gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Κεφάλαιο 3
Η δεύτερη ημέρα στο Ντίσελντορφ.
Μετά το πολύ καλό πρωινό του ξενοδοχείου, ξεκίνησα, μόνος μου αυτή τη φορά, την περιπλάνηση στο κέντρο του Ντίσελντορφ. Οι υπόλοιποι της παρέας είχαν αποφασίσει να επισκεφτούν ένα μουσείο στα περίχωρα της πόλης. Το μουσείο, απ’ ότι θυμάμαι από τα λεγόμενα τους, είναι φυσικής ιστορίας, εκτείνεται και σε παραπλήσια δασώδη περιοχή και είναι από τα πλέον πρωτοποριακά του είδους του. Βέβαια δεν συγκράτησα τις συζητήσεις τους, γιατί ο δικός μου στόχος ήταν να περπατήσω στην πόλη, αφού θα ήταν η μοναδική ημέρα που θα είχα ολόκληρη στη διάθεσή μου για εξερεύνηση της πόλης και απόλαυση της altbier.
Αυτή τη φορά δεν πήγα προς την Altstadt από τους κεντρικούς δρόμους (Am Wehrhahn, Schadowstrasse, Theodor-Körner-Strasse), αλλά μέσα από το πάρκο Hofgarten.
Το πάρκο Hofgarten είναι ένας μεγάλος πνεύμονας πρασίνου μέσα στο κέντρο της πόλης του Ντίσελντορφ. Το Hofgarten, το οποίο άρχισε να δημιουργείται από τον 16ο αιώνα, είναι το κεντρικό πάρκο του Ντίσελντορφ, έχει έκταση 28 περίπου εκταρίων και στο πάρκο αυτό έχει εκτραπεί μεγάλο τμήμα του ποταμού Ντίσελ, ο οποίος έδωσε το όνομά του στην πόλη. Έτσι στο πάρκο υπάρχει έντονο το υγρό στοιχείο, αφού σχηματίζονται κανάλια, ποταμάκια και λιμνούλες.
Έμεινα αρκετή ώρα στο πάρκο, σταμάτησα σε παγκάκι για να παρακολουθήσω την καθημερινή ζωή των κατοίκων της πόλης και όπως καθόμουν παρατήρησα σπασμένα γυαλιά από μπουκάλια μπύρας.
Σκέφτηκα ότι το φαινόμενο αυτό δεν θα το έβλεπες στη χώρα του συντρόφου Λουκασένκο, την οποία είχα επισκεφτεί προ μηνών. Στη Λευκορωσία δεν έβλεπες ούτε μικροσκοπικό κομμάτι χαρτιού στους κοινόχρηστους χώρους και προφανώς ήταν αδιανόητο το φαινόμενο των σπασμένων μπουκαλιών σε πάρκο. Αφού ξεκουράστηκα συνέχισα τον χαλαρό περίπατο στο πάρκο πέρασα από το Theatermuseum του Ντίσελντορφ,
δεν μπήκα μέσα γιατί το θεώρησα σπατάλη χρόνου και προχώρησα προς τη Fontäne "Jröner Jong", μια από τις κρήνες σύμβολα της πόλης, προερχόμενη κι αυτή από τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.
Συνέχισα τον περίπατο δίπλα στις λίμνες που έχουν δημιουργηθεί από την εκτροπή του ποταμού Ντίσελ, παρατήρησα τη χρυσή γέφυρα (Goldene Brücke)
και το σιντριβάνι Märchenbrunnen, κατασκευασμένο από τον Γάλλο γλύπτη Max Blondat
Χαλάρωσα αρκετά στο κεντρικό πάρκο του Ντίσελντορφ και όταν βγήκα έξω από το πάρκο, προχώρησα κατά μήκος της Heinrich-Heine-Allee και έφτασα έως τη Maximilian-Weyhe-Allee όπου βρίσκεται η Ratinger Tor, η μόνη πύλη που έχει απομείνει από το παλιό Ντίσελντορφ, κατασκευασμένη με στοιχεία κλασικής αρχιτεκτονικής με δωρικούς κίονες
Φεύγοντας από τη Ratinger Tor, επέστρεψα μέσω της Heinrich-Heine-Allee
προς την Altstadt. Φτάνοντας στην Altstadt πέρασα από ένα κρατικό κτίριο στο προαύλιο του οποίου γινόταν εκδήλωση διαμαρτυρίας ελεγχόμενη απόλυτα από την αστυνομία και προχώρησα προς την εκκλησία του Αγίου Ανδρέα (Andreaskirche), την παλιότερη μπαρόκ εκκλησία του Ντίσελντορφ, κατασκευασμένη μεταξύ των ετών 1622 και 1629.
Απέναντι από την εκκλησία του Αγίου Ανδρέα βρίσκονται τα πολλά irish bars που είχα συναντήσει και την προηγούμενη νύχτα.
Προχώρησα κατά μήκος της Andreasstrasse και έφτασα στη Burgplatz, την παραποτάμια πλατεία του κάστρου.
Περπατώντας στην πλατεία φτάνω ως τον ποταμό Ρήνο και με έκπληξή μου βλέπω στην απέναντι όχθη του ποταμού να βόσκουν ζώα.
Ήμουν στην πρωτεύουσα της Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας, του πιο ανεπτυγμένου κρατιδίου της Γερμανίας και όμως απέναντι από το ποτάμι έβλεπα ζώα να βόσκουν. Μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση. Προχώρησα, δίπλα στον ποταμό, προς το βόρειο τμήμα της πλατείας και συνάντησα την εκκλησία Josephskapelle, μια μπαρόκ εκκλησία των καρμελιτών, κατασκευασμένη μεταξύ των ετών 1712 και 1716.
Στον Β παγκόσμιο πόλεμο, η εκκλησία καταστράφηκε ολοσχερώς και από το έτος 1950 άρχισαν εργασίες ανακατασκευής της στην αρχική μορφή. Απέναντι βρίσκεται ο τεράστιος σε μέγεθος καθεδρικός ναός του Αγίου Λαυρεντίου (Sankt Lambertus), ένα επιβλητικό κτίριο του 13ου αιώνα, το οποίο διακρίνεται από μεγάλο τμήμα της πόλης.
Δεν είχα φακό fisheye μαζί μου για να φωτογραφίσω ολόκληρο το κτίριο. Άλλωστε τα χρόνια περνούν κι έχω σταματήσει να κουβαλώ φακούς στα ταξίδια μου. Έκανα μια βόλτα γύρω από τον καθεδρικό ναό
και μπήκα μέσα, από μια είσοδο στο πλάι του κτιρίου,
ώστε να παρατηρήσω το εσωτερικό της βασιλικής του Αγίου Λαυρεντίου.
Όταν βγήκα από τον καθεδρικό ναό ξεκίνησα ένα παραποτάμιο περίπατο
με στόχο να φτάσω έως τον πύργο τηλεπικοινωνιών, το ύψος του οποίου ανέρχεται σε 240,50 μέτρα, όπου όπως έχω προαναφέρει είναι το υψηλότερο κτίριο του Ντίσελντορφ
και προς το λιμάνι media harbor, όπου υπάρχουν κτίρια μοντέρνας αρχιτεκτονικής, όπως είχα δει σε φωτογραφίες στο ξενοδοχείο μου.
Έκανα μια μικρή παράκαμψη,
πέρασα από τη Marktplatz με το Altes Rathaus Düsseldorf,
όπου γύριζε μια μουσική μπάντα και συνέχισα την παραποτάμια διαδρομή βλέποντας τα ποταμόπλοια να διασχίζουν τον Ρήνο.
Συνέχισα να περπατώ παραποτάμια προς το media harbor, παρατηρώντας ότι όλα τα μπαρ και τα ρεστοράν ήταν γεμάτα από κόσμο.
Περπατώντας παραποτάμια έριχνα και καμιά ματιά προς τα πίσω, όπου εκτός από τη βασιλική του Αγίου Λαυρεντίου, κτίριο το οποίο δέσποζε, παρατηρούσα και τον Shlossturm, τον επιβλητικό πύργο ο οποίος κοσμεί τη Burgplatz και είναι ότι απέμεινε από το παλάτι (και την οχύρωσή του) το οποίο κατασκευάστηκε τον 13ο αιώνα, αλλά καταστράφηκε από πυρκαγιά το έτος 1872.
Φτάνοντας στην περιοχή του παλιού λιμανιού (alter hafen),
έκανα άλλη μια παράκαμψη, ώστε να περάσω από την περιοχή Carlstadt την "αρτίστικ" περιοχή της πόλης και κυρίως να επισκεφτώ το Filmmuseum του Ντίσελντορφ,
το μουσείο κεραμικής δίπλα ακριβώς από το Filmmuseum και τον πανέμορφο, γα τα δεδομένα του Ντίσελντορφ, δρόμο Citadellstrasse
με τα κτίρια του 18ου και 19ου αιώνα.
Προχώρησα έως το τέλος του δρόμου,
όπου υπάρχει το πάρκο Spee's Graben,
δημιουργημένο για αντιπλημμυρική προστασία της πόλης, από έργα εκτροπής του νότιου τμήματος του ποταμού Ντίσελ, ο οποίος, όπως έχει προαναφερθεί στην παρούσα ιστορία, έχει δώσει το όνομά του στην πόλη. Ξεκουράστηκα λίγο και συνέχισα με νότια κατεύθυνση, περπατώντας παραποτάμια προς το media harbor, παρατηρώντας όμως συνεχώς προς βορά το κέντρο της πόλης.
Στη συνέχεια αφού προσπέρασα μια άλλη διαδήλωση,
προχώρησα στο πάρκο Rheinpark Bilk,
ένα πολύ όμορφο πάρκο 7,60 εκταρίων, δίπλα στον ποταμό Ρήνο με λεύκες φλαμουριές κλπ, γενικά με πολύ πράσινο και έφτασα στον κατασκευασμένο από το έτος 1981, πύργο τηλεπικοινωνιών ή πύργο του Ρήνου (Rhine Tower), όπως είναι η επίσημη ονομασία του, ύψους 240,50 μέτρων
και στο media harbor, το πρώην βιομηχανικό λιμάνι, όπου από το έτος 1989 οπότε και ξεκίνησαν οι εργασίες ανάπλασης, έχει μετατραπεί σε μαρίνα που περιστοιχίζεται με κτίρια, εξαιρετικά δείγματα σύγχρονης αρχιτεκτονικής.
Τα σύγχρονα κτίρια του media harbor έχουν χρήσεις γραφείων, καταστημάτων, εστιατορίων και λοιπών καταστημάτων ψυχαγωγίας.
Άρχισα να επιστρέφω προς το κέντρο της πόλης, στην αρχή παραποτάμια
και στη συνέχεια περπατώντας σε ήσυχες περιοχές,
προκειμένου να συναντηθώ με τους υπόλοιπους της παρέας.
Η δεύτερη ημέρα στο Ντίσελντορφ.
Μετά το πολύ καλό πρωινό του ξενοδοχείου, ξεκίνησα, μόνος μου αυτή τη φορά, την περιπλάνηση στο κέντρο του Ντίσελντορφ. Οι υπόλοιποι της παρέας είχαν αποφασίσει να επισκεφτούν ένα μουσείο στα περίχωρα της πόλης. Το μουσείο, απ’ ότι θυμάμαι από τα λεγόμενα τους, είναι φυσικής ιστορίας, εκτείνεται και σε παραπλήσια δασώδη περιοχή και είναι από τα πλέον πρωτοποριακά του είδους του. Βέβαια δεν συγκράτησα τις συζητήσεις τους, γιατί ο δικός μου στόχος ήταν να περπατήσω στην πόλη, αφού θα ήταν η μοναδική ημέρα που θα είχα ολόκληρη στη διάθεσή μου για εξερεύνηση της πόλης και απόλαυση της altbier.
Αυτή τη φορά δεν πήγα προς την Altstadt από τους κεντρικούς δρόμους (Am Wehrhahn, Schadowstrasse, Theodor-Körner-Strasse), αλλά μέσα από το πάρκο Hofgarten.
Το πάρκο Hofgarten είναι ένας μεγάλος πνεύμονας πρασίνου μέσα στο κέντρο της πόλης του Ντίσελντορφ. Το Hofgarten, το οποίο άρχισε να δημιουργείται από τον 16ο αιώνα, είναι το κεντρικό πάρκο του Ντίσελντορφ, έχει έκταση 28 περίπου εκταρίων και στο πάρκο αυτό έχει εκτραπεί μεγάλο τμήμα του ποταμού Ντίσελ, ο οποίος έδωσε το όνομά του στην πόλη. Έτσι στο πάρκο υπάρχει έντονο το υγρό στοιχείο, αφού σχηματίζονται κανάλια, ποταμάκια και λιμνούλες.
Έμεινα αρκετή ώρα στο πάρκο, σταμάτησα σε παγκάκι για να παρακολουθήσω την καθημερινή ζωή των κατοίκων της πόλης και όπως καθόμουν παρατήρησα σπασμένα γυαλιά από μπουκάλια μπύρας.
Σκέφτηκα ότι το φαινόμενο αυτό δεν θα το έβλεπες στη χώρα του συντρόφου Λουκασένκο, την οποία είχα επισκεφτεί προ μηνών. Στη Λευκορωσία δεν έβλεπες ούτε μικροσκοπικό κομμάτι χαρτιού στους κοινόχρηστους χώρους και προφανώς ήταν αδιανόητο το φαινόμενο των σπασμένων μπουκαλιών σε πάρκο. Αφού ξεκουράστηκα συνέχισα τον χαλαρό περίπατο στο πάρκο πέρασα από το Theatermuseum του Ντίσελντορφ,
δεν μπήκα μέσα γιατί το θεώρησα σπατάλη χρόνου και προχώρησα προς τη Fontäne "Jröner Jong", μια από τις κρήνες σύμβολα της πόλης, προερχόμενη κι αυτή από τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.
Συνέχισα τον περίπατο δίπλα στις λίμνες που έχουν δημιουργηθεί από την εκτροπή του ποταμού Ντίσελ, παρατήρησα τη χρυσή γέφυρα (Goldene Brücke)
και το σιντριβάνι Märchenbrunnen, κατασκευασμένο από τον Γάλλο γλύπτη Max Blondat
Χαλάρωσα αρκετά στο κεντρικό πάρκο του Ντίσελντορφ και όταν βγήκα έξω από το πάρκο, προχώρησα κατά μήκος της Heinrich-Heine-Allee και έφτασα έως τη Maximilian-Weyhe-Allee όπου βρίσκεται η Ratinger Tor, η μόνη πύλη που έχει απομείνει από το παλιό Ντίσελντορφ, κατασκευασμένη με στοιχεία κλασικής αρχιτεκτονικής με δωρικούς κίονες
Φεύγοντας από τη Ratinger Tor, επέστρεψα μέσω της Heinrich-Heine-Allee
προς την Altstadt. Φτάνοντας στην Altstadt πέρασα από ένα κρατικό κτίριο στο προαύλιο του οποίου γινόταν εκδήλωση διαμαρτυρίας ελεγχόμενη απόλυτα από την αστυνομία και προχώρησα προς την εκκλησία του Αγίου Ανδρέα (Andreaskirche), την παλιότερη μπαρόκ εκκλησία του Ντίσελντορφ, κατασκευασμένη μεταξύ των ετών 1622 και 1629.
Απέναντι από την εκκλησία του Αγίου Ανδρέα βρίσκονται τα πολλά irish bars που είχα συναντήσει και την προηγούμενη νύχτα.
Προχώρησα κατά μήκος της Andreasstrasse και έφτασα στη Burgplatz, την παραποτάμια πλατεία του κάστρου.
Περπατώντας στην πλατεία φτάνω ως τον ποταμό Ρήνο και με έκπληξή μου βλέπω στην απέναντι όχθη του ποταμού να βόσκουν ζώα.
Ήμουν στην πρωτεύουσα της Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας, του πιο ανεπτυγμένου κρατιδίου της Γερμανίας και όμως απέναντι από το ποτάμι έβλεπα ζώα να βόσκουν. Μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση. Προχώρησα, δίπλα στον ποταμό, προς το βόρειο τμήμα της πλατείας και συνάντησα την εκκλησία Josephskapelle, μια μπαρόκ εκκλησία των καρμελιτών, κατασκευασμένη μεταξύ των ετών 1712 και 1716.
Στον Β παγκόσμιο πόλεμο, η εκκλησία καταστράφηκε ολοσχερώς και από το έτος 1950 άρχισαν εργασίες ανακατασκευής της στην αρχική μορφή. Απέναντι βρίσκεται ο τεράστιος σε μέγεθος καθεδρικός ναός του Αγίου Λαυρεντίου (Sankt Lambertus), ένα επιβλητικό κτίριο του 13ου αιώνα, το οποίο διακρίνεται από μεγάλο τμήμα της πόλης.
Δεν είχα φακό fisheye μαζί μου για να φωτογραφίσω ολόκληρο το κτίριο. Άλλωστε τα χρόνια περνούν κι έχω σταματήσει να κουβαλώ φακούς στα ταξίδια μου. Έκανα μια βόλτα γύρω από τον καθεδρικό ναό
και μπήκα μέσα, από μια είσοδο στο πλάι του κτιρίου,
ώστε να παρατηρήσω το εσωτερικό της βασιλικής του Αγίου Λαυρεντίου.
Όταν βγήκα από τον καθεδρικό ναό ξεκίνησα ένα παραποτάμιο περίπατο
με στόχο να φτάσω έως τον πύργο τηλεπικοινωνιών, το ύψος του οποίου ανέρχεται σε 240,50 μέτρα, όπου όπως έχω προαναφέρει είναι το υψηλότερο κτίριο του Ντίσελντορφ
και προς το λιμάνι media harbor, όπου υπάρχουν κτίρια μοντέρνας αρχιτεκτονικής, όπως είχα δει σε φωτογραφίες στο ξενοδοχείο μου.
Έκανα μια μικρή παράκαμψη,
πέρασα από τη Marktplatz με το Altes Rathaus Düsseldorf,
όπου γύριζε μια μουσική μπάντα και συνέχισα την παραποτάμια διαδρομή βλέποντας τα ποταμόπλοια να διασχίζουν τον Ρήνο.
Συνέχισα να περπατώ παραποτάμια προς το media harbor, παρατηρώντας ότι όλα τα μπαρ και τα ρεστοράν ήταν γεμάτα από κόσμο.
Περπατώντας παραποτάμια έριχνα και καμιά ματιά προς τα πίσω, όπου εκτός από τη βασιλική του Αγίου Λαυρεντίου, κτίριο το οποίο δέσποζε, παρατηρούσα και τον Shlossturm, τον επιβλητικό πύργο ο οποίος κοσμεί τη Burgplatz και είναι ότι απέμεινε από το παλάτι (και την οχύρωσή του) το οποίο κατασκευάστηκε τον 13ο αιώνα, αλλά καταστράφηκε από πυρκαγιά το έτος 1872.
Φτάνοντας στην περιοχή του παλιού λιμανιού (alter hafen),
έκανα άλλη μια παράκαμψη, ώστε να περάσω από την περιοχή Carlstadt την "αρτίστικ" περιοχή της πόλης και κυρίως να επισκεφτώ το Filmmuseum του Ντίσελντορφ,
το μουσείο κεραμικής δίπλα ακριβώς από το Filmmuseum και τον πανέμορφο, γα τα δεδομένα του Ντίσελντορφ, δρόμο Citadellstrasse
με τα κτίρια του 18ου και 19ου αιώνα.
Προχώρησα έως το τέλος του δρόμου,
όπου υπάρχει το πάρκο Spee's Graben,
δημιουργημένο για αντιπλημμυρική προστασία της πόλης, από έργα εκτροπής του νότιου τμήματος του ποταμού Ντίσελ, ο οποίος, όπως έχει προαναφερθεί στην παρούσα ιστορία, έχει δώσει το όνομά του στην πόλη. Ξεκουράστηκα λίγο και συνέχισα με νότια κατεύθυνση, περπατώντας παραποτάμια προς το media harbor, παρατηρώντας όμως συνεχώς προς βορά το κέντρο της πόλης.
Στη συνέχεια αφού προσπέρασα μια άλλη διαδήλωση,
προχώρησα στο πάρκο Rheinpark Bilk,
ένα πολύ όμορφο πάρκο 7,60 εκταρίων, δίπλα στον ποταμό Ρήνο με λεύκες φλαμουριές κλπ, γενικά με πολύ πράσινο και έφτασα στον κατασκευασμένο από το έτος 1981, πύργο τηλεπικοινωνιών ή πύργο του Ρήνου (Rhine Tower), όπως είναι η επίσημη ονομασία του, ύψους 240,50 μέτρων
και στο media harbor, το πρώην βιομηχανικό λιμάνι, όπου από το έτος 1989 οπότε και ξεκίνησαν οι εργασίες ανάπλασης, έχει μετατραπεί σε μαρίνα που περιστοιχίζεται με κτίρια, εξαιρετικά δείγματα σύγχρονης αρχιτεκτονικής.
Τα σύγχρονα κτίρια του media harbor έχουν χρήσεις γραφείων, καταστημάτων, εστιατορίων και λοιπών καταστημάτων ψυχαγωγίας.
Άρχισα να επιστρέφω προς το κέντρο της πόλης, στην αρχή παραποτάμια
και στη συνέχεια περπατώντας σε ήσυχες περιοχές,
προκειμένου να συναντηθώ με τους υπόλοιπους της παρέας.