gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Κεφάλαιο 2
Η πρώτη επιχείρηση στα Ζυθοποιεία για altbier .
Ήπια την πρώτη γουλιά από το ποτήρι της μπύρας τύπου Alt και η γεύση της ήταν βελούδινη.
Όπως προανέφερα, είχαμε φτάσει στο πρώτο ζυθοποιείο για να πιούμε τις πρώτες μπύρες Alt. Φρέσκιες μπύρες, από την παραγωγή στην κατανάλωση. Κυριολεκτικά. Οι μπύρες αυτές έχουν πολύ σύντομη ημερομηνία λήξης. Ημερομηνία λήξης της τάξης των δύο ημερών. Και όπως βγαίνουν από την παραγωγή τα βαρέλια, πρέπει να μπαίνουν αμέσως στο ψυγείο. Ο σερβιτόρος έφερνε συνεχώς μπύρες, όποιοι ήθελαν έπαιρναν από ένα ποτήρι μπύρας Alt κι ο σερβιτόρος σημείωνε την κάθε μπύρα σε ένα από τα σουβέρ.
Το πρώτο ζυθοποιείο που συναντήσαμε ήταν το ζυθοποιείο Uerige. Ο καιρός ήταν καλός και τις πρώτες μπύρες τις ήπιαμε στους πάγκους στον εξωτερικό χώρο,
βλέποντας τους ντόπιους να κυκλοφορούν ευτυχείς λόγω week-end, αφού τότε ήταν Παρασκευή μεσημέρι. Αφού ήπια μερικές μπύρες, αποφάσισα να δω τον εσωτερικό χώρο του ζυθοποιείου.
Όταν βγήκα έξω, βγήκα ενθουσιασμένος, τόσο από το χώρο, όσο και από τα αποστάγματα. Προφανώς είχαμε πιει και από ένα τουλάχιστον απόσταγμα.
Βγαίνοντας από το ζυθοποιείο Uerige, κάναμε μια στάση στο επί της Berger Str πρατήριο του εργοστασίου της μουστάρδας Löwensenf
(αλσατικής καταγωγής, αλλά από το έτος 1920 το εργοστάσιο έχει έδρα το Ντίσελντορφ), με πολλές υπέροχες γεύσεις (από γεύση με μέλι έως γεύσεις πολύ καυτερές), αγοράσαμε αρκετά βαζάκια ο καθένας και συνεχίσαμε τον περίπατο στην Altstadt,
περάσαμε από το παλιό λιμάνι (alter hafen),
φτάσαμε στον ποταμό Ρήνο, όπου διακρίναμε το υψηλότερο κτίριο του Ντίσελντορφ, τον πύργο τηλεπικοινωνιών, το ύψος του οποίου ανέρχεται σε 240,50 μέτρα.
Μετά από έναν πολύ ευχάριστο περίπατο στις όχθες του ποταμού Ρήνου, κατευθυνθήκαμε, πάλι, προς το κέντρο της πόλης, περνώντας από την πλατεία Marktplatz, πλατεία, η οποία δημιουργήθηκε τον 14ο αιώνα και είναι το ουσιαστικό κέντρο της παλιάς πόλης (Altstadt). Στο κέντρο της πλατείας βρίσκεται το έφιππο άγαλμα του Johann Wilhelm II,
ενώ στο δυτικό και βόρειο τμήμα της Marktplatz βρίσκεται το Altes Rathaus Düsseldorf
κτίριο αρχικά ολοκληρωμένο το έτος 1573 και το οποίο συνδυάζει τα νεο - αναγεννησιακά με τα μπαρόκ στοιχεία αρχιτεκτονικής.
Συνεχίσαμε τον περίπατο στην Altstadt,
Κάποια στιγμή κουραστήκαμε, αρκετοί πείνασαν και σταματήσαμε για φαγητό στην Pizzeria Rialto,
στη συμβολή των οδών Kurze και Mertensgasse (προέκταση της Andreasstrasse), γιατί ο ένας της παρέας είναι φαν της ιταλικής κουζίνας και φαν των κόκκινων κρασιών, αλλά δυστυχώς είναι και άνθρωπος ο οποίος αντιπαθεί τη μπύρα. Ο φίλος μας ήταν σε απόλυτα λάθος χώρο. Σκεφτήκαμε όμως να του κάνουμε τη χάρη και μπήκαμε στο ιταλικό εστιατόριο, αντί να πάμε σε μπυραρία όπως θα ήταν φυσικό. Ήπιαμε ιταλικό κόκκινο κρασί από τη Σικελία αντί για altbier.
Φάγαμε και ιταλικό φαγητό.
Δεν ήταν άσχημο αλλά δεν ήταν και η καλύτερη επιλογή. Όμως δεν θέλαμε να χαλάσουμε το χατίρι του φίλου μας, ο οποίος είναι και γνώστης της Γερμανίας αφού για ένα μεγάλο μέρος της ζωής του έχει ζήσει στη Γερμανία, αλλά είναι και ειδικός σε θέματα εστίασης. Είναι άριστος με ένα πολύ μικρό μειονέκτημα. Αντιπαθεί τη μπύρα. Είναι φαν του κόκκινου κρασιού. Και για μένα η μπύρα, δεν είναι το καλύτερο ποτό. Προφανώς προτιμώ το μαλτ ουίσκι. Βέβαια μου αρέσει πολύ και η μπύρα. Και ιδιαίτερα η altbier η οποία είναι υπέροχη. Δεν σε φουσκώνει, δεν σε επηρεάζει άσχημα. Άλλωστε ο χώρος ήταν γεμάτος μπυραρίες που σου δημιουργούσε την ανάγκη να πιεις μπύρα. Αφού φάγαμε πίνοντας μερικά μπουκάλια κόκκινο κρασί, συνεχίσαμε για λίγο το περπάτημα στην παλιά πόλη, περάσαμε από τη Burgplatz, την παραποτάμια πλατεία του κάστρου
και ύστερα από λίγη ώρα, αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο μας για λίγη ξεκούραση και φρεσκάρισμα. Άλλοι επέστρεψαν με τα πόδια στο ξενοδοχείο, εγώ όμως αποφάσισα να πάρω ταξί. Ήρθαν άλλοι τρεις μαζί μου, πήραμε ταξί στο ανατολικό όριο της παλιάς πόλης και της οδού Flinger και φτάσαμε άμεσα στο ξενοδοχείο μας. Ύστερα από ολιγόωρη ξεκούραση ξεκινήσαμε (σχεδόν όλοι - κάποιοι έμειναν για ξεκούραση στο ξενοδοχείο) με τα πόδια, πάλι, προς την Altstadt. Ήταν Παρασκευή βράδυ και όταν φτάσαμε στην παλιά πόλη, αυτή δικαίωσε το όνομά της ως το μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου.
Σταματήσαμε και ήπιαμε από μια altbier και προχωρήσαμε προς το στόχο μας, ο οποίος ήταν το jazz bar Em Pöötzke, επί της οδού Mertensgasse, εντοπισμένο από την απογευματινή μας βόλτα, αφού ήταν πολύ κοντά στο ιταλικό ρεστοράν που είχαμε φάει.
Μπήκαμε μέσα στο μπαρ, δεν υπήρχε είσοδος και παραγγείλαμε μπύρες, τις οποίες έβαζαν σε ποτήρια με εκπληκτική ταχύτητα. Μου έκανε εντύπωση το πόσο φτηνές ήταν οι μπύρες (λιγότερο από 2 ευρώ το ποτήρι, ενώ παράλληλα άκουγες και έβλεπες live jazz.). Το μπαρ το κατηύθυνε με μαεστρία μια γυναίκα 55-60 ετών. Οι μπύρες ήταν από το γειτονικό ζυθοποιείο Schlösser, υπέροχες altbier.
Η live jazz μουσική ήταν υπέροχη.
Ο συνδυασμός μπύρας altbier και jazz ήταν καταπληκτικός. Υπήρχε η κατάλληλη χημεία να περάσεις καλά. Όχι όμως για όλους. Όπως προανέφερα ένας φίλος από την παρέα δεν συμπαθούσε τις μπύρες και ζήτησε κόκκινο κρασί. Η γυναίκα στο μπαρ (η οποία παρά τα χρόνια της διέθετε μεγάλη ταχύτητα στις κινήσεις της, γεμίζοντας συνεχώς ποτήρια με μπύρα) του εξήγησε με απολυτότητα, ότι το μπαρ αυτό δεν έχει δημιουργηθεί για να προσφέρει κρασί, αλλά μόνο μπύρα. Ο φίλος μας έμεινε άναυδος και δεν παρήγγειλε τίποτα. Μας λέει την αντίδραση της γυναίκας στο μπαρ κι εμείς ξεσπάσαμε σε ασυγκράτητα γέλια. Έχω μια αρχή. Όταν βρίσκομαι σε έναν τόπο δοκιμάζω τα φαγητά και πίνω κυρίως τα ποτά του τόπου. Στην Κίνα έπινα ένα περίεργο απόσταγμα με αλκοολικό βαθμό άνω των 50%, ή κινέζικα κρασιά. Στη Βραζιλία έπινα cashaca. Στην Ιρλανδία έπινα υπέροχο malt irish whiskey, συνοδευόμενο από μπύρα Guinness ή Murphy's. Στη Νέα Υόρκη έπινα κοκτέιλ. Στη Ρωσία, στη Λευκορωσία και στην Πολωνία έπινα βότκα κλπ. Απολαύσαμε για ώρα τη μουσική πίνοντας αρκετές Schlösser altbier.
Βγαίνοντας έξω από το jazz bar Em Pöötzke, η κίνηση στο "μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου" ήταν εντονότερη.
Οι υπόλοιποι της παρέας ξεκίνησαν περπατώντας προς το ξενοδοχείο. Εγώ πήγα σε ένα μπαρ και ήπια μια τελευταία μπύρα. Στη συνέχεια προχώρησα προς το γνωστό σημείο (ανατολικό άκρο της οδού Flinger) προκειμένου να πάρω ένα ταξί για να επιστρέψω στο ξενοδοχείο μου. Προχωρώντας προς την πιάτσα των ταξί μου έκανε μεγάλη εντύπωση ο μεγάλος αριθμός από irish bars με μπύρα Guinness, μέσα στο κέντρο του Ντίσελντορφ, την έδρα της altbier. Και δεν είχε περάσει ούτε μια εβδομάδα από τότε που ήμουν στο Δουβλίνο και στις pubs του Δουβλίνου με τις μπύρες Guinness. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση που στο κέντρο μιας πόλης με εκατοντάδες ζυθοποιεία, υπήρχαν irish bars.
Αλλά irish bars είχα συναντήσει παντού στον κόσμο. Σταμάτησα να το σκέφτομαι, αποχαιρέτησα το μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου,
πήρα ένα ταξί και έφτασα άμεσα στο ξενοδοχείο μου.
Η πρώτη επιχείρηση στα Ζυθοποιεία για altbier .
Ήπια την πρώτη γουλιά από το ποτήρι της μπύρας τύπου Alt και η γεύση της ήταν βελούδινη.
Όπως προανέφερα, είχαμε φτάσει στο πρώτο ζυθοποιείο για να πιούμε τις πρώτες μπύρες Alt. Φρέσκιες μπύρες, από την παραγωγή στην κατανάλωση. Κυριολεκτικά. Οι μπύρες αυτές έχουν πολύ σύντομη ημερομηνία λήξης. Ημερομηνία λήξης της τάξης των δύο ημερών. Και όπως βγαίνουν από την παραγωγή τα βαρέλια, πρέπει να μπαίνουν αμέσως στο ψυγείο. Ο σερβιτόρος έφερνε συνεχώς μπύρες, όποιοι ήθελαν έπαιρναν από ένα ποτήρι μπύρας Alt κι ο σερβιτόρος σημείωνε την κάθε μπύρα σε ένα από τα σουβέρ.
Το πρώτο ζυθοποιείο που συναντήσαμε ήταν το ζυθοποιείο Uerige. Ο καιρός ήταν καλός και τις πρώτες μπύρες τις ήπιαμε στους πάγκους στον εξωτερικό χώρο,
βλέποντας τους ντόπιους να κυκλοφορούν ευτυχείς λόγω week-end, αφού τότε ήταν Παρασκευή μεσημέρι. Αφού ήπια μερικές μπύρες, αποφάσισα να δω τον εσωτερικό χώρο του ζυθοποιείου.
Όταν βγήκα έξω, βγήκα ενθουσιασμένος, τόσο από το χώρο, όσο και από τα αποστάγματα. Προφανώς είχαμε πιει και από ένα τουλάχιστον απόσταγμα.
Βγαίνοντας από το ζυθοποιείο Uerige, κάναμε μια στάση στο επί της Berger Str πρατήριο του εργοστασίου της μουστάρδας Löwensenf
(αλσατικής καταγωγής, αλλά από το έτος 1920 το εργοστάσιο έχει έδρα το Ντίσελντορφ), με πολλές υπέροχες γεύσεις (από γεύση με μέλι έως γεύσεις πολύ καυτερές), αγοράσαμε αρκετά βαζάκια ο καθένας και συνεχίσαμε τον περίπατο στην Altstadt,
περάσαμε από το παλιό λιμάνι (alter hafen),
φτάσαμε στον ποταμό Ρήνο, όπου διακρίναμε το υψηλότερο κτίριο του Ντίσελντορφ, τον πύργο τηλεπικοινωνιών, το ύψος του οποίου ανέρχεται σε 240,50 μέτρα.
Μετά από έναν πολύ ευχάριστο περίπατο στις όχθες του ποταμού Ρήνου, κατευθυνθήκαμε, πάλι, προς το κέντρο της πόλης, περνώντας από την πλατεία Marktplatz, πλατεία, η οποία δημιουργήθηκε τον 14ο αιώνα και είναι το ουσιαστικό κέντρο της παλιάς πόλης (Altstadt). Στο κέντρο της πλατείας βρίσκεται το έφιππο άγαλμα του Johann Wilhelm II,
ενώ στο δυτικό και βόρειο τμήμα της Marktplatz βρίσκεται το Altes Rathaus Düsseldorf
κτίριο αρχικά ολοκληρωμένο το έτος 1573 και το οποίο συνδυάζει τα νεο - αναγεννησιακά με τα μπαρόκ στοιχεία αρχιτεκτονικής.
Συνεχίσαμε τον περίπατο στην Altstadt,
Κάποια στιγμή κουραστήκαμε, αρκετοί πείνασαν και σταματήσαμε για φαγητό στην Pizzeria Rialto,
στη συμβολή των οδών Kurze και Mertensgasse (προέκταση της Andreasstrasse), γιατί ο ένας της παρέας είναι φαν της ιταλικής κουζίνας και φαν των κόκκινων κρασιών, αλλά δυστυχώς είναι και άνθρωπος ο οποίος αντιπαθεί τη μπύρα. Ο φίλος μας ήταν σε απόλυτα λάθος χώρο. Σκεφτήκαμε όμως να του κάνουμε τη χάρη και μπήκαμε στο ιταλικό εστιατόριο, αντί να πάμε σε μπυραρία όπως θα ήταν φυσικό. Ήπιαμε ιταλικό κόκκινο κρασί από τη Σικελία αντί για altbier.

Φάγαμε και ιταλικό φαγητό.


Δεν ήταν άσχημο αλλά δεν ήταν και η καλύτερη επιλογή. Όμως δεν θέλαμε να χαλάσουμε το χατίρι του φίλου μας, ο οποίος είναι και γνώστης της Γερμανίας αφού για ένα μεγάλο μέρος της ζωής του έχει ζήσει στη Γερμανία, αλλά είναι και ειδικός σε θέματα εστίασης. Είναι άριστος με ένα πολύ μικρό μειονέκτημα. Αντιπαθεί τη μπύρα. Είναι φαν του κόκκινου κρασιού. Και για μένα η μπύρα, δεν είναι το καλύτερο ποτό. Προφανώς προτιμώ το μαλτ ουίσκι. Βέβαια μου αρέσει πολύ και η μπύρα. Και ιδιαίτερα η altbier η οποία είναι υπέροχη. Δεν σε φουσκώνει, δεν σε επηρεάζει άσχημα. Άλλωστε ο χώρος ήταν γεμάτος μπυραρίες που σου δημιουργούσε την ανάγκη να πιεις μπύρα. Αφού φάγαμε πίνοντας μερικά μπουκάλια κόκκινο κρασί, συνεχίσαμε για λίγο το περπάτημα στην παλιά πόλη, περάσαμε από τη Burgplatz, την παραποτάμια πλατεία του κάστρου
και ύστερα από λίγη ώρα, αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο μας για λίγη ξεκούραση και φρεσκάρισμα. Άλλοι επέστρεψαν με τα πόδια στο ξενοδοχείο, εγώ όμως αποφάσισα να πάρω ταξί. Ήρθαν άλλοι τρεις μαζί μου, πήραμε ταξί στο ανατολικό όριο της παλιάς πόλης και της οδού Flinger και φτάσαμε άμεσα στο ξενοδοχείο μας. Ύστερα από ολιγόωρη ξεκούραση ξεκινήσαμε (σχεδόν όλοι - κάποιοι έμειναν για ξεκούραση στο ξενοδοχείο) με τα πόδια, πάλι, προς την Altstadt. Ήταν Παρασκευή βράδυ και όταν φτάσαμε στην παλιά πόλη, αυτή δικαίωσε το όνομά της ως το μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου.
Σταματήσαμε και ήπιαμε από μια altbier και προχωρήσαμε προς το στόχο μας, ο οποίος ήταν το jazz bar Em Pöötzke, επί της οδού Mertensgasse, εντοπισμένο από την απογευματινή μας βόλτα, αφού ήταν πολύ κοντά στο ιταλικό ρεστοράν που είχαμε φάει.
Μπήκαμε μέσα στο μπαρ, δεν υπήρχε είσοδος και παραγγείλαμε μπύρες, τις οποίες έβαζαν σε ποτήρια με εκπληκτική ταχύτητα. Μου έκανε εντύπωση το πόσο φτηνές ήταν οι μπύρες (λιγότερο από 2 ευρώ το ποτήρι, ενώ παράλληλα άκουγες και έβλεπες live jazz.). Το μπαρ το κατηύθυνε με μαεστρία μια γυναίκα 55-60 ετών. Οι μπύρες ήταν από το γειτονικό ζυθοποιείο Schlösser, υπέροχες altbier.
Η live jazz μουσική ήταν υπέροχη.
Ο συνδυασμός μπύρας altbier και jazz ήταν καταπληκτικός. Υπήρχε η κατάλληλη χημεία να περάσεις καλά. Όχι όμως για όλους. Όπως προανέφερα ένας φίλος από την παρέα δεν συμπαθούσε τις μπύρες και ζήτησε κόκκινο κρασί. Η γυναίκα στο μπαρ (η οποία παρά τα χρόνια της διέθετε μεγάλη ταχύτητα στις κινήσεις της, γεμίζοντας συνεχώς ποτήρια με μπύρα) του εξήγησε με απολυτότητα, ότι το μπαρ αυτό δεν έχει δημιουργηθεί για να προσφέρει κρασί, αλλά μόνο μπύρα. Ο φίλος μας έμεινε άναυδος και δεν παρήγγειλε τίποτα. Μας λέει την αντίδραση της γυναίκας στο μπαρ κι εμείς ξεσπάσαμε σε ασυγκράτητα γέλια. Έχω μια αρχή. Όταν βρίσκομαι σε έναν τόπο δοκιμάζω τα φαγητά και πίνω κυρίως τα ποτά του τόπου. Στην Κίνα έπινα ένα περίεργο απόσταγμα με αλκοολικό βαθμό άνω των 50%, ή κινέζικα κρασιά. Στη Βραζιλία έπινα cashaca. Στην Ιρλανδία έπινα υπέροχο malt irish whiskey, συνοδευόμενο από μπύρα Guinness ή Murphy's. Στη Νέα Υόρκη έπινα κοκτέιλ. Στη Ρωσία, στη Λευκορωσία και στην Πολωνία έπινα βότκα κλπ. Απολαύσαμε για ώρα τη μουσική πίνοντας αρκετές Schlösser altbier.
Βγαίνοντας έξω από το jazz bar Em Pöötzke, η κίνηση στο "μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου" ήταν εντονότερη.
Οι υπόλοιποι της παρέας ξεκίνησαν περπατώντας προς το ξενοδοχείο. Εγώ πήγα σε ένα μπαρ και ήπια μια τελευταία μπύρα. Στη συνέχεια προχώρησα προς το γνωστό σημείο (ανατολικό άκρο της οδού Flinger) προκειμένου να πάρω ένα ταξί για να επιστρέψω στο ξενοδοχείο μου. Προχωρώντας προς την πιάτσα των ταξί μου έκανε μεγάλη εντύπωση ο μεγάλος αριθμός από irish bars με μπύρα Guinness, μέσα στο κέντρο του Ντίσελντορφ, την έδρα της altbier. Και δεν είχε περάσει ούτε μια εβδομάδα από τότε που ήμουν στο Δουβλίνο και στις pubs του Δουβλίνου με τις μπύρες Guinness. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση που στο κέντρο μιας πόλης με εκατοντάδες ζυθοποιεία, υπήρχαν irish bars.
Αλλά irish bars είχα συναντήσει παντού στον κόσμο. Σταμάτησα να το σκέφτομαι, αποχαιρέτησα το μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου,
πήρα ένα ταξί και έφτασα άμεσα στο ξενοδοχείο μου.