίσθηση ότι "αναβιώνει" εκείνη η εποχή. Το αποκαλούν και χωριό των καλλιτεχνών και γίνονται αρκετές πολιτιστικές εκδηλώσεις κάθε χρόνο, κυρίωςς στο αμφιθέατρό του (αντίγραφο ρωμαϊκού αμφιθεάτρου), χωρητικότητας 5.000 θέσεων παρακαλώ. Το χωριό επίσης είναι χτισμένο σε ύψωμα και έχει εκπληκτική θέα προς τον ποταμό Chavon, ο οποίος διασχίζει μία καταπράσινη κοιλάδα.
Μετά από το Altos de Chavon συνεχίσαμε προς ένα λιμανάκι της περιοχής απ' όπου ξεκινάνε τα catamaran που σε μεταφέρουν σε γειτονικά νησάκια. Εμείς καταλήξαμε στο Saona Island.
Το Saona είναι ένα τροπικό νησάκι εκπληκτικής ομορφιάς. Κρυστάλλινα νερά, πυκνή βλάστηση από φοινικόδεντρα, κάτασπρη άμμος. Αρκεί να πω ότι προστατεύεται από το κράτος ως περιοχής ιδιαίτερης ομορφιάς και χλωρίδας-πανίδας. Εκεί είχαμε αρκετό χρόνο και για να τιμήσουμε τον αστακό ψημένο στα κάρβουνα που μας ετοίμασαν αλλά και για να απολαύσουμε το μπάνιο μας. Συμβουλή μου, αν σας βγάλει ο δρόμος στο Saona, να απομακρυνθείτε από την μπροστινή παραλία του νησιού που συνωστίζεται όλος ο κόσμος και να περπατήσετε αρκετά. Θα βρεθείτε σε πιο απόμερες μεριές που θα έχετε όλη την παραλία δικιά σας. Επίσης, αξίζει να έχετε μάσκα και να ρίξετε μια ματιά και στον βυθό! Εάν δε περπατήσετε και προς το εσωτερικό του νησιού θα δείτε και τους λίγους ντόπιους που μένουν μόνιμα εκεί και ζούν από το ψάρεμα και τον τουρισμό.
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο αργά το απόγευμα κατάκοποι αλλά τόσο γεμάτοι. Θεωρήσαμε ότι τόση ομορφιά αποκλείεται να δούμε τις επόμενες ημέρες.... Πόσο έξω πέσαμε!
---
Εικόνα 1: Φωτο από Altos de Chavons 1
Εικόνα 2: Φωτο από Altos de Chavons 2
Εικόνα 3: Φωτο από Saona Island 1
Εικόνα 4: Φωτο από Saona Island 2

Στή διαδρομή προς την La Romana περάσαμε ξανά από πολλά χωριά που είχαμε δει και την πρώτη ημέρα, πηγαίνοντας από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο. Σε αντίθεση, όμως, με την πρώτη μέρα που ήταν Κυριακή απόγευμα, τώρα ήταν Τρίτη πρωϊ και είχαμε την ευκαιρία να δούμε πως εκτυλίσσεται η ζωή εκεί στους καθημερινούς ρυθμούς της.
Οι δρόμοι είχαν τώρα περισσότερη κίνηση. Ως επί των πλείστον κυκλοφορούσαν μηχανάκια και αγροτικά αυτοκίνητα με τις καρότσες φορτωμένες μέχρι και δέκα ανθρώπους. Τα μαγαζιά ήταν ανοιχτά και οι ντόπιες γυναίκες έκαναν τα ψώνια τους.
Να σημειώσω ότι τα μαγαζιά ήταν λίγα και παρείχαν τα άκρως απαραίτητα: λίγα παντοπωλεία και μανάβικα, 1-2 κομμωτήρια με ειδίκευση (τι άλλο?) τα κοτσιδάκια, αρκετά κρεοπωλεία, και πολλά μαγαζιά τζόγου (τύπου λόττο). Δεν είδα φαρμακεία, βιβλιοπωλείο ή κάτι άλλο από αυτά που εμείς θεωρούμε αυτονόητα. Τα μαγαζιά τζόγου, όμως ήταν πολλά, δυσανάλογα πολλά σε σχέση με τους κατοίκους.
Εντύπωση μου έκανε ότι τα κρεοπωλεία, παρά τις υψηλότατες θερμοκρασίες, δεν είχαν τα κρέατα μέσα σε ψυγεία αλλά κρεμασμένα έξω στο δρόμο να τα χτυπάει ο ήλιος (ενίοτε να τα τρώνε και οι μύγες) και μάλιστα όπως με καμάρι μας είπε αργότερα ο Δομηνικανός οδηγός του πούλμαν που μας μετέφερε, με αυτό τον τρόπο γίνονται πολύ νόστιμα και συντηρούνται καλύτερα (?).
Παρατηρώντας αυτή την φορά καλύτερα τα σπίτια στα χωριά μιας και είχαν ορθάνοιχτες τις πόρτες τους (αλλά και γιατί στο πούλμαν είχα προνομιακή θέση κοιτάζοντας από ψηλά), πρόσεξα ότι όλα ήταν πάρα πολύ μικρά. Ήταν τόσο μικρά που ακόμα και εν κινήσει με το πούλμαν προλάβαινα να δω ολόκληρο το κάθε σπίτι. Και ήταν και πανομοιότυπα χτισμένα: ένα κύριο δωμάτιο όλο κι όλο με μία μικρή τραπεζαρία και πολύ σπάνια καμιά μινιατούρα-καναπέ, ένα μόνο υπνοδωμάτιο και μία κουζίνα. Τα δάπεδα των σπιτιών είτε ήταν από σκέτο τσιμέντο είτε από μουσαμά. Τα έπιπλα παλιά και αρκετά φθαρμένα. Και φυσικά, όπως έχω ήδη γράψει, σε όλα τα παράθυρα κάγκελα. Μάλιστα σε πολλά σπίτια είχαν κλείσει με κάγκελα ακόμα και την μικρή αυλή τους. Αφού βλέπαμε γριούλες να κάθονται στις κουνιστές τους πολυθρόνες (must η κουνιστή πολυθρόνα έξω από το κάθε σπίτι, όπως έχω ξαναγράψει) μοιάζοντας σαν φυλακισμένες.
Τα σπίτια ήταν όλα πολύ φτωχικά και σχετικά παραμελημένα. Τα έντονα χρώματα της Καραϊβικής με τα οποία ήταν βαμμένα είχαν ξεθωριάσει και παρόλ' αυτά κανένας δεν φαινόταν να έχει ξαναβάψει το σπίτι του από τότε που χτίστηκε.
Αφού περάσαμε τα χωριά φτάσαμε και στην La Romana. Η πόλη αυτή είναι η 3η μεγαλύτερη πόλη του Δομήνικου και στηρίζεται οικονομικά στον τουρισμό και στην παραγωγή πούρων. Συγκεκριμένα εκεί φτιάχνονται 2 πολύ γνωστές μάρκες πούρων, η Montecristo και Romeo y Julietta.
Φτάνοντας στην La Romana επισκεφθήκαμε το Altos de Chavon, το οποίο είναι ένα αντίγραφο τυπικού ανδαλουσιανού χωριού του 16ου αιώνα, με τα χαρακτηριστικά σπίτια, εκκλησία, σχολείο κ.λ.π. Περπατώντας στα γραφικά καλντερίμια του έχεις την αίσθηση ότι "αναβιώνει" εκείνη η εποχή. Το αποκαλούν και χωριό των καλλιτεχνών και γίνονται αρκετές πολιτιστικές εκδηλώσεις κάθε χρόνο, κυρίωςς στο αμφιθέατρό του (αντίγραφο ρωμαϊκού αμφιθεάτρου), χωρητικότητας 5.000 θέσεων παρακαλώ. Το χωριό επίσης είναι χτισμένο σε ύψωμα και έχει εκπληκτική θέα προς τον ποταμό Chavon, ο οποίος διασχίζει μία καταπράσινη κοιλάδα.
Μετά από το Altos de Chavon συνεχίσαμε προς ένα λιμανάκι της περιοχής απ' όπου ξεκινάνε τα catamaran που σε μεταφέρουν σε γειτονικά νησάκια. Εμείς καταλήξαμε στο Saona Island.
Το Saona είναι ένα τροπικό νησάκι εκπληκτικής ομορφιάς. Κρυστάλλινα νερά, πυκνή βλάστηση από φοινικόδεντρα, κάτασπρη άμμος. Αρκεί να πω ότι προστατεύεται από το κράτος ως περιοχής ιδιαίτερης ομορφιάς και χλωρίδας-πανίδας. Εκεί είχαμε αρκετό χρόνο και για να τιμήσουμε τον αστακό ψημένο στα κάρβουνα που μας ετοίμασαν αλλά και για να απολαύσουμε το μπάνιο μας. Συμβουλή μου, αν σας βγάλει ο δρόμος στο Saona, να απομακρυνθείτε από την μπροστινή παραλία του νησιού που συνωστίζεται όλος ο κόσμος και να περπατήσετε αρκετά. Θα βρεθείτε σε πιο απόμερες μεριές που θα έχετε όλη την παραλία δικιά σας. Επίσης, αξίζει να έχετε μάσκα και να ρίξετε μια ματιά και στον βυθό! Εάν δε περπατήσετε και προς το εσωτερικό του νησιού θα δείτε και τους λίγους ντόπιους που μένουν μόνιμα εκεί και ζούν από το ψάρεμα και τον τουρισμό.
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο αργά το απόγευμα κατάκοποι αλλά τόσο γεμάτοι. Θεωρήσαμε ότι τόση ομορφιά αποκλείεται να δούμε τις επόμενες ημέρες.... Πόσο έξω πέσαμε!
---
Εικόνα 1: Φωτο από Altos de Chavons 1
Εικόνα 2: Φωτο από Altos de Chavons 2
Εικόνα 3: Φωτο από Saona Island 1
Εικόνα 4: Φωτο από Saona Island 2
Attachments
-
36,9 KB Προβολές: 4.215
Last edited: