Ιράν ΙΡΑΝ : στη Γη των Αρίων

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ

Με τον Ρεζά βρεθήκαμε στην πλατεία του Ιμάμη και καθίσαμε να γνωριστούμε καλύτερα και να μιλήσουμε τρώγοντας ένα ιρανικό παγωτό που έμοιαζε με παγωμένο κανταΐφι σε χυμό σορμπέ λεμόνι. Οι Ιρανοί είναι γενικά ήρεμοι και πράοι αλλά ο Ρεζά είχε ξεπεράσει όλους όσους είχα γνωρίσει.

Μιλούσαμε για τη ζωή του , είχε σπουδάσει και ζήσει αρκετά χρόνια στον Καναδά και εργαζόταν στο Εσφαχάν ως καθηγητής πανεπιστημίου . Του άρεσαν πολύ τα ταξίδια και είχε επισκεφτεί αρκετά μέρη, με αγαπημένο το Άμστερνταμ για τον τρόπο ζωής των Ολλανδών.Ήταν παντρεμένος με την Αχού, επίσης καθηγήτρια.

Αφού κάναμε μια μικρή βόλτα στην πλατεία αποφασίσαμε να φύγουμε εγκαίρως γιατί η ώρα περνούσε, είχε βραδιάσει για τα καλά και το κρύο ήταν αμείλικτο στο Εσφαχάν, Νοέμβρη μήνα. Το πρόγραμμα περιελάμβανε διανυχτέρευση στο σπίτι του Ρεζά και της γυναίκας του.

Το Εσφαχάν, πέρα από το ιστορικό κέντρο δεν παύει να είναι και αυτό μια τεράστια μεγαλούπολη όπου οι αποστάσεις είναι τεράστιες . Η έκπληξή μου όμως ήταν τεράστια όταν διαπίστωσα ότι το σπίτι των παιδιών είναι δίπλα στο σταθμό από όπου θα’ παιρνα την άλλη μέρα το λεωφορείο για Τεχεράνη . Και αυτό λέγεται ταξιδιωτικό κάρμα, όταν έχω φιλοξενήσει κόσμο και κοσμάκη από τις πέντε ηπείρους, στο σπίτι μου !

Η Αχού είναι μια μοντέρνα κοπέλα που νιώθει να πνίγεται από το καθεστώς. Είναι σχετικά ευκατάστατη και το σπίτι της είναι σε καθαρά ευρωπαϊκό στυλ, τίποτα δε θυμίζει ότι είμαστε στο Ιράν , δεν υπάρχει ούτε ένα μικρό δείγμα στη διακόσμιση.

Το μόνο που μου θύμισε ότι με φιλοξενεί ιρανό ζευγάρι ήταν όταν ζήτησα ένα καφέ από τον Ρεζά όσο η Αχού έκανε μπάνιο, κι εκείνος δεν ήξερε να τον φτιάξει (!) .

Η Αχού μας μαγείρεψε κατεψυγμένα λαχανικά (!) - είπαμε οι Ιρανοί δε το’ χουν και πολύ με τη νοικοκυροσύνη. Φυσικά στο χώρο υπήρχε τραπέζι κανονικά και όχι χαλιά για να φας κάτω. Οπότε καθίσαμε στο τραπέζι και συζητούσαμε για τις ζωές μας . Μια γλυκιά μελαγχολία με κυρίεψε οφείλω να ομολογήσω ,μιας και ήταν η προτελευταία μου νύχτα στο Ιράν και δεν επρόκειτο να επικοινωνήσω με άλλους ντόπιους. Αλλά έτσι είναι πάντα, όταν κάποιον ξέρεις ότι δε θα τον ξαναδείς.

Την ίδια μελαγχολία είχαν και τα παιδιά στα πρόσωπά τους όταν μου εξηγούσαν πόσο δύσκολο είναι γι’ αυτούς να ταξιδεύουν, να ζητούν κάθε φορά βίζα, να χρυσοπληρώνουν αεροπορικά εισιτήρια.

Η βραδιά κυλούσε ευχάριστα αλλά η κούραση κάποια στιγμή μας νίκησε μιας και η ώρα ήταν ήδη περασμένη. Αποσύρθηκε ο καθένας στα ενδότερα κι εγώ κοιμήθηκα για μια ακόμη φορά σα κούτσουρο στα σκληρά ιρανικά στρώματα.

Το πρωί έσυρα τη βαλίτσα μου μέχρι το σταθμό που απείχε ούτε 300 μέτρα, πήρα το πρώτο κτελ για Τεχεράνη όπου και έφτασα μετά περίπου 6 ώρες. Η κίνηση ήταν αφόρητη, το ταξί ήθελε μία ώρα να φτάσει στο ξενοδοχείο. Το μόνο που έκανα ήταν να τσακίσω μια ιρανική πίτσα (περίεργη γεύση) και να λιώσω στον ύπνο μιας κι αισθανόμουν κατάκοπη.

Σε κάθε ταξίδι κάνω τον απολογισμό μου. Τι είδα, τι αποκόμισα, τι ήμουν έτοιμη να δω, τι έμαθα, τι παρέλειψα. Αν και νωπά ακόμα όλα στο μυαλό και στην καρδιά, ήξερα πως το Ιράν θα μου μείνει για πάντα χαραγμένο ως ένα μοναδικό ταξίδι, κι ας με τράβηξε απλά ένα καπρίτσιο να το επισκεφτώ. Άξιζε οπωσδήποτε. Άξιζε και η ταλαιπωρία με τη μαντίλα και τα πολλά ρούχα και τα σεντόνια στα τζαμιά. Άξιζε να δω αυτούς τους ανθρώπους από κοντά, να τους γνωρίσω, να τους μιλήσω, να μπω στα σπίτια τους. Και σίγουρα όταν θα μεγαλώσει η κόρη μου θα της πρότεινα να δει και το Ιράν.

Ξημέρωμα και για τελευταία φορά σέρνω τη βαλίτσα με προορισμό το αεροδρόμιο. Η αναμονή στο baggage drop off μεγάλη, η ζέστη αποπνικτική και νιώθω την κρίση πανικού να πλησιάζει. Με πιάνει μια σκοτοδίνη και τραβιέμαι στο πλάι, κάπου απόμερα. Βγάζω τη μαντίλα διακριτικά και το βαρύ μου πουλόβερ. Προσπαθώ να συνέλθω αλλά δεν είναι εύκολο. Ρίχνω νερό στο πρόσωπό μου και καταφέρνω μετά από κανα τέταρτο να ξαναμπώ στην ουρά για τις βαλίτσες. Δε βλέπω την ώρα να μπω στο αεροπλάνο, δε βλέπω την ώρα να πετάξω την κωλομαντίλα .

Η μαντίλα μου έμεινε μες το αεροπλάνο. Δεν ήθελα να την ξαναδω, να την ξαναφορέσω, ούτε καν στο λαιμό. Δε θέλω τίποτα που να με πνίγει, κι ελπίζω σύντομα και οι πανέμορφες Ιρανές να καταφέρουν να πετάξουν τις μαντίλες τους και να μη χρειαστεί να τις φορέσουν ποτέ ξανά...

1950s
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Η low cost Pegasus είναι μια πολύ καλή περίπτωση για να ταξιδέψει κανείς στο Ιράν. Η ανταπόκριση από Κωνσταντινούπολη, δίνει την ευκαιρία να κάνεις μια 8ωρη βολτίτσα στην Ασιατική πλευρά της πόλης, να πιεις ένα τσάι και να απολαύσεις τη μοναδική πολίτικη κουζίνα. Η πτήση για Τεχεράνη είναι αργά το βράδυ, πράγμα που σημαίνει ότι φτάνεις ράκος , άυπνος και έχεις να αντιμετωπίσεις την διαδικασία της ιρανικής visa…. « Έχετε επαφές εδώ στο Ιράν ; » βεβαίως κι έχω, απαντώ όλο καμάρι και σκέφτομαι όλο χαρά ότι θα ξεμπερδέψω νωρίς. 4 το πρωί, με τη μαντίλα στο κεφάλι φορεμένη όπως όπως , το μπουφάν στα χέρια, τα τσιμπράγκαλα κι αυτά στα χέρια, 2 ζιβάγκο μες από τα ρούχα , μια ζακέτα που έφτανε τον αστράγαλο –γιατί είμαστε και καθώς πρέπει- και το διαβατήριο παραμάσχαλα , στήνομαι στην ουρά, μια ουρά αρκετά μεγάλη, μια ουρά που έμενε ακίνητη, όπου κανείς δεν ήξερε τι συμβαίνει, όπου κανείς δεν ερχόταν να μας ενημερώσει, όπου η ζέστη ήταν αφόρητη, καθίσματα δεν υπήρχαν κι είμασταν όλοι ξάγρυπνοι. Αφού πέρασε μία ώρα χωρίς καμιά απολύτως δράση μου ζήτησαν να πληρώσω το παράβολο των 50 ευρώ σε κάποιο διπλανό γκισέ και να γράψω τηλέφωνο και όνομα της επαφής μου στο Ιράν. Δυο ώρες μετά είχαν αρχίσει να με ζώνουν τα φίδια. Η ουρά μίκραινε, όλοι φεύγαν με τη βίζα στο διαβατήριο , κι εγώ ψόφια σαν κρεμάστρα να με λούζει κρύος ιδρώτας κάτω από την ανυπόφορη μαντίλα. Κάποια στιγμή ώ του θαύματος βγαίνει χαμογελαστός ένας υπάλληλος. Είχε γίνει αυτό που φοβόμουν, τηλεφώνησαν στην «επαφή μου» ξημερώματα και τους ρώτησαν αν περιμένουν επισκέψεις από Ελλάδα….

Πάντα όταν παίρνεις μια βίζα, όσο να’ναι νιώθεις κάποια ανακούφιση. Για μένα όμως τα καψώνια δε τελείωναν εκεί… Έπρεπε να περάσω από άλλα 3 γκισέ, όπου ο ένας υπάλληλος φώναζε τον άλλο να δουν στην περίπτωση μου αν θα μου δώσουν σφραγίδα γιατί δεν έμοιαζα με τη φωτογραφία του διαβατηρίου. Από τα χάχανα και τα ψουψουψου πάντως κατάλαβα πως άλλα πράγματα σχολίαζαν και για άλλο λόγο με καθυστερούσαν. Στο τέλος με βάλαν να βγάλω τα γυαλιά μου να βεβαιωθούν ότι είμαι εγώ. Καλώς ήρθα στη φαλλοκρατική δημοκρατία του Ιράν.

Ταξί για το κέντρο της Τεχεράνης, τιμές Ευρώπης. Η Τεχεράνη ξυπνάει και πίσω στο βάθος της διακρίνεται μια τεράστια χιονισμένη οροσειρά . Θερμοκρασίες χαμηλές, μήνας Νοέμβρης. Το πρώτο πράγμα που μου κανε εντύπωση είναι ότι οι άνθρωποι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων είναι ντυμένοι με δυτικού τύπου ρούχα. Όχι όπως στην Αίγυπτο ή το Μαρόκο λ.χ.. Στις γυναίκες βέβαια κυριαρχούν δυο τάσεις : η μαντίλα με καμπαρντίνα (εξώλης και προώλης) και το τσαντόρ (καθώς πρέπει) , μαύρο ένδυμα που αφήνει καλυμμένο μόνο το πρόσωπο και προσδίδει στη γυναίκα βάδισμα πιγκουΐνου και όψη φαντάσματος στο pacman. Πουθενά μα πουθενά όμως δε βλέπεις γυναίκα με ακάλυπτο κεφάλι. Η θρησκευτική αστυνομία καραδοκεί. Το τσαντόρ είναι η σημαία του Ισλάμ έχει πει ο Αγιατολάχ και πολλές γυναίκες δε θέλουν να του χαλάσουν το χατήρι.

Μετά μια ώρα , άφιξη επιτέλους στο ξενοδοχείο. Η ρεσέψιονιστ δεν είναι ιδιαίτερα φιλική. Είναι όμως πολύ έντονα βαμμένη . Κοιτάζω τα κατακόκκινα μεγάλα νύχια της και νιώθω προδομένη που έπρεπε να ζήσω 8 μέρες χωρίς ίχνος καλλυντικού! Η ώρα κόντευε πια 8 κι έπρεπε οπωσδήποτε να κοιμηθώ ένα δίωρο, για να ανακτήσω δυνάμεις και να βγω βόλτα αργότερα στην Τεχεράνη. Μπαίνοντας στο δωμάτιο ήρθε το πρώτο σοκ. Παγωμένο, χωρίς θέρμανση, χωρίς ζεστό νερό, βρώμικο, με ένα ελαφρύ άθλιο πάπλωμα, χωρίς παντζούρια και με τουαλέτα που έζεχνε (εννοείται τούρκικη) . Φυσικά για πετσέτες και σαμπουάν ούτε λόγος. Ξαπλώνω όλο νεύρα και χώνω το κεφάλι μου κάτω από τα μαξιλάρια μπας και σκοτεινιάσει, και τυλίγομαι με ότι βρω. Θα καλοπεράσω στο Ιράν, σκέφτομαι.. Ξυπνάω δυο ώρες μετά, πρέπει να γυάλιζε το μάτι μου γιατί η αγενής ρεσέψιονιστ δέχτηκε αμέσως να με μεταφέρει σε πιο ζεστό δωμάτιο, το οποίο όμως βεβαίως δεν είχε ζεστό νερό. Αφού κάνω ένα πιο-παγωμένο-πεθαίνεις- μπάνιο βγαίνω να δω τι επιτέλους εστί Τεχεράνη.
 

jimp

Member
Μηνύματα
5.020
Likes
6.401
Καλά μπορείς να πας μόνη σου, γυναίκα πράμα που λένε και στο χωριό μου, στο Ιράν;
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Δε πήγα μόνη μου.
 

Kanel28

Moderator
Μηνύματα
1.431
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
Εδιμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Εξαιρετική αρχή αγαπητή μου! :D
 

karfitsa

Member
Μηνύματα
4.546
Likes
8.036
Παντα απολαμβανω τις ιστοριες σου :)....και μεσα απο την τοσο αμεση αφηγηση,ταξιδευω και γω μαζι σου και ανυπομονω για τη συνεχεια.

Υγ.(θα εχει συζητηθει)...αλλα μπορει να ταξιδεψει μια γυναικα μονη της στο Ιραν;
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Βεβαίως και μπορεί, πολύ άνετα αρκει να φοράει φυσικά μαντίλα. Στο επόμενο κεφάλαιο θα αναφερθώ για τη συμπεριφορά των ανδρών απέναντι στις γυναίκες.
Έχω γνωρίσει γυναίκες που πήγαν μόνες τους.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.714
Likes
11.276
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Μου είχαν λείψει οι ιστορίες σου! :)

Περιμένω τη συνέχεια, πρόκειται άλλωστε για προορισμό που με ψήνει ιδιαιτέρως! :)
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ

vasnorth

Member
Μηνύματα
594
Likes
1.814
Σίγουρα από το ξεκίνημα της αφήγησης φαίνεται εξαιρετικά συναρπαστική η ιστορία σου για έναν τέτοιο τόπο γεμάτο μυστήριο και θρύλους.
Επειδή αναφέρεις ότι πήγατε μόνοι, αν θέλεις πες μας πως κλείσατε ξενοδοχείο, μετακινήσεις, ξεναγήσεις και γενικά αν ήταν εύκολες οι διαδικασίες για ένα τέτοιο ταξείδι.
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Αν σου πω ότι χθες διάβαζα πληροφορίες για το Ιράν και αναρωτιόμουν πώς δεν έγραψες ακόμα ιστορία;;;;; Δεν έπαιζα τζοκερ καλύτερα;; Go on!!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
:clap::clap::clap:
To καλύτερο πασχαλινό δώρο.
Το περίμενα πώς και πώς και χαίρομαι που το έπραξες.
Με ενδιαφέρει η γυναικεία οπτική και τα συναισθήματά σου για την υπέροχη αυτή χώρα, και η γραφή σου με αποζημιώνει.

Συμφορουμίτες μη το διυλίζετε, πηγαίνετε. Το Ιράν είναι απλά μοναδικό!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
883.981
Μέλη
38.908
Νεότερο μέλος
Apostolos88

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom