Περιεχόμενα
Ημέρα 2η (21/5)
Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε χαλαρά θα έλεγα. Ξύπνησα σχετικά νωρίς, άφησα τον φίλο μου να κοιμάται, και άρχισα την εξερεύνηση της γειτονιάς! Πρώτα πήγα στην εκκλησία της περιοχής μου, είναι η εκκλησία του Alexander Nievsky και Σάββατο πρωί είχε Θεία Λειτουργία. Οι ορθόδοξες εκκλησίες της Σερβίας έχουν, φυσικά, αρκετές ομοιότητες με τις δικές μας, μία διαφορά, ωστόσο, είναι ότι τον χώρο για τα κεριά τον έχουν έξω από την εκκλησία ή σε ξεχωριστό δωμάτιο από αυτή. Τα κεριά τα ανάβουν σε δυο επίπεδα, στο πάνω μέρος για τους ζώντες και στο κάτω για τους νεκρούς. Έκατσα περίπου ένα τέταρτο, ακούγοντας τη λειτουργία στα σέρβικα. Κατόπιν έφυγα και μια βόλτα στο τοπικό σούπερ μάρκετ επιβαλλόταν. Οι τιμές, και ανάλογα με τα προϊόντα από 30-70% φθηνότερες των δικών μας. Ενδεικτικά ηλιέλαιο ένα λίτρο κόστιζε ένα ευρώ, το νεράκι 20 λεπτά κλπ. Βέβαια προϊόντα εισαγωγής, όπως ελαιόλαδο Ελλάδας ή Ιταλίας ήταν πανάκριβα.
Κοντά στο σούπερ μάρκετ, υπήρχε και μια λαϊκή αγορά. Εκεί οι αγορές ανά περιοχή είναι μόνιμες, καθημερινές, από το πρωί μέχρι νωρίς το απόγευμα. Οι πάγκοι καθαροί, τακτοποιημένοι σε μια σειρά και οι πωλητές δε σου παίρνουν τα αυτιά. Ε, ντοματούλες, φράουλες κι ελίτσες για πρωινό ήταν ό,τι έπρεπε..!

Αφού γύρισα σπίτι, φάγαμε ένα καλό πρωινό με τυριά, αλλαντικά, τις ντομάτες και τις φράουλες και ξεκινήσαμε για το Ada Cingalija, ένα ποταμίσιο νησί στο Δούναβη που οι Σέρβοι το έχουν μετατρέψει σε πνεύμονα πρασίνου και αθλοπαιδιών. Δε θα επεκταθώ πολύ, μια και άλλοι έχουν γράψει γι αυτό, παρά μόνο να πω ότι ο καιρός ήταν υπέροχος εκείνο το σαββατιάτικο πρωινό και ο κόσμος είχε ξεχυθεί για τζόκινγκ, βόλτα και αθλοπαιδιές ή απλώς να πιει τον καφέ του, να κάνει βόλτα με τα ζώα του και μερικοί να κάνουν μπάνιο στις παραλίες του νησιού. Εμείς για να δούμε το νησί πήραμε το τρενάκι και μας έκανε το γύρο του νησιού σε τρία τέταρτα περίπου.


Ξανά πίσω στο κέντρο για το 2ο walking tour, αυτή τη φορά στη συνοικία Zemun. Το Zemun ήταν κάποτε ξεχωριστή πόλη, στην άλλη πλευρά του Δούναβη, με την πάροδο των ετών, όμως, έγινε προάστιο του Βελιγραδίου. Στην πραγματικότητα το παλαιό Βελιγράδι άνηκε στην οθωμανική αυτοκρατορία και το Zemun στην Αυστροουγγρική Αυτοκρατορία. To walking tour μάς πήγε μία βόλτα στις όχθες του Δούναβη, στο Zemun, πραγματικά ηρεμείς εκεί. Απέναντι βρίσκεται το Νησί του Πολέμου, φυσικός βιότοπος, αλλά το καλοκαίρι ο στρατός στήνει μια πλωτή γέφυρα και περνώντας απέναντι υπάρχει παραλία όπου κάνουν το μπάνιο τους οι κάτοικοι του Βελιγραδίου, βλέπετε η Σερβία δε βρέχεται από θάλασσα και κάνουν ό,τι μπορούν για να δημιουργήσουν μερικές οάσεις που περιλαμβάνουν παραλία και μπάνιο. Το Zemun, γενικά, είναι μια ωραία περιοχή, με τα πάρκα του, είδαμε το κέντρο του, την μοντέρνα ιδιωτική όπερά του, είδαμε το βομβαρδισμένο κτίριο στο οποίο στεγαζόταν το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και απολαύσαμε τη θέα από το λόφο στο πιο ψηλό σημείο της πόλης.



Επιστρέψαμε, και κάναμε μια βόλτα στο νυχτερινό Βελιγράδι για να θαυμάσουμε τον Άγιο Σάββα, τη μεγαλύτερη, πλην ημιτελή, εκκλησία της πόλης, και το σερβικό Κοινοβούλιο. Η μέρα ήταν Σάββατο και θυμίζω ότι ήταν η νύχτα των μουσείων. Πήγαμε στο μουσείο Νίκολα Τέσλα, περιμένοντας τρία τέταρτα στην ουρά για να μπούμε μέσα. Η ώρα είχε πάει εννιά το βράδυ και βλέπαμε κόσμο κάθε ηλικίας, ακόμα και πολλά νεαρά άτομα να περιμένουν υπομονετικά να μπουν στο μουσείο. Δε μπορούσα παρά να αναρωτηθώ, αν κάτι τέτοιο γινόταν στην Ελλάδα, αν οι ουρές θα ήταν οι ίδιες. Για να λέμε την αλήθεια το μουσείο δε το ευχαριστηθήκαμε. Όχι φυσικά επειδή δεν ήταν ωραίο, ίσα ίσα που επειδή ο κόσμος ήταν πολύς υπήρχαν διάφοροι ξεναγοί, εικάζω εθελοντές, οι οποίοι έδειχναν τις εφευρέσεις του Τέσλα, ξεναγούσαν τον κόσμο, τον προέτρεπαν να τις δοκιμάσουν. Το μόνο πρόβλημα ήταν ότι οι ξεναγήσεις διεξάγονταν στα.. σέρβικα και δεν καταλάβαμε τίποτα! Ας είναι, διάβασα ό,τι μπορούσα κι όσο πρόλαβα από τις ενημερωτικές επιγραφές στα αγγλικά..



Βγαίνοντας η ώρα είχε περάσει και δεν είχαμε κουράγιο για άλλο μουσείο, τελικά πήραμε ταξί για να πάμε για φαγητό στο γνωστό εστιατόριο ? (QuestionMark). Ο κόσμος αρκετός, το περιβάλλον ωραίο, κι εδώ ζωντανή μουσική. Οι τιμές καλές και το φαγητό επίσης καλό.
Μετά από αυτό άλλη μια μέρα είχε φτάσει στο τέλος της…
Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε χαλαρά θα έλεγα. Ξύπνησα σχετικά νωρίς, άφησα τον φίλο μου να κοιμάται, και άρχισα την εξερεύνηση της γειτονιάς! Πρώτα πήγα στην εκκλησία της περιοχής μου, είναι η εκκλησία του Alexander Nievsky και Σάββατο πρωί είχε Θεία Λειτουργία. Οι ορθόδοξες εκκλησίες της Σερβίας έχουν, φυσικά, αρκετές ομοιότητες με τις δικές μας, μία διαφορά, ωστόσο, είναι ότι τον χώρο για τα κεριά τον έχουν έξω από την εκκλησία ή σε ξεχωριστό δωμάτιο από αυτή. Τα κεριά τα ανάβουν σε δυο επίπεδα, στο πάνω μέρος για τους ζώντες και στο κάτω για τους νεκρούς. Έκατσα περίπου ένα τέταρτο, ακούγοντας τη λειτουργία στα σέρβικα. Κατόπιν έφυγα και μια βόλτα στο τοπικό σούπερ μάρκετ επιβαλλόταν. Οι τιμές, και ανάλογα με τα προϊόντα από 30-70% φθηνότερες των δικών μας. Ενδεικτικά ηλιέλαιο ένα λίτρο κόστιζε ένα ευρώ, το νεράκι 20 λεπτά κλπ. Βέβαια προϊόντα εισαγωγής, όπως ελαιόλαδο Ελλάδας ή Ιταλίας ήταν πανάκριβα.
Κοντά στο σούπερ μάρκετ, υπήρχε και μια λαϊκή αγορά. Εκεί οι αγορές ανά περιοχή είναι μόνιμες, καθημερινές, από το πρωί μέχρι νωρίς το απόγευμα. Οι πάγκοι καθαροί, τακτοποιημένοι σε μια σειρά και οι πωλητές δε σου παίρνουν τα αυτιά. Ε, ντοματούλες, φράουλες κι ελίτσες για πρωινό ήταν ό,τι έπρεπε..!

Αφού γύρισα σπίτι, φάγαμε ένα καλό πρωινό με τυριά, αλλαντικά, τις ντομάτες και τις φράουλες και ξεκινήσαμε για το Ada Cingalija, ένα ποταμίσιο νησί στο Δούναβη που οι Σέρβοι το έχουν μετατρέψει σε πνεύμονα πρασίνου και αθλοπαιδιών. Δε θα επεκταθώ πολύ, μια και άλλοι έχουν γράψει γι αυτό, παρά μόνο να πω ότι ο καιρός ήταν υπέροχος εκείνο το σαββατιάτικο πρωινό και ο κόσμος είχε ξεχυθεί για τζόκινγκ, βόλτα και αθλοπαιδιές ή απλώς να πιει τον καφέ του, να κάνει βόλτα με τα ζώα του και μερικοί να κάνουν μπάνιο στις παραλίες του νησιού. Εμείς για να δούμε το νησί πήραμε το τρενάκι και μας έκανε το γύρο του νησιού σε τρία τέταρτα περίπου.


Ξανά πίσω στο κέντρο για το 2ο walking tour, αυτή τη φορά στη συνοικία Zemun. Το Zemun ήταν κάποτε ξεχωριστή πόλη, στην άλλη πλευρά του Δούναβη, με την πάροδο των ετών, όμως, έγινε προάστιο του Βελιγραδίου. Στην πραγματικότητα το παλαιό Βελιγράδι άνηκε στην οθωμανική αυτοκρατορία και το Zemun στην Αυστροουγγρική Αυτοκρατορία. To walking tour μάς πήγε μία βόλτα στις όχθες του Δούναβη, στο Zemun, πραγματικά ηρεμείς εκεί. Απέναντι βρίσκεται το Νησί του Πολέμου, φυσικός βιότοπος, αλλά το καλοκαίρι ο στρατός στήνει μια πλωτή γέφυρα και περνώντας απέναντι υπάρχει παραλία όπου κάνουν το μπάνιο τους οι κάτοικοι του Βελιγραδίου, βλέπετε η Σερβία δε βρέχεται από θάλασσα και κάνουν ό,τι μπορούν για να δημιουργήσουν μερικές οάσεις που περιλαμβάνουν παραλία και μπάνιο. Το Zemun, γενικά, είναι μια ωραία περιοχή, με τα πάρκα του, είδαμε το κέντρο του, την μοντέρνα ιδιωτική όπερά του, είδαμε το βομβαρδισμένο κτίριο στο οποίο στεγαζόταν το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και απολαύσαμε τη θέα από το λόφο στο πιο ψηλό σημείο της πόλης.



Επιστρέψαμε, και κάναμε μια βόλτα στο νυχτερινό Βελιγράδι για να θαυμάσουμε τον Άγιο Σάββα, τη μεγαλύτερη, πλην ημιτελή, εκκλησία της πόλης, και το σερβικό Κοινοβούλιο. Η μέρα ήταν Σάββατο και θυμίζω ότι ήταν η νύχτα των μουσείων. Πήγαμε στο μουσείο Νίκολα Τέσλα, περιμένοντας τρία τέταρτα στην ουρά για να μπούμε μέσα. Η ώρα είχε πάει εννιά το βράδυ και βλέπαμε κόσμο κάθε ηλικίας, ακόμα και πολλά νεαρά άτομα να περιμένουν υπομονετικά να μπουν στο μουσείο. Δε μπορούσα παρά να αναρωτηθώ, αν κάτι τέτοιο γινόταν στην Ελλάδα, αν οι ουρές θα ήταν οι ίδιες. Για να λέμε την αλήθεια το μουσείο δε το ευχαριστηθήκαμε. Όχι φυσικά επειδή δεν ήταν ωραίο, ίσα ίσα που επειδή ο κόσμος ήταν πολύς υπήρχαν διάφοροι ξεναγοί, εικάζω εθελοντές, οι οποίοι έδειχναν τις εφευρέσεις του Τέσλα, ξεναγούσαν τον κόσμο, τον προέτρεπαν να τις δοκιμάσουν. Το μόνο πρόβλημα ήταν ότι οι ξεναγήσεις διεξάγονταν στα.. σέρβικα και δεν καταλάβαμε τίποτα! Ας είναι, διάβασα ό,τι μπορούσα κι όσο πρόλαβα από τις ενημερωτικές επιγραφές στα αγγλικά..



Βγαίνοντας η ώρα είχε περάσει και δεν είχαμε κουράγιο για άλλο μουσείο, τελικά πήραμε ταξί για να πάμε για φαγητό στο γνωστό εστιατόριο ? (QuestionMark). Ο κόσμος αρκετός, το περιβάλλον ωραίο, κι εδώ ζωντανή μουσική. Οι τιμές καλές και το φαγητό επίσης καλό.
Μετά από αυτό άλλη μια μέρα είχε φτάσει στο τέλος της…
Last edited by a moderator: