Παρίσακτος
Member
- Μηνύματα
- 239
- Likes
- 2.652
Πόλεις
Dijon
Η πρωτεύουσα της Βουργουνδίας, η μεγαλύτερη πόλη και η πιο ζωντανή της περιοχής. Ξεχωρίζει το Δουκικό Παλάτι που βρίσκεται μπροστά από μια όμορφη πλατεία. Αξίζει μια βόλτα στην κεντρική κλειστή αγορά, όπου οι ντόπιοι τρώνε τα μεσημέρια σχεδόν στα όρθια με ένα ποτήρι κρασί, ενώ μπορείτε να αγοράσετε τοπικά προϊόντα, όπως τυριά. Δεν είναι δύσκολο να χαθείς, αλλά το μονοπάτι των κουκουβαγιών θα σας οδηγήσει από το ένα αξιοθέατο στο επόμενο· μικρά μεταλλικά πλακίδια στο έδαφος, που οφείλουν την ύπαρξή τους σε ένα μικρό άγαλμα κουκουβάγιας που υποτίθεται πως φέρνει καλοτυχία σε όποιον το αγγίζει (με το αριστερό χέρι). Γενικά αντίστοιχα πλακίδια με άλλα σύμβολα βρήκαμε στις περισσότερες πόλεις της περιοχής.
Την πόλη την περίμενα ομορφότερη, για να είμαι ειλικρινής, από αισθητική άποψη ήταν μάλλον η λιγότερο όμορφη της περιοχής απ’ όσες επισκέφτηκα· έχει αρκετά ωραία σημεία, πλατείες, κτίρια, αλλά μου φάνηκε ότι το ιστορικό της κέντρο ήταν κυρίως μοντέρνα μαγαζιά (π.χ. σαν την Ερμού) και δεν την αισθάνθηκα να με μεταφέρει σε κάποια άλλη εποχή, όπως κάνουν τα περισσότερα ιστορικά κέντρα στη Γαλλία, ούτε και να έχει κάτι που να την κάνει να ξεχωρίζει από τον συναγωνισμό. Το αλσατικό αρχιτεκτονικό στυλ είναι παρόν, όπως και στις υπόλοιπες πόλεις, αλλά εδώ μοιάζει περισσότερο ως κάτι που προστέθηκε εκ των υστέρων, σαν να το βάψαμε για να θυμίζει κι όχι σαν να ήταν έτσι πάντα.
Επίσης είχα διαβάσει (και) αποθεωτικά σχόλια, οπότε είχα υψηλότερες προσδοκίες. Παρ’ όλα αυτά είναι η πιο ζωντανή πόλη απ’ όσες επισκέφτηκα, με τον μεγαλύτερο ντόπιο πληθυσμό, όχι τόσο ακριβή όσα η κοντινή Beaune και με καλές επιλογές για φαγητό (εδώ έφαγα το καλύτερό μου δείπνο). Έχει μεγαλούτσικο ιστορικό κέντρο, οπότε αξίζει μια διανυκτέρευση κι είναι καλή βάση για εκδρομές γύρω, καθώς είναι στο κέντρο του πιο βασικού νομού της Βουργουνδίας, του Côte d’Or, αλλά κι όλης της περιφέρειας.
Beaune
Είναι η πρωτεύουσα του κρασιού της Βουργουνδίας, καθώς η πόλη είναι γεμάτη κελάρια που μπορούν να σας φιλοξενήσουν για λίγες γουλιές από τη φημισμένη ντόπια παραγωγή. Το πιο γνωστό αξιοθέατο της πόλης είναι το Hôtel-Dieu de Beaune, ένα πανέμορφο αρχιτεκτονικά νοσοκομείο που χτίστηκε για να περιθάλπει τους φτωχούς (αλλά και τους πλούσιους, με ανάλογο αντίτιμο και σε καλύτερες συνθήκες), που αξίζει μια επίσκεψη, για εμένα είναι στα must.
Στην τιμή του εισιτηρίου(12€) προσφέρεται και audio guide, που εξηγεί διάφορες λεπτομέρειες της ίδρυσης και λειτουργίας του, ενώ θα βρείτε το εντυπωσιακό πολύπτυχο του Rogier van der Weyden, Η Τελική Κρίση.
Είναι όμορφη πόλη, απολαυστική να την περπατάς και καλοφτιαγμένη κι έξω από το ιστορικό της κέντρο, το οποίο δεν είναι πολύ μεγάλο, γυρίζεται σε δυο τρεις ώρες, με γουστόζικα μπιστρό και μπαράκια, πιο τουριστική από την Ντιζόν αλλά και τουριστικά πιο ενδιαφέρουσα. Η καλύτερη βάση για ρομαντζάδα και για οινοτουρισμό. Αν έπρεπε να προτείνω έναν μόνο οικισμό για να πάρει κανείς μια ενδεικτική ιδέα της περιοχής (π.χ. αν σε δυο βδομάδες θέλει να γυρίσει όλη τη Γαλλία), η απάντησή μου θα ήταν να δει την Beaune.
Auxerre
Η ευχάριστη έκπληξη του ταξιδιού, είναι η πρωτεύουσα της Yonne (το γένος δική μου επιλογή), η οποία με τη σειρά της ονομάζεται έτσι από τον ποταμό που τη διασχίζει (και αυτή και την πρωτεύουσά της). Η πρώτη εικόνα που αντικρύζει κανείς διασχίζοντας τη γέφυρα είναι αναμφίβολα εντυπωσιακή.
Γενικά η τοπολογία της την κάνει να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες πόλεις, καθώς έχει κλίση κι οι ανηφόρες τής προσδίδουν μια γοητεία. Αρχιτεκτονικά θυμίζει αρκετά Αλσατία με την φανερή ξυλοδεσιά στην πρόσοψη πολλών σπιτιών, όπως σχεδόν όλες της περιοχής, αλλά εδώ το στυλ παρουσιάζει περισσότερη συνέπεια. Λιγότερο τουριστική από τις υπόλοιπες, αλλά και λιγότερο ζωντανή. Για περπάτημα θα έλεγα πως ήταν η αγαπημένη μου πόλη της Βουργουνδίας, ενώ είναι καλή βάση για να εξερευνήσει κανείς τον συγκεκριμένο νομό. Γενικά ό,τι ισχύει για Beaune, ισχύει κι εδώ (βλ. ρομαντζάδα δίπλα στο ποτάμι, οινοτουρισμός καθώς βρίσκεται τόσο κοντά στο Chablis).
Αξίζει να περιηγηθείτε στα γραφικά στενάκια, να επισκεφτείτε (είτε δωρεάν είτε με οδηγό) το αββαείο, που είναι όμορφο κι εσωτερικά, πρακτικά μουσείο με ορισμένες εκθέσεις που δεν θα περίμενα να δω μέσα στον Οίκο του Θεού, καθώς και να δείτε τον πύργο του ρολογιού, εντυπωσιακό μέρα και νύχτα.
Dijon
Η πρωτεύουσα της Βουργουνδίας, η μεγαλύτερη πόλη και η πιο ζωντανή της περιοχής. Ξεχωρίζει το Δουκικό Παλάτι που βρίσκεται μπροστά από μια όμορφη πλατεία. Αξίζει μια βόλτα στην κεντρική κλειστή αγορά, όπου οι ντόπιοι τρώνε τα μεσημέρια σχεδόν στα όρθια με ένα ποτήρι κρασί, ενώ μπορείτε να αγοράσετε τοπικά προϊόντα, όπως τυριά. Δεν είναι δύσκολο να χαθείς, αλλά το μονοπάτι των κουκουβαγιών θα σας οδηγήσει από το ένα αξιοθέατο στο επόμενο· μικρά μεταλλικά πλακίδια στο έδαφος, που οφείλουν την ύπαρξή τους σε ένα μικρό άγαλμα κουκουβάγιας που υποτίθεται πως φέρνει καλοτυχία σε όποιον το αγγίζει (με το αριστερό χέρι). Γενικά αντίστοιχα πλακίδια με άλλα σύμβολα βρήκαμε στις περισσότερες πόλεις της περιοχής.
Την πόλη την περίμενα ομορφότερη, για να είμαι ειλικρινής, από αισθητική άποψη ήταν μάλλον η λιγότερο όμορφη της περιοχής απ’ όσες επισκέφτηκα· έχει αρκετά ωραία σημεία, πλατείες, κτίρια, αλλά μου φάνηκε ότι το ιστορικό της κέντρο ήταν κυρίως μοντέρνα μαγαζιά (π.χ. σαν την Ερμού) και δεν την αισθάνθηκα να με μεταφέρει σε κάποια άλλη εποχή, όπως κάνουν τα περισσότερα ιστορικά κέντρα στη Γαλλία, ούτε και να έχει κάτι που να την κάνει να ξεχωρίζει από τον συναγωνισμό. Το αλσατικό αρχιτεκτονικό στυλ είναι παρόν, όπως και στις υπόλοιπες πόλεις, αλλά εδώ μοιάζει περισσότερο ως κάτι που προστέθηκε εκ των υστέρων, σαν να το βάψαμε για να θυμίζει κι όχι σαν να ήταν έτσι πάντα.
Επίσης είχα διαβάσει (και) αποθεωτικά σχόλια, οπότε είχα υψηλότερες προσδοκίες. Παρ’ όλα αυτά είναι η πιο ζωντανή πόλη απ’ όσες επισκέφτηκα, με τον μεγαλύτερο ντόπιο πληθυσμό, όχι τόσο ακριβή όσα η κοντινή Beaune και με καλές επιλογές για φαγητό (εδώ έφαγα το καλύτερό μου δείπνο). Έχει μεγαλούτσικο ιστορικό κέντρο, οπότε αξίζει μια διανυκτέρευση κι είναι καλή βάση για εκδρομές γύρω, καθώς είναι στο κέντρο του πιο βασικού νομού της Βουργουνδίας, του Côte d’Or, αλλά κι όλης της περιφέρειας.
Beaune
Είναι η πρωτεύουσα του κρασιού της Βουργουνδίας, καθώς η πόλη είναι γεμάτη κελάρια που μπορούν να σας φιλοξενήσουν για λίγες γουλιές από τη φημισμένη ντόπια παραγωγή. Το πιο γνωστό αξιοθέατο της πόλης είναι το Hôtel-Dieu de Beaune, ένα πανέμορφο αρχιτεκτονικά νοσοκομείο που χτίστηκε για να περιθάλπει τους φτωχούς (αλλά και τους πλούσιους, με ανάλογο αντίτιμο και σε καλύτερες συνθήκες), που αξίζει μια επίσκεψη, για εμένα είναι στα must.
Στην τιμή του εισιτηρίου(12€) προσφέρεται και audio guide, που εξηγεί διάφορες λεπτομέρειες της ίδρυσης και λειτουργίας του, ενώ θα βρείτε το εντυπωσιακό πολύπτυχο του Rogier van der Weyden, Η Τελική Κρίση.
Είναι όμορφη πόλη, απολαυστική να την περπατάς και καλοφτιαγμένη κι έξω από το ιστορικό της κέντρο, το οποίο δεν είναι πολύ μεγάλο, γυρίζεται σε δυο τρεις ώρες, με γουστόζικα μπιστρό και μπαράκια, πιο τουριστική από την Ντιζόν αλλά και τουριστικά πιο ενδιαφέρουσα. Η καλύτερη βάση για ρομαντζάδα και για οινοτουρισμό. Αν έπρεπε να προτείνω έναν μόνο οικισμό για να πάρει κανείς μια ενδεικτική ιδέα της περιοχής (π.χ. αν σε δυο βδομάδες θέλει να γυρίσει όλη τη Γαλλία), η απάντησή μου θα ήταν να δει την Beaune.
Auxerre
Η ευχάριστη έκπληξη του ταξιδιού, είναι η πρωτεύουσα της Yonne (το γένος δική μου επιλογή), η οποία με τη σειρά της ονομάζεται έτσι από τον ποταμό που τη διασχίζει (και αυτή και την πρωτεύουσά της). Η πρώτη εικόνα που αντικρύζει κανείς διασχίζοντας τη γέφυρα είναι αναμφίβολα εντυπωσιακή.
Γενικά η τοπολογία της την κάνει να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες πόλεις, καθώς έχει κλίση κι οι ανηφόρες τής προσδίδουν μια γοητεία. Αρχιτεκτονικά θυμίζει αρκετά Αλσατία με την φανερή ξυλοδεσιά στην πρόσοψη πολλών σπιτιών, όπως σχεδόν όλες της περιοχής, αλλά εδώ το στυλ παρουσιάζει περισσότερη συνέπεια. Λιγότερο τουριστική από τις υπόλοιπες, αλλά και λιγότερο ζωντανή. Για περπάτημα θα έλεγα πως ήταν η αγαπημένη μου πόλη της Βουργουνδίας, ενώ είναι καλή βάση για να εξερευνήσει κανείς τον συγκεκριμένο νομό. Γενικά ό,τι ισχύει για Beaune, ισχύει κι εδώ (βλ. ρομαντζάδα δίπλα στο ποτάμι, οινοτουρισμός καθώς βρίσκεται τόσο κοντά στο Chablis).
Αξίζει να περιηγηθείτε στα γραφικά στενάκια, να επισκεφτείτε (είτε δωρεάν είτε με οδηγό) το αββαείο, που είναι όμορφο κι εσωτερικά, πρακτικά μουσείο με ορισμένες εκθέσεις που δεν θα περίμενα να δω μέσα στον Οίκο του Θεού, καθώς και να δείτε τον πύργο του ρολογιού, εντυπωσιακό μέρα και νύχτα.