vasnorth
Member
- Μηνύματα
- 610
- Likes
- 1.868
3
Το σημερινό πρωινό θα επισκεπτόμασταν το δεύτερο σημαντικότερο κομμάτι του Κάρντιφ, την περιοχή του λιμανιού, το εντυπωσιακό Cardiff Bay.
Για να πάει κάποιος στο Cardiff Bay μπορεί να πάρει είτε το λεωφορείο, είτε το τραίνο από την Cardiff Queen Street Station είτε ακόμα και με τα πόδια γιατί η απόσταση είναι μόνο 1 χλμ. Επειδή βέβαια το ξενοδοχείο μας ήταν ακριβώς δίπλα στο σταθμό του τραίνου και ψιχάλιζε λίγο, μας ήταν πολύ βολικό να χρησιμοποιήσουμε αυτό το μέσο και έτσι σε δέκα λεπτά φτάσαμε στο Cardiff Bay. Ενημερωτικά να πω ότι το εισιτήριο κοστίζει £1.70.
Η περιοχή αυτή του Cardiff Bay ανακατασκευάστηκε το 1999 και θεωρείται το πιό πετυχημένο project αναβάθμισης περιοχής στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Βγαίνοντας από το σταθμό του τραίνου βλέπουμε πολύ κόσμο να κατευθύνεται προς τις αποβάθρες. Πράγματι τι ωραίες εικόνες να βλέπεις οικογένειες με μικρά παιδάκια, άλλους με το σκυλάκι τους, νέους ανθρώπους με τα ποδήλατα τους, πιτσιρικάδες να κάνουν κόντρες με τα πατίνια τους, ακόμα και ηλικιωμένους με μπαστούνι ή και ανθρώπους σε αναπηρικό αμαξάκι να κάνουν τον περίπατο τους και να μην μένουν στο περιθώριο αλλά να χαίρονται με τις απλές χαρές της ζωής.
Έτσι και εμείς, ευτυχώς είχε σταματήσει το ψιλόβροχο και είχε βγει ένας ωραίος ήλιος, ακολουθώντας τον κόσμο προχωράμε και συναντάμε μία πολύ ωραία πλατεία με περίεργο σχήμα, την Roald Dahl Plass, που πήρε το όνομα της από τον συγγραφέα Roald Dahl που γεννήθηκε στο Κάρντιφ.
Η πλατεία αυτή που έχει το σχήμα βάζου είναι πολύ δημοφιλής και χρησιμεύει για υπαίθρια κονσέρτα. Εκεί κοντά όμως θα συναντήσουμε και το Wales Millennium Centre. Ένα πολύ εντυπωσιακό κτίριο που ξεχωρίζει από μακρυά, τόσο με το σχήμα του όσο με την παράξενη Ουαλική και Αγγλική επιγραφή στην πρόσοψη του. Πρωτολειτούργησε το 2004 και παρουσιάζει παραστάσεις όπερας, χορού και θεάτρου. Η κυρίως αίθουσα είναι χωρητικότητας 1.900 ανθρώπων.
Λίγα μέτρα πιό κάτω είναι το μέρος που συγκεντρώνει τον περισσότερο κόσμο, ηMermaid Quay. Εκεί μπροστά στις αποβάθρες του λιμανιού βρίσκουμε μικρά εμπορικά κέντρα με κομψά μαγαζάκια, καφετέριες, παμπ, απλά ταχυφαγεία μέχρι στυλάτα ακριβά εστιατόρια. Εντύπωση σου κάνει ότι έφτιαξαν όλη αυτή την περιοχή με πολύ φαντασία, με μεράκι και με μοντέρνα αρχιτεκτονική αντίληψη ώστε να θυμίζει ένα μικρό παραθαλάσιο χωριό. Παρόλο που ήταν μία παγωμένη μέρα, ήταν βέβαια και Κυριακή, ο κόσμος που είχε συγκεντρωθεί για την βόλτα του, όπως είπα και πιό πριν, ήταν πάρα πολύς. Φαντάζομαι το καλοκαίρι θα γίνεται το αδιαχώρητο.
Εκείνο όμως που ξεχωρίζει από μακρυά και είναι βέβαια το πιό πολυφωτογραφημένο κτίριο της περιοχής είναι το Pierhead Building. Το κτίριο αυτό μπροστά στη θάλασσα με ιστορία περίπου 120 χρόνων κατασκευάστηκε το 1897 και χρησιμεύει ως χώρος συνεδρίων και εκθέσεων, αλλά είναι και το μέρος όπου ο λαός της Ουαλίας μπορεί να εκφράσει τη γνώμη του και να διαφωνήσει για διάφορα θέματα. Με τον πύργο του ρολογιού στο μέσον της πρόσοψης ονομάζεται το Big Ben της Ουαλίας.
Προχωρώντας προς τα αριστερά του λιμανιού συναντάμε ένα άλλο εμβληματικό κτίριο την Norwegian Church. Η ιστορία του κτιρίου ξεκινά από τον 19ο αιώνα όταν το Κάρντιφ ήταν ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου και συγκεκριμένα το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Βρετανίας μετά το Λονδίνο και το Λίβερπουλ. Ο Νορβηγικός εμπορικός στόλος της εποχής εκείνης, από τους μεγαλύτερους του κόσμου, χρησιμοποιούσε το λιμάνι του Κάρντιφ για τις επιχειρήσεις του, κυρίως για τη μεταφορά άνθρακα στη Νορβηγία. Έτσι η εκκλησία αυτή χρησίμευε για τον εκκλησιασμό των ναυτικών αλλά και της μικρής κοινωνίας των Νορβηγών που είχε δημιουργηθεί εκεί.
Με το τέλος όμως του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου και τον περιορισμό της χρήσης του άνθρακα τα Νορβηγικά πλοία στράφηκαν σε άλλα λιμάνια και έτσι η εκκλησία έπεσε σε παρακμή. Ξαναλειτούργησε το 1992 ως κέντρο τεχνών όπου πλέον γίνονται εκθέσεις, συνέδρια αλλά και πολλές ιδιωτικές εκδηλώσεις.
Συνεχίζοντας τη βόλτα μας εκείνη την ημέρα, προσέχοντας βέβαια μην πάρουμε και καμμιά γλύστρα γιατί το πλακόστρωτο έδαφος της παραλίας είχε παγετό από την πρωινή βροχή και δεν ήθελες και πολύ να βρεθείς οριζόντια στο έδαφος με τις ανάλογες συνέπειες, παρατηρήσαμε πολύ κόσμο κυρίως οικογένειες με παιδάκια να κατευθύνονται σε ένα συγκεκριμμένο μέρος.
Εκεί μάθαμε ότι υπάρχουν τα στούντιο μιάς πολύ δημοφιλούς τηλεοπτικής σειράς στους Βρετανούς και όχι μόνο, του ''Dr. Who''. Μία σειρά που θεωρείται από τις μακροβιότερες στη Βρετανία και έχοντας fan σε όλο τον κόσμο πολλοί προγραμματίζουν εκδρομή στο Κάρντιφ ειδικά και μόνο για να γνωρίσουν από κοντά τα στούντιο αλλά και τις αυθεντικές τοποθεσίες όπου γυρίζεται η σειρά.
Η ώρα όμως είχε περάσει και αφού τριγυρίσαμε τα δρομάκια και τα μαγαζάκια του λιμανιού έπρεπε να γυρίσουμε πίσω στο κέντρο της πόλης. Είχε πέσει και ο ήλιος και έκανε πολύ κρύο, λίγο περισσότερο από το κέντρο, γιατί η περιοχή ήταν ανοικτή αλλά και εκτεθειμένη στη θαλασσινή αύρα. Είναι όμως ένα υπέροχο μέρος για να ξεκουραστείς, να ηρεμήσεις και να χαζέψεις το ωραίο τοπίο.
κάνοντας σχέδια για να φύγουν στην Αμερική
Ο πιό γραφικός τρόπος για να επιστρέψει κάποιος πίσω στο κέντρο είναι να πάρει κάποιο από τα καραβάκια από το λιμάνι και αφού διασχίσει τον ποταμό Taff και μέσα από μιά ωραία διαδρομή να φτάσει στην πόλη. Επειδή όμως εκείνη τη στιγμή έφυγε το καραβάκι και το επόμενο ήταν σε μισή ώρα, αποφασίσαμε να γυρίσουμε στο κέντρο με τα πόδια για να χαζέψουμε και τη διαδρομή, άλλωστε η απόσταση ήταν μόνο ένα χιλιόμετρο.
Παίρνοντας λοιπόν το δρόμο που πηγαίνει παράλληλα με το τραίνο ξεκινήσαμε για το κέντρο. Στα μέσα της διαδρομής είχαμε την ευκαιρία σε ένα κάθετο δρομάκι, στην Greek Church Street, να συναντήσουμε και την ελληνορθόδοξη εκκλησία του Αγ. Νικολάου.
Είμασταν τυχεροί και η εκκλησία ήταν ανοικτή, ήταν Κυριακή και είχε τελειώσει η λειτουργία και έτσι ανάψαμε και ένα κεράκι.
Φτάνοντας πάλι πίσω στο κέντρο μετά από αυτόν τον ωραίο πρωινό περίπατο, θα συναντήσουμε ξανά το πεζοδρομημένο κέντρο από την νότια πλευρά του αυτή τη φορά και συγκεκριμένα τον άλλο σημαντικό εμπορικό δρόμο τον The Hayes. Εκεί θα έχουμε την ευκαιρία να περάσουμε από την κλειστή αγορά την Cardiff Central Market, με τα λογής αγαθά, ντόπια αλλά και από διάφορα μέρη του κόσμου. Ωραία είναι η βόλτα στον επάνω όροφο της αγοράς όπου έχεις την ευκαιρία να χαζέψεις από ψηλά τα εμπορεύματα και τον κόσμο που κάνει τα ψώνια του.
Λίγο πιό κάτω από την κεντρική αγορά ωραίες μυρωδιές μας πήραν τη μύτη. Λόγω των εορτών είχε στηθεί μία μικρή Χριστουγεννιάτικη αγορά με ελκυστικές λιχουδιές από διάφορα μέρη. Εκείνα όμως που ξεχώριζαν ήταν κάποια μικρά μαγαζάκια που έφτιαχναν γερμανικές λιχουδιές και πρόσφεραν ζεστό γλυκό κρασί αλλά και παγωμένη γερμανική μπύρα. Ήδη είχε αρχίσει να βραδυάζει, πεινούσαμε και πολύ και έτσι τα τιμήσαμε με το παραπάνω.
Αρκετά κουρασμένοι πιά, ξεκινήσαμε για την επιστροφή στο ξενοδοχείο. Εκείνο το βράδυ ήταν και το τελευταίο μας στο Κάρντιφ και παρόλο που την επόμενη μέρα θα φεύγαμε αργά το απόγευμα, θέλαμε να ετοιμάσουμε τις βαλίτσες από την προηγούμενη για να έχουμε αρκετό χρόνο το επόμενο πρωινό για ένα τελευταίο περίπατο στις περιοχές που δεν είχαμε πάει.
Η επιστροφή μέχρι το ξενοδοχείο ήταν πολύ εντυπωσιακή. Είχε νυκτώσει αρκετά και ένα στρώμα ομίχλης είχε απλωθεί πάνω από την πόλη, βοηθούσαν και λίγο οι θρύλοι για φαντάσματα που ακολουθούν από τα παλιά την Ουαλία, δεν ήθελε και πολύ να δημιουργηθεί ένα υποβλητικό σκηνικό που νόμιζες ότι συμμετείχες σε ταινία της Αγκάθα Κρίστι.
Νωρίς το πρωί λοιπόν πήραμε πάλι το τραίνο για μιά σύντομη επίσκεψη στο γειτονικό Caerphilly για να δούμε το χωριό και το ομώνυμο κάστρο. Η απόσταση από το Κάρντιφ είναι γύρω στα 15΄ με το τραίνο και με ένα ολιγόλεπτο περίπατο φτάνεις εύκολα στο Κάστρο.
Το κάστρο του Caerphilly είναι αναμφίβολα μαζί με το αντίστοιχο του Κάρντιφ από τα σπουδαιότερα κάστρα στην Ουαλία και ίσως ένα από τα μεγαλύτερα μεσαιωνικά κτίρια στη Δυτική Ευρώπη.
Βρίσκεται στο κέντρο της πόλης του Caerphilly και περιβάλλεται από δύο τεράστιες λίμνες. Παρόλη όμως την μεγάλη προσέλευση τουριστών μας φάνηκε παράξενο που η πόλη δεν έχει και την ανάλογη υποδομή, δύο μόνο απλές καφετέριες κοντά στην είσοδο του κάστρου.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι και η κατασκευή του κάστρου, καθώς χτίστηκε με ιλιγγιώδη ταχύτητα, σχεδόν μόλις σε τρία χρόνια, μεταξύ του 1268 και του 1271 από τον Αγγλο - Νορμανδό Λόρδο Gilbert de Clare. Ακόμα και με τα σύγχρονα μέσα αμφιβάλλει κανείς αν είναι εφικτό να κατασκευαστεί ένα τέτοιο τεράστιο πέτρινο φρούριο μέσα σε μόλις τρία χρόνια. Το γεγονός ότι το κατάφεραν αυτό πριν από 700 χρόνια κάνει το κάστρο του Caerphilly αρκετά αξιοσημείωτο.
Εντύπωση σου προξενεί και η τοποθεσία που διάλεξαν για να κτίσουν αυτό το τεράστιο φρούριο.
Αντί να διαλέξουν ένα υπερυψωμένο βραχώδες μέρος, προτίμησαν να το κτίσουν σε μία πεδιάδα. Εν τούτοις οι λίμνες που περιτριγυρίζουν όλο το κάστρο το έκαναν απόρθητο και έτσι όλος αυτός ο σχεδιασμός αποδείχτηκε πολύ πετυχημένος γιατί το κάστρο δεν υπέκυψε ποτέ σε πολιορκία. Βέβαια βοήθησε και ο ομόκεντρος σχεδιασμός του οικοδομήματος - ουσιαστικά ένα κάστρο μέσα στα τείχη του άλλου κάστρου. Όλο αυτό ήταν μία επαναστατική εξέλιξη της μεσαιωνικής αρχιτεκτονικής.
Εξωτερικά παρατηρώντας το δεν σε εντυπωσιάζει και πολύ, μόνο όταν περνάς την εξωτερική τάφρο καταλαβαίνεις το πραγματικό όγκο του. Απλώνεται σε έκταση μεγαλύτερη των 30 στρεμμάτων και αναφέρεται σαν το δεύτερο μεγαλύτερο κάστρο στη Βρετανία μετά το κάστρο του Windsor. Το 1776 το κάστρο πέρασε, όπως και το αντίστοιχο του Κάρντιφ, στην οικογένεια των Butes και άρχισαν επισκέπτες να έρχονται στο κάστρο. Σε πολλά διαμερίσματα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι ανακαινίσεις και έτσι κάποια μόνο τμήματα είναι επισκέψιμα. Στο μέσο του κάστρου εντύπωση σου κάνει ένας μεσαιωνικός πύργος που γέρνει 10 μοίρες από την κατακόρυφη θέση, πιθανότατα λόγω κάποιας καθίζησης και έχει ονομαστεί χαρακτηριστικά ''ο Ουαλικός πύργος της Πίζας''. Το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό από κοντά. Το κάστρο είναι ανοικτό καθημερινά από τις 10:00’ έως τις 4:00’ το απόγευμα και το εισιτήριο κοστίζει £ 5.50.
Επιστρέφοντας πίσω στο Κάρντιφ κατευθυνθήκαμε λίγο πιό βόρεια του κέντρου και συγκεκριμένα για το Gorsedd Gardens, όπου εκεί είναι συγκεντρωμένα τα ωραιότερα δημόσια κτίρια του Κάρντιφ.
Γύρω από το συμπαθητικό αυτό πάρκο βρίσκονται τα κτίρια του Πανεπιστημίου(από συνάδελφο που έχει σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ, μου έλεγε ότι το συγκεκριμένο συγκαταλέγεται στα κορυφαία της Βρετανίας), το Δικαστικό μέγαρο, το Δημαρχείο και το σημαντικότερο όλων το Εθνικό Μουσείο του Κάρντιφ.
το Δικαστικό Μέγαρο
το Δημαρχείο
Αφού χαζέψαμε εξωτερικά όλα τα κτίρια και βγάλαμε τις σχετικές φωτογραφίες, στο Δημαρχείο μάλιστα πετύχαμε και ένα γάμο όπου οι νεόνυμφοι είχαν έλθει με ένα γραφικό πούλμαν εποχής, προχωρήσαμε στο τρίτο στη σειρά κτίριο στο Εθνικό Μουσείο.
το Εθνικό Μουσείο
Με τα τρία κτίρια στη σειρά, τα Δικαστήρια, το Δημαρχείο και το Μουσείο, η γειτονιά αυτή είναι αρχιτεκτονικά από τις πιό ωραίες και από τις πιό ενδιαφέρουσες του Κάρντιφ.
Η επίσκεψη στο μουσείο ήταν αληθινή έκπληξη. Ποτέ δεν το περίμενα ότι θα συναντούσαμε ένα τόσο ολοκληρωμένο και πλήρες μουσείο. Στην πραγματικότητα είναι συνδυασμός τριών μουσείων. Είναι μουσείο τέχνης με συλλογή από πίνακες, γλυπτά, πορσελάνες, κεραμικά, όπου ξεχωρίζουν έργα των Βαν Γκογκ, Μονέ και Πικάσσο. Παράλληλα είναι μουσείο Φυσικής Ιστορίας που δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από τα υπόλοιπα που συναντάμε σε όλες τις μεγάλες πόλεις με τους γνωστούς δεινόσαυρους, τα ζώα, τα πτηνά και τα έντομα. Τέλος συναντάμε το σημαντικότερο όλων, το τμήμα της Αρχαιολογίας, με ευρήματα από τη Λίθινη εποχή, την εποχή του Χαλκού και του Σιδήρου, έως τα Ρωμαϊκά και Μεσαιωνικά χρόνια.
Το Μουσείο είναι ανοικτό καθημερινά εκτός της Δευτέρας και η είσοδος είναι ελεύθερη. Αν κάποτε βρεθείτε από αυτά τα μέρη ας συμπεριλάβετε στην περιήγηση σας και μία επίσκεψη σε αυτό το συναρπαστικό μουσείο και σίγουρα θα βγείτε εντυπωσιασμένοι.
Εντύπωση μας έκαναν αυτοί οι τρείς πίνακες στη σειρά που διηγούνται μιά μικρή ιστορία.
Ο πρώτος απεικονίζει τη βασίλισσα Eleanor, τη ζηλιάρα σύζυγο του Ερρίκου του ΙΙ της Αγγλίας, η οποία κρατά ένα κύπελο με δηλητήριο προκειμένου να το δώσει στην ερωμένη του άντρα της, την Fair Rosamura (δεύτερος πίνακας). Αυτή γονατισμένη προσεύχεται και περιμένει να επιστρέψει ο εραστής της, ενώ από πίσω η βασίλισσα Eleanor κρυφοκοιτά και έρχεται να τη δηλητηριάσει (τρίτος πίνακας).
όπως και τα πορτραίτα του Dylan Thomas (ο μεγαλύτερος ποιητής και συγγραφέας της Ουαλίας) από τον ζωγράφο Augustus John, ο οποίος αφού πόζαρε μία φορά, ήταν συνεχώς ανήσυχος, στη δεύτερη και καλύτερη του έδωσε ένα μπουκάλι μπύρα και πόζαρε ήσυχα!
Επιστρέφοντας προς το ξενοδοχείο περάσαμε και πάλι από το κέντρο για τις τελευταίες φωτογραφίες σε πολλά όμορφα κτίρια.
όπως το κτίριο της Εθνικής Βιβλιοθήκης
Είχε φτάσει πιά αργά το απόγευμα και πλησίαζε η ώρα της αναχώρησης για τοΛονδίνο. Αποχαιρετήσαμε το Κάρντιφ με τις καλύτερες εντυπώσεις και με τα πιό ωραία συναισθήματα.
Τελικά αξίζει το Κάρντιφ μία ευκαιρία?
Σίγουρα ναι, γιατί πέρα από μία τουριστική περιήγηση είναι και ένα ταξίδι στην ιστορία, στους θρύλους και τις παραδόσεις αυτής της συναρπαστικής πόλης.
Αν θα επισκεπτόμουνα ξανά αυτή την πόλη?
Σίγουρα και πάλι ναι, γιατί μου άρεσαν οι χαλαροί ρυθμοί της, οι ευγενικοί της άνθρωποι, οι παραξενιές της αλλά και γιατί έμειναν πολλά στην ευρύτερη περιοχή που αξίζουν να τα ζήσεις και να τα γνωρίσεις από κοντά.
Η ιστορία όμως δεν τελειώνει εδώ. Θα μου επιτρέψετε η συνέχεια να είναι με μία μικρή φωτοϊστορία από το περσυνό Χριστουγεννιάτικο Λονδίνο. Δεν θα κουράσω με λεπτομέρειες, άλλωστε έχουν ειπωθεί και έχουν γραφτεί διεξοδικά τόσα πολλά για αυτή την αγαπημένη πόλη, απλά θα ήθελα να προσθέσω κι εγώ κάποιες εικόνες από τη δική μου ματιά ...
Το σημερινό πρωινό θα επισκεπτόμασταν το δεύτερο σημαντικότερο κομμάτι του Κάρντιφ, την περιοχή του λιμανιού, το εντυπωσιακό Cardiff Bay.
Για να πάει κάποιος στο Cardiff Bay μπορεί να πάρει είτε το λεωφορείο, είτε το τραίνο από την Cardiff Queen Street Station είτε ακόμα και με τα πόδια γιατί η απόσταση είναι μόνο 1 χλμ. Επειδή βέβαια το ξενοδοχείο μας ήταν ακριβώς δίπλα στο σταθμό του τραίνου και ψιχάλιζε λίγο, μας ήταν πολύ βολικό να χρησιμοποιήσουμε αυτό το μέσο και έτσι σε δέκα λεπτά φτάσαμε στο Cardiff Bay. Ενημερωτικά να πω ότι το εισιτήριο κοστίζει £1.70.
Η περιοχή αυτή του Cardiff Bay ανακατασκευάστηκε το 1999 και θεωρείται το πιό πετυχημένο project αναβάθμισης περιοχής στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Βγαίνοντας από το σταθμό του τραίνου βλέπουμε πολύ κόσμο να κατευθύνεται προς τις αποβάθρες. Πράγματι τι ωραίες εικόνες να βλέπεις οικογένειες με μικρά παιδάκια, άλλους με το σκυλάκι τους, νέους ανθρώπους με τα ποδήλατα τους, πιτσιρικάδες να κάνουν κόντρες με τα πατίνια τους, ακόμα και ηλικιωμένους με μπαστούνι ή και ανθρώπους σε αναπηρικό αμαξάκι να κάνουν τον περίπατο τους και να μην μένουν στο περιθώριο αλλά να χαίρονται με τις απλές χαρές της ζωής.
Έτσι και εμείς, ευτυχώς είχε σταματήσει το ψιλόβροχο και είχε βγει ένας ωραίος ήλιος, ακολουθώντας τον κόσμο προχωράμε και συναντάμε μία πολύ ωραία πλατεία με περίεργο σχήμα, την Roald Dahl Plass, που πήρε το όνομα της από τον συγγραφέα Roald Dahl που γεννήθηκε στο Κάρντιφ.
Η πλατεία αυτή που έχει το σχήμα βάζου είναι πολύ δημοφιλής και χρησιμεύει για υπαίθρια κονσέρτα. Εκεί κοντά όμως θα συναντήσουμε και το Wales Millennium Centre. Ένα πολύ εντυπωσιακό κτίριο που ξεχωρίζει από μακρυά, τόσο με το σχήμα του όσο με την παράξενη Ουαλική και Αγγλική επιγραφή στην πρόσοψη του. Πρωτολειτούργησε το 2004 και παρουσιάζει παραστάσεις όπερας, χορού και θεάτρου. Η κυρίως αίθουσα είναι χωρητικότητας 1.900 ανθρώπων.
Λίγα μέτρα πιό κάτω είναι το μέρος που συγκεντρώνει τον περισσότερο κόσμο, ηMermaid Quay. Εκεί μπροστά στις αποβάθρες του λιμανιού βρίσκουμε μικρά εμπορικά κέντρα με κομψά μαγαζάκια, καφετέριες, παμπ, απλά ταχυφαγεία μέχρι στυλάτα ακριβά εστιατόρια. Εντύπωση σου κάνει ότι έφτιαξαν όλη αυτή την περιοχή με πολύ φαντασία, με μεράκι και με μοντέρνα αρχιτεκτονική αντίληψη ώστε να θυμίζει ένα μικρό παραθαλάσιο χωριό. Παρόλο που ήταν μία παγωμένη μέρα, ήταν βέβαια και Κυριακή, ο κόσμος που είχε συγκεντρωθεί για την βόλτα του, όπως είπα και πιό πριν, ήταν πάρα πολύς. Φαντάζομαι το καλοκαίρι θα γίνεται το αδιαχώρητο.
Εκείνο όμως που ξεχωρίζει από μακρυά και είναι βέβαια το πιό πολυφωτογραφημένο κτίριο της περιοχής είναι το Pierhead Building. Το κτίριο αυτό μπροστά στη θάλασσα με ιστορία περίπου 120 χρόνων κατασκευάστηκε το 1897 και χρησιμεύει ως χώρος συνεδρίων και εκθέσεων, αλλά είναι και το μέρος όπου ο λαός της Ουαλίας μπορεί να εκφράσει τη γνώμη του και να διαφωνήσει για διάφορα θέματα. Με τον πύργο του ρολογιού στο μέσον της πρόσοψης ονομάζεται το Big Ben της Ουαλίας.
Προχωρώντας προς τα αριστερά του λιμανιού συναντάμε ένα άλλο εμβληματικό κτίριο την Norwegian Church. Η ιστορία του κτιρίου ξεκινά από τον 19ο αιώνα όταν το Κάρντιφ ήταν ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου και συγκεκριμένα το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Βρετανίας μετά το Λονδίνο και το Λίβερπουλ. Ο Νορβηγικός εμπορικός στόλος της εποχής εκείνης, από τους μεγαλύτερους του κόσμου, χρησιμοποιούσε το λιμάνι του Κάρντιφ για τις επιχειρήσεις του, κυρίως για τη μεταφορά άνθρακα στη Νορβηγία. Έτσι η εκκλησία αυτή χρησίμευε για τον εκκλησιασμό των ναυτικών αλλά και της μικρής κοινωνίας των Νορβηγών που είχε δημιουργηθεί εκεί.
Με το τέλος όμως του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου και τον περιορισμό της χρήσης του άνθρακα τα Νορβηγικά πλοία στράφηκαν σε άλλα λιμάνια και έτσι η εκκλησία έπεσε σε παρακμή. Ξαναλειτούργησε το 1992 ως κέντρο τεχνών όπου πλέον γίνονται εκθέσεις, συνέδρια αλλά και πολλές ιδιωτικές εκδηλώσεις.
Συνεχίζοντας τη βόλτα μας εκείνη την ημέρα, προσέχοντας βέβαια μην πάρουμε και καμμιά γλύστρα γιατί το πλακόστρωτο έδαφος της παραλίας είχε παγετό από την πρωινή βροχή και δεν ήθελες και πολύ να βρεθείς οριζόντια στο έδαφος με τις ανάλογες συνέπειες, παρατηρήσαμε πολύ κόσμο κυρίως οικογένειες με παιδάκια να κατευθύνονται σε ένα συγκεκριμμένο μέρος.
Εκεί μάθαμε ότι υπάρχουν τα στούντιο μιάς πολύ δημοφιλούς τηλεοπτικής σειράς στους Βρετανούς και όχι μόνο, του ''Dr. Who''. Μία σειρά που θεωρείται από τις μακροβιότερες στη Βρετανία και έχοντας fan σε όλο τον κόσμο πολλοί προγραμματίζουν εκδρομή στο Κάρντιφ ειδικά και μόνο για να γνωρίσουν από κοντά τα στούντιο αλλά και τις αυθεντικές τοποθεσίες όπου γυρίζεται η σειρά.
Η ώρα όμως είχε περάσει και αφού τριγυρίσαμε τα δρομάκια και τα μαγαζάκια του λιμανιού έπρεπε να γυρίσουμε πίσω στο κέντρο της πόλης. Είχε πέσει και ο ήλιος και έκανε πολύ κρύο, λίγο περισσότερο από το κέντρο, γιατί η περιοχή ήταν ανοικτή αλλά και εκτεθειμένη στη θαλασσινή αύρα. Είναι όμως ένα υπέροχο μέρος για να ξεκουραστείς, να ηρεμήσεις και να χαζέψεις το ωραίο τοπίο.
κάνοντας σχέδια για να φύγουν στην Αμερική
Ο πιό γραφικός τρόπος για να επιστρέψει κάποιος πίσω στο κέντρο είναι να πάρει κάποιο από τα καραβάκια από το λιμάνι και αφού διασχίσει τον ποταμό Taff και μέσα από μιά ωραία διαδρομή να φτάσει στην πόλη. Επειδή όμως εκείνη τη στιγμή έφυγε το καραβάκι και το επόμενο ήταν σε μισή ώρα, αποφασίσαμε να γυρίσουμε στο κέντρο με τα πόδια για να χαζέψουμε και τη διαδρομή, άλλωστε η απόσταση ήταν μόνο ένα χιλιόμετρο.
Παίρνοντας λοιπόν το δρόμο που πηγαίνει παράλληλα με το τραίνο ξεκινήσαμε για το κέντρο. Στα μέσα της διαδρομής είχαμε την ευκαιρία σε ένα κάθετο δρομάκι, στην Greek Church Street, να συναντήσουμε και την ελληνορθόδοξη εκκλησία του Αγ. Νικολάου.
Είμασταν τυχεροί και η εκκλησία ήταν ανοικτή, ήταν Κυριακή και είχε τελειώσει η λειτουργία και έτσι ανάψαμε και ένα κεράκι.
Φτάνοντας πάλι πίσω στο κέντρο μετά από αυτόν τον ωραίο πρωινό περίπατο, θα συναντήσουμε ξανά το πεζοδρομημένο κέντρο από την νότια πλευρά του αυτή τη φορά και συγκεκριμένα τον άλλο σημαντικό εμπορικό δρόμο τον The Hayes. Εκεί θα έχουμε την ευκαιρία να περάσουμε από την κλειστή αγορά την Cardiff Central Market, με τα λογής αγαθά, ντόπια αλλά και από διάφορα μέρη του κόσμου. Ωραία είναι η βόλτα στον επάνω όροφο της αγοράς όπου έχεις την ευκαιρία να χαζέψεις από ψηλά τα εμπορεύματα και τον κόσμο που κάνει τα ψώνια του.
Λίγο πιό κάτω από την κεντρική αγορά ωραίες μυρωδιές μας πήραν τη μύτη. Λόγω των εορτών είχε στηθεί μία μικρή Χριστουγεννιάτικη αγορά με ελκυστικές λιχουδιές από διάφορα μέρη. Εκείνα όμως που ξεχώριζαν ήταν κάποια μικρά μαγαζάκια που έφτιαχναν γερμανικές λιχουδιές και πρόσφεραν ζεστό γλυκό κρασί αλλά και παγωμένη γερμανική μπύρα. Ήδη είχε αρχίσει να βραδυάζει, πεινούσαμε και πολύ και έτσι τα τιμήσαμε με το παραπάνω.
Αρκετά κουρασμένοι πιά, ξεκινήσαμε για την επιστροφή στο ξενοδοχείο. Εκείνο το βράδυ ήταν και το τελευταίο μας στο Κάρντιφ και παρόλο που την επόμενη μέρα θα φεύγαμε αργά το απόγευμα, θέλαμε να ετοιμάσουμε τις βαλίτσες από την προηγούμενη για να έχουμε αρκετό χρόνο το επόμενο πρωινό για ένα τελευταίο περίπατο στις περιοχές που δεν είχαμε πάει.
Η επιστροφή μέχρι το ξενοδοχείο ήταν πολύ εντυπωσιακή. Είχε νυκτώσει αρκετά και ένα στρώμα ομίχλης είχε απλωθεί πάνω από την πόλη, βοηθούσαν και λίγο οι θρύλοι για φαντάσματα που ακολουθούν από τα παλιά την Ουαλία, δεν ήθελε και πολύ να δημιουργηθεί ένα υποβλητικό σκηνικό που νόμιζες ότι συμμετείχες σε ταινία της Αγκάθα Κρίστι.
Νωρίς το πρωί λοιπόν πήραμε πάλι το τραίνο για μιά σύντομη επίσκεψη στο γειτονικό Caerphilly για να δούμε το χωριό και το ομώνυμο κάστρο. Η απόσταση από το Κάρντιφ είναι γύρω στα 15΄ με το τραίνο και με ένα ολιγόλεπτο περίπατο φτάνεις εύκολα στο Κάστρο.
Το κάστρο του Caerphilly είναι αναμφίβολα μαζί με το αντίστοιχο του Κάρντιφ από τα σπουδαιότερα κάστρα στην Ουαλία και ίσως ένα από τα μεγαλύτερα μεσαιωνικά κτίρια στη Δυτική Ευρώπη.
Βρίσκεται στο κέντρο της πόλης του Caerphilly και περιβάλλεται από δύο τεράστιες λίμνες. Παρόλη όμως την μεγάλη προσέλευση τουριστών μας φάνηκε παράξενο που η πόλη δεν έχει και την ανάλογη υποδομή, δύο μόνο απλές καφετέριες κοντά στην είσοδο του κάστρου.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι και η κατασκευή του κάστρου, καθώς χτίστηκε με ιλιγγιώδη ταχύτητα, σχεδόν μόλις σε τρία χρόνια, μεταξύ του 1268 και του 1271 από τον Αγγλο - Νορμανδό Λόρδο Gilbert de Clare. Ακόμα και με τα σύγχρονα μέσα αμφιβάλλει κανείς αν είναι εφικτό να κατασκευαστεί ένα τέτοιο τεράστιο πέτρινο φρούριο μέσα σε μόλις τρία χρόνια. Το γεγονός ότι το κατάφεραν αυτό πριν από 700 χρόνια κάνει το κάστρο του Caerphilly αρκετά αξιοσημείωτο.
Εντύπωση σου προξενεί και η τοποθεσία που διάλεξαν για να κτίσουν αυτό το τεράστιο φρούριο.
Αντί να διαλέξουν ένα υπερυψωμένο βραχώδες μέρος, προτίμησαν να το κτίσουν σε μία πεδιάδα. Εν τούτοις οι λίμνες που περιτριγυρίζουν όλο το κάστρο το έκαναν απόρθητο και έτσι όλος αυτός ο σχεδιασμός αποδείχτηκε πολύ πετυχημένος γιατί το κάστρο δεν υπέκυψε ποτέ σε πολιορκία. Βέβαια βοήθησε και ο ομόκεντρος σχεδιασμός του οικοδομήματος - ουσιαστικά ένα κάστρο μέσα στα τείχη του άλλου κάστρου. Όλο αυτό ήταν μία επαναστατική εξέλιξη της μεσαιωνικής αρχιτεκτονικής.
Εξωτερικά παρατηρώντας το δεν σε εντυπωσιάζει και πολύ, μόνο όταν περνάς την εξωτερική τάφρο καταλαβαίνεις το πραγματικό όγκο του. Απλώνεται σε έκταση μεγαλύτερη των 30 στρεμμάτων και αναφέρεται σαν το δεύτερο μεγαλύτερο κάστρο στη Βρετανία μετά το κάστρο του Windsor. Το 1776 το κάστρο πέρασε, όπως και το αντίστοιχο του Κάρντιφ, στην οικογένεια των Butes και άρχισαν επισκέπτες να έρχονται στο κάστρο. Σε πολλά διαμερίσματα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι ανακαινίσεις και έτσι κάποια μόνο τμήματα είναι επισκέψιμα. Στο μέσο του κάστρου εντύπωση σου κάνει ένας μεσαιωνικός πύργος που γέρνει 10 μοίρες από την κατακόρυφη θέση, πιθανότατα λόγω κάποιας καθίζησης και έχει ονομαστεί χαρακτηριστικά ''ο Ουαλικός πύργος της Πίζας''. Το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό από κοντά. Το κάστρο είναι ανοικτό καθημερινά από τις 10:00’ έως τις 4:00’ το απόγευμα και το εισιτήριο κοστίζει £ 5.50.
Επιστρέφοντας πίσω στο Κάρντιφ κατευθυνθήκαμε λίγο πιό βόρεια του κέντρου και συγκεκριμένα για το Gorsedd Gardens, όπου εκεί είναι συγκεντρωμένα τα ωραιότερα δημόσια κτίρια του Κάρντιφ.
Γύρω από το συμπαθητικό αυτό πάρκο βρίσκονται τα κτίρια του Πανεπιστημίου(από συνάδελφο που έχει σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ, μου έλεγε ότι το συγκεκριμένο συγκαταλέγεται στα κορυφαία της Βρετανίας), το Δικαστικό μέγαρο, το Δημαρχείο και το σημαντικότερο όλων το Εθνικό Μουσείο του Κάρντιφ.
το Δικαστικό Μέγαρο
το Δημαρχείο
Αφού χαζέψαμε εξωτερικά όλα τα κτίρια και βγάλαμε τις σχετικές φωτογραφίες, στο Δημαρχείο μάλιστα πετύχαμε και ένα γάμο όπου οι νεόνυμφοι είχαν έλθει με ένα γραφικό πούλμαν εποχής, προχωρήσαμε στο τρίτο στη σειρά κτίριο στο Εθνικό Μουσείο.
το Εθνικό Μουσείο
Με τα τρία κτίρια στη σειρά, τα Δικαστήρια, το Δημαρχείο και το Μουσείο, η γειτονιά αυτή είναι αρχιτεκτονικά από τις πιό ωραίες και από τις πιό ενδιαφέρουσες του Κάρντιφ.
Η επίσκεψη στο μουσείο ήταν αληθινή έκπληξη. Ποτέ δεν το περίμενα ότι θα συναντούσαμε ένα τόσο ολοκληρωμένο και πλήρες μουσείο. Στην πραγματικότητα είναι συνδυασμός τριών μουσείων. Είναι μουσείο τέχνης με συλλογή από πίνακες, γλυπτά, πορσελάνες, κεραμικά, όπου ξεχωρίζουν έργα των Βαν Γκογκ, Μονέ και Πικάσσο. Παράλληλα είναι μουσείο Φυσικής Ιστορίας που δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από τα υπόλοιπα που συναντάμε σε όλες τις μεγάλες πόλεις με τους γνωστούς δεινόσαυρους, τα ζώα, τα πτηνά και τα έντομα. Τέλος συναντάμε το σημαντικότερο όλων, το τμήμα της Αρχαιολογίας, με ευρήματα από τη Λίθινη εποχή, την εποχή του Χαλκού και του Σιδήρου, έως τα Ρωμαϊκά και Μεσαιωνικά χρόνια.
Το Μουσείο είναι ανοικτό καθημερινά εκτός της Δευτέρας και η είσοδος είναι ελεύθερη. Αν κάποτε βρεθείτε από αυτά τα μέρη ας συμπεριλάβετε στην περιήγηση σας και μία επίσκεψη σε αυτό το συναρπαστικό μουσείο και σίγουρα θα βγείτε εντυπωσιασμένοι.
Εντύπωση μας έκαναν αυτοί οι τρείς πίνακες στη σειρά που διηγούνται μιά μικρή ιστορία.
Ο πρώτος απεικονίζει τη βασίλισσα Eleanor, τη ζηλιάρα σύζυγο του Ερρίκου του ΙΙ της Αγγλίας, η οποία κρατά ένα κύπελο με δηλητήριο προκειμένου να το δώσει στην ερωμένη του άντρα της, την Fair Rosamura (δεύτερος πίνακας). Αυτή γονατισμένη προσεύχεται και περιμένει να επιστρέψει ο εραστής της, ενώ από πίσω η βασίλισσα Eleanor κρυφοκοιτά και έρχεται να τη δηλητηριάσει (τρίτος πίνακας).
όπως και τα πορτραίτα του Dylan Thomas (ο μεγαλύτερος ποιητής και συγγραφέας της Ουαλίας) από τον ζωγράφο Augustus John, ο οποίος αφού πόζαρε μία φορά, ήταν συνεχώς ανήσυχος, στη δεύτερη και καλύτερη του έδωσε ένα μπουκάλι μπύρα και πόζαρε ήσυχα!
Επιστρέφοντας προς το ξενοδοχείο περάσαμε και πάλι από το κέντρο για τις τελευταίες φωτογραφίες σε πολλά όμορφα κτίρια.
όπως το κτίριο της Εθνικής Βιβλιοθήκης
Είχε φτάσει πιά αργά το απόγευμα και πλησίαζε η ώρα της αναχώρησης για τοΛονδίνο. Αποχαιρετήσαμε το Κάρντιφ με τις καλύτερες εντυπώσεις και με τα πιό ωραία συναισθήματα.
Τελικά αξίζει το Κάρντιφ μία ευκαιρία?
Σίγουρα ναι, γιατί πέρα από μία τουριστική περιήγηση είναι και ένα ταξίδι στην ιστορία, στους θρύλους και τις παραδόσεις αυτής της συναρπαστικής πόλης.
Αν θα επισκεπτόμουνα ξανά αυτή την πόλη?
Σίγουρα και πάλι ναι, γιατί μου άρεσαν οι χαλαροί ρυθμοί της, οι ευγενικοί της άνθρωποι, οι παραξενιές της αλλά και γιατί έμειναν πολλά στην ευρύτερη περιοχή που αξίζουν να τα ζήσεις και να τα γνωρίσεις από κοντά.
Η ιστορία όμως δεν τελειώνει εδώ. Θα μου επιτρέψετε η συνέχεια να είναι με μία μικρή φωτοϊστορία από το περσυνό Χριστουγεννιάτικο Λονδίνο. Δεν θα κουράσω με λεπτομέρειες, άλλωστε έχουν ειπωθεί και έχουν γραφτεί διεξοδικά τόσα πολλά για αυτή την αγαπημένη πόλη, απλά θα ήθελα να προσθέσω κι εγώ κάποιες εικόνες από τη δική μου ματιά ...