varioAthens
Member
- Μηνύματα
- 6.660
- Likes
- 13.731
Κάλλιο αργά παρά ποτέ επανέρχομαι για το τελευταίο μέρος της ιστορίας!
Η τελευταία εκδρομή ήταν αυτή σε Santiago και Jarabacoa, δηλαδή ακριβώς στην "καρδιά" του νησιού. Τα μέρη αυτά είναι σχεδόν απάτητα από τουρίστες (για να μην πώ και από τους ντόπιους) λόγω της δύσκολης διαδρομής. Οι δρόμοι είναι δύσβατοι (κοινώς κατσικόδρομοι) και περνάνε μέσα από βουνά. Όμως, παρά την ταλαιπωρία, αξίζει γιατί πραγματικά "χώνεσαι" στα πιο παρθένα τροπικά δάση του Δομήνικου.
Λόγω της δύσκολης διαδρομής η συγκεκριμένη εκδρομή πραγματοποιείται είτε με μικρά αεροπλανάκια είτε με jeep. Λόγω του ότι είχαμε χρησιμοποιήσει αεροπλανάκι για Samana, αποφασίσαμε αυτή τη φορά να ταξιδέψουμε με Jeep (δεν θα το συνιστούσα σε όσους ζαλίζονται).
Έτσι λοιπόν, πρωϊ-πρωϊ (6 π.μ.) μας περίμεναν 3 jeep (μιας και μόνο 3 ζευγάρια είμασταν οι τολμηροί που αποφασίσαμε να πάρουμε τα βουνά) με ντόπιο οδηγό το καθένα.
Μιας και έχω περιγράψει πολλές φορές πόσο φανταστικές είναι οι διαδρομές μέσα από τα χωριά, το προσπερνάω και πάω κατευθείαν στις στάσεις της εκδρομής.
Η πρώτη στάση μετά από ένα "ατελείωτο" ταξίδι ήταν η Jarabacoa. Η πόλη αυτή είναι χτισμένη στα 500 μέτρα υψόμετρο, στο κέντρο μιας μεγάλης οροσειράς και ουσιαστικά είναι η πύλη που οδηγεί στην ψηλότερη κορυφή της οροσειράς, το λεγόμενο Pico Duarte. Το Pico Duarte αποτελεί την ψηλότερη κορυφή του Δομήνικου, αλλά και όλων των νησιών της Καραϊβικής, με υψόμετρο 3.500 μέτρα παρακαλώ.
Στην Jarabacoa κάποτε πήγαιναν για αναψυχή οι πλούσιοι Δομηνικανοί λόγω του καλού κλίματος. Σήμερα αποτελεί ορμητήριο για πολλές δραστηριότητες: rafting, trekking κ.λ.π. Υπάρχουν 2 ποτάμια (ονόματα δεν θυμάμαι) όπου μπορεί να κάνεις rafting, αλλά εμείς επιλέξαμε να επισκεφθούμε τον καταρράκτη Salto de Jimenoa, μερικά χιλιόμετρα έξω από τη Jarabacoa. Αφού διανύσαμε το μεγαλύτερο μέρος της απόστασης με τα αυτοκίνητα, παρκάραμε σε ένα σημείο όπου σταματάει πλέον ο δρόμος (υπάρχει διαμορφωμένο πάρκινγκ) και ξεκινήσαμε με τα πόδια. Η διαδρομή με τα πόδια ήταν γύρω στο μισάωρο και ήταν απλά υ-π-έ-ρ-ο-χ-η καθώς περπατούσαμε δίπλα σε ποταμό και ανάμεσα σε οργιώδη βλάστηση. Δέντρα πανύψηλα, ο ήχος του νερού από το ποτάμι και όσο πλησιάζαμε στον καταρράκτη ήχος και από τα ορμητικά νερά! Φτάνοντας στον καταρράκτη είδαμε να σχηματίζεται μία πανέμορφη λίμνη. Δεν βουτήξαμε αυτή τη φορά γιατί εδώ τα νερά ήταν κρύα και έτσι συνεχίσαμε το περπάτημα. Είναι σημεία που νομίζεις ότι δεν μπορείς να προχωρήσεις παραπέρα κι όμως.... υπάρχουν μικρά μονοπάτια που δεν φαίνονται λόγω της πυκνής βλάστησης και όταν μπεις μέσα σ' αυτά νιώθεις πως χάνεσαι στα βάθη κάποιας ζούγκλας (ας είναι καλά ο ένας οδηγός που μας τα υπέδειξε).
Μετά από 1,5 ώρα πεζοπορίας μέσα στο δάσος, πήραμε το δρόμο για τον επόμενο σταθμό μας, το Santiago που βρίσκεται στα 45΄-50΄ από τη Jarabacoa.
Το Santiago είναι η 2η μεγαλύτερη πόλη του Δομήνικου και από πλευράς εισοδήματος και βιοτικού επιπέδου είναι ίσως η πιο εύρωστη (έτσι τουλάχιστον μας είπαν). Είναι περιτριγυρισμένη από ψηλά βουνά και από (τι άλλο?) πυκνό τροπικό δάσος και λόγω της μορφολογίας της προστατεύεται και από τους τυφώνες τις περισσότερες φορές.
Το Santiago έχει χρώμα αποικιοκρατικό, με τα χαρακτηριστικά colonial ρυθμού κτίρια, άμαξες, πλακόστρωτες πλατείες με περιστέρια κ.ό.κ. Την λίγη ώρα που είχαμε, αποφασίσαμε να την εκμεταλλετούμε όχι τρώγωντας (αν και θεονήστικοι) αλλά βολτάροντας. Και ήταν υπέροχα γιατί, λόγω έλλειψης τουρισμού, το Santiago είναι απόλυτα αυθεντική πόλη. Στη βόλτα μας αυτή ανεβήκαμε και στο πιο σημαντικό αξιοθέατο, το Monument a los Heroes, που από τα 65 μέτρα ύψος η θέα στις στέγες της πόλης ήταν πραγματικά μοναδική.
Το ταξίδι της επιστροφής ήταν εφιαλτικό καθώς είμασταν εξαντλημένοι, πεινασμένοι, ο δρόμος κακοτράχαλος και το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής το διανύσαμε βράδυ. Φτάσαμε στο ξενοδοχείο μετά από 18 ώρες πραγματικά εξουθενωμένοι αλλά απόλυτα ικανοποιημένοι μιας και είχαμε φτάσει στην "καρδιά" του νησιού, εκεί που ελάχιστοι τουρίστες έχουν φτάσει......
Η τελευταία εκδρομή ήταν αυτή σε Santiago και Jarabacoa, δηλαδή ακριβώς στην "καρδιά" του νησιού. Τα μέρη αυτά είναι σχεδόν απάτητα από τουρίστες (για να μην πώ και από τους ντόπιους) λόγω της δύσκολης διαδρομής. Οι δρόμοι είναι δύσβατοι (κοινώς κατσικόδρομοι) και περνάνε μέσα από βουνά. Όμως, παρά την ταλαιπωρία, αξίζει γιατί πραγματικά "χώνεσαι" στα πιο παρθένα τροπικά δάση του Δομήνικου.
Λόγω της δύσκολης διαδρομής η συγκεκριμένη εκδρομή πραγματοποιείται είτε με μικρά αεροπλανάκια είτε με jeep. Λόγω του ότι είχαμε χρησιμοποιήσει αεροπλανάκι για Samana, αποφασίσαμε αυτή τη φορά να ταξιδέψουμε με Jeep (δεν θα το συνιστούσα σε όσους ζαλίζονται).
Έτσι λοιπόν, πρωϊ-πρωϊ (6 π.μ.) μας περίμεναν 3 jeep (μιας και μόνο 3 ζευγάρια είμασταν οι τολμηροί που αποφασίσαμε να πάρουμε τα βουνά) με ντόπιο οδηγό το καθένα.
Μιας και έχω περιγράψει πολλές φορές πόσο φανταστικές είναι οι διαδρομές μέσα από τα χωριά, το προσπερνάω και πάω κατευθείαν στις στάσεις της εκδρομής.
Η πρώτη στάση μετά από ένα "ατελείωτο" ταξίδι ήταν η Jarabacoa. Η πόλη αυτή είναι χτισμένη στα 500 μέτρα υψόμετρο, στο κέντρο μιας μεγάλης οροσειράς και ουσιαστικά είναι η πύλη που οδηγεί στην ψηλότερη κορυφή της οροσειράς, το λεγόμενο Pico Duarte. Το Pico Duarte αποτελεί την ψηλότερη κορυφή του Δομήνικου, αλλά και όλων των νησιών της Καραϊβικής, με υψόμετρο 3.500 μέτρα παρακαλώ.
Στην Jarabacoa κάποτε πήγαιναν για αναψυχή οι πλούσιοι Δομηνικανοί λόγω του καλού κλίματος. Σήμερα αποτελεί ορμητήριο για πολλές δραστηριότητες: rafting, trekking κ.λ.π. Υπάρχουν 2 ποτάμια (ονόματα δεν θυμάμαι) όπου μπορεί να κάνεις rafting, αλλά εμείς επιλέξαμε να επισκεφθούμε τον καταρράκτη Salto de Jimenoa, μερικά χιλιόμετρα έξω από τη Jarabacoa. Αφού διανύσαμε το μεγαλύτερο μέρος της απόστασης με τα αυτοκίνητα, παρκάραμε σε ένα σημείο όπου σταματάει πλέον ο δρόμος (υπάρχει διαμορφωμένο πάρκινγκ) και ξεκινήσαμε με τα πόδια. Η διαδρομή με τα πόδια ήταν γύρω στο μισάωρο και ήταν απλά υ-π-έ-ρ-ο-χ-η καθώς περπατούσαμε δίπλα σε ποταμό και ανάμεσα σε οργιώδη βλάστηση. Δέντρα πανύψηλα, ο ήχος του νερού από το ποτάμι και όσο πλησιάζαμε στον καταρράκτη ήχος και από τα ορμητικά νερά! Φτάνοντας στον καταρράκτη είδαμε να σχηματίζεται μία πανέμορφη λίμνη. Δεν βουτήξαμε αυτή τη φορά γιατί εδώ τα νερά ήταν κρύα και έτσι συνεχίσαμε το περπάτημα. Είναι σημεία που νομίζεις ότι δεν μπορείς να προχωρήσεις παραπέρα κι όμως.... υπάρχουν μικρά μονοπάτια που δεν φαίνονται λόγω της πυκνής βλάστησης και όταν μπεις μέσα σ' αυτά νιώθεις πως χάνεσαι στα βάθη κάποιας ζούγκλας (ας είναι καλά ο ένας οδηγός που μας τα υπέδειξε).
Μετά από 1,5 ώρα πεζοπορίας μέσα στο δάσος, πήραμε το δρόμο για τον επόμενο σταθμό μας, το Santiago που βρίσκεται στα 45΄-50΄ από τη Jarabacoa.
Το Santiago είναι η 2η μεγαλύτερη πόλη του Δομήνικου και από πλευράς εισοδήματος και βιοτικού επιπέδου είναι ίσως η πιο εύρωστη (έτσι τουλάχιστον μας είπαν). Είναι περιτριγυρισμένη από ψηλά βουνά και από (τι άλλο?) πυκνό τροπικό δάσος και λόγω της μορφολογίας της προστατεύεται και από τους τυφώνες τις περισσότερες φορές.
Το Santiago έχει χρώμα αποικιοκρατικό, με τα χαρακτηριστικά colonial ρυθμού κτίρια, άμαξες, πλακόστρωτες πλατείες με περιστέρια κ.ό.κ. Την λίγη ώρα που είχαμε, αποφασίσαμε να την εκμεταλλετούμε όχι τρώγωντας (αν και θεονήστικοι) αλλά βολτάροντας. Και ήταν υπέροχα γιατί, λόγω έλλειψης τουρισμού, το Santiago είναι απόλυτα αυθεντική πόλη. Στη βόλτα μας αυτή ανεβήκαμε και στο πιο σημαντικό αξιοθέατο, το Monument a los Heroes, που από τα 65 μέτρα ύψος η θέα στις στέγες της πόλης ήταν πραγματικά μοναδική.
Το ταξίδι της επιστροφής ήταν εφιαλτικό καθώς είμασταν εξαντλημένοι, πεινασμένοι, ο δρόμος κακοτράχαλος και το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής το διανύσαμε βράδυ. Φτάσαμε στο ξενοδοχείο μετά από 18 ώρες πραγματικά εξουθενωμένοι αλλά απόλυτα ικανοποιημένοι μιας και είχαμε φτάσει στην "καρδιά" του νησιού, εκεί που ελάχιστοι τουρίστες έχουν φτάσει......
Attachments
-
36,9 KB Προβολές: 4.215
Last edited: