misha19
Member
- Μηνύματα
- 359
- Likes
- 1.286
- Επόμενο Ταξίδι
- Ολλανδία-Θεσσαλονίκη
- Ταξίδι-Όνειρο
- Round the world
Ξύπνησα στις 6 το πρωί αλλά αυτή την φορα είχα χορτάσει ύπνο για τα καλα! Πεινούσα παρα πολύ αλλά επρεπε να κάνω ακόμη λίγο υπομονή αφού το εστιατόριο σέρβιρε πρωινό στις 7. Εβγαλα μερικές φωτογραφίες απο το μπαλκόνι μου και μετα έκανα την πρώτη μου βόλτα στο χωριό χωρίς βροχή.
Στη συνέχεια πήγα στο εστιατόριο του Γκάμπριελ ή καλύτερα της γυναίκας του. Ο Γκάμπριελ είναι Σουηδός που ζει στο χωριό εδώ και 6 χρόνια αφού ερωτεύτηκε μια χωριανή (δεν θυμάμαι όνομα) οταν συναντήθηκαν στην Ταιλάνδη. Τα παράτησε όλα και ήρθε να ζήσει μαζί της εδώ. Τώρα έχουνε 3 πανέμορφα παιδάκια και τρέχουν μαζί την οικογεννειακή τους επιχείρηση , το εστιατόριο και κάποια δωμάτια. Το ζευγάρι αυτό ήταν που με λυπήθηκε χθες βράδι και ανέχθηκε τα παζάρια μου . Πίσω στο πρωινό τώρα με 30.000( 4 ευρώ περίπου) κίπ έτρωγες όσο ήθελες απο ότι ήθελες απο το μπουφέ , όπως , αυγά , ομελέτα , φρούτα , γιαούρτι με μούσλι, pancakes και πολλά άλλα καθώς επίσης και Λάο καφέ και τσάι με βότανα. Ο μοναδικός όρος ήταν να μην αφήσεις τίποτα στο πιάτο σου αλλιως θα σε χρέωναν έξτρα. Ήταν η πρώτη φορά που έννοιωσα ότι δεν μπορούσα να φάω άλλο στην Ασία.
Στο πρωινό γνωριστήκαμε καλύτερα με την Χαβανή που είμασταν μαζί στη βάρκα την προηγούμενη μέρα και θα πήγαινε και αυτή σε ενα κοντινό χωριό που σκόπευα να πάω και εγώ ονόματι Ban Naa περίπου 3κμ μακριά. Ετσι αποφασίσαμε να πάμε μαζί παρέα. Η διαδρομή ήταν απίστευτη , νόμιζα ότι έβλεπα όνειρο και απο στιγμή σε στιγμή κάποιος θα με τσιμπούσε και θα ξυπνούσα. Τελικά κανένας δεν το έκανε (δεν βρήκαμε και πολλούς στο δρόμο δηλαδή) και έτσι το όνειρο συνεχίστηκε.
Λίγο μετά την μισή διαδρομή πληρώσαμε φόρο 10.000 κίπ για την κοινότητα και για να δούμε μια σπηλιά που βρισκόταν εκεί. Ευτυχώς είχα πάρει φακό μαζί μου και περπατήσαμε αρκετά μέσα στη σπηλιά η οποία ήταν πολύ ωραία και σε συνδυασμό με το ότι δεν υπήρχε κανένας άλλος εκεί έκανε το σκηνικό ακόμη πιο όμορφο. Στο εσωτερικό της σπηλιάς η ζέστη άρχισε να γίνεται αφόρητη οπότε αποφασίσαμε να βγούμε έξω.
Μέσα απο την σπηλιά περνούσε ένα ποταμάκι το οποίο κατέληγε έξω απο αυτή .
Αισίως και μετά απο αρκετό ανηφορικό περπάτημα φτάσαμε στο χωριο. Ζούσα ακόμη το ονειρό μου.
Μια παρέα απο ντόπιες κυρίες και πιτσιρίκια γύρω τους μας προσκάλεσαν στην παρέα τους. Εννοείται ότι δεχτήκαμε και κάτσαμε μαζί τους. Μας κέρασαν Λάο-Λάο , το παραδοσιακό τους ποτό , εγώ στην αρχή δεν το δέχτηκα γιατί νόμισα ότι ήταν νερό! Δώσαμε καραμέλες σε όλα τα παιδιά και αρχίσαμε να βγάζουμε φωτογραφίες και να κάνουμε πλάκες ο ένας στον άλλο με ενα μικρό λεξικό που είχε η Χαβανή μαζί της. Όλα αυτά υπο τον ήχο Λαοτιανής μουσικής. Σκηνικό βγαλμένο απο ντοκιμαντέρ !!
Μετά ζήτησα και αγόρασα μερικά κασκόλ που τα φτιαχνουν οι ίδιες στον αργαλιό.
Ο χρόνος εκεί είχε σταματήσει έτσι το στομάχι μου ανέλαβε να με υπενθυμίσει ότι πέρασε η ώρα και πεινάω!! Τους έκανα νόημα ότι επρεπε να φύγουμε γιατί πεινάσαμε και σηκωθήκαμε να φύγουμε. Μετά απο ένα λεπτό μου είχαν φέρει ενα μπολ με ρύζι μπροστά μου , μερικά βραστά λαχανικά και κάτι άλλο που δεν ήξερα τι ήταν. Μετα απο νοηματική λίγο λεξικό αλλά κυρίως ήχους κατάλαβα ότι ήταν βάτραχος!
Αρνήθηκα ευγενικά να φάω σκεπτόμενος καποια δυσάρεστη έκπληξη στη συνέχεια. Τις ευχαριστήσαμε για όλα και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής. Ήταν μια απο τις πιο μοναδικές στιγμές της ζωής μου. Και πάνω απο όλα ήταν αυθεντική! Δεν υπήρχε τίποτα στημένο γύρω μου. Ο κάθε ένας ακολουθούσε το φυσιολογικό ημερήσιο του πρόγραμμα. Αυτα που θα έκανε ακόμη και να μην βρισκόμασταν εμείς εκεί. Κάποιες έπλεναν ρούχα στη βρύση , ενας άλλος κύριος έφταχνε καπέλα απο μπαμπού και ο δύπλα καλάθια. Αλλοι πήγαιναν για κυνήγι και άλλοι κουβαλούσαν ξύλα στο σπίτι. Τα παιδιά έπαιζαν γύρω μας ευτυχισμένα και μας κοιτούσαν περίεργα αλλά χαμογελαστά. Όλοι συνυπάρχουν μαζί και ο ένας βοηθάει τον άλλο , μια συνηθησμένη μέρα εκεί είναι αγώνας για επιβίωση. Είχε έρθει όμως η ώρα να φύγουμε απο αυτό το παραδεισένιο χωριό και να γυρίσουμε στο δικό μας, το οποίο ήταν και αυτό πολύ ωραίο αλλά αρκετά τουριστικό για την περιοχή.
Ήταν μια εμπειρία ζωής που μου υπενθύμισε ότι δεν χρειάζεται να είσαι πλούσιος για να προσφέρεις στους άλλους. Καθόμουνα μαζί τους με μια Νikon και ένα Galaxy στο χέρι (πραγματα που ίσως δεν θα αποκτήσουν ποτέ τους) και κάποιοι άνθρωποι σε ένα μικρό χωριό του Λάος που δεν υπάρχει καν στο χάρτη μας άνοιξαν το σπίτι τους και μας πρόσφεραν τα πάντα χωρίς κανενα αντάλλαγμα. Λίγη σημασία έχει αν έφαγα ή όχι . Με το που τους έκανα νόημα οτι πεινούσα σε 1 λεπτό μου είχανε φέρει φαγητό μπροστά μου , ο καπιταλιστικός νούς αρνείται να το πιστέψει , αλλά αυτή έχουνε μάθει να μοιράζοντε τα πάντα ακόμη και με αγνώστους. Μετα απο αυτό ένοιωσα άσχημα που εγώ παζάρευα για μερικά ευρώ πιο κάτω τα κασκόλ. Τα οποία εγώ ζήτησα να αγοράσω αν είχαν κάποια να μου πουλησουν. Ευχομαι πραγματικά ο κάθε άνθρωπος που ζει πλεον στην καπιταλιστική μας κοινωνία να ζήση έστω μια φορά στη ζωή του μια ανάλογη εμπειρία. Ήταν απο τις φορές που είπα στον εαυτό μου πως είμαι τυχερός που βρίσκομαι εδώ σήμερα και την επόμενη φορά που θα θέλω να γκρινιάξω για κάτι θα θυμάμαι τους ανθρώπους εκεί στο Ban Na που ζουν ευτυχισμένη και χαμογελαστή χωρίς καν τα απολύτος βασικά όπως , κρεβάτι , τουαλέτα και ντουζιέρα. Οι άνθρωποι κοιμούνται στο πάτωμα και κάνουν μπάνιο σε μια απο τις 3 βρύσες του χωριού. Ορκίστηκα οτι μια μέρα θα ξαναγυρίσω σε αυτό το χωριό και σίγουρα όχι με άδεια χέρια.
Η συνέχεια της μέρας με βρήκε να αράζω στην αιώρα του μπαλκονιού μου απολαμβάνοντας μια μπύρα Λάο και την απίστευτη ησυχία και θέα του ποταμού.
Το βράδυ πήγα για φαγητό και είδα ενα Γερμανό που φορούσε μπλούζα της ομάδας μου στη Γερμανία της Sankt Pauli της οποίας φορούσα και εγώ μπλούζα εκείνο το βράδυ , έτσι γνωριστήκαμε και πιάσαμε κουβέντα . Δεν είναι και λίγο πράγμα να βρίσκεις συνοπαδό σε ένα χωριό του Λάος . Το βράδυ περασε με όμορφη συζήτηση .
Στη συνέχεια πήγα στο εστιατόριο του Γκάμπριελ ή καλύτερα της γυναίκας του. Ο Γκάμπριελ είναι Σουηδός που ζει στο χωριό εδώ και 6 χρόνια αφού ερωτεύτηκε μια χωριανή (δεν θυμάμαι όνομα) οταν συναντήθηκαν στην Ταιλάνδη. Τα παράτησε όλα και ήρθε να ζήσει μαζί της εδώ. Τώρα έχουνε 3 πανέμορφα παιδάκια και τρέχουν μαζί την οικογεννειακή τους επιχείρηση , το εστιατόριο και κάποια δωμάτια. Το ζευγάρι αυτό ήταν που με λυπήθηκε χθες βράδι και ανέχθηκε τα παζάρια μου . Πίσω στο πρωινό τώρα με 30.000( 4 ευρώ περίπου) κίπ έτρωγες όσο ήθελες απο ότι ήθελες απο το μπουφέ , όπως , αυγά , ομελέτα , φρούτα , γιαούρτι με μούσλι, pancakes και πολλά άλλα καθώς επίσης και Λάο καφέ και τσάι με βότανα. Ο μοναδικός όρος ήταν να μην αφήσεις τίποτα στο πιάτο σου αλλιως θα σε χρέωναν έξτρα. Ήταν η πρώτη φορά που έννοιωσα ότι δεν μπορούσα να φάω άλλο στην Ασία.

Στο πρωινό γνωριστήκαμε καλύτερα με την Χαβανή που είμασταν μαζί στη βάρκα την προηγούμενη μέρα και θα πήγαινε και αυτή σε ενα κοντινό χωριό που σκόπευα να πάω και εγώ ονόματι Ban Naa περίπου 3κμ μακριά. Ετσι αποφασίσαμε να πάμε μαζί παρέα. Η διαδρομή ήταν απίστευτη , νόμιζα ότι έβλεπα όνειρο και απο στιγμή σε στιγμή κάποιος θα με τσιμπούσε και θα ξυπνούσα. Τελικά κανένας δεν το έκανε (δεν βρήκαμε και πολλούς στο δρόμο δηλαδή) και έτσι το όνειρο συνεχίστηκε.
Λίγο μετά την μισή διαδρομή πληρώσαμε φόρο 10.000 κίπ για την κοινότητα και για να δούμε μια σπηλιά που βρισκόταν εκεί. Ευτυχώς είχα πάρει φακό μαζί μου και περπατήσαμε αρκετά μέσα στη σπηλιά η οποία ήταν πολύ ωραία και σε συνδυασμό με το ότι δεν υπήρχε κανένας άλλος εκεί έκανε το σκηνικό ακόμη πιο όμορφο. Στο εσωτερικό της σπηλιάς η ζέστη άρχισε να γίνεται αφόρητη οπότε αποφασίσαμε να βγούμε έξω.
Μέσα απο την σπηλιά περνούσε ένα ποταμάκι το οποίο κατέληγε έξω απο αυτή .
Αισίως και μετά απο αρκετό ανηφορικό περπάτημα φτάσαμε στο χωριο. Ζούσα ακόμη το ονειρό μου.
Μια παρέα απο ντόπιες κυρίες και πιτσιρίκια γύρω τους μας προσκάλεσαν στην παρέα τους. Εννοείται ότι δεχτήκαμε και κάτσαμε μαζί τους. Μας κέρασαν Λάο-Λάο , το παραδοσιακό τους ποτό , εγώ στην αρχή δεν το δέχτηκα γιατί νόμισα ότι ήταν νερό! Δώσαμε καραμέλες σε όλα τα παιδιά και αρχίσαμε να βγάζουμε φωτογραφίες και να κάνουμε πλάκες ο ένας στον άλλο με ενα μικρό λεξικό που είχε η Χαβανή μαζί της. Όλα αυτά υπο τον ήχο Λαοτιανής μουσικής. Σκηνικό βγαλμένο απο ντοκιμαντέρ !!




Μετά ζήτησα και αγόρασα μερικά κασκόλ που τα φτιαχνουν οι ίδιες στον αργαλιό.

Ο χρόνος εκεί είχε σταματήσει έτσι το στομάχι μου ανέλαβε να με υπενθυμίσει ότι πέρασε η ώρα και πεινάω!! Τους έκανα νόημα ότι επρεπε να φύγουμε γιατί πεινάσαμε και σηκωθήκαμε να φύγουμε. Μετά απο ένα λεπτό μου είχαν φέρει ενα μπολ με ρύζι μπροστά μου , μερικά βραστά λαχανικά και κάτι άλλο που δεν ήξερα τι ήταν. Μετα απο νοηματική λίγο λεξικό αλλά κυρίως ήχους κατάλαβα ότι ήταν βάτραχος!

Αρνήθηκα ευγενικά να φάω σκεπτόμενος καποια δυσάρεστη έκπληξη στη συνέχεια. Τις ευχαριστήσαμε για όλα και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής. Ήταν μια απο τις πιο μοναδικές στιγμές της ζωής μου. Και πάνω απο όλα ήταν αυθεντική! Δεν υπήρχε τίποτα στημένο γύρω μου. Ο κάθε ένας ακολουθούσε το φυσιολογικό ημερήσιο του πρόγραμμα. Αυτα που θα έκανε ακόμη και να μην βρισκόμασταν εμείς εκεί. Κάποιες έπλεναν ρούχα στη βρύση , ενας άλλος κύριος έφταχνε καπέλα απο μπαμπού και ο δύπλα καλάθια. Αλλοι πήγαιναν για κυνήγι και άλλοι κουβαλούσαν ξύλα στο σπίτι. Τα παιδιά έπαιζαν γύρω μας ευτυχισμένα και μας κοιτούσαν περίεργα αλλά χαμογελαστά. Όλοι συνυπάρχουν μαζί και ο ένας βοηθάει τον άλλο , μια συνηθησμένη μέρα εκεί είναι αγώνας για επιβίωση. Είχε έρθει όμως η ώρα να φύγουμε απο αυτό το παραδεισένιο χωριό και να γυρίσουμε στο δικό μας, το οποίο ήταν και αυτό πολύ ωραίο αλλά αρκετά τουριστικό για την περιοχή.
Ήταν μια εμπειρία ζωής που μου υπενθύμισε ότι δεν χρειάζεται να είσαι πλούσιος για να προσφέρεις στους άλλους. Καθόμουνα μαζί τους με μια Νikon και ένα Galaxy στο χέρι (πραγματα που ίσως δεν θα αποκτήσουν ποτέ τους) και κάποιοι άνθρωποι σε ένα μικρό χωριό του Λάος που δεν υπάρχει καν στο χάρτη μας άνοιξαν το σπίτι τους και μας πρόσφεραν τα πάντα χωρίς κανενα αντάλλαγμα. Λίγη σημασία έχει αν έφαγα ή όχι . Με το που τους έκανα νόημα οτι πεινούσα σε 1 λεπτό μου είχανε φέρει φαγητό μπροστά μου , ο καπιταλιστικός νούς αρνείται να το πιστέψει , αλλά αυτή έχουνε μάθει να μοιράζοντε τα πάντα ακόμη και με αγνώστους. Μετα απο αυτό ένοιωσα άσχημα που εγώ παζάρευα για μερικά ευρώ πιο κάτω τα κασκόλ. Τα οποία εγώ ζήτησα να αγοράσω αν είχαν κάποια να μου πουλησουν. Ευχομαι πραγματικά ο κάθε άνθρωπος που ζει πλεον στην καπιταλιστική μας κοινωνία να ζήση έστω μια φορά στη ζωή του μια ανάλογη εμπειρία. Ήταν απο τις φορές που είπα στον εαυτό μου πως είμαι τυχερός που βρίσκομαι εδώ σήμερα και την επόμενη φορά που θα θέλω να γκρινιάξω για κάτι θα θυμάμαι τους ανθρώπους εκεί στο Ban Na που ζουν ευτυχισμένη και χαμογελαστή χωρίς καν τα απολύτος βασικά όπως , κρεβάτι , τουαλέτα και ντουζιέρα. Οι άνθρωποι κοιμούνται στο πάτωμα και κάνουν μπάνιο σε μια απο τις 3 βρύσες του χωριού. Ορκίστηκα οτι μια μέρα θα ξαναγυρίσω σε αυτό το χωριό και σίγουρα όχι με άδεια χέρια.
Η συνέχεια της μέρας με βρήκε να αράζω στην αιώρα του μπαλκονιού μου απολαμβάνοντας μια μπύρα Λάο και την απίστευτη ησυχία και θέα του ποταμού.

Το βράδυ πήγα για φαγητό και είδα ενα Γερμανό που φορούσε μπλούζα της ομάδας μου στη Γερμανία της Sankt Pauli της οποίας φορούσα και εγώ μπλούζα εκείνο το βράδυ , έτσι γνωριστήκαμε και πιάσαμε κουβέντα . Δεν είναι και λίγο πράγμα να βρίσκεις συνοπαδό σε ένα χωριό του Λάος . Το βράδυ περασε με όμορφη συζήτηση .

Last edited: