2η μέρα - 6 Νοεμβρίου Παρασκευή
Με το κόκκινο μετρό κατεβήκαμε πάλι στην στάση 119 για να επισκεφθούμε πρώτα την Χρυσή Πύλη, κτίσμα τού 1017 - 1024 καί είναι το μοναδικό οχυρωματικό έργο πού διασώθηκε μέχρι σήμερα. Το όνομα παραπέμπει στην Χρυσή Πύλη της Κωνσταντινούπολης καί χρησιμοποιήθηκε σαν θριαμβευτική πύλη στην πόλη τού Κιέβου. Η οχυρωματική κατασκευή της Χρυσής Πύλης ήταν απόρθητη καί οί νομαδικές φυλές πού συχνά επιτίθεντο στο Κίεβο, δεν μπόρεσαν ποτέ να την αλώσουν. Ακόμη καί οί ορδές τού Baty-Khan δεν κατάφεραν να εισέλθουν στην πόλη μέσα από την Πύλη. Ωστόσο εισέβαλαν στην πόλη από ένα άλλο σημείο της λιγότερο οχυρωμένο (βλέπετε παντού υπάρχει μιά Κερκόπορτα).
Κατά τον 16ο - 17ο αιώνα, η πύλη ήταν πιά σε κακή κατάσταση αλλά εξακολουθούσε να είναι η θριαμβευτική πύλη.
Από τότε έγιναν αρκετές ανακατασκευές με την πιό πρόσφατη το 1982. Τον Μάϊο τού ιδίου έτους έγιναν τα εγκαίνια γιά τον εορτασμό της 1500ης επετείου της ίδρυσης της πόλης τού Κιέβου.
Εδώ πληρώσαμε ένα ενιαίο εισιτήριο γιά : Χρυσή Πύλη - Αγία Σοφία - Μοναστήρι Κύριλλου, πού ισχύει γιά επτά ημέρες, αξίας 80 γρίβνα (3,2 ευρώ)
Συνεχίζοντας πεζή καί πολύ κοντά, φθάσαμε σε ένα από τα σημαντικότερα μνημεία τού Κιέβου: τον Καθεδρικό Ναό της Αγίας Σοφίας.
Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς, είναι κτίσμα τού 11ου αιώνα, στα χρόνια της διακυβέρνησης τού Yaroslav Mudry. Ανθρωπος προοδευτικός καί προστάτης των γραμμάτων καί τεχνών, έκανε την Αγία Σοφία έναν από τούς λαμπρότερους ναούς της Ασίας. Ο Καθεδρικός χρησίμευσε καί ως κοινωνικό, πολιτικό καί πολιτιστικό κέντρο των Ρως τού Κιέβου καί εδώ ιδρύθηκε η πρώτη ρωσική βιβλιοθήκη. Επίσης χρησίμευε γιά χρόνια ως τόπος ταφής των πριγκίπων τού Κιέβου. Εδώ είναι θαμμένοι ο Yaroslav Mudry, ο γιός του Vsevolod καί ο Βλαδίμηρος ο Μονομάχος.
Ο Καθεδρικός είναι διάσημος γιά τα μωσαϊκά καί τις τοιχογραφίες της Βυζαντινής εποχής, πού χρονολογούνται από τον 11ο αιώνα. Θαυμάσιες τοιχογραφίες στολίζουν τούς τοίχους, τις κολώνες καί τούς θόλους. Θέματα παρμένα όχι μόνο από την Αγία Γραφή αλλά καί κοσμικά, την καθιστούν σαν ένα βιβλίο ιστορίας της εποχής. Υπάρχουν 300 τοιχογραφίες πού αφορούν πολιτικά γεγονότα καί ιστορικές προσωπικότητες. Είναι καί ο λόγος πού την αποκαλούν καί Αγία Σοφία των Τοιχογραφιών.
Πολύ εντυπωσιακό το επίχρυσο τέμπλο.
Στο όλο σύμπλεγμα στεγάζεται καί ένα μικρό εθνογραφικό μουσείο καί ένα μουσείο ψηφιδωτών καί εκκλησιαστικής τέχνης. Ενα πολύ ιδιαίτερο καί πρωτότυπο έκθεμα είναι το πρόσωπο της Παναγίας σε μεγάλες διαστάσεις, κατασκευασμένο σαν ψηφιδωτό από χιλιάδες ζωγραφισμένα αυγά.
Ακριβώς απέναντι σε μικρή απόσταση , επισκεφθήκαμε άλλον ένα θαυμάσιο ναό, αυτόν τού Αγίου Μιχαήλ (στην ουσία μοναστήρι). Πολύ εντυπωσιακός με τούς επίχρυσους τρούλους. Ενα από τα πιό θαυμαστά αξιοθέατα τού Κιέβου, κτίσμα των μεσαιωνικών χρόνων. Το καμπαναριό προστέθηκε το 1716 - 1719. Ο Καθεδρικός καταλεηλατήθηκε το 1930 από τούς Σοβιετικούς αλλά ανακατασκευάσθηκε πλήρως στο ουκρανικό στύλ καί τα εγκαίνια έγιναν το 1999.
Στον εξωτερικό τοίχο τού μοναστηριού είδαμε μία θλιβερή εικόνα: χιλιάδες φωτογραφίες στρατιωτών πού σκοτώθηκαν εδώ στην πλατεία το 2014.
Ο ναός - μοναστήρι είναι χτισμένος σε λόφο καί περιβάλλεται από το θαυμάσιο Πάρκο τού Βλαδίμηρου , μία τεράστια δασώδη έκταση με εξαιρετική θέα τού Δνείπερου ποταμού καί της πόλης.
Εδώ να αναφέρω ότι το Κίεβο έχει πολλά πάρκα πού αξίζουν τον χρόνο σας γιά έναν χαλαρωτικό περίπατο. Είναι συνήθως γεμάτα με αγάλματα καί μνημεία ηρώων καί προσωπικοτήτων της Ουκρανίας, τούς οποίους τιμούν υπέρ τού δέοντος, αν κρίνουμε από τα φρέσκα λουλούδια πού έχουν αφήσει σε όλα.
Τα πάρκα είναι πανέμορφα όλες τις εποχές τού χρόνου, είτε καταπράσινα το καλοκαίρι είτε χιονισμένα το χειμώνα.
Εμείς, λόγω εποχής, τα πετύχαμε σε εκπληκτικά φθινοπωρινά χρώματα τού κίτρινο - πορτοκαλί - κόκκινο καί τα πεσμένα φύλλα σαν παχύ χαλί κάτω από τα πόδια μας. Σε συνδυασμό με την ομίχλη καί τούς χρυσούς τρούλους να ξεπροβάλλουν ανάμεσα τους, είχαμε πραγματικά ονειρικές εικόνες.
Πίσω από το μοναστήρι τερματίζει το φενίκουλαρ πού σε κατεβάζει στα ριζά τού λόφου. Εμείς προτιμήσαμε να ακολουθήσουμε το δασικό μονοπάτι πού περνάει κάτω από αυτό καί βγάζει στην παραποτάμια περιοχή τού Podol ή Podil, πολύ γραφική με τα πολύχρωμα παλιά σπίτια, Το Ποντόλ, λόγω της θέσης του δίπλα στο ποτάμι, ήταν κάποτε περιοχή πού ζούσαν ψαράδες καί τεχνίτες σε ξύλινες κατοικίες, οί οποίες καταστράφηκαν ολοσχερώς στην πυρκαγιά τού 1811, μαζί με αυτά καί η μεγάλη αγορά με τα 50 καταστήματα. Εδώ υπάρχει η Ακαδημία Kiev Mogilyanskaya, πού ιδρύθηκε το 1632 με αποστολή την εκπαίδευση των Σλάβων. Εδώ φοίτησαν πολλά ιστορικά πρόσωπα, όπως ο Λομονόσωφ.
Το μονοπάτι πού ακολουθήσαμε όχι μόνο μάς έβγαλε στην εκκλησία τού Αγίου Ανδρέα αλλά ήταν καί μία υπαίθρια γκαλερί: πολλοί ζωγράφοι εκθέτουν εδώ τα εργά τους προς πώληση.
Ο Αγιος Ανδρέας, πού πολλές φορές αποκαλείται κατ’ ευφημισμόν Καθεδρικός, είναι η κατ’ εξοχήν μπαρόκ εκκλησία τού Κιέβου. Κτίσμα τού 1747 - 1754, διακοσμημένος από τον κορυφαίο ιταλό αρχιτέκτονα Μπαρτολομέο Ραστρέλι, είναι μέρος τού συγκροτήματος της Αγίας Σοφίας, σαν ένα σημείο αναφοράς της πολιτιστικής κληρονομιάς.. Χτισμένος στην κορυφή λόφου πού φέρει το όνομά του (Λόφος τού Αγίου Ανδρέα) προσφέρει πανοραμική θέα προς το ιστορικό κέντρο καί την περιοχή τού Podol (Podil).
Εδώ πετύχαμε σε μία βάφτιση καί παρατηρήσαμε ότι είχε αρκετές διαφορές από τις δικές μας. Δεν γδύνουν το βρέφος γιά βύθιση στην κολυμπήθρα, απλά το κρατούν ντυμένο πάνω από αυτήν καί ο ιερέας ρίχνει λίγο νερό. Παρευρίσκεται μόνο η οικογένεια καί οί ανάδοχοι, χωρίς πολλές πολλές φανφάρες, ούτε κάν μπομπονιέρες δεν είχαν.
Σχετικά κοντά βρίσκεται ένα ενδιαφέρον κτίριο με μεγάλη ιστορία, πού αν έχετε χρόνο αξίζει να το δείτε εξωτερικά: το Κάστρο τού Ριχάρδου (Richard’s castle).
Χτίστηκε το 1902 - 1904, από τον κατασκευαστή Δημήτρη Ορλώφ, με πρόθεση να το πουλήσει σε κάποια εύπορη οικογένεια. Με τον ξαφνικό θάνατό του όμως το 1911, η γυναίκα του αναγκάστηκε να το πουλήσει προκειμένου να εξοφλήσει τα χρέη πού το βάραιναν. Οί νέοι ιδιοκτήτες όμως, θεώρησαν ότι είναι στοιχειωμένο καθώς άκουγαν περίεργους θορύβους τούς οποίους εξέλαβαν ως κραυγές καί βογγητά. Τελικά αποδείχτηκε ότι προέρχονταν από το σύστημα θέρμανσης καί εξαερισμού.
Στην συνέχεια το κτίριο φιλοξένησε τα ατελιέ πολλών διάσημων τοπικών ζωγράφων καί γλυπτών. Μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση καί την ανάληψη της σοβιετικής εξουσίας, το κτίριο εθνικοποιήθηκε καί τα πολυτελή διαμερίσματα μετατράπηκαν σε δημοτικά διαμερίσματα, με τις όποιες συνέπειες μπορούμε να φανταστούμε.
Μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ενωσης το 90, εμφανίστηκαν μερικοί επενδυτές πού ήθελαν να το μετατρέψουν σε ξενοδοχείο. Ωστόσο η συνεργασία δεν έλαβε χώρα καί το κτίριο παραμένει έρημο καί ακατοίκητο, μέχρι σήμερα.
Καταλήξαμε στο μοναδικό Μουσείο Τσέρνομπιλ ( Kharyvyj perulok 1)
Ωράριο : Δευτ - Παρ 10 - 17, Σαβ 10 - 16.30, Κυρ κλειστό
Είσοδος : 10 γρίβνα + 20 γρίβνα γιά φωτογραφίες ( 1,3 ευρώ στο σύνολο)
Το μουσείο επιτρέπει στούς επισκέπτες να γνωρίσουν πως ήταν ο σταθμός πυρηνικής ενέργειας κατά την διάρκεια της έκρηξης καί την κατάρρευση πού ακολούθησε, τα ολέθρια σφάλματα πού οδήγησαν στην καταστροφή καί την τεράστια διαρροή ραδιενέργειας πού ακολούθησε. Το μουσείο περιλαμβάνει μιά σειρά αντικειμένων από το εσωτερικό τού πυρηνικού σταθμού, συμπεριλαμβανομένων εργαλείων ασφαλείας, τεχνικό εξοπλισμό, ακόμη καί τα οχήματα διάσωσης πού εστάλησαν στο Τσέρνομπιλ γιά να βοηθήσουν στην διαφυγή. Ενα διόραμα της μεταφοράς ραδιενέργειας καί οί σημαίες των κρατών πού επλήγησαν ή επηρεάστηκαν (μεταξύ αυτών καί η Ελλάδα) δίνει πλήρη εικόνα της καταστροφής.
Να τονίσω εδώ ότι το 80% των εκθεμάτων είναι φωτογραφικό υλικό κυρίως των ατόμων πού βρήκαν άμεσο θάνατο. Συγκλονιστικές οί φωτογραφίες των χιλιάδων παιδιών.
Πάντως μόνο στεναχώρια μας προκάλεσε χωρίς να μας καλύψει σαν μουσείο.
Ευτυχώς η βραδιά μας έκλεισε πολύ όμορφα: Παρακολουθήσαμε μία εξαιρετική παράσταση στην Οπερα τού Κιέβου, την « Natalka Poltavka >>, οπερέτα σε δύο πράξεις, πού βασίζεται σε φολκλορική μουσική, χορό καί τραγούδια.
Γενικά η Οπερα τού Κιέβου φημίζεται γιά τις εξαιρετικές παραστάσεις της καί σαν συνιστώ, αν έρθετε στο Κίεβο, να μην χάσετε αυτή την εμπειρία.
Τα εισιτήρια είναι πολύ φθηνά: η πρώτη θέση κοστίζει 300 γρίβνα (12 ευρώ) καί μπορείτε να βρείτε εισιτήρια στον τελευταίο εξώστη γιά 20 γρίβνα (λιγότερο από 1 ευρώ)
‘Οπερα Κιέβου : διευθ : Volodymyrska St. 50
Μετρό : κόκκινη γραμμή, στάση 119.
Με το κόκκινο μετρό κατεβήκαμε πάλι στην στάση 119 για να επισκεφθούμε πρώτα την Χρυσή Πύλη, κτίσμα τού 1017 - 1024 καί είναι το μοναδικό οχυρωματικό έργο πού διασώθηκε μέχρι σήμερα. Το όνομα παραπέμπει στην Χρυσή Πύλη της Κωνσταντινούπολης καί χρησιμοποιήθηκε σαν θριαμβευτική πύλη στην πόλη τού Κιέβου. Η οχυρωματική κατασκευή της Χρυσής Πύλης ήταν απόρθητη καί οί νομαδικές φυλές πού συχνά επιτίθεντο στο Κίεβο, δεν μπόρεσαν ποτέ να την αλώσουν. Ακόμη καί οί ορδές τού Baty-Khan δεν κατάφεραν να εισέλθουν στην πόλη μέσα από την Πύλη. Ωστόσο εισέβαλαν στην πόλη από ένα άλλο σημείο της λιγότερο οχυρωμένο (βλέπετε παντού υπάρχει μιά Κερκόπορτα).
Κατά τον 16ο - 17ο αιώνα, η πύλη ήταν πιά σε κακή κατάσταση αλλά εξακολουθούσε να είναι η θριαμβευτική πύλη.
Από τότε έγιναν αρκετές ανακατασκευές με την πιό πρόσφατη το 1982. Τον Μάϊο τού ιδίου έτους έγιναν τα εγκαίνια γιά τον εορτασμό της 1500ης επετείου της ίδρυσης της πόλης τού Κιέβου.
Εδώ πληρώσαμε ένα ενιαίο εισιτήριο γιά : Χρυσή Πύλη - Αγία Σοφία - Μοναστήρι Κύριλλου, πού ισχύει γιά επτά ημέρες, αξίας 80 γρίβνα (3,2 ευρώ)
Συνεχίζοντας πεζή καί πολύ κοντά, φθάσαμε σε ένα από τα σημαντικότερα μνημεία τού Κιέβου: τον Καθεδρικό Ναό της Αγίας Σοφίας.
Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς, είναι κτίσμα τού 11ου αιώνα, στα χρόνια της διακυβέρνησης τού Yaroslav Mudry. Ανθρωπος προοδευτικός καί προστάτης των γραμμάτων καί τεχνών, έκανε την Αγία Σοφία έναν από τούς λαμπρότερους ναούς της Ασίας. Ο Καθεδρικός χρησίμευσε καί ως κοινωνικό, πολιτικό καί πολιτιστικό κέντρο των Ρως τού Κιέβου καί εδώ ιδρύθηκε η πρώτη ρωσική βιβλιοθήκη. Επίσης χρησίμευε γιά χρόνια ως τόπος ταφής των πριγκίπων τού Κιέβου. Εδώ είναι θαμμένοι ο Yaroslav Mudry, ο γιός του Vsevolod καί ο Βλαδίμηρος ο Μονομάχος.
Ο Καθεδρικός είναι διάσημος γιά τα μωσαϊκά καί τις τοιχογραφίες της Βυζαντινής εποχής, πού χρονολογούνται από τον 11ο αιώνα. Θαυμάσιες τοιχογραφίες στολίζουν τούς τοίχους, τις κολώνες καί τούς θόλους. Θέματα παρμένα όχι μόνο από την Αγία Γραφή αλλά καί κοσμικά, την καθιστούν σαν ένα βιβλίο ιστορίας της εποχής. Υπάρχουν 300 τοιχογραφίες πού αφορούν πολιτικά γεγονότα καί ιστορικές προσωπικότητες. Είναι καί ο λόγος πού την αποκαλούν καί Αγία Σοφία των Τοιχογραφιών.
Πολύ εντυπωσιακό το επίχρυσο τέμπλο.
Στο όλο σύμπλεγμα στεγάζεται καί ένα μικρό εθνογραφικό μουσείο καί ένα μουσείο ψηφιδωτών καί εκκλησιαστικής τέχνης. Ενα πολύ ιδιαίτερο καί πρωτότυπο έκθεμα είναι το πρόσωπο της Παναγίας σε μεγάλες διαστάσεις, κατασκευασμένο σαν ψηφιδωτό από χιλιάδες ζωγραφισμένα αυγά.
Ακριβώς απέναντι σε μικρή απόσταση , επισκεφθήκαμε άλλον ένα θαυμάσιο ναό, αυτόν τού Αγίου Μιχαήλ (στην ουσία μοναστήρι). Πολύ εντυπωσιακός με τούς επίχρυσους τρούλους. Ενα από τα πιό θαυμαστά αξιοθέατα τού Κιέβου, κτίσμα των μεσαιωνικών χρόνων. Το καμπαναριό προστέθηκε το 1716 - 1719. Ο Καθεδρικός καταλεηλατήθηκε το 1930 από τούς Σοβιετικούς αλλά ανακατασκευάσθηκε πλήρως στο ουκρανικό στύλ καί τα εγκαίνια έγιναν το 1999.
Στον εξωτερικό τοίχο τού μοναστηριού είδαμε μία θλιβερή εικόνα: χιλιάδες φωτογραφίες στρατιωτών πού σκοτώθηκαν εδώ στην πλατεία το 2014.
Ο ναός - μοναστήρι είναι χτισμένος σε λόφο καί περιβάλλεται από το θαυμάσιο Πάρκο τού Βλαδίμηρου , μία τεράστια δασώδη έκταση με εξαιρετική θέα τού Δνείπερου ποταμού καί της πόλης.
Εδώ να αναφέρω ότι το Κίεβο έχει πολλά πάρκα πού αξίζουν τον χρόνο σας γιά έναν χαλαρωτικό περίπατο. Είναι συνήθως γεμάτα με αγάλματα καί μνημεία ηρώων καί προσωπικοτήτων της Ουκρανίας, τούς οποίους τιμούν υπέρ τού δέοντος, αν κρίνουμε από τα φρέσκα λουλούδια πού έχουν αφήσει σε όλα.
Τα πάρκα είναι πανέμορφα όλες τις εποχές τού χρόνου, είτε καταπράσινα το καλοκαίρι είτε χιονισμένα το χειμώνα.
Εμείς, λόγω εποχής, τα πετύχαμε σε εκπληκτικά φθινοπωρινά χρώματα τού κίτρινο - πορτοκαλί - κόκκινο καί τα πεσμένα φύλλα σαν παχύ χαλί κάτω από τα πόδια μας. Σε συνδυασμό με την ομίχλη καί τούς χρυσούς τρούλους να ξεπροβάλλουν ανάμεσα τους, είχαμε πραγματικά ονειρικές εικόνες.
Πίσω από το μοναστήρι τερματίζει το φενίκουλαρ πού σε κατεβάζει στα ριζά τού λόφου. Εμείς προτιμήσαμε να ακολουθήσουμε το δασικό μονοπάτι πού περνάει κάτω από αυτό καί βγάζει στην παραποτάμια περιοχή τού Podol ή Podil, πολύ γραφική με τα πολύχρωμα παλιά σπίτια, Το Ποντόλ, λόγω της θέσης του δίπλα στο ποτάμι, ήταν κάποτε περιοχή πού ζούσαν ψαράδες καί τεχνίτες σε ξύλινες κατοικίες, οί οποίες καταστράφηκαν ολοσχερώς στην πυρκαγιά τού 1811, μαζί με αυτά καί η μεγάλη αγορά με τα 50 καταστήματα. Εδώ υπάρχει η Ακαδημία Kiev Mogilyanskaya, πού ιδρύθηκε το 1632 με αποστολή την εκπαίδευση των Σλάβων. Εδώ φοίτησαν πολλά ιστορικά πρόσωπα, όπως ο Λομονόσωφ.
Το μονοπάτι πού ακολουθήσαμε όχι μόνο μάς έβγαλε στην εκκλησία τού Αγίου Ανδρέα αλλά ήταν καί μία υπαίθρια γκαλερί: πολλοί ζωγράφοι εκθέτουν εδώ τα εργά τους προς πώληση.
Ο Αγιος Ανδρέας, πού πολλές φορές αποκαλείται κατ’ ευφημισμόν Καθεδρικός, είναι η κατ’ εξοχήν μπαρόκ εκκλησία τού Κιέβου. Κτίσμα τού 1747 - 1754, διακοσμημένος από τον κορυφαίο ιταλό αρχιτέκτονα Μπαρτολομέο Ραστρέλι, είναι μέρος τού συγκροτήματος της Αγίας Σοφίας, σαν ένα σημείο αναφοράς της πολιτιστικής κληρονομιάς.. Χτισμένος στην κορυφή λόφου πού φέρει το όνομά του (Λόφος τού Αγίου Ανδρέα) προσφέρει πανοραμική θέα προς το ιστορικό κέντρο καί την περιοχή τού Podol (Podil).
Εδώ πετύχαμε σε μία βάφτιση καί παρατηρήσαμε ότι είχε αρκετές διαφορές από τις δικές μας. Δεν γδύνουν το βρέφος γιά βύθιση στην κολυμπήθρα, απλά το κρατούν ντυμένο πάνω από αυτήν καί ο ιερέας ρίχνει λίγο νερό. Παρευρίσκεται μόνο η οικογένεια καί οί ανάδοχοι, χωρίς πολλές πολλές φανφάρες, ούτε κάν μπομπονιέρες δεν είχαν.
Σχετικά κοντά βρίσκεται ένα ενδιαφέρον κτίριο με μεγάλη ιστορία, πού αν έχετε χρόνο αξίζει να το δείτε εξωτερικά: το Κάστρο τού Ριχάρδου (Richard’s castle).
Χτίστηκε το 1902 - 1904, από τον κατασκευαστή Δημήτρη Ορλώφ, με πρόθεση να το πουλήσει σε κάποια εύπορη οικογένεια. Με τον ξαφνικό θάνατό του όμως το 1911, η γυναίκα του αναγκάστηκε να το πουλήσει προκειμένου να εξοφλήσει τα χρέη πού το βάραιναν. Οί νέοι ιδιοκτήτες όμως, θεώρησαν ότι είναι στοιχειωμένο καθώς άκουγαν περίεργους θορύβους τούς οποίους εξέλαβαν ως κραυγές καί βογγητά. Τελικά αποδείχτηκε ότι προέρχονταν από το σύστημα θέρμανσης καί εξαερισμού.
Στην συνέχεια το κτίριο φιλοξένησε τα ατελιέ πολλών διάσημων τοπικών ζωγράφων καί γλυπτών. Μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση καί την ανάληψη της σοβιετικής εξουσίας, το κτίριο εθνικοποιήθηκε καί τα πολυτελή διαμερίσματα μετατράπηκαν σε δημοτικά διαμερίσματα, με τις όποιες συνέπειες μπορούμε να φανταστούμε.
Μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ενωσης το 90, εμφανίστηκαν μερικοί επενδυτές πού ήθελαν να το μετατρέψουν σε ξενοδοχείο. Ωστόσο η συνεργασία δεν έλαβε χώρα καί το κτίριο παραμένει έρημο καί ακατοίκητο, μέχρι σήμερα.
Καταλήξαμε στο μοναδικό Μουσείο Τσέρνομπιλ ( Kharyvyj perulok 1)
Ωράριο : Δευτ - Παρ 10 - 17, Σαβ 10 - 16.30, Κυρ κλειστό
Είσοδος : 10 γρίβνα + 20 γρίβνα γιά φωτογραφίες ( 1,3 ευρώ στο σύνολο)
Το μουσείο επιτρέπει στούς επισκέπτες να γνωρίσουν πως ήταν ο σταθμός πυρηνικής ενέργειας κατά την διάρκεια της έκρηξης καί την κατάρρευση πού ακολούθησε, τα ολέθρια σφάλματα πού οδήγησαν στην καταστροφή καί την τεράστια διαρροή ραδιενέργειας πού ακολούθησε. Το μουσείο περιλαμβάνει μιά σειρά αντικειμένων από το εσωτερικό τού πυρηνικού σταθμού, συμπεριλαμβανομένων εργαλείων ασφαλείας, τεχνικό εξοπλισμό, ακόμη καί τα οχήματα διάσωσης πού εστάλησαν στο Τσέρνομπιλ γιά να βοηθήσουν στην διαφυγή. Ενα διόραμα της μεταφοράς ραδιενέργειας καί οί σημαίες των κρατών πού επλήγησαν ή επηρεάστηκαν (μεταξύ αυτών καί η Ελλάδα) δίνει πλήρη εικόνα της καταστροφής.
Να τονίσω εδώ ότι το 80% των εκθεμάτων είναι φωτογραφικό υλικό κυρίως των ατόμων πού βρήκαν άμεσο θάνατο. Συγκλονιστικές οί φωτογραφίες των χιλιάδων παιδιών.
Πάντως μόνο στεναχώρια μας προκάλεσε χωρίς να μας καλύψει σαν μουσείο.
Ευτυχώς η βραδιά μας έκλεισε πολύ όμορφα: Παρακολουθήσαμε μία εξαιρετική παράσταση στην Οπερα τού Κιέβου, την « Natalka Poltavka >>, οπερέτα σε δύο πράξεις, πού βασίζεται σε φολκλορική μουσική, χορό καί τραγούδια.
Γενικά η Οπερα τού Κιέβου φημίζεται γιά τις εξαιρετικές παραστάσεις της καί σαν συνιστώ, αν έρθετε στο Κίεβο, να μην χάσετε αυτή την εμπειρία.
Τα εισιτήρια είναι πολύ φθηνά: η πρώτη θέση κοστίζει 300 γρίβνα (12 ευρώ) καί μπορείτε να βρείτε εισιτήρια στον τελευταίο εξώστη γιά 20 γρίβνα (λιγότερο από 1 ευρώ)
‘Οπερα Κιέβου : διευθ : Volodymyrska St. 50
Μετρό : κόκκινη γραμμή, στάση 119.