LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.683
- Likes
- 9.015
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Μαυριτανία.. η δεύτερη αραιοκατοικημένη χώρα του κόσμου με μόλις 4.500 εκκ κατοίκους και με το πιο παράξενο όνομα νομίσματος παγκοσμίως, ‘’ουγκίγια’’ βρίσκεται στη δυτική Αφρική. .Ο Ατλαντικός βρέχει τα παράλια της και η δύναμη του νερού αντιστέκεται στις ορέξεις της κατακτητικής ερήμου που όλο και κερδίζει έδαφος σε αυτή την συνεχόμενη αδιάκοπη μάχη των αιώνων..
Από το Sun Louis διανίουμε τα 22 χιλιόμετρα που μας χωρίζουν από τα σύνορα Diama. Το μικρό χωριό βρίσκεται πάνω στο ομώνυμο φράγμα του ποταμού Σενεγάλη , το φυσικό σύνορο μεταξύ Σενεγάλης -Μαυριτανίας . Το φράγμα δημιουργήθηκε για να αποτρέπονται οι αλατοπλημμυρίδες και να επιτρέπεται η άρδευση των 45.000 στρεμμάτων καλλιεργειών της περιοχης..
Φτάσαμε νωρίς στο φυλάκιο. .Γνωρίζαμε πως η γραφειοκρατία και η διαπεραίωση των διαδικασιών θα έπαιρνε χρόνο..
Γύρω μας Σενεγαλέζοι και Μαυριτανοί με εμπορευματα , ζώα και σαραβαλιασμένα αυτοκίνητα μετακινούνται και από τις δυο πλευρές.. κάποια σταθερά μικρομαγαζα-εστιατορεια ετοιμάζουν φαγητά και ντόπια εδέσματα για τους πεινασμένους , ξενυχτισμένους ταλαιπωρημένους περαστικούς..
Ο Αχμέτ , τυλιγμένος στη γαλάζια μπουμπου( παραδοσιακή φορεσιά) και το τουρμπάνι στο κεφάλι, ο ξεναγός προσπαθεί να συνεννοηθεί στα γαλλικά ..εμεις γαλλικά γκρι, δεν είμαστε των κολεγίων και πιανοαναθρεμενων κορασίδων.. τώρα πως μας έστειλαν γαλλόφωνο ξεναγό ενώ γνώριζαν ότι είμαστε αγγλόφωνοι ήταν ένας γρίφος που λύθηκε γρήγορα…γιατί απλά αγγλικά μιλάνε ελάχιστοι και είναι δυσεύρετοι.. Η Κική στύβει το μυαλό της και από την καλή ανατροφή και εκπαίδευση σε κολλέγιο καλογριών ξεθάβει τα γαλλικά .. α γειά σου κοπελιά μου… πιάνο μην μας ζητήσεις όμως στην ερημιά..
Καταφτάνουν και δεκάδες μηχανόβιοι View attachment 299969 με κάτι τεράστιες μηχανές .λάτρεις της περιπέτειας, του ανωμάλου δρόμου και της σκόνης…αναβιώνουν εν μέρει το ράλι Παρισι-Ντακαρ που εδώ και χρόνια έχει μετακομίσει σε άλλη χώρα μετα τη δολοφονία μιας οικογένειας Γάλλων τουριστών από αντάρτες Μαλινέζους το 2008 …
Στηνόμαστε μπροστά σε κάμαρες, δακτυλικά αποτυπώματα και παλι φωτογραφία, και νασου τυπώνεται η βίζα αφού πληρώσαμε και 55 ευρώ, που θέλει υπογραφή από τον υπεύθυνο για να πάρει σειρά μια πρόχειρη μικροανακριση από ένα άλλο αστυνομικό και αφού εγινε έλεγχος των αποσκευών (,συνολικός χρόνος 3 ωρων) είμαστε έτοιμες να μπούμε στα Μαυριτανικά εδάφη..
Χαλαρές πια παρατηρούμε γύρω μας. .Υπάρχει εντονη διαφορά μεταξυ των δύο χωρών.. Εμφανή τα σημεία της ελλιπής ανάπτυξης, των υποδομών, των οδικών αρτηριών. Οι κάτοικοι πιο φτωχοί, με ήρεμα χαρακτηριστικά και περίσσεια υπομονή..
Χωριστήκαμε σε τρία τζιπ και αναχωρούμε για τη πρωτεύουσα διασχίζοντας το πάρκο Diawling..O Aχμετ υποσχέθηκε ότι θα μας βρει μεταφραστή για το υπόλοιπο του ταξιδιού ,γεγονός που μας χαροποιεί..
Το ταξίδι, το οδοιπορικό ξεκινά… Τα τζιπ μουγκρίζοντας καταπίνουν τη αμμο…κάνουν ελιγμούς και προσπεράσματα στο πουθενά.., εκει που δεν υπάρχει δρόμος, η εμείς δεν βλέπουμε το δρόμο η αυτό που εκείνοι λένε δρόμο εγω με το πονεμένο κόκκυγα τόν λέω λακκούβες και πέτρες..
Φτάνουμε στη είσοδο του Παρκου Diawling που δημιουργήθηκε το 1991 έχει έκταση 16000 εκτάρια και είναι καταφύγιο εκατοντάδων πτηνών. Οι ντόπιοι εδώ δεν είδαν με καλό μάτι την ίδρυση του προστατευόμενου πάρκου φοβούμενοι τις απαγορεύσεις στην αλιεία, στη καλλιέργεια , στη βόσκηση όπως έγινε και από τη πλευρά της Σενεγάλης στο καταφύγιο Djoudi που συνορεύει με το Diawlling και που θα επηρέαζαν το τρόπο ζωής τους ..
Και η ζωή τους σίγουρα επηρεάστηκε από τη δημιουργία του φράγματος που επέφερε σημαντική αύξηση των κρουσμάτων ελονοσίας , μάστιγα για τους κάτοικους εδώ…
Πληρώνουμε 5 ευρω εισοδο..
Βλάστηση, παραπόταμοι, λίμνες, ελη, πολλά πουλιά, εκατοντάδες φλαμίνγκο αγριόχοιροι, αγρια γαϊδουράκια οι μόνιμοι κάτοικοι του πάρκου και εμείς με ταχύτητες Λεκρεκ (φορμουλα ..) View attachment 299959 View attachment 299960 View attachment 299961 View attachment 299974
Μα δεν θα κατέβουμε ούτε για μια φωτογραφία?
Όλα τα κανονίζει το πρωτο αυτοκίνητο..
Να χεσω το πρώτο αυτοκίνητο….. πως θα συνεννοηθούν ? η γαλλόφωνη είναι στο τελευταίο τζιπ ..
Περάσαμε σαν σίφουνες το πάρκο, ούτε οι μηχανές προλάβαιναν να καδράρουν.. την ωρα που ειχες το στοχο έπεφτες και σε λακκούβα, εγω να βογκώ από τους πόνους και η μηχανή στο ουρανό του αυτοκινήτου…
Κοπέλες τη κάτσαμε τη βάρκα…
Βγαίνουμε από το πάρκο και μπαίνουμε στο πουθενά, η μπήκαμε στο σύννεφο άμμου.. Ορίζοντας φλατ, ανύπαρκτος, γύρω μόνο πέτρες, ξέρα και ένα σύννεφο σκόνη και άμμου να σε καταπίνει..ενα τοπίο απόκοσμο..
Χαμηλά σπίτια βαμμένα ροζ η μπλε για να σπουν αυτή τη μονοτονία του τοπίου και καμιά καμήλα που προχωρά αγέρωχη στη απεραντοσύνη ,σαν εικόνες άλλου τόπου , άλλου χρόνου…που σε κανει αν αναρωτιέσαι, μα που είμαι?? View attachment 299962 View attachment 299977 View attachment 299980 View attachment 299964 View attachment 299965 View attachment 299966 View attachment 299971 View attachment 299981
View attachment 299959 View attachment 299960 View attachment 299961 View attachment 299962 View attachment 299963 View attachment 299964 View attachment 299965 View attachment 299966 View attachment 299967 View attachment 299968 View attachment 299969 View attachment 299970 View attachment 299971 View attachment 299972 View attachment 299974 View attachment 299975 View attachment 299976 View attachment 299977 View attachment 299978 View attachment 299979 View attachment 299980
Από το Sun Louis διανίουμε τα 22 χιλιόμετρα που μας χωρίζουν από τα σύνορα Diama. Το μικρό χωριό βρίσκεται πάνω στο ομώνυμο φράγμα του ποταμού Σενεγάλη , το φυσικό σύνορο μεταξύ Σενεγάλης -Μαυριτανίας . Το φράγμα δημιουργήθηκε για να αποτρέπονται οι αλατοπλημμυρίδες και να επιτρέπεται η άρδευση των 45.000 στρεμμάτων καλλιεργειών της περιοχης..
Φτάσαμε νωρίς στο φυλάκιο. .Γνωρίζαμε πως η γραφειοκρατία και η διαπεραίωση των διαδικασιών θα έπαιρνε χρόνο..
Γύρω μας Σενεγαλέζοι και Μαυριτανοί με εμπορευματα , ζώα και σαραβαλιασμένα αυτοκίνητα μετακινούνται και από τις δυο πλευρές.. κάποια σταθερά μικρομαγαζα-εστιατορεια ετοιμάζουν φαγητά και ντόπια εδέσματα για τους πεινασμένους , ξενυχτισμένους ταλαιπωρημένους περαστικούς..
Ο Αχμέτ , τυλιγμένος στη γαλάζια μπουμπου( παραδοσιακή φορεσιά) και το τουρμπάνι στο κεφάλι, ο ξεναγός προσπαθεί να συνεννοηθεί στα γαλλικά ..εμεις γαλλικά γκρι, δεν είμαστε των κολεγίων και πιανοαναθρεμενων κορασίδων.. τώρα πως μας έστειλαν γαλλόφωνο ξεναγό ενώ γνώριζαν ότι είμαστε αγγλόφωνοι ήταν ένας γρίφος που λύθηκε γρήγορα…γιατί απλά αγγλικά μιλάνε ελάχιστοι και είναι δυσεύρετοι.. Η Κική στύβει το μυαλό της και από την καλή ανατροφή και εκπαίδευση σε κολλέγιο καλογριών ξεθάβει τα γαλλικά .. α γειά σου κοπελιά μου… πιάνο μην μας ζητήσεις όμως στην ερημιά..
Καταφτάνουν και δεκάδες μηχανόβιοι View attachment 299969 με κάτι τεράστιες μηχανές .λάτρεις της περιπέτειας, του ανωμάλου δρόμου και της σκόνης…αναβιώνουν εν μέρει το ράλι Παρισι-Ντακαρ που εδώ και χρόνια έχει μετακομίσει σε άλλη χώρα μετα τη δολοφονία μιας οικογένειας Γάλλων τουριστών από αντάρτες Μαλινέζους το 2008 …
Στηνόμαστε μπροστά σε κάμαρες, δακτυλικά αποτυπώματα και παλι φωτογραφία, και νασου τυπώνεται η βίζα αφού πληρώσαμε και 55 ευρώ, που θέλει υπογραφή από τον υπεύθυνο για να πάρει σειρά μια πρόχειρη μικροανακριση από ένα άλλο αστυνομικό και αφού εγινε έλεγχος των αποσκευών (,συνολικός χρόνος 3 ωρων) είμαστε έτοιμες να μπούμε στα Μαυριτανικά εδάφη..
Χαλαρές πια παρατηρούμε γύρω μας. .Υπάρχει εντονη διαφορά μεταξυ των δύο χωρών.. Εμφανή τα σημεία της ελλιπής ανάπτυξης, των υποδομών, των οδικών αρτηριών. Οι κάτοικοι πιο φτωχοί, με ήρεμα χαρακτηριστικά και περίσσεια υπομονή..
Χωριστήκαμε σε τρία τζιπ και αναχωρούμε για τη πρωτεύουσα διασχίζοντας το πάρκο Diawling..O Aχμετ υποσχέθηκε ότι θα μας βρει μεταφραστή για το υπόλοιπο του ταξιδιού ,γεγονός που μας χαροποιεί..
Το ταξίδι, το οδοιπορικό ξεκινά… Τα τζιπ μουγκρίζοντας καταπίνουν τη αμμο…κάνουν ελιγμούς και προσπεράσματα στο πουθενά.., εκει που δεν υπάρχει δρόμος, η εμείς δεν βλέπουμε το δρόμο η αυτό που εκείνοι λένε δρόμο εγω με το πονεμένο κόκκυγα τόν λέω λακκούβες και πέτρες..
Φτάνουμε στη είσοδο του Παρκου Diawling που δημιουργήθηκε το 1991 έχει έκταση 16000 εκτάρια και είναι καταφύγιο εκατοντάδων πτηνών. Οι ντόπιοι εδώ δεν είδαν με καλό μάτι την ίδρυση του προστατευόμενου πάρκου φοβούμενοι τις απαγορεύσεις στην αλιεία, στη καλλιέργεια , στη βόσκηση όπως έγινε και από τη πλευρά της Σενεγάλης στο καταφύγιο Djoudi που συνορεύει με το Diawlling και που θα επηρέαζαν το τρόπο ζωής τους ..
Και η ζωή τους σίγουρα επηρεάστηκε από τη δημιουργία του φράγματος που επέφερε σημαντική αύξηση των κρουσμάτων ελονοσίας , μάστιγα για τους κάτοικους εδώ…
Πληρώνουμε 5 ευρω εισοδο..
Βλάστηση, παραπόταμοι, λίμνες, ελη, πολλά πουλιά, εκατοντάδες φλαμίνγκο αγριόχοιροι, αγρια γαϊδουράκια οι μόνιμοι κάτοικοι του πάρκου και εμείς με ταχύτητες Λεκρεκ (φορμουλα ..) View attachment 299959 View attachment 299960 View attachment 299961 View attachment 299974
Μα δεν θα κατέβουμε ούτε για μια φωτογραφία?
Όλα τα κανονίζει το πρωτο αυτοκίνητο..
Να χεσω το πρώτο αυτοκίνητο….. πως θα συνεννοηθούν ? η γαλλόφωνη είναι στο τελευταίο τζιπ ..
Περάσαμε σαν σίφουνες το πάρκο, ούτε οι μηχανές προλάβαιναν να καδράρουν.. την ωρα που ειχες το στοχο έπεφτες και σε λακκούβα, εγω να βογκώ από τους πόνους και η μηχανή στο ουρανό του αυτοκινήτου…
Κοπέλες τη κάτσαμε τη βάρκα…
Βγαίνουμε από το πάρκο και μπαίνουμε στο πουθενά, η μπήκαμε στο σύννεφο άμμου.. Ορίζοντας φλατ, ανύπαρκτος, γύρω μόνο πέτρες, ξέρα και ένα σύννεφο σκόνη και άμμου να σε καταπίνει..ενα τοπίο απόκοσμο..
Χαμηλά σπίτια βαμμένα ροζ η μπλε για να σπουν αυτή τη μονοτονία του τοπίου και καμιά καμήλα που προχωρά αγέρωχη στη απεραντοσύνη ,σαν εικόνες άλλου τόπου , άλλου χρόνου…που σε κανει αν αναρωτιέσαι, μα που είμαι?? View attachment 299962 View attachment 299977 View attachment 299980 View attachment 299964 View attachment 299965 View attachment 299966 View attachment 299971 View attachment 299981
View attachment 299959 View attachment 299960 View attachment 299961 View attachment 299962 View attachment 299963 View attachment 299964 View attachment 299965 View attachment 299966 View attachment 299967 View attachment 299968 View attachment 299969 View attachment 299970 View attachment 299971 View attachment 299972 View attachment 299974 View attachment 299975 View attachment 299976 View attachment 299977 View attachment 299978 View attachment 299979 View attachment 299980