varioAthens
Member
- Μηνύματα
- 6.660
- Likes
- 13.731
Η επόμενη εκδρομή μας ήταν στη χερσόνησο Samana (Σαμανά) που θεωρώ ότι είναι μακράν η ομορφότερη περιοχή του νησιού. Παρθένα φύση σε όλο της το μεγαλείο μιας και οι τουρίστες (ευτυχώς) ακόμα δεν την έχουν ανακαλύψει (τουλάχιστον όταν πήγα εγώ).
Για να πάμε στη Samana πετάξαμε από το αεροδρόμιο της Πούντα Κάνα με οκταθέσιο αεροπλάνο. Η πτήση έγινε σε χαμηλό ύψος και έτσι σε όλη τη διαδρομή είχαμε την ευκαιρία να θαυμάζουμε το νησί. Για άλλη μία φορά παρατήρησα ότι ο Δομήνικος είναι λες και έχει φτιαχτεί από 3 μόνο χρώματα: πράσινο, τυρκουάζ (η θάλασσα) και λευκό (η άμμος). Καθ' οδόν προς την προσγείωση, συνειδητοποίησα ότι η βλάστηση στην περιοχή ήταν ακόμα πιο πυκνή απ' ότι στο υπόλοιπο νησί.
Για το αεροδρόμιο της Samana τι να πώ? Ουσιαστικά είναι μία πίστα στη μέση του τροπικού δάσους... πραγματικά καθώς προσγειώνεσαι νομίζεις ότι θα καρφωθείς στους φοίνικες. Στο αεροδρόμιο επικρατούσε νεκρική σιγή (η έλλειψη τουριστών που λέγαμε) και περάσαμε χωρίς τυπικές διαδικασίες προς την έξοδο.
Εκεί μας περίμενε ένα φορτηγό που στην καρότσα είχαν βάλει κάποια καθίσματα και μία τέντα, για να μας φορτώσει. Βλέποντας το εν λόγω όχημα αστειευτήκαμε με τον "καλό" μου ότι μας το έστειλαν για το cult του πράγματος. Δεν ήταν όμως αυτός ο λόγος. Δεν θα μπορούσε τουριστικό λεωφορειάκι να κάνει τη διαδρομή που ακολουθήσαμε, παρά μόνο ένα τέτοιο φορτηγό. Ο δρόμος ήταν όχι απλά χωματόδρομος, αλλά γεμάτος κοτρόνες, τελείως κακοτράχαλος και απελπιστικά πάνω στην άκρη του γκρεμού. Τα είδαμε όλα κωλυόμενα!
Η διαδρομή, αν εξαιρέσει κανείς το σύγκρυο που νιώθαμε έτσι όπως κρεμόμασταν σχεδόν στο κενό, ήταν μ-α-γ-ε-υ-τ-ι-κ-ή! Ανεβαίναμε όλο και πιο ψηλά στο βουνό, διανύοντας απίστευτα πυκνή βλάστηση (οι κοκοφοίνικες ήταν εκατοντάδες για να μην πω χιλιάδες) και γραφικούς οικισμούς. Αν τα σπίτια στα χωριά που περιέγραψα πριν μου φάνηκαν μικρά και παραμελημένα, αυτά εδώ ήταν πραγματικές καλύβες. Κουζίνα και τουαλέτα δεν υπήρχαν μέσα στα σπίτια αφού δεν υπάρχει παροχή νερού στην περιοχή. Βλέπαμε τις νοικοκυρές να πλένουν τα πιάτα τους στην αυλή με νερό που είχαν μαζεμένο σε πλαστικά βαρέλια. Τα παιδάκια των οικισμών (πολλοί οικισμοί είχαν μετά βίας 6-7 σπίτια) έτρεχαν πίσω από το φορτηγό χαιρετώντας μας, καθώς δεν ήταν σύνηθες φαινόμενο γι’ αυτά να βλέπουν κόσμο να περνάει (και δεν μιλάω μόνο για τουρίστες).
Για όποιον ενδιαφέρεται να ενημερώσω ότι σε κάποιο σημείο της διαδρομής, αφήσαμε και κάποιους από το φορτηγό που είχαν έρθει με αντίσκηνα να κάνουν ελεύθερο camping. Δεν ξέρω αν επιτρέπεται ούε αν είναι επικίνδυνο. Αλλά πραγματικά είναι πανέμορφο μέρος για να κατασκηνώσεις!
Τελικά φτάσαμε σε μία φάρμα αλόγων. Εκεί ανεβήκαμε σε άλογα και ξεκινήσαμε κονβόϊ μία υπέροχη εκδρομή μέσα στο δάσος. Να πώ ότι σε κάθε έναν από εμάς αναλογούσε και ένας ντόπιος προσωπικός οδηγός που προηγούταν πεζός για να κατευθύνει το άλογο (αλλά κυρίως τον αναβάτη που δεν ήξερε που πάνε τα 4 από ιππασία). Στην αρχή η διαδρομή περιλάμβανε πέρασμα από ποταμό, μετά διασχίσαμε στενά ανηφορικά μονοπάτια, που αν και ντάλα μεσημέρι, ο ήλιος δεν διαπέρναγε το πυκνό φύλλωμα των δέντρων, περάσαμε από μικρά καταρρακτάκια και άλλα τέτοια μαγευτικά. Κάποια στιγμή βγήκαμε και σε ξέφωτο μόνο και μόνο για να διαπιστώσουμε ότι πλέον είχαμε φτάσει σε ένα πολύ ψηλό σημείο και είμασταν μόνο στα μισά της διαδρομής. Μακρυά και κάτω απέναντί μας βρισκόταν ένας υπέροχος καταρράκτης που ήταν και ο τελικός προορισμός μας! Συνεχίσαμε την ιππασία μόνο που τώρα τα μονοπάτια ήταν ξέφωτα και στο χείλος του γκρεμού (για άλλη μία φορά τα είδαμε όλα) και επιπλέον άρχιζε η κατάβαση (κατάβαση με άλογο στην άκρη του γκρεμού = φλερτάρεις με τον ίλιγγο). Κατεβαίνοντας, ξανάρχιζε πυκνή βλάστηση, τρεχούμενα νερά και σε κάποιο σημείο stop! “Δεν πάνε άλλο τα άλογα, συνεχίζουμε με τα πόδια” μας ενημέρωσαν οι οδηγοί. Μας δώσανε γαλότσες γιατί το νερό έφτανε μέχρι τη γάμπα, και άρχισε το περπάτημα μέσα στο ποτάμι. “Πίσω από αυτά τα δέντρα σταματάμε” μας ξαναενημέρωσαν. Προσπερνώντας και τα δέντρα μείναμε όλοι άναυδοι από την ομορφιά! Ο καταρράκτης έσκαγε μπροστά μας! Για πότε πετάξαμε γαλότσες, ρούχα και μείναμε με μαγιό δεν το συζητάμε! Ορμήξαμε μέσα στη λίμνη που σχημάτιζαν τα νερά του καταρράκτη και κάποιοι πιο τολμηροί πλησιάσαμε και τα ορμητικά νερά που με την τόση δύναμη που έπεφταν σου έκοβαν κυριολεκτικά την ανάσα.
Τελειώνοντας το μπάνιο μας ξεκινήσαμε για το δρόμο της επιστροφής από την ίδια ονειρική διαδρομή.
Τραγελαφικό περιστατικό: κατά τη διαδρομή προς τον καταρράκτη, εγώ και ο “καλός” μου αποφασίσαμε να δώσουμε ένα tip στους οδηγούς μας γιατί ήταν υπέροχοι άνθρωποι, καλοκάγαθοι και εξυπηρετικοί. Δεδομένου ότι τα χρήματα που βγάζουν οι Δομηνικανοί είναι για γέλια και για κλάματα, σκεφτήκαμε να τους δώσουμε 10$ ποσό που για τα δεδομένα τους είναι ολόκληρος μισθός. Αυτοί καταυποχρεώθηκαν και για να μας δείξουν την εκτίμησή τους, κατά την επιστροφή μας χάρισαν ένα φυτό με 5 φύλλα (και ο νοών νοείτο!). Ευτυχώς το πετάξαμε στην πρώτη ευκαιρία (όχι μπροστά τους για να μην τους προσβάλλουμε) και λέω ευτυχώς γιατί ενώ όταν φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Samana περάσαμε αέρα-πατέρα, όταν φεύγαμε για Πούντα Κάνα έγινε σε όλους μας σωματικός έλεγχος. Κλείνει η παρένθεση.
Φτάσαμε, λοιπόν, πίσω στην φάρμα, επιβιβαστήκαμε ξανά στο φορτηγό και συνεχίσαμε πάλι μέσα στα βουνά και στα δάση για να πάμε να φάμε. Λόγω του ότι η περιοχή δεν έχει και πολύ τουριστική υποδομή, το μέρος που σταματήσαμε για φαγητό ήταν στην μέση του πουθενά και δεν ήταν καν ταβέρνα αλλά μία τέντα με τραπέζια από κάτω. Υπήρχαν και 2-3 ντόπιοι/ντόπιες που μαγείρευαν επί τόπου σε μεγάλες κατσαρόλες και στα κάρβουνα. Το φαγητό απλό: κοτόπουλο, ρύζι, λαχανικά και κάποιες σάλτσες Καραϊβικής. Πάντως ήταν νόστιμα και το όλο σκηνικό καταπληκτική εμπειρία.
Και στο σημείο αυτό να τελείωνε η εκδρομή θα είμασταν όλοι ικανοποιημένοι αλλά υπάρχει και συνέχεια……..
---
Εικόνα 1: Φωτο από Samana 1
Εικόνα 2: Φωτο από Samana 2
Εικόνα 3: Φωτο από Samana 3

Για να πάμε στη Samana πετάξαμε από το αεροδρόμιο της Πούντα Κάνα με οκταθέσιο αεροπλάνο. Η πτήση έγινε σε χαμηλό ύψος και έτσι σε όλη τη διαδρομή είχαμε την ευκαιρία να θαυμάζουμε το νησί. Για άλλη μία φορά παρατήρησα ότι ο Δομήνικος είναι λες και έχει φτιαχτεί από 3 μόνο χρώματα: πράσινο, τυρκουάζ (η θάλασσα) και λευκό (η άμμος). Καθ' οδόν προς την προσγείωση, συνειδητοποίησα ότι η βλάστηση στην περιοχή ήταν ακόμα πιο πυκνή απ' ότι στο υπόλοιπο νησί.
Για το αεροδρόμιο της Samana τι να πώ? Ουσιαστικά είναι μία πίστα στη μέση του τροπικού δάσους... πραγματικά καθώς προσγειώνεσαι νομίζεις ότι θα καρφωθείς στους φοίνικες. Στο αεροδρόμιο επικρατούσε νεκρική σιγή (η έλλειψη τουριστών που λέγαμε) και περάσαμε χωρίς τυπικές διαδικασίες προς την έξοδο.
Εκεί μας περίμενε ένα φορτηγό που στην καρότσα είχαν βάλει κάποια καθίσματα και μία τέντα, για να μας φορτώσει. Βλέποντας το εν λόγω όχημα αστειευτήκαμε με τον "καλό" μου ότι μας το έστειλαν για το cult του πράγματος. Δεν ήταν όμως αυτός ο λόγος. Δεν θα μπορούσε τουριστικό λεωφορειάκι να κάνει τη διαδρομή που ακολουθήσαμε, παρά μόνο ένα τέτοιο φορτηγό. Ο δρόμος ήταν όχι απλά χωματόδρομος, αλλά γεμάτος κοτρόνες, τελείως κακοτράχαλος και απελπιστικά πάνω στην άκρη του γκρεμού. Τα είδαμε όλα κωλυόμενα!
Η διαδρομή, αν εξαιρέσει κανείς το σύγκρυο που νιώθαμε έτσι όπως κρεμόμασταν σχεδόν στο κενό, ήταν μ-α-γ-ε-υ-τ-ι-κ-ή! Ανεβαίναμε όλο και πιο ψηλά στο βουνό, διανύοντας απίστευτα πυκνή βλάστηση (οι κοκοφοίνικες ήταν εκατοντάδες για να μην πω χιλιάδες) και γραφικούς οικισμούς. Αν τα σπίτια στα χωριά που περιέγραψα πριν μου φάνηκαν μικρά και παραμελημένα, αυτά εδώ ήταν πραγματικές καλύβες. Κουζίνα και τουαλέτα δεν υπήρχαν μέσα στα σπίτια αφού δεν υπάρχει παροχή νερού στην περιοχή. Βλέπαμε τις νοικοκυρές να πλένουν τα πιάτα τους στην αυλή με νερό που είχαν μαζεμένο σε πλαστικά βαρέλια. Τα παιδάκια των οικισμών (πολλοί οικισμοί είχαν μετά βίας 6-7 σπίτια) έτρεχαν πίσω από το φορτηγό χαιρετώντας μας, καθώς δεν ήταν σύνηθες φαινόμενο γι’ αυτά να βλέπουν κόσμο να περνάει (και δεν μιλάω μόνο για τουρίστες).
Για όποιον ενδιαφέρεται να ενημερώσω ότι σε κάποιο σημείο της διαδρομής, αφήσαμε και κάποιους από το φορτηγό που είχαν έρθει με αντίσκηνα να κάνουν ελεύθερο camping. Δεν ξέρω αν επιτρέπεται ούε αν είναι επικίνδυνο. Αλλά πραγματικά είναι πανέμορφο μέρος για να κατασκηνώσεις!
Τελικά φτάσαμε σε μία φάρμα αλόγων. Εκεί ανεβήκαμε σε άλογα και ξεκινήσαμε κονβόϊ μία υπέροχη εκδρομή μέσα στο δάσος. Να πώ ότι σε κάθε έναν από εμάς αναλογούσε και ένας ντόπιος προσωπικός οδηγός που προηγούταν πεζός για να κατευθύνει το άλογο (αλλά κυρίως τον αναβάτη που δεν ήξερε που πάνε τα 4 από ιππασία). Στην αρχή η διαδρομή περιλάμβανε πέρασμα από ποταμό, μετά διασχίσαμε στενά ανηφορικά μονοπάτια, που αν και ντάλα μεσημέρι, ο ήλιος δεν διαπέρναγε το πυκνό φύλλωμα των δέντρων, περάσαμε από μικρά καταρρακτάκια και άλλα τέτοια μαγευτικά. Κάποια στιγμή βγήκαμε και σε ξέφωτο μόνο και μόνο για να διαπιστώσουμε ότι πλέον είχαμε φτάσει σε ένα πολύ ψηλό σημείο και είμασταν μόνο στα μισά της διαδρομής. Μακρυά και κάτω απέναντί μας βρισκόταν ένας υπέροχος καταρράκτης που ήταν και ο τελικός προορισμός μας! Συνεχίσαμε την ιππασία μόνο που τώρα τα μονοπάτια ήταν ξέφωτα και στο χείλος του γκρεμού (για άλλη μία φορά τα είδαμε όλα) και επιπλέον άρχιζε η κατάβαση (κατάβαση με άλογο στην άκρη του γκρεμού = φλερτάρεις με τον ίλιγγο). Κατεβαίνοντας, ξανάρχιζε πυκνή βλάστηση, τρεχούμενα νερά και σε κάποιο σημείο stop! “Δεν πάνε άλλο τα άλογα, συνεχίζουμε με τα πόδια” μας ενημέρωσαν οι οδηγοί. Μας δώσανε γαλότσες γιατί το νερό έφτανε μέχρι τη γάμπα, και άρχισε το περπάτημα μέσα στο ποτάμι. “Πίσω από αυτά τα δέντρα σταματάμε” μας ξαναενημέρωσαν. Προσπερνώντας και τα δέντρα μείναμε όλοι άναυδοι από την ομορφιά! Ο καταρράκτης έσκαγε μπροστά μας! Για πότε πετάξαμε γαλότσες, ρούχα και μείναμε με μαγιό δεν το συζητάμε! Ορμήξαμε μέσα στη λίμνη που σχημάτιζαν τα νερά του καταρράκτη και κάποιοι πιο τολμηροί πλησιάσαμε και τα ορμητικά νερά που με την τόση δύναμη που έπεφταν σου έκοβαν κυριολεκτικά την ανάσα.
Τελειώνοντας το μπάνιο μας ξεκινήσαμε για το δρόμο της επιστροφής από την ίδια ονειρική διαδρομή.
Τραγελαφικό περιστατικό: κατά τη διαδρομή προς τον καταρράκτη, εγώ και ο “καλός” μου αποφασίσαμε να δώσουμε ένα tip στους οδηγούς μας γιατί ήταν υπέροχοι άνθρωποι, καλοκάγαθοι και εξυπηρετικοί. Δεδομένου ότι τα χρήματα που βγάζουν οι Δομηνικανοί είναι για γέλια και για κλάματα, σκεφτήκαμε να τους δώσουμε 10$ ποσό που για τα δεδομένα τους είναι ολόκληρος μισθός. Αυτοί καταυποχρεώθηκαν και για να μας δείξουν την εκτίμησή τους, κατά την επιστροφή μας χάρισαν ένα φυτό με 5 φύλλα (και ο νοών νοείτο!). Ευτυχώς το πετάξαμε στην πρώτη ευκαιρία (όχι μπροστά τους για να μην τους προσβάλλουμε) και λέω ευτυχώς γιατί ενώ όταν φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Samana περάσαμε αέρα-πατέρα, όταν φεύγαμε για Πούντα Κάνα έγινε σε όλους μας σωματικός έλεγχος. Κλείνει η παρένθεση.
Φτάσαμε, λοιπόν, πίσω στην φάρμα, επιβιβαστήκαμε ξανά στο φορτηγό και συνεχίσαμε πάλι μέσα στα βουνά και στα δάση για να πάμε να φάμε. Λόγω του ότι η περιοχή δεν έχει και πολύ τουριστική υποδομή, το μέρος που σταματήσαμε για φαγητό ήταν στην μέση του πουθενά και δεν ήταν καν ταβέρνα αλλά μία τέντα με τραπέζια από κάτω. Υπήρχαν και 2-3 ντόπιοι/ντόπιες που μαγείρευαν επί τόπου σε μεγάλες κατσαρόλες και στα κάρβουνα. Το φαγητό απλό: κοτόπουλο, ρύζι, λαχανικά και κάποιες σάλτσες Καραϊβικής. Πάντως ήταν νόστιμα και το όλο σκηνικό καταπληκτική εμπειρία.
Και στο σημείο αυτό να τελείωνε η εκδρομή θα είμασταν όλοι ικανοποιημένοι αλλά υπάρχει και συνέχεια……..
---
Εικόνα 1: Φωτο από Samana 1
Εικόνα 2: Φωτο από Samana 2
Εικόνα 3: Φωτο από Samana 3
Attachments
-
36,9 KB Προβολές: 4.215
Last edited: