TsAnn
Member
- Μηνύματα
- 141
- Likes
- 1.755
- Επόμενο Ταξίδι
- Περού
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νησί του Πάσχα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Bali
- Photos Bali
- Σίδνεϋ
- Photos Sydney
- Μελβούρνη
- Photos Μελβούρνη
- Περιπέτεια στο ταξίδι προς Langkawi
- Langkawi
- Photos Langkawi
- Georgetown, Penang
- Photos Georgetown
- Malacca
- Photos Malacca
- Kuala Lumpur
- Photos Kuala Lumpur
- Δελχί
- Δελχί συνέχεια
- Photos Δελχί
- Agra
- Photos Agra
- Τζαϊπούρ
- Photos Τζαϊπούρ
- Τζόντπουρ
- Photos Τζόντπουρ
- Δελχί 2ος γύρος
- Photos Δελχί (2)
- Βαρανάσι
- Photos Βαρανάσι
- Δελχί 3ος γύρος
- Photos Δελχί (3)
- Επίλογος
Βαρανάσι
Το ταξίδι προς το Βαρανάσι ήταν με ένα πολύ άνετο και σύγχρονο τρένο. Με θέσεις αεροπορικού τύπου και φαγητό. Έκανε 2 στάσεις -αν θυμάμαι καλά- και περίπου 8 ώρες να φτάσει.
Καθόμασταν με έναν Ινδό που ταξίδευε με την γυναίκα και το παιδί του. Μας ζήτησε να κάτσει διάδρομο για να είναι κοντά τους και είπαμε οκ. Θα μπορούσαμε να πάμε κι απ' την απέναντι πλευρά για να κάτσουν όλοι μαζί. Δεν ήθελε.
Ωραιότατοι άνθρωποι, μας έδωσαν απ' το φαγητό τους και το παιδί λίγο πριν φτάσουμε το παγωτό του. Ξαφνιαστήκαμε τόσο πολύ! Εμείς στην ηλικία του να δώσουμε παγωτό; Με τίποτα, σχολιάσαμε.
Επέμεναν τόσο που νιώσαμε άσχημα να αρνηθούμε.
Φτάνουμε στον σταθμό και συναντάμε τον τουκτουκτζη που μας έστειλε το ξενοδοχείο. Μας πρότεινε ο μανατζερ όσο ήμασταν καθ'οδόν να μας στείλει οδηγό χωρίς επιπλέον χρέωση και δεχτήκαμε. Με την ευκαιρία του τονίζω πως θέλουμε καθαρά δωμάτια, εννοείται απαντά.
Άντε, να δούμε!
Μπαίνουμε στο ξενοδοχείο, στο ισόγειο τα δωμάτια. Καθαρά και μεγάλα δειχνουν. Αναθαρρούμε και βγαίνουμε μια πρώτη βόλτα.
Βαριά η ατμόσφαιρα σ' αυτή την πόλη.
Πάμε για φαγητό κοντά στο ξενοδοχείο αρχικά κι έπειτα κατευθυνομαστε προς το κεντρο. Γκατς και Γάγγης. (Στην ουσία τα γκατ είναι τα σκαλιά που σε οδηγούν στην όχθη του ποταμού)
Είναι κάνα 40λεπτο περπάτημα το ξενοδοχείο απ' το κέντρο, ωστόσο παλέψιμο.
Χαλαρή βόλτα, που για να πάει χαλαρά έπρεπε να επιλέγουμε δρόμους με λιγότερο κόσμο. Χανόμασταν στα στενάκια και μας άρεσε.
Στους πιο κεντρικούς δρόμους ήταν αδύνατον να περπατήσεις. Ο κόσμος ήταν απίστευτα πολύς. Μόνο πεζοί από ένα σημείο κι έπειτα αλλά τέτοια πολυκοσμία δεν είχαμε ξαναπετυχει. Ακόμα και μεταξύ μας υπήρχαν σημεία που πιανομασταν για να μην χαθούμε. Κάναμε λίγα ψώνια και περπατήσαμε παραποταμίως προς το γκατ που γίνεται η τελετή Aarti κάθε πρωί και βράδυ. Τώρα είχε πέρασει η ώρα, είχε τελειώσει η τελετή κι ήταν κάπως ήρεμα.
Ήμασταν κουρασμένοι οπότε αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο.
Σε κοντινή απόσταση απ' το κατάλυμά μας, είδαμε πως ήταν σε εξέλιξη κάποια παράσταση με 2 άτομα στην σκηνή και κόσμο από κάτω να παρακολουθεί.
Έξω από έναν ναό γινόταν αυτό και κάπου εκεί μου σβήνει το κινητό από μπαταρία. Ήμουν η μόνη με δίκτυο, οπότε αποφασίζω να ζητήσω από τους ανθρώπους να φορτίσω για λίγο. Η συνεννόηση με νοήματα, αλλά έβαλαν το κινητό μέσα, μας είπαν να κάτσουμε και μας έδωσαν κάποιες προσφορές.
Τί να τις κάνουμε, δεν καταλάβαμε αλλά καθίσαμε να δούμε λίγο την παράσταση εμείς κι εμάς οι θεατές.
Ήταν πολύ ωραία εκεί κι απρόσμενα τελείως. Βρεθήκαμε ξαφνικά σε μια γιορτή που δεν καταλάβαμε ποτέ το θέμα της, αλλά νιώσαμε ευπρόσδεκτοι. Ίσως ήταν για την αλλαγή της χρονιάς.
Μετά από λίγο ζήτησα το κινητό και είπα να φύγουμε. Κατέβηκαν οι καλλιτέχνες απ' την σκηνή και μας έπιασαν να χορέψουμε καθώς απομακρυνόμασταν. Ρίξαμε δύο ινδικές στροφές, ευχαριστήσαμε και φύγαμε.
Δυστυχώς ούτε ένας από μας δεν πρότεινε να κάτσουμε παραπάνω. Όλοι θέλαμε αλλά νομίζαμε πως οι άλλοι είναι κουρασμένοι
. Το συνειδητοποιήσαμε στο ξενοδοχείο που συζητούσαμε πόσο μας άρεσε το κλου της ημέρας.
Η επομένη ξεκίνησε με καφέ στο δωμάτιο και την μαμά της φίλης μου να μας αφηγείται το περιπετειώδες βράδι τους κυνηγώντας ποντίκια...
Μετά το πρώτο σοκ, ζήτησαν αλλαγή δωματίου. Δεν υπήρχε διαθέσιμο για εκείνο το βράδι οπότε είπαν να εμπιστευτούν τον εξολοθρευτή ρεσεψιονίστ. Όντως, όταν επιστρέψαμε το βράδι, τα μικρακια είχαν γίνει παρελθόν κι αυτός μας έλεγε με περηφάνεια πως 4 έπιασε και πώς μπορούμε να κοιμηθούμε ήσυχοι.
Πολύ ψύχραιμους τους βρήκαμε τους γονείς. Εμείς θα είχαμε εξαφανιστεί. Μάλλον είχαμε κουραστεί πολύ όλοι για να αλλάζουμε.
Η δεύτερη μέρα λοιπόν ξεκινά με ουμπερ για την πόλη Σαρναθ. Κάτι σαν πέρασμα απ' τον ινδουισμό στον βουδισμό. Κάνα μισάωρο μακριά είναι, όμορφο μέρος. Είδαμε εκεί και τα βουδιστικά αξιοθέατα, φάγαμε κι εδώ ωραιότατο street food. Κάτι burger πατάτας, απ' τα πιο νόστιμα που έφαγα στην χώρα. Πρώτα δοκίμαζα εγώ κι αν έβλεπαν πως είναι ωραίο και χωρίς παρενέργειες, το τολμούσαν
Επιστροφή με τουκτουκ προς τα γκατ πάλι, όπου φτάσαμε βραδάκι ξανά. Ήταν σε εξέλιξη η τελετή και σήμερα είχε ποδοπατημα. Δεν γινόταν να προχωρήσουμε με τίποτα. Σταθήκαμε σε κάποιο σημείο της πλατείας, με ελάχιστη ορατότητα κι αποφασίσαμε να έρθουμε την επομένη νωρίς γιατί πρέπει να δούμε και το μέρος με φως. Μείναμε ωστόσο, ξανά φάγαμε κάτι από κάποιον πλανωδιο και μόλις αραίωσε ο κόσμος, περπατήσαμε προς το γκατ που καίνε τους νεκρούς. Manikarnika ghat.
Είδαμε διάφορα όμορφα στον δρόμο προς τα κει, αλλά η πρώτη εικόνα πλησιάζοντας ήταν ένα φορείο με λουλούδια που κατέβαζαν προς την όχθη του ποταμού.
Μας πλησίασε ένας άνθρωπος που δούλευε εκεί κι άρχισε να μας λέει την ιστορία του μέρους, της καύσης κι άλλες λεπτομέρειες. Μας είπε αν θέλουμε να μας πάει μέχρι πάνω. Οι γονείς δεν ήθελαν. Τελικώς πήγαμε οι δύο φίλες.
Μας εξηγούσε ο τύπος όσο ανεβαίναμε. Οι οικογένειες έχουν 24 ωρες να φέρουν εδώ τον νεκρό απ' όπου κι αν βρίσκονται, μόνο άντρες τον συνοδεύουν, πώς τον περιποιούνται, κι άλλα τέτοια που σ' εμας ακούγονταν ανατριχιαστικά.
Σε κάποιο σημείο καίει η φωτιά χιλιάδες χρόνια (δεν θυμάμαι πόσα) όπως είπε κι από κει την παίρνουν για να ξεκινήσει η διαδικασία.
Τέλος πάντων, η ατμόσφαιρα ήταν που ήταν βαριά απ' την στιγμή που φτάσαμε στην πόλη, τώρα έγινε ασήκωτη. Φύγαμε αμίλητοι.
Ξημερώνει η τελευταία μας μέρα στο Βαρανάσι και πάμε για πρωινό οι 3 γυναίκες της παρέας. Ο πατέρας της φίλης μου είχε μπουχτισει τις γεύσεις, οπότε είχε αρχίσει να μειώνει τα γεύματα.
Πάμε οι πεινάλες και τρώμε σα να μην υπάρχει αύριο. Γυρίζουμε στο ξενοδοχείο, ετοιμαζόμαστε και βρίσκουμε ένα τουκ τουκ για το κέντρο.
Συνωστισμός και πάλι. Δεν υπάρχει ώρα της ημέρας που να χαλαρώνει ο κόσμος σχολιάζουμε.
Φτάνουμε κατά τις 5:30 στο σημείο που γίνεται η τελετή Άρτι και μιας κι υπάρχουν κενές καρέκλες αφού είναι πολύ νωρίς, αποφασίζουμε να κάτσουμε να δούμε το θέαμα. Το κακό είναι πως από ώρα η φίλη μου είχε αρχίσει να μην αισθάνεται καλά, οπότε είχαμε όλοι μια ανησυχία. Μας είπε να κάτσουμε και αν χειροτέρευε θα φεύγαμε.
Το πρόβλημα στο σημείο είναι πως αν αρρωστησεις, πρέπει να περπατήσεις αρκετά ώσπου να βρεις κάποιο τουκ τουκ. Και με την πολυκοσμία που επικρατεί κατά την διάρκεια της τελετής, μοιάζει πολύ δύσκολη η απομάκρυνση.
Στο μεταξύ ήταν η πρώτη φορά που ήμασταν εκεί με το φως της μέρας και διαπιστώσαμε πως είχε δημιουργηθεί κυριολεκτικά μια λωρίδα ερήμου λίγα μέτρα απ' την όχθη του ποταμού. Αναρωτιόμασταν απ' το πρώτο βράδι τί θα μπορουσε να είναι εκεί στην μέση που είχε δεμένες βάρκες. Τελικώς, είδαμε πως είχε καμήλες και κόσμο να περπατά. Είχε υποχωρήσει το ποτάμι σ' εκείνο το σημείο.
Άρχισε η τελετή, έπεσε το σκοτάδι και το θέαμα ήταν πολύ εντυπωσιακό.
Δυστυχώς η φίλη μου άρχισε να ξερνάει λίγα μέτρα πιο κει και λίγο πριν το τέλος φύγαμε γιατί είχαμε πια ανησυχήσει για τα καλά κι εκείνη ήταν πολύ αδύναμη. Από το πλαϊνό γκατ ευτυχώς μπορέσαμε να φύγουμε σχετικά εύκολα και μόλις βγήκαμε στον κεντρικό δρόμο ανεβήκαμε στο πρώτο τουκ τουκ που περνούσε.
Φτάνουμε στο ξενοδοχείο και κάπως καλύτερα ξύπνησε το πρωί. Είχαμε πτήση προς το Δελχί νωρίς το μεσημεράκι.
Το ταξίδι προς το Βαρανάσι ήταν με ένα πολύ άνετο και σύγχρονο τρένο. Με θέσεις αεροπορικού τύπου και φαγητό. Έκανε 2 στάσεις -αν θυμάμαι καλά- και περίπου 8 ώρες να φτάσει.
Καθόμασταν με έναν Ινδό που ταξίδευε με την γυναίκα και το παιδί του. Μας ζήτησε να κάτσει διάδρομο για να είναι κοντά τους και είπαμε οκ. Θα μπορούσαμε να πάμε κι απ' την απέναντι πλευρά για να κάτσουν όλοι μαζί. Δεν ήθελε.
Ωραιότατοι άνθρωποι, μας έδωσαν απ' το φαγητό τους και το παιδί λίγο πριν φτάσουμε το παγωτό του. Ξαφνιαστήκαμε τόσο πολύ! Εμείς στην ηλικία του να δώσουμε παγωτό; Με τίποτα, σχολιάσαμε.
Επέμεναν τόσο που νιώσαμε άσχημα να αρνηθούμε.
Φτάνουμε στον σταθμό και συναντάμε τον τουκτουκτζη που μας έστειλε το ξενοδοχείο. Μας πρότεινε ο μανατζερ όσο ήμασταν καθ'οδόν να μας στείλει οδηγό χωρίς επιπλέον χρέωση και δεχτήκαμε. Με την ευκαιρία του τονίζω πως θέλουμε καθαρά δωμάτια, εννοείται απαντά.
Άντε, να δούμε!
Μπαίνουμε στο ξενοδοχείο, στο ισόγειο τα δωμάτια. Καθαρά και μεγάλα δειχνουν. Αναθαρρούμε και βγαίνουμε μια πρώτη βόλτα.
Βαριά η ατμόσφαιρα σ' αυτή την πόλη.
Πάμε για φαγητό κοντά στο ξενοδοχείο αρχικά κι έπειτα κατευθυνομαστε προς το κεντρο. Γκατς και Γάγγης. (Στην ουσία τα γκατ είναι τα σκαλιά που σε οδηγούν στην όχθη του ποταμού)
Είναι κάνα 40λεπτο περπάτημα το ξενοδοχείο απ' το κέντρο, ωστόσο παλέψιμο.
Χαλαρή βόλτα, που για να πάει χαλαρά έπρεπε να επιλέγουμε δρόμους με λιγότερο κόσμο. Χανόμασταν στα στενάκια και μας άρεσε.
Στους πιο κεντρικούς δρόμους ήταν αδύνατον να περπατήσεις. Ο κόσμος ήταν απίστευτα πολύς. Μόνο πεζοί από ένα σημείο κι έπειτα αλλά τέτοια πολυκοσμία δεν είχαμε ξαναπετυχει. Ακόμα και μεταξύ μας υπήρχαν σημεία που πιανομασταν για να μην χαθούμε. Κάναμε λίγα ψώνια και περπατήσαμε παραποταμίως προς το γκατ που γίνεται η τελετή Aarti κάθε πρωί και βράδυ. Τώρα είχε πέρασει η ώρα, είχε τελειώσει η τελετή κι ήταν κάπως ήρεμα.
Ήμασταν κουρασμένοι οπότε αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο.
Σε κοντινή απόσταση απ' το κατάλυμά μας, είδαμε πως ήταν σε εξέλιξη κάποια παράσταση με 2 άτομα στην σκηνή και κόσμο από κάτω να παρακολουθεί.
Έξω από έναν ναό γινόταν αυτό και κάπου εκεί μου σβήνει το κινητό από μπαταρία. Ήμουν η μόνη με δίκτυο, οπότε αποφασίζω να ζητήσω από τους ανθρώπους να φορτίσω για λίγο. Η συνεννόηση με νοήματα, αλλά έβαλαν το κινητό μέσα, μας είπαν να κάτσουμε και μας έδωσαν κάποιες προσφορές.
Τί να τις κάνουμε, δεν καταλάβαμε αλλά καθίσαμε να δούμε λίγο την παράσταση εμείς κι εμάς οι θεατές.

Ήταν πολύ ωραία εκεί κι απρόσμενα τελείως. Βρεθήκαμε ξαφνικά σε μια γιορτή που δεν καταλάβαμε ποτέ το θέμα της, αλλά νιώσαμε ευπρόσδεκτοι. Ίσως ήταν για την αλλαγή της χρονιάς.
Μετά από λίγο ζήτησα το κινητό και είπα να φύγουμε. Κατέβηκαν οι καλλιτέχνες απ' την σκηνή και μας έπιασαν να χορέψουμε καθώς απομακρυνόμασταν. Ρίξαμε δύο ινδικές στροφές, ευχαριστήσαμε και φύγαμε.
Δυστυχώς ούτε ένας από μας δεν πρότεινε να κάτσουμε παραπάνω. Όλοι θέλαμε αλλά νομίζαμε πως οι άλλοι είναι κουρασμένοι

Η επομένη ξεκίνησε με καφέ στο δωμάτιο και την μαμά της φίλης μου να μας αφηγείται το περιπετειώδες βράδι τους κυνηγώντας ποντίκια...
Μετά το πρώτο σοκ, ζήτησαν αλλαγή δωματίου. Δεν υπήρχε διαθέσιμο για εκείνο το βράδι οπότε είπαν να εμπιστευτούν τον εξολοθρευτή ρεσεψιονίστ. Όντως, όταν επιστρέψαμε το βράδι, τα μικρακια είχαν γίνει παρελθόν κι αυτός μας έλεγε με περηφάνεια πως 4 έπιασε και πώς μπορούμε να κοιμηθούμε ήσυχοι.
Πολύ ψύχραιμους τους βρήκαμε τους γονείς. Εμείς θα είχαμε εξαφανιστεί. Μάλλον είχαμε κουραστεί πολύ όλοι για να αλλάζουμε.
Η δεύτερη μέρα λοιπόν ξεκινά με ουμπερ για την πόλη Σαρναθ. Κάτι σαν πέρασμα απ' τον ινδουισμό στον βουδισμό. Κάνα μισάωρο μακριά είναι, όμορφο μέρος. Είδαμε εκεί και τα βουδιστικά αξιοθέατα, φάγαμε κι εδώ ωραιότατο street food. Κάτι burger πατάτας, απ' τα πιο νόστιμα που έφαγα στην χώρα. Πρώτα δοκίμαζα εγώ κι αν έβλεπαν πως είναι ωραίο και χωρίς παρενέργειες, το τολμούσαν

Επιστροφή με τουκτουκ προς τα γκατ πάλι, όπου φτάσαμε βραδάκι ξανά. Ήταν σε εξέλιξη η τελετή και σήμερα είχε ποδοπατημα. Δεν γινόταν να προχωρήσουμε με τίποτα. Σταθήκαμε σε κάποιο σημείο της πλατείας, με ελάχιστη ορατότητα κι αποφασίσαμε να έρθουμε την επομένη νωρίς γιατί πρέπει να δούμε και το μέρος με φως. Μείναμε ωστόσο, ξανά φάγαμε κάτι από κάποιον πλανωδιο και μόλις αραίωσε ο κόσμος, περπατήσαμε προς το γκατ που καίνε τους νεκρούς. Manikarnika ghat.
Είδαμε διάφορα όμορφα στον δρόμο προς τα κει, αλλά η πρώτη εικόνα πλησιάζοντας ήταν ένα φορείο με λουλούδια που κατέβαζαν προς την όχθη του ποταμού.
Μας πλησίασε ένας άνθρωπος που δούλευε εκεί κι άρχισε να μας λέει την ιστορία του μέρους, της καύσης κι άλλες λεπτομέρειες. Μας είπε αν θέλουμε να μας πάει μέχρι πάνω. Οι γονείς δεν ήθελαν. Τελικώς πήγαμε οι δύο φίλες.
Μας εξηγούσε ο τύπος όσο ανεβαίναμε. Οι οικογένειες έχουν 24 ωρες να φέρουν εδώ τον νεκρό απ' όπου κι αν βρίσκονται, μόνο άντρες τον συνοδεύουν, πώς τον περιποιούνται, κι άλλα τέτοια που σ' εμας ακούγονταν ανατριχιαστικά.
Σε κάποιο σημείο καίει η φωτιά χιλιάδες χρόνια (δεν θυμάμαι πόσα) όπως είπε κι από κει την παίρνουν για να ξεκινήσει η διαδικασία.
Τέλος πάντων, η ατμόσφαιρα ήταν που ήταν βαριά απ' την στιγμή που φτάσαμε στην πόλη, τώρα έγινε ασήκωτη. Φύγαμε αμίλητοι.
Ξημερώνει η τελευταία μας μέρα στο Βαρανάσι και πάμε για πρωινό οι 3 γυναίκες της παρέας. Ο πατέρας της φίλης μου είχε μπουχτισει τις γεύσεις, οπότε είχε αρχίσει να μειώνει τα γεύματα.
Πάμε οι πεινάλες και τρώμε σα να μην υπάρχει αύριο. Γυρίζουμε στο ξενοδοχείο, ετοιμαζόμαστε και βρίσκουμε ένα τουκ τουκ για το κέντρο.
Συνωστισμός και πάλι. Δεν υπάρχει ώρα της ημέρας που να χαλαρώνει ο κόσμος σχολιάζουμε.
Φτάνουμε κατά τις 5:30 στο σημείο που γίνεται η τελετή Άρτι και μιας κι υπάρχουν κενές καρέκλες αφού είναι πολύ νωρίς, αποφασίζουμε να κάτσουμε να δούμε το θέαμα. Το κακό είναι πως από ώρα η φίλη μου είχε αρχίσει να μην αισθάνεται καλά, οπότε είχαμε όλοι μια ανησυχία. Μας είπε να κάτσουμε και αν χειροτέρευε θα φεύγαμε.
Το πρόβλημα στο σημείο είναι πως αν αρρωστησεις, πρέπει να περπατήσεις αρκετά ώσπου να βρεις κάποιο τουκ τουκ. Και με την πολυκοσμία που επικρατεί κατά την διάρκεια της τελετής, μοιάζει πολύ δύσκολη η απομάκρυνση.
Στο μεταξύ ήταν η πρώτη φορά που ήμασταν εκεί με το φως της μέρας και διαπιστώσαμε πως είχε δημιουργηθεί κυριολεκτικά μια λωρίδα ερήμου λίγα μέτρα απ' την όχθη του ποταμού. Αναρωτιόμασταν απ' το πρώτο βράδι τί θα μπορουσε να είναι εκεί στην μέση που είχε δεμένες βάρκες. Τελικώς, είδαμε πως είχε καμήλες και κόσμο να περπατά. Είχε υποχωρήσει το ποτάμι σ' εκείνο το σημείο.
Άρχισε η τελετή, έπεσε το σκοτάδι και το θέαμα ήταν πολύ εντυπωσιακό.
Δυστυχώς η φίλη μου άρχισε να ξερνάει λίγα μέτρα πιο κει και λίγο πριν το τέλος φύγαμε γιατί είχαμε πια ανησυχήσει για τα καλά κι εκείνη ήταν πολύ αδύναμη. Από το πλαϊνό γκατ ευτυχώς μπορέσαμε να φύγουμε σχετικά εύκολα και μόλις βγήκαμε στον κεντρικό δρόμο ανεβήκαμε στο πρώτο τουκ τουκ που περνούσε.
Φτάνουμε στο ξενοδοχείο και κάπως καλύτερα ξύπνησε το πρωί. Είχαμε πτήση προς το Δελχί νωρίς το μεσημεράκι.
Last edited by a moderator: