Nick_St
Member
- Μηνύματα
- 147
- Likes
- 2.450
- Ταξίδι-Όνειρο
- Venezuela
07/07/17 - Αβάνα
Ξημερώνει Παρασκευή στην Αβάνα και εμείς σηκωνόμαστε νωρίς, τρώμε για πρωινό κάτι τοστάκια για 10 CUP το καθένα σε ένα μαγαζί δίπλα από το σπίτι και λέμε να περπατήσουμε στη γύρω περιοχή. Έτσι λοιπόν κατεβήκαμε την Avenida Paseo μέχρι το ξενοδοχείο Melia Cohiba και μετά ανεβήκαμε την Avenida de los Presidentes. Η Paseo έχει πολλά και μεγάλα δέντρα ενώ βρίσκονται και αρκετά όμορφα αρχοντικά σπίτια δεξιά κι αριστερά του δρόμου. Στην Presidentes βρίσκονται αγάλματα σπουδαίων Λατινοαμερικάνων προέδρων όπως ο Χιλιανός Salvador Allende, ο Μεξικανός Benito Juarez, ο Simon Bolivar από τη Βενεζουέλα, ο Omar Torrijos από τον Παναμά, οι Κουβανοί Jose Miguel Gomez, Tomas Estrada Palma, Calixto Garcia.
Avenida 23
Avenida Paseo
Avenida de los Presidentes
Και λίγο από πρωινή Malecon
Επιστρέφοντας στη La Rampa πήραμε ταξί για να μας αφήσει στο Καπιτώλιο. Τα almendrones είναι ένας εύκολος και φθηνός τρόπος για να μετακινηθεί κανείς εντός πόλης και κάνουν συγκεκριμένες διαδρομές με συγκεκριμένες τιμές. Είτε κατέβεις στο τέλος της διαδρομής είτε νωρίτερα, δίνεις 10 CUP και είσαι άρχοντας. Αρκετοί τουρίστες βέβαια κάνουν το λάθος και όταν σταματάνε το ταξί, ρωτάνε πόσο κοστίζει η κούρσα μέχρι το τάδε μέρος και ο ταξιτζής με τη σειρά του λέει μια τιμή 5-10 φορές πάνω από την πραγματική. Επομένως, αν κάποιος χρησιμοποιήσει τα almendrones, το μόνο που έχει να κάνει είναι να δώσει 10 CUP όταν θα κατέβει.
Κατεβήκαμε στο Καπιτώλιο με σκοπό να πάμε περπατώντας ως το μουσείο της Επανάστασης. Το μουσείο της Επανάστασης πριν το 1959 αποτελούσε το Προεδρικό Μέγαρο της Κούβας και πρόκειται για ένα νεοκλασικό κτίριο το οποίο για την εποχή που χτίστηκε θεωρούταν πολύ χλιδάτο. Οι περισσότερες αίθουσες του μουσείου αφορούν την περίοδο του επαναστατικού πολέμου της δεκαετίας του '50 και γεγονότα που οδήγησαν στο θρίαμβο του '59. Στο πίσω μέρος του μουσείου εκτίθεται το φημισμένο ιστιοφόρο Granma που μετέφερε τον Φιντέλ μαζί με άλλα συντρόφια από το Μεξικό στην Κούβα, ενώ βρίσκονται στο χώρο και οχήματα, αεροσκάφη, πολεμικά πλοία που συμμετείχαν στις μάχες εκείνης της περιόδου. Επίσης ακριβώς απέναντι από το χώρο του Granma βρίσκεται το μουσείο των Καλών Τεχνών. Στο μουσείο μπορεί να δει και να μάθει κανείς πολύ ενδιαφέροντα πράγματα για την επανάσταση και τα πρόσωπα που έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε αυτή.
Καπιτώλιο
Gran Teatro de la Habana
Άγαλμα Jose Marti στο Parque Central
Museo de la Revolucion
Η δουλειά κάνει τους άντρες.. Το γιαπί, το πηλοφόρι, το μυστρί..
Η φωτογραφία του Che, γνωστή ως Guerrillero Heroico, η οποία έχει χαρακτηριστεί "η φωτογραφία του 20ού αιώνα" ενώ κατά πολλούς είναι η πιο διάσημη στον κόσμο. Μια παρέα δίπλα μας κοιτούσε τη φωτογραφία και έλεγε πως αν τότε είχαν facebook, instagram κλπ ο Τσε θα ανέβαζε την φωτογραφία και ο Αλμπέρτο Κόρντα θα σχολίαζε απεγνωσμένα πως θέλει ταγκάρισμα για να πάρει τα credits για το δημιούργημα του. Πέρα από την πλάκα, άκρως εντυπωσιακή η φωτογραφία.
Θέα από τα μπαλκόνια του μουσείου
Memorial Granma
Βγαίνοντας από το μουσείο υπάρχει μπροστά μας η Plaza 13 de Marzo και αμέσως πιο κάτω το μνημείο του Maximo Gomez, Γενικού Στρατηγού στον δεκαετή πόλεμο κατά των Ισπανών από το 1868 έως το 1878. Στα αριστερά βρίσκεται το Castillo de San Salvador de la Punta το οποίο σχεδιάστηκε για να προστατεύει την είσοδο στον κόλπο της Αβάνας, όπως ακριβώς και το El Morro το οποίο βρίσκεται από την άλλη πλευρά της θάλασσας. Σε εκείνο το σημείο λοιπόν έχουμε όλη τη Malecon στο πιάτο. Συνεχίζοντας προς την Plaza de la Catedral βρίσκουμε το Parque Martires del 71, το Parque Cespedes, το Parque Luz Caballero ενώ κοιτάζοντας στην άλλη πλευρά της θάλασσας μπορούμε εύκολα να διακρίνουμε το άγαλμα του Χριστού της Αβάνας. Πίσω από το πάρκο Luz Caballero υπάρχουν πολλά αμερικάνικα αμάξια αλλά και άμαξες για να κάνει κάποιος το τουρ της πόλης. Εμείς την περίφημη Bodeguita ψάχναμε, αλλά Bodeguita δεν βρίσκαμε έως ότου εμφανίστηκε στον ορίζοντα μια κίτρινη ταμπέλα με το όνομα του μαγαζιού. Με πελάτες όπως ο Salvador Allende, o Pablo Neruda κι o Ernest Hemingway το μπαρ έγινε ευρέως διάσημο και για πολλούς θεωρείται ο τόπος γέννησης του μοχίτο.
Μνημείο Maximo Gomez
Malecon
La Bodeguita del Medio
Ο καθεδρικός του San Cristobal της Αβάνας και η Plaza de la Catedral
Όταν το "Τι κοιτάς α;" μετατρέπεται σε κλάσματα του δευτερολέπτου σε "Senor, un peso!"
To μενού για τη συνέχεια είχε την εκκλησία του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης η οποία τελικά ήταν κλειστή. 2 σερί μέρες πετύχαμε τον καθεδρικό κλειστό, τώρα και ο Άγιος Φραγκίσκος κλειστός, δεν μας ήθελε το εκκλησιαστικό κομμάτι. Απλή, λιτή κι όμορφη η πλατεία του Αγίου Φραγκίσκου με το συντριβάνι των Λεόντων και τα πολλά περιστέρια. Αφού φάγαμε Χ κι από τον Άγιο Φραγκίσκο, αρχίσαμε να ψάχνουμε για την Ελληνική Ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Η εφαρμογή maps.me με τους offline χάρτες δεν εμφάνιζε πουθενά την εκκλησία και τελικά τη βρήκαμε με τη βοήθεια ενός περαστικού. Απίστευτη ηρεμία το μέρος και με υπέροχη δροσιά την ώρα που έβραζε ο τόπος σε όλη την πόλη. Πρέπει να κάτσαμε πάνω από ώρα στα παγκάκια έξω από την εκκλησία απολαμβάνοντας το αεράκι και την ησυχία. Η πείνα όμως είχε χτυπήσει κόκκινο και έτσι αφήσαμε τις εκκλησιές για κάτι ωραία μπαμπάτσικα κοτοπουλάκια στην Mercaderes και το ωραιότερο πράγμα της Κούβας, την TuKola. Δεν ξέρω κι εγώ πόσες φορές έπιασα στα χέρια μου αυτό το κόκκινο κουτάκι της κουβανέζικης Coca-Cola μέχρι να φύγω από το νησί.
Plaza de San Fransisco και η εκκλησία
Ελληνική Ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Νικολάου
Λίγα λεπτά αργότερα έπιασε η συνήθης μπόρα η οποία ευτυχώς διήρκεσε πολύ λιγότερο από εκείνη της προηγούμενης μέρας. Καλή η TuKola, αλλά σαν το νεράκι δεν έχει κι έτσι όταν είδα από μακρυά ένα μαγαζάκι στην Obispo που πουλούσε πεντόλιτρo για 2 CUC έτρεξα σαν τον Άδωνι όταν ήθελε να καταθέσει υποψηφιότητα στη ΝΔ, τόσο πολύ διψούσα. Το τελευταίο πεντόλιτρο ήταν, το μισό το καταναλώσαμε επί τόπου αφού πρώτα τσιμπήσαμε κι από ένα παγωτάκι μηχανής. Ήταν περίπου 6 το απόγευμα οπότε είπαμε να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής και στη συνέχεια να πάμε στην Plaza de la Revolucion. Η πλατεία της Επανάστασης είναι η 31η μεγαλύτερη πλατεία στον κόσμο και βρίσκεται ανάμεσα στο Jose Marti Memorial, το Εθνικό Θέατρο της Κούβας, την Εθνική Βιβλιοθήκη και τα γραφεία των Υπουργείου Εσωτερικών και εκείνου των Επικοινωνιών, ενώ τα ατσάλινα μνημεία του Τσε και του Καμίλο σίγουρα κλέβουν την παράσταση.
Σήμερα γα σήμερα γάμος γίνεται - Cuban Edition
Εθνικό Θέατρο
Plaza de la Revolucion
Αργά το βράδυ βγήκαμε για φαγητό κοντά στο σπίτι σε ένα μαγαζί στη La Rampa και μετά κάναμε την επίσκεψη μας στο ιστορικό ξενοδοχείο Nacional de Cuba. Ήπιαμε τα μοχίτο μας, ακούσαμε live μουσικούλα και απολαύσαμε τη θέα κλείνοντας έτσι την ημέρα με ωραίο τρόπο.
Ξημερώνει Παρασκευή στην Αβάνα και εμείς σηκωνόμαστε νωρίς, τρώμε για πρωινό κάτι τοστάκια για 10 CUP το καθένα σε ένα μαγαζί δίπλα από το σπίτι και λέμε να περπατήσουμε στη γύρω περιοχή. Έτσι λοιπόν κατεβήκαμε την Avenida Paseo μέχρι το ξενοδοχείο Melia Cohiba και μετά ανεβήκαμε την Avenida de los Presidentes. Η Paseo έχει πολλά και μεγάλα δέντρα ενώ βρίσκονται και αρκετά όμορφα αρχοντικά σπίτια δεξιά κι αριστερά του δρόμου. Στην Presidentes βρίσκονται αγάλματα σπουδαίων Λατινοαμερικάνων προέδρων όπως ο Χιλιανός Salvador Allende, ο Μεξικανός Benito Juarez, ο Simon Bolivar από τη Βενεζουέλα, ο Omar Torrijos από τον Παναμά, οι Κουβανοί Jose Miguel Gomez, Tomas Estrada Palma, Calixto Garcia.
Avenida 23




Avenida Paseo











Avenida de los Presidentes



Και λίγο από πρωινή Malecon


Επιστρέφοντας στη La Rampa πήραμε ταξί για να μας αφήσει στο Καπιτώλιο. Τα almendrones είναι ένας εύκολος και φθηνός τρόπος για να μετακινηθεί κανείς εντός πόλης και κάνουν συγκεκριμένες διαδρομές με συγκεκριμένες τιμές. Είτε κατέβεις στο τέλος της διαδρομής είτε νωρίτερα, δίνεις 10 CUP και είσαι άρχοντας. Αρκετοί τουρίστες βέβαια κάνουν το λάθος και όταν σταματάνε το ταξί, ρωτάνε πόσο κοστίζει η κούρσα μέχρι το τάδε μέρος και ο ταξιτζής με τη σειρά του λέει μια τιμή 5-10 φορές πάνω από την πραγματική. Επομένως, αν κάποιος χρησιμοποιήσει τα almendrones, το μόνο που έχει να κάνει είναι να δώσει 10 CUP όταν θα κατέβει.
Κατεβήκαμε στο Καπιτώλιο με σκοπό να πάμε περπατώντας ως το μουσείο της Επανάστασης. Το μουσείο της Επανάστασης πριν το 1959 αποτελούσε το Προεδρικό Μέγαρο της Κούβας και πρόκειται για ένα νεοκλασικό κτίριο το οποίο για την εποχή που χτίστηκε θεωρούταν πολύ χλιδάτο. Οι περισσότερες αίθουσες του μουσείου αφορούν την περίοδο του επαναστατικού πολέμου της δεκαετίας του '50 και γεγονότα που οδήγησαν στο θρίαμβο του '59. Στο πίσω μέρος του μουσείου εκτίθεται το φημισμένο ιστιοφόρο Granma που μετέφερε τον Φιντέλ μαζί με άλλα συντρόφια από το Μεξικό στην Κούβα, ενώ βρίσκονται στο χώρο και οχήματα, αεροσκάφη, πολεμικά πλοία που συμμετείχαν στις μάχες εκείνης της περιόδου. Επίσης ακριβώς απέναντι από το χώρο του Granma βρίσκεται το μουσείο των Καλών Τεχνών. Στο μουσείο μπορεί να δει και να μάθει κανείς πολύ ενδιαφέροντα πράγματα για την επανάσταση και τα πρόσωπα που έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε αυτή.
Καπιτώλιο



Gran Teatro de la Habana

Άγαλμα Jose Marti στο Parque Central






Museo de la Revolucion


















Η δουλειά κάνει τους άντρες.. Το γιαπί, το πηλοφόρι, το μυστρί..












Η φωτογραφία του Che, γνωστή ως Guerrillero Heroico, η οποία έχει χαρακτηριστεί "η φωτογραφία του 20ού αιώνα" ενώ κατά πολλούς είναι η πιο διάσημη στον κόσμο. Μια παρέα δίπλα μας κοιτούσε τη φωτογραφία και έλεγε πως αν τότε είχαν facebook, instagram κλπ ο Τσε θα ανέβαζε την φωτογραφία και ο Αλμπέρτο Κόρντα θα σχολίαζε απεγνωσμένα πως θέλει ταγκάρισμα για να πάρει τα credits για το δημιούργημα του. Πέρα από την πλάκα, άκρως εντυπωσιακή η φωτογραφία.


Θέα από τα μπαλκόνια του μουσείου







Memorial Granma












Βγαίνοντας από το μουσείο υπάρχει μπροστά μας η Plaza 13 de Marzo και αμέσως πιο κάτω το μνημείο του Maximo Gomez, Γενικού Στρατηγού στον δεκαετή πόλεμο κατά των Ισπανών από το 1868 έως το 1878. Στα αριστερά βρίσκεται το Castillo de San Salvador de la Punta το οποίο σχεδιάστηκε για να προστατεύει την είσοδο στον κόλπο της Αβάνας, όπως ακριβώς και το El Morro το οποίο βρίσκεται από την άλλη πλευρά της θάλασσας. Σε εκείνο το σημείο λοιπόν έχουμε όλη τη Malecon στο πιάτο. Συνεχίζοντας προς την Plaza de la Catedral βρίσκουμε το Parque Martires del 71, το Parque Cespedes, το Parque Luz Caballero ενώ κοιτάζοντας στην άλλη πλευρά της θάλασσας μπορούμε εύκολα να διακρίνουμε το άγαλμα του Χριστού της Αβάνας. Πίσω από το πάρκο Luz Caballero υπάρχουν πολλά αμερικάνικα αμάξια αλλά και άμαξες για να κάνει κάποιος το τουρ της πόλης. Εμείς την περίφημη Bodeguita ψάχναμε, αλλά Bodeguita δεν βρίσκαμε έως ότου εμφανίστηκε στον ορίζοντα μια κίτρινη ταμπέλα με το όνομα του μαγαζιού. Με πελάτες όπως ο Salvador Allende, o Pablo Neruda κι o Ernest Hemingway το μπαρ έγινε ευρέως διάσημο και για πολλούς θεωρείται ο τόπος γέννησης του μοχίτο.
Μνημείο Maximo Gomez

Malecon























La Bodeguita del Medio






Ο καθεδρικός του San Cristobal της Αβάνας και η Plaza de la Catedral



Όταν το "Τι κοιτάς α;" μετατρέπεται σε κλάσματα του δευτερολέπτου σε "Senor, un peso!"

To μενού για τη συνέχεια είχε την εκκλησία του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης η οποία τελικά ήταν κλειστή. 2 σερί μέρες πετύχαμε τον καθεδρικό κλειστό, τώρα και ο Άγιος Φραγκίσκος κλειστός, δεν μας ήθελε το εκκλησιαστικό κομμάτι. Απλή, λιτή κι όμορφη η πλατεία του Αγίου Φραγκίσκου με το συντριβάνι των Λεόντων και τα πολλά περιστέρια. Αφού φάγαμε Χ κι από τον Άγιο Φραγκίσκο, αρχίσαμε να ψάχνουμε για την Ελληνική Ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Η εφαρμογή maps.me με τους offline χάρτες δεν εμφάνιζε πουθενά την εκκλησία και τελικά τη βρήκαμε με τη βοήθεια ενός περαστικού. Απίστευτη ηρεμία το μέρος και με υπέροχη δροσιά την ώρα που έβραζε ο τόπος σε όλη την πόλη. Πρέπει να κάτσαμε πάνω από ώρα στα παγκάκια έξω από την εκκλησία απολαμβάνοντας το αεράκι και την ησυχία. Η πείνα όμως είχε χτυπήσει κόκκινο και έτσι αφήσαμε τις εκκλησιές για κάτι ωραία μπαμπάτσικα κοτοπουλάκια στην Mercaderes και το ωραιότερο πράγμα της Κούβας, την TuKola. Δεν ξέρω κι εγώ πόσες φορές έπιασα στα χέρια μου αυτό το κόκκινο κουτάκι της κουβανέζικης Coca-Cola μέχρι να φύγω από το νησί.
Plaza de San Fransisco και η εκκλησία








Ελληνική Ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Νικολάου




Λίγα λεπτά αργότερα έπιασε η συνήθης μπόρα η οποία ευτυχώς διήρκεσε πολύ λιγότερο από εκείνη της προηγούμενης μέρας. Καλή η TuKola, αλλά σαν το νεράκι δεν έχει κι έτσι όταν είδα από μακρυά ένα μαγαζάκι στην Obispo που πουλούσε πεντόλιτρo για 2 CUC έτρεξα σαν τον Άδωνι όταν ήθελε να καταθέσει υποψηφιότητα στη ΝΔ, τόσο πολύ διψούσα. Το τελευταίο πεντόλιτρο ήταν, το μισό το καταναλώσαμε επί τόπου αφού πρώτα τσιμπήσαμε κι από ένα παγωτάκι μηχανής. Ήταν περίπου 6 το απόγευμα οπότε είπαμε να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής και στη συνέχεια να πάμε στην Plaza de la Revolucion. Η πλατεία της Επανάστασης είναι η 31η μεγαλύτερη πλατεία στον κόσμο και βρίσκεται ανάμεσα στο Jose Marti Memorial, το Εθνικό Θέατρο της Κούβας, την Εθνική Βιβλιοθήκη και τα γραφεία των Υπουργείου Εσωτερικών και εκείνου των Επικοινωνιών, ενώ τα ατσάλινα μνημεία του Τσε και του Καμίλο σίγουρα κλέβουν την παράσταση.
Σήμερα γα σήμερα γάμος γίνεται - Cuban Edition



Εθνικό Θέατρο

Plaza de la Revolucion
























Αργά το βράδυ βγήκαμε για φαγητό κοντά στο σπίτι σε ένα μαγαζί στη La Rampa και μετά κάναμε την επίσκεψη μας στο ιστορικό ξενοδοχείο Nacional de Cuba. Ήπιαμε τα μοχίτο μας, ακούσαμε live μουσικούλα και απολαύσαμε τη θέα κλείνοντας έτσι την ημέρα με ωραίο τρόπο.



Last edited: