4η μέρα - 8 Νοεμβρίου Κυριακή
Τα θρησκευτικά μνημεία στο Κίεβο δεν έχουν τέλος.
Ενα πολύ σπουδαίο μοναστήρι επισκεφθήκαμε σήμερα, τον Αγιο Κύριλλο, αφιερωμένο στον Απόστολο των Σλάβων.
Ο Αγιος Κύριλλος μαζί με τον αδελφό του Μεθόδιο, κήρυξαν το Ευαγγέλιο στην Μοραβία, από την οποία ο χριστιανισμός εξαπλώθηκε μέχρι την Ρωσία. Σ’ αυτούς οφείλεται καί το κυριλλικό αλφάβητο.
Το Μοναστήρι τού Αγίου Κύριλλου χτίστηκε στα μέσα τού
12ου αιώνα καί η εκκλησία του χρησίμευε ως τόπο ταφής των πριγκίπων της δυναστείας Olgovitch.
Κατά την διάρκεια των αιώνων, η εκκλησία άλλαξε πολλές αρχιτεκτονικές μορφές. Η τελευταία ανακατασκευή τον
17ο αιώνα της έδωσε την μορφή τού ουκρανικού μπαρόκ.
Ωστόσο οί εσωτερικοί χώροι της εκκλησίας διατηρούν τις παλιές τοιχογραφίες, μετά από επίπονες εργασίες πολλών καλλιτεχνών γιά να τις καθαρίσουν καί να τις διατηρήσουν.
Οί τοιχογραφίες τού Αγίου Κύριλλου είναι από τα πιό ενδιαφέροντα δείγματα τοιχογραφιών ρώσικης τέχνης τού
12ου αιώνα.
Προσοχή στα σκαλιά πού οδηγούν στον γυναικωνίτη: είναι ιδιαιτέρως ψηλά καί απότομα.
Εκτός από τον κυρίως ναό, υπάρχει καί ένα παρεκκλήσι πού απ’ ότι συμπεράναμε λειτουργεί σαν εκκλησία τού νοσοκομείου πού βρίσκεται πίσω από το μοναστήρι.
Είναι σχετικά καινούργιο καί το ενδιαφέρον εδώ είναι οί αγιογραφίες με θέματα παρμένα κυρίως από την Παλαιά Διαθήκη.
Διεύθυνση :
12OlenyTelihystr
Μετρό :
Petrivka213
Από εδώ θα χρειαστείτε λεωφορείο (αν θυμάμαι καλά το
27), η πιάτσα είναι ακριβώς έξω από το μετρό καί θα σας κατεβάσει μπροστά στο μοναστήρι.
Από το μοναστήρι καί περνώντας στην απέναντι μεριά τού δρόμου, πήραμε άλλο λεωφορείο γιά να επισκεφθούμε ένα πολύ «βαρύ
» σύμπλεγμα μνημείων, το
Babiy Γιάρ, αφιερωμένο στα θύματα της γενοκτονίας καί τον αντισημιτισμό κατα την διάρκεια τού Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Στις
19 Σεπτεμβρίου 1941 τα φασιστικά στρατεύματα κατέλαβαν το Κίεβο, καί 10 μέρες αργότερα, στις 29 Σεπτεμβρίου, άρχισαν να πυροβολούν αμάχους. Σύμφωνα με τα γερμανικά αρχεία, σε δύο μέρες δολοφονήθηκαν 33.771 εβραίοι, τούς οποίους έριξαν σε ομαδικό τάφο, εδώ ακριβώς στο Μπάμπι Γιάρ. Ρώσοι, Ουκρανοί, Ούγγροι, Τσέχοι, τσιγγάνοι, αιχμάλωτοι πολέμου, ανάπηροι ακόμη καί παιδιά. Η ναζιστική θηριωδία δεν έκανε διάκριση σε κανέναν.
Σύμφωνα με ιστορικά στοιχεία, πάνω από
100.000 δολοφονημένοι βρέθηκαν καί στις γύρω περιοχές.
Κοντά στο Μπάμπι Γιάρ, οί ναζί έχτισαν ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης, το
Sirez, όπου ανάγκαζαν τούς αιχμαλώτους καθημερινά να μπαίνουν σε μία σειρά καί πυροβολούσαν εν ψυχρώ κάθε πέμπτο ή δέκατο άτομο. Αν κάποιος κατόρθωνε να αποδράσει από το στρατόπεδο ή έστω το επιχειρούσε, γιά παραδειγματισμό πυροβολούσαν κάθε τρίτο άτομο. Οταν το νοσοκομείο τού στρατοπέδου γέμιζε, προκειμένου να ελευθερώσουν κρεβάτια, σκότωναν τούς πιό βαριά ασθενείς. Πολλοί κάηκαν στούς φούρνους τού στρατοπέδου. Τις στάχτες οι γερμανοί τις χρησιμοποίησαν γιά λίπασμα. Καί οί θηριωδίες δεν έχουν τέλος.
Σ’ αυτόν τον τόπο τού μαρτυρίου λοιπόν έγινε ένα σύμπλεγμα μνημείων, τόπος προσκυνήματος των απανταχού Εβραίων. Το πιό συγκλονιστικό είναι η αναπαράσταση τού ομαδικού τάφου, με γλυπτά καθώς καί το γιγαντιαίο μνημείο πού στήθηκε ακριβώς στον χώρο τού ομαδικού τάφου.
Ο χώρος είναι μεγάλος καί εκτείνεται σε δύο γειτνιάζοντα πάρκα με διάσπαρτα μνημεία. Υπάρχει ενημερωτικός χάρτη πού δείχνει τις θέσεις τους.
Μέσα στο ένα από τα δύο πάρκα τού
Babiy Γιάρ, βρίσκεται ο σταθμός μετρό Νο 318 της πράσινης γραμμής.
Παίρνοντας το μετρό κατεβήκαμε στην στάση
315 ( ή 218 ), γιά να επισκεφθούμε στην συνέχεια το πολύ σπουδαίο καί πλουσιότατο Μουσείο Τέχνης Bohdan & VarvaraKhanenkoNationalMuseumofArts.
Διεύθυνση :
15-17Tereshchenkivskastr.
Λειτουργεί Τετ - Κυρ ( Κλειστό Δευτ & Τρίτη)
Το μουσείο αυτό πού αποκαλείται καί Μουσείο Δυτικής καί Ανατολικής Τέχνης, δημιουργήθηκε το
1919 από το ζεύγος Bohdan & VarvaraKhanenko καί θεωρείται πλέον η μεγαλύτερη συλλογή ξένης τέχνης στην Ουκρανία.
Από το
1919 η συλλογή έχει αυξηθεί 13 φορές, από τα 1250 πρώτα έργα στα 17.000, εκ των οποίων μόνο τα 2000 εκτίθενται. Το εύρος τού φάσματος της συλλογής είναι εντυπωσιακό. Η συλλογή περιλαμβάνει αρχαία ελληνικά, ρωμαϊκά, ιταλικά, γαλλικά, ισπανικά, φλαμανδικά, ολλανδικά, ιαπωνικά, κινέζικα, περσικά, τουρκικά, αιγυπτιακά κτλ. Διάσημη η συλλογή με τους 400 πάπυρους καθώς καί η φλαμανδική συλλογή.
Η περιοχή είναι ένα είδος «πανεπιστημιούπολης
». Στο απέναντι πάρκο θα δείτε το κόκκινο κτήριο τού Πανεπιστημίου καί λίγο πιό δεξιά την Ακαδημία. Εκεί κοντά καί το Μουσείο
TarasShevchenko, αφιερωμένο στον κορυφαίο Ουκρανό ποιητή καί καλλιτέχνη πού με τα έργα του καί την πολιτική του δράση ξεσήκωσε τον Ουκρανικό λαό γιά την διεκδίκηση της ελευθερίας του.
Το βράδυ μας βρήκε πάλι στην Πλατεία Ανεξαρτησίας. Εδώ είχαν στηθεί διάφορα μουσικά σχήματα, η μουσική στην διαπασών, ο κόσμος διασκέδαζε καί χόρευε. Εδώ, στην ίδια πλατεία, πού πριν ενάμισυ χρόνο ... Η Ζωή συνεχίζεται!!!
Τα θρησκευτικά μνημεία στο Κίεβο δεν έχουν τέλος.
Ενα πολύ σπουδαίο μοναστήρι επισκεφθήκαμε σήμερα, τον Αγιο Κύριλλο, αφιερωμένο στον Απόστολο των Σλάβων.
Ο Αγιος Κύριλλος μαζί με τον αδελφό του Μεθόδιο, κήρυξαν το Ευαγγέλιο στην Μοραβία, από την οποία ο χριστιανισμός εξαπλώθηκε μέχρι την Ρωσία. Σ’ αυτούς οφείλεται καί το κυριλλικό αλφάβητο.
Το Μοναστήρι τού Αγίου Κύριλλου χτίστηκε στα μέσα τού
12ου αιώνα καί η εκκλησία του χρησίμευε ως τόπο ταφής των πριγκίπων της δυναστείας Olgovitch.
Κατά την διάρκεια των αιώνων, η εκκλησία άλλαξε πολλές αρχιτεκτονικές μορφές. Η τελευταία ανακατασκευή τον
17ο αιώνα της έδωσε την μορφή τού ουκρανικού μπαρόκ.
Ωστόσο οί εσωτερικοί χώροι της εκκλησίας διατηρούν τις παλιές τοιχογραφίες, μετά από επίπονες εργασίες πολλών καλλιτεχνών γιά να τις καθαρίσουν καί να τις διατηρήσουν.
Οί τοιχογραφίες τού Αγίου Κύριλλου είναι από τα πιό ενδιαφέροντα δείγματα τοιχογραφιών ρώσικης τέχνης τού
12ου αιώνα.
Προσοχή στα σκαλιά πού οδηγούν στον γυναικωνίτη: είναι ιδιαιτέρως ψηλά καί απότομα.
Εκτός από τον κυρίως ναό, υπάρχει καί ένα παρεκκλήσι πού απ’ ότι συμπεράναμε λειτουργεί σαν εκκλησία τού νοσοκομείου πού βρίσκεται πίσω από το μοναστήρι.
Είναι σχετικά καινούργιο καί το ενδιαφέρον εδώ είναι οί αγιογραφίες με θέματα παρμένα κυρίως από την Παλαιά Διαθήκη.
Διεύθυνση :
12OlenyTelihystr
Μετρό :
Petrivka213
Από εδώ θα χρειαστείτε λεωφορείο (αν θυμάμαι καλά το
27), η πιάτσα είναι ακριβώς έξω από το μετρό καί θα σας κατεβάσει μπροστά στο μοναστήρι.
Από το μοναστήρι καί περνώντας στην απέναντι μεριά τού δρόμου, πήραμε άλλο λεωφορείο γιά να επισκεφθούμε ένα πολύ «βαρύ
» σύμπλεγμα μνημείων, το
Babiy Γιάρ, αφιερωμένο στα θύματα της γενοκτονίας καί τον αντισημιτισμό κατα την διάρκεια τού Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Στις
19 Σεπτεμβρίου 1941 τα φασιστικά στρατεύματα κατέλαβαν το Κίεβο, καί 10 μέρες αργότερα, στις 29 Σεπτεμβρίου, άρχισαν να πυροβολούν αμάχους. Σύμφωνα με τα γερμανικά αρχεία, σε δύο μέρες δολοφονήθηκαν 33.771 εβραίοι, τούς οποίους έριξαν σε ομαδικό τάφο, εδώ ακριβώς στο Μπάμπι Γιάρ. Ρώσοι, Ουκρανοί, Ούγγροι, Τσέχοι, τσιγγάνοι, αιχμάλωτοι πολέμου, ανάπηροι ακόμη καί παιδιά. Η ναζιστική θηριωδία δεν έκανε διάκριση σε κανέναν.
Σύμφωνα με ιστορικά στοιχεία, πάνω από
100.000 δολοφονημένοι βρέθηκαν καί στις γύρω περιοχές.
Κοντά στο Μπάμπι Γιάρ, οί ναζί έχτισαν ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης, το
Sirez, όπου ανάγκαζαν τούς αιχμαλώτους καθημερινά να μπαίνουν σε μία σειρά καί πυροβολούσαν εν ψυχρώ κάθε πέμπτο ή δέκατο άτομο. Αν κάποιος κατόρθωνε να αποδράσει από το στρατόπεδο ή έστω το επιχειρούσε, γιά παραδειγματισμό πυροβολούσαν κάθε τρίτο άτομο. Οταν το νοσοκομείο τού στρατοπέδου γέμιζε, προκειμένου να ελευθερώσουν κρεβάτια, σκότωναν τούς πιό βαριά ασθενείς. Πολλοί κάηκαν στούς φούρνους τού στρατοπέδου. Τις στάχτες οι γερμανοί τις χρησιμοποίησαν γιά λίπασμα. Καί οί θηριωδίες δεν έχουν τέλος.
Σ’ αυτόν τον τόπο τού μαρτυρίου λοιπόν έγινε ένα σύμπλεγμα μνημείων, τόπος προσκυνήματος των απανταχού Εβραίων. Το πιό συγκλονιστικό είναι η αναπαράσταση τού ομαδικού τάφου, με γλυπτά καθώς καί το γιγαντιαίο μνημείο πού στήθηκε ακριβώς στον χώρο τού ομαδικού τάφου.
Ο χώρος είναι μεγάλος καί εκτείνεται σε δύο γειτνιάζοντα πάρκα με διάσπαρτα μνημεία. Υπάρχει ενημερωτικός χάρτη πού δείχνει τις θέσεις τους.
Μέσα στο ένα από τα δύο πάρκα τού
Babiy Γιάρ, βρίσκεται ο σταθμός μετρό Νο 318 της πράσινης γραμμής.
Παίρνοντας το μετρό κατεβήκαμε στην στάση
315 ( ή 218 ), γιά να επισκεφθούμε στην συνέχεια το πολύ σπουδαίο καί πλουσιότατο Μουσείο Τέχνης Bohdan & VarvaraKhanenkoNationalMuseumofArts.
Διεύθυνση :
15-17Tereshchenkivskastr.
Λειτουργεί Τετ - Κυρ ( Κλειστό Δευτ & Τρίτη)
Το μουσείο αυτό πού αποκαλείται καί Μουσείο Δυτικής καί Ανατολικής Τέχνης, δημιουργήθηκε το
1919 από το ζεύγος Bohdan & VarvaraKhanenko καί θεωρείται πλέον η μεγαλύτερη συλλογή ξένης τέχνης στην Ουκρανία.
Από το
1919 η συλλογή έχει αυξηθεί 13 φορές, από τα 1250 πρώτα έργα στα 17.000, εκ των οποίων μόνο τα 2000 εκτίθενται. Το εύρος τού φάσματος της συλλογής είναι εντυπωσιακό. Η συλλογή περιλαμβάνει αρχαία ελληνικά, ρωμαϊκά, ιταλικά, γαλλικά, ισπανικά, φλαμανδικά, ολλανδικά, ιαπωνικά, κινέζικα, περσικά, τουρκικά, αιγυπτιακά κτλ. Διάσημη η συλλογή με τους 400 πάπυρους καθώς καί η φλαμανδική συλλογή.
Η περιοχή είναι ένα είδος «πανεπιστημιούπολης
». Στο απέναντι πάρκο θα δείτε το κόκκινο κτήριο τού Πανεπιστημίου καί λίγο πιό δεξιά την Ακαδημία. Εκεί κοντά καί το Μουσείο
TarasShevchenko, αφιερωμένο στον κορυφαίο Ουκρανό ποιητή καί καλλιτέχνη πού με τα έργα του καί την πολιτική του δράση ξεσήκωσε τον Ουκρανικό λαό γιά την διεκδίκηση της ελευθερίας του.
Το βράδυ μας βρήκε πάλι στην Πλατεία Ανεξαρτησίας. Εδώ είχαν στηθεί διάφορα μουσικά σχήματα, η μουσική στην διαπασών, ο κόσμος διασκέδαζε καί χόρευε. Εδώ, στην ίδια πλατεία, πού πριν ενάμισυ χρόνο ... Η Ζωή συνεχίζεται!!!