ΜΠΑΛΙ
Το ταξίδι στο Μπάλι από το Σαμούι γίνεται μέσω του Πουκέτ και κατόπιν της Κουάλα Λουμπούρ. To Πουκέτ είχε ακόμα πιο θολά νερά σε σχέση με το Σαμούι και η τροπική βροχή που έπιασε μόλις προσγειωθήκαμε επιβεβαίωσε όσους συμβούλεψαν ότι όσον αφορά τον καιρό, τον Αύγουστο, είναι προτιμότερο να ταξιδέψει κανείς στο Σαμούι παρά στο Πουκέτ. Το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ είναι πολυτελές και έχει πολλά και ακριβά καταστήματα, όπου κάποιος μπορεί να περάσει τον συνήθως μεγάλο χρόνο αναμονής μεταξύ των πτήσεων. Η άφιξή μας στο Μπάλι έγινε στις 3 τα ξημερώματα και κουρασμένοι, πληρώσαμε τα 25 δολάρια το άτομο για την βίζα εισόδου και εισήλθαμε στη χώρα. Τα ATMστο αεροδρόμιο, δίνουν χρήματα σε εκατομμύρια, οπότε φροντίστε να επιλέξετε από τις επιλογές ποσών που σας προσφέρει το ΑΤΜ μιας και υπάρχει περίπτωση να πληκτρολογήσετε ποσό μεγαλύτερο, όπως εγώ, και να μπλοκάρουν την κάρτα σας. Καλό είναι να φυλάξτε 150.000 ρούπιες το άτομο για τον φόρο εξόδου σας από την χώρα, μιας και διαφορετικά τα 20 δολάρια που θα σας ζητήσουν αντιστοιχούν σε 5 $ έξτρα σε σχέση με την τοπική ισοτιμία. Επίσης καλό είναι να έχετε συνεννοηθεί εκ των πρότερο για την μεταφορά σας από το αεροδρόμιο, με το ξενοδοχείο σας, αλλιώς οδηγοί αεροδρομίου (όχι ταξί) θα σας μεταφέρουν στο προορισμό σας. Οι εν λόγω κύριοι είναι όλοι συνεννοημένοι μεταξύ τους και θα σας χρεώσουν παραπάνω για την μεταφορά σας από ότι αναγράφει ο τιμοκατάλογος των υπηρεσιών τους, ειδικά αν η πτήση σας είναι νυχτερινή. Όσο και να αγριέψετε και να παζαρέψετε οι επιλογές σας είναι είτε να περπατήσετε έως την έξοδο του αεροδρομίου για να βρείτε ελάχιστα καλύτερες τιμές ή να πληρώσετε όσο σας πουν και να πάτε να ξεκουραστείτε . Παρόλαυτά μην δώσετε παραπάνω από 300.000 ρούπιες εάν πηγαίνετε προς Ubud. Έως εκεί σας παίρνει να παζαρέψετε.
Το Μπάλι είναι ένα νησί με διπλή προσωπικότητα. Το νότιο κομμάτι του, και η πρωτεύουσα Ντενπεσάρ, είναι ανεπτυγμένα σε φρενήρεις ρυθμούς με τεράστια κίνηση στους δρόμους, εμπορικά κέντρα και καταστήματα να μην αφήνουν ίχνος γραφικότητας στο μέρος. Απευθύνεται τουριστικά σε όσους θέλουν να περάσουν τις διακοπές τους κάνοντας surfστα τεράστια κύματα των παραλιών Kuta,Legian και Seminyakκαι για να διασκεδάσουν πίνοντας μπύρες και ποτά στα clubsτης παραλιακής . Αν θέλετε όμως τέτοιες διακοπές, συνιστώ να παραμείνετε στην Ελλάδα και να γλιτώσετε το κόστος των αεροπορικών και να ευχαριστηθείτε καλύτερες και ποιοτικότερες διακοπές. Οι περιοχές αυτές, κατά την εκτίμησή μου, δεν αξίζουν ούτε σαν ημερήσια εκδρομή μιας και θα χάσετε χρόνο από άλλα εκπληκτικά πράγματα που έχει να προσφέρει το νησί στο βορά. Ο πιο δημοφιλής τουριστικός προορισμός στο Μπαλί είναι η πόλη του Ubud. Εδώ θα ξετυλιχθούν μπροστά σας σκηνές τόσο διαφορετικές και ασυνήθιστες που για να τις συλλάβετε και να τις κατανοήσετε θα χρειαστείτε τουλάχιστον μια εβδομάδα διαμονής. Παρόλο που είναι τουριστικοποιημένο αρκετά, έχει διατηρήσει τον μοναδικό χαρακτήρα του. Έχει 3 κύριους δρόμους που είναι το θεωρητικό κέντρο του, την οδό MonkeyForest, την παράλληλή της Hanoman , και την κάθετη σε αυτές RayaUbud, πάνω στις οποίες υπάρχουν τα περισσότερα εστιατόρια, καταστήματα και αξιοθέατα. Τα ξενοδοχεία στην περιοχή είναι πολλά και πολλές φορές μακριά από το κέντρο, πράγμα που δεν είναι απαραίτητα αρνητικό , εφόσον σας προσφέρουν δωρεάν απεριόριστες μετακινήσεις από και προς το ξενοδοχείο σας με το λεωφορείο του ξενοδοχείου σας (shuttlebus). Οι Μπαλινέζοι είναι ινδουιστές και αριθμούν περί των 5.000.000 στο νησί σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ινδονησία που είναι μωαμεθανοί και αριθμούν περί των 240.000.000 πληθυσμού. Η θρησκεία παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο στην ζωή των Μπαλινέζων και ο πολιτισμός τους, η συμπεριφορά τους και η αρχιτεκτονική τους βασίζεται ακριβώς στην θρησκεία τους. Με την Ελλάδα, το Μπαλί έχει 5 ώρες διαφορά και την πρώτη μέρα η ξεκούραση λόγω του jetlagείναι απαραίτητη.
Ξυπνώντας αργά το απόγευμα από την κουραστική πτήση της προηγούμενης ημέρας αρχίσαμε να αντιλαμβανόμαστε που βρισκόμαστε. Το δωμάτιο του ξενοδοχείου μας ήταν φτιαγμένο με παραδοσιακό μπαλινέζικο τρόπο, με ψηλή οροφή φτιαγμένη από κάποιο είδος μπαμπού. Στο καθρέφτη ένα πανέμορφο γκέκο (σαύρα που γραπώνεται σε κάθε επιφάνεια) ξεκουραζόταν, ενώ έξω από το παράθυρο ένας κήπος γεμάτος τροπικά φυτά, παλαιές ξύλινες πόρτες και περίεργα αγάλματα έδιναν την αίσθηση πως μένουμε σε κάποιο ναό μέσα στην ζούγκλα.Στο κέντρο του κήπου του ξενοδοχείου ένα άγαλμα με κεφάλι ελέφαντα και σώμα ανθρώπου δέσποζε στο χώρο, και κάποιοι είχαν αποθέσει μπροστά του μικρά ψάθινα χειροποίητα καλαθάκια γεμάτα με λουλούδια και ρύζι, ενώ αρωματικά ξυλάκια καιγόντουσαν αργά δίνοντας μια μυστικιστική ευωδιά. Περπατώντας προς την έξοδο, μπροστά από την πόρτα του ξενοδοχείου , παρόμοιες προσφορές υπήρχαν σε δυο πολύ τρομαχτικά , τερατόμορφα αγάλματα. Ο διαχειριστής του ξενοδοχείου, ντυμένος στην παραδοσιακή του ενδυμασία το sarong, μια καρό μαντήλα τυλιγμένη σαν φούστα γύρω από την μέση του, ετοίμαζε τις προσφορές του και τις εναπόθετε στα αγάλματα των θεοτήτων. Ο ήχος του τρεχούμενου σιντριβανιού, η μυρωδιά από τα αρωματικά ξυλάκια και τα αλλόκοτα αγάλματα δημιουργούσαν μια σκηνή από άλλες χιλιετίες, όταν ο πολυθεϊσμός λατρευόταν και οι δεήσεις και οι προσφορές στα αγάλματα των θεών εξασφάλιζαν την εύνοιά τους. Βγαίνοντας στους δρόμους της πόλης επανήλθαμε στο παρόν. Η πόλη του Ubudείναι μια μίξη εμπορικών καταστημάτων , παραδοσιακών σπιτιών και ναών με αρχιτεκτονική ιδιότυπη που σου θυμίζει μια μίξη αζτέκικων και κινεζικών σχεδίων. Σχεδόν κάθε σπίτι όσο φτωχό ή πλούσιο, είχε την πρόσοψη του, περίτεχνα σκαλισμένη και παραδοσιακά χτισμένη από ηφαιστειογενείς μαύρες πέτρες, ενώ αρχαίες μορφές και τρομακτικοί φύλακες φρουρούσαν κάθε είσοδο . Οι οροφές στα σπίτια έχουν μαύρες ψάθινες στέγες, ενώ τα πιο πολυτελή έχουν συντριβανάκια και μικρές τεχνητές λιμνούλες με ψαράκια. Σχεδόν σε κάθε 500 μέτρα υπήρχε και ένας ναός που δημιουργούσε την εικόνα πως όλη η πόλη είναι ένας τεράστιος χώρος λατρείας. Σε κάθε κατάστημα, σπίτι ή ναό οι Μπαλινέζοι μπροστά από τις εισόδους, είχαν εναποθέσει προσφορές από λουλούδια και ρύζι. Εντυπωσιασμένοι, με όλες μας τις αισθήσεις σε εγρήγορση, απορροφούσαμε κάθε νέο και διαφορετικό που βλέπαμε, προσπαθώντας να αποκρυπτογραφήσουμε όσα εκτυλίσσονταν γύρω μας σε ένα τόσο διαφορετικό πολιτισμό . Μοναδική κακοφωνία στην μυσταγωγία αυτή, η τεράστια κίνηση στους δρόμους της πόλης, όπου οι πεζοί πολλές φορές προσπερνούν σε ταχύτητα τα ίδια τα αυτοκίνητα.
Η πόλη του Ubudείναι πολύ γνωστή για τις χοροθεατρικές εκδηλώσεις της. Σχεδόν κάθε κεντρικός ναός της πόλης οργανώνει κάθε μέρα παραστάσεις για τους τουρίστες με παραδοσιακούς χορούς. Το πρόγραμμα ανανεώνεται καθημερινά και οι παραστάσεις που ξεχωρίζουν για την ποιότητα των ηθοποιών και των χορευτών, είναι αυτές στο UbudPalaceκαι στο WaterPalace. Οι παραστάσεις ποικίλουν από θρησκευτικούς, έως επίσημους χορούς αλλά κατά κύριο λόγο έχουν θεματολογία από την ινδουιστική μυθολογία και τα δύο κύρια έπη της, το Ramayanaκαι το Mahabharata, που είναι όπως η Οδύσσεια και η Ιλιάδα για εμάς. Εισιτήρια πωλούνται μπροστά από τους ναούς, αλλά και μπροστά από το UbudPalace, όπου οι πωλητές έχουν το πρόγραμμα κάθε παράστασης που παίζεται στην πόλη. Η πλειοψηφία των παραστάσεων ξεκινάει στις 7 ή στις 7 30 με το που δύει ο ήλιος ώστε να υπάρχει η κατάλληλη ατμόσφαιρα. Αποφασίσαμε και εμείς να παρακολουθήσουμε παραδοσιακό χοροθέατρο για να μας βοηθήσει να κάνουμε την σύνδεση όσων βλέπαμε στους δρόμους με την παράδοση των ανθρώπων και επιλέξαμε την παράσταση Kecak & Firedance. Η είσοδος του Ναού, που φιλοξενούταν η παράσταση αποτελούταν από 2 ογκώδης τριγωνικούς ογκόλιθους,περίτεχνα σκαλισμένους που είχαν τερατόμορφους φρουρούς στην είσοδο. Οι ναοί στο Μπαλί είναι πολύ διαφορετικοί από τους ναούς του δυτικού πολιτισμού. Μετά την είσοδο εισέρχεστε συνήθως σε προαύλιο χώρο και κατόπιν ακολουθεί δεύτερη παρόμοια είσοδος που φιλοξενεί τον ιερό χώρο όπου βρίσκονται υπαίθρια τα τεμένη των θεοτήτων. Στη παράσταση ο ρυθμός και η μουσική δίνεται από τους φωνητικούς ήχους τσακ κετσάκ 50 τουλάχιστον χορευτών, ενώ οι κυρίως ηθοποιοί με σπασμωδικές χορευτικές κινήσεις απεικονίζουν απόσπασμα του μύθου με πρωταγωνιστές βασίλισσες, πολεμιστές μαϊμούδες και γίγαντες. Σε κάθε παράσταση μην παραλείψετε να πάρετε από την είσοδο το έντυπο επεξήγησης του μύθου, αλλιώς θα δυσκολευτείτε να καταλάβετε αλλά και να απολαύσετε όσα θα παρακολουθήσετε.
View attachment 15458 View attachment 15459 View attachment 15460
Το ταξίδι στο Μπάλι από το Σαμούι γίνεται μέσω του Πουκέτ και κατόπιν της Κουάλα Λουμπούρ. To Πουκέτ είχε ακόμα πιο θολά νερά σε σχέση με το Σαμούι και η τροπική βροχή που έπιασε μόλις προσγειωθήκαμε επιβεβαίωσε όσους συμβούλεψαν ότι όσον αφορά τον καιρό, τον Αύγουστο, είναι προτιμότερο να ταξιδέψει κανείς στο Σαμούι παρά στο Πουκέτ. Το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ είναι πολυτελές και έχει πολλά και ακριβά καταστήματα, όπου κάποιος μπορεί να περάσει τον συνήθως μεγάλο χρόνο αναμονής μεταξύ των πτήσεων. Η άφιξή μας στο Μπάλι έγινε στις 3 τα ξημερώματα και κουρασμένοι, πληρώσαμε τα 25 δολάρια το άτομο για την βίζα εισόδου και εισήλθαμε στη χώρα. Τα ATMστο αεροδρόμιο, δίνουν χρήματα σε εκατομμύρια, οπότε φροντίστε να επιλέξετε από τις επιλογές ποσών που σας προσφέρει το ΑΤΜ μιας και υπάρχει περίπτωση να πληκτρολογήσετε ποσό μεγαλύτερο, όπως εγώ, και να μπλοκάρουν την κάρτα σας. Καλό είναι να φυλάξτε 150.000 ρούπιες το άτομο για τον φόρο εξόδου σας από την χώρα, μιας και διαφορετικά τα 20 δολάρια που θα σας ζητήσουν αντιστοιχούν σε 5 $ έξτρα σε σχέση με την τοπική ισοτιμία. Επίσης καλό είναι να έχετε συνεννοηθεί εκ των πρότερο για την μεταφορά σας από το αεροδρόμιο, με το ξενοδοχείο σας, αλλιώς οδηγοί αεροδρομίου (όχι ταξί) θα σας μεταφέρουν στο προορισμό σας. Οι εν λόγω κύριοι είναι όλοι συνεννοημένοι μεταξύ τους και θα σας χρεώσουν παραπάνω για την μεταφορά σας από ότι αναγράφει ο τιμοκατάλογος των υπηρεσιών τους, ειδικά αν η πτήση σας είναι νυχτερινή. Όσο και να αγριέψετε και να παζαρέψετε οι επιλογές σας είναι είτε να περπατήσετε έως την έξοδο του αεροδρομίου για να βρείτε ελάχιστα καλύτερες τιμές ή να πληρώσετε όσο σας πουν και να πάτε να ξεκουραστείτε . Παρόλαυτά μην δώσετε παραπάνω από 300.000 ρούπιες εάν πηγαίνετε προς Ubud. Έως εκεί σας παίρνει να παζαρέψετε.
Το Μπάλι είναι ένα νησί με διπλή προσωπικότητα. Το νότιο κομμάτι του, και η πρωτεύουσα Ντενπεσάρ, είναι ανεπτυγμένα σε φρενήρεις ρυθμούς με τεράστια κίνηση στους δρόμους, εμπορικά κέντρα και καταστήματα να μην αφήνουν ίχνος γραφικότητας στο μέρος. Απευθύνεται τουριστικά σε όσους θέλουν να περάσουν τις διακοπές τους κάνοντας surfστα τεράστια κύματα των παραλιών Kuta,Legian και Seminyakκαι για να διασκεδάσουν πίνοντας μπύρες και ποτά στα clubsτης παραλιακής . Αν θέλετε όμως τέτοιες διακοπές, συνιστώ να παραμείνετε στην Ελλάδα και να γλιτώσετε το κόστος των αεροπορικών και να ευχαριστηθείτε καλύτερες και ποιοτικότερες διακοπές. Οι περιοχές αυτές, κατά την εκτίμησή μου, δεν αξίζουν ούτε σαν ημερήσια εκδρομή μιας και θα χάσετε χρόνο από άλλα εκπληκτικά πράγματα που έχει να προσφέρει το νησί στο βορά. Ο πιο δημοφιλής τουριστικός προορισμός στο Μπαλί είναι η πόλη του Ubud. Εδώ θα ξετυλιχθούν μπροστά σας σκηνές τόσο διαφορετικές και ασυνήθιστες που για να τις συλλάβετε και να τις κατανοήσετε θα χρειαστείτε τουλάχιστον μια εβδομάδα διαμονής. Παρόλο που είναι τουριστικοποιημένο αρκετά, έχει διατηρήσει τον μοναδικό χαρακτήρα του. Έχει 3 κύριους δρόμους που είναι το θεωρητικό κέντρο του, την οδό MonkeyForest, την παράλληλή της Hanoman , και την κάθετη σε αυτές RayaUbud, πάνω στις οποίες υπάρχουν τα περισσότερα εστιατόρια, καταστήματα και αξιοθέατα. Τα ξενοδοχεία στην περιοχή είναι πολλά και πολλές φορές μακριά από το κέντρο, πράγμα που δεν είναι απαραίτητα αρνητικό , εφόσον σας προσφέρουν δωρεάν απεριόριστες μετακινήσεις από και προς το ξενοδοχείο σας με το λεωφορείο του ξενοδοχείου σας (shuttlebus). Οι Μπαλινέζοι είναι ινδουιστές και αριθμούν περί των 5.000.000 στο νησί σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ινδονησία που είναι μωαμεθανοί και αριθμούν περί των 240.000.000 πληθυσμού. Η θρησκεία παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο στην ζωή των Μπαλινέζων και ο πολιτισμός τους, η συμπεριφορά τους και η αρχιτεκτονική τους βασίζεται ακριβώς στην θρησκεία τους. Με την Ελλάδα, το Μπαλί έχει 5 ώρες διαφορά και την πρώτη μέρα η ξεκούραση λόγω του jetlagείναι απαραίτητη.
Ξυπνώντας αργά το απόγευμα από την κουραστική πτήση της προηγούμενης ημέρας αρχίσαμε να αντιλαμβανόμαστε που βρισκόμαστε. Το δωμάτιο του ξενοδοχείου μας ήταν φτιαγμένο με παραδοσιακό μπαλινέζικο τρόπο, με ψηλή οροφή φτιαγμένη από κάποιο είδος μπαμπού. Στο καθρέφτη ένα πανέμορφο γκέκο (σαύρα που γραπώνεται σε κάθε επιφάνεια) ξεκουραζόταν, ενώ έξω από το παράθυρο ένας κήπος γεμάτος τροπικά φυτά, παλαιές ξύλινες πόρτες και περίεργα αγάλματα έδιναν την αίσθηση πως μένουμε σε κάποιο ναό μέσα στην ζούγκλα.Στο κέντρο του κήπου του ξενοδοχείου ένα άγαλμα με κεφάλι ελέφαντα και σώμα ανθρώπου δέσποζε στο χώρο, και κάποιοι είχαν αποθέσει μπροστά του μικρά ψάθινα χειροποίητα καλαθάκια γεμάτα με λουλούδια και ρύζι, ενώ αρωματικά ξυλάκια καιγόντουσαν αργά δίνοντας μια μυστικιστική ευωδιά. Περπατώντας προς την έξοδο, μπροστά από την πόρτα του ξενοδοχείου , παρόμοιες προσφορές υπήρχαν σε δυο πολύ τρομαχτικά , τερατόμορφα αγάλματα. Ο διαχειριστής του ξενοδοχείου, ντυμένος στην παραδοσιακή του ενδυμασία το sarong, μια καρό μαντήλα τυλιγμένη σαν φούστα γύρω από την μέση του, ετοίμαζε τις προσφορές του και τις εναπόθετε στα αγάλματα των θεοτήτων. Ο ήχος του τρεχούμενου σιντριβανιού, η μυρωδιά από τα αρωματικά ξυλάκια και τα αλλόκοτα αγάλματα δημιουργούσαν μια σκηνή από άλλες χιλιετίες, όταν ο πολυθεϊσμός λατρευόταν και οι δεήσεις και οι προσφορές στα αγάλματα των θεών εξασφάλιζαν την εύνοιά τους. Βγαίνοντας στους δρόμους της πόλης επανήλθαμε στο παρόν. Η πόλη του Ubudείναι μια μίξη εμπορικών καταστημάτων , παραδοσιακών σπιτιών και ναών με αρχιτεκτονική ιδιότυπη που σου θυμίζει μια μίξη αζτέκικων και κινεζικών σχεδίων. Σχεδόν κάθε σπίτι όσο φτωχό ή πλούσιο, είχε την πρόσοψη του, περίτεχνα σκαλισμένη και παραδοσιακά χτισμένη από ηφαιστειογενείς μαύρες πέτρες, ενώ αρχαίες μορφές και τρομακτικοί φύλακες φρουρούσαν κάθε είσοδο . Οι οροφές στα σπίτια έχουν μαύρες ψάθινες στέγες, ενώ τα πιο πολυτελή έχουν συντριβανάκια και μικρές τεχνητές λιμνούλες με ψαράκια. Σχεδόν σε κάθε 500 μέτρα υπήρχε και ένας ναός που δημιουργούσε την εικόνα πως όλη η πόλη είναι ένας τεράστιος χώρος λατρείας. Σε κάθε κατάστημα, σπίτι ή ναό οι Μπαλινέζοι μπροστά από τις εισόδους, είχαν εναποθέσει προσφορές από λουλούδια και ρύζι. Εντυπωσιασμένοι, με όλες μας τις αισθήσεις σε εγρήγορση, απορροφούσαμε κάθε νέο και διαφορετικό που βλέπαμε, προσπαθώντας να αποκρυπτογραφήσουμε όσα εκτυλίσσονταν γύρω μας σε ένα τόσο διαφορετικό πολιτισμό . Μοναδική κακοφωνία στην μυσταγωγία αυτή, η τεράστια κίνηση στους δρόμους της πόλης, όπου οι πεζοί πολλές φορές προσπερνούν σε ταχύτητα τα ίδια τα αυτοκίνητα.
Η πόλη του Ubudείναι πολύ γνωστή για τις χοροθεατρικές εκδηλώσεις της. Σχεδόν κάθε κεντρικός ναός της πόλης οργανώνει κάθε μέρα παραστάσεις για τους τουρίστες με παραδοσιακούς χορούς. Το πρόγραμμα ανανεώνεται καθημερινά και οι παραστάσεις που ξεχωρίζουν για την ποιότητα των ηθοποιών και των χορευτών, είναι αυτές στο UbudPalaceκαι στο WaterPalace. Οι παραστάσεις ποικίλουν από θρησκευτικούς, έως επίσημους χορούς αλλά κατά κύριο λόγο έχουν θεματολογία από την ινδουιστική μυθολογία και τα δύο κύρια έπη της, το Ramayanaκαι το Mahabharata, που είναι όπως η Οδύσσεια και η Ιλιάδα για εμάς. Εισιτήρια πωλούνται μπροστά από τους ναούς, αλλά και μπροστά από το UbudPalace, όπου οι πωλητές έχουν το πρόγραμμα κάθε παράστασης που παίζεται στην πόλη. Η πλειοψηφία των παραστάσεων ξεκινάει στις 7 ή στις 7 30 με το που δύει ο ήλιος ώστε να υπάρχει η κατάλληλη ατμόσφαιρα. Αποφασίσαμε και εμείς να παρακολουθήσουμε παραδοσιακό χοροθέατρο για να μας βοηθήσει να κάνουμε την σύνδεση όσων βλέπαμε στους δρόμους με την παράδοση των ανθρώπων και επιλέξαμε την παράσταση Kecak & Firedance. Η είσοδος του Ναού, που φιλοξενούταν η παράσταση αποτελούταν από 2 ογκώδης τριγωνικούς ογκόλιθους,περίτεχνα σκαλισμένους που είχαν τερατόμορφους φρουρούς στην είσοδο. Οι ναοί στο Μπαλί είναι πολύ διαφορετικοί από τους ναούς του δυτικού πολιτισμού. Μετά την είσοδο εισέρχεστε συνήθως σε προαύλιο χώρο και κατόπιν ακολουθεί δεύτερη παρόμοια είσοδος που φιλοξενεί τον ιερό χώρο όπου βρίσκονται υπαίθρια τα τεμένη των θεοτήτων. Στη παράσταση ο ρυθμός και η μουσική δίνεται από τους φωνητικούς ήχους τσακ κετσάκ 50 τουλάχιστον χορευτών, ενώ οι κυρίως ηθοποιοί με σπασμωδικές χορευτικές κινήσεις απεικονίζουν απόσπασμα του μύθου με πρωταγωνιστές βασίλισσες, πολεμιστές μαϊμούδες και γίγαντες. Σε κάθε παράσταση μην παραλείψετε να πάρετε από την είσοδο το έντυπο επεξήγησης του μύθου, αλλιώς θα δυσκολευτείτε να καταλάβετε αλλά και να απολαύσετε όσα θα παρακολουθήσετε.
View attachment 15458 View attachment 15459 View attachment 15460
Last edited by a moderator: