gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Κεφάλαιο 5
Κολωνία.
Κολωνία. Η τέταρτη σε πληθυσμό πόλη της Γερμανίας, μετά το Βερολίνο, το Αμβούργο και το Μόναχο και η πρώτη σε πληθυσμό πόλη του κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία (απογραφή έτους 2013) ο πληθυσμός της Κολωνίας ανέρχεται σε 1.024.000 κατοίκους. Η πόλη είναι χτισμένη και στις δύο όχθες του ποταμού Ρήνου.
Ένα σταθμό πριν από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Κολωνίας, η παρέα διασπάστηκε. Εγώ με άλλους δύο φίλους κατεβήκαμε στο τμήμα της πόλης το ευρισκόμενο ανατολικά του ποταμού Ρήνου. Η υπόλοιπη παρέα συνέχισε έως τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Κολωνίας.
Στην Κολωνία δεν πήγα μόνο για τις υπέροχες μπύρες Kölsch. Πήγα και για άλλο λόγο. Κάποτε έπρεπε να πάω. Κι ας μην είμαι επαγγελματίας. Είμαι όμως λάτρης της φωτογραφικής τεχνικής. Παλιά όταν ήμουν φοιτητής είχα σκοτεινό θάλαμο. Η ηδονή της δημιουργίας. Είναι καταπληκτικό να σου αποκαλύπτεται δευτερόλεπτο με δευτερόλεπτο, το θέμα που έχεις δημιουργήσει. Τώρα με τις ψηφιακές μηχανές, ένα μεγάλο μέρος της γοητείας έχει χαθεί. Το δημιούργημα αποκαλύπτεται αμέσως. Όμως δεν μπορείς να αντισταθείς στην εξέλιξη.
Έχω πάει σε πάρα πολλές εκθέσεις, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες ηπείρους για θέματα τα οποία ενδιαφέρουν τη δουλειά μου. Όμως δεν είχα πάει ποτέ σε μια έκθεση για το μεγάλο μου χόμπι. Δεν είχα πάει για πολλά, πολλά χρόνια. Όμως τώρα είχε φτάσει η στιγμή.
Photokina 2016.
Το κορυφαίο γεγονός - έκθεση για τη φωτογραφία. Και όχι μόνο πλέον. Στη σημερινή εποχή, που έχεις τεράστια πληροφόρηση από το διαδίκτυο, οι εκθέσεις χάνουν χρόνο με τον χρόνο την παλιά τους αίγλη. Έτσι στην πρόσφατη Photokina υπήρχε έντονη παρουσία εκθετών για γκάτζετ κάθε μορφής,
εκτός από τις κλασικές αξίες, δηλαδή εκθέματα για τη φωτογραφική τεχνική, λόγος για τον οποίο πήγα στην έκθεση
και ήθελα να πάω από πολλά χρόνια πριν, αλλά πάντα οι υποχρεώσεις με ανάγκαζαν να μην πραγματοποιήσω το ταξίδι αυτό.
Πάντως, σε σχέση με προηγούμενες εκθέσεις, ο αριθμός των επισκεπτών ήταν πολύ περιορισμένος. Όταν μιλήσαμε με κάποιους ιθύνοντες μας έδωσαν την εξήγηση, ότι το φαινόμενο αυτό οφείλεται σε φόβο για τρομοκρατικές ενέργειες.
Όταν φύγαμε από την έκθεση
προχωρήσαμε προς το κέντρο της πόλης το ευρισκόμενο δυτικά του ποταμού Ρήνου. Αποφασίσαμε να πάμε με τα πόδια, ώστε να διανύσουμε την περίφημη γέφυρα Hohenzollernbrücke, γέφυρα διάβασης του ποταμού Ρήνου,
από τα ανατολικά προς τα δυτικά.
Και στα δύο διαζώματα, προφανώς η γέφυρα είχε γεμίσει λουκέτα. Κοντεύουν να γεμίσουν λουκέτα όλες οι γέφυρες όλης της γης. Χαμογέλασα σαρκαστικά με το φαινόμενο αυτό που συναντώ πλέον παντού. Γέλασα, όμως, ασυγκράτητα όταν είδα σειρά πολλών ομοιόμορφων λουκέτων με ένα γυναικείο όνομα και το δεύτερο να είναι διαφορετικό σε κάθε λουκέτο!
Λόγοι εκδίκησης; Πιθανώς.
Λόγοι διακωμώδησης του φαινομένου; Πιθανώς.
Χαμογέλασα πικρά, σκεπτόμενος ότι σε όλες τις γέφυρες γίνεται μια κατασπατάληση των λουκέτων, ενώ στην Ελλάδα χρειαζόμαστε άπειρα λουκέτα για τις επιχειρήσεις που κλείνουν.
Προχωρώντας είχαμε επικοινωνήσει με τους υπόλοιπους της παρέας. Αυτοί αφού είχαν κάνει μια μεγάλη βόλτα στο κέντρο της πόλης, είχαν μπει στον καθεδρικό κατέληξαν στο μουσείο Ludwig. Το μουσείο Ludwig, το οποίο ιδρύθηκε το έτος 1976, είναι ένα μουσείο συναρπαστικό και ενδιαφέρον από τα πιο ενδιαφέροντα μουσεία στον τομέα της σύγχρονης τέχνης.
Πλησιάζοντας προς το τέλος της γέφυρας, παρατηρούσαμε το Musical Dome,
ενώ από ώρα βλέπαμε να δεσπόζει (πίσω και πάνω από τα λουκέτα) ο επιβλητικότατος καθεδρικός ναός της Κολωνίας (Kölner Dom),
σήμα κατατεθέν της πόλης και το μόνο κτίριο το οποίο δεν ισοπεδώθηκε (υπέστη μικρές ζημιές) κατά τους βομβαρδισμούς της πόλης. Υπενθυμίζεται ότι η πόλη ισοπεδώθηκε, αλλά η εκκλησία έμεινε όρθια, προφανώς κατ' εντολή του Πάπα. Αποχωρώντας από τη γέφυρα έριξα μια τελευταία ματιά προς τα λουκέτα,
σκέφτηκα πάλι τα λουκέτα στην Ελλάδα και στη συνέχεια, για να διώξω τις άσχημες σκέψεις, το βλέμμα μου κατευθύνθηκε προς τον Kölner Dom.
Περπατήσαμε λίγο κατά μήκος του παραποτάμιου πεζόδρομου, παρατηρώντας τη γέφυρα Hohenzollernbrücke
και στη συνέχεια ανεβήκαμε προς τον Kölner Dom.
Ο Kölner Dom (Ντομ) ή καθεδρικός ναός της Κολωνίας, είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο φημισμένα κτίρια γοτθικού ρυθμού, όχι μόνο στη Γερμανία, αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Το γοτθικού ρυθμού κτίριο του καθεδρικού ναού της Κολωνίας ανακηρύχτηκε ως μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την Unesco το έτος 1996. Ο καθεδρικός ρωμαιοκαθολικός ναός Kölner Dom, με άγιο - προστάτη τον Απόστολο Πέτρο, κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1248 και 1322, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί πλήρως. Η τελική του μορφή σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό ολοκληρώθηκε προς τα τέλη του 19ου αιώνα (14-08-1880, δηλαδή 632 χρόνια μετά την έναρξη της κατασκευής του). Το υψηλότερο σημείο του κτιρίου, (δηλαδή οι πύργοι), ανέρχεται στο ύψος των 157 μέτρων. Ο Kölner Dom είναι ορόσημο, όχι μόνο της πόλης της Κολωνίας, αλλά και ένα από τα ορόσημα ολόκληρης της Γερμανίας και ο μεγαλύτερος ναός της χώρας.
Φωτογραφίζοντας τον καθεδρικό ναό της Κολωνίας, και γυρίζοντας γύρω απ' αυτόν,
είδαμε τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης,
ενώ περάσαμε μπροστά από το μουσείο Ludwig, όπου ήταν οι υπόλοιποι της παρέας,
αλλά και από το Roman-Germanic Museum.
Όπως προανέφερα, το μουσείο Ludwig, ιδρύθηκε το έτος 1976, είναι ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης, από τα καλύτερα στην κατηγορία του. Το μουσείο Roman-Germanic, ιδρύθηκε το έτος 1974, είναι αρχαιολογικό μουσείο, θεωρείται σημαντικό, γιατί η περιοχή ήταν το δυτικό όριο της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.
Όμως εμείς δεν ενδιαφερόμαστε εκείνη τη στιγμή για τα αξιόλογα ή μη μουσεία. Έχοντας περάσει αρκετές ώρες στη Photokina, είχαμε διψάσει, οπότε είχαμε ανάγκη να πιούμε την πρώτη μπύρα της ημέρας. Και τι μπύρα. Την εξαιρετική μπύρα Kölsch. Ο μύθος λέει ότι μπύρα Kölsch μπορεί να ονομάζεται αυτή, και μόνον αυτή η οποία το ζυθοποιείο που την παράγει έχει ορατότητα προς τον καθεδρικό ναό της Κολωνίας. Βέβαια η πραγματικότητα διαφέρει. Επίσημα μπύρα Kölsch, μπορεί να ονομαστεί μόνο η μπύρα, η οποία το ζυθοποιείο που την παράγει απέχει απόσταση μικρότερη των 30 χιλιομέτρων από τον καθεδρικό ναό της Κολωνίας. Εκεί που είμαστε έτοιμοι να ορμήσουμε προς την πρώτη μπυραρία, ο ένας από τους τρεις ρίχνει την ιδέα να μπούμε μέσα στον καθεδρικό. Συμβιβάζομαι, αφού συμφωνούμε ότι θα χάσουμε μόνο λίγα λεπτά της ώρας. Μπαίνουμε μέσα στον καθεδρικό. Μπαίνοντας μέσα διαπιστώνουμε ότι έχουν μια οργάνωση ώστε να σε οδηγούν σε πορεία αντίθετη της φοράς των δεικτών του ρολογιού (φορά πλατείας). Προχωράμε γρήγορα παρατηρώντας το εσωτερικό του καθεδρικού ναού
και βγήκαμε γρήγορα έξω. Αφού παρατηρήσαμε, ακόμα μια φορά, την επιβλητική όψη του καθεδρικού,
κατευθυνθήκαμε γρήγορα προς την πλησιέστερη μπυραρία. Σε ελάχιστη απόσταση από τον καθεδρικό, απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων, βρίσκεται η μπυραρία - ζυθοποιείο Früh.
Κολωνία.
Κολωνία. Η τέταρτη σε πληθυσμό πόλη της Γερμανίας, μετά το Βερολίνο, το Αμβούργο και το Μόναχο και η πρώτη σε πληθυσμό πόλη του κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία (απογραφή έτους 2013) ο πληθυσμός της Κολωνίας ανέρχεται σε 1.024.000 κατοίκους. Η πόλη είναι χτισμένη και στις δύο όχθες του ποταμού Ρήνου.
Ένα σταθμό πριν από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Κολωνίας, η παρέα διασπάστηκε. Εγώ με άλλους δύο φίλους κατεβήκαμε στο τμήμα της πόλης το ευρισκόμενο ανατολικά του ποταμού Ρήνου. Η υπόλοιπη παρέα συνέχισε έως τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Κολωνίας.
Στην Κολωνία δεν πήγα μόνο για τις υπέροχες μπύρες Kölsch. Πήγα και για άλλο λόγο. Κάποτε έπρεπε να πάω. Κι ας μην είμαι επαγγελματίας. Είμαι όμως λάτρης της φωτογραφικής τεχνικής. Παλιά όταν ήμουν φοιτητής είχα σκοτεινό θάλαμο. Η ηδονή της δημιουργίας. Είναι καταπληκτικό να σου αποκαλύπτεται δευτερόλεπτο με δευτερόλεπτο, το θέμα που έχεις δημιουργήσει. Τώρα με τις ψηφιακές μηχανές, ένα μεγάλο μέρος της γοητείας έχει χαθεί. Το δημιούργημα αποκαλύπτεται αμέσως. Όμως δεν μπορείς να αντισταθείς στην εξέλιξη.
Έχω πάει σε πάρα πολλές εκθέσεις, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες ηπείρους για θέματα τα οποία ενδιαφέρουν τη δουλειά μου. Όμως δεν είχα πάει ποτέ σε μια έκθεση για το μεγάλο μου χόμπι. Δεν είχα πάει για πολλά, πολλά χρόνια. Όμως τώρα είχε φτάσει η στιγμή.
Photokina 2016.
Το κορυφαίο γεγονός - έκθεση για τη φωτογραφία. Και όχι μόνο πλέον. Στη σημερινή εποχή, που έχεις τεράστια πληροφόρηση από το διαδίκτυο, οι εκθέσεις χάνουν χρόνο με τον χρόνο την παλιά τους αίγλη. Έτσι στην πρόσφατη Photokina υπήρχε έντονη παρουσία εκθετών για γκάτζετ κάθε μορφής,
εκτός από τις κλασικές αξίες, δηλαδή εκθέματα για τη φωτογραφική τεχνική, λόγος για τον οποίο πήγα στην έκθεση
και ήθελα να πάω από πολλά χρόνια πριν, αλλά πάντα οι υποχρεώσεις με ανάγκαζαν να μην πραγματοποιήσω το ταξίδι αυτό.
Πάντως, σε σχέση με προηγούμενες εκθέσεις, ο αριθμός των επισκεπτών ήταν πολύ περιορισμένος. Όταν μιλήσαμε με κάποιους ιθύνοντες μας έδωσαν την εξήγηση, ότι το φαινόμενο αυτό οφείλεται σε φόβο για τρομοκρατικές ενέργειες.
Όταν φύγαμε από την έκθεση
προχωρήσαμε προς το κέντρο της πόλης το ευρισκόμενο δυτικά του ποταμού Ρήνου. Αποφασίσαμε να πάμε με τα πόδια, ώστε να διανύσουμε την περίφημη γέφυρα Hohenzollernbrücke, γέφυρα διάβασης του ποταμού Ρήνου,
από τα ανατολικά προς τα δυτικά.
Και στα δύο διαζώματα, προφανώς η γέφυρα είχε γεμίσει λουκέτα. Κοντεύουν να γεμίσουν λουκέτα όλες οι γέφυρες όλης της γης. Χαμογέλασα σαρκαστικά με το φαινόμενο αυτό που συναντώ πλέον παντού. Γέλασα, όμως, ασυγκράτητα όταν είδα σειρά πολλών ομοιόμορφων λουκέτων με ένα γυναικείο όνομα και το δεύτερο να είναι διαφορετικό σε κάθε λουκέτο!
Λόγοι εκδίκησης; Πιθανώς.
Λόγοι διακωμώδησης του φαινομένου; Πιθανώς.
Χαμογέλασα πικρά, σκεπτόμενος ότι σε όλες τις γέφυρες γίνεται μια κατασπατάληση των λουκέτων, ενώ στην Ελλάδα χρειαζόμαστε άπειρα λουκέτα για τις επιχειρήσεις που κλείνουν.
Προχωρώντας είχαμε επικοινωνήσει με τους υπόλοιπους της παρέας. Αυτοί αφού είχαν κάνει μια μεγάλη βόλτα στο κέντρο της πόλης, είχαν μπει στον καθεδρικό κατέληξαν στο μουσείο Ludwig. Το μουσείο Ludwig, το οποίο ιδρύθηκε το έτος 1976, είναι ένα μουσείο συναρπαστικό και ενδιαφέρον από τα πιο ενδιαφέροντα μουσεία στον τομέα της σύγχρονης τέχνης.
Πλησιάζοντας προς το τέλος της γέφυρας, παρατηρούσαμε το Musical Dome,
ενώ από ώρα βλέπαμε να δεσπόζει (πίσω και πάνω από τα λουκέτα) ο επιβλητικότατος καθεδρικός ναός της Κολωνίας (Kölner Dom),
σήμα κατατεθέν της πόλης και το μόνο κτίριο το οποίο δεν ισοπεδώθηκε (υπέστη μικρές ζημιές) κατά τους βομβαρδισμούς της πόλης. Υπενθυμίζεται ότι η πόλη ισοπεδώθηκε, αλλά η εκκλησία έμεινε όρθια, προφανώς κατ' εντολή του Πάπα. Αποχωρώντας από τη γέφυρα έριξα μια τελευταία ματιά προς τα λουκέτα,
σκέφτηκα πάλι τα λουκέτα στην Ελλάδα και στη συνέχεια, για να διώξω τις άσχημες σκέψεις, το βλέμμα μου κατευθύνθηκε προς τον Kölner Dom.
Περπατήσαμε λίγο κατά μήκος του παραποτάμιου πεζόδρομου, παρατηρώντας τη γέφυρα Hohenzollernbrücke
και στη συνέχεια ανεβήκαμε προς τον Kölner Dom.
Ο Kölner Dom (Ντομ) ή καθεδρικός ναός της Κολωνίας, είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο φημισμένα κτίρια γοτθικού ρυθμού, όχι μόνο στη Γερμανία, αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Το γοτθικού ρυθμού κτίριο του καθεδρικού ναού της Κολωνίας ανακηρύχτηκε ως μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την Unesco το έτος 1996. Ο καθεδρικός ρωμαιοκαθολικός ναός Kölner Dom, με άγιο - προστάτη τον Απόστολο Πέτρο, κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1248 και 1322, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί πλήρως. Η τελική του μορφή σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό ολοκληρώθηκε προς τα τέλη του 19ου αιώνα (14-08-1880, δηλαδή 632 χρόνια μετά την έναρξη της κατασκευής του). Το υψηλότερο σημείο του κτιρίου, (δηλαδή οι πύργοι), ανέρχεται στο ύψος των 157 μέτρων. Ο Kölner Dom είναι ορόσημο, όχι μόνο της πόλης της Κολωνίας, αλλά και ένα από τα ορόσημα ολόκληρης της Γερμανίας και ο μεγαλύτερος ναός της χώρας.
Φωτογραφίζοντας τον καθεδρικό ναό της Κολωνίας, και γυρίζοντας γύρω απ' αυτόν,
είδαμε τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης,
ενώ περάσαμε μπροστά από το μουσείο Ludwig, όπου ήταν οι υπόλοιποι της παρέας,
αλλά και από το Roman-Germanic Museum.
Όπως προανέφερα, το μουσείο Ludwig, ιδρύθηκε το έτος 1976, είναι ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης, από τα καλύτερα στην κατηγορία του. Το μουσείο Roman-Germanic, ιδρύθηκε το έτος 1974, είναι αρχαιολογικό μουσείο, θεωρείται σημαντικό, γιατί η περιοχή ήταν το δυτικό όριο της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.
Όμως εμείς δεν ενδιαφερόμαστε εκείνη τη στιγμή για τα αξιόλογα ή μη μουσεία. Έχοντας περάσει αρκετές ώρες στη Photokina, είχαμε διψάσει, οπότε είχαμε ανάγκη να πιούμε την πρώτη μπύρα της ημέρας. Και τι μπύρα. Την εξαιρετική μπύρα Kölsch. Ο μύθος λέει ότι μπύρα Kölsch μπορεί να ονομάζεται αυτή, και μόνον αυτή η οποία το ζυθοποιείο που την παράγει έχει ορατότητα προς τον καθεδρικό ναό της Κολωνίας. Βέβαια η πραγματικότητα διαφέρει. Επίσημα μπύρα Kölsch, μπορεί να ονομαστεί μόνο η μπύρα, η οποία το ζυθοποιείο που την παράγει απέχει απόσταση μικρότερη των 30 χιλιομέτρων από τον καθεδρικό ναό της Κολωνίας. Εκεί που είμαστε έτοιμοι να ορμήσουμε προς την πρώτη μπυραρία, ο ένας από τους τρεις ρίχνει την ιδέα να μπούμε μέσα στον καθεδρικό. Συμβιβάζομαι, αφού συμφωνούμε ότι θα χάσουμε μόνο λίγα λεπτά της ώρας. Μπαίνουμε μέσα στον καθεδρικό. Μπαίνοντας μέσα διαπιστώνουμε ότι έχουν μια οργάνωση ώστε να σε οδηγούν σε πορεία αντίθετη της φοράς των δεικτών του ρολογιού (φορά πλατείας). Προχωράμε γρήγορα παρατηρώντας το εσωτερικό του καθεδρικού ναού
και βγήκαμε γρήγορα έξω. Αφού παρατηρήσαμε, ακόμα μια φορά, την επιβλητική όψη του καθεδρικού,
κατευθυνθήκαμε γρήγορα προς την πλησιέστερη μπυραρία. Σε ελάχιστη απόσταση από τον καθεδρικό, απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων, βρίσκεται η μπυραρία - ζυθοποιείο Früh.