kalspiros
Member
- Μηνύματα
- 2.554
- Likes
- 3.998
- Επόμενο Ταξίδι
- remaining UK
- Ταξίδι-Όνειρο
- yeah, whatever...
Πάλι σύνορα. Αζερμπαϊτζάν αυτή τη φορά και χαριτολογώντας, υποστηρίζαμε ότι μπαινοβγαίναμε στις δυο χώρες ανάλογα με τα μονοπάτια που ακλουθούμε. Ολ’ αυτά στο Udabno, μέρος του θρησκευτικού αξιοθέατου David Gareja. Για να φτάσετε εκεί, ΜΗΝ εμπιστευτείτε τα GPS και MHN εμπιστευτείτε τον taver (καλά αυτό άλλωστε είναι πλέον γνωστό από την Ιαπωνία κιόλας). Πάρτε έναν χάρτη ντε και όλα θα είναι εύκολα. Περιγραμματικά να πω ότι θα πρέπει να πατέ από Sagarejo και όχι από Rustavi (το όποιο μπορεί να αξίζει μια επίσκεψη όντας ένα σουρεάλ δείγμα σοβιέτ πολεοδόμησης αλλά ο δρόμος που ακολουθεί θα σας σπάσει τα νευρά και το ηθικό... Αφήστε που μπορεί να μου καταλήξετε με καμία οβίδα στο κεφάλι...Ναι ναι, ο δρόμος περνάει διπλά (η μήπως κι από μέσα...; ) από γεωργιανό πεδίο βολής...Μέχρι και dummy χωριό θα δείτε στην πορεία... Άκυρο, δε θα δείτε γιατί ΔΕΝ θα περάσετε από δω!!)
Τον χωματόδρομο θα τον φάτε αλλά τουλάχιστον σε εντελώς διαφορετικό σκηνικό απ ότι είδαμε μέχρι τώρα. Χωματόδρομο και μόνο χώμα μέχρι τις άκρες του ορίζοντα. Λόφοι σε διαφορές αποχρώσεις του κόκκινου και της ώχρας, ξέμπαρκη ψυχορραγούσα λίμνη και χωματόδρομο ξανά.
(καλά, αυτός δεν είναι!)
Όταν πλέον φτάσετε, δεν μπορείτε να εντοπίσετε τη Lavra, το πρώτο μοναστήρι της περιοχής. Ακλουθώντας τα λιγοστά πλήθη, θα βρεθείτε στην είσοδος της μονής. Με το που θα μπείτε θα αντικρίσετε τον λόγο που ήρθατε και ταλαιπωρηθήκατε έτσι. Νάτο, το είδατε.
Δεν μπορώ με ασφάλεια να σας επιβάλλω μια επίσκεψη εδώ με τον ίδιο τρόπο που θα το έκανα για όσα είδαμε μέχρι τώρα. Ίσως είναι θέμα διάρκειας και μεγέθους. Θα περιπλανηθείτε για κάνα 20λεπτο στο χώρος της μονής και μετά θα θελήσετε να φύγετε αν δεν είστε και πολύ της κατάνυξης και της θρησκείας. Εμείς βεβαία το αλλάξαμε λίγο προσθέτοντας το Udabno το όποιο όμως προορίζεται για αθλητικούς τύπους ή σε ανθρώπους που έχουν όλη τη μέρα μπροστά τους ώστε να ανέβουν με χάλαρο ρυθμό τις απάνθρωπες πλάγιες για να φτάσουν εκεί. Υπάρχουν δυο διαδρομές. Και οι δυο αρχίζουν στα δεξιά του σουβενιραδικου της μονής. Όταν φτάσετε στο επίπεδο του πύργου και θαυμάσετε απ’ αυτό το ύψος τη Lavra (διαδρομή που αν και δυσκολουτσικη, την προτείνω σε όλους) θα χρειαστεί να διαλέξετε.
Στα δεξιά σας σκαρφαλώνει η πλάγια πάρα πολύ απότομα. Για κάπου 5-10 λεπτά θα πρέπει να αντιμετωπίσετε αυτή την πρόκληση. Όταν βρεθείτε μπροστά σε μεταλλικό κιγκλίδωμα, έχετε βγάλει το πολύ δύσκολο κομμάτι και πατέ για το απλώς δύσκολο. Ανηφορικό μονοπάτια μέχρι την κορυφογραμμή και στροφή στην από πίσω πλευρά του λόφου. Αυτό που αντικρίζετε τώρα στη βάση του λόφου, που απλώνεται στο άπειρο, το απόλυτο τίποτα, είναι το Αζερμπαϊτζάν. Το κιγκλίδωμα θα σταματήσει και μένουν μόνο τα πασαλίκια του. Γνωρίζουμε ότι θα δούμε σπηλιές αλλά άλλη μια φορά είμαστε απροετοίμαστοι. Άρα όταν εμφανίζονται οι πρώτες από δαύτες στα βράχια, ρηχές και αδιάφορες, αρχίζουμε να προετοιμαζόμαστε για την μέθοδο που θα ακολουθήσουμε για να κουράρουμε την σμπαραλιασμένη μας ψυχή που μας βγήκε απ’ το στόμα μόνο και μόνο για να αντικρίσει αυτές τις... τρύπες. Προχωρώντας, κι άλλες τρύπες με αγιογραφίες ξεβαμμένες από τον δυτικό ήλιο που τις επιτίθεται κάθε μέρα. Οι αγιογραφίες γίνονται όλο και πιο πολύπλοκες και συχνές, οι τρύπες βαθαίνουν και το πράγμα αρχίζει να αποκτά νόημα. Μετά τη σπήλια 50 δε (δεν τη χάνετε) και στα 50 μετρά, θα βρείτε πλάγιο ,απότομο μονοπάτι που σας ανεβάζει επίπεδο. Η σπήλια 36 είναι η τραπεζαρία. Ακόμα σώνονται τα τραπέζια/ σκαμνιά όπου οι μοναχοί γονάτιζαν για να φάνε.
Επίσης, μια από τις πιο εντυπωσιακές αγιογραφίες, απεικονίζει τον μυστικό δείπνο.
Το δυστύχημα είναι ότι όλοι οι χώροι έχουν βανδαλιστεί ποικιλοτρόπως. Συνεχίζοντας το μονοπάτι θα φτάσετε στην εκκλησία του μοναστηρίου, βολεμένη κοντά στην κορυφή του λόφου απ’ όπου όλα τα "κελία" απλώνονται μπροστά μας.
Στην κορυφή δε, μικρό παράκληση και θεά παντού. Από δω ξεκάνει και το δεύτερο μονοπάτια πιο στρωτό, έντονα κατηφορικό κι αυτό κατά τόπους, μάλλον επικίνδυνα στενό κι απότομου σε σημεία. Σας φέρνει στο επίπεδο της κοιλάδας απορροής όπου σκαλίτσα σας ξανά φέρνει στο ύψος του ρολογιού. Με τις υγιές σας! Τελευταία στάση σε αυτό το ταξίδι που όφειλε να είναι από τις πρώτες, το προάστιο της Τιφλίδας και παλιά πρωτεύουσα της χώρας, Mtskheta. Φτάσαμε βραδύ. Το μόνο που φαινόταν ήταν η δυσανάλογη για άλλη μια φορά, εκκλησία του χωριού. Εδώ θα χαθείτε στα στενή της πιο καλοσυντηρηνενης, καθαρής και παραδοσιακά.. ευρωπαϊκής (το πιάσατε, ε; ) συνοικίας της Γεωργίας. Τα πάντα είναι ανακαινισμένα αλλά τόσο όμορφα και καλαίσθητα που δε δίνεις δεκάρα που τα περισσότερα μέρη της χώρας ως τώρα ήταν εντελώς απεριποίητα. Μια γερή εξευγενισμένη ένεση... Πίσω βεβαία από τις καγκελόπορτες η ζωή παραμένει ακριβώς ίδια. Η βρύση της αυλής όπου γίνεται η μπουγάδα, τα εμφανή και "κουρασμένα" τσιμέντα των τοίχων και των ταβανιών να ξεπροβάλλουν από τα φωταγωγημένα παράθυρα των σπιτιών... Όπως όμως κι αν έχει, επισπευτείτε την και μέρα...
Τον χωματόδρομο θα τον φάτε αλλά τουλάχιστον σε εντελώς διαφορετικό σκηνικό απ ότι είδαμε μέχρι τώρα. Χωματόδρομο και μόνο χώμα μέχρι τις άκρες του ορίζοντα. Λόφοι σε διαφορές αποχρώσεις του κόκκινου και της ώχρας, ξέμπαρκη ψυχορραγούσα λίμνη και χωματόδρομο ξανά.

(καλά, αυτός δεν είναι!)
Όταν πλέον φτάσετε, δεν μπορείτε να εντοπίσετε τη Lavra, το πρώτο μοναστήρι της περιοχής. Ακλουθώντας τα λιγοστά πλήθη, θα βρεθείτε στην είσοδος της μονής. Με το που θα μπείτε θα αντικρίσετε τον λόγο που ήρθατε και ταλαιπωρηθήκατε έτσι. Νάτο, το είδατε.

Δεν μπορώ με ασφάλεια να σας επιβάλλω μια επίσκεψη εδώ με τον ίδιο τρόπο που θα το έκανα για όσα είδαμε μέχρι τώρα. Ίσως είναι θέμα διάρκειας και μεγέθους. Θα περιπλανηθείτε για κάνα 20λεπτο στο χώρος της μονής και μετά θα θελήσετε να φύγετε αν δεν είστε και πολύ της κατάνυξης και της θρησκείας. Εμείς βεβαία το αλλάξαμε λίγο προσθέτοντας το Udabno το όποιο όμως προορίζεται για αθλητικούς τύπους ή σε ανθρώπους που έχουν όλη τη μέρα μπροστά τους ώστε να ανέβουν με χάλαρο ρυθμό τις απάνθρωπες πλάγιες για να φτάσουν εκεί. Υπάρχουν δυο διαδρομές. Και οι δυο αρχίζουν στα δεξιά του σουβενιραδικου της μονής. Όταν φτάσετε στο επίπεδο του πύργου και θαυμάσετε απ’ αυτό το ύψος τη Lavra (διαδρομή που αν και δυσκολουτσικη, την προτείνω σε όλους) θα χρειαστεί να διαλέξετε.

Στα δεξιά σας σκαρφαλώνει η πλάγια πάρα πολύ απότομα. Για κάπου 5-10 λεπτά θα πρέπει να αντιμετωπίσετε αυτή την πρόκληση. Όταν βρεθείτε μπροστά σε μεταλλικό κιγκλίδωμα, έχετε βγάλει το πολύ δύσκολο κομμάτι και πατέ για το απλώς δύσκολο. Ανηφορικό μονοπάτια μέχρι την κορυφογραμμή και στροφή στην από πίσω πλευρά του λόφου. Αυτό που αντικρίζετε τώρα στη βάση του λόφου, που απλώνεται στο άπειρο, το απόλυτο τίποτα, είναι το Αζερμπαϊτζάν. Το κιγκλίδωμα θα σταματήσει και μένουν μόνο τα πασαλίκια του. Γνωρίζουμε ότι θα δούμε σπηλιές αλλά άλλη μια φορά είμαστε απροετοίμαστοι. Άρα όταν εμφανίζονται οι πρώτες από δαύτες στα βράχια, ρηχές και αδιάφορες, αρχίζουμε να προετοιμαζόμαστε για την μέθοδο που θα ακολουθήσουμε για να κουράρουμε την σμπαραλιασμένη μας ψυχή που μας βγήκε απ’ το στόμα μόνο και μόνο για να αντικρίσει αυτές τις... τρύπες. Προχωρώντας, κι άλλες τρύπες με αγιογραφίες ξεβαμμένες από τον δυτικό ήλιο που τις επιτίθεται κάθε μέρα. Οι αγιογραφίες γίνονται όλο και πιο πολύπλοκες και συχνές, οι τρύπες βαθαίνουν και το πράγμα αρχίζει να αποκτά νόημα. Μετά τη σπήλια 50 δε (δεν τη χάνετε) και στα 50 μετρά, θα βρείτε πλάγιο ,απότομο μονοπάτι που σας ανεβάζει επίπεδο. Η σπήλια 36 είναι η τραπεζαρία. Ακόμα σώνονται τα τραπέζια/ σκαμνιά όπου οι μοναχοί γονάτιζαν για να φάνε.

Επίσης, μια από τις πιο εντυπωσιακές αγιογραφίες, απεικονίζει τον μυστικό δείπνο.

Το δυστύχημα είναι ότι όλοι οι χώροι έχουν βανδαλιστεί ποικιλοτρόπως. Συνεχίζοντας το μονοπάτι θα φτάσετε στην εκκλησία του μοναστηρίου, βολεμένη κοντά στην κορυφή του λόφου απ’ όπου όλα τα "κελία" απλώνονται μπροστά μας.

Στην κορυφή δε, μικρό παράκληση και θεά παντού. Από δω ξεκάνει και το δεύτερο μονοπάτια πιο στρωτό, έντονα κατηφορικό κι αυτό κατά τόπους, μάλλον επικίνδυνα στενό κι απότομου σε σημεία. Σας φέρνει στο επίπεδο της κοιλάδας απορροής όπου σκαλίτσα σας ξανά φέρνει στο ύψος του ρολογιού. Με τις υγιές σας! Τελευταία στάση σε αυτό το ταξίδι που όφειλε να είναι από τις πρώτες, το προάστιο της Τιφλίδας και παλιά πρωτεύουσα της χώρας, Mtskheta. Φτάσαμε βραδύ. Το μόνο που φαινόταν ήταν η δυσανάλογη για άλλη μια φορά, εκκλησία του χωριού. Εδώ θα χαθείτε στα στενή της πιο καλοσυντηρηνενης, καθαρής και παραδοσιακά.. ευρωπαϊκής (το πιάσατε, ε; ) συνοικίας της Γεωργίας. Τα πάντα είναι ανακαινισμένα αλλά τόσο όμορφα και καλαίσθητα που δε δίνεις δεκάρα που τα περισσότερα μέρη της χώρας ως τώρα ήταν εντελώς απεριποίητα. Μια γερή εξευγενισμένη ένεση... Πίσω βεβαία από τις καγκελόπορτες η ζωή παραμένει ακριβώς ίδια. Η βρύση της αυλής όπου γίνεται η μπουγάδα, τα εμφανή και "κουρασμένα" τσιμέντα των τοίχων και των ταβανιών να ξεπροβάλλουν από τα φωταγωγημένα παράθυρα των σπιτιών... Όπως όμως κι αν έχει, επισπευτείτε την και μέρα...

Attachments
-
130,8 KB Προβολές: 203