Alex Loco
Member
- Μηνύματα
- 382
- Likes
- 2.047
- Επόμενο Ταξίδι
-
- Ταξίδι-Όνειρο
- Pamir highway
Περιεχόμενα
Πρωινό ξύπνημα . Η βροχή να πέφτει τουλούμι. Ξεκινάμε με τα πόδια για το σταθμό των τρένων αφού δεν μας έπαιρνε κανένα ταξί άγνωστος ο λόγος!!! Κάθε λίγα μέτρα στάση σε υπόστεγα καθώς η Αφρική μας είχε ταράξει στη βροχή. Τι σκατα στο Λονδίνο ήρθαμε?? Ο σταθμός κλασικά να στάζει από παντού κι εμείς να θέλουμε ψυχολογική τόνωση εν μέσω βροχής εδώ και 3 μέρες και χωρίς καθόλου καφεεε 
βγάζουμε τα εισιτήρια και ρωτάμε ένα τύπο αν αυτο το τραίνο που ήρθε πάει στη Φεζ. Ναι μας λέει. Μπαίνουμε λοιπόν καθόμαστε και αφού ξεκινάμε έρχεται ένας ελεγκτής και μας λέει ότι πήραμε λάθος τρένο και αυτο πήγαινε στη Κενιτρα!! Και έλεγα κάτι δε μου κολλάει άλλο αριθμό γράφει πάνω το εισιτήριο, άλλο αριθμό έγραφε το τραίνο. Ευχαριστούμε το ντόπιο για τη βοήθεια που μας είπε οτι αυτο το τρένο πάει Φεζ !! Η διαδρομή δεν ήταν πολύ μεγάλη και φτάσαμε φυσικά εν μέσω αδιάκοπης βροχής . Αλλάξαμε γραμμή αφού ανεβήκαμε κάτι σκαλιά και κυριολεκτικά μέσα σε ένα λεπτό ηρθε και το κατάλληλο τρένο!! Μπήκαμε σε ένα κουπε που ήμασταν εμείς και ένας ακόμα τύπος. Κάποια στιγμή τα παιδιά πεινασαν. Είχαν κάτι κασέρια σαλαμια ψωμί του τοστ και λοιπά. Εντωμεταξύ τους λέω : ρε μαλακες ραμαζανι έχει να βγάλουμε τώρα φαγητά μέσα στα μούτρα του είναι λίγο ασέβεια. Με ένα μίνι ντιμπειτ καταλήξαμε οτι θα φάνε άνετα χωρίς ενοχές γιατί οι μουσουλμάνοι στην Ευρώπη κάνουν οτι γουστάρουν χωρίς να σέβονται καθόλου τη τοπική κουλτούρα
δυσκολευτηκαν να βρούνε μια αφορμή
εγώ είπα να σεβαστώ και να μη φάω καθόλου. Δεν ασχολήθηκε καθόλου βέβαια ο τύπος ούτε μας κοίταξε. Φτάσαμε λοιπόν στη βροχερή ( έλεος ) Φεζ , τη φημισμένη πόλη με το δαιδαλώδη λαβύρινθο, τη πιο θρησκευτική πόλη του Μαρόκο όπως τη χαρακτηριζουν !!
Η Φεζ ή Φες (αραβ. فاس / Fās, γαλλ. Fès) είναι πόλη του Μαρόκου, η μεγαλύτερη σε πληθυσμό (946.815 κάτοικοι) μετά την Καζαμπλάνκα και το Ραμπάτ και μία από τις τέσσερις "αυτοκρατορικές πόλεις" (ανάμεσα στο Μαρακές, το Ραμπάτ και τη Μεκνές). Είναι πρωτεύουσα της περιφέρειας Φεζ-Μπουλμάν.
Η πόλη χωρίζεται σε τρία μέρη: το Φεζ ελ Μπαλί, η Παλαιά Πόλη με τα τείχη, το Φεζ Τζντιντ, που αποτελεί τη Νέα Πόλη, και τη Ville Nouvelle, το νεότερο κομμάτι της πόλης που κτίστηκε από τους Γάλλους. Η μεντίνα του Φεζ ελ Μπαλί είναι η μεγαλύτερη από τις δύο που έχει η Φεζ και εκτιμάται ότι είναι η πιο μεγάλη αστική περιοχή χωρίς αυτοκίνητα σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO από το 1981
Πήραμε ένα κόκκινο πλέον ταξί όπως ήταν εδώ τα χρώματα τους , αφού ήπιαμε καφέ επιτέλους στο σταθμό, σε ένα μαγαζί που έμοιαζε κλειστό επίτηδες λόγο ραμαζανιου, αλλά ήταν ανοιχτό
εδώ λοιπόν δεν ξεκίνησε καλά η μία και μοναδική μας μέρα στη Φεζ καθώς η οδός που έγραφε στο Airbnb ήταν εντελώς άκυρη . Μας είχε στείλει την κανονική οδό στο mail αλλά δεν είχαμε καθόλου ίντερνετ και δώσαμε βάση σε αυτή ττην οδό. Φάγαμε ένα 40λεπτο να ψάχνουμε μέσα στη βροχή μια πόρτα που δεν υπήρχε πουθενά. Μέχρι που μας έδωσαν wifi σε ένα μπιλιαρδαδικο και καταλάβαμε τι είχε γίνει. Ταξί?? Άπειρα. Να μας πάρουν? Κανένας!! Μα τι φαση τόσο περίεργοι φαινόμαστε?? Ακόμα και άδεια ταξί δεν σταματούσαν. Ίσως τους καλούσαν και πήγαιναν να τους πάρουν. Αστικό δεν είδα κάπου πάντως οπότε το ταξί ίσως είναι η μόνη λύση. Εν τέλη βρήκαμε έναν και μας φόρτωσε. Εκεί είχαμε κάνει κι άλλο λάθος αλλά το γνωριζαμε από πριν . Έκλεισα ένα σπίτι αρκετά μακριά. Με πόδια πέρα ότι ήταν πολύ μακριά, δεν ήταν προσβάσιμα με πόδια καθώς σε όλο το Μαρόκο η δεν έχουν πεζοδρόμια η τα φτιάχνουν τώρα. Σε κάθε πόλη τα πεζοδρόμια ήταν τσιμέντα χώματα , σκαμμενα και γενικά σαν εργοτάξιο. Δεν ξέρουμε τι παίζει με αυτο αλλά δεν μπορούσες να περπατήσεις όλη αυτή τη διαδρομή μέσα στις λάσπες. Η εικόνα της Φεζ μέχρι στιγμής ήταν χειρότερη από δη Ραμπάτ. Πιο σκοτεινή πιο υποβαθμισμενη, με πολύ χειρότερο κυκλοφοριακό πρόβλημα και γενικά μια εικόνα έντονης φτώχειας. Πετύχαμε και τη λήξη της προσευχής σε ένα τζαμί και βγαίνανε μαζικά έξω σε μια εικόνα " πολύ Φεζ" είναι η αλήθεια. Έτσι την φανταζομασταν. Θρησκευτική, σκοτεινή και βροχερή!! Και τα είχε όλα!!
Φτάσαμε στο σπίτι μας . Ένα ξεχασμένο στενάκι στο πουθενά, με χώμα κάτω σκουπίδια και γενικά σε στυλ που γύρισαν και με κοιτάξαν με ύφος " που το βρήκες αυτο ρε αμπαλε " δικαιώθηκα πλήρως όμως γιατί τελικά το σπίτι ήταν ευχάριστη έκπληξη!! Μεγάλο με πολλά δωμάτια, κουζίνα καλή, δύο μπάνια και γενικά αξίζει να κάτσεις μέσα και να αραξεις για ώρες!! Σε συνδυασμό με την έντονη βροχόπτωση, πέρασε από το μυαλό μας να φορτώσουμε το ψυγείο και να μην κουνηθούμε μέχρι αύριο πρωί που φεύγαμε για Καζαμπλάνκα!
Τελικά είπαμε να μη χάσουμε την ευκαιρία εφόσον φτάσαμε μέχρι εδω . Βγήκαμε έξω να βρούμε ταξί. Όπως είπε και ο Λαζ " που είμαστε στη Κένυα?? Επειδή περπατούσαμε σε κόκκινο λασπωμενο χώμα γεμάτο σκουπίδια και η εικόνα θύμιζε ντοκιμαντέρ σε κάποια αφρικανική χώρα στα βάθη και όχι στις βόρειες χώρες της ηπείρου . Τα ταξί για μια ακόμα φορά δεν μας έπαιρναν αλλά συνήθως ήταν γεμάτα. Και εμείς 3. Έπρεπε να είναι άδεια για να μας βάλουν μέσα γιατί δεν έπαιρναν πάνω από 3 άτομα!! Τελικά σταμάτησε ένα βανακι με πολλές θέσεις που δεν είχε ταξιμετρο αλλά του κάναμε συμφωνία πριν μπούμε εννοείται και έτσι όπως ήμασταν μούσκεμα και αρκετά μακριά από τη Μεδίνα δεν είχαμε άλλη επιλογή. Μας ταραξε εντωμεταξύ στα γαλλικά. Ρε άνθρωπε νο παρλεβου φρανσε εκεί αυτός να λέει τα δικά του. Μας άφησε μπροστά σε ένα εμπορικό όπου φάγαμε και ήμασταν και οι μόνοι κλασικά καθώς δεν είχε ψυχή και σχεδόν όλα ήταν κλειστά. Μπήκαμε λοιπόν στα τείχη μέσα και ξεκίνησε ο περίπατος στη φημισμένη μεδινα της Φεζ. Μας πήραν καροτσάκι κατι παιδάκια κλασικά που ζητούσαν λεφτά και ρωτούσαν εκατό πράγματα. Κάποια στιγμή βρήκαμε πιθανόν ένα κεντρικό σημείο με μια στοά γεμάτη πάγκους. Είχε πάρα πολύ κόσμο σχεδόν αποκλειστικά άντρες και εμείς εντελώς κάρτα. Περνούσαμε ανάμεσα τους με τις τσάντες τα τατουάζ διαφορετικό ντύσιμο. Σε αντίθεση με εμάς, κελεμπίες , παντόφλες και ενα απόλυτο κοντράστ. Μηχανάκια σε παίρνανε σβάρνα κυριολεκτικά τα χέρια σου αλλά μένανε αταραχοι. Ήταν κατι καθημερινό. Ρίχνει και μία ψαλμωδία ένα κοντινό τζαμί και κοιτιομαστε μεταξύ μας με χαμόγελο του στυλ " πόσο πιο ανακάτεμα με τους λοκαλς της Φεζ , το ζούμε στο πετσί μας !! Κάποια στιγμή μετα από περιπλάνηση στα στενά δρομάκια φτάσαμε σε μια μεγάλη πλατεία και στο βάθος φαινότανε με μωβ χρωμα η πύλη Bab Boujloud. Ήταν ένα από τα 2-3 πράγματα που είχα σημειώσει ως αξιοθέατα ας πούμε για να δεις. Έτσι κι αλλιώς στη Φεζ ήρθαμε για να χαθούμε μέσα στο λαβύρινθο για ώρες και όχι για να δούμε κατι συγκεκριμένο όπως δια παράδειγμα τα βυρσοδεψια που δεν έκαναν το κλικ σε κανέναν μας. Μόλις περάσαμε την πύλη ανεβήκαμε σε ένα μπαλκόνι με θέα. Κερνάω τσαγακι μάγκες και φαγητό. Σιγά μη λέγανε όχι.
- σιγά το τσάι που έχει φήμη. Νερό με μέντα είναι. Συμφώνησαν και οι 2 φιλοι μου..Μας τι αξεστοι.. συγνώμη φέρτε ένα λιπτον στα παιδιά
τουλάχιστον τους άρεσε η κρέπα με μέλι και μαρμελάδα που μας έφεραν. Ωραία θέα, στο βάθος φαινότανε ο μιναρες του Bou Inania Madrasa , θεολογικής σχολής και τζαμί αν δεν κάνω λάθος, που χτίστηκε το 1350 !! Εκεί ακριβώς είχε ένα στενό γεματο χρωματα , πινακες , κατασκευές, ακομα και το εδαφος και τα σκαλια γταν βαμμένα με χρωματα και εδινε πολύ ωραίο χρωμα στην περιοχή που σε έκανε να ξεφεύγεις και να νομίζεις οτι είσαι σε κάποια γκαλερι στην Ευρώπη. Λες και εφευγες απο τη βαριά ατμόσφαιρα των στενών, τη βουή από τις παρέες που στέκονταν παντού και κλασικά σε πλησίαζαν για να σου δώσουν τα ντόπια καπνικα προϊόντα τους
τα πολυ μικρά κουτουκια που άνοιγαν οι πόρτες και έβλεπες κόσμο με ναργιλέ και χαμηλό φωτισμό. Ήθελα να πάρω και κάτι άλλα σκεφτόμουν πως θα το κουβαλάω παντού μέχρι την επιστροφή στην Ελλάδα , για να κοσμεί το σπίτι μου . Λίγο παρακάτω μας πηρε καροτσάκι ένας τύπος να ρωτάει ένα σωρό άκυρα πράγματα μέχρι να μας πει το βασικό ζητούμενο. Do you want good stuff? Good quality? Πιστεύω αν πας στο βασιλιά επίσκεψη αντι για φονταν σου βγάζει ένα τριφυλο και κανα LSD για κέρασμα..
Βράδυ πλέον και εφόσον φάγαμε ήρθαμε στα ίσια μας και περιπλανηθηκαμε αρκετά ,είπαμε να παρουμε κανα τσαουαρμα ( το πιτογυρο- ντονερ του Μαρόκο και φαντάζομαι πολλών Αραβικών χωρών ) να πάρουμε ταξί και να πάμε σπίτι να αράξουμε. Αφού ο πρώτος ταξιτζής δεν ήξερε ούτε λέξη αγγλικά, ίσως ούτε γαλλικά η αραβικά, έμοιαζε με κάποιον που χτύπησε στο κεφάλι , έπαθε αμνησία και του δώσανε ενα ταξί να οδηγεί
και εν τέλη φυσικά μας πηρε από τη πύλη και μας άφησε 100 μέτρα πιο πέρα και λέει HERE !! Τι HERE μουσουλμανε μου ( χριστιανε μου ) για 100 μέτρα πήραμε ταξί? Δε κατάλαβε το μέρος. Ο κεντρικός δρόμος που πήγαινε στο σπίτι μας είχε ίδιο όνομα με κάποιο κτήριο προεδρικό λογικά εκει πάρα δίπλα. Το ίδιο πάθαμε στο Μαρακές εντωμεταξύ. Η οδός που θέλαμε να πάμε είχε ίδιο όνομα με μια γειτονιά και φυσικά μας πήγε στη γειτονιά 🫠🫠. Και επειδή άκρη δε βγάλαμε βρήκαμε άλλον που καταλαβε . Έπιασε και την κουβέντα με το Γκουλ σε γαλλικά αγγλικά και ελληνικά ο φοβερός διάλογος, καθώς ο Γκουλ σε όποιο ταξί μπαίναμε έλεγε αμέσως: Beautiful country, beautiful city , ooo I will stay to Morocco forever και κατι τέτοια παπατζιλικια που μάλλον τα έλεγε για να γελάμε.. Φαγητό μουσική και ξενύχτι. Κάποια στιγμή ξύπνησα βλέπω το Γκουλ πεταμένο στο κρεβάτι του σαν πτώμα και το Λαζ σβηστό να γέρνει στο καναπέ . Άιντε σήκω τραβά κοιμήσου, αύριο έχει Καζαμπλάνκα!! Και τσουπ όπως βρέχει ακούω έναν ήχο από κλάμα σκύλου. Βγαίνω έξω κοιτάω, τίποτα. Ιδέα μου ήταν? Δε πιστεύω να έχει κανένα δεμένο σε καμία ταράτσα σε κανα μπαλκόνι? Τα παίρνω άσχημα με κατι τέτοια . Και τελικά το πρωί που ξυπνήσαμε έφαγα στεναχώρια καθώς όταν φεύγαμε είδα ενα κουτάβι απίθανο στο στενό μας να παίζει με ενα πορτοκαλι. Ξενέρωσα γιατί αν τον είχα βρει θα τον έπαιρνα πάνω να τον κάνω μπάνιο, να τον ταισω μεχρι να σκάσει Και να κοιμηθεί στη ζεστουλα, μεχρι δηλαδή να φύγω οριστικά από τη Φεζ και να τον αφήσω στη μοίρα του μόνο του .. 


και εκει που λέω θα του πάρω μια κονσέρβα με φωνάζουν οι άλλοι και τους βλέπω ήδη με ενα ταξί σταματημένο και την πόρτα ανοιχτή. Με στοιχειώνει η εικόνα του να τρέχει από πίσω μου και εγώ να φεύγω. Ειδικά εφόσον ξέρω ότι το Μαρόκο θα θανατωσει 3 εκατομμύρια σκυλιά για το μουντιάλ του 2030. Μακάρι αυτός που το αποφάσισε αυτο να μη προλάβει να το δει ποτέ αυτό το μουντιάλ...




Η Φεζ ή Φες (αραβ. فاس / Fās, γαλλ. Fès) είναι πόλη του Μαρόκου, η μεγαλύτερη σε πληθυσμό (946.815 κάτοικοι) μετά την Καζαμπλάνκα και το Ραμπάτ και μία από τις τέσσερις "αυτοκρατορικές πόλεις" (ανάμεσα στο Μαρακές, το Ραμπάτ και τη Μεκνές). Είναι πρωτεύουσα της περιφέρειας Φεζ-Μπουλμάν.
Η πόλη χωρίζεται σε τρία μέρη: το Φεζ ελ Μπαλί, η Παλαιά Πόλη με τα τείχη, το Φεζ Τζντιντ, που αποτελεί τη Νέα Πόλη, και τη Ville Nouvelle, το νεότερο κομμάτι της πόλης που κτίστηκε από τους Γάλλους. Η μεντίνα του Φεζ ελ Μπαλί είναι η μεγαλύτερη από τις δύο που έχει η Φεζ και εκτιμάται ότι είναι η πιο μεγάλη αστική περιοχή χωρίς αυτοκίνητα σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO από το 1981
Πήραμε ένα κόκκινο πλέον ταξί όπως ήταν εδώ τα χρώματα τους , αφού ήπιαμε καφέ επιτέλους στο σταθμό, σε ένα μαγαζί που έμοιαζε κλειστό επίτηδες λόγο ραμαζανιου, αλλά ήταν ανοιχτό

Φτάσαμε στο σπίτι μας . Ένα ξεχασμένο στενάκι στο πουθενά, με χώμα κάτω σκουπίδια και γενικά σε στυλ που γύρισαν και με κοιτάξαν με ύφος " που το βρήκες αυτο ρε αμπαλε " δικαιώθηκα πλήρως όμως γιατί τελικά το σπίτι ήταν ευχάριστη έκπληξη!! Μεγάλο με πολλά δωμάτια, κουζίνα καλή, δύο μπάνια και γενικά αξίζει να κάτσεις μέσα και να αραξεις για ώρες!! Σε συνδυασμό με την έντονη βροχόπτωση, πέρασε από το μυαλό μας να φορτώσουμε το ψυγείο και να μην κουνηθούμε μέχρι αύριο πρωί που φεύγαμε για Καζαμπλάνκα!
Τελικά είπαμε να μη χάσουμε την ευκαιρία εφόσον φτάσαμε μέχρι εδω . Βγήκαμε έξω να βρούμε ταξί. Όπως είπε και ο Λαζ " που είμαστε στη Κένυα?? Επειδή περπατούσαμε σε κόκκινο λασπωμενο χώμα γεμάτο σκουπίδια και η εικόνα θύμιζε ντοκιμαντέρ σε κάποια αφρικανική χώρα στα βάθη και όχι στις βόρειες χώρες της ηπείρου . Τα ταξί για μια ακόμα φορά δεν μας έπαιρναν αλλά συνήθως ήταν γεμάτα. Και εμείς 3. Έπρεπε να είναι άδεια για να μας βάλουν μέσα γιατί δεν έπαιρναν πάνω από 3 άτομα!! Τελικά σταμάτησε ένα βανακι με πολλές θέσεις που δεν είχε ταξιμετρο αλλά του κάναμε συμφωνία πριν μπούμε εννοείται και έτσι όπως ήμασταν μούσκεμα και αρκετά μακριά από τη Μεδίνα δεν είχαμε άλλη επιλογή. Μας ταραξε εντωμεταξύ στα γαλλικά. Ρε άνθρωπε νο παρλεβου φρανσε εκεί αυτός να λέει τα δικά του. Μας άφησε μπροστά σε ένα εμπορικό όπου φάγαμε και ήμασταν και οι μόνοι κλασικά καθώς δεν είχε ψυχή και σχεδόν όλα ήταν κλειστά. Μπήκαμε λοιπόν στα τείχη μέσα και ξεκίνησε ο περίπατος στη φημισμένη μεδινα της Φεζ. Μας πήραν καροτσάκι κατι παιδάκια κλασικά που ζητούσαν λεφτά και ρωτούσαν εκατό πράγματα. Κάποια στιγμή βρήκαμε πιθανόν ένα κεντρικό σημείο με μια στοά γεμάτη πάγκους. Είχε πάρα πολύ κόσμο σχεδόν αποκλειστικά άντρες και εμείς εντελώς κάρτα. Περνούσαμε ανάμεσα τους με τις τσάντες τα τατουάζ διαφορετικό ντύσιμο. Σε αντίθεση με εμάς, κελεμπίες , παντόφλες και ενα απόλυτο κοντράστ. Μηχανάκια σε παίρνανε σβάρνα κυριολεκτικά τα χέρια σου αλλά μένανε αταραχοι. Ήταν κατι καθημερινό. Ρίχνει και μία ψαλμωδία ένα κοντινό τζαμί και κοιτιομαστε μεταξύ μας με χαμόγελο του στυλ " πόσο πιο ανακάτεμα με τους λοκαλς της Φεζ , το ζούμε στο πετσί μας !! Κάποια στιγμή μετα από περιπλάνηση στα στενά δρομάκια φτάσαμε σε μια μεγάλη πλατεία και στο βάθος φαινότανε με μωβ χρωμα η πύλη Bab Boujloud. Ήταν ένα από τα 2-3 πράγματα που είχα σημειώσει ως αξιοθέατα ας πούμε για να δεις. Έτσι κι αλλιώς στη Φεζ ήρθαμε για να χαθούμε μέσα στο λαβύρινθο για ώρες και όχι για να δούμε κατι συγκεκριμένο όπως δια παράδειγμα τα βυρσοδεψια που δεν έκαναν το κλικ σε κανέναν μας. Μόλις περάσαμε την πύλη ανεβήκαμε σε ένα μπαλκόνι με θέα. Κερνάω τσαγακι μάγκες και φαγητό. Σιγά μη λέγανε όχι.
- σιγά το τσάι που έχει φήμη. Νερό με μέντα είναι. Συμφώνησαν και οι 2 φιλοι μου..Μας τι αξεστοι.. συγνώμη φέρτε ένα λιπτον στα παιδιά



Βράδυ πλέον και εφόσον φάγαμε ήρθαμε στα ίσια μας και περιπλανηθηκαμε αρκετά ,είπαμε να παρουμε κανα τσαουαρμα ( το πιτογυρο- ντονερ του Μαρόκο και φαντάζομαι πολλών Αραβικών χωρών ) να πάρουμε ταξί και να πάμε σπίτι να αράξουμε. Αφού ο πρώτος ταξιτζής δεν ήξερε ούτε λέξη αγγλικά, ίσως ούτε γαλλικά η αραβικά, έμοιαζε με κάποιον που χτύπησε στο κεφάλι , έπαθε αμνησία και του δώσανε ενα ταξί να οδηγεί











