vasnorth
Member
- Μηνύματα
- 610
- Likes
- 1.868
2
Το σημερινό πρωινό φρέσκοι και ξεκούραστοι θα ξεκινούσαμε την περιήγηση στο κέντρο του Κάρντιφ. Η βροχή είχε σταματήσει, μόνο προς τα μέσα της ημέρας θα μας ξαναθυμόταν, αλλά το κρύο συνέχιζε να είναι τσουχτερό. Μόνο όταν κάποια στιγμή εμφανιζόταν λίγο ο ήλιος αισθανόσουν κάπως πιό άνετα.
Welcome to Cardiff λοιπόν ή Croeso i Caerdydd γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στην Ουαλία έχει διατηρηθεί και η Ουαλική γλώσσα αν και πλέον αυτή μιλιέται από κάποιους ηλικιωμένους μόνο. Πράγματι σου κάνει μεγάλη εντύπωση όπου και να κοιτάξεις από τις πινακίδες των οδών, των καταστημάτων, τις ανακοινώσεις στους σταθμούς των τραίνων, στις επιγραφές των μουσείων παντού όλα είναι γραμμένα και στα Ουαλικά.
Το Κάρντιφ με πληθυσμό 320.000 κατοίκων έχει μία ιστορία που ξεκινά από τα ρωμαϊκά χρόνια προχωρά στο μεσαίωνα και φτάνει ως τις μέρες μας. Η μεγάλη ακμή της πόλης ήλθε στις αρχές του 20ου αι. όταν το λιμάνι του Κάρντιφ έγινε το πρώτο στον κόσμο στην μεταφορά του άνθρακα, υλικό πολύτιμο εκείνα τα χρόνια, που έδωσε ώθηση στην ανάπτυξη της οικονομίας. Πέρασε βέβαια και άσχημες στιγμές ιδιαίτερα στον μεσοπόλεμο με την παγκόσμια οικονομική ύφεση αλλά και στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, όπου όπως και το Λονδίνο υπέφερε από τους τρομερούς βομβαρδισμούς.
Πρωτεύουσα της Ουαλίας έγινε μόλις το 1955 και έτσι πήρε τον τίτλο της νεώτερης πρωτεύουσας της Ευρώπης. Σήμερα το Κάρντιφ είναι μία ζωντανή σύγχρονη πόλη με μεγάλη ανάπτυξη και με πολλά ενδιαφέροντα σημεία που αξίζει να τα εξερευνήσεις. Είναι μία εύκολη πόλη, μικρή σε έκταση, με πεζοδρομημένο το ιστορικό κέντρο και αυτό σε βοηθά να την περπατήσεις πολύ άνετα. Βέβαια το χειμώνα είναι λίγο δύσκολα τα πράγματα γιατί στατιστικά οι βροχοπτώσεις είναι πολύ συχνές και το κρύο τσουχτερό, συγκριτικά τουλάχιστον με το Λονδίνο. Ίσως να παίζει ρόλο ότι είναι πολύ κοντά στον Ωκεανό.
Φτάνοντας με το τραίνο από το Λονδίνο ή και από οποιοδήποτε άλλη περιοχή τερματικός σταθμός είναι ο Cardiff Central. Από εκεί μπορείς άνετα με τα πόδια να περιηγηθείς σε όλα τα αξιοθέατα και ιδίως στο ιστορικό κέντρο. Το ξενοδοχείο μας βέβαια ήταν μία στάση παρακάτω από τον κεντρικό σταθμό, στην Queen Street Station.
Από εκεί διασχίζοντας τον κυριότερο εμπορικό δρόμο της πόλης, την Queen Street, μία ωραία πεζοδρομημένη οδό, σε δεκαπέντε λεπτά φτάσαμε στο σημαντικότερο αξιοθέατο του Κάρντιφ, στο περίφημο Κάστρο του. Παρόλο που ήταν περασμένες 10 το πρωί και μέρες Χριστουγέννων η κίνηση από τους πεζούς στους δρόμους ήταν σχετικά αραιή. Γενικά το είδαμε όλες τις μέρες, το Κάρντιφ είναι μία ήσυχη και ήρεμη πόλη, συγκριτικά βέβαια με τις άλλες μεγάλες πόλεις της Αγγλίας και της Σκωτίας.
Το Κάστρο του Κάρντιφ κρύβει πίσω του μία ιστορία 2.000 χρόνων. Με ρίζες από τα Ρωμαϊκά χρόνια, προχωρά στα χρόνια των Νορμανδών, των Τυδόρ, των Ουϊνδσωρ και αφού πέρασε στα χέρια πολλών επιφανών οικογενειών, φτάνει στο 1766 όπου από τότε ανήκει στην οικογένεια των Butes έως το 1947, όπου ο τελευταίος Μαρκήσιος του Bute παρέδωσε το Κάστρο στον λαό του Κάρντιφ. Την σημερινή μορφή που πήρε το Κάστρο, την χρωστά στον 3ο Μαρκήσιο του Bute, ο οποίος το 1865 προσέλαβε έναν εκκεντρικό αρχιτέκτονα, τον William Burges, που με εργασία δεκαέξι χρόνων μετέτρεψε το Κάστρο σ΄αυτό το εντυπωσιακό παλάτι που συναντάμε μέχρι σήμερα.
Το Κάστρο είναι ανοικτό καθημερινά από τις 9 πμ έως τις 6 μμ εκτός από τους χειμερινούς μήνες που κλείνει στις 5 μμ. Το εισιτήριο κοστίζει £15 και περιλαμβάνει είσοδο στους χώρους του Κάστρου αλλά και στα διαμερίσματα.
Το πρώτο πράγμα που συναντά ο επισκέπτης περνώντας την πύλη της εισόδου είναι μία τεράστια καταπράσινη έκταση, όπου στο βάθος ξεχωρίζει πάνω σε ύψωμα το ‘’Norman Keep’’. Από αυτό το δωδεκάπλευρο φρούριο - παρατηρητήριο έχεις μία εξαιρετική θέα της γύρω περιοχής.
Ευχάριστες εντυπώσεις σου αφήνει ο περιμετρικός περίπατος πάνω στα τείχη, όπου σε πολλά σημεία θα βρεί κανείς απομεινάρια από τα Ρωμαϊκά τείχη.
Φυσικά την παράσταση κλέβουν τα διαμερίσματα όπου με την πολυτέλεια τους εντυπωσιάζουν τον καθένα. Σ΄αυτά τελούνται πολλές σημαντικές εκδηλώσεις με τελευταία την σύνοδο του ΝΑΤΟ στις 4 Σεπτεμβρίου.
η εντυπωσιακή οροφή
Προσωπικά όμως εκείνο που μας εντυπωσίασε περισσότερο ήταν τα τούνελπεριμετρικά των τειχών, όπου χρησίμευαν σαν καταφύγιο στους βομβαρδισμούς του 2ου Παγκοσμ. Πολέμου. Έχουν πετύχει να κρατήσουν τα αυθεντικά αντικείμενα εκείνης της εποχής και ένα πέρασμα από εκεί, με τα εφέ και τους ήχους που έχουν προσθέσει, σε κάνουν να ξαναζείς την ατμόσφαιρα από εκείνα τα δύσκολα χρόνια. Στα υπόγεια αυτά περάσματα υπήρχε η δυνατότητα να φιλοξενηθούν γύρω στα δύο χιλιάδες άτομα!
Ξεχωριστή θέση έχει και ο περίτεχνος Πύργος του ρολογιού, όπου αξίζει κανείς να ανεβεί τα σκαλιά του και να τον δει από κοντά.
Ο τελευταίος Μαρκήσιος του Bute παραδίδει το Κάστρο στο Δήμαρχο του Κάρντιφ.
από τη συνάντηση των ηγετών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Κάρντιφ το 1998
Μπορεί το Κάστρο του Κάρντιφ να μην μοιάζει σε όγκο ή σε φήμη με τα υπόλοιπα κάστρα της Αγγλίας ή της Σκωτίας, δεν παύει όμως να είναι ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Ουαλίας.
Πίσω από το Κάστρο βρίσκεται και το μεγαλύτερο πάρκο του Κάρντιφ, το Bute Park, ένα τεράστιο πάρκο που είναι φτιαγμένο δίπλα στην όχθη του ποταμού Taff. Είναι πολύ όμορφο και γραφικό, σίγουρα όμως το καλοκαίρι που θα είναι όλα ανθισμένα θα είναι ακόμα καλύτερο.
Από εκεί κάθε μισάωρο ξεκινούν μικρά καραβάκια που δισχίζουν όλο το ποτάμι και μέσα από μία ωραία διαδρομή φτάνεις στο Cardiff Bay, στο λιμάνι του Κάρντιφ. Εκεί θα βρεθούμε την επόμενη μέρα γιατί χρειάζεται σχεδόν ένα πρωινό για να δεις όλα τα ωραία σημεία που έχει αυτή η περιοχή.
Λίγο πιό κάτω από το πάρκο υπάρχει το Millenium Stadium. Είναι το εθνικό στάδιο της Ουαλίας και εξωτερικά είναι πολύ εντυπωσιακό με χωρητικότητα 74.500 θεατών. Φτιαγμένο κι αυτό στις όχθες του ποταμού Taff φιλοξενεί εκτός από αγώνες rugby και football και άλλες εκδηλώσεις όπως συναυλίες και εκθέσεις. Όποιος επιθυμεί μπορεί να περιηγηθεί μέσα στο στάδιο με οργανωμένη ξενάγηση. Επειδή όμως δεν είναι και από τα πιό δημοφιλή στάδια και προσωπικά δεν μας ενδιέφεραν τα συγκεκριμένα αγωνίσματα, αρκεστήκαμε να το δούμε εξωτερικά μόνο και να συνεχίσουμε την περιήγηση μας.
Έτσι ο δρόμος μας έφερε πάλι στην Queen Street , στον σημαντικότερο πεζοδρομημένο εμπορικό δρόμο της πόλης, είναι θα μπορούσαμε να πούμε η αντίστοιχη Oxford Str. του Κάρντιφ.
Στο δρόμο αυτό θα συναντήσει κανείς όλες τις μεγάλες φίρμες που συναντά στοΛονδίνο και στις άλλες μεγάλες πόλεις της Αγγλίας και της Σκωτίας, όπως τα Next, Marks & Spencer, Laura Ashley, WHSmith, Top Shop και πλήθος άλλα. Ο δρόμος αυτός αν και μέρες Χριστουγέννων, δεν ήταν και ιδιαίτερα στολισμένος όπως είναι για παράδειγμα ένας αντίστοιχος του Λονδίνου. Γενικά όλο το Κάρντιφ ήταν ελάχιστα στολισμένο και δεν σε έβαζε στην Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα. Αλλά όπως είπαμε και στην αρχή της ιστορίας, κάθε σύγκριση με το Λονδίνο είναι χαμένη από χέρι και θα είναι άδικη για το Κάρντιφ.
Βρισκόμαστε όμως ήδη στο ιστορικό κέντρο και εκεί περπατώντας θα ανακαλύψουμε και κάτι άλλο για το οποίο είναι φημισμένο το Κάρντιφ, τις περίφημες Arcades (εμπορικές στοές). Τέτοιες φυσικά στοές ή γκαλερίες, όπως ονομάζονται σε άλλα μέρη, θα συναντήσει κανείς σε πολλές χώρες του κόσμου, αυτές όμως εδώ είναι αναλογικά πολλές σε αριθμό για μία τόσο μικρή πόλη, σχεδόν δαιδαλώδεις και βρίσκονται πολύ κοντά η μία με την άλλη. Συνολικά καλύπτουν έκταση ενός χιλιομέτρου.
Μου θύμισαν πολύ τα στενά δρομάκια (lanes) που συναντάμε στο Brighton και στο York, μόνο που εκείνα είναι ανοικτά χωρίς οροφή.
Είχαμε την ευκαιρία να περπατήσουμε σε κάποιες από αυτές, με ωραιότερες την High Street Arcade και την Royal Arcade. Εκεί συναντήσαμε πλήθος από περίτεχνα μαγαζάκια που πωλούσαν μοντέρνα αλλά και παλιά ρούχα, γκαλερί με αντίκες, κοσμηματοπωλεία, παραδοσιακά παντοπωλεία με delicatessen τρόφιμα αλλά και πολλά γραφικά καφέ. Ωραίο μέρος για να περάσεις το χρόνο σου ιδιαίτερα μία βροχερή μέρα.
Παράλληλα με τις παραδοσιακές Arcades υπάρχουν και τα σύγχρονα εμπορικά κέντρα που εκεί βρίσκεις όλες τις επώνυμες φίρμες που συναντάμε παντού.
Είχε βραδιάσει πιά και αρχίσαμε να πεινάμε και περπατώντας στα δρομάκια του ιστορικού κέντρου παρατηρήσαμε ότι, παρόλο που ήταν γιορτινές μέρες, μόλις έκλειναν τα καταστήματα η πόλη νέκρωνε. Έμεναν ανοικτά μόνο τα εστιατόρια και κάποιες παμπ. Στα νότια του πεζοδρομημένου κέντρου, απέναντι από την Βιβλιοθήκη του Κάρντιφ ξεκινά ένα γραφικό δρομάκι, η Brewery Quarter. Είναι μία ωραία γειτονιά με πολλά έθνικ ταβερνάκια και παμπ, όπου μπορείς να πιείς μπύρα και να φας σχετικά απλά και οικονομικά. Εκεί βρήκαμε και μερικά ελληνικά μαγαζάκια με γύρο. Προτιμήσαμε να φάμε σ΄ένα κινέζικο, το κλασικό κοτόπουλο με σάλτσα γλυκόξινη και αρωματικό ρύζι και μπορώ να πω ότι αυτά που πήραμε ήταν συμπαθητικά.
Η ώρα όμως είχε περάσει για τα καλά και παρόλο το κρύο, μετά από ένα ωραίο νυχτερινό περίπατο φτάσαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση. Η αυριανή μέρα θα μας εύρισκε στο λιμάνι, στο πανέμορφο Cardiff Bay.
Το σημερινό πρωινό φρέσκοι και ξεκούραστοι θα ξεκινούσαμε την περιήγηση στο κέντρο του Κάρντιφ. Η βροχή είχε σταματήσει, μόνο προς τα μέσα της ημέρας θα μας ξαναθυμόταν, αλλά το κρύο συνέχιζε να είναι τσουχτερό. Μόνο όταν κάποια στιγμή εμφανιζόταν λίγο ο ήλιος αισθανόσουν κάπως πιό άνετα.
Welcome to Cardiff λοιπόν ή Croeso i Caerdydd γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στην Ουαλία έχει διατηρηθεί και η Ουαλική γλώσσα αν και πλέον αυτή μιλιέται από κάποιους ηλικιωμένους μόνο. Πράγματι σου κάνει μεγάλη εντύπωση όπου και να κοιτάξεις από τις πινακίδες των οδών, των καταστημάτων, τις ανακοινώσεις στους σταθμούς των τραίνων, στις επιγραφές των μουσείων παντού όλα είναι γραμμένα και στα Ουαλικά.
Το Κάρντιφ με πληθυσμό 320.000 κατοίκων έχει μία ιστορία που ξεκινά από τα ρωμαϊκά χρόνια προχωρά στο μεσαίωνα και φτάνει ως τις μέρες μας. Η μεγάλη ακμή της πόλης ήλθε στις αρχές του 20ου αι. όταν το λιμάνι του Κάρντιφ έγινε το πρώτο στον κόσμο στην μεταφορά του άνθρακα, υλικό πολύτιμο εκείνα τα χρόνια, που έδωσε ώθηση στην ανάπτυξη της οικονομίας. Πέρασε βέβαια και άσχημες στιγμές ιδιαίτερα στον μεσοπόλεμο με την παγκόσμια οικονομική ύφεση αλλά και στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, όπου όπως και το Λονδίνο υπέφερε από τους τρομερούς βομβαρδισμούς.
Πρωτεύουσα της Ουαλίας έγινε μόλις το 1955 και έτσι πήρε τον τίτλο της νεώτερης πρωτεύουσας της Ευρώπης. Σήμερα το Κάρντιφ είναι μία ζωντανή σύγχρονη πόλη με μεγάλη ανάπτυξη και με πολλά ενδιαφέροντα σημεία που αξίζει να τα εξερευνήσεις. Είναι μία εύκολη πόλη, μικρή σε έκταση, με πεζοδρομημένο το ιστορικό κέντρο και αυτό σε βοηθά να την περπατήσεις πολύ άνετα. Βέβαια το χειμώνα είναι λίγο δύσκολα τα πράγματα γιατί στατιστικά οι βροχοπτώσεις είναι πολύ συχνές και το κρύο τσουχτερό, συγκριτικά τουλάχιστον με το Λονδίνο. Ίσως να παίζει ρόλο ότι είναι πολύ κοντά στον Ωκεανό.
Φτάνοντας με το τραίνο από το Λονδίνο ή και από οποιοδήποτε άλλη περιοχή τερματικός σταθμός είναι ο Cardiff Central. Από εκεί μπορείς άνετα με τα πόδια να περιηγηθείς σε όλα τα αξιοθέατα και ιδίως στο ιστορικό κέντρο. Το ξενοδοχείο μας βέβαια ήταν μία στάση παρακάτω από τον κεντρικό σταθμό, στην Queen Street Station.
Από εκεί διασχίζοντας τον κυριότερο εμπορικό δρόμο της πόλης, την Queen Street, μία ωραία πεζοδρομημένη οδό, σε δεκαπέντε λεπτά φτάσαμε στο σημαντικότερο αξιοθέατο του Κάρντιφ, στο περίφημο Κάστρο του. Παρόλο που ήταν περασμένες 10 το πρωί και μέρες Χριστουγέννων η κίνηση από τους πεζούς στους δρόμους ήταν σχετικά αραιή. Γενικά το είδαμε όλες τις μέρες, το Κάρντιφ είναι μία ήσυχη και ήρεμη πόλη, συγκριτικά βέβαια με τις άλλες μεγάλες πόλεις της Αγγλίας και της Σκωτίας.
Το Κάστρο του Κάρντιφ κρύβει πίσω του μία ιστορία 2.000 χρόνων. Με ρίζες από τα Ρωμαϊκά χρόνια, προχωρά στα χρόνια των Νορμανδών, των Τυδόρ, των Ουϊνδσωρ και αφού πέρασε στα χέρια πολλών επιφανών οικογενειών, φτάνει στο 1766 όπου από τότε ανήκει στην οικογένεια των Butes έως το 1947, όπου ο τελευταίος Μαρκήσιος του Bute παρέδωσε το Κάστρο στον λαό του Κάρντιφ. Την σημερινή μορφή που πήρε το Κάστρο, την χρωστά στον 3ο Μαρκήσιο του Bute, ο οποίος το 1865 προσέλαβε έναν εκκεντρικό αρχιτέκτονα, τον William Burges, που με εργασία δεκαέξι χρόνων μετέτρεψε το Κάστρο σ΄αυτό το εντυπωσιακό παλάτι που συναντάμε μέχρι σήμερα.
Το Κάστρο είναι ανοικτό καθημερινά από τις 9 πμ έως τις 6 μμ εκτός από τους χειμερινούς μήνες που κλείνει στις 5 μμ. Το εισιτήριο κοστίζει £15 και περιλαμβάνει είσοδο στους χώρους του Κάστρου αλλά και στα διαμερίσματα.
Το πρώτο πράγμα που συναντά ο επισκέπτης περνώντας την πύλη της εισόδου είναι μία τεράστια καταπράσινη έκταση, όπου στο βάθος ξεχωρίζει πάνω σε ύψωμα το ‘’Norman Keep’’. Από αυτό το δωδεκάπλευρο φρούριο - παρατηρητήριο έχεις μία εξαιρετική θέα της γύρω περιοχής.
Ευχάριστες εντυπώσεις σου αφήνει ο περιμετρικός περίπατος πάνω στα τείχη, όπου σε πολλά σημεία θα βρεί κανείς απομεινάρια από τα Ρωμαϊκά τείχη.
Φυσικά την παράσταση κλέβουν τα διαμερίσματα όπου με την πολυτέλεια τους εντυπωσιάζουν τον καθένα. Σ΄αυτά τελούνται πολλές σημαντικές εκδηλώσεις με τελευταία την σύνοδο του ΝΑΤΟ στις 4 Σεπτεμβρίου.
η εντυπωσιακή οροφή
Προσωπικά όμως εκείνο που μας εντυπωσίασε περισσότερο ήταν τα τούνελπεριμετρικά των τειχών, όπου χρησίμευαν σαν καταφύγιο στους βομβαρδισμούς του 2ου Παγκοσμ. Πολέμου. Έχουν πετύχει να κρατήσουν τα αυθεντικά αντικείμενα εκείνης της εποχής και ένα πέρασμα από εκεί, με τα εφέ και τους ήχους που έχουν προσθέσει, σε κάνουν να ξαναζείς την ατμόσφαιρα από εκείνα τα δύσκολα χρόνια. Στα υπόγεια αυτά περάσματα υπήρχε η δυνατότητα να φιλοξενηθούν γύρω στα δύο χιλιάδες άτομα!
Ξεχωριστή θέση έχει και ο περίτεχνος Πύργος του ρολογιού, όπου αξίζει κανείς να ανεβεί τα σκαλιά του και να τον δει από κοντά.
Ο τελευταίος Μαρκήσιος του Bute παραδίδει το Κάστρο στο Δήμαρχο του Κάρντιφ.
από τη συνάντηση των ηγετών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Κάρντιφ το 1998
Μπορεί το Κάστρο του Κάρντιφ να μην μοιάζει σε όγκο ή σε φήμη με τα υπόλοιπα κάστρα της Αγγλίας ή της Σκωτίας, δεν παύει όμως να είναι ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Ουαλίας.
Πίσω από το Κάστρο βρίσκεται και το μεγαλύτερο πάρκο του Κάρντιφ, το Bute Park, ένα τεράστιο πάρκο που είναι φτιαγμένο δίπλα στην όχθη του ποταμού Taff. Είναι πολύ όμορφο και γραφικό, σίγουρα όμως το καλοκαίρι που θα είναι όλα ανθισμένα θα είναι ακόμα καλύτερο.
Από εκεί κάθε μισάωρο ξεκινούν μικρά καραβάκια που δισχίζουν όλο το ποτάμι και μέσα από μία ωραία διαδρομή φτάνεις στο Cardiff Bay, στο λιμάνι του Κάρντιφ. Εκεί θα βρεθούμε την επόμενη μέρα γιατί χρειάζεται σχεδόν ένα πρωινό για να δεις όλα τα ωραία σημεία που έχει αυτή η περιοχή.
Λίγο πιό κάτω από το πάρκο υπάρχει το Millenium Stadium. Είναι το εθνικό στάδιο της Ουαλίας και εξωτερικά είναι πολύ εντυπωσιακό με χωρητικότητα 74.500 θεατών. Φτιαγμένο κι αυτό στις όχθες του ποταμού Taff φιλοξενεί εκτός από αγώνες rugby και football και άλλες εκδηλώσεις όπως συναυλίες και εκθέσεις. Όποιος επιθυμεί μπορεί να περιηγηθεί μέσα στο στάδιο με οργανωμένη ξενάγηση. Επειδή όμως δεν είναι και από τα πιό δημοφιλή στάδια και προσωπικά δεν μας ενδιέφεραν τα συγκεκριμένα αγωνίσματα, αρκεστήκαμε να το δούμε εξωτερικά μόνο και να συνεχίσουμε την περιήγηση μας.
Έτσι ο δρόμος μας έφερε πάλι στην Queen Street , στον σημαντικότερο πεζοδρομημένο εμπορικό δρόμο της πόλης, είναι θα μπορούσαμε να πούμε η αντίστοιχη Oxford Str. του Κάρντιφ.
Στο δρόμο αυτό θα συναντήσει κανείς όλες τις μεγάλες φίρμες που συναντά στοΛονδίνο και στις άλλες μεγάλες πόλεις της Αγγλίας και της Σκωτίας, όπως τα Next, Marks & Spencer, Laura Ashley, WHSmith, Top Shop και πλήθος άλλα. Ο δρόμος αυτός αν και μέρες Χριστουγέννων, δεν ήταν και ιδιαίτερα στολισμένος όπως είναι για παράδειγμα ένας αντίστοιχος του Λονδίνου. Γενικά όλο το Κάρντιφ ήταν ελάχιστα στολισμένο και δεν σε έβαζε στην Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα. Αλλά όπως είπαμε και στην αρχή της ιστορίας, κάθε σύγκριση με το Λονδίνο είναι χαμένη από χέρι και θα είναι άδικη για το Κάρντιφ.
Βρισκόμαστε όμως ήδη στο ιστορικό κέντρο και εκεί περπατώντας θα ανακαλύψουμε και κάτι άλλο για το οποίο είναι φημισμένο το Κάρντιφ, τις περίφημες Arcades (εμπορικές στοές). Τέτοιες φυσικά στοές ή γκαλερίες, όπως ονομάζονται σε άλλα μέρη, θα συναντήσει κανείς σε πολλές χώρες του κόσμου, αυτές όμως εδώ είναι αναλογικά πολλές σε αριθμό για μία τόσο μικρή πόλη, σχεδόν δαιδαλώδεις και βρίσκονται πολύ κοντά η μία με την άλλη. Συνολικά καλύπτουν έκταση ενός χιλιομέτρου.
Μου θύμισαν πολύ τα στενά δρομάκια (lanes) που συναντάμε στο Brighton και στο York, μόνο που εκείνα είναι ανοικτά χωρίς οροφή.
Είχαμε την ευκαιρία να περπατήσουμε σε κάποιες από αυτές, με ωραιότερες την High Street Arcade και την Royal Arcade. Εκεί συναντήσαμε πλήθος από περίτεχνα μαγαζάκια που πωλούσαν μοντέρνα αλλά και παλιά ρούχα, γκαλερί με αντίκες, κοσμηματοπωλεία, παραδοσιακά παντοπωλεία με delicatessen τρόφιμα αλλά και πολλά γραφικά καφέ. Ωραίο μέρος για να περάσεις το χρόνο σου ιδιαίτερα μία βροχερή μέρα.
Παράλληλα με τις παραδοσιακές Arcades υπάρχουν και τα σύγχρονα εμπορικά κέντρα που εκεί βρίσκεις όλες τις επώνυμες φίρμες που συναντάμε παντού.
Είχε βραδιάσει πιά και αρχίσαμε να πεινάμε και περπατώντας στα δρομάκια του ιστορικού κέντρου παρατηρήσαμε ότι, παρόλο που ήταν γιορτινές μέρες, μόλις έκλειναν τα καταστήματα η πόλη νέκρωνε. Έμεναν ανοικτά μόνο τα εστιατόρια και κάποιες παμπ. Στα νότια του πεζοδρομημένου κέντρου, απέναντι από την Βιβλιοθήκη του Κάρντιφ ξεκινά ένα γραφικό δρομάκι, η Brewery Quarter. Είναι μία ωραία γειτονιά με πολλά έθνικ ταβερνάκια και παμπ, όπου μπορείς να πιείς μπύρα και να φας σχετικά απλά και οικονομικά. Εκεί βρήκαμε και μερικά ελληνικά μαγαζάκια με γύρο. Προτιμήσαμε να φάμε σ΄ένα κινέζικο, το κλασικό κοτόπουλο με σάλτσα γλυκόξινη και αρωματικό ρύζι και μπορώ να πω ότι αυτά που πήραμε ήταν συμπαθητικά.
Η ώρα όμως είχε περάσει για τα καλά και παρόλο το κρύο, μετά από ένα ωραίο νυχτερινό περίπατο φτάσαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση. Η αυριανή μέρα θα μας εύρισκε στο λιμάνι, στο πανέμορφο Cardiff Bay.