Zorz59
Member
- Μηνύματα
- 258
- Likes
- 1.857
Θεσσαλονίκη – Βαλέττα
Φτάνουμε στο αεροδρόμιο Μακεδονία για την επιβίβαση. Για Αύγουστο έρημο, με συνέχιση εργασιών που το κάνουν σιγά σιγά ένα ευρωπαϊκό αεροδρόμιο.
Περνάμε τον έλεγχο και πάμε προς το gate για την επιβίβαση. Εκεί κατά την αναμονή ακούγεται ένας τρελός θόρυβος από παντού μέσα στο αεροδρόμιο, λες και έρχεται κάποια επιδρομή, εξωγήινοι ή κάτι παρόμοιο. Όχι όμως είναι αυτή η ντροπή των μηνυμάτων του 112 που ήρθε ξαφνικά σε όλα τα κινητά που υπήρχαν μέσα στο αεροδρόμιο. Επιστροφή από δεκαπενταύγουστο, μείνετε μακριά από ηλικιωμένους.
Το αφήνουμε και αυτό και πάμε προς το αεροπλάνο, με τα πόδια πλέον στη Θεσσαλονίκη η επιβίβαση. Εκεί ένας από τους επιβάτες μιλάει στο τηλέφωνο, κάτω στη σκάλα και κατεβάζει τη μάσκα του, όχι για πάνω από δέκα sec. Οι αεροσυνοδοί, άντρες και τσαμπουκαλεμένοι, τον τραμπουκίζουν που δε θα ανέβει στο αεροπλάνο και τον σπρώχνουν έξω από την πόρτα του αεροπλάνου, και τον αφήνουν στη σκάλα μέχρι να έρθει το security να τον μαζέψει. Φτάνει και το security και για 2-3 λεπτά γίνεται χαμός με βρισιδια σε ελληνικο-αγγλο-μαλτεζικα…
Τελικά με την παρέμβαση του πιλότου, αφήνει τον επιβάτη να μπει, και ο αεροσυνοδός (σίγουρα έχει κοπεί σε εξετάσεις για αστυνομία ) εμφανώς τσαντισμένος που δεν έγινε το δικό του, λέει στο ηχείο του αεροπλάνου, ότι όποιος τολμήσει να βγάλει τη μάσκα για οποιοδήποτε λόγο ή να κάνει πλάκα ότι θα βήξει, είναι 5000 ευρώ πρόστιμο. Ωραία πάμε λέω…. Υπομονή μέχρι την προσγείωση…
Φτάνουμε στο διεθνές αεροδρόμιο της Μάλτας. Όλα καλά εκεί, ούτε έλεγχος, ούτε θερμομέτρηση ούτε τίποτα. Καρτούλα με το όνομα μας για το αυτοκίνητο, και κάνουμε τις απαραίτητες χαρτούρες για να το πάρουμε. Εκεί ο τύπος από την εταιρία αυτοκινήτων μας είπε ότι ο τουρισμός στη Μάλτα είναι στο 15% σε σχέση με έναν κανονικό Αύγουστο, πράγμα που το εκτιμήσαμε δέοντος σε κάποια μέρη αλλά και στην οδήγηση με το αμάξι σε σχέση με την κίνηση.
Δεξιοτίμονο λοιπόν. Έπρεπε να περάσουν μερικά χιλιόμετρα για να το ξανασυνηθίσω, είχα εμπειρία από Αγγλία και Βόρειο Ιρλανδία, αλλά γρήγορα το ξεχάσαμε και συνηθίσαμε και τους άπειρους κυκλικούς κόμβους που μπαίνεις αριστερόστροφα.
Βάζουμε στο Maps το διαμέρισμα στη Sliema και σε ένα τέταρτο είμαστε εκεί. Αφήνουμε τα πράγματα στο δωμάτιο και φεύγουμε κατευθείαν για το καραβάκι που οδηγεί στη Βαλέττα.
Στην όμορφη ριβιέρα της Sliema, αντικρίζουμε κόσμο που απολαμβάνει την βουτιά του στα ζεστά νερά της Μεσογείου. Η θερμοκρασία παρότι 6 το απόγευμα είναι στους 36 βαθμούς και η υγρασία κάνει την κατάσταση λίγο δύσκολη αλλά δεν πτοούμαστε. Ψηλά σύγχρονα κτίρια, μοντέρνα καφέ και μια αίσθηση καθημερινής ραστώνης κάτω από τον καυτό ήλιο αποτελούν ένα άλλο πρόσωπο του νησιού, με τους ηλιοκαμένους λουόμενους και διάθεση καλοκαιρινή.
Παίρνουμε το καραβάκι από Sliema Ferry και με 4.5 ευρώ τα 3 άτομα βρισκόμαστε γρήγορα στη Βαλέττα. Η βόλτα είναι must για μία φορά τουλάχιστον ,προσφέροντας πολλά φωτογραφικά κάδρα.
Βγαίνουμε στο λιμανάκι της Βαλέττα και ανηφορίζουμε για το κέντρο από Triq San Gwann. Μας κάνει εντύπωση πως είναι σχεδόν τα πάντα κλειστά, μαγαζιά, μπαράκια, εστιατόρια. Είναι μόνο 6.30, μα γιατί? Γιατί είναι Δευτέρα λέει ένας ντόπιος. Και έτσι είναι, κάθε Δευτέρα από τις 6 και μετά στη Βαλέττα το 80% από τα μαγαζιά έχουν ρεπό… Ευτυχώς που υπάρχουν κει μερικά ανοιχτά, γιατί θέλαμε πολύ να κάτσουμε στα όμορφα σοκάκια της Βαλέτας για φαγητό αργότερα.
Φτάνουμε στην Republic str. Το κέντρο της Βαλέττα. Αντικρίζοντας την Βαλέτα, κατανοούμε αμέσως γιατί ολόκληρη η πόλη έχει ανακηρυχθεί μνημείο κληρονομιάς της Unseco. Διασχίζοντας την ιστορική πόλη μοιάζει σα να εισερχόμαστε σε ένα ζωντανό μουσείο, με ιστορίες από σταυροφόρους, αποίκους κάθε φυλής, πολέμους και πολιτισμούς, που έχτισαν και σμίλευσαν τους δρόμους της με ναούς, αρχιτεκτονήματα και αισθήσεις, κουβαλώντας στους τοίχους της αιώνες ιστορίας.
Αποτελεί την πρωτεύουσα της Μάλτας, γνωστή ως Il-Belt (Η Πόλη) στα Μαλτέζικα. Τοποθετείται γεωγραφικά στο κεντροανατολικό τμήμα της νήσου της Μάλτας, ενώ η ιστορική πόλη διαθέτει πληθυσμό 6.966 κατοίκων.
Η Βαλέτα, η οποία περιλαμβάνει κτιριακές κατασκευές που ανάγονται στον 16ο αιώνα, κατασκευάστηκε κατά την διάρκεια της κατοχής της Μάλτας από το Τάγμα των Ιωαννιτών Ιπποτών της Ιερουσαλήμ, τα μέλη του οποίου είναι γνωστά και με τον τίτλο των Οσπιταλιέρων. Η πόλη είναι κυρίως Μπαρόκ αρχιτεκτονικού ρυθμού, με στοιχεία Αναγεννησιακού, Νεοκλασσικού και Σύγχρονης αρχιτεκτονικής σε συγκεκριμένους χώρους, αν και ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος άφησε τεράστια σημάδια στην πόλη.
Η πόλη οφείλει την ονομασία της στον Μεγάλο Μάγιστρο Ζαν Παρισό ντε λα Βαλέτ, ο οποίος πέτυχε στην διεύθυνση της άμυνας του νησιού απέναντι στην επιδρομή των Οθωμανών το 1565. Η επίσημη ονομασία που δόθηκε από το Τάγμα των Ιωαννιτών ήταν Humilissima Civitas Valletta — Η Ταπεινοτάτη Πόλη της Βαλέτας, ή Città Umilissima στα Ιταλικά. Τα φρούρια, τα αμυντικά τείχη, καθώς και οι τάφροι μαζί με την ομορφιά των Μπαρόκ αρχιτεκτονικής παλατιών, κήπων και εκκλησιών της, οδήγησαν τους μεγαλύτερους των Οίκων των ευγενών της Ευρώπης να αποκαλούν την πόλη Superbissima — 'Λαμπρότατη'.
Περπατάμε προς την πύλη της πόλης, την περνάμε για μερικές φωτογραφίες και συνεχίζουμε μέχρι την St Publius Church στην Φλοριάνα, που ολοκληρώθηκε το 1768. Επιβλητική εκκλησία, αλλά τώρα η πείνα κάνει την εμφάνιση της, Γυρίζουμε στη Βαλέττα για να βρούμε ένα μικρό μαγαζάκι που μας είχε πει φίλος που μένει Μάλτα, με φρέσκα ζυμαρικά σε συνδυασμό με φρέσκα θαλασσινά και ψάρια.
Πάρκα και πλατείες γεμάτα από κόσμο........
Στη βόλτα για το εστιατόριο περνάμε και από την πλατεία πίσω από την εκκλησία του Αγίου Ιωάννη. Εκεί βλέπουμε πολλά ανάμενα κεριά και φωτογραφίες. Όλα είναι για την Δάφνη Γκαλιζία.
Η εκκλησια του Αγ Ιωαννη
H Δάφνη Ανν Καρουάνα Γκαλιζία ήταν Μαλτέζα δημοσιογράφος. Ήταν γνωστή για την αποκάλυψη αμφιλεγόμενων και ευαίσθητων πληροφοριών που σχετίζονται με τα Έγγραφα του Παναμά. Δολοφονήθηκε σε επίθεση με βόμβα αυτοκινήτου τον Οκτώβριο του 2017.
Μάλτα: Συνταρακτικές αποκαλύψεις για τη δολοφονία της δημοσιογράφου που ξεσκέπασε τα Panama Papers | ΚΟΣΜΟΣ | iefimerida.gr
Στη Μάλτα γενικότερα υπάρχει φοβερή διαφθορά και μαύρο χρήμα. Όλες οι στοιχηματικές εταιρίες έχουν έδρα τη Μάλτα, όπως και πολύ ρώσοι μαφιόζοι έχουν πάει εκεί από όταν έπεσε το τραπεζικό σύστημα της Κύπρου.
Με αυτά φτάνουμε στο εστιατόρια. Σε ένα όμορφο καντούνι, που θύμιζε πολύ Κέρκυρα, καθόμαστε για φαγητό έξω. Μ’αρέσουν πολύ τα εστιατόρια με μικρά μενού, μόνο τέσσερα πιάτα με φρέσκα ζυμαρικά, και τόνο ή ξιφία ψαρεμένα την ίδια μέρα, συν εξαιρετικό πλατό ντόπιων γεύσεων. Τρώμε εξαιρετικά, μόνο ή ντόπια μπύρα δεν έλεγε κάτι.
Μετά από λίγο περπάτημα, κατηφορίζουμε προς το λιμανάκι για να πάρουμε το προτελευταίο καραβάκι για Sliema. Εκεί είχαν αποφασίσει οι καπεταναίοι να ακυρώσουν αυτό το δρομολόγιο γιατί δεν είχε κόσμο και να βάλουν ένα τελευταίο 45 λεπτά μετά.
Ωραίοι οι τύποι, αλλά ήταν και η τελευταία φορά που πήραμε καραβάκι. Με το αμάξι τη μέρα το parking είναι στα δύο ευρώ, και το βράδυ δωρεάν. Φθηνότερα και πιο άνετα από το καραβάκι, και χωρίς συνωστισμό. Στο τελευταίο δρομολόγιο έγινε ένας χαμούλης.
Φτάνουμε στο αεροδρόμιο Μακεδονία για την επιβίβαση. Για Αύγουστο έρημο, με συνέχιση εργασιών που το κάνουν σιγά σιγά ένα ευρωπαϊκό αεροδρόμιο.
Περνάμε τον έλεγχο και πάμε προς το gate για την επιβίβαση. Εκεί κατά την αναμονή ακούγεται ένας τρελός θόρυβος από παντού μέσα στο αεροδρόμιο, λες και έρχεται κάποια επιδρομή, εξωγήινοι ή κάτι παρόμοιο. Όχι όμως είναι αυτή η ντροπή των μηνυμάτων του 112 που ήρθε ξαφνικά σε όλα τα κινητά που υπήρχαν μέσα στο αεροδρόμιο. Επιστροφή από δεκαπενταύγουστο, μείνετε μακριά από ηλικιωμένους.

Το αφήνουμε και αυτό και πάμε προς το αεροπλάνο, με τα πόδια πλέον στη Θεσσαλονίκη η επιβίβαση. Εκεί ένας από τους επιβάτες μιλάει στο τηλέφωνο, κάτω στη σκάλα και κατεβάζει τη μάσκα του, όχι για πάνω από δέκα sec. Οι αεροσυνοδοί, άντρες και τσαμπουκαλεμένοι, τον τραμπουκίζουν που δε θα ανέβει στο αεροπλάνο και τον σπρώχνουν έξω από την πόρτα του αεροπλάνου, και τον αφήνουν στη σκάλα μέχρι να έρθει το security να τον μαζέψει. Φτάνει και το security και για 2-3 λεπτά γίνεται χαμός με βρισιδια σε ελληνικο-αγγλο-μαλτεζικα…
Τελικά με την παρέμβαση του πιλότου, αφήνει τον επιβάτη να μπει, και ο αεροσυνοδός (σίγουρα έχει κοπεί σε εξετάσεις για αστυνομία ) εμφανώς τσαντισμένος που δεν έγινε το δικό του, λέει στο ηχείο του αεροπλάνου, ότι όποιος τολμήσει να βγάλει τη μάσκα για οποιοδήποτε λόγο ή να κάνει πλάκα ότι θα βήξει, είναι 5000 ευρώ πρόστιμο. Ωραία πάμε λέω…. Υπομονή μέχρι την προσγείωση…


Φτάνουμε στο διεθνές αεροδρόμιο της Μάλτας. Όλα καλά εκεί, ούτε έλεγχος, ούτε θερμομέτρηση ούτε τίποτα. Καρτούλα με το όνομα μας για το αυτοκίνητο, και κάνουμε τις απαραίτητες χαρτούρες για να το πάρουμε. Εκεί ο τύπος από την εταιρία αυτοκινήτων μας είπε ότι ο τουρισμός στη Μάλτα είναι στο 15% σε σχέση με έναν κανονικό Αύγουστο, πράγμα που το εκτιμήσαμε δέοντος σε κάποια μέρη αλλά και στην οδήγηση με το αμάξι σε σχέση με την κίνηση.

Δεξιοτίμονο λοιπόν. Έπρεπε να περάσουν μερικά χιλιόμετρα για να το ξανασυνηθίσω, είχα εμπειρία από Αγγλία και Βόρειο Ιρλανδία, αλλά γρήγορα το ξεχάσαμε και συνηθίσαμε και τους άπειρους κυκλικούς κόμβους που μπαίνεις αριστερόστροφα.
Βάζουμε στο Maps το διαμέρισμα στη Sliema και σε ένα τέταρτο είμαστε εκεί. Αφήνουμε τα πράγματα στο δωμάτιο και φεύγουμε κατευθείαν για το καραβάκι που οδηγεί στη Βαλέττα.


Στην όμορφη ριβιέρα της Sliema, αντικρίζουμε κόσμο που απολαμβάνει την βουτιά του στα ζεστά νερά της Μεσογείου. Η θερμοκρασία παρότι 6 το απόγευμα είναι στους 36 βαθμούς και η υγρασία κάνει την κατάσταση λίγο δύσκολη αλλά δεν πτοούμαστε. Ψηλά σύγχρονα κτίρια, μοντέρνα καφέ και μια αίσθηση καθημερινής ραστώνης κάτω από τον καυτό ήλιο αποτελούν ένα άλλο πρόσωπο του νησιού, με τους ηλιοκαμένους λουόμενους και διάθεση καλοκαιρινή.



Παίρνουμε το καραβάκι από Sliema Ferry και με 4.5 ευρώ τα 3 άτομα βρισκόμαστε γρήγορα στη Βαλέττα. Η βόλτα είναι must για μία φορά τουλάχιστον ,προσφέροντας πολλά φωτογραφικά κάδρα.


Βγαίνουμε στο λιμανάκι της Βαλέττα και ανηφορίζουμε για το κέντρο από Triq San Gwann. Μας κάνει εντύπωση πως είναι σχεδόν τα πάντα κλειστά, μαγαζιά, μπαράκια, εστιατόρια. Είναι μόνο 6.30, μα γιατί? Γιατί είναι Δευτέρα λέει ένας ντόπιος. Και έτσι είναι, κάθε Δευτέρα από τις 6 και μετά στη Βαλέττα το 80% από τα μαγαζιά έχουν ρεπό… Ευτυχώς που υπάρχουν κει μερικά ανοιχτά, γιατί θέλαμε πολύ να κάτσουμε στα όμορφα σοκάκια της Βαλέτας για φαγητό αργότερα.




Φτάνουμε στην Republic str. Το κέντρο της Βαλέττα. Αντικρίζοντας την Βαλέτα, κατανοούμε αμέσως γιατί ολόκληρη η πόλη έχει ανακηρυχθεί μνημείο κληρονομιάς της Unseco. Διασχίζοντας την ιστορική πόλη μοιάζει σα να εισερχόμαστε σε ένα ζωντανό μουσείο, με ιστορίες από σταυροφόρους, αποίκους κάθε φυλής, πολέμους και πολιτισμούς, που έχτισαν και σμίλευσαν τους δρόμους της με ναούς, αρχιτεκτονήματα και αισθήσεις, κουβαλώντας στους τοίχους της αιώνες ιστορίας.

Αποτελεί την πρωτεύουσα της Μάλτας, γνωστή ως Il-Belt (Η Πόλη) στα Μαλτέζικα. Τοποθετείται γεωγραφικά στο κεντροανατολικό τμήμα της νήσου της Μάλτας, ενώ η ιστορική πόλη διαθέτει πληθυσμό 6.966 κατοίκων.
Η Βαλέτα, η οποία περιλαμβάνει κτιριακές κατασκευές που ανάγονται στον 16ο αιώνα, κατασκευάστηκε κατά την διάρκεια της κατοχής της Μάλτας από το Τάγμα των Ιωαννιτών Ιπποτών της Ιερουσαλήμ, τα μέλη του οποίου είναι γνωστά και με τον τίτλο των Οσπιταλιέρων. Η πόλη είναι κυρίως Μπαρόκ αρχιτεκτονικού ρυθμού, με στοιχεία Αναγεννησιακού, Νεοκλασσικού και Σύγχρονης αρχιτεκτονικής σε συγκεκριμένους χώρους, αν και ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος άφησε τεράστια σημάδια στην πόλη.
Η πόλη οφείλει την ονομασία της στον Μεγάλο Μάγιστρο Ζαν Παρισό ντε λα Βαλέτ, ο οποίος πέτυχε στην διεύθυνση της άμυνας του νησιού απέναντι στην επιδρομή των Οθωμανών το 1565. Η επίσημη ονομασία που δόθηκε από το Τάγμα των Ιωαννιτών ήταν Humilissima Civitas Valletta — Η Ταπεινοτάτη Πόλη της Βαλέτας, ή Città Umilissima στα Ιταλικά. Τα φρούρια, τα αμυντικά τείχη, καθώς και οι τάφροι μαζί με την ομορφιά των Μπαρόκ αρχιτεκτονικής παλατιών, κήπων και εκκλησιών της, οδήγησαν τους μεγαλύτερους των Οίκων των ευγενών της Ευρώπης να αποκαλούν την πόλη Superbissima — 'Λαμπρότατη'.


Περπατάμε προς την πύλη της πόλης, την περνάμε για μερικές φωτογραφίες και συνεχίζουμε μέχρι την St Publius Church στην Φλοριάνα, που ολοκληρώθηκε το 1768. Επιβλητική εκκλησία, αλλά τώρα η πείνα κάνει την εμφάνιση της, Γυρίζουμε στη Βαλέττα για να βρούμε ένα μικρό μαγαζάκι που μας είχε πει φίλος που μένει Μάλτα, με φρέσκα ζυμαρικά σε συνδυασμό με φρέσκα θαλασσινά και ψάρια.



Πάρκα και πλατείες γεμάτα από κόσμο........



Στη βόλτα για το εστιατόριο περνάμε και από την πλατεία πίσω από την εκκλησία του Αγίου Ιωάννη. Εκεί βλέπουμε πολλά ανάμενα κεριά και φωτογραφίες. Όλα είναι για την Δάφνη Γκαλιζία.

Η εκκλησια του Αγ Ιωαννη

H Δάφνη Ανν Καρουάνα Γκαλιζία ήταν Μαλτέζα δημοσιογράφος. Ήταν γνωστή για την αποκάλυψη αμφιλεγόμενων και ευαίσθητων πληροφοριών που σχετίζονται με τα Έγγραφα του Παναμά. Δολοφονήθηκε σε επίθεση με βόμβα αυτοκινήτου τον Οκτώβριο του 2017.
Μάλτα: Συνταρακτικές αποκαλύψεις για τη δολοφονία της δημοσιογράφου που ξεσκέπασε τα Panama Papers | ΚΟΣΜΟΣ | iefimerida.gr
Στη Μάλτα γενικότερα υπάρχει φοβερή διαφθορά και μαύρο χρήμα. Όλες οι στοιχηματικές εταιρίες έχουν έδρα τη Μάλτα, όπως και πολύ ρώσοι μαφιόζοι έχουν πάει εκεί από όταν έπεσε το τραπεζικό σύστημα της Κύπρου.

Με αυτά φτάνουμε στο εστιατόρια. Σε ένα όμορφο καντούνι, που θύμιζε πολύ Κέρκυρα, καθόμαστε για φαγητό έξω. Μ’αρέσουν πολύ τα εστιατόρια με μικρά μενού, μόνο τέσσερα πιάτα με φρέσκα ζυμαρικά, και τόνο ή ξιφία ψαρεμένα την ίδια μέρα, συν εξαιρετικό πλατό ντόπιων γεύσεων. Τρώμε εξαιρετικά, μόνο ή ντόπια μπύρα δεν έλεγε κάτι.

Μετά από λίγο περπάτημα, κατηφορίζουμε προς το λιμανάκι για να πάρουμε το προτελευταίο καραβάκι για Sliema. Εκεί είχαν αποφασίσει οι καπεταναίοι να ακυρώσουν αυτό το δρομολόγιο γιατί δεν είχε κόσμο και να βάλουν ένα τελευταίο 45 λεπτά μετά.


Ωραίοι οι τύποι, αλλά ήταν και η τελευταία φορά που πήραμε καραβάκι. Με το αμάξι τη μέρα το parking είναι στα δύο ευρώ, και το βράδυ δωρεάν. Φθηνότερα και πιο άνετα από το καραβάκι, και χωρίς συνωστισμό. Στο τελευταίο δρομολόγιο έγινε ένας χαμούλης.

Attachments
-
367,3 KB Προβολές: 0