sif.....
Member
- Μηνύματα
- 366
- Likes
- 1.695
- Επόμενο Ταξίδι
- Κιργιστάν - Ιαπωνία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού - Κίνα
Περιεχόμενα
Φτάσαμε στο Παλέρμο στις 23:30 και πήραμε το λεωφορείο που βρισκόταν έξω από το αεροδρόμιο για το κέντρο της πόλης με κόστος 11 ευρώ μετ'επιστροφής.Είχαμε κλείσει ξενοδοχείο(Hotel Italia-36€ με πρωινό) κοντά στο σταθμό τρένων της πόλης για να ήμαστε κοντά αφού την επόμενη μέρα θα φεύγαμε για την Κατάνια,όπου ζήσαμε μία από τις πιο ξεχωριστές εμπειρίες της ζωής μας!
Να κατακτήσουμε το υψηλότερο ενεργό ηφαίστειο της Ευρώπης την Αίτνα!!!
Ας τα πάρουμε όμως απ'την αρχή:
Ξυπνήσαμε πρωί για να έχουμε χρόνο να δούμε λίγο το Παλέρμο που ήταν πολύ όμορφο και κατάλαβα ότι έπρεπε να του αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο,ειδικά εκείνες τις μέρες 9-14 Ιουλίου ήταν η γιορτή της Αγίας Rosalia που είναι ιδιαίτερα αγαπητή και γίνονταν περιφορά της εικόνας στους δρόμους,έκλειναν οι δρόμοι για τα αυτοκίνητα και υπήρχαν μουσικές εκδηλώσεις.Δυστυχώς δεν το γνώριζα και πήραμε μόνο μια γεύση το βράδυ που επιστρέψαμε από την Κατάνια στις 13 Ιουλίου.
Ξεκινήσαμε την βόλτα μας διασχίζοντας τον κεντρικό δρόμο με πορεία προς το καθεδρικό και αμέσως διαπιστώσαμε ότι οι Σικελοί διαφέρουν από τους υπόλοιπους Ιταλούς,με ωραία αίσθηση του χιούμορ και πρόθυμοι να σε εξυπηρετήσουν.Ξεκινήσαμε δοκιμάζοντας μία Σισιλιάνικη γεύση το Arancini,δηλαδή μπάλες ρυζιού με γέμιση μοσχάρι,αρακά,παναρισμένες με τριμμένη φρυγανιά.Το όνομα τους οφείλεται στο σχήμα τους και το χρώμα που θυμίζει πορτοκάλι.(aranci)
Ο Καθεδρικός ναός της πόλης που ήταν το πρώτο αξιοθέατο που πήγαμε να επισκεφθούμε είναι κατ'εμέ δικαίως στην λίστα της Unesco αφού θυμίζει κάστρο και δεν έχω ξαναδεί κάτι παρόμοιο!!
Συμπυκνώνει όλα τα χαρακτηριστικά όσων κατείχαν κατά καιρούς την πόλη.
Τα κωδωνοστάσια έχουν στοιχεία μεσαιωνικά,η είσοδος Αραβικά,οι δύο πύργοι Καταλανικά και τα ψηφιδωτά βυζαντινά.
Για την είσοδο στο Ναό δεν υπάρχει εισιτήριο όμως αν θέλετε να δείτε το θησαυροφυλάκιο,τις σαρκοφάγους,τη κρύπτη στο υπόγειο και να ανεβείτε στην κορυφή του ναού ώστε να δείτε την θέα,θα πληρώσετε 7€.Η Αγιογραφία που υπάρχει πάνω από την Αγία Τράπεζα είναι συγκλονιστική,σαν σύννεφο που αιωρείται!!
Δεξιά υπάρχει το παρεκκλήσι της Αγίας Rosalia που όπως είπαμε αγαπούν ιδιαίτερα στην πόλη αφού με ένα θαύμα της σώθηκε από την πανούκλα.Η Αγία Τράπεζα είναι από ασήμι και εκεί φυλάσσονται και τα λείψανα της Αγίας.
Οι σαρκοφάγοι των Νορμανδών βασιλιάδων βρίσκονται στα αριστερά από την είσοδο, είναι κατασκευασμένοι από πορφυρίτη και σκεπάζονται από όμορφους θόλους διακοσμημένους με ψηφιδωτά.
Στο θησαυροφυλάκιο του ναού υπάρχουν εκκλησιαστικά κειμήλια και ξεχωρίζει το στέμμα της Κωνσταντίας Hauteville,διακοσμημένο με ρουμπίνια σμαράγδια και άλλους πολύτιμους λίθους.
Στην κρύπτη υπάρχουν σαρκοφάγοι Ρωμαϊκής,Παλαιοχριστιανικής και Αναγεννησιακής περιόδου.
Έπειτα ανεβήκαμε στην κορυφή του ναού από μία μικρή στενή σκάλα ελικοειδούς μορφής.
Από εκεί ψηλά θα έχετε την ευκαιρία να παρατηρήσετε τις αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες του ναού,αλλά και την θέα της πόλης.
Φεύγοντας από το ναό προσέξτε την είσοδο με τα Αραβικά χαρακτηριστικά και το ψηφιδωτό της Παναγίας στην κορυφή.
Φύγαμε απ'το ναό και περπατήσαμε στους γύρω δρόμους αγοράζοντας αναμνηστικά και δώρα τα οποία είχαν "άρωμα" μαφίας!!
Η μαφία για την οποία φημίζεται η νότια Ιταλία και ιδιαίτερα η Σικελία είναι υπαρκτή ακόμα και στις μέρες μας χωρίς όμως να ενοχλεί τους τουρίστες.
Υπάρχει η εκδοχή που λέει ότι ο ίδιος ο λαός "γέννησε" την μαφία καθώς δεν μπορούσε να εμπιστευτεί την διεφθαρμένη αστυνομία της εποχής που εξυπηρετούσε συμφέροντα.
Επίσημα η 'Κόζα Νόστρα' όπως ονομάζεται είναι συμμορίες που δραστηριοποιούνται σε επιχειρηματικές δραστηριότητες καθώς και στην διοίκηση της Σικελίας!Αρχικά η μαφία είχε το ρόλο του 'Ρομπέν των Δασών' με στόχο να κερδίσουν οι μαφιόζοι την εμπιστοσύνη και την εκτίμηση του λαού.
Άλλο ένα όμορφο αναμνηστικό που μπορείτε να πάρετε είναι μία μαριονέτα στρατιώτη.
Η πόλη έχει παράδοση στο κουκλοθέατρο,γίνονται παραστάσεις και κάθε φιγούρα έχει το ρόλο της και τα δικά της συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
Με τις βόλτες πέρασε η ώρα οπότε πήραμε τις βαλίτσες μας πήγαμε στο σιδηροδρομικό σταθμό όπου είχαμε κλείσει εισιτήρια διαδικτυακά με την Trenitalia για την Κατάνια με 27 ευρώ μετ'επιστροφής.
Η διαδρομή ήταν ευχάριστη και είχε διάρκεια 2 ώρες και 45 λεπτά.
Φτάνοντας στο σιδηροδρομικό της Κατάνια περπατήσαμε ως το διαμέρισμα που είχαμε κλείσει το οποίο βρισκόταν 1,5 χιλιόμετρο από εκεί.Πρόκειται για το Terra Dell'Etna όπου για 3 βράδια δώσαμε 117 ευρώ,εδώ να πω ότι κάθε πόλη στην Ιταλία έχει φόρο για κάθε διανυκτέρευση σας ανά άτομο,στην Κατάνια είχε 1€ το άτομο ανά διανυκτέρευση,το ποσό αναγράφεται στα στοιχεία της κράτησης σας.
Νοικιάζοντας διαμέρισμα έχετε την δυνατότητα να μαγειρεύετε και να ρίξετε το κόστος ταξιδιού σας.
Μόλις φάγαμε βγήκαμε για την πρώτη μας βόλτα στην πόλη με θερμοκρασία που έφτανε τους 40 βαθμούς!
Ξεκινήσαμε από το καθεδρικό ναό της πόλης ο οποίος είναι αφιερωμένος στην Αγία Αγάθη(Santa Agatha).
Η Αγία χάρισε την παρθενιά της στο θεό και δεν ενέδωσε στις ορέξεις του Quintianus,έτσι αυτός την φυλάκισε της έκοψε το στήθος και την έβαλε στην πυρά,όμως έγινε σεισμός και σώθηκε.Το στήθος της Αγίας έδωσε το σχήμα σε ένα από τα πιο ωραία γλυκά το Κασάτα,που τρώνε οι ντόπιοι με τη γρανίτα το πρωί.
Ο ναός είναι επιβλητικός με μπαρόκ αρχιτεκτονική όπως και όλη η πόλη.Εκεί θα βρείτε και το τάφο του διάσημου Ιταλού συνθέτη Bellini που παρότι πέθανε σε ηλικία 36 ετών άφησε 10 ολοκληρωμένα έργα.
Στον τάφο είναι χαραγμένη η τελευταία άρια της Amina:
《Ah!non credea mirarti /Si presto estinto o fiore》
[Γλυκό μου λουλούδι δεν πίστευα ότι θα μαραθείς τόσο γρήγορα]
Έξω απ'το καθεδρικό ναό στην πλατεία βρίσκεται το σιντριβάνι του Ελέφαντα,ο οποίος είναι φτιαγμένος από λάβα,πάνω σε ένα Αιγυπτιακό οβελίσκο.
Στην γωνία της πλατείας στην είσοδο της ψαραγοράς υπάρχει ένα δεύτερο σιντριβάνι πολύ όμορφο τοποθετημένο όμως σε λάθος σημείο κατά την γνώμη μου.
Μιας και ήταν απόγευμα δεν ήταν ανοικτή η περίφημη ψαραγορά οπότε περπατήσαμε ευθεία από το καθεδρικό για να καταλήξουμε στην Porta Garibaldi η οποία χτίστηκε το 1768 προς τιμήν του Βασιλιά Φερδινάνδου και της συζύγου του Μαρία Καρολίνα.
Προσέξτε το μήνυμα που έχει επάνω της στα λατινικά:
Melior de cinere surgo
(Αναγεννιέμαι μέσα από τις στάχτες μου)
Θέλοντας να υποδηλώσει την αναγέννηση της πόλης από την καταστροφή του 1669 από την έκρηξη της Αίτνα.Όπως θα παρατηρήσετε όλα τα κτίρια έχουν ένα μαύρο χρώμα και αυτό γιατί έχουν φτιαχτεί από λάβα,αυτός είναι και ο λόγος που η πόλη δεν έχει μνημεία από την Ελληνική και Ρωμαϊκή περίοδο.(εκτός από τα ερείπια ενός αρχαίου ελληνικού θεάτρου)
Ολοκληρώσαμε την βόλτα μας περνώντας από το κάστρο Ursino για να το δούμε εξωτερικά.
Έπειτα πήγαμε για ύπνο γιατί την επόμενη ημέρα θα πηγαίναμε στην Αίτνα και θα χρειαζόμασταν δυνάμεις.
Ξύπνησα το πρωί γεμάτος ενθουσιασμό και ανυπομονησία καθώς ήταν όνειρο ζωής να ανέβω σε ένα ενεργό ηφαίστειο και πόσο μάλλον στο ψηλότερο της Ευρώπης.
Πήραμε το λεωφορείο στις 08:15 από την Piazza Giovanni XXII έξω από το σταθμό των τρένων,και σε μια ώρα με κόστος 6,60€ μετ'επιστροφής(εισιτήρια θα βρείτε στα γραφεία της AST στο στενό που βρίσκεται ένα κατάστημα της WIND) ήμασταν στην Αίτνα στα 2000 μέτρα.
Θέλαμε να φτάσουμε ως το υψηλότερο δυνατό σημείο κάνοντας πεζοπορία και κλείσαμε οργανωμένη ανάβαση αφού μας είπαν ότι δεν γίνεται να πάμε χωρίς κάποιον ορειβάτη,εμείς είδαμε κάποιους που το έκαναν μόνοι τους.
Δώσαμε 70 ευρώ το άτομο περιελάμβανε εξοπλισμό(μποτάκια πεζοπορίας,κράνος,στικς) και το εισιτήριο του τελεφερίκ που μας ανέβασε από τα 2000 μέτρα στα 2500!
Η θέα από το τελεφερίκ ήταν μαγική,ένιωθα δέος καθώς λατρεύω την φύση και την πεζοπορία στα βουνά,όμως εδώ μιλάμε για ένα ζωντανό βουνό που αναπνέει.
Φτάσαμε στο σημείο που μας αφήνει το τελεφερίκ όπου εκεί υπάρχουν ειδικά οχήματα για την μεταφορά των επισκεπτών στην κορυφή.
Έτσι όμως φτάνει κάνεις στην κορυφή χωρίς να δει όλους τους κρατήρες και προσωπικά δεν το προτείνω.
Οδηγός μας ήταν ο Νίκος ο οποίος είχε Ελληνίδα μητέρα και μας εξήγησε ότι η Αίτνα έχει μεγάλη δραστηριότητα και θα φτάναμε ως τα 2900 μέτρα καθώς στην κορυφή 3345 μέτρα έχει απαγορευτεί να πλησιάσει κανείς.
Η πορεία ανηφορική μέτριας δυσκολίας κατά την γνώμη μου,όχι όμως και της γυναίκας μου που τα είχε δει όλα,όμως τα κατάφερε περίφημα!
Σταματήσαμε για το κολατσιό μας έχοντας εκπληκτική θέα την κοιλάδα του Bove όπου βρίσκονται τα παλιά τοιχώματα του ηφαιστείου.
Το γεύμα καθαρά ορειβατικό,γύρος με Coca Cola!
Ένιωσα τους πάντες γύρω μου να με κοιτούν με δέος
σου λέει θα φάει όλο αυτό και θα συνεχίσει την ανάβαση;;;
Συνεχίσαμε βλέποντας τα κύματα λάβας από την τελευταία έκρηξη του 2001-2002 τα οποία έχουν πετρώσει βέβαια και εντυπωσιάστηκα όταν ο οδηγός μας έσκαψε λίγο και μας είπε να βάλουμε το χέρι μας όπου έβγαινε ζεστός αέρας
όπως σας είπα μιλάμε για ένα ζωντανό ηφαίστειο!!
Όταν έπειτα από δύο ώρες φτάσαμε στα 2900 μέτρα όπου είναι το ψηλότερο επισκέψιμο σημείο ήμουν ικανοποιημένος και περήφανος κυρίως για την γυναίκα μου που τα είχε καταφέρει!!
Η φύση πάντα με συναρπάζει και όσους ναούς κι αν έχω δει και όμορφα κτίρια τίποτα δεν συγκρίνεται με την ομορφιά της!!Σε κάποιο σημείο το ηφαίστειο είναι σαν πίνακας ζωγραφικής καθώς έχει διάφορες αποχρώσεις!!!
Να πούμε ότι εκεί ψηλά ήταν δροσερά χωρίς όμως να χρειάζεται να φορέσουμε κάποια ζακέτα που ήταν μέσα στον εξοπλισμό που μας έδωσαν.
Η κατάβαση τώρα έγινε ταχύτατα αφού το χώμα είναι φρέσκο και τα πόδια βουλιάζανε και εμένα μου φάνηκε σαν να κάναμε σκι στο χώμα!!
Στην αίθουσα όπου θα πάρετε το τελεφερίκ υπάρχει μαγαζί που πουλάει αναμνηστικά φτιαγμένα από λάβα,κάποια απ'τα οποία ιδιαίτερα εντυπωσιακά αλλά με ανάλογη τιμή.
Πληροφοριακά να σας πω ότι για να αγοράσετε νερό όταν κατεβείτε θα πληρώσετε 2,5€!
Το λεωφορείο έφευγε στις 16:30 και αφού είχαμε μισή ώρα καθίσαμε στην καφετέρια δίπλα από τη στάση όπου έδειχνε σε μία τηλεόραση βίντεο από την τελευταία έκρηξη του ηφαιστείου με πολύ εντυπωσιακά πλάνα.
Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο κατά τις 18:30 αφού είχαμε περάσει από το σούπερ μάρκετ για να ψωνίσουμε το γεύμα μας και έπειτα πέσαμε για ύπνο κουρασμένοι μα ικανοποιημένοι!!
Την επόμενη μέρα ξυπνήσαμε ανανεωμένοι μετά από τόσες ώρες ύπνου και πήγαμε και πάλι στο σταθμό με τα λεωφορεία αυτή τη φορά για πάμε στην Ταορμίνα.Το εισιτήριο κοστίζει 8,30€ μετ'επιστροφής και ο χώρος όπου φεύγουν τα λεωφορεία είναι πριν την πλατεία Giovanni XXII.Κάναμε 1 ώρα περίπου για να φτάσουμε στο προορισμό μας και κατευθυνθήκαμε αμέσως προς το κέντρο της πόλης με πορεία προς το αρχαίο Ελληνικό θέατρο της πόλης,περνώντας από την πύλη Messina.
Η ατμόσφαιρα ήταν πολύ όμορφη και υπήρχε πλήθος κόσμου αφού μιλάμε για ένα από τα πιο τουριστικά μέρη της Σικελίας.
Πετύχαμε και ένα ζευγάρι που έκανε φωτογράφιση γάμου με το γαμπρό να φοράει κοστούμι εποχής!
Περάσαμε και από το ιστορικό κτίριο Palazzo Corvaja που στο ισόγειο υπάρχει τουριστικό γραφείο πληροφοριών.
Δίπλα από το Palazzo ξεχωρίζει ο Ναός της Αγίας Κατερίνας του 17 αιώνα όπου κατά την διάρκεια της αναστήλωσης της βρέθηκε μία κρύπτη και ερείπια από την Ελληνική και Ρωμαϊκή εποχή.
Στο αρχαίο Ταυρομένιον μιλούσαν για πάνω από 14 αιώνες Ελληνικά και η κληρονομιά που άφησε ο Ελληνικός πολιτισμός φαίνεται στο αρχαίο Ελληνικό θέατρο του 2 π.Χ. αιώνα.
Το εισιτήριο κοστίζει 10€ παρακαλώ όμως δεν μπορούσαμε να έρθουμε ως εδώ και να μην το δούμε.
Ξεχωρίζει για την υπέροχη θέα του στην θάλασσα και στο ηφαίστειο της Αίτνα καθώς και για την εξαιρετική ακουστική του.Μέχρι και σήμερα γίνονται συναυλίες και ομολογώ ότι θα ήθελα πολύ να παρακολουθήσω κάποια όμως δεν υπήρχε εκείνη τη μέρα.
Οι Ρωμαίοι κατά τον 2 μ.Χ. το μεγάλωσαν για να γίνει αρένα για αγώνες μονομαχίας.
Μετά πήγαμε προς το τελεφερίκ(6€ μετ'επιστροφής) που θα μας κατέβαζε στην πιο φημισμένη παραλία της πόλης την Isola Bela με το καταπράσινο νησάκι στην μέση.Από το σημείο που σας άφησε το τελεφερίκ χρειάστηκε να περπατήσουμε περίπου 500 μέτρα και να κατέβουμε μερικά σκαλοπάτια.
Υπήρχε ευτυχώς χώρος για να καθίσουμε αφού είχαμε διαβάσει ότι έχει πολύ κόσμο πάντα.
Το νησάκι Isola Bela μέχρι το 1990 ήταν ιδιωτικό και ανήκε στον Florence Trevelyan όταν και το αγόρασε η περιφέρεια της Σικελίας για να το μετατρέψει σε φυσικό καταφύγιο μπαίνοντας και στο πρόγραμμα Natura.
Αν θέλετε να το εξερευνήσετε υπάρχει εισιτήριο 4 €, διαφορετικά υπάρχουν βάρκες που σας κάνουν το κύκλο του νησιού για 50 λεπτά 25€!!!
Βρήκαμε μακριά από το πλήθος και υπό την σκιά ενός δέντρου ένα μέρος για να ξαπλώσουμε και μετά ο ύπνος ήρθε γλυκά.
Έπειτα από 4 ώρες χαλάρωσης πήραμε το τελεφερίκ και επιστρέψαμε για μια τελευταία βόλτα στο κέντρο της πόλης,φτάνοντας ως τον καθεδρικό
και στη συνέχεια στην πόρτα Catania,έξω από το καθεδρικό ναό υπάρχει κρήνη όπου τρέχει πόσιμο νερό για να δροσιστείτε.
Το τέλος του πεζόδρομου σηματοδοτεί η πόρτα Catania.
Έτσι αποχαιρετήσαμε την όμορφη Ταορμίνα που κατακλύζουν κάθε χρόνο χιλιάδες τουρίστες.
Για να επιστρέψετε υπάρχουν συχνά δρομολόγια κάθε μισή ώρα έως αργά το βράδυ.
Η επόμενη μέρα ήταν και η τελευταία για το ταξίδι μας και ήταν η μέρα των γενεθλίων μου!!Έτσι αποφασίσαμε να σβήσω τα κεράκια των 31 χρόνων μου μπροστά από το ναό σύμβολο της πόλης.
Πρόπερσι στην Αβάνα,πέρυσι στη Στοκχόλμη φέτος στην Κατάνια του χρόνου ποιος ξέρει....!!!Ας ελπίσουμε εκτός Ευρώπης!!
Έπειτα περάσαμε και από την περίφημη ψαραγορά της πόλης όπου θα ακούσετε τους πωλητές να διαλαλούν την πραμάτεια τους.
Ho il pesce freschissimo!!
(Εδώ τα φρέσκα ψάρια!!)
Η βόλτα στις αγορές μιας πόλης ακόμα και αν δεν θέλετε να ψωνίσετε σας βάζει στο κλίμα της πόλης και βλέπετε κομμάτι της καθημερινότητας των ντόπιων.
Πέρα από την ψαραγορά θα βρείτε και αγορά με τυριά και κρέατα αλλά και Σισιλιάνικες γεύσεις όπως ψητά κρεμμύδια που μας εντυπωσίασαν όμως θα έπεφταν βαριά στο στομάχι!!
Το μεσημέρι καθίσαμε σε μια κλασική Trattoria για να φάμε πριν πάμε στο σταθμό των τρένων για την επιστροφή στο Παλέρμο.Θέλαμε να δοκιμάσουμε την πίτσα και εδώ για να την συγκρίνουμε με τα άλλα μέρη της Ιταλίας που έχουμε επισκεφθεί και καταλήξαμε ότι η σαν την πίτσα της Νάπολη πουθενά!!!
Η επιστροφή μας ήταν ιδιαίτερα δύσκολη αφού φτάσαμε στο Παλέρμο στις 21:00 κάναμε μια βόλτα και πήραμε το λεωφορείο για το αεροδρόμιο όπου περάσαμε την νύχτα καθώς η πτήση μας έφευγε στις 06:00 το πρωί,ακολούθησαν 4 ώρες αναμονή στο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα,μέχρι την πτήση για το Ηράκλειο που ήταν και η τελευταία.
Αυτό για να καταλάβουν κάποιοι ότι το να ταξιδεύεις οικονομικά απαιτεί και υπομονή αλλά και αντοχές!
Έτσι τελείωσε και αυτό το ταξίδι, σας αποχαιρετώ μέχρι το επόμενο,και με μεγάλη μου χαρά να σας πληροφορήσω ότι πλέον έχουμε και κανάλι στο YouTube(TravelSIF) όπου μπορείτε να βλέπετε τα ταξιδιωτικά βίντεο μας!!
Να κατακτήσουμε το υψηλότερο ενεργό ηφαίστειο της Ευρώπης την Αίτνα!!!

Ας τα πάρουμε όμως απ'την αρχή:
Ξυπνήσαμε πρωί για να έχουμε χρόνο να δούμε λίγο το Παλέρμο που ήταν πολύ όμορφο και κατάλαβα ότι έπρεπε να του αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο,ειδικά εκείνες τις μέρες 9-14 Ιουλίου ήταν η γιορτή της Αγίας Rosalia που είναι ιδιαίτερα αγαπητή και γίνονταν περιφορά της εικόνας στους δρόμους,έκλειναν οι δρόμοι για τα αυτοκίνητα και υπήρχαν μουσικές εκδηλώσεις.Δυστυχώς δεν το γνώριζα και πήραμε μόνο μια γεύση το βράδυ που επιστρέψαμε από την Κατάνια στις 13 Ιουλίου.

Ξεκινήσαμε την βόλτα μας διασχίζοντας τον κεντρικό δρόμο με πορεία προς το καθεδρικό και αμέσως διαπιστώσαμε ότι οι Σικελοί διαφέρουν από τους υπόλοιπους Ιταλούς,με ωραία αίσθηση του χιούμορ και πρόθυμοι να σε εξυπηρετήσουν.Ξεκινήσαμε δοκιμάζοντας μία Σισιλιάνικη γεύση το Arancini,δηλαδή μπάλες ρυζιού με γέμιση μοσχάρι,αρακά,παναρισμένες με τριμμένη φρυγανιά.Το όνομα τους οφείλεται στο σχήμα τους και το χρώμα που θυμίζει πορτοκάλι.(aranci)

Ο Καθεδρικός ναός της πόλης που ήταν το πρώτο αξιοθέατο που πήγαμε να επισκεφθούμε είναι κατ'εμέ δικαίως στην λίστα της Unesco αφού θυμίζει κάστρο και δεν έχω ξαναδεί κάτι παρόμοιο!!
Συμπυκνώνει όλα τα χαρακτηριστικά όσων κατείχαν κατά καιρούς την πόλη.

Τα κωδωνοστάσια έχουν στοιχεία μεσαιωνικά,η είσοδος Αραβικά,οι δύο πύργοι Καταλανικά και τα ψηφιδωτά βυζαντινά.

Για την είσοδο στο Ναό δεν υπάρχει εισιτήριο όμως αν θέλετε να δείτε το θησαυροφυλάκιο,τις σαρκοφάγους,τη κρύπτη στο υπόγειο και να ανεβείτε στην κορυφή του ναού ώστε να δείτε την θέα,θα πληρώσετε 7€.Η Αγιογραφία που υπάρχει πάνω από την Αγία Τράπεζα είναι συγκλονιστική,σαν σύννεφο που αιωρείται!!

Δεξιά υπάρχει το παρεκκλήσι της Αγίας Rosalia που όπως είπαμε αγαπούν ιδιαίτερα στην πόλη αφού με ένα θαύμα της σώθηκε από την πανούκλα.Η Αγία Τράπεζα είναι από ασήμι και εκεί φυλάσσονται και τα λείψανα της Αγίας.

Οι σαρκοφάγοι των Νορμανδών βασιλιάδων βρίσκονται στα αριστερά από την είσοδο, είναι κατασκευασμένοι από πορφυρίτη και σκεπάζονται από όμορφους θόλους διακοσμημένους με ψηφιδωτά.

Στο θησαυροφυλάκιο του ναού υπάρχουν εκκλησιαστικά κειμήλια και ξεχωρίζει το στέμμα της Κωνσταντίας Hauteville,διακοσμημένο με ρουμπίνια σμαράγδια και άλλους πολύτιμους λίθους.

Στην κρύπτη υπάρχουν σαρκοφάγοι Ρωμαϊκής,Παλαιοχριστιανικής και Αναγεννησιακής περιόδου.


Έπειτα ανεβήκαμε στην κορυφή του ναού από μία μικρή στενή σκάλα ελικοειδούς μορφής.

Από εκεί ψηλά θα έχετε την ευκαιρία να παρατηρήσετε τις αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες του ναού,αλλά και την θέα της πόλης.

Φεύγοντας από το ναό προσέξτε την είσοδο με τα Αραβικά χαρακτηριστικά και το ψηφιδωτό της Παναγίας στην κορυφή.

Φύγαμε απ'το ναό και περπατήσαμε στους γύρω δρόμους αγοράζοντας αναμνηστικά και δώρα τα οποία είχαν "άρωμα" μαφίας!!
Η μαφία για την οποία φημίζεται η νότια Ιταλία και ιδιαίτερα η Σικελία είναι υπαρκτή ακόμα και στις μέρες μας χωρίς όμως να ενοχλεί τους τουρίστες.

Υπάρχει η εκδοχή που λέει ότι ο ίδιος ο λαός "γέννησε" την μαφία καθώς δεν μπορούσε να εμπιστευτεί την διεφθαρμένη αστυνομία της εποχής που εξυπηρετούσε συμφέροντα.
Επίσημα η 'Κόζα Νόστρα' όπως ονομάζεται είναι συμμορίες που δραστηριοποιούνται σε επιχειρηματικές δραστηριότητες καθώς και στην διοίκηση της Σικελίας!Αρχικά η μαφία είχε το ρόλο του 'Ρομπέν των Δασών' με στόχο να κερδίσουν οι μαφιόζοι την εμπιστοσύνη και την εκτίμηση του λαού.
Άλλο ένα όμορφο αναμνηστικό που μπορείτε να πάρετε είναι μία μαριονέτα στρατιώτη.

Η πόλη έχει παράδοση στο κουκλοθέατρο,γίνονται παραστάσεις και κάθε φιγούρα έχει το ρόλο της και τα δικά της συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
Με τις βόλτες πέρασε η ώρα οπότε πήραμε τις βαλίτσες μας πήγαμε στο σιδηροδρομικό σταθμό όπου είχαμε κλείσει εισιτήρια διαδικτυακά με την Trenitalia για την Κατάνια με 27 ευρώ μετ'επιστροφής.

Η διαδρομή ήταν ευχάριστη και είχε διάρκεια 2 ώρες και 45 λεπτά.
Φτάνοντας στο σιδηροδρομικό της Κατάνια περπατήσαμε ως το διαμέρισμα που είχαμε κλείσει το οποίο βρισκόταν 1,5 χιλιόμετρο από εκεί.Πρόκειται για το Terra Dell'Etna όπου για 3 βράδια δώσαμε 117 ευρώ,εδώ να πω ότι κάθε πόλη στην Ιταλία έχει φόρο για κάθε διανυκτέρευση σας ανά άτομο,στην Κατάνια είχε 1€ το άτομο ανά διανυκτέρευση,το ποσό αναγράφεται στα στοιχεία της κράτησης σας.
Νοικιάζοντας διαμέρισμα έχετε την δυνατότητα να μαγειρεύετε και να ρίξετε το κόστος ταξιδιού σας.

Μόλις φάγαμε βγήκαμε για την πρώτη μας βόλτα στην πόλη με θερμοκρασία που έφτανε τους 40 βαθμούς!
Ξεκινήσαμε από το καθεδρικό ναό της πόλης ο οποίος είναι αφιερωμένος στην Αγία Αγάθη(Santa Agatha).

Η Αγία χάρισε την παρθενιά της στο θεό και δεν ενέδωσε στις ορέξεις του Quintianus,έτσι αυτός την φυλάκισε της έκοψε το στήθος και την έβαλε στην πυρά,όμως έγινε σεισμός και σώθηκε.Το στήθος της Αγίας έδωσε το σχήμα σε ένα από τα πιο ωραία γλυκά το Κασάτα,που τρώνε οι ντόπιοι με τη γρανίτα το πρωί.

Ο ναός είναι επιβλητικός με μπαρόκ αρχιτεκτονική όπως και όλη η πόλη.Εκεί θα βρείτε και το τάφο του διάσημου Ιταλού συνθέτη Bellini που παρότι πέθανε σε ηλικία 36 ετών άφησε 10 ολοκληρωμένα έργα.
Στον τάφο είναι χαραγμένη η τελευταία άρια της Amina:
《Ah!non credea mirarti /Si presto estinto o fiore》
[Γλυκό μου λουλούδι δεν πίστευα ότι θα μαραθείς τόσο γρήγορα]

Έξω απ'το καθεδρικό ναό στην πλατεία βρίσκεται το σιντριβάνι του Ελέφαντα,ο οποίος είναι φτιαγμένος από λάβα,πάνω σε ένα Αιγυπτιακό οβελίσκο.

Στην γωνία της πλατείας στην είσοδο της ψαραγοράς υπάρχει ένα δεύτερο σιντριβάνι πολύ όμορφο τοποθετημένο όμως σε λάθος σημείο κατά την γνώμη μου.

Μιας και ήταν απόγευμα δεν ήταν ανοικτή η περίφημη ψαραγορά οπότε περπατήσαμε ευθεία από το καθεδρικό για να καταλήξουμε στην Porta Garibaldi η οποία χτίστηκε το 1768 προς τιμήν του Βασιλιά Φερδινάνδου και της συζύγου του Μαρία Καρολίνα.
Προσέξτε το μήνυμα που έχει επάνω της στα λατινικά:
Melior de cinere surgo
(Αναγεννιέμαι μέσα από τις στάχτες μου)

Θέλοντας να υποδηλώσει την αναγέννηση της πόλης από την καταστροφή του 1669 από την έκρηξη της Αίτνα.Όπως θα παρατηρήσετε όλα τα κτίρια έχουν ένα μαύρο χρώμα και αυτό γιατί έχουν φτιαχτεί από λάβα,αυτός είναι και ο λόγος που η πόλη δεν έχει μνημεία από την Ελληνική και Ρωμαϊκή περίοδο.(εκτός από τα ερείπια ενός αρχαίου ελληνικού θεάτρου)
Ολοκληρώσαμε την βόλτα μας περνώντας από το κάστρο Ursino για να το δούμε εξωτερικά.

Έπειτα πήγαμε για ύπνο γιατί την επόμενη ημέρα θα πηγαίναμε στην Αίτνα και θα χρειαζόμασταν δυνάμεις.
Ξύπνησα το πρωί γεμάτος ενθουσιασμό και ανυπομονησία καθώς ήταν όνειρο ζωής να ανέβω σε ένα ενεργό ηφαίστειο και πόσο μάλλον στο ψηλότερο της Ευρώπης.
Πήραμε το λεωφορείο στις 08:15 από την Piazza Giovanni XXII έξω από το σταθμό των τρένων,και σε μια ώρα με κόστος 6,60€ μετ'επιστροφής(εισιτήρια θα βρείτε στα γραφεία της AST στο στενό που βρίσκεται ένα κατάστημα της WIND) ήμασταν στην Αίτνα στα 2000 μέτρα.

Θέλαμε να φτάσουμε ως το υψηλότερο δυνατό σημείο κάνοντας πεζοπορία και κλείσαμε οργανωμένη ανάβαση αφού μας είπαν ότι δεν γίνεται να πάμε χωρίς κάποιον ορειβάτη,εμείς είδαμε κάποιους που το έκαναν μόνοι τους.
Δώσαμε 70 ευρώ το άτομο περιελάμβανε εξοπλισμό(μποτάκια πεζοπορίας,κράνος,στικς) και το εισιτήριο του τελεφερίκ που μας ανέβασε από τα 2000 μέτρα στα 2500!

Η θέα από το τελεφερίκ ήταν μαγική,ένιωθα δέος καθώς λατρεύω την φύση και την πεζοπορία στα βουνά,όμως εδώ μιλάμε για ένα ζωντανό βουνό που αναπνέει.
Φτάσαμε στο σημείο που μας αφήνει το τελεφερίκ όπου εκεί υπάρχουν ειδικά οχήματα για την μεταφορά των επισκεπτών στην κορυφή.

Έτσι όμως φτάνει κάνεις στην κορυφή χωρίς να δει όλους τους κρατήρες και προσωπικά δεν το προτείνω.
Οδηγός μας ήταν ο Νίκος ο οποίος είχε Ελληνίδα μητέρα και μας εξήγησε ότι η Αίτνα έχει μεγάλη δραστηριότητα και θα φτάναμε ως τα 2900 μέτρα καθώς στην κορυφή 3345 μέτρα έχει απαγορευτεί να πλησιάσει κανείς.

Η πορεία ανηφορική μέτριας δυσκολίας κατά την γνώμη μου,όχι όμως και της γυναίκας μου που τα είχε δει όλα,όμως τα κατάφερε περίφημα!

Σταματήσαμε για το κολατσιό μας έχοντας εκπληκτική θέα την κοιλάδα του Bove όπου βρίσκονται τα παλιά τοιχώματα του ηφαιστείου.

Το γεύμα καθαρά ορειβατικό,γύρος με Coca Cola!



Συνεχίσαμε βλέποντας τα κύματα λάβας από την τελευταία έκρηξη του 2001-2002 τα οποία έχουν πετρώσει βέβαια και εντυπωσιάστηκα όταν ο οδηγός μας έσκαψε λίγο και μας είπε να βάλουμε το χέρι μας όπου έβγαινε ζεστός αέρας



Όταν έπειτα από δύο ώρες φτάσαμε στα 2900 μέτρα όπου είναι το ψηλότερο επισκέψιμο σημείο ήμουν ικανοποιημένος και περήφανος κυρίως για την γυναίκα μου που τα είχε καταφέρει!!

Η φύση πάντα με συναρπάζει και όσους ναούς κι αν έχω δει και όμορφα κτίρια τίποτα δεν συγκρίνεται με την ομορφιά της!!Σε κάποιο σημείο το ηφαίστειο είναι σαν πίνακας ζωγραφικής καθώς έχει διάφορες αποχρώσεις!!!

Να πούμε ότι εκεί ψηλά ήταν δροσερά χωρίς όμως να χρειάζεται να φορέσουμε κάποια ζακέτα που ήταν μέσα στον εξοπλισμό που μας έδωσαν.
Η κατάβαση τώρα έγινε ταχύτατα αφού το χώμα είναι φρέσκο και τα πόδια βουλιάζανε και εμένα μου φάνηκε σαν να κάναμε σκι στο χώμα!!

Στην αίθουσα όπου θα πάρετε το τελεφερίκ υπάρχει μαγαζί που πουλάει αναμνηστικά φτιαγμένα από λάβα,κάποια απ'τα οποία ιδιαίτερα εντυπωσιακά αλλά με ανάλογη τιμή.

Πληροφοριακά να σας πω ότι για να αγοράσετε νερό όταν κατεβείτε θα πληρώσετε 2,5€!
Το λεωφορείο έφευγε στις 16:30 και αφού είχαμε μισή ώρα καθίσαμε στην καφετέρια δίπλα από τη στάση όπου έδειχνε σε μία τηλεόραση βίντεο από την τελευταία έκρηξη του ηφαιστείου με πολύ εντυπωσιακά πλάνα.
Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο κατά τις 18:30 αφού είχαμε περάσει από το σούπερ μάρκετ για να ψωνίσουμε το γεύμα μας και έπειτα πέσαμε για ύπνο κουρασμένοι μα ικανοποιημένοι!!
Την επόμενη μέρα ξυπνήσαμε ανανεωμένοι μετά από τόσες ώρες ύπνου και πήγαμε και πάλι στο σταθμό με τα λεωφορεία αυτή τη φορά για πάμε στην Ταορμίνα.Το εισιτήριο κοστίζει 8,30€ μετ'επιστροφής και ο χώρος όπου φεύγουν τα λεωφορεία είναι πριν την πλατεία Giovanni XXII.Κάναμε 1 ώρα περίπου για να φτάσουμε στο προορισμό μας και κατευθυνθήκαμε αμέσως προς το κέντρο της πόλης με πορεία προς το αρχαίο Ελληνικό θέατρο της πόλης,περνώντας από την πύλη Messina.

Η ατμόσφαιρα ήταν πολύ όμορφη και υπήρχε πλήθος κόσμου αφού μιλάμε για ένα από τα πιο τουριστικά μέρη της Σικελίας.

Πετύχαμε και ένα ζευγάρι που έκανε φωτογράφιση γάμου με το γαμπρό να φοράει κοστούμι εποχής!

Περάσαμε και από το ιστορικό κτίριο Palazzo Corvaja που στο ισόγειο υπάρχει τουριστικό γραφείο πληροφοριών.

Δίπλα από το Palazzo ξεχωρίζει ο Ναός της Αγίας Κατερίνας του 17 αιώνα όπου κατά την διάρκεια της αναστήλωσης της βρέθηκε μία κρύπτη και ερείπια από την Ελληνική και Ρωμαϊκή εποχή.

Στο αρχαίο Ταυρομένιον μιλούσαν για πάνω από 14 αιώνες Ελληνικά και η κληρονομιά που άφησε ο Ελληνικός πολιτισμός φαίνεται στο αρχαίο Ελληνικό θέατρο του 2 π.Χ. αιώνα.
Το εισιτήριο κοστίζει 10€ παρακαλώ όμως δεν μπορούσαμε να έρθουμε ως εδώ και να μην το δούμε.

Ξεχωρίζει για την υπέροχη θέα του στην θάλασσα και στο ηφαίστειο της Αίτνα καθώς και για την εξαιρετική ακουστική του.Μέχρι και σήμερα γίνονται συναυλίες και ομολογώ ότι θα ήθελα πολύ να παρακολουθήσω κάποια όμως δεν υπήρχε εκείνη τη μέρα.

Οι Ρωμαίοι κατά τον 2 μ.Χ. το μεγάλωσαν για να γίνει αρένα για αγώνες μονομαχίας.
Μετά πήγαμε προς το τελεφερίκ(6€ μετ'επιστροφής) που θα μας κατέβαζε στην πιο φημισμένη παραλία της πόλης την Isola Bela με το καταπράσινο νησάκι στην μέση.Από το σημείο που σας άφησε το τελεφερίκ χρειάστηκε να περπατήσουμε περίπου 500 μέτρα και να κατέβουμε μερικά σκαλοπάτια.

Υπήρχε ευτυχώς χώρος για να καθίσουμε αφού είχαμε διαβάσει ότι έχει πολύ κόσμο πάντα.
Το νησάκι Isola Bela μέχρι το 1990 ήταν ιδιωτικό και ανήκε στον Florence Trevelyan όταν και το αγόρασε η περιφέρεια της Σικελίας για να το μετατρέψει σε φυσικό καταφύγιο μπαίνοντας και στο πρόγραμμα Natura.

Αν θέλετε να το εξερευνήσετε υπάρχει εισιτήριο 4 €, διαφορετικά υπάρχουν βάρκες που σας κάνουν το κύκλο του νησιού για 50 λεπτά 25€!!!

Βρήκαμε μακριά από το πλήθος και υπό την σκιά ενός δέντρου ένα μέρος για να ξαπλώσουμε και μετά ο ύπνος ήρθε γλυκά.
Έπειτα από 4 ώρες χαλάρωσης πήραμε το τελεφερίκ και επιστρέψαμε για μια τελευταία βόλτα στο κέντρο της πόλης,φτάνοντας ως τον καθεδρικό

και στη συνέχεια στην πόρτα Catania,έξω από το καθεδρικό ναό υπάρχει κρήνη όπου τρέχει πόσιμο νερό για να δροσιστείτε.

Το τέλος του πεζόδρομου σηματοδοτεί η πόρτα Catania.

Έτσι αποχαιρετήσαμε την όμορφη Ταορμίνα που κατακλύζουν κάθε χρόνο χιλιάδες τουρίστες.


Για να επιστρέψετε υπάρχουν συχνά δρομολόγια κάθε μισή ώρα έως αργά το βράδυ.
Η επόμενη μέρα ήταν και η τελευταία για το ταξίδι μας και ήταν η μέρα των γενεθλίων μου!!Έτσι αποφασίσαμε να σβήσω τα κεράκια των 31 χρόνων μου μπροστά από το ναό σύμβολο της πόλης.

Πρόπερσι στην Αβάνα,πέρυσι στη Στοκχόλμη φέτος στην Κατάνια του χρόνου ποιος ξέρει....!!!Ας ελπίσουμε εκτός Ευρώπης!!
Έπειτα περάσαμε και από την περίφημη ψαραγορά της πόλης όπου θα ακούσετε τους πωλητές να διαλαλούν την πραμάτεια τους.
Ho il pesce freschissimo!!
(Εδώ τα φρέσκα ψάρια!!)

Η βόλτα στις αγορές μιας πόλης ακόμα και αν δεν θέλετε να ψωνίσετε σας βάζει στο κλίμα της πόλης και βλέπετε κομμάτι της καθημερινότητας των ντόπιων.

Πέρα από την ψαραγορά θα βρείτε και αγορά με τυριά και κρέατα αλλά και Σισιλιάνικες γεύσεις όπως ψητά κρεμμύδια που μας εντυπωσίασαν όμως θα έπεφταν βαριά στο στομάχι!!

Το μεσημέρι καθίσαμε σε μια κλασική Trattoria για να φάμε πριν πάμε στο σταθμό των τρένων για την επιστροφή στο Παλέρμο.Θέλαμε να δοκιμάσουμε την πίτσα και εδώ για να την συγκρίνουμε με τα άλλα μέρη της Ιταλίας που έχουμε επισκεφθεί και καταλήξαμε ότι η σαν την πίτσα της Νάπολη πουθενά!!!

Η επιστροφή μας ήταν ιδιαίτερα δύσκολη αφού φτάσαμε στο Παλέρμο στις 21:00 κάναμε μια βόλτα και πήραμε το λεωφορείο για το αεροδρόμιο όπου περάσαμε την νύχτα καθώς η πτήση μας έφευγε στις 06:00 το πρωί,ακολούθησαν 4 ώρες αναμονή στο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα,μέχρι την πτήση για το Ηράκλειο που ήταν και η τελευταία.

Αυτό για να καταλάβουν κάποιοι ότι το να ταξιδεύεις οικονομικά απαιτεί και υπομονή αλλά και αντοχές!
Έτσι τελείωσε και αυτό το ταξίδι, σας αποχαιρετώ μέχρι το επόμενο,και με μεγάλη μου χαρά να σας πληροφορήσω ότι πλέον έχουμε και κανάλι στο YouTube(TravelSIF) όπου μπορείτε να βλέπετε τα ταξιδιωτικά βίντεο μας!!
Last edited: