kalspiros
Member
- Μηνύματα
- 2.554
- Likes
- 3.998
- Επόμενο Ταξίδι
- remaining UK
- Ταξίδι-Όνειρο
- yeah, whatever...
Η Τιφλίδα δεν είναι δύσκολη στον προσανατολισμό.
Λόφοι παντού, ο ανατολικός με την πρησμένη τσιμπίδα (προσφώνηση της παρέας προς όλων των Tsminda- εκκλησιών)
ο δυτικός με το glitter και το ferries wheel (α δε σας μίλησα γι αυτό...δεν ξέρετε τι χάνετε
) κι ανάμεσα το ποτάμι. Επίσης, καθώς η κοιλάδα είναι κάπως στενή, η πόλη έχει ανατηχθεί σε μακρόστενη μορφή. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δεν μπορείτε να χαθείτε. Στην παλιά πόλη ειδικά, άνετα. Οι νότιες άκρες του κέντρου ορίζονται αδρά από το κάστρο και την Metekhi church. Βέβαια πίσω από το κάστρο θα βρείτε και τα λουτρά που επεκτείνουν λίγο τις περιοχές ενδιαφέροντος προς τα νότια. Από κει ανεβαίνει και δρόμος προς το κάστρο, ή μάλλον καλύτερα προς τους βοτανικούς κήπους (λέμε τώρα…) Το νου σας από δω ΔΕΝ πάει στο κάστρο! Θα βρείτε πολλές σκάλες που θα σας ανεβάζουν προς εκεί αλλά πάνω στην κορυφή, έχουν μπλοκάρει τη δίοδο άρα χαμένος κόπος.
Κάτω από το κάστρο απλώνεται το Meidan, η περιοχή διασκέδασης της πόλης, πεζοδρομημένη και γεμάτη bars, μαροκινά μαγαζιά, καφετέριες κα. Δυτικά του Meidan και σκαρφαλώνοντας τον λόφο του κάστρου, συντηρημένα παραδοσιακά γεωργιανά σπίτια που επιβάλλεται να τα απολαύετε το βράδυ που φωταγωγούνται και δένουν με το κάστρο. Λίγο βορειότερα του Meidan, μετά την εκκλησία Sioni διπλά από τη σερβιέτα και ακριβώς κάτω από την πλατεία Ελευθερίας, θα σας φέρει σε πεζόδρομο (Erekle II Turn) γεμάτο κι αυτόν με διασκέδαση (όχι όσο στο Meidan). Από δω για να βρείτε την πλατεία Ελευθερίας, επιβάλλεται να χαθείτε εντελώς στην παλιά πόλη. Είναι παλιά αλλά μη σας ακούγεται καθόλου γραφικό αυτό. Γεμάτη γκρεμιδια και κακοσυντηρημένα ετοιμόρροπα κτίρια, δε δίνουν καθόλου το hype τους. Η ζωή όμως εδώ δεν έχει αλλάξει ούτε άλλαξε κατά τη διάρκεια ανοικοδόμησης των blocks τα οποία εκ των πραγμάτων είναι πιο εσωστρεφή και στρυφνά. Όπερ σημαίνει: τιμήστε την παλιά πόλη και παρατηρήστε τη ζωή των ντόπιων που κυκλοφορούν μόνιμα στους δρόμους. Ξανά στον πεζόδρομο. Προχωρήστε κι άλλο βόρεια και παράλληλα του ποταμιού για να βρείτε την πλατεία του Clock Tower. Όπως ισχυρίζεται και το LP και καθώς αδυνατώ να βρω καλύτερη περιγραφή, ο χώρος είναι βγαλμένος από παραμύθι. Ο Πύργος του ρολογιού μοιάζει πως μόλις δραπετεύσει από την πέννα του Lewis Carroll ενώ το μουσείο μαριονέττας και τα όμορα (και μόνο, δυστυχώς) συμπληρώνουν τούτη τη μαγική γωνία της πόλης.
Αριστερά και λίγο προς τα νότια, η Freedom με τη στήλη του Άγιου Γεωργίου (λίγα χρόνια πριν, άλλο σύμβολο πίστης βρισκόταν εκεί, ο Στάλιν). Από κει η Rustaveli ανηφορίζει ορίζοντας το νέο κέντρο της πόλης. Μάλλον θα έχει περισσότερο νόημα να την κάνετε ανάποδα παίρνοντας το μέτρο από Freedom Square προς Rustaveli, ώστε να κατηφορίζετε.
Εδώ, κοινοβούλιο,
πινακοθήκη, εθνικό μουσείο, εκκλησιές, όπερα, θέατρα και διάφορα κτίρια με καλοσυντηρημένες προσόψεις. Από την άλλη πλευρά του ποταμιού τώρα, στο ύψος της σερβιέτας το υπό κατασκευή πάρκο Rike απ’ όπου ξεκινάει το τελεφερίκ προς το κάστρο (κάπου 1 ευρώ το alle retour). Από εκεί η θεά προς την πόλη είναι μοναδική. Επίσης προχωρήστε προς το άγαλμα της μητέρας Γεωργίας (Kartlis Deda, κατασκευασμένο το 1958). Στο μέσο της διαδρομής σας περιμένει μια ιδιαίτερη έκπληξη... Πίσω στα ανατολικά του ποταμιού. Πίσω από το παλάτι βρίσκεται η τσιμπίδα, εντελώς δυσανάλογου μεγέθους σε σχέση με τα μίζερα χαμόσπιτα στα γύρω τους. Ακόμα κι αν έχετε αμάξι ή ταξί, προτιμήστε να το περπατήσετε για να καμαρώσετε τούτη την αντίθεση. Πολύ πιο νότια και έξω ακριβώς από τη στάση Marjanishvili του μέτρο (η αμέσως βορειότερη στάση από την Rustaveli) απλώνεται η φρεσκοανακαινισμένη Davit Aghmashenebeli, είτε σας ξενίσει, είτε σας ξινίσει καθώς εύκολα ορίζεται ως γκλάμουρ, είναι εντυπωσιακή. Οι προσόψεις λαμπερές και προσεγμένες, φωτισμένες το βράδυ, φανερώνουν την ιστορία τούτης της πόλης που δεν ξεκίνησε με γκρεμιδια αλλά με αρχοντικά κτίρια. Ε εδώ αναγεννιούνται. Από την πλατεία, κινηθείτε βόρια ή και δυτικά προς το ποτάμι.
Τέλος, στα πιο απομακρυσμένα, θα βρείτε νότια της πλούσιας περιοχής Vake και πάνω στο λόφο την μικροσκοπική Turtle Lake. Η μια της πλευρά είναι γεμάτη καφετέριες. Στο χώρο του πάρκινγκ η θέα προς τα προάστια της πόλης είναι καλή όπου δεν μπλοκάρεται από την έντονη βλάστηση. Στο δρόμο προς τη λίμνη στα δεξιά σας, το εθνογραφικό μουσείο με κοντά 50 παραδοσιακά σπίτια από όλες τις γωνίες της χώρας. Μόνο τρία ήταν ανοιχτά τούτη την Κυριακή όπου τα δυο είχαν και ξενάγηση. Όλα τ’ αλλά, μόνο από έξω.
Στα ανατολικά της πόλης, αν ανοίξετε χάρτη, μόνο το Tbilisi Reservoir θα δείτε σχεδόν να οριοθετεί την πόλη. Στο βόρειο άκρο της επιβάλετε ίσως το πιο περίεργο μνημείο που έχω δει στη ζωή μου. Από μακριά βλέποντας το, όλοι μας απορούσαμε πως ένα τόσο παραφουσκωμένο Σοβιέτ μνημείο κατάφερε να επιζήσει. Φτάνοντας στη βάση του είχαμε μια πιο καθαρή εικόνα. Κάπου 15 μονολιθικές κολώνες περίπου 20 μέτρα ύψους η καθεμία σε συμμετρικό σχηματισμό με μορφές σκαλισμένες πάνω σε μεταλλικές πλάκες με την γνωστή σοβιετική τεχνοτροπία.
Ανεβαίνουμε στις σκάλες και μπαίνοντας στο χώρο ανάμεσα τους, διαπιστώνουμε με περίσσια έκπληξη ότι οι μορφές αποτελούν στιγμιότυπα από τις διαθήκες! Το όλο κατασκεύασμα φαίνεται, χωρίς βέβαια να μπορεί να είναι, (τουλάχιστον απ όσο μπορώ να γνωρίζω εγώ και οι συνταξιδιώτες) παλαιότερο της πτώσης!! Όπως κι αν έχει, αξίζει την επίσκεψη σας ώστε να χαζέψετε και τη θεά προς την πόλη.

Λόφοι παντού, ο ανατολικός με την πρησμένη τσιμπίδα (προσφώνηση της παρέας προς όλων των Tsminda- εκκλησιών)

ο δυτικός με το glitter και το ferries wheel (α δε σας μίλησα γι αυτό...δεν ξέρετε τι χάνετε
Κάτω από το κάστρο απλώνεται το Meidan, η περιοχή διασκέδασης της πόλης, πεζοδρομημένη και γεμάτη bars, μαροκινά μαγαζιά, καφετέριες κα. Δυτικά του Meidan και σκαρφαλώνοντας τον λόφο του κάστρου, συντηρημένα παραδοσιακά γεωργιανά σπίτια που επιβάλλεται να τα απολαύετε το βράδυ που φωταγωγούνται και δένουν με το κάστρο. Λίγο βορειότερα του Meidan, μετά την εκκλησία Sioni διπλά από τη σερβιέτα και ακριβώς κάτω από την πλατεία Ελευθερίας, θα σας φέρει σε πεζόδρομο (Erekle II Turn) γεμάτο κι αυτόν με διασκέδαση (όχι όσο στο Meidan). Από δω για να βρείτε την πλατεία Ελευθερίας, επιβάλλεται να χαθείτε εντελώς στην παλιά πόλη. Είναι παλιά αλλά μη σας ακούγεται καθόλου γραφικό αυτό. Γεμάτη γκρεμιδια και κακοσυντηρημένα ετοιμόρροπα κτίρια, δε δίνουν καθόλου το hype τους. Η ζωή όμως εδώ δεν έχει αλλάξει ούτε άλλαξε κατά τη διάρκεια ανοικοδόμησης των blocks τα οποία εκ των πραγμάτων είναι πιο εσωστρεφή και στρυφνά. Όπερ σημαίνει: τιμήστε την παλιά πόλη και παρατηρήστε τη ζωή των ντόπιων που κυκλοφορούν μόνιμα στους δρόμους. Ξανά στον πεζόδρομο. Προχωρήστε κι άλλο βόρεια και παράλληλα του ποταμιού για να βρείτε την πλατεία του Clock Tower. Όπως ισχυρίζεται και το LP και καθώς αδυνατώ να βρω καλύτερη περιγραφή, ο χώρος είναι βγαλμένος από παραμύθι. Ο Πύργος του ρολογιού μοιάζει πως μόλις δραπετεύσει από την πέννα του Lewis Carroll ενώ το μουσείο μαριονέττας και τα όμορα (και μόνο, δυστυχώς) συμπληρώνουν τούτη τη μαγική γωνία της πόλης.

Αριστερά και λίγο προς τα νότια, η Freedom με τη στήλη του Άγιου Γεωργίου (λίγα χρόνια πριν, άλλο σύμβολο πίστης βρισκόταν εκεί, ο Στάλιν). Από κει η Rustaveli ανηφορίζει ορίζοντας το νέο κέντρο της πόλης. Μάλλον θα έχει περισσότερο νόημα να την κάνετε ανάποδα παίρνοντας το μέτρο από Freedom Square προς Rustaveli, ώστε να κατηφορίζετε.

Εδώ, κοινοβούλιο,

πινακοθήκη, εθνικό μουσείο, εκκλησιές, όπερα, θέατρα και διάφορα κτίρια με καλοσυντηρημένες προσόψεις. Από την άλλη πλευρά του ποταμιού τώρα, στο ύψος της σερβιέτας το υπό κατασκευή πάρκο Rike απ’ όπου ξεκινάει το τελεφερίκ προς το κάστρο (κάπου 1 ευρώ το alle retour). Από εκεί η θεά προς την πόλη είναι μοναδική. Επίσης προχωρήστε προς το άγαλμα της μητέρας Γεωργίας (Kartlis Deda, κατασκευασμένο το 1958). Στο μέσο της διαδρομής σας περιμένει μια ιδιαίτερη έκπληξη... Πίσω στα ανατολικά του ποταμιού. Πίσω από το παλάτι βρίσκεται η τσιμπίδα, εντελώς δυσανάλογου μεγέθους σε σχέση με τα μίζερα χαμόσπιτα στα γύρω τους. Ακόμα κι αν έχετε αμάξι ή ταξί, προτιμήστε να το περπατήσετε για να καμαρώσετε τούτη την αντίθεση. Πολύ πιο νότια και έξω ακριβώς από τη στάση Marjanishvili του μέτρο (η αμέσως βορειότερη στάση από την Rustaveli) απλώνεται η φρεσκοανακαινισμένη Davit Aghmashenebeli, είτε σας ξενίσει, είτε σας ξινίσει καθώς εύκολα ορίζεται ως γκλάμουρ, είναι εντυπωσιακή. Οι προσόψεις λαμπερές και προσεγμένες, φωτισμένες το βράδυ, φανερώνουν την ιστορία τούτης της πόλης που δεν ξεκίνησε με γκρεμιδια αλλά με αρχοντικά κτίρια. Ε εδώ αναγεννιούνται. Από την πλατεία, κινηθείτε βόρια ή και δυτικά προς το ποτάμι.

Τέλος, στα πιο απομακρυσμένα, θα βρείτε νότια της πλούσιας περιοχής Vake και πάνω στο λόφο την μικροσκοπική Turtle Lake. Η μια της πλευρά είναι γεμάτη καφετέριες. Στο χώρο του πάρκινγκ η θέα προς τα προάστια της πόλης είναι καλή όπου δεν μπλοκάρεται από την έντονη βλάστηση. Στο δρόμο προς τη λίμνη στα δεξιά σας, το εθνογραφικό μουσείο με κοντά 50 παραδοσιακά σπίτια από όλες τις γωνίες της χώρας. Μόνο τρία ήταν ανοιχτά τούτη την Κυριακή όπου τα δυο είχαν και ξενάγηση. Όλα τ’ αλλά, μόνο από έξω.
Στα ανατολικά της πόλης, αν ανοίξετε χάρτη, μόνο το Tbilisi Reservoir θα δείτε σχεδόν να οριοθετεί την πόλη. Στο βόρειο άκρο της επιβάλετε ίσως το πιο περίεργο μνημείο που έχω δει στη ζωή μου. Από μακριά βλέποντας το, όλοι μας απορούσαμε πως ένα τόσο παραφουσκωμένο Σοβιέτ μνημείο κατάφερε να επιζήσει. Φτάνοντας στη βάση του είχαμε μια πιο καθαρή εικόνα. Κάπου 15 μονολιθικές κολώνες περίπου 20 μέτρα ύψους η καθεμία σε συμμετρικό σχηματισμό με μορφές σκαλισμένες πάνω σε μεταλλικές πλάκες με την γνωστή σοβιετική τεχνοτροπία.

Ανεβαίνουμε στις σκάλες και μπαίνοντας στο χώρο ανάμεσα τους, διαπιστώνουμε με περίσσια έκπληξη ότι οι μορφές αποτελούν στιγμιότυπα από τις διαθήκες! Το όλο κατασκεύασμα φαίνεται, χωρίς βέβαια να μπορεί να είναι, (τουλάχιστον απ όσο μπορώ να γνωρίζω εγώ και οι συνταξιδιώτες) παλαιότερο της πτώσης!! Όπως κι αν έχει, αξίζει την επίσκεψη σας ώστε να χαζέψετε και τη θεά προς την πόλη.

Attachments
-
130,8 KB Προβολές: 203