kalspiros
Member
- Μηνύματα
- 2.554
- Likes
- 3.998
- Επόμενο Ταξίδι
- remaining UK
- Ταξίδι-Όνειρο
- yeah, whatever...
Έχω να δηλώσω ότι μου είναι κάπως δύσκολο να βάλω σε σειρά την εμπειρία του Καύκασου. Βαρύ όνομα... Το πράγμα οδεύει προβλέψιμα μέχρι το φράγμα Zhinvali. Κατάφυτες πλάγιες με όλα τα χρώματα της φθινοπωρινής παλέτας σε οργασμό.
Στις βόρειες άκρες του φράγματος, το οχυρό του Ananuri με την εκκλησία του θα σας βγάλει το μάτια. Ελεύθερη είσοδος, χαλαρή προσέγγιση (κι αυτό το σημειώνω καθώς σχεδόν σε όλα τα σημαντικά αξιοθέατα της χώρας, απαιτείτε ποδαρόδρομος όπου σε διαφορές περιπτώσεις είναι εξουθενωτικός (πχ Udabno)) άρα καμία δικαιολογία.
Αν το τραβάει η μαγκιά σας, ανεβείτε στον πύργο ακριβώς πίσω από το ιερό της εκκλησιάς μόνο ιδιαίτερη προσοχή στον προτελευταίο όροφο όπου τα ξύλα του δαπέδου είναι σάπια σε μερικά σημεία. Από την κορυφή τώρα:
Στη διαδρομή θα παρατηρήσετε και μερικούς πέτρινους πύργους στις άκρες πόλεων ή σε λόφους. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, εκεί διέμεναν οικογένειες που οχυρώνονταν έναντι βεντετών. Αρχικά έμεναν στον πρώτο όροφο και κατά τη διάρκεια βεντέτας, έχτιζαν επιπλέον όροφο και καίγανε την σκάλα πρόσβασης από τον πρώτο στο δεύτερο. Και ου το καθ’ εξής. Επόμενο «milestone» διάφορα παρατηρητήρια, μπαλκονάκια στο κενό με μερικές από τις ομορφότερες θέες ορεινού τοπίου που έχω δει.
Στη συνεχεία το χιονοδρομικό κέντρο Gudauri που απλώνεται από τα 2000 έως τα 3200 μετρά. Η ανοικοδόμηση οργιάζει. Δρόμοι, σαλε, λιφτ. Το περίεργο είναι πως αν και στην Τιφλίδα οι Γεωργιανοί απέδειξαν ότι μπορούν να δημιουργήσουν κάτι όμορφο, εδώ τα έκαναν θάλασσα. Τερατουργήματα σκορπισμένα στην πλαγιά χωρίς κανένα απολύτως ρυμοτομικό πλάνο. Θα συνεχίσουμε την άνοδο μέχρι το πέρασμα Jvari στα 2379. Ο δρόμος πλέον- δε χαρακτηρίζεται ως τέτοιος... Σε μερικά σημεία φαίνεται ως απλώς μια πλάγια που τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά επέμεναν να δημιούργησαν. Κάπου στα αριστερά σας θα βρείτε άλλο ένα στρογγυλό παρατηρητήριο βαμμένο με παραδοσιακές ζωγραφιές.
Και φτάνουμε στο πέρασμα. Και από δω και πέρα τα λόγια, οι περιγραφές, μέχρι και οι φωτογραφίες θα δυσκολευτούν να ορίσουν τα όσα είδαμε και τα όσα ένιωσα. Ξέρετε, είναι η στιγμή που συνειδητοποιείς ότι αντικρίζεις κάτι εντελώς πρωτόγνωρο το όποιο πιθανότατα χαρακτηρίζει κι άλλες περιοχές του κόσμου τούτου.
Όλα έγιναν τόσο ξαφνικά και απροετοίμαστα, η έκπληξη, είτε την πίεσα είτε όχι (το δέχομαι ως πιθανή μομφή) είναι διπλή και τριπλή. Για να δώσω μια ιδέα θα αραδιάσω μερικές λέξεις μαζί. Είναι εντελώς απόκοσμα.
Η βλάστηση, η ξερά, τα περίεργα και κοκκινωπά μέταλλα που ξεχύνονται από σημεία του βουνού, το μοναχικό ποτάμι
και με όλη αυτή την περιγραφή παίρναμε στις ανθρώπινες παρεμβάσεις, ένα δρόμο σαν να έχει βομβαρδιστεί, γουρούνια, βόδια, πρόβατα, κότες τον χρησιμοποιούν κι αυτά διασχίζοντας των νωθρά, μικρά φτωχά γκρεμιδια τώρα, σε ένα από αυτά το τομάρι μιας αρκούδας βρίσκεται απλωμένο στο κάγκελο του μπαλκονιού. Όχι σαν τουριστική ατραξιόν. Αυτό είναι το σπίτι των ανθρώπων αυτών.
Έχω/ μπορώ να σας πω τίποτα άλλο; Θα συνεχίζω προς Κazbegi (Stepantsminda πλέον). Στα 1800 μετρά απλώνεται αυτό το χωριό. Κυρίως γνωστό για την Tsminda Sameba που κρέμεται στα 400 μετρά πάνω απ’ τον οικισμό. Εδώ κάποιες συγκύριες θα μας αναγκάσουν να ψάξουμε να βρούμε τράπεζα. Ευτυχώς βρισκόταν εντελώς χαμένη στα στενά του χωριού επάνω στην πλάγια. Έπρεπε λοιπόν να τη βρούμε και καθώς οι απόψεις των ανθρώπων εδώ διίσταντο για το πως θα τη βρούμε (για την ακρίβεια εκείνοι ήταν πολύ σίγουροι για τις οδηγίες τους...) χρειάστηκε να περπατήσουμε και να οδηγήσουμε και το τελευταίο δρομάκι. Καθόλου άσχημα! Γκρεμιδια για πολλοστή φορά και φτωχική, λιτή, ανεπηρέαστη απ’ τον τουρισμό, ζωή. Κι αυτό το παρατηρώ γιατί η πλατεία του χωριού είναι άμεσα επηρεασμένη καθώς με τον ερχομό σας εδώ, πλειάδα οδηγών τζιπ θα σας την πέσουν.

Στις βόρειες άκρες του φράγματος, το οχυρό του Ananuri με την εκκλησία του θα σας βγάλει το μάτια. Ελεύθερη είσοδος, χαλαρή προσέγγιση (κι αυτό το σημειώνω καθώς σχεδόν σε όλα τα σημαντικά αξιοθέατα της χώρας, απαιτείτε ποδαρόδρομος όπου σε διαφορές περιπτώσεις είναι εξουθενωτικός (πχ Udabno)) άρα καμία δικαιολογία.

Αν το τραβάει η μαγκιά σας, ανεβείτε στον πύργο ακριβώς πίσω από το ιερό της εκκλησιάς μόνο ιδιαίτερη προσοχή στον προτελευταίο όροφο όπου τα ξύλα του δαπέδου είναι σάπια σε μερικά σημεία. Από την κορυφή τώρα:

Στη διαδρομή θα παρατηρήσετε και μερικούς πέτρινους πύργους στις άκρες πόλεων ή σε λόφους. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, εκεί διέμεναν οικογένειες που οχυρώνονταν έναντι βεντετών. Αρχικά έμεναν στον πρώτο όροφο και κατά τη διάρκεια βεντέτας, έχτιζαν επιπλέον όροφο και καίγανε την σκάλα πρόσβασης από τον πρώτο στο δεύτερο. Και ου το καθ’ εξής. Επόμενο «milestone» διάφορα παρατηρητήρια, μπαλκονάκια στο κενό με μερικές από τις ομορφότερες θέες ορεινού τοπίου που έχω δει.

Στη συνεχεία το χιονοδρομικό κέντρο Gudauri που απλώνεται από τα 2000 έως τα 3200 μετρά. Η ανοικοδόμηση οργιάζει. Δρόμοι, σαλε, λιφτ. Το περίεργο είναι πως αν και στην Τιφλίδα οι Γεωργιανοί απέδειξαν ότι μπορούν να δημιουργήσουν κάτι όμορφο, εδώ τα έκαναν θάλασσα. Τερατουργήματα σκορπισμένα στην πλαγιά χωρίς κανένα απολύτως ρυμοτομικό πλάνο. Θα συνεχίσουμε την άνοδο μέχρι το πέρασμα Jvari στα 2379. Ο δρόμος πλέον- δε χαρακτηρίζεται ως τέτοιος... Σε μερικά σημεία φαίνεται ως απλώς μια πλάγια που τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά επέμεναν να δημιούργησαν. Κάπου στα αριστερά σας θα βρείτε άλλο ένα στρογγυλό παρατηρητήριο βαμμένο με παραδοσιακές ζωγραφιές.

Και φτάνουμε στο πέρασμα. Και από δω και πέρα τα λόγια, οι περιγραφές, μέχρι και οι φωτογραφίες θα δυσκολευτούν να ορίσουν τα όσα είδαμε και τα όσα ένιωσα. Ξέρετε, είναι η στιγμή που συνειδητοποιείς ότι αντικρίζεις κάτι εντελώς πρωτόγνωρο το όποιο πιθανότατα χαρακτηρίζει κι άλλες περιοχές του κόσμου τούτου.

Όλα έγιναν τόσο ξαφνικά και απροετοίμαστα, η έκπληξη, είτε την πίεσα είτε όχι (το δέχομαι ως πιθανή μομφή) είναι διπλή και τριπλή. Για να δώσω μια ιδέα θα αραδιάσω μερικές λέξεις μαζί. Είναι εντελώς απόκοσμα.

Η βλάστηση, η ξερά, τα περίεργα και κοκκινωπά μέταλλα που ξεχύνονται από σημεία του βουνού, το μοναχικό ποτάμι

και με όλη αυτή την περιγραφή παίρναμε στις ανθρώπινες παρεμβάσεις, ένα δρόμο σαν να έχει βομβαρδιστεί, γουρούνια, βόδια, πρόβατα, κότες τον χρησιμοποιούν κι αυτά διασχίζοντας των νωθρά, μικρά φτωχά γκρεμιδια τώρα, σε ένα από αυτά το τομάρι μιας αρκούδας βρίσκεται απλωμένο στο κάγκελο του μπαλκονιού. Όχι σαν τουριστική ατραξιόν. Αυτό είναι το σπίτι των ανθρώπων αυτών.

Έχω/ μπορώ να σας πω τίποτα άλλο; Θα συνεχίζω προς Κazbegi (Stepantsminda πλέον). Στα 1800 μετρά απλώνεται αυτό το χωριό. Κυρίως γνωστό για την Tsminda Sameba που κρέμεται στα 400 μετρά πάνω απ’ τον οικισμό. Εδώ κάποιες συγκύριες θα μας αναγκάσουν να ψάξουμε να βρούμε τράπεζα. Ευτυχώς βρισκόταν εντελώς χαμένη στα στενά του χωριού επάνω στην πλάγια. Έπρεπε λοιπόν να τη βρούμε και καθώς οι απόψεις των ανθρώπων εδώ διίσταντο για το πως θα τη βρούμε (για την ακρίβεια εκείνοι ήταν πολύ σίγουροι για τις οδηγίες τους...) χρειάστηκε να περπατήσουμε και να οδηγήσουμε και το τελευταίο δρομάκι. Καθόλου άσχημα! Γκρεμιδια για πολλοστή φορά και φτωχική, λιτή, ανεπηρέαστη απ’ τον τουρισμό, ζωή. Κι αυτό το παρατηρώ γιατί η πλατεία του χωριού είναι άμεσα επηρεασμένη καθώς με τον ερχομό σας εδώ, πλειάδα οδηγών τζιπ θα σας την πέσουν.
Attachments
-
130,8 KB Προβολές: 203