dimosf
Member
- Μηνύματα
- 2.302
- Likes
- 5.905
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο.
- Κεφάλαιο 3ο
- Κεφάλαιο 4ο
- Κεφάλαιο 5ο
- Κεφάλαιο 6ο
- Κεφάλαιο 7ο
- Κεφάλαιο 8ο]
- Κεφάλαιο 9ο
- Κεφάλαιο 10ο
- Κεφάλαιο 11ο
- Κεφάλαιο 12ο]
- Κεφάλαιο 13ο
- Κεφάλαιο 14ο
- Κεφάλαιο 15ο
- Κεφάλαιο 16ο
- Κεφάλαιο 17ο
- Κεφάλαιο 18ο
- Κεφάλαιο 19ο
- Κεφάλαιο 20ο
- Κεφάλαιο 21ο
- Κεφάλαιο 22ο
- Κεφάλαιο 23ο
- Κεφάλαιο 24ο
- Κεφάλαιο 25ο
- Κεφάλαιο 26ο
- Κεφάλαιο 27ο
- Κεφάλαιο 28ο
- Κεφάλαιο 29ο
- Κεφάλαιο 30ο
- Κεφάλαιο 31ο
- Κεφάλαιο 32ο
- Κεφάλαιο 33ο
- Κεφάλαιο 34ο
- Κεφάλαιο 35ο
- Κεφάλαιο 36ο
- Κεφάλαιο 37ο
- Κεφάλαιο 38ο
- Κεφάλαιο 39ο
2. Βουλγαρία- Τουρκία.
21 Ιουλίου-1 Αυγούστου 2012
Έλατα και λίμνες στην καρδιά της Βόρειας Ροδόπης!
(21 Ιουλίου 2012)
Ήταν το 1984, όταν έβγαλα για πρώτη φορά διαβατήριο και πήρα από την τράπεζα το επιτρεπόμενο συνάλλαγμα των 250 δολαρίων. Το καλοκαίρι εκείνο βγήκα για πρώτη φορά από την Ελλάδα με προορισμό τη Βουλγαρία (Σόφια, Φιλιππούπολη, Μπόροβετς). Μου άρεσαν όλα σε εκείνο το ταξίδι. Που νάξερα τότε πως ήταν μοναδική η ευκαιρία που μου παρουσιάστηκε να δω μια χώρα του Υπαρκτού Σοσιαλισμού, μιας και σχεδόν όλες θα κατέρρεαν λίγα χρόνια μετά.
Μετά από 21 χρόνια πήγα και πάλι, συνοδεύοντας μαθητές που επισκέπτονταν σχολείο της Σόφιας. Πήγαμε τότε επίσης Φιλιππούπολη, Νέσεμπαρ, Βάρνα, Βέλικο Τάρνοβο, Σαντάνσκι και Μέλνικ. Είδα πολλές αλλαγές από την πρώτη φορά, άλλες θετικές αλλά δυστυχώς οι περισσότερες αρνητικές.
Έτσι το φετινό μας ταξίδι είναι το τρίτο για μένα στους γείτονες. Τα περισσότερα μέρη όμως θα τα βλέπαμε για πρώτη φορά.
Ξεκινήσαμε το πρωί με προορισμό την Φιλιππούπολη ( Plovdiv). Στο GPS βάλαμε διαδρομή μέσω του συνοριακού σταθμού Εξοχής Δράμας. Η διαδρομή αυτή θα μας έφερνε στην καρδιά της Βουλγαρικής Ροδόπης.
Μετά τη Δράμα αρχίσαμε να ανεβαίνουμε και το τοπίο να γίνεται ενδιαφέρον, με πιο ωραίο τα κομμάτι πριν το Νευροκόπι.
Οι διατυπώσεις στους συνοριακούς σταθμούς ήταν τυπικές και γρήγορες. Μπαίνοντας η Βουλγαρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η νέου τύπου ταυτότητα αρκεί για να περάσει κανείς στη γειτονική χώρα. Πληρώσαμε 5 ΕΥΡΩ για τη βινιέτα 7 ημερών, και ο τελωνειακός σε άψογα ελληνικά, όταν του είπαμε πως θα μείνουμε 12 μέρες, μας πρότεινε αντί να αγοράσουμε τη μηνιαία που στοίχιζε περίπου 12,50 ΕΥΡΩ, να αγοράσουμε από βενζινάδικο άλλη μία των 5 όταν θα έληγε η πρώτη, όπως και κάναμε.
Το ταξίδι μας στη Βουλγαρία μόλις είχε αρχίσει. Οι δρόμοι στενοί, επαρχιακοί και ποιοτικά πολύ κακοί. Τα χωριά, καπνοχώρια και μίζερα. Φτώχια παντού. Φαίνεται πως το έχει η μοίρα των χωριών που βρίσκονται σε διάφορα σημεία των Βαλκανικών συνόρων, αδιάφορο από ποια μεριά. Η πορεία μας ήταν βορειοανατολική και σε λίγο αρχίσαμε να ανηφορίζουμε. Το τοπίο αρχίζει σιγά-σιγά να γίνεται ενδιαφέρον για να γίνει λίγες ώρες αργότερα μεγαλειώδες. Αλλά όλα με τη σειρά τους.
Καμιά ώρα μετά τα σύνορα μπήκαμε στη μικρή πόλη Satovtsa. Ο πρώτος οικισμός που θα μπορούσα να χαρακτηρίσω όμορφο. Ένα ποταμάκι στη μέση, με κάμποσα γεφυράκια, πολλά πέτρινα, να βοηθούν στην επικοινωνία, και έλατα, που εδώ και λίγη ώρα είχαν κάνει την εμφάνισή τους. Μια πράσινη πλατεία ήταν πρόκληση και πρόσκληση για μια στάση και ένα καφέ. Γύρω από την πλατεία μερικά καφενεία και εμείς διαλέξαμε το πρώτο, μιας και είχε «παχιά» σκιά.
Στην πλατεία ένα μνημείο σε ύφος «σοσιαλιστικού ρεαλισμού» και μια τεράστια κλαίουσα στην σκιά της οποίας κάμποσοι ηλικιωμένοι απολάμβαναν δροσιά και κουβεντούλα.
Μετά το ομολογουμένως εξαιρετικό εσπρεσάκι, που κόστιζε το ιλιγγιώδες ποσό των 0,70 Λέβα (1 Ευρώ =1,96 Λέβα), δηλαδή περίπου 35 λεπτά του Ευρώ (!!!!!!!), ήρθε η ώρα να φουλάρουμε για πρώτη φορά στη Βουλγαρία. 2,61 Λέβα το λίτρο η 95άρα αμόλυβδη (οι τιμές που θα βρίσκαμε όλες τις επόμενες μέρες κυμαίνονταν από 2,60-2,70 Λέβα ενώ το ντήζελ ήταν από 2,68-2,80 Λέβα το λίτρο).
Τώρα πια κινούμασταν σε υψόμετρο πάνω από τα 1000 μέτρα και το τοπίο ήταν υπέροχο. Οι δρόμοι το ίδιο κακοί και όσο ανεβαίναμε, χειροτέρευαν. Φτάσαμε στην πόλη Dospat, που ήταν φανερό ότι ζει από τα εργοστάσια επεξεργασίας ξύλου και περνώντας την, είδαμε την ομώνυμη λίμνη.
Τεχνητή και πολύ εντυπωσιακή, μιας και στεφανώνεται από πυκνή βλάστηση, κυρίως από έλατα. Τα έλατα, κυριολεκτικά, «βούταγαν» στο νερό. Πολλά αυτοκίνητα ήταν σταματημένα σε ένα πάρκινγκ, από όπου η θέα στη λίμνη με τα νησάκια της είναι μαγευτική. Εκεί σταθήκαμε κι εμείς να θαυμάσουμε και να φωτογραφίσουμε. Κατεβήκαμε και κάτω στον παραλίμνιο δρόμο, όπου όμως δεν είναι τόσο εντυπωσιακά όσο από την προηγούμενη θέση.
Συνεχίζουμε τώρα σε ένα δρόμο με απίστευτα πολλές λακκούβες. Στην πραγματικότητα πρόκειται για λακκούβες με λίγο δρόμο. Η ταχύτητα δεν ξεπερνά, κατά μέσο όρο, τα 15 χμ την ώρα (!!!!) Η ποιότητα του δρόμου είναι αντίστροφα ανάλογη της ομορφιάς του τοπίου. Έχουμε φτάσει, και ξεπερνάμε τα 1500 μέτρα. Το δάσος ανεπανάληπτο. Πίστεψα (ο αφελής) πως ήταν το ωραιότερο ορεινό τοπίο που θα μου πρόσφερε η Βουλγαρία. Που νάξερα!
Σε λίγο μέσα στο πυκνό δάσος άρχισε και πάλι να φαίνεται νερό δίπλα μας. Αποδείχτηκε πως ήταν μια ανεπανάληπτης ομορφιάς λίμνη. Δεν έμοιαζε για τεχνητή, αλλά πάλι δεν μπορώ να είμαι σίγουρος. Ο χάρτης που αγόρασα δύο μέρες μετά μου είπε πως την λένε ShirokaPoliana.
Στις όχθες της κόσμος κατασκηνώνει ή βάζει τα τροχόσπιτά του και επιδίδεται σε διάφορες δραστηριότητες με κυρίαρχη το ψάρεμα. Υπάρχουν και κάποια ξενοδοχεία, μιας κάποιας ηλικίας και σχετικής εγκατάλειψης.
Ο άθλιος δρόμος συνέχισε ακόμα χειρότερος. Ένα συνεργείο που δούλευε και ένα κομμάτι ολοκαίνουριου ασφάλτου μας έδωσε ελπίδες αλλά φευ! Φρούδες! Σε λίγο τα πράγματα γίνανε ακόμα χειρότερα! Έτσι για 25 χμ κάναμε μία ώρα και 20 λεπτά (!!!!!). Μιας όμως και πηγαίναμε τόσο αργά, απολαύσαμε και το τοπίο όσο δεν έπαιρνε. Ουδέν κακόν αμιγές καλού, λοιπόν! Μια δυο στάσεις για λίγες φωτογραφίες ήταν απαραίτητες. Και φυσικά δεν είπαμε όχι.
Λίγα χιλιόμετρα παρακάτω φτάσαμε σε ένα φράγμα.
Άλλη μια εντυπωσιακή λίμνη μέσα στο πυκνό δάσος. Είμαστε ακόμα στα 1500 περίπου μέτρα. Πίστεψα πως είχαμε φτάσει στη λίμνη Batak. Κάναμε και εδώ μια μικρή στάση και συνεχίσαμε. Αρχίσαμε να κατηφορίζουμε τώρα και 25 περίπου χμ μετά φτάσαμε στην πόλη Batak και μια πινακίδα που έδειχνε προς τη λίμνη μας έδωσε να καταλάβουμε πως η λίμνη που είχαμε περάσει ήταν άλλη. Ο χάρτης δύο μέρες μετά, μου είπε πως είναι η λίμνη GoliamBeglick.
Αποφασίσαμε να μην πάμε στη λίμνη Batak, που είναι μια μεγάλη τεχνητή λίμνη και να κάτσουμε στην πόλη, να τσιμπήσουμε κάτι, μιας και το μεσημέρι είχε περάσει και τα στομάχια μας διαμαρτύρονταν και έτσι φτάσαμε στην κεντρική πλατεία, που εκείνη την ώρα ήταν σχεδόν έρημη. Ένα καφέ στο ισόγειο ενός μεγάλου κτιρίου και ένα μικρό μαγαζάκι στο διπλανό στενό που σέρβιρε χοτντόγκ και σάντουιτς, ήταν ανοικτά εκείνη την ώρα. Εκεί, στη σκιά και τη στοιχειώδη δροσιά κάτσαμε κι εμείς.
Η μικρή αυτή πόλη συνδέεται άμεσα με την αποτυχημένη εξέγερση των Βουλγάρων κατά των Τούρκων τον Απρίλη του 1876. Οι Τούρκοι έσφαξαν γύρω στα 6000 άτομα στην πόλη αυτή, πολλά γυναικόπαιδα. Πρόκειται λοιπόν, για μια «Μαρτυρική» πόλη.
Στην πλατεία ένα γύρω είναι κάποια κτίρια που σχετίζονται με εκείνα τα γεγονότα, όπως ο κεντρικός ναός μέσα στον οποίο βρήκαν μαρτυρικό θάνατο 2000 άνθρωποι.
Μπορεί κανείς να δει το πηγάδι που προσπάθησαν, σύμφωνα με την παράδοση, να ανοίξουν με τα χέρια τους οι μανάδες για να δώσουν νερό στα παιδιά τους, και τις δύο λάρνακες με οστά και κρανία εκείνων των θυμάτων.
Απέναντι από το ναό είναι το ιστορικό μουσείο, τα εκθέματα του οποίου αφορούν κατά κύριο λόγο εκείνα τα γεγονότα, αλλά, σύμφωνα με τον οδηγό μου οι επεξηγήσεις είναι όλες στα Βουλγάρικα, οπότε και εμείς δεν πήγαμε. Μερικά ακόμα ενδιαφέροντα κτίρια, αγάλματα και μνημεία, κοσμούν την πλατεία που έχει και αρκετό πράσινο.
Μετά το κολατσιό μας πήγαμε να επισκεφθούμε την εκκλησία και αφού βγάλαμε και λίγες ακόμα φωτογραφίες συνεχίσαμε το ταξίδι μας. Η Ροδόπη τώρα έδινε τη θέση της στην μεγάλη, κεντρική πεδιάδα της χώρας. Ο δρόμος έγινε καλύτερος αλλά σε καμιά περίπτωση καλός. Περάσαμε την πόλη Peshtera και λίγα χιλιόμετρα μετά φτάσαμε στην πόλη Pazardzhik και τον κεντρικό δρόμο που έρχεται από τη Σόφια. Εδώ, αν και δεν πρόκειται για δρόμο της προκοπής, κινηθήκαμε σχετικά γρήγορα και το απόγευμα φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας στο Plovdiv, έχοντας ταξιδέψει για περίπου 330 χμ από την Ασπροβάλτα. Μετά τις διατυπώσεις ανεβάσαμε πράγματα, κάναμε ένα μπάνιο και ξαπλώσαμε λίγο να ξεκουραστούμε.
Βραδάκι πια, με τα πόδια, φτάσαμε στην κεντρική πλατεία της πόλης, και κάτσαμε σε ένα εστιατόριο.
Καλώς ήρθαμε στη Βουλγαρία!
(το ταξίδι συνεχίζεται…)
21 Ιουλίου-1 Αυγούστου 2012
Έλατα και λίμνες στην καρδιά της Βόρειας Ροδόπης!
(21 Ιουλίου 2012)
Ήταν το 1984, όταν έβγαλα για πρώτη φορά διαβατήριο και πήρα από την τράπεζα το επιτρεπόμενο συνάλλαγμα των 250 δολαρίων. Το καλοκαίρι εκείνο βγήκα για πρώτη φορά από την Ελλάδα με προορισμό τη Βουλγαρία (Σόφια, Φιλιππούπολη, Μπόροβετς). Μου άρεσαν όλα σε εκείνο το ταξίδι. Που νάξερα τότε πως ήταν μοναδική η ευκαιρία που μου παρουσιάστηκε να δω μια χώρα του Υπαρκτού Σοσιαλισμού, μιας και σχεδόν όλες θα κατέρρεαν λίγα χρόνια μετά.
Μετά από 21 χρόνια πήγα και πάλι, συνοδεύοντας μαθητές που επισκέπτονταν σχολείο της Σόφιας. Πήγαμε τότε επίσης Φιλιππούπολη, Νέσεμπαρ, Βάρνα, Βέλικο Τάρνοβο, Σαντάνσκι και Μέλνικ. Είδα πολλές αλλαγές από την πρώτη φορά, άλλες θετικές αλλά δυστυχώς οι περισσότερες αρνητικές.
Έτσι το φετινό μας ταξίδι είναι το τρίτο για μένα στους γείτονες. Τα περισσότερα μέρη όμως θα τα βλέπαμε για πρώτη φορά.
Ξεκινήσαμε το πρωί με προορισμό την Φιλιππούπολη ( Plovdiv). Στο GPS βάλαμε διαδρομή μέσω του συνοριακού σταθμού Εξοχής Δράμας. Η διαδρομή αυτή θα μας έφερνε στην καρδιά της Βουλγαρικής Ροδόπης.
Μετά τη Δράμα αρχίσαμε να ανεβαίνουμε και το τοπίο να γίνεται ενδιαφέρον, με πιο ωραίο τα κομμάτι πριν το Νευροκόπι.
Οι διατυπώσεις στους συνοριακούς σταθμούς ήταν τυπικές και γρήγορες. Μπαίνοντας η Βουλγαρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η νέου τύπου ταυτότητα αρκεί για να περάσει κανείς στη γειτονική χώρα. Πληρώσαμε 5 ΕΥΡΩ για τη βινιέτα 7 ημερών, και ο τελωνειακός σε άψογα ελληνικά, όταν του είπαμε πως θα μείνουμε 12 μέρες, μας πρότεινε αντί να αγοράσουμε τη μηνιαία που στοίχιζε περίπου 12,50 ΕΥΡΩ, να αγοράσουμε από βενζινάδικο άλλη μία των 5 όταν θα έληγε η πρώτη, όπως και κάναμε.
Το ταξίδι μας στη Βουλγαρία μόλις είχε αρχίσει. Οι δρόμοι στενοί, επαρχιακοί και ποιοτικά πολύ κακοί. Τα χωριά, καπνοχώρια και μίζερα. Φτώχια παντού. Φαίνεται πως το έχει η μοίρα των χωριών που βρίσκονται σε διάφορα σημεία των Βαλκανικών συνόρων, αδιάφορο από ποια μεριά. Η πορεία μας ήταν βορειοανατολική και σε λίγο αρχίσαμε να ανηφορίζουμε. Το τοπίο αρχίζει σιγά-σιγά να γίνεται ενδιαφέρον για να γίνει λίγες ώρες αργότερα μεγαλειώδες. Αλλά όλα με τη σειρά τους.
Καμιά ώρα μετά τα σύνορα μπήκαμε στη μικρή πόλη Satovtsa. Ο πρώτος οικισμός που θα μπορούσα να χαρακτηρίσω όμορφο. Ένα ποταμάκι στη μέση, με κάμποσα γεφυράκια, πολλά πέτρινα, να βοηθούν στην επικοινωνία, και έλατα, που εδώ και λίγη ώρα είχαν κάνει την εμφάνισή τους. Μια πράσινη πλατεία ήταν πρόκληση και πρόσκληση για μια στάση και ένα καφέ. Γύρω από την πλατεία μερικά καφενεία και εμείς διαλέξαμε το πρώτο, μιας και είχε «παχιά» σκιά.

Στην πλατεία ένα μνημείο σε ύφος «σοσιαλιστικού ρεαλισμού» και μια τεράστια κλαίουσα στην σκιά της οποίας κάμποσοι ηλικιωμένοι απολάμβαναν δροσιά και κουβεντούλα.
Μετά το ομολογουμένως εξαιρετικό εσπρεσάκι, που κόστιζε το ιλιγγιώδες ποσό των 0,70 Λέβα (1 Ευρώ =1,96 Λέβα), δηλαδή περίπου 35 λεπτά του Ευρώ (!!!!!!!), ήρθε η ώρα να φουλάρουμε για πρώτη φορά στη Βουλγαρία. 2,61 Λέβα το λίτρο η 95άρα αμόλυβδη (οι τιμές που θα βρίσκαμε όλες τις επόμενες μέρες κυμαίνονταν από 2,60-2,70 Λέβα ενώ το ντήζελ ήταν από 2,68-2,80 Λέβα το λίτρο).
Τώρα πια κινούμασταν σε υψόμετρο πάνω από τα 1000 μέτρα και το τοπίο ήταν υπέροχο. Οι δρόμοι το ίδιο κακοί και όσο ανεβαίναμε, χειροτέρευαν. Φτάσαμε στην πόλη Dospat, που ήταν φανερό ότι ζει από τα εργοστάσια επεξεργασίας ξύλου και περνώντας την, είδαμε την ομώνυμη λίμνη.

Τεχνητή και πολύ εντυπωσιακή, μιας και στεφανώνεται από πυκνή βλάστηση, κυρίως από έλατα. Τα έλατα, κυριολεκτικά, «βούταγαν» στο νερό. Πολλά αυτοκίνητα ήταν σταματημένα σε ένα πάρκινγκ, από όπου η θέα στη λίμνη με τα νησάκια της είναι μαγευτική. Εκεί σταθήκαμε κι εμείς να θαυμάσουμε και να φωτογραφίσουμε. Κατεβήκαμε και κάτω στον παραλίμνιο δρόμο, όπου όμως δεν είναι τόσο εντυπωσιακά όσο από την προηγούμενη θέση.
Συνεχίζουμε τώρα σε ένα δρόμο με απίστευτα πολλές λακκούβες. Στην πραγματικότητα πρόκειται για λακκούβες με λίγο δρόμο. Η ταχύτητα δεν ξεπερνά, κατά μέσο όρο, τα 15 χμ την ώρα (!!!!) Η ποιότητα του δρόμου είναι αντίστροφα ανάλογη της ομορφιάς του τοπίου. Έχουμε φτάσει, και ξεπερνάμε τα 1500 μέτρα. Το δάσος ανεπανάληπτο. Πίστεψα (ο αφελής) πως ήταν το ωραιότερο ορεινό τοπίο που θα μου πρόσφερε η Βουλγαρία. Που νάξερα!
Σε λίγο μέσα στο πυκνό δάσος άρχισε και πάλι να φαίνεται νερό δίπλα μας. Αποδείχτηκε πως ήταν μια ανεπανάληπτης ομορφιάς λίμνη. Δεν έμοιαζε για τεχνητή, αλλά πάλι δεν μπορώ να είμαι σίγουρος. Ο χάρτης που αγόρασα δύο μέρες μετά μου είπε πως την λένε ShirokaPoliana.

Στις όχθες της κόσμος κατασκηνώνει ή βάζει τα τροχόσπιτά του και επιδίδεται σε διάφορες δραστηριότητες με κυρίαρχη το ψάρεμα. Υπάρχουν και κάποια ξενοδοχεία, μιας κάποιας ηλικίας και σχετικής εγκατάλειψης.
Ο άθλιος δρόμος συνέχισε ακόμα χειρότερος. Ένα συνεργείο που δούλευε και ένα κομμάτι ολοκαίνουριου ασφάλτου μας έδωσε ελπίδες αλλά φευ! Φρούδες! Σε λίγο τα πράγματα γίνανε ακόμα χειρότερα! Έτσι για 25 χμ κάναμε μία ώρα και 20 λεπτά (!!!!!). Μιας όμως και πηγαίναμε τόσο αργά, απολαύσαμε και το τοπίο όσο δεν έπαιρνε. Ουδέν κακόν αμιγές καλού, λοιπόν! Μια δυο στάσεις για λίγες φωτογραφίες ήταν απαραίτητες. Και φυσικά δεν είπαμε όχι.
Λίγα χιλιόμετρα παρακάτω φτάσαμε σε ένα φράγμα.

Άλλη μια εντυπωσιακή λίμνη μέσα στο πυκνό δάσος. Είμαστε ακόμα στα 1500 περίπου μέτρα. Πίστεψα πως είχαμε φτάσει στη λίμνη Batak. Κάναμε και εδώ μια μικρή στάση και συνεχίσαμε. Αρχίσαμε να κατηφορίζουμε τώρα και 25 περίπου χμ μετά φτάσαμε στην πόλη Batak και μια πινακίδα που έδειχνε προς τη λίμνη μας έδωσε να καταλάβουμε πως η λίμνη που είχαμε περάσει ήταν άλλη. Ο χάρτης δύο μέρες μετά, μου είπε πως είναι η λίμνη GoliamBeglick.
Αποφασίσαμε να μην πάμε στη λίμνη Batak, που είναι μια μεγάλη τεχνητή λίμνη και να κάτσουμε στην πόλη, να τσιμπήσουμε κάτι, μιας και το μεσημέρι είχε περάσει και τα στομάχια μας διαμαρτύρονταν και έτσι φτάσαμε στην κεντρική πλατεία, που εκείνη την ώρα ήταν σχεδόν έρημη. Ένα καφέ στο ισόγειο ενός μεγάλου κτιρίου και ένα μικρό μαγαζάκι στο διπλανό στενό που σέρβιρε χοτντόγκ και σάντουιτς, ήταν ανοικτά εκείνη την ώρα. Εκεί, στη σκιά και τη στοιχειώδη δροσιά κάτσαμε κι εμείς.
Η μικρή αυτή πόλη συνδέεται άμεσα με την αποτυχημένη εξέγερση των Βουλγάρων κατά των Τούρκων τον Απρίλη του 1876. Οι Τούρκοι έσφαξαν γύρω στα 6000 άτομα στην πόλη αυτή, πολλά γυναικόπαιδα. Πρόκειται λοιπόν, για μια «Μαρτυρική» πόλη.

Στην πλατεία ένα γύρω είναι κάποια κτίρια που σχετίζονται με εκείνα τα γεγονότα, όπως ο κεντρικός ναός μέσα στον οποίο βρήκαν μαρτυρικό θάνατο 2000 άνθρωποι.

Μπορεί κανείς να δει το πηγάδι που προσπάθησαν, σύμφωνα με την παράδοση, να ανοίξουν με τα χέρια τους οι μανάδες για να δώσουν νερό στα παιδιά τους, και τις δύο λάρνακες με οστά και κρανία εκείνων των θυμάτων.

Απέναντι από το ναό είναι το ιστορικό μουσείο, τα εκθέματα του οποίου αφορούν κατά κύριο λόγο εκείνα τα γεγονότα, αλλά, σύμφωνα με τον οδηγό μου οι επεξηγήσεις είναι όλες στα Βουλγάρικα, οπότε και εμείς δεν πήγαμε. Μερικά ακόμα ενδιαφέροντα κτίρια, αγάλματα και μνημεία, κοσμούν την πλατεία που έχει και αρκετό πράσινο.
Μετά το κολατσιό μας πήγαμε να επισκεφθούμε την εκκλησία και αφού βγάλαμε και λίγες ακόμα φωτογραφίες συνεχίσαμε το ταξίδι μας. Η Ροδόπη τώρα έδινε τη θέση της στην μεγάλη, κεντρική πεδιάδα της χώρας. Ο δρόμος έγινε καλύτερος αλλά σε καμιά περίπτωση καλός. Περάσαμε την πόλη Peshtera και λίγα χιλιόμετρα μετά φτάσαμε στην πόλη Pazardzhik και τον κεντρικό δρόμο που έρχεται από τη Σόφια. Εδώ, αν και δεν πρόκειται για δρόμο της προκοπής, κινηθήκαμε σχετικά γρήγορα και το απόγευμα φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας στο Plovdiv, έχοντας ταξιδέψει για περίπου 330 χμ από την Ασπροβάλτα. Μετά τις διατυπώσεις ανεβάσαμε πράγματα, κάναμε ένα μπάνιο και ξαπλώσαμε λίγο να ξεκουραστούμε.
Βραδάκι πια, με τα πόδια, φτάσαμε στην κεντρική πλατεία της πόλης, και κάτσαμε σε ένα εστιατόριο.
Καλώς ήρθαμε στη Βουλγαρία!
(το ταξίδι συνεχίζεται…)
Attachments
-
91,8 KB Προβολές: 32
-
111,6 KB Προβολές: 25
-
100,4 KB Προβολές: 25
-
209,2 KB Προβολές: 26
-
116,5 KB Προβολές: 26
-
105,7 KB Προβολές: 21
-
156,5 KB Προβολές: 23
-
132,4 KB Προβολές: 28
-
84,7 KB Προβολές: 21
-
91,9 KB Προβολές: 26
-
60,8 KB Προβολές: 24
-
93,4 KB Προβολές: 21
-
77,9 KB Προβολές: 27
-
78,9 KB Προβολές: 20
-
138,4 KB Προβολές: 21
-
87,4 KB Προβολές: 26
-
76,4 KB Προβολές: 27
-
191,9 KB Προβολές: 26
-
173,7 KB Προβολές: 24
-
123,3 KB Προβολές: 21
-
167,4 KB Προβολές: 30
-
214,1 KB Προβολές: 25
-
179,7 KB Προβολές: 24
-
156,3 KB Προβολές: 22
-
102,7 KB Προβολές: 25
-
85,2 KB Προβολές: 24
-
141 KB Προβολές: 29
-
89,9 KB Προβολές: 19
-
156,7 KB Προβολές: 26
-
108,3 KB Προβολές: 22
-
126,7 KB Προβολές: 25
-
109,1 KB Προβολές: 30
-
133,2 KB Προβολές: 25
-
129,6 KB Προβολές: 35
-
143,8 KB Προβολές: 27
-
136,4 KB Προβολές: 24
-
136,1 KB Προβολές: 25
-
144,9 KB Προβολές: 32
-
137,6 KB Προβολές: 24
-
125,1 KB Προβολές: 27
-
126 KB Προβολές: 25
-
167,7 KB Προβολές: 26
-
81,5 KB Προβολές: 31
-
132,7 KB Προβολές: 26
-
121,2 KB Προβολές: 23
-
100,2 KB Προβολές: 29
-
124,1 KB Προβολές: 26
-
113,2 KB Προβολές: 29
-
116,4 KB Προβολές: 25
-
109,2 KB Προβολές: 26
-
136,8 KB Προβολές: 27
-
164,7 KB Προβολές: 25
-
150,9 KB Προβολές: 25
-
118 KB Προβολές: 26
-
134,4 KB Προβολές: 25
-
98,4 KB Προβολές: 26
-
109,1 KB Προβολές: 23
-
103,6 KB Προβολές: 30
-
129,3 KB Προβολές: 26
-
77,1 KB Προβολές: 26
-
117,5 KB Προβολές: 33
-
148,3 KB Προβολές: 24
-
141,8 KB Προβολές: 24
-
109,7 KB Προβολές: 28
-
72,5 KB Προβολές: 29
-
186,2 KB Προβολές: 30
-
162,2 KB Προβολές: 25
-
122,4 KB Προβολές: 26
-
89,5 KB Προβολές: 24
-
84,5 KB Προβολές: 24
-
123,4 KB Προβολές: 27
-
98,1 KB Προβολές: 24
-
102,1 KB Προβολές: 29
-
136,3 KB Προβολές: 25
-
126,6 KB Προβολές: 22
-
147,3 KB Προβολές: 27
-
121,5 KB Προβολές: 29
-
109,8 KB Προβολές: 25
-
90,5 KB Προβολές: 27
-
147,7 KB Προβολές: 27
-
129,5 KB Προβολές: 25
-
92,2 KB Προβολές: 29
-
158,6 KB Προβολές: 29
-
168,4 KB Προβολές: 26
-
127,6 KB Προβολές: 30
-
110,5 KB Προβολές: 26
-
93,4 KB Προβολές: 25
-
153,2 KB Προβολές: 24
-
110 KB Προβολές: 23
-
86,8 KB Προβολές: 25
-
95,5 KB Προβολές: 26
-
102,3 KB Προβολές: 26
-
159,8 KB Προβολές: 27
-
170,7 KB Προβολές: 26
-
85,2 KB Προβολές: 26
-
148,7 KB Προβολές: 24
-
169,3 KB Προβολές: 26
-
65 KB Προβολές: 27
-
70,3 KB Προβολές: 26
-
91,5 KB Προβολές: 27
-
82,4 KB Προβολές: 24
-
81,3 KB Προβολές: 25
-
93,4 KB Προβολές: 26
-
132,4 KB Προβολές: 25
-
130,5 KB Προβολές: 29
-
155,6 KB Προβολές: 25
-
138,1 KB Προβολές: 25
-
84,1 KB Προβολές: 29
-
135,4 KB Προβολές: 26
-
113,6 KB Προβολές: 25
-
120,8 KB Προβολές: 23
-
84,7 KB Προβολές: 23
-
146,8 KB Προβολές: 28
-
81,6 KB Προβολές: 27
-
103 KB Προβολές: 30
-
170,3 KB Προβολές: 31
-
127,5 KB Προβολές: 23
-
140,2 KB Προβολές: 27
-
74,5 KB Προβολές: 24
-
104 KB Προβολές: 26
-
119,4 KB Προβολές: 26
-
103,4 KB Προβολές: 26
-
109,8 KB Προβολές: 27
-
58,4 KB Προβολές: 28
-
117,9 KB Προβολές: 25
-
139,5 KB Προβολές: 27
-
129,8 KB Προβολές: 24
-
143,3 KB Προβολές: 22
-
98,4 KB Προβολές: 26
-
103,6 KB Προβολές: 24
-
125,5 KB Προβολές: 23
-
143,7 KB Προβολές: 27
-
124,6 KB Προβολές: 23
-
78,7 KB Προβολές: 23
-
65,8 KB Προβολές: 21
-
59,1 KB Προβολές: 26
-
132 KB Προβολές: 26
-
65,2 KB Προβολές: 22
-
75,4 KB Προβολές: 24
-
72,3 KB Προβολές: 33
-
127,3 KB Προβολές: 35
-
153 KB Προβολές: 25
-
170,3 KB Προβολές: 25
-
148,7 KB Προβολές: 31
-
156,9 KB Προβολές: 26
-
164,3 KB Προβολές: 24
-
134,7 KB Προβολές: 24
-
117,2 KB Προβολές: 30
-
39,3 KB Προβολές: 26
-
103,2 KB Προβολές: 21
-
106 KB Προβολές: 24
-
117,1 KB Προβολές: 29
-
77,7 KB Προβολές: 29
-
55,7 KB Προβολές: 26
-
69,1 KB Προβολές: 26
-
108,5 KB Προβολές: 24
-
79,6 KB Προβολές: 25
-
106,2 KB Προβολές: 24
-
101,9 KB Προβολές: 23
-
108,1 KB Προβολές: 26
-
242,5 KB Προβολές: 22
-
131,1 KB Προβολές: 22
-
122,5 KB Προβολές: 25
-
113,1 KB Προβολές: 24
-
108,3 KB Προβολές: 27
-
112,3 KB Προβολές: 31
-
142,7 KB Προβολές: 29
-
91,5 KB Προβολές: 22
-
136,7 KB Προβολές: 27
-
111 KB Προβολές: 26
-
205,6 KB Προβολές: 21
-
77 KB Προβολές: 20
-
88,8 KB Προβολές: 24
-
98,1 KB Προβολές: 22
-
70,1 KB Προβολές: 27
-
203,7 KB Προβολές: 25
-
178 KB Προβολές: 29
-
151,4 KB Προβολές: 21
-
167 KB Προβολές: 21
-
98,3 KB Προβολές: 25
-
110,5 KB Προβολές: 26
-
98,8 KB Προβολές: 27
-
138,8 KB Προβολές: 24
-
186,3 KB Προβολές: 26
-
126,4 KB Προβολές: 25
-
118,4 KB Προβολές: 23
-
145,9 KB Προβολές: 26
-
126,1 KB Προβολές: 27
-
138,1 KB Προβολές: 23
-
169 KB Προβολές: 23
-
99,7 KB Προβολές: 22
-
149,8 KB Προβολές: 21
-
70,3 KB Προβολές: 27
-
72,2 KB Προβολές: 22
-
160,1 KB Προβολές: 25
-
141,3 KB Προβολές: 28
-
148,9 KB Προβολές: 28
-
164 KB Προβολές: 25
-
104,6 KB Προβολές: 27
-
100,5 KB Προβολές: 29
-
116,6 KB Προβολές: 26
-
90,4 KB Προβολές: 24
-
118,7 KB Προβολές: 26
-
80,3 KB Προβολές: 25
-
51,7 KB Προβολές: 25
-
87,5 KB Προβολές: 22
-
88,1 KB Προβολές: 27
-
143,9 KB Προβολές: 25
-
109,4 KB Προβολές: 28
-
131,7 KB Προβολές: 22
-
118,5 KB Προβολές: 23
-
100,1 KB Προβολές: 26
-
118,5 KB Προβολές: 30
-
146,6 KB Προβολές: 25
-
98,6 KB Προβολές: 25
-
90 KB Προβολές: 25
-
149 KB Προβολές: 24
-
113,3 KB Προβολές: 21
-
99,8 KB Προβολές: 21
-
126,4 KB Προβολές: 29
-
148,6 KB Προβολές: 27
-
132 KB Προβολές: 31
-
98,7 KB Προβολές: 27
-
73,2 KB Προβολές: 19
-
81,8 KB Προβολές: 29
-
115,1 KB Προβολές: 24
-
97,2 KB Προβολές: 22
-
113,6 KB Προβολές: 24
-
123,1 KB Προβολές: 23
-
99,9 KB Προβολές: 24
-
118 KB Προβολές: 28
-
124,3 KB Προβολές: 26
-
220 KB Προβολές: 26
-
128,1 KB Προβολές: 25
-
144,1 KB Προβολές: 22
-
164,3 KB Προβολές: 23
-
196,3 KB Προβολές: 26
-
82,4 KB Προβολές: 23
-
60,7 KB Προβολές: 24
-
80,9 KB Προβολές: 24
-
56,8 KB Προβολές: 27
-
65,8 KB Προβολές: 30
-
57,7 KB Προβολές: 29
-
99,6 KB Προβολές: 27
-
115,5 KB Προβολές: 30
-
150,5 KB Προβολές: 33
-
124,1 KB Προβολές: 27
Last edited by a moderator: