Zorz59
Member
- Μηνύματα
- 258
- Likes
- 1.857
Day 4
Αφού έχουμε αργήσει στην χθεσινή pub, το ξύπνημα είναι χαλαρό και το πρόγραμμα έχει βόλτα και ψώνια στη Βαλέττα μαζί με επίσκεψη στον St John’s Co-Cathedral και αργά το μεσημέρι, Gozo Ferry για Comino και Mgarr.
Αράζουμε για το καφεδάκι μας στη Βαλέττα και έχουμε κουβέντα με τις λόκαλ υπηρεσίες και τη Πρεσβεία διότι έχουμε κλείσει 48 ώρες και ακόμα δεν έχουμε τα τεστ του covid έτοιμα. Η απάντηση είναι θα τα πάρετε στην ώρα τους…. OK then… έχουμε και άλλη μέρα στη Μάλτα οπότε δε μπορούμε να ασχολούμαστε όλη μέρα με αυτό…
Οδεύουμε στον St John’s Co-Cathedral. Ο εντυπωσιακός ναός της Μάλτας κι εξαίρετο δείγμα μαλτέζικου μπαρόκ, ανεγέρθηκε μεταξύ του 1573 και του 1578 ως μοναστική εκκλησία των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη.
Ο Ναός παραγγελθηκε το 1572 από τον μεγάλο μάγιστρο Jean de la Cassière και ολοκληρώθηκε το 1577. Από τότε λειτούργησε ως Ναός του τάγματος μέχρι το 1798 που το τάγμα εκδιώχθηκε από το νησί κατά την γαλλική κυριαρχία. Λέγεται ότι ως μοντέλο για τον Ναό χρησίμευσε ένας Ναός στη Ρόδο που εκείνη την εποχή είχε μετατραπεί σε τζαμί. Στην αρχή ο Ναός ήταν λιτός και απέρριτος ώσπου το 1660 ο μεγάλος μάγιστρος Raphael Cotoner τον επαναδιακόσμισε με σκοπό να συναγωνίζεται τις μεγάλες Εκκλησίες της Ρώμης. Το εξωτερικό είναι μάλλον αυστηρό και θυμίζει φρούριο αντανακλώντας εν μέρει το στυλ του αρχιτέκτονα Cassar που ήταν στρατιωτικός αρχιτέκτονας και εν μέρει την διάθεση του τάγματος τα χρόνια μετά την τουρκική πολιορκία του νησιού το 1565.
Πληρώσαμε είσοδο 10 ευρω, μαζί με translate, και χάρτινα φορέματα και σάλι για τις κυρίες που είναι ντυμένες καλοκαιρινά.
Η εξωτερική όψη δεν σε προϊδεάζει για το τι θα δεις μέσα... Παρά το γεγονός ότι δεν είναι πολύ μεγάλος η διακόσμηση του και ιδιαίτερα το πάτωμα είναι εξαιρετικό από τις στήλες των ιπποτών. Βλέπεις τον πλούτο και την τέχνη σε κάθε γωνιά. Από το πάτωμα με τα μαρμάρινα ψηφιδωτά μέχρι το ταβάνι με τις υπέροχες παραστάσεις.
Μέσα στην αργή βόλτα μας στη εκκλησία και στα παρεκκλήσια της, ξεχωρίζει το παρεκκλήσι με τους πίνακες του Caravaggio.
“Ο αποκεφαλισμός του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή” (λάδι σε καμβά, 70 cm × 520 cm, 1608 ). Το μοναδικής αξίας έργο που ο ζωγράφος, που αποθέωσε το μπαρόκ στιλ, έβαλε την υπογραφή του.
Ο πίνακας θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της δυτικής τέχνης και μόλις τον είδα για πρώτη φορά, το συναίσθημα της προσμονής υποχώρησε και έδωσε τη θέση του στο δέος και στην ηρεμία. Ένα τεχνητό φως φώτιζε το έργο και τόνιζε ακόμη περισσότερο τα χρώματα του. Μαύρο, κόκκινο και ζεστό κίτρινο με τη χρήση του κιαροσκούρο (που ο καλλιτέχνης απογείωσε) τονίζεται ιδιαίτερα ο δραματικός χαρακτήρας της σύνθεσης. Το έργο που ζωγραφίστηκε στη Μάλτα, ήταν παραγγελία των Ιπποτών της -στο σώμα των οποίων για λίγο ανήκε ο καλλιτέχνης- για το ιερό του καθεδρικού ναού του Αγίου Ιωάννη. Παρατηρώντας το έργο, δεν μπορείς να ξεφύγεις από αυτό, καθώς η αίσθηση που σου δημιουργείτε είναι πως κυριαρχεί στο χώρο. Το θέμα και το μέγεθος του σε συνεπαίρνουν.
Ακριβώς απέναντι βρίσκεται ακόμη ένα έργο του ιδίου, ο πίνακας “St. Jerome Writing” αλλά απορροφήθηκα τόσο πολύ από τον “Αποκεφαλισμό” που ο άλλος πίνακας “έσβησε” εντελώς! Αλλά είναι επίσης εξαιρετικός και αυτός.
Φεύγουμε και συνεχίζουμε τη βόλτα στη Βαλέτα. Όμορφες γωνίες παντού, κάποια ψώνια σε μικρά σουβενίρ και η πείνα κάνει την εμφάνιση της. Εγώ τους λέω πως πρέπει να φάμε καλά γιατί έχουμε μπροστά μας 3 ώρες κανό. Αλλά οι ρέστοι θέλουν παστίτσι… Οκ λέω εγώ θα πάω για ένα veggie protein power bowl σε ένα μαγαζάκι που μου πρότειναν από το Lot61.
Στο Food Soul Λοιπόν τρώω ένα χορταστικότατο bowl με ρεβυθοκεφτεδες, σπανάκι, ρύζι και έξτρα λαχανικά με χούμους. Από τα καλύτερα γεύματα στη Μάλτα, και προσωπικά για μένα must. Στο όχημα λοιπόν και καρφί για Cirkewwa και CominoFerries.
Φτάνουμε στο ferry δέκα λεπτά πριν την αναχώρηση, και βρίσκουμε έξω ένα χαμό εκατοντάδων αυτοκινήτων… Λέω δεν υπάρχει περίπτωση να μπούμε και θα χάσουμε και το ραντεβού με το tour. Και όμως, το άτιμο το ferry μόλις άνοιξε το στόμα του μας κατάπιε σχεδόν όλους. Το πήγαινε στο Gozo είναι δωρεάν κα πληρώνεις μόνο επιστροφή.
Βγαίνουμε στο Mgarr και πηγαίνουμε για Hondoq Bay όπου είναι και το ραντεβού με το tour. Ψάχνοντας τρόπο για να πάμε στο Comino κατέληξα πως δεν υπάρχει καλύτερος από το κανό tour. Χωρίς συνωστισμό, διασκέδαση, άθληση, δραστηριότητα και πας σε 5 μέρη παραπάνω από το καραβάκι.
Kayaking in Malta with Siesta Paddle Gozo Tours
Με την Kayak Gozo μείναμε απόλυτα ευχαριστημένοι. Πολύ καλός οδηγός, ο οποίο παρείχε οδηγίες, ένιωθες ασφάλεια μαζί του και έβγαζε και φωτογραφίες το μικρό group των 7 ατόμων που ήμασταν.
Στο ξεκίνημα της διαδρομής είχε γέλιο διότι τα 3 άλλα κανό ήταν διπλά… Οπότε μέχρι να συγχρονιστούν τα ζευγάρια πέρασε κάποια ώρα… Εγώ έπρεπε μόνο να συγχρονιστώ με τον εαυτό μου.
Μετά το πέρασμα της ανοιχτής θάλασσας φτάνουμε στα Santa Maria caves. Περνάμε μέσα από διάφορες σπηλιές και καταλήγουμε σε μία άδεια για βουτιές… Αφού παίζουμε λίγο εκεί συνεχίζουμε παραλιακά με το καγιάκ μας χαζεύοντας τους σχηματισμούς των βράχων και βουτώντας με τη μύτη του καγιάκ μέσα στα κύματα για παιχνίδι.
Συνεχίζουμε παράλληλα με την ακτή και βγάζουμε τα καγιάκ στην παραλία που είναι πίσω από την Blue Lagoon. Περπατάμε μέχρι την άλλη μεριά και βουτάμε από σχηματισμούς βράχων δίπλα στην λεγόμενη Blue Lagoon 2. Υπέροχα νερά, ελάχιστος κόσμος εκεί και μισάωρο χαλάρωμα και παιχνίδι στο νερό.
Λίγο πριν φύγουμε περπατάω προς την Blue Lagoon. Εκείνη την ώρα φεύγουν οι οργανωμένες εκδρομές. Κακομοιριά και θλίψη από την βρώμα και ισπανοσκυλάδικα να βαράνε τέρμα στα ηχεία. Μα τα άγια καγιάκ… Τι ιδέα ήταν αυτή να έρθουμε εδώ με αυτά!!!
Ένα τελευταίο πέρασμα της θάλασσας προς το Gozo και χαιρετάμε το team. Πίσω πάλι στο Mgarr για να πάρουμε το ferry για την επιστροφή. Φτάνει το ferry και βλέπω γνώριμο σκαρί. Το Νικόλαος των Kerkyra Lines είχε ναυλωθεί για αυτήν την γραμμή. Με ελληνική σημαία πλέουμε για Μάλτα.
Κατά τη διάρκεια της επιστροφής το έχουμε πάρει απόφαση ότι δε θα μας έρθουν στην ώρα μας τα covid pass και μάλλον θα κάτσουμε καμιά μέρα ακόμα μέχρι να έρθουν. Όμως πρώτα ώρα για φαγητό… Η must καντίνα που μας είπαν διάφοροι ήταν ο προορισμός.. Penzalapanza Gourmet street food το όνομα, και διάσημα τα αλογοBurger της!!!! Μοιραζόμαστε διάφορα για δοκιμή, μακράν καλύτερο το μοσχάρι της, must hotdog, νόστιμο αλλά πολύ βαρύ το άλογο. Θα πρότεινα ένα στη μέση για 3-4 άτομα για δοκιμή, αλλά ολόκληρο χωνεύεις μεθαύριο.
Ένα τελευταίο βραδινό περπάτημα παραλιακά της Sliema και πίσω στο κρεβάτι. Θεωρητικά έχουμε ξύπνημα στις 5.30 για πρωινή πτήση. Αποφασίζουμε να πάμε στο αεροδρόμιο χωρίς covid test αποτελέσματα και να δούμε τι γίνεται εκεί. Έχουμε να αφήσουμε και το αμάξι στα car rentals.
Αφού έχουμε αργήσει στην χθεσινή pub, το ξύπνημα είναι χαλαρό και το πρόγραμμα έχει βόλτα και ψώνια στη Βαλέττα μαζί με επίσκεψη στον St John’s Co-Cathedral και αργά το μεσημέρι, Gozo Ferry για Comino και Mgarr.
Αράζουμε για το καφεδάκι μας στη Βαλέττα και έχουμε κουβέντα με τις λόκαλ υπηρεσίες και τη Πρεσβεία διότι έχουμε κλείσει 48 ώρες και ακόμα δεν έχουμε τα τεστ του covid έτοιμα. Η απάντηση είναι θα τα πάρετε στην ώρα τους…. OK then… έχουμε και άλλη μέρα στη Μάλτα οπότε δε μπορούμε να ασχολούμαστε όλη μέρα με αυτό…

Οδεύουμε στον St John’s Co-Cathedral. Ο εντυπωσιακός ναός της Μάλτας κι εξαίρετο δείγμα μαλτέζικου μπαρόκ, ανεγέρθηκε μεταξύ του 1573 και του 1578 ως μοναστική εκκλησία των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη.

Ο Ναός παραγγελθηκε το 1572 από τον μεγάλο μάγιστρο Jean de la Cassière και ολοκληρώθηκε το 1577. Από τότε λειτούργησε ως Ναός του τάγματος μέχρι το 1798 που το τάγμα εκδιώχθηκε από το νησί κατά την γαλλική κυριαρχία. Λέγεται ότι ως μοντέλο για τον Ναό χρησίμευσε ένας Ναός στη Ρόδο που εκείνη την εποχή είχε μετατραπεί σε τζαμί. Στην αρχή ο Ναός ήταν λιτός και απέρριτος ώσπου το 1660 ο μεγάλος μάγιστρος Raphael Cotoner τον επαναδιακόσμισε με σκοπό να συναγωνίζεται τις μεγάλες Εκκλησίες της Ρώμης. Το εξωτερικό είναι μάλλον αυστηρό και θυμίζει φρούριο αντανακλώντας εν μέρει το στυλ του αρχιτέκτονα Cassar που ήταν στρατιωτικός αρχιτέκτονας και εν μέρει την διάθεση του τάγματος τα χρόνια μετά την τουρκική πολιορκία του νησιού το 1565.

Πληρώσαμε είσοδο 10 ευρω, μαζί με translate, και χάρτινα φορέματα και σάλι για τις κυρίες που είναι ντυμένες καλοκαιρινά.

Η εξωτερική όψη δεν σε προϊδεάζει για το τι θα δεις μέσα... Παρά το γεγονός ότι δεν είναι πολύ μεγάλος η διακόσμηση του και ιδιαίτερα το πάτωμα είναι εξαιρετικό από τις στήλες των ιπποτών. Βλέπεις τον πλούτο και την τέχνη σε κάθε γωνιά. Από το πάτωμα με τα μαρμάρινα ψηφιδωτά μέχρι το ταβάνι με τις υπέροχες παραστάσεις.




Μέσα στην αργή βόλτα μας στη εκκλησία και στα παρεκκλήσια της, ξεχωρίζει το παρεκκλήσι με τους πίνακες του Caravaggio.
“Ο αποκεφαλισμός του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή” (λάδι σε καμβά, 70 cm × 520 cm, 1608 ). Το μοναδικής αξίας έργο που ο ζωγράφος, που αποθέωσε το μπαρόκ στιλ, έβαλε την υπογραφή του.

Ο πίνακας θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της δυτικής τέχνης και μόλις τον είδα για πρώτη φορά, το συναίσθημα της προσμονής υποχώρησε και έδωσε τη θέση του στο δέος και στην ηρεμία. Ένα τεχνητό φως φώτιζε το έργο και τόνιζε ακόμη περισσότερο τα χρώματα του. Μαύρο, κόκκινο και ζεστό κίτρινο με τη χρήση του κιαροσκούρο (που ο καλλιτέχνης απογείωσε) τονίζεται ιδιαίτερα ο δραματικός χαρακτήρας της σύνθεσης. Το έργο που ζωγραφίστηκε στη Μάλτα, ήταν παραγγελία των Ιπποτών της -στο σώμα των οποίων για λίγο ανήκε ο καλλιτέχνης- για το ιερό του καθεδρικού ναού του Αγίου Ιωάννη. Παρατηρώντας το έργο, δεν μπορείς να ξεφύγεις από αυτό, καθώς η αίσθηση που σου δημιουργείτε είναι πως κυριαρχεί στο χώρο. Το θέμα και το μέγεθος του σε συνεπαίρνουν.

Ακριβώς απέναντι βρίσκεται ακόμη ένα έργο του ιδίου, ο πίνακας “St. Jerome Writing” αλλά απορροφήθηκα τόσο πολύ από τον “Αποκεφαλισμό” που ο άλλος πίνακας “έσβησε” εντελώς! Αλλά είναι επίσης εξαιρετικός και αυτός.

Φεύγουμε και συνεχίζουμε τη βόλτα στη Βαλέτα. Όμορφες γωνίες παντού, κάποια ψώνια σε μικρά σουβενίρ και η πείνα κάνει την εμφάνιση της. Εγώ τους λέω πως πρέπει να φάμε καλά γιατί έχουμε μπροστά μας 3 ώρες κανό. Αλλά οι ρέστοι θέλουν παστίτσι… Οκ λέω εγώ θα πάω για ένα veggie protein power bowl σε ένα μαγαζάκι που μου πρότειναν από το Lot61.



Στο Food Soul Λοιπόν τρώω ένα χορταστικότατο bowl με ρεβυθοκεφτεδες, σπανάκι, ρύζι και έξτρα λαχανικά με χούμους. Από τα καλύτερα γεύματα στη Μάλτα, και προσωπικά για μένα must. Στο όχημα λοιπόν και καρφί για Cirkewwa και CominoFerries.

Φτάνουμε στο ferry δέκα λεπτά πριν την αναχώρηση, και βρίσκουμε έξω ένα χαμό εκατοντάδων αυτοκινήτων… Λέω δεν υπάρχει περίπτωση να μπούμε και θα χάσουμε και το ραντεβού με το tour. Και όμως, το άτιμο το ferry μόλις άνοιξε το στόμα του μας κατάπιε σχεδόν όλους. Το πήγαινε στο Gozo είναι δωρεάν κα πληρώνεις μόνο επιστροφή.

Βγαίνουμε στο Mgarr και πηγαίνουμε για Hondoq Bay όπου είναι και το ραντεβού με το tour. Ψάχνοντας τρόπο για να πάμε στο Comino κατέληξα πως δεν υπάρχει καλύτερος από το κανό tour. Χωρίς συνωστισμό, διασκέδαση, άθληση, δραστηριότητα και πας σε 5 μέρη παραπάνω από το καραβάκι.

Kayaking in Malta with Siesta Paddle Gozo Tours
Με την Kayak Gozo μείναμε απόλυτα ευχαριστημένοι. Πολύ καλός οδηγός, ο οποίο παρείχε οδηγίες, ένιωθες ασφάλεια μαζί του και έβγαζε και φωτογραφίες το μικρό group των 7 ατόμων που ήμασταν.


Στο ξεκίνημα της διαδρομής είχε γέλιο διότι τα 3 άλλα κανό ήταν διπλά… Οπότε μέχρι να συγχρονιστούν τα ζευγάρια πέρασε κάποια ώρα… Εγώ έπρεπε μόνο να συγχρονιστώ με τον εαυτό μου.


Μετά το πέρασμα της ανοιχτής θάλασσας φτάνουμε στα Santa Maria caves. Περνάμε μέσα από διάφορες σπηλιές και καταλήγουμε σε μία άδεια για βουτιές… Αφού παίζουμε λίγο εκεί συνεχίζουμε παραλιακά με το καγιάκ μας χαζεύοντας τους σχηματισμούς των βράχων και βουτώντας με τη μύτη του καγιάκ μέσα στα κύματα για παιχνίδι.



Συνεχίζουμε παράλληλα με την ακτή και βγάζουμε τα καγιάκ στην παραλία που είναι πίσω από την Blue Lagoon. Περπατάμε μέχρι την άλλη μεριά και βουτάμε από σχηματισμούς βράχων δίπλα στην λεγόμενη Blue Lagoon 2. Υπέροχα νερά, ελάχιστος κόσμος εκεί και μισάωρο χαλάρωμα και παιχνίδι στο νερό.



Λίγο πριν φύγουμε περπατάω προς την Blue Lagoon. Εκείνη την ώρα φεύγουν οι οργανωμένες εκδρομές. Κακομοιριά και θλίψη από την βρώμα και ισπανοσκυλάδικα να βαράνε τέρμα στα ηχεία. Μα τα άγια καγιάκ… Τι ιδέα ήταν αυτή να έρθουμε εδώ με αυτά!!!


Ένα τελευταίο πέρασμα της θάλασσας προς το Gozo και χαιρετάμε το team. Πίσω πάλι στο Mgarr για να πάρουμε το ferry για την επιστροφή. Φτάνει το ferry και βλέπω γνώριμο σκαρί. Το Νικόλαος των Kerkyra Lines είχε ναυλωθεί για αυτήν την γραμμή. Με ελληνική σημαία πλέουμε για Μάλτα.


Κατά τη διάρκεια της επιστροφής το έχουμε πάρει απόφαση ότι δε θα μας έρθουν στην ώρα μας τα covid pass και μάλλον θα κάτσουμε καμιά μέρα ακόμα μέχρι να έρθουν. Όμως πρώτα ώρα για φαγητό… Η must καντίνα που μας είπαν διάφοροι ήταν ο προορισμός.. Penzalapanza Gourmet street food το όνομα, και διάσημα τα αλογοBurger της!!!! Μοιραζόμαστε διάφορα για δοκιμή, μακράν καλύτερο το μοσχάρι της, must hotdog, νόστιμο αλλά πολύ βαρύ το άλογο. Θα πρότεινα ένα στη μέση για 3-4 άτομα για δοκιμή, αλλά ολόκληρο χωνεύεις μεθαύριο.


Ένα τελευταίο βραδινό περπάτημα παραλιακά της Sliema και πίσω στο κρεβάτι. Θεωρητικά έχουμε ξύπνημα στις 5.30 για πρωινή πτήση. Αποφασίζουμε να πάμε στο αεροδρόμιο χωρίς covid test αποτελέσματα και να δούμε τι γίνεται εκεί. Έχουμε να αφήσουμε και το αμάξι στα car rentals.
Attachments
-
367,3 KB Προβολές: 0