vikara
Member
- Μηνύματα
- 596
- Likes
- 6.751
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νησί του Πάσχα
Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε 20-30 Ιουλίου 2023. Τα εισιτήρια κλείστηκαν τον Νοέμβριο του 2022, την περίοδο των προσφορών της Black Friday, οπότε ας υποθέσουμε ότι τα πήραμε σε καλύτερη τιμή (δεν το ξέρω γιατί δεν έψαξα ούτε πριν ούτε μετά). Κλείσαμε με Austrian Airlines και μετεπιβίβαση στη Βιέννη. Για τους 2 εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενους, κόστισαν 340€ μετ’ επιστροφής, Για τους άλλους 2 εξ Αθηνών, βγήκε λίγο φθηνότερα 320€. Ο ναύλος ήταν light, στην Austrian όμως δίνουν δυνατότητα και back-pack και χειραποσκευής με αυτόν τον ναύλο. Οπότε για τα δεδομένα μας ήμασταν κάτι παραπάνω από άνετοι σε θέμα αποσκευών. Τα ρούχα μας ήταν βέβαια χειμωνιάτικα, με μπουφάν και δεύτερο ζευγάρι παπούτσια στη βαλίτσα. Αλλά ήταν λίγα και καλά. Κατά τ’ άλλα, η συγκεκριμένη εταιρία ήταν σχεδόν σαν low-cost: Θεσσαλονίκη – Βιέννη ένα ποτήρι νερό και ένα σοκολατάκι. Βιέννη-Ρέικιαβικ ένα τοστ και 2 φορές κάτι πόσιμο.
Ξεκινήσαμε λοιπόν το πρωί της 20ης Ιουλίου από το αεροδρόμιο Μακεδονία, φτάσαμε Βιέννη, κάναμε τις βόλτες μας στην πόλη (μιας και η μετεπιβίβαση στο πήγαινε είχε διάρκεια κάποιων ωρών), σφιχταγκαλιαστήκαμε στο αεροδρόμιο με τους αγαπημένους μας που έφτασαν από Αθήνα και κινήσαμε με την 4ωρη πτήση μας προς Ρέικιαβικ. Η άφιξη μας στην ισλανδική πρωτεύουσα έγινε περίπου στις 23:30 το βράδυ. Βράδυ για εμάς, γιατί εκεί ήταν ψιλοσούρουπο, όπως και όλες οι καλοκαιρινές μας νύχτες στον μακρινό βορά. Είχαμε κλείσει shuttle από το αεροδρόμιο του Κέφλαβικ προς το κέντρο του Ρέυκιαβικ, πολύ κοντά στο πρώτο μας hostel. Η εταιρία shuttle λεγόταν flybus και το κόστος ήταν 25€/άτομο. Δεδομένου ότι φύγαμε από Ελλάδα εν μέσω του πρώτου δυνατού καύσωνα του φετινού καλοκαιριού, με τα 40αρια να είναι οι πρώτες και πιο χαλαρές ενδείξεις του θερμομέτρου εκείνης της περιόδου στη χώρα μας, μόλις βγήκαμε από το shuttle πάθαμε το πρώτο θερμοκρασιακό μας σοκ! Χρειάζεται σίγουρα χειμωνιάτικο μπουφάν, ακόμα και αν πας κατακαλόκαιρο όπως εμείς. Επίσης χρειάζεται κάτι για το κεφάλι και ιδίως για τα αυτιά. Φτάσαμε σχεδόν τρέχοντας (για να ζεσταθεί λίγο και το κοκαλάκι μας) στο Hostel B47, το οποίο είχαμε κλείσει στα 150€ για έναν κοιτώνα 4 ατόμων με κοινόχρηστο μπάνιο και κουζίνα στον όροφο.
Και ξημέρωσε η πρώτη μας μέρα στο Ρέικιαβικ!!!Ενθουσιασμένοι φουλ και οι 4!!! Στο πρακτικό κομμάτι της ημέρας, δεν είχαμε τίποτα σε φαγητό. Επισκεπτόμενοι την κοινόχρηστη κουζίνα μας περίμενε ένα κουτί μπισκότα από το κουτί με την επιγραφή «to share». Τολμήσαμε και το πήραμε: «και δεν το μοιραζόμαστε?» σκεφτήκαμε, «αφού γι’ αυτό το άφησαν κάποιοι άλλοι!». Το ίδιο κάναμε και εμείς στο τέλος του ταξιδιού μας στο εταίρο hostel του Ρέικιαβικ που διαμείναμε, αφήσαμε κάποια σνακ για τους επόμενους. Αμέσως μετά, παραλάβαμε το αυτοκίνητο που θα μας έκανε τον γύρο του νησιού. Ήταν το αυτοκίνητο (4Χ4 Dacia Duster) του Ισλανδού Εγκερτ, φίλου μιας φίλης της φίλης των φίλων μας ( ο Γκέκας, ο γιος του Γκέκα, το παιδί του γιου του Γκέκα κλπκλπ για εμάς τους παλαιότερους). Δεν κλείσαμε με κάποια εταιρία ενοικίασης, γεγονός που το λες και λίγο ρίσκο. Όμως το κόστος μας βγήκε κάτι λιγότερο από το μισό μιας κανονικής ενοικίασης, στα 600€ για 7 μέρες. Επίσης, διαπιστώσαμε ότι για τους Ισλανδούς, η νοοτροπία διαμοιρασμού καθώς και οι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ των ανθρώπων είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένα. Έτσι, δεν υπήρξε το παραμικρό θέμα στην επικοινωνία μας με τον Έγκερτ σχετικά με το αυτοκίνητο, τόσο πριν όσο και μετά την άφιξη μας. Το αποκορύφωμα ήταν κατά την επιστροφή μας στο Ρέικιαβικ και την παράδοση του αυτοκινήτου, που μας ζήτησε να το παρκάρουμε κάπου κοντά στο σπίτι του (από όπου το παραλάβαμε) και να ρίξουμε τα κλειδιά στο γραμματοκιβώτιο του γιατί αυτός δεν ήταν εκεί: Δεν ένιωσε την ανάγκη να δει καν σε τι κατάσταση το επιστρέψαμε!
Πρώτη στάση στο σούπερ μάρκετ Bonus για ανεφοδιασμό. Δύο είναι οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας: το Bonus και το Netto. Λίγο καλύτερες οι τιμές στα Bonus. *Μια μικρή αναφορά θα κάνω εδώ στο θέμα «αλκοόλ στην Ισλανδία». Θέλαμε να πάρουμε καμία μπύρα ή κανένα κρασάκι μιας και η επόμενη φορά που θα συναντούσαμε αστικό περιβάλλον θα ήταν μετά από 3 μέρες στο Ακιουρέιρι. Αλκοόλ ΔΕΝ πωλείται στο σούπερ μάρκετ. Υπήρχαν μόνο μπύρες μιας και μόνο επωνυμίας με 2% αλκοόλ. Διαφορετικά, υπάρχουν κάποιες «τύπου» κάβες, θα τις πω, και θα σας πω γιατί τις λέω έτσι: Η μια που μπορέσαμε να βρούμε ανοιχτή ήταν στο Stykkisholmour και αυτή, βρισκόταν εντός ενός καταστήματος που πωλούσε χρώματα-σιδηρικά-εργαλεία, στο βάθος: Σαν να μπαίνεις στο Praktiker και στο βάθος-βάθος, μετά τις μπατανόβουρτσες και τα αλυσοπρίονα, να υπάρχουν ποτά. Οπότε δικαιολογήσαμε και τον αριθμό των ανθρώπων που αγόραζαν κιβώτια με μπύρες και ποτά στο αεροδρόμιο. Όχι γιατί ήταν πιο φθηνά, αλλά γιατί πολύ απλά δεν βρίσκεις εύκολα αλκοόλ στην Ισλανδία. Επίσης να τονίσω ότι οι κάβες είναι ανοιχτές για πολύ λίγες και άβολες (για εμάς τουλάχιστον) ώρες την ημέρα, γι’ αυτό δεν καταφέραμε να επισκεφθούμε κάποια άλλη είτε στο Ρέικιαβικ είτε κάπου αλλού.* Το διατροφικό μας πλάνο περιλάμβανε κυρίως μαγείρεμα, οπότε εφοδιαστήκαμε καλά με τρόφιμα που θα μας έβγαζαν μερικές μέρες, καθώς οι επόμενες διανυκτερεύσεις μας θα γίνονταν κυρίως σε αγροτόσπιτα στην ισλανδική εξοχή.
Πρώτο φυσικό αξιοθέατο, το Thingvellir National Park. Εκεί συναντώνται οι τεκτονικές πλάκες Ευρώπης και Αμερικής. Επίσης, υπάρχει ένας μικρός καταρράκτης (και που δεν υπάρχει έστω ένας καταρράκτης στην Ισλανδία θα μου πεις!). Πολύ ιδιαίτερο τοπίο. Κάναμε μια διαδρομή με τα πόδια αρχικά προς του καταρράκτες και έπειτα ανάμεσα στις τεκτονικές πλάκες. Φτάσαμε στην κορυφή αυτής της μικρής διαδρομής και επιστρέφοντας στο πάρκινγκ, πήραμε έναν χωματόδρομο ο οποίος μετά από 30’ περπάτημα περίπου μας οδήγησε σε ένα πολύ όμορφο σημείο θέας. Μια μικρή υποσημείωση σχετικά με τα άπειρα μυγάκια που υπάρχουν στην συγκεκριμένη τοποθεσία: Καλύτερα να περπατάς με το στόμα κλειστό γιατί εκεί στα αλήθεια χάφτεις μύγες! Είδαμε αρκετους με καπέλο που είχε προστατευτικό διχτάκι μπροστά, σαν τον μελισσοκόμο του Αγγελόπουλου ένα πράγμα. Μόνο αυτό δεν σκεφτήκαμε να πάρουμε μαζί μας στην Ισλανδία, αλλά καλό είναι να το γνωρίζουν οι επόμενοι ότι υπάρχει θεματάκι (μόνο εκεί όμως, πουθενά αλλού). Έπειτα, πήραμε το αυτοκίνητο και συνεχίσαμε για Geysir. Τους πασίγνωστους θερμοπίδακες οι οποίοι είναι όντως πολύ εντυπωσιακοί! Τρίτη στάση οι καταρράκτες Gullfoss: Μια πολιτεία ολόκληρη από καταρράκτες. Φανταστικοί, ατελείωτοι, θορυβώδεις, επιβλητικοί καταρράκτες... Χρειάζεται οπωσδήποτε αδιάβροχο παντελόνι αλλά και αδιάβροχο πανωφόρι. Τελευταία στάση ο κρατήρας Kerid, ο οποίος είναι ένας κρατήρας γεμάτος με νερό. Ένα όμορφο, ήσυχο μέρος. Πρώτη μας διανυκτέρευση σε ένα αγροτόσπιτο στο Hella, με οικοδεσπότη τον Vidar, άνετο, ευρύχωρο, με 3 υπνοδωμάτια και σαλόνι, προβατάκια να βοσκάνε γύρω γύρω και ισλανδικά αλογάκια να τρέχουν στα λιβάδια που το περιβάλαν, κλεισμένο μέσω Airbnb στα 220€/βραδιά. Όνειρο η φάση!
Thingvellir
Geysir
Gullfoss
Kerid
Ισλανδική εξοχή
Ξεκινήσαμε λοιπόν το πρωί της 20ης Ιουλίου από το αεροδρόμιο Μακεδονία, φτάσαμε Βιέννη, κάναμε τις βόλτες μας στην πόλη (μιας και η μετεπιβίβαση στο πήγαινε είχε διάρκεια κάποιων ωρών), σφιχταγκαλιαστήκαμε στο αεροδρόμιο με τους αγαπημένους μας που έφτασαν από Αθήνα και κινήσαμε με την 4ωρη πτήση μας προς Ρέικιαβικ. Η άφιξη μας στην ισλανδική πρωτεύουσα έγινε περίπου στις 23:30 το βράδυ. Βράδυ για εμάς, γιατί εκεί ήταν ψιλοσούρουπο, όπως και όλες οι καλοκαιρινές μας νύχτες στον μακρινό βορά. Είχαμε κλείσει shuttle από το αεροδρόμιο του Κέφλαβικ προς το κέντρο του Ρέυκιαβικ, πολύ κοντά στο πρώτο μας hostel. Η εταιρία shuttle λεγόταν flybus και το κόστος ήταν 25€/άτομο. Δεδομένου ότι φύγαμε από Ελλάδα εν μέσω του πρώτου δυνατού καύσωνα του φετινού καλοκαιριού, με τα 40αρια να είναι οι πρώτες και πιο χαλαρές ενδείξεις του θερμομέτρου εκείνης της περιόδου στη χώρα μας, μόλις βγήκαμε από το shuttle πάθαμε το πρώτο θερμοκρασιακό μας σοκ! Χρειάζεται σίγουρα χειμωνιάτικο μπουφάν, ακόμα και αν πας κατακαλόκαιρο όπως εμείς. Επίσης χρειάζεται κάτι για το κεφάλι και ιδίως για τα αυτιά. Φτάσαμε σχεδόν τρέχοντας (για να ζεσταθεί λίγο και το κοκαλάκι μας) στο Hostel B47, το οποίο είχαμε κλείσει στα 150€ για έναν κοιτώνα 4 ατόμων με κοινόχρηστο μπάνιο και κουζίνα στον όροφο.
Και ξημέρωσε η πρώτη μας μέρα στο Ρέικιαβικ!!!Ενθουσιασμένοι φουλ και οι 4!!! Στο πρακτικό κομμάτι της ημέρας, δεν είχαμε τίποτα σε φαγητό. Επισκεπτόμενοι την κοινόχρηστη κουζίνα μας περίμενε ένα κουτί μπισκότα από το κουτί με την επιγραφή «to share». Τολμήσαμε και το πήραμε: «και δεν το μοιραζόμαστε?» σκεφτήκαμε, «αφού γι’ αυτό το άφησαν κάποιοι άλλοι!». Το ίδιο κάναμε και εμείς στο τέλος του ταξιδιού μας στο εταίρο hostel του Ρέικιαβικ που διαμείναμε, αφήσαμε κάποια σνακ για τους επόμενους. Αμέσως μετά, παραλάβαμε το αυτοκίνητο που θα μας έκανε τον γύρο του νησιού. Ήταν το αυτοκίνητο (4Χ4 Dacia Duster) του Ισλανδού Εγκερτ, φίλου μιας φίλης της φίλης των φίλων μας ( ο Γκέκας, ο γιος του Γκέκα, το παιδί του γιου του Γκέκα κλπκλπ για εμάς τους παλαιότερους). Δεν κλείσαμε με κάποια εταιρία ενοικίασης, γεγονός που το λες και λίγο ρίσκο. Όμως το κόστος μας βγήκε κάτι λιγότερο από το μισό μιας κανονικής ενοικίασης, στα 600€ για 7 μέρες. Επίσης, διαπιστώσαμε ότι για τους Ισλανδούς, η νοοτροπία διαμοιρασμού καθώς και οι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ των ανθρώπων είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένα. Έτσι, δεν υπήρξε το παραμικρό θέμα στην επικοινωνία μας με τον Έγκερτ σχετικά με το αυτοκίνητο, τόσο πριν όσο και μετά την άφιξη μας. Το αποκορύφωμα ήταν κατά την επιστροφή μας στο Ρέικιαβικ και την παράδοση του αυτοκινήτου, που μας ζήτησε να το παρκάρουμε κάπου κοντά στο σπίτι του (από όπου το παραλάβαμε) και να ρίξουμε τα κλειδιά στο γραμματοκιβώτιο του γιατί αυτός δεν ήταν εκεί: Δεν ένιωσε την ανάγκη να δει καν σε τι κατάσταση το επιστρέψαμε!
Πρώτη στάση στο σούπερ μάρκετ Bonus για ανεφοδιασμό. Δύο είναι οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας: το Bonus και το Netto. Λίγο καλύτερες οι τιμές στα Bonus. *Μια μικρή αναφορά θα κάνω εδώ στο θέμα «αλκοόλ στην Ισλανδία». Θέλαμε να πάρουμε καμία μπύρα ή κανένα κρασάκι μιας και η επόμενη φορά που θα συναντούσαμε αστικό περιβάλλον θα ήταν μετά από 3 μέρες στο Ακιουρέιρι. Αλκοόλ ΔΕΝ πωλείται στο σούπερ μάρκετ. Υπήρχαν μόνο μπύρες μιας και μόνο επωνυμίας με 2% αλκοόλ. Διαφορετικά, υπάρχουν κάποιες «τύπου» κάβες, θα τις πω, και θα σας πω γιατί τις λέω έτσι: Η μια που μπορέσαμε να βρούμε ανοιχτή ήταν στο Stykkisholmour και αυτή, βρισκόταν εντός ενός καταστήματος που πωλούσε χρώματα-σιδηρικά-εργαλεία, στο βάθος: Σαν να μπαίνεις στο Praktiker και στο βάθος-βάθος, μετά τις μπατανόβουρτσες και τα αλυσοπρίονα, να υπάρχουν ποτά. Οπότε δικαιολογήσαμε και τον αριθμό των ανθρώπων που αγόραζαν κιβώτια με μπύρες και ποτά στο αεροδρόμιο. Όχι γιατί ήταν πιο φθηνά, αλλά γιατί πολύ απλά δεν βρίσκεις εύκολα αλκοόλ στην Ισλανδία. Επίσης να τονίσω ότι οι κάβες είναι ανοιχτές για πολύ λίγες και άβολες (για εμάς τουλάχιστον) ώρες την ημέρα, γι’ αυτό δεν καταφέραμε να επισκεφθούμε κάποια άλλη είτε στο Ρέικιαβικ είτε κάπου αλλού.* Το διατροφικό μας πλάνο περιλάμβανε κυρίως μαγείρεμα, οπότε εφοδιαστήκαμε καλά με τρόφιμα που θα μας έβγαζαν μερικές μέρες, καθώς οι επόμενες διανυκτερεύσεις μας θα γίνονταν κυρίως σε αγροτόσπιτα στην ισλανδική εξοχή.
Πρώτο φυσικό αξιοθέατο, το Thingvellir National Park. Εκεί συναντώνται οι τεκτονικές πλάκες Ευρώπης και Αμερικής. Επίσης, υπάρχει ένας μικρός καταρράκτης (και που δεν υπάρχει έστω ένας καταρράκτης στην Ισλανδία θα μου πεις!). Πολύ ιδιαίτερο τοπίο. Κάναμε μια διαδρομή με τα πόδια αρχικά προς του καταρράκτες και έπειτα ανάμεσα στις τεκτονικές πλάκες. Φτάσαμε στην κορυφή αυτής της μικρής διαδρομής και επιστρέφοντας στο πάρκινγκ, πήραμε έναν χωματόδρομο ο οποίος μετά από 30’ περπάτημα περίπου μας οδήγησε σε ένα πολύ όμορφο σημείο θέας. Μια μικρή υποσημείωση σχετικά με τα άπειρα μυγάκια που υπάρχουν στην συγκεκριμένη τοποθεσία: Καλύτερα να περπατάς με το στόμα κλειστό γιατί εκεί στα αλήθεια χάφτεις μύγες! Είδαμε αρκετους με καπέλο που είχε προστατευτικό διχτάκι μπροστά, σαν τον μελισσοκόμο του Αγγελόπουλου ένα πράγμα. Μόνο αυτό δεν σκεφτήκαμε να πάρουμε μαζί μας στην Ισλανδία, αλλά καλό είναι να το γνωρίζουν οι επόμενοι ότι υπάρχει θεματάκι (μόνο εκεί όμως, πουθενά αλλού). Έπειτα, πήραμε το αυτοκίνητο και συνεχίσαμε για Geysir. Τους πασίγνωστους θερμοπίδακες οι οποίοι είναι όντως πολύ εντυπωσιακοί! Τρίτη στάση οι καταρράκτες Gullfoss: Μια πολιτεία ολόκληρη από καταρράκτες. Φανταστικοί, ατελείωτοι, θορυβώδεις, επιβλητικοί καταρράκτες... Χρειάζεται οπωσδήποτε αδιάβροχο παντελόνι αλλά και αδιάβροχο πανωφόρι. Τελευταία στάση ο κρατήρας Kerid, ο οποίος είναι ένας κρατήρας γεμάτος με νερό. Ένα όμορφο, ήσυχο μέρος. Πρώτη μας διανυκτέρευση σε ένα αγροτόσπιτο στο Hella, με οικοδεσπότη τον Vidar, άνετο, ευρύχωρο, με 3 υπνοδωμάτια και σαλόνι, προβατάκια να βοσκάνε γύρω γύρω και ισλανδικά αλογάκια να τρέχουν στα λιβάδια που το περιβάλαν, κλεισμένο μέσω Airbnb στα 220€/βραδιά. Όνειρο η φάση!
Thingvellir




Geysir



Gullfoss




Kerid


Ισλανδική εξοχή




Last edited: