Ιράν ΙΡΑΝ : στη Γη των Αρίων

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ

Την επομένη ξυπνώ όλο όρεξη κι απολαμβάνω ένα υπέροχο ιρανικό πλούσιο πρωινό με το μαγικό τυρί , τις αραβικές πίτες και αγγουροντομάτα. Τόσο λιτό μα τόσο νόστιμο. Έχω λίγο χρόνο μπροστά μου και είναι ευκαιρία με το φως της αυγής για μια επίσκεψη στο κοντινό τζαμί Νασιρ ολ Μολκ με τα ξακουστά βιτρώ του και τα παιχνίδια που παίζουν με το φως . Οι εικόνες που προσφέρει είναι μαγικές.





( Και μια με τον Μπέχναν, ομορφιά ! ; )

Νιώθω ευγνώμων γιατί ξέρω ότι πολλοί επισκέπτες πριν από μένα δε μπόρεσαν να επισκεφτούν σχεδόν κανένα τζαμί. Όμως όπως είπα και στην αρχή της ιστορίας, κάτι αρχίζει κι αλλάζει δειλά δειλά στο Ιράν, δειλά γιατί πολλές φορές προσπάθησε να προοδεύσει αυτή η χώρα αλλά ο συντηρητισμός την τραβούσε πίσω.



Και τώρα ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τον Σάχη , τον τελευταίο βασιλιά του Ιράν. ( Καταρχάς, δεν είναι κούκλος; )

Ο Μοχάμεντ Ρεζά Παχλαβί, πήρε τα σκήπτρα της εξουσίας κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου με αγγλο-σοβιετική βοήθεια (το λες και πραξικόπημα) . Ήταν αυτός που άλλαξε το όνομα της χώρας από Περσία, λέξη ελληνική που προέρχεται από την επαρχία Παρς (Φαρς, εξ΄ού και φαρσί, η γλώσσα τους ) , σε Ιράν που σημαίνει η Γη των Αρίων.
Παρόλ’ αυτά ήταν ένα προοδευτικό μυαλό που προσπάθησε να φέρει αλλαγές στο οικονομικό και κοινωνικό σκηνικό της χώρας, αποτινάσσοντας παράλληλα τις οπισθοδρομικές μουσουλμανικές αντιλήψεις κι εξισώνοντας τους ρόλους των δυο φύλων. Διατήρησε στενούς δεσμούς με τη Δύση και τις ΗΠΑ, ενώ προσπάθησε να ασκήσει εξωτερική πολιτική ακόμα και με το Ισραήλ. Το έργο του, που πήρε το όνομα λευκή επανάσταση, σημείωσε σημαντικές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα, από τον αγροτικό τομέα, μέχρι τις αερομεταφορές και το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Βεβαίως, στην προσπάθειά του αυτή βρήκε εμπόδιο το σιιτικό κλήρο και μαζί με κάποια φαινόμενα διαφθοράς αλλά και την εν μέρει αυταρχική πολιτική του, η ρήξη ήταν αναπόφευκτη και τότε η χώρα διχάστηκε, με αποτέλεσμα τη γνωστή Ιρανική Επανάσταση. Έτσι, στα τέλη της δεκαετίας του ’70 ο Σάχης εκθρονίζεται και μαζί με αυτόν κάθε τι προοδευτικό. Το Ιράν γίνεται πια ισλαμική Δημοκρατία, με ιδρυτή και αρχηγό τον αγιατολάχ Χομεϊνί. Η χώρα βυθίζεται και πάλι στο σκοταδισμό ωστόσο όπως κατάλαβα εγώ, υπάρχει ακόμα μια φλόγα που τρεμοπαίζει στις καρδιές των νέων.

Η διαδρομή για την Περσέπολη θυμίζει ταινία με βιβλική θεματολογία. Έρημος και ξερά τοπία. Κάποια στιγμή μετά σχεδόν δυο ώρες φτάνουμε στον αρχαιολογικό χώρο . Η ιστορία γνωστή.
Η Περσέπολη λοιπόν είναι η πρωτεύουσα της δυναστείας των Αχαιμενιδών επί βασιλέως Δαρείου Α’ και τα ευρήματά της χρονολογούνται από τον 6ο πΧ αιώνα. Η Περσική Αυτοκρατορία ήταν απέραντη όπως και ο πλούτος της κι όπως κάθε αχόρταγη υπερδύναμη, είχε βάλει στο μάτι και τα ελληνικά εδάφη. Κάπως έτσι ξεκίνησαν τον επόμενο αιώνα και οι περσικοί πόλεμοι οι οποίοι μπορεί να έληξαν βέβαια αίσια για τα ελληνικά φύλα, οι πληγές όμως ήταν ορατές στη Μακεδονία και τη Θράκη οι οποίες λεηλατήθηκαν από τον Πέρση στρατηγό Μαρδόνιο. Με αυτή την αφορμή , το 333πΧ ο Μέγας Αλέξανδρος είπε να κάνει αισθητή την παρουσία του λεηλατώντας τα πάντα στο πέρασμά του , πράγμα έκδηλο σε όλο τον αρχαιολογικό χώρο. Η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται καλύτερα δυο αιώνες αργότερα.
Εμείς επιλέξαμε μια ξεναγό αλλά τα αγγλικά της ήταν τόσο δυσνόητα που δεν κατάλαβα τίποτα. Ήταν πολύ γλυκιά όμως και κατέβαλε φιλότιμες προσπάθειες.
Παρόλο που είχε κρύο, ο ήλιος ήταν πολύ δυνατός και δεν ήθελα να σκέφτομαι πώς είναι να επισκέπτεσαι το Ιράν με όλα αυτά τα ρούχα το καλοκαίρι στους 40 βαθμούς..






Ωραίο και παράξενο το συναίσθημα να είσαι ολομόναχος σε έναν αρχαιολογικό χώρο.
Εκείνη τη μέρα ένιωσα πως είχα ενώσει ένα ακόμα κομμάτι στο παζλ της ιστορίας.

Στην επιστροφή, ο οδηγός και φίλος του Μπέχναν πρότεινε να πάμε στο σπίτι του και να μας περιποιηθεί η γυναίκα του με σπιτικό φαγητό. Ειλικρινά λυπήθηκα που δεν είχα αυτή την ευκαιρία. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία. Αντί αυτού μας κέρασε αρνίσιο κεμπάπ στο χέρι και παγωτό. Στο μαγαζί που πήγαμε δε χόρταινα να βλέπω τον κύριο αυτό να ψήνει ασταμάτητα το ιρανικό ψωμί.


Το απόγευμα με περίμενε η εμπειρία του VIP ιρανικού κτελ! Έχω να πω ότι τα ιρανικά κτελ είναι απίστευτη εμπειρία . Με άπλετο χώρο γύρω, σνακ (αγγούρι , σάντουιτς και χυμό) και στο background ιρανικός κινηματογράφος με αγγλικούς υπότιτλους, κι όλα αυτά στο αστρονομικό ποσό των έξι ευρώ. Η ώρα πέρασε ευχάριστα με την ταινία και το μπροστινό ζευγάρι που με κερνούσε γαριδάκια κι εγώ λουκούμια. Φτάνοντας στη Yazd μου έκανε φοβερή εντύπωση η ευγένεια του ταξιτζή και η φιλότιμη προσπάθεια του να μιλήσει αγγλικά – ήταν αυτοδίδακτος. Η Yazd φωτισμένη είναι πανέμορφη, και το κατάλυμα επίσης όμορφο και γραφικό, σε κεντρικότατο σημείο. Στην πόλη αυτή επρόκειτο να γνωρίσω την πανάρχαια θρησκεία του Ζωροαστρισμού.


 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Η low cost Pegasus είναι μια πολύ καλή περίπτωση για να ταξιδέψει κανείς στο Ιράν. Η ανταπόκριση από Κωνσταντινούπολη, δίνει την ευκαιρία να κάνεις μια 8ωρη βολτίτσα στην Ασιατική πλευρά της πόλης, να πιεις ένα τσάι και να απολαύσεις τη μοναδική πολίτικη κουζίνα. Η πτήση για Τεχεράνη είναι αργά το βράδυ, πράγμα που σημαίνει ότι φτάνεις ράκος , άυπνος και έχεις να αντιμετωπίσεις την διαδικασία της ιρανικής visa…. « Έχετε επαφές εδώ στο Ιράν ; » βεβαίως κι έχω, απαντώ όλο καμάρι και σκέφτομαι όλο χαρά ότι θα ξεμπερδέψω νωρίς. 4 το πρωί, με τη μαντίλα στο κεφάλι φορεμένη όπως όπως , το μπουφάν στα χέρια, τα τσιμπράγκαλα κι αυτά στα χέρια, 2 ζιβάγκο μες από τα ρούχα , μια ζακέτα που έφτανε τον αστράγαλο –γιατί είμαστε και καθώς πρέπει- και το διαβατήριο παραμάσχαλα , στήνομαι στην ουρά, μια ουρά αρκετά μεγάλη, μια ουρά που έμενε ακίνητη, όπου κανείς δεν ήξερε τι συμβαίνει, όπου κανείς δεν ερχόταν να μας ενημερώσει, όπου η ζέστη ήταν αφόρητη, καθίσματα δεν υπήρχαν κι είμασταν όλοι ξάγρυπνοι. Αφού πέρασε μία ώρα χωρίς καμιά απολύτως δράση μου ζήτησαν να πληρώσω το παράβολο των 50 ευρώ σε κάποιο διπλανό γκισέ και να γράψω τηλέφωνο και όνομα της επαφής μου στο Ιράν. Δυο ώρες μετά είχαν αρχίσει να με ζώνουν τα φίδια. Η ουρά μίκραινε, όλοι φεύγαν με τη βίζα στο διαβατήριο , κι εγώ ψόφια σαν κρεμάστρα να με λούζει κρύος ιδρώτας κάτω από την ανυπόφορη μαντίλα. Κάποια στιγμή ώ του θαύματος βγαίνει χαμογελαστός ένας υπάλληλος. Είχε γίνει αυτό που φοβόμουν, τηλεφώνησαν στην «επαφή μου» ξημερώματα και τους ρώτησαν αν περιμένουν επισκέψεις από Ελλάδα….

Πάντα όταν παίρνεις μια βίζα, όσο να’ναι νιώθεις κάποια ανακούφιση. Για μένα όμως τα καψώνια δε τελείωναν εκεί… Έπρεπε να περάσω από άλλα 3 γκισέ, όπου ο ένας υπάλληλος φώναζε τον άλλο να δουν στην περίπτωση μου αν θα μου δώσουν σφραγίδα γιατί δεν έμοιαζα με τη φωτογραφία του διαβατηρίου. Από τα χάχανα και τα ψουψουψου πάντως κατάλαβα πως άλλα πράγματα σχολίαζαν και για άλλο λόγο με καθυστερούσαν. Στο τέλος με βάλαν να βγάλω τα γυαλιά μου να βεβαιωθούν ότι είμαι εγώ. Καλώς ήρθα στη φαλλοκρατική δημοκρατία του Ιράν.

Ταξί για το κέντρο της Τεχεράνης, τιμές Ευρώπης. Η Τεχεράνη ξυπνάει και πίσω στο βάθος της διακρίνεται μια τεράστια χιονισμένη οροσειρά . Θερμοκρασίες χαμηλές, μήνας Νοέμβρης. Το πρώτο πράγμα που μου κανε εντύπωση είναι ότι οι άνθρωποι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων είναι ντυμένοι με δυτικού τύπου ρούχα. Όχι όπως στην Αίγυπτο ή το Μαρόκο λ.χ.. Στις γυναίκες βέβαια κυριαρχούν δυο τάσεις : η μαντίλα με καμπαρντίνα (εξώλης και προώλης) και το τσαντόρ (καθώς πρέπει) , μαύρο ένδυμα που αφήνει καλυμμένο μόνο το πρόσωπο και προσδίδει στη γυναίκα βάδισμα πιγκουΐνου και όψη φαντάσματος στο pacman. Πουθενά μα πουθενά όμως δε βλέπεις γυναίκα με ακάλυπτο κεφάλι. Η θρησκευτική αστυνομία καραδοκεί. Το τσαντόρ είναι η σημαία του Ισλάμ έχει πει ο Αγιατολάχ και πολλές γυναίκες δε θέλουν να του χαλάσουν το χατήρι.

Μετά μια ώρα , άφιξη επιτέλους στο ξενοδοχείο. Η ρεσέψιονιστ δεν είναι ιδιαίτερα φιλική. Είναι όμως πολύ έντονα βαμμένη . Κοιτάζω τα κατακόκκινα μεγάλα νύχια της και νιώθω προδομένη που έπρεπε να ζήσω 8 μέρες χωρίς ίχνος καλλυντικού! Η ώρα κόντευε πια 8 κι έπρεπε οπωσδήποτε να κοιμηθώ ένα δίωρο, για να ανακτήσω δυνάμεις και να βγω βόλτα αργότερα στην Τεχεράνη. Μπαίνοντας στο δωμάτιο ήρθε το πρώτο σοκ. Παγωμένο, χωρίς θέρμανση, χωρίς ζεστό νερό, βρώμικο, με ένα ελαφρύ άθλιο πάπλωμα, χωρίς παντζούρια και με τουαλέτα που έζεχνε (εννοείται τούρκικη) . Φυσικά για πετσέτες και σαμπουάν ούτε λόγος. Ξαπλώνω όλο νεύρα και χώνω το κεφάλι μου κάτω από τα μαξιλάρια μπας και σκοτεινιάσει, και τυλίγομαι με ότι βρω. Θα καλοπεράσω στο Ιράν, σκέφτομαι.. Ξυπνάω δυο ώρες μετά, πρέπει να γυάλιζε το μάτι μου γιατί η αγενής ρεσέψιονιστ δέχτηκε αμέσως να με μεταφέρει σε πιο ζεστό δωμάτιο, το οποίο όμως βεβαίως δεν είχε ζεστό νερό. Αφού κάνω ένα πιο-παγωμένο-πεθαίνεις- μπάνιο βγαίνω να δω τι επιτέλους εστί Τεχεράνη.
 

jimp

Member
Μηνύματα
5.020
Likes
6.401
Καλά μπορείς να πας μόνη σου, γυναίκα πράμα που λένε και στο χωριό μου, στο Ιράν;
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Δε πήγα μόνη μου.
 

Kanel28

Moderator
Μηνύματα
1.431
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
Εδιμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Εξαιρετική αρχή αγαπητή μου! :D
 

karfitsa

Member
Μηνύματα
4.546
Likes
8.036
Παντα απολαμβανω τις ιστοριες σου :)....και μεσα απο την τοσο αμεση αφηγηση,ταξιδευω και γω μαζι σου και ανυπομονω για τη συνεχεια.

Υγ.(θα εχει συζητηθει)...αλλα μπορει να ταξιδεψει μια γυναικα μονη της στο Ιραν;
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Βεβαίως και μπορεί, πολύ άνετα αρκει να φοράει φυσικά μαντίλα. Στο επόμενο κεφάλαιο θα αναφερθώ για τη συμπεριφορά των ανδρών απέναντι στις γυναίκες.
Έχω γνωρίσει γυναίκες που πήγαν μόνες τους.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.714
Likes
11.276
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Μου είχαν λείψει οι ιστορίες σου! :)

Περιμένω τη συνέχεια, πρόκειται άλλωστε για προορισμό που με ψήνει ιδιαιτέρως! :)
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ

vasnorth

Member
Μηνύματα
594
Likes
1.814
Σίγουρα από το ξεκίνημα της αφήγησης φαίνεται εξαιρετικά συναρπαστική η ιστορία σου για έναν τέτοιο τόπο γεμάτο μυστήριο και θρύλους.
Επειδή αναφέρεις ότι πήγατε μόνοι, αν θέλεις πες μας πως κλείσατε ξενοδοχείο, μετακινήσεις, ξεναγήσεις και γενικά αν ήταν εύκολες οι διαδικασίες για ένα τέτοιο ταξείδι.
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Αν σου πω ότι χθες διάβαζα πληροφορίες για το Ιράν και αναρωτιόμουν πώς δεν έγραψες ακόμα ιστορία;;;;; Δεν έπαιζα τζοκερ καλύτερα;; Go on!!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
:clap::clap::clap:
To καλύτερο πασχαλινό δώρο.
Το περίμενα πώς και πώς και χαίρομαι που το έπραξες.
Με ενδιαφέρει η γυναικεία οπτική και τα συναισθήματά σου για την υπέροχη αυτή χώρα, και η γραφή σου με αποζημιώνει.

Συμφορουμίτες μη το διυλίζετε, πηγαίνετε. Το Ιράν είναι απλά μοναδικό!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
883.981
Μέλη
38.908
Νεότερο μέλος
Apostolos88

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom