gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Κεφάλαιο 10
Regis.
Είμαστε στην Praca Floriano, στη Cinelandia. Είχαμε βγει έξω από το bar Amarelinho da Cinelandia,
αφού είχαμε πιεί τα ποτά μας. Ευτυχείς είχαμε βγει έξω να συνεχίσουμε το οδοιπορικό μας. Ο οδηγός - ταξιτζής, μου είχε δείξει στο βάθος μακριά ότι περνούσε μία κεντρική λεωφόρος της πόλης η οποία είχε πάρει το όνομα πρώην προέδρου (Βάργκας). Εγώ του είχα δείξει την πινακίδα ενός δρόμου, ο οποίος είχε πάρει το όνομα από ένα ποιητή, δημοσιογράφο και μέλος της ακαδημίας.
Συστηθήκαμε. Με ρωτάει το όνομά μου. Η συνεννόηση γινόταν στα Ισπανικά. Του απαντώ Χόρχε. Ο Regis δείχνει την πινακίδα και μετά τον εαυτό του και μου λέει ότι ονομάζεται Regis. Μου λέει επίσης, ότι ο Regis είναι famoso poeta (διάσημος ποιητής) στη Βραζιλία. Δείχνει τον εαυτό του!
Και συνεχίζει: "O Regis είναι διάσημος μουσικός στη Βραζιλία." Δείχνει πάλι τον εαυτό του. Μπαίνουμε στο αυτοκίνητο αφήνοντας την Praca Floriano.
Πριν ξεκινήσουμε, μου δείχνει ένα βιβλίο
για τη samba και το καρναβάλι, του έτους 2015, όπου πράγματι το όνομά του ήταν στους επικεφαλής συγκροτήματος. Ξεκινάμε και βάζει ένα CD του συγκροτήματός του. Το βιβλίο είχε και τους στίχους των τραγουδιών.
Εκεί αρχίζει το καρναβάλι. Το πρώιμο καρναβάλι. Δέκα μήνες πριν το γιορτάσω εγώ στην πόλη μου.
Ο Regis μου δίνει το βιβλίο και μου λέει ότι μπορώ να διαβάσω το βιβλίο με την ισπανική γλώσσα για να τραγουδήσουμε. Η μουσική ήταν στη διαπασών. Αρχίζω να τραγουδώ. Το ίδιο και ο Regis. Δημιουργήσαμε ντουέτο. Ο μεθυστικός ήχος των κρουστών ήταν πολύ δυνατός. Το αυτοκίνητο έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα στους άδειους δρόμους του Ρίο.
Ήταν Κυριακή μεσημέρι. Ο Regis είχε αφήσει το τιμόνι και τραγουδούσε. Η μελωδία ήταν απίστευτη. Samba και πάλι samba. Στο δρόμο βλέπω ένα μπαρ. Λέω στον Regis να σταματήσει. Κατεβαίνω και παίρνω σε πλαστικά ποτηράκια τέσσερις καϊπιρίνιες, τις οποίες μοιράζω μία στον Regis ως οδηγό ενώ κράτησα τις υπόλοιπες τρεις για τον εαυτό μου. Ήταν υπέροχα. Νομίζω ότι ήταν οι καλύτερες στιγμές αυτού του ταξιδιού. Τραγουδούσαμε τα κομμάτια που είχε γράψει ο νέος φίλος μου. Ο Regis, ο οποίος οδηγούσε με μεγάλη ταχύτητα τραγουδώντας. Κι εγώ μαζί του ντουέτο. Από τη θέση του συνοδηγού, πανευτυχής, έβγαλα το κεφάλι μου έξω από το αυτοκίνητο. Ήμουν πράγματι πανευτυχής. Φώναξα δυνατά. Αυτό είναι το Ρίο!
Φτάσαμε γρήγορα, λόγω των αδειανών δρόμων, στην Praça Quinze de Novembro, ενώ στο δρόμο ο Regis μου έδειχνε και μου εξηγούσε για τα διάφορα κτίρια του κέντρου. ΣτηνPraça Quinze de Novembro,
κατεβαίνουμε από το αυτοκίνητο και περπατάμε στην πλατεία Quinze de Novembro,
έως το λιμανάκι που φεύγουν τα φέρι για τα κοντινά νησάκια. Η πλατεία Quinze de Novembro, ήταν η πύλη εισόδου στην πόλη και το κέντρο ζωής της πόλης κατά την αποικιακή εποχή.
Όπως περπατούσαμε από την πλατεία
προς την προκυμαία, εξηγώ στον Regis, ότι μεγάλωσα στην Πάτρα. Βέβαια την Πάτρα δεν τη γνώριζε, όπως δεν γνώριζε και την Ελλάδα. Όμως γνώριζε ότι τα ονόματα Σωκράτης κλπ, προέρχονται από μια μακρινή ευρωπαϊκή χώρα με αρχαίο πολιτισμό, αγαπητή στη Βραζιλία. Για να γίνω πιο κατανοητός, του εξηγώ ότι όπως το Ρίο ντε Τζανέιρο είναι η πρωτεύουσα του καρναβαλιού παγκοσμίως, έτσι και η Πάτρα είναι η πρωτεύουσα του καρναβαλιού στην Ευρώπη. Επίσης του εξήγησα ότι από τις 17 Ιανουαρίου έως τις απόκριες, ακούμε και χορεύουμε samba. Ο Regis συγκινήθηκε και όταν ξαναμπήκαμε στο αυτοκίνητο συντονισμένος με το CD άρχισε να τραγουδά πιο δυνατά, αφού μου έδειχνε και στο βιβλίο από πιο κομμάτι έπαιζε το CD, για να δημιουργούμε ντουέτο. Άρχισα να ζω ένα πρόωρο καρναβάλι. Και όχι μόνο πρόωρο, αλλά και αυθεντικό καρναβάλι.
Από την οδό Primeiro de Marco στρίψαμε αριστερά και κατευθυνθήκαμε κατά μήκος της Avenida president Vargas που μου είχε αναφέρει προηγούμενα ο Regis.
Το πρώτο κτίριο που είδαμε ήταν η εκκλησία της Παναγίας της Candelária (Igreja de Nossa Senhora da Candelária), καθολική εκκλησία, από τις πιο όμορφες εκκλησίες στη Βραζιλία.
Η Avenida president Vargas, είναι όπως πολύ σωστά μου είχε πει ο Regis, η μεγαλύτερη και πλατύτερη λεωφόρος του Ρίο ντε Τζανέιρο, με πλάτος 80 μέτρων και μήκος 4.000 μέτρων εκτεινόμενη από την Igreja de Nossa Senhora da Candelária έως την Praça da Bandeira κομβικό σημείο της πόλης. Η λεωφόρος αυτή, οποία ολοκληρώθηκε το έτος 1946, πήρε το όνομά της από τον πρόεδρο Vargas, όπως άλλωστε μου είχε πει λίγο πριν ο Regis.
Ο Getúlio Dornelles Vargas ανακηρύχθηκε πρόεδρος της Βραζιλίας με αμφιλεγόμενο τρόπο το έτος 1930 και ουσιαστικά κυβέρνησε τη Βραζιλία σχεδόν συνεχώς έως τον θάνατό του το έτος 1954, είτε με ελεύθερες (με ή χωρίς εισαγωγικά) εκλογές είτε κατόπιν επιτυχών πραξικοπημάτων. Τέλος πάντων η ιστορία είναι γνωστή. Βέβαια με το τέλος του, επανέκτησε κάποιο μέρος της υστεροφημίας του. Για όσους δεν γνωρίζουν, απλά αναφέρεται ότι το έτος 1954 αναγκάστηκε να παραιτηθεί και αυτοκτόνησε με μια σφαίρα στην καρδιά. Οι οπαδοί του ισχυρίστηκαν ότι αυτοκτόνησε για να προλάβει πιθανή αιματοχυσία.
Από την ώρα που στρίψαμε στη λεωφόρο το αυτοκίνητο έτρεχε με μεγαλύτερη ταχύτητα κατά μήκος της τεράστιας AvenidapresidentVargas, για την κατασκευή της οποίας χρειάστηκε να κατεδαφιστούν εκατοντάδες αποικιακά κτίρια μεταξύ των οποίων και σημαντικές εκκλησίες του Ρίο ντε Τζανέιρο. Το αυτοκίνητο έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα το στερεοφωνικό του αυτοκινήτου ήταν στη διαπασών και εμείς τραγουδούσαμε, όσο πιο δυνατά μπορούσαμε. Το πρόωρο καρναβάλι συνεχιζόταν.
Στη μέση της τεράστιου πλάτους λεωφόρου president Vargas, κυλούσε ο ποταμός Carioca. Ο ποταμός η μάλλον χείμαρρος Carioca, πηγάζει από το Παϊνέρας (κοντά στο Κορκοβάντο) και τροφοδοτούσε μέχρι τον 19 ο αιώνα την πόλη του Ρίο ντε Τζανέιρο με πόσιμο νερό, φτάνοντας μέχρι το υδραγωγείο της Λάπα (Carioca Aqueduct - όπως είχε αναφερθεί στο προηγούμενο κεφάλαιο). Απ' τον ποταμό Carioca, έχουν πάρει το όνομά τους οι κάτοικοι της πόλης, όπως γνωρίζουν οι ποδοσφαιρόφιλοι όλου του κόσμου, αν και συνηθίζεται να ονομάζεται έτσι και η εθνική Βραζιλίας, της οποίας είμαι οπαδός (ως ρομαντικός), όπως εξήγησα στον Regis, στο μεσοδιάστημα δύο τραγουδιών. Ο Regis ενθουσιάστηκε και μου είπε ότι θα περάσουμε και από το ναό του ποδοσφαίρου το θρυλικό Μαρακανά, ώστε να το δω και από κοντά και όχι μόνο από ψηλά δηλαδή από το Κορκοβάντο όπου το είχα δει μια προηγούμενη ημέρα. Πάντως σήμερα ο ποταμός είναι σε λίγες θέσεις ορατός μία εκ των οποίων είναι και η λεωφόρος Vargas, χωρίζοντας αυτήν στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας, αρκετών λωρίδων η κάθε μία.
Συνεχίζαμε να διασχίζουμε με μεγάλη ταχύτητα την τεράστια Avenida president Vargas ακούγοντας μουσική και τραγουδώντας.
Μετά από τη διασταύρωση της Avenida president Vargas με την Avenida Trinta e um de Marco, o Regis μου δείχνει το περίφημο Sambadrome (Σαμποντρόμο), όπου παρελαύνουν οι 14 καλύτερες σχολές της samba του Ρίο ντε Τζανέιρο, μεταξύ των οποίων και η σχολή του Regis (τουλάχιστον την τελευταία χρονιά).
Συνεχίσαμε κατά μήκος της Avenida president Vargas, ακούγοντας και τραγουδώντας, κατευθυνόμενοι δυτικά περάσαμε από την Praça da Bandeira και στη συνέχεια ακολουθώντας τις λεωφόρους Osvaldο Aranha και Viaduto Oduvaldo Cozzi, φτάσαμε μέσω ανισόπεδων κόμβων
στην Avenida Μaracana, όπου και το θρυλικότερο ποδοσφαιρικό στάδιο του κόσμου.
Είναι γνωστό ότι παγκοσμίως το λαοφιλέστερο άθλημα είναι το ποδόσφαιρο. Όμως στη Βραζιλία το ποδόσφαιρο δεν είναι απλώς ένα άθλημα. Δεν είναι μόνο το λαοφιλέστερο άθλημα. Το ποδόσφαιρο είναι κοινωνικό φαινόμενο.
Αυτό το παρατηρείς σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής των Βραζιλιάνων.
Το γήπεδο Μαρακανά όπως είναι διεθνώς γνωστό ή Εστάντιο Μάριου Φίλιου όπως είναι η επίσημη ονομασία του,
κατασκευάστηκε για τις ανάγκες διεξαγωγής του παγκοσμίου κυπέλλου ποδοσφαίρου του έτους 1950. Το γήπεδο το οποίο εγκαινιάστηκε στις 16-06-1950, είχε σχεδιαστεί με τις τότε προδιαγραφές για χωρητικότητα 180.000 θεατών, αλλά κατά τη διάρκεια του παγκοσμίου κυπέλλου ποδοσφαίρου του έτους 1950, οι θεατές ιδίως στον τελικό ανήλθαν σε 200.000 περίπου. Η ιστορία είναι γνωστή. Η εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της Βραζιλίας αν και μεγάλο και ακλόνητο φαβορί και ενώ είχαν ετοιμαστεί οι διθύραμβοι και αν και προηγήθηκε στον τελικό, έχασε τελικά με 2-1 από τη μεγάλη της αντίπαλο την εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της Ουρουγουάης με αποτέλεσμα το εθνικό πένθος, τις αυτοκτονίες κλπ. Όπως προαναφέρθηκε, στη Βραζιλία το ποδόσφαιρο δεν είναι απλώς ένα άθλημα.
Βγήκαμε από το αυτοκίνητο και περπατήσαμε γύρω από το γήπεδο.
Έμαθα ότι σε λίγες ώρες το απόγευμα θα είχε τον ποδοσφαιρικό αγώνα Φλαμένγκο - Κορίνθιανς. Η Φλαμένγκο είναι ομάδα του Ρίο ντε Τζανέιρο, περιοχή από την οποία είχαμε περάσει προ ολίγου, ενώ η Κορίνθιανς είναι ομάδα του Σάο Πάολο. Σκέφτηκα να βγάλω εισιτήριο. Όμως πληροφορήθηκα από τα εκδοτήρια,
τα οποία είχαν ήδη ανοίξει, ότι μπορούσα να βρω εισιτήριο και κατά την ώρα της έναρξης του αγώνα. Το άφησα για να σκεφτώ. Μπήκαμε πάλι στο αυτοκίνητο και φεύγοντας από το Μαρακανά,
περιπλανηθήκαμε λίγο ακόμα στην πόλη, ο Regis συνέχιζε να τραγουδά και κάποια στιγμή πήραμε τον δρόμο της επιστροφής
προς την Copacabana και στο ξενοδοχείοGolden Tulip Regente για να πέσω πάλι στη θάλασσα.
Ο Regis μου δωρίζει το cd που ακούγαμε τόση ώρα στη διαδρομή. Φτάνουμε στο ξενοδοχείο κατεβαίνω από το αυτοκίνητο, του πληρώνω το αρχικό ποσό που είχε ζητήσει και ευχηθήκαμε να ξανανταμώσουμε.
Regis.
Είμαστε στην Praca Floriano, στη Cinelandia. Είχαμε βγει έξω από το bar Amarelinho da Cinelandia,
αφού είχαμε πιεί τα ποτά μας. Ευτυχείς είχαμε βγει έξω να συνεχίσουμε το οδοιπορικό μας. Ο οδηγός - ταξιτζής, μου είχε δείξει στο βάθος μακριά ότι περνούσε μία κεντρική λεωφόρος της πόλης η οποία είχε πάρει το όνομα πρώην προέδρου (Βάργκας). Εγώ του είχα δείξει την πινακίδα ενός δρόμου, ο οποίος είχε πάρει το όνομα από ένα ποιητή, δημοσιογράφο και μέλος της ακαδημίας.
Συστηθήκαμε. Με ρωτάει το όνομά μου. Η συνεννόηση γινόταν στα Ισπανικά. Του απαντώ Χόρχε. Ο Regis δείχνει την πινακίδα και μετά τον εαυτό του και μου λέει ότι ονομάζεται Regis. Μου λέει επίσης, ότι ο Regis είναι famoso poeta (διάσημος ποιητής) στη Βραζιλία. Δείχνει τον εαυτό του!
Και συνεχίζει: "O Regis είναι διάσημος μουσικός στη Βραζιλία." Δείχνει πάλι τον εαυτό του. Μπαίνουμε στο αυτοκίνητο αφήνοντας την Praca Floriano.
Πριν ξεκινήσουμε, μου δείχνει ένα βιβλίο
για τη samba και το καρναβάλι, του έτους 2015, όπου πράγματι το όνομά του ήταν στους επικεφαλής συγκροτήματος. Ξεκινάμε και βάζει ένα CD του συγκροτήματός του. Το βιβλίο είχε και τους στίχους των τραγουδιών.
Εκεί αρχίζει το καρναβάλι. Το πρώιμο καρναβάλι. Δέκα μήνες πριν το γιορτάσω εγώ στην πόλη μου.
Ο Regis μου δίνει το βιβλίο και μου λέει ότι μπορώ να διαβάσω το βιβλίο με την ισπανική γλώσσα για να τραγουδήσουμε. Η μουσική ήταν στη διαπασών. Αρχίζω να τραγουδώ. Το ίδιο και ο Regis. Δημιουργήσαμε ντουέτο. Ο μεθυστικός ήχος των κρουστών ήταν πολύ δυνατός. Το αυτοκίνητο έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα στους άδειους δρόμους του Ρίο.
Ήταν Κυριακή μεσημέρι. Ο Regis είχε αφήσει το τιμόνι και τραγουδούσε. Η μελωδία ήταν απίστευτη. Samba και πάλι samba. Στο δρόμο βλέπω ένα μπαρ. Λέω στον Regis να σταματήσει. Κατεβαίνω και παίρνω σε πλαστικά ποτηράκια τέσσερις καϊπιρίνιες, τις οποίες μοιράζω μία στον Regis ως οδηγό ενώ κράτησα τις υπόλοιπες τρεις για τον εαυτό μου. Ήταν υπέροχα. Νομίζω ότι ήταν οι καλύτερες στιγμές αυτού του ταξιδιού. Τραγουδούσαμε τα κομμάτια που είχε γράψει ο νέος φίλος μου. Ο Regis, ο οποίος οδηγούσε με μεγάλη ταχύτητα τραγουδώντας. Κι εγώ μαζί του ντουέτο. Από τη θέση του συνοδηγού, πανευτυχής, έβγαλα το κεφάλι μου έξω από το αυτοκίνητο. Ήμουν πράγματι πανευτυχής. Φώναξα δυνατά. Αυτό είναι το Ρίο!
Φτάσαμε γρήγορα, λόγω των αδειανών δρόμων, στην Praça Quinze de Novembro, ενώ στο δρόμο ο Regis μου έδειχνε και μου εξηγούσε για τα διάφορα κτίρια του κέντρου. ΣτηνPraça Quinze de Novembro,
κατεβαίνουμε από το αυτοκίνητο και περπατάμε στην πλατεία Quinze de Novembro,
έως το λιμανάκι που φεύγουν τα φέρι για τα κοντινά νησάκια. Η πλατεία Quinze de Novembro, ήταν η πύλη εισόδου στην πόλη και το κέντρο ζωής της πόλης κατά την αποικιακή εποχή.
Όπως περπατούσαμε από την πλατεία
προς την προκυμαία, εξηγώ στον Regis, ότι μεγάλωσα στην Πάτρα. Βέβαια την Πάτρα δεν τη γνώριζε, όπως δεν γνώριζε και την Ελλάδα. Όμως γνώριζε ότι τα ονόματα Σωκράτης κλπ, προέρχονται από μια μακρινή ευρωπαϊκή χώρα με αρχαίο πολιτισμό, αγαπητή στη Βραζιλία. Για να γίνω πιο κατανοητός, του εξηγώ ότι όπως το Ρίο ντε Τζανέιρο είναι η πρωτεύουσα του καρναβαλιού παγκοσμίως, έτσι και η Πάτρα είναι η πρωτεύουσα του καρναβαλιού στην Ευρώπη. Επίσης του εξήγησα ότι από τις 17 Ιανουαρίου έως τις απόκριες, ακούμε και χορεύουμε samba. Ο Regis συγκινήθηκε και όταν ξαναμπήκαμε στο αυτοκίνητο συντονισμένος με το CD άρχισε να τραγουδά πιο δυνατά, αφού μου έδειχνε και στο βιβλίο από πιο κομμάτι έπαιζε το CD, για να δημιουργούμε ντουέτο. Άρχισα να ζω ένα πρόωρο καρναβάλι. Και όχι μόνο πρόωρο, αλλά και αυθεντικό καρναβάλι.
Από την οδό Primeiro de Marco στρίψαμε αριστερά και κατευθυνθήκαμε κατά μήκος της Avenida president Vargas που μου είχε αναφέρει προηγούμενα ο Regis.
Το πρώτο κτίριο που είδαμε ήταν η εκκλησία της Παναγίας της Candelária (Igreja de Nossa Senhora da Candelária), καθολική εκκλησία, από τις πιο όμορφες εκκλησίες στη Βραζιλία.
Η Avenida president Vargas, είναι όπως πολύ σωστά μου είχε πει ο Regis, η μεγαλύτερη και πλατύτερη λεωφόρος του Ρίο ντε Τζανέιρο, με πλάτος 80 μέτρων και μήκος 4.000 μέτρων εκτεινόμενη από την Igreja de Nossa Senhora da Candelária έως την Praça da Bandeira κομβικό σημείο της πόλης. Η λεωφόρος αυτή, οποία ολοκληρώθηκε το έτος 1946, πήρε το όνομά της από τον πρόεδρο Vargas, όπως άλλωστε μου είχε πει λίγο πριν ο Regis.
Ο Getúlio Dornelles Vargas ανακηρύχθηκε πρόεδρος της Βραζιλίας με αμφιλεγόμενο τρόπο το έτος 1930 και ουσιαστικά κυβέρνησε τη Βραζιλία σχεδόν συνεχώς έως τον θάνατό του το έτος 1954, είτε με ελεύθερες (με ή χωρίς εισαγωγικά) εκλογές είτε κατόπιν επιτυχών πραξικοπημάτων. Τέλος πάντων η ιστορία είναι γνωστή. Βέβαια με το τέλος του, επανέκτησε κάποιο μέρος της υστεροφημίας του. Για όσους δεν γνωρίζουν, απλά αναφέρεται ότι το έτος 1954 αναγκάστηκε να παραιτηθεί και αυτοκτόνησε με μια σφαίρα στην καρδιά. Οι οπαδοί του ισχυρίστηκαν ότι αυτοκτόνησε για να προλάβει πιθανή αιματοχυσία.
Από την ώρα που στρίψαμε στη λεωφόρο το αυτοκίνητο έτρεχε με μεγαλύτερη ταχύτητα κατά μήκος της τεράστιας AvenidapresidentVargas, για την κατασκευή της οποίας χρειάστηκε να κατεδαφιστούν εκατοντάδες αποικιακά κτίρια μεταξύ των οποίων και σημαντικές εκκλησίες του Ρίο ντε Τζανέιρο. Το αυτοκίνητο έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα το στερεοφωνικό του αυτοκινήτου ήταν στη διαπασών και εμείς τραγουδούσαμε, όσο πιο δυνατά μπορούσαμε. Το πρόωρο καρναβάλι συνεχιζόταν.
Στη μέση της τεράστιου πλάτους λεωφόρου president Vargas, κυλούσε ο ποταμός Carioca. Ο ποταμός η μάλλον χείμαρρος Carioca, πηγάζει από το Παϊνέρας (κοντά στο Κορκοβάντο) και τροφοδοτούσε μέχρι τον 19 ο αιώνα την πόλη του Ρίο ντε Τζανέιρο με πόσιμο νερό, φτάνοντας μέχρι το υδραγωγείο της Λάπα (Carioca Aqueduct - όπως είχε αναφερθεί στο προηγούμενο κεφάλαιο). Απ' τον ποταμό Carioca, έχουν πάρει το όνομά τους οι κάτοικοι της πόλης, όπως γνωρίζουν οι ποδοσφαιρόφιλοι όλου του κόσμου, αν και συνηθίζεται να ονομάζεται έτσι και η εθνική Βραζιλίας, της οποίας είμαι οπαδός (ως ρομαντικός), όπως εξήγησα στον Regis, στο μεσοδιάστημα δύο τραγουδιών. Ο Regis ενθουσιάστηκε και μου είπε ότι θα περάσουμε και από το ναό του ποδοσφαίρου το θρυλικό Μαρακανά, ώστε να το δω και από κοντά και όχι μόνο από ψηλά δηλαδή από το Κορκοβάντο όπου το είχα δει μια προηγούμενη ημέρα. Πάντως σήμερα ο ποταμός είναι σε λίγες θέσεις ορατός μία εκ των οποίων είναι και η λεωφόρος Vargas, χωρίζοντας αυτήν στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας, αρκετών λωρίδων η κάθε μία.
Συνεχίζαμε να διασχίζουμε με μεγάλη ταχύτητα την τεράστια Avenida president Vargas ακούγοντας μουσική και τραγουδώντας.
Μετά από τη διασταύρωση της Avenida president Vargas με την Avenida Trinta e um de Marco, o Regis μου δείχνει το περίφημο Sambadrome (Σαμποντρόμο), όπου παρελαύνουν οι 14 καλύτερες σχολές της samba του Ρίο ντε Τζανέιρο, μεταξύ των οποίων και η σχολή του Regis (τουλάχιστον την τελευταία χρονιά).
Συνεχίσαμε κατά μήκος της Avenida president Vargas, ακούγοντας και τραγουδώντας, κατευθυνόμενοι δυτικά περάσαμε από την Praça da Bandeira και στη συνέχεια ακολουθώντας τις λεωφόρους Osvaldο Aranha και Viaduto Oduvaldo Cozzi, φτάσαμε μέσω ανισόπεδων κόμβων
στην Avenida Μaracana, όπου και το θρυλικότερο ποδοσφαιρικό στάδιο του κόσμου.
Είναι γνωστό ότι παγκοσμίως το λαοφιλέστερο άθλημα είναι το ποδόσφαιρο. Όμως στη Βραζιλία το ποδόσφαιρο δεν είναι απλώς ένα άθλημα. Δεν είναι μόνο το λαοφιλέστερο άθλημα. Το ποδόσφαιρο είναι κοινωνικό φαινόμενο.
Αυτό το παρατηρείς σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής των Βραζιλιάνων.
Το γήπεδο Μαρακανά όπως είναι διεθνώς γνωστό ή Εστάντιο Μάριου Φίλιου όπως είναι η επίσημη ονομασία του,
κατασκευάστηκε για τις ανάγκες διεξαγωγής του παγκοσμίου κυπέλλου ποδοσφαίρου του έτους 1950. Το γήπεδο το οποίο εγκαινιάστηκε στις 16-06-1950, είχε σχεδιαστεί με τις τότε προδιαγραφές για χωρητικότητα 180.000 θεατών, αλλά κατά τη διάρκεια του παγκοσμίου κυπέλλου ποδοσφαίρου του έτους 1950, οι θεατές ιδίως στον τελικό ανήλθαν σε 200.000 περίπου. Η ιστορία είναι γνωστή. Η εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της Βραζιλίας αν και μεγάλο και ακλόνητο φαβορί και ενώ είχαν ετοιμαστεί οι διθύραμβοι και αν και προηγήθηκε στον τελικό, έχασε τελικά με 2-1 από τη μεγάλη της αντίπαλο την εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της Ουρουγουάης με αποτέλεσμα το εθνικό πένθος, τις αυτοκτονίες κλπ. Όπως προαναφέρθηκε, στη Βραζιλία το ποδόσφαιρο δεν είναι απλώς ένα άθλημα.
Βγήκαμε από το αυτοκίνητο και περπατήσαμε γύρω από το γήπεδο.
Έμαθα ότι σε λίγες ώρες το απόγευμα θα είχε τον ποδοσφαιρικό αγώνα Φλαμένγκο - Κορίνθιανς. Η Φλαμένγκο είναι ομάδα του Ρίο ντε Τζανέιρο, περιοχή από την οποία είχαμε περάσει προ ολίγου, ενώ η Κορίνθιανς είναι ομάδα του Σάο Πάολο. Σκέφτηκα να βγάλω εισιτήριο. Όμως πληροφορήθηκα από τα εκδοτήρια,
τα οποία είχαν ήδη ανοίξει, ότι μπορούσα να βρω εισιτήριο και κατά την ώρα της έναρξης του αγώνα. Το άφησα για να σκεφτώ. Μπήκαμε πάλι στο αυτοκίνητο και φεύγοντας από το Μαρακανά,
περιπλανηθήκαμε λίγο ακόμα στην πόλη, ο Regis συνέχιζε να τραγουδά και κάποια στιγμή πήραμε τον δρόμο της επιστροφής
προς την Copacabana και στο ξενοδοχείοGolden Tulip Regente για να πέσω πάλι στη θάλασσα.
Ο Regis μου δωρίζει το cd που ακούγαμε τόση ώρα στη διαδρομή. Φτάνουμε στο ξενοδοχείο κατεβαίνω από το αυτοκίνητο, του πληρώνω το αρχικό ποσό που είχε ζητήσει και ευχηθήκαμε να ξανανταμώσουμε.