soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.781
- Likes
- 6.651
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Δυο μέρες αφιερώσαμε στη «Δυτική Όχθη». Την πολυακουσμένη…από τα ΜΜΕ…Χρόνια τα διαβάζεις και τα ακούς. Μα μόνο όταν τα δεις τα καταλαβαίνεις. Τα εδαφικά… Μετά το μοναστήρι του αγ. Γερασίμου του Ιορδανίτη προχωρήσαμε βόρεια παράλληλα στον ποταμό Ιορδάνη. Κάπου εδώ κοντά είναι η γέφυρα που επικοινωνεί το Ισραήλ με την Ιορδανία. Η καθυστέρηση στην αναμονή για τον έλεγχο μπορεί να φτάσει και τις τέσσερις ώρες. Η ξεναγός μας μαθαίνει αραβικά στην απέναντι όχθη στην Ιορδανία.
Πήραμε πορεία για τον Ιορδάνη ποταμό. Αγέλες από καμήλες και πρόβατα χαίρονται την ελευθερία της ερήμου. Περιφραγμένες περιοχές με συρματόπλεγμα και πάνω του καρφωμένη η προειδοποίηση «Προσοχή Νάρκες». Σκόρπια εγκαταλελειμμένα παραπήγματα και οχυρά που άφησαν οι Λιβανέζοι στρατιώτες από τον πόλεμο των 6 ημέρων. Μέχρι τότε, τα εδάφη που βρισκόμαστε τώρα ανήκουν στο Ισραήλ. Σήμερα ο Ιορδάνης αποτελεί το σύνορα των δύο χωρών.
Ο Ιερέας είχε ειδοποιηθεί από την ξεναγό και μας περίμενε Τα νερά έτρεχαν κόκκινα από τη λάσπη εξ αιτίας των βροχών των τελευταίων δύο ημερών. Χωριστήκαμε από τα άλλα γκρουπ, κάποιοι φόρεσαν το λευκό ένδυμα (που θα το κρατήσουν και σαν το τελευταίο του ένδυμα…!!!), και μπήκαν στο κόκκινο νερό. Εμείς οι άλλοι μόνο τα πόδια μας. Καλωσόρισμα από τον παπά, λίγα λόγια για την περιοχή, κι άρχισε ο αγιασμός. Αντί για βασιλικό μας ράντισε με μερικά φύλα πικροδάφνης.
Απέναντι μας στα 30 μέτρα, είναι η όχθη της Ιορδανίας γεμάτη κι αυτή με τους δικούς της τουρίστες. Με μια απλωσιά, φτάνεις στην άλλη χώρα. Σήμερα όμως στη μέση του ποταμού το νερό σχηματίζει δυνατό ρεύμα. Έτσι η Ισραηλινή περίπολος από δύο αγόρια κι ένα κορίτσι αρματωμένα βαριά, δεν ανησυχούσε.. Στην πλευρά της Ιορδανίας φαινόταν μια μεγάλη ελληνορθόδοξη εκκλησία. Του αγ. Ιωάννη του Βαπτιστή.

Ακτή Ιορδανίας

Αριστερά η Ιορδανική σημαία

Στην Ιεριχώ το μοναστήρι του Αγ. Ελισαίου σπουδαίου προφήτη του Ισραήλ βρισκόταν μέσα στην πόλη. Εδώ υπάρχει η αιωνόβια συκομουριά, του τελώνου Ζακχαίου, που όντας κοντός ανέβηκε πάνω της για να δει τον Χριστό όταν πέρασε από την Ιεριχώ. Ο Χριστός για να του ανταμείψει την επιθυμία πήγε κι έμεινε στο σπίτι του. Κι εδώ ο ιερέας μας περίμενε για ν αρχίσει την λειτουργία της Κυριακής, στις εννέα το πρωί!! Εξ αιτίας μας γέμισε η εκκλησία!! Εκτός από μας ήταν και 4-5 ντόπιοι Παλαιστινίου ορθόδοξοι. Ψάλτες ήταν ένας ντόπιος και 3-4 κυρίες κομψά και ευρωπαϊκά ντυμένες. Η ψαλμωδία γίνηκε στα ελληνικά ανακατεμένη με αράβικα. Δυστυχώς για τον Έλληνα παπά μετά από μια
ώρα λειτουργίας αναχωρήσαμε για το πρόγραμμα μας.

Συκομουριά

Λειτουργία Κυριακής

Η Ιεριχώ βρίσκεται στον κάμπο που πάνω του δεσπόζει το Σαραντάριο όρος. Εκεί ασκήτευσε ο Χριστός για 40 μέρες, παλεύοντας με τους δαίμονες. Γι αυτό λέγεται και βουνό των δαιμόνων. Σε ύψος 800 μέτρα από την θέση της Ιεριχού, ήτοι 400 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της Μεσογείου βρίσκεται το ελληνορθόδοξο μοναστήρι του Σαραντάριου Όρους. Η ανάβαση έγινε με τελεφερίκ αλλά για όποιον δε βιάζεται γίνεται και με τα πόδια ακολουθώντας το δρομάκι ανάμεσα από τους καλλιεργημένους κάμπους. Στην αναμονή να πάρουμε τα τελεφερίκ βρεθήκαμε πίσω από ένα μεγάλο αριθμό μουσουλμάνων μαθητριών λυκείου που περίμεναν τη σειρά τους. Ένα μουρμουρητό μεταξύ τους και τα βλέμματα στραφήκαν πάνω μας. Πρώτη του φορά βλέπανε ξένους. Εκτός μερικές εξαιρέσεις οι άλλες φορούσαν μαντίλα. Είναι υποχρεωτική μετά την περίοδο… Η υπόλοιπη ενδυμασία την αποτελούσαν ένα στενό μαύρο παντελόνι, μια πουκαμίσα που έκλεινε το λαιμό κι έφτανε μέχρι το γόνατα ή και πιο κάτω ακόμη, αρκεί να μην φαίνονται οι καμπύλες των οπισθίων και από πάνω κάτι ανάλογα με τον καιρό. Το μοναστήρι είναι σκαλισμένο πάνω στον βράχο. Ο χώρος στο σημείο που έφτασε το τελεφερίκ είναι εμπορικά αξιοποιήσιμος. Μερικά μαγαζάκια με τα γνωστά εκκλησιαστικά είδη και ένα ταχυαφαγείο με αραβική μουσική πάνω σε μπαλκόνι με μια καταπληκτική θέα στα πόδια σου. Ο θρησκευτικός τουρισμός στις δόξες του…. Κάθε κομμάτι γης που βαπτίζεται ιστορία από παλαιά ή καινή διαθήκη, φέρνει χρήμα και δουλειά.
Ο χώρος απ’ όπου χώρο που ξεκινά η ανάβαση, είναι ολόκληρο συγκρότημα, με μάρκετ εστιατόριο, καφέ και κήπους. Οι κάτοικοι της Ιεριχού ισχυρίζονται ότι η πόλη τους είναι η πιο παλιά στον κόσμο και το δηλώνουν στον επισκέπτη γραπτά .
Σκυμμένοι μέσα από στοές σκαλισμένες στο βράχο προσκυνήσαμε το μοναστήρι. Κι εδώ στα ψηλά κυματίζει ελληνική σημαία. Ο υπερήλικας ηγούμενος Έλληνας καμπουριασμένος αλλά ακούραστος φυλάει την ελληνικότητα του μέρους και μας παραπονιέται ότι δεν υπάρχει ανθρώπινο δυναμικό να τον αντικαταστήσει όταν θάρθει η ώρα… αυτούς τους Ακρίτες. Όταν έλειψε μόνο δυο μέρες να επισκεφτεί γιατρό οι Παλαιστίνιοι απείλησαν να φέρουν μοναχό δικό τους.
Στο χώρο του ταχυφαγείου όπου χάζευα τα ντόπια εδέσματα βρέθηκα περιτριγυρισμένος από όμορφα προσωπάκια με μαντίλες στο κεφάλι που θέλανε να εξασκήσουν τα αγγλικά τους. Όταν όμως πήγα να τραβήξω την φωτογραφική μηχανή από τη ζώνη αρνήθηκαν κι έκαναν πίσω. Μόνο μια τσαχπινούλα με μαλλιά πήρε πόζα αλλά την τράβηξαν μαζί τους αυτή την άτακτη…




Πήραμε πορεία για τον Ιορδάνη ποταμό. Αγέλες από καμήλες και πρόβατα χαίρονται την ελευθερία της ερήμου. Περιφραγμένες περιοχές με συρματόπλεγμα και πάνω του καρφωμένη η προειδοποίηση «Προσοχή Νάρκες». Σκόρπια εγκαταλελειμμένα παραπήγματα και οχυρά που άφησαν οι Λιβανέζοι στρατιώτες από τον πόλεμο των 6 ημέρων. Μέχρι τότε, τα εδάφη που βρισκόμαστε τώρα ανήκουν στο Ισραήλ. Σήμερα ο Ιορδάνης αποτελεί το σύνορα των δύο χωρών.
Ο Ιερέας είχε ειδοποιηθεί από την ξεναγό και μας περίμενε Τα νερά έτρεχαν κόκκινα από τη λάσπη εξ αιτίας των βροχών των τελευταίων δύο ημερών. Χωριστήκαμε από τα άλλα γκρουπ, κάποιοι φόρεσαν το λευκό ένδυμα (που θα το κρατήσουν και σαν το τελευταίο του ένδυμα…!!!), και μπήκαν στο κόκκινο νερό. Εμείς οι άλλοι μόνο τα πόδια μας. Καλωσόρισμα από τον παπά, λίγα λόγια για την περιοχή, κι άρχισε ο αγιασμός. Αντί για βασιλικό μας ράντισε με μερικά φύλα πικροδάφνης.
Απέναντι μας στα 30 μέτρα, είναι η όχθη της Ιορδανίας γεμάτη κι αυτή με τους δικούς της τουρίστες. Με μια απλωσιά, φτάνεις στην άλλη χώρα. Σήμερα όμως στη μέση του ποταμού το νερό σχηματίζει δυνατό ρεύμα. Έτσι η Ισραηλινή περίπολος από δύο αγόρια κι ένα κορίτσι αρματωμένα βαριά, δεν ανησυχούσε.. Στην πλευρά της Ιορδανίας φαινόταν μια μεγάλη ελληνορθόδοξη εκκλησία. Του αγ. Ιωάννη του Βαπτιστή.

Ακτή Ιορδανίας

Αριστερά η Ιορδανική σημαία

Στην Ιεριχώ το μοναστήρι του Αγ. Ελισαίου σπουδαίου προφήτη του Ισραήλ βρισκόταν μέσα στην πόλη. Εδώ υπάρχει η αιωνόβια συκομουριά, του τελώνου Ζακχαίου, που όντας κοντός ανέβηκε πάνω της για να δει τον Χριστό όταν πέρασε από την Ιεριχώ. Ο Χριστός για να του ανταμείψει την επιθυμία πήγε κι έμεινε στο σπίτι του. Κι εδώ ο ιερέας μας περίμενε για ν αρχίσει την λειτουργία της Κυριακής, στις εννέα το πρωί!! Εξ αιτίας μας γέμισε η εκκλησία!! Εκτός από μας ήταν και 4-5 ντόπιοι Παλαιστινίου ορθόδοξοι. Ψάλτες ήταν ένας ντόπιος και 3-4 κυρίες κομψά και ευρωπαϊκά ντυμένες. Η ψαλμωδία γίνηκε στα ελληνικά ανακατεμένη με αράβικα. Δυστυχώς για τον Έλληνα παπά μετά από μια
ώρα λειτουργίας αναχωρήσαμε για το πρόγραμμα μας.

Συκομουριά

Λειτουργία Κυριακής

Η Ιεριχώ βρίσκεται στον κάμπο που πάνω του δεσπόζει το Σαραντάριο όρος. Εκεί ασκήτευσε ο Χριστός για 40 μέρες, παλεύοντας με τους δαίμονες. Γι αυτό λέγεται και βουνό των δαιμόνων. Σε ύψος 800 μέτρα από την θέση της Ιεριχού, ήτοι 400 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της Μεσογείου βρίσκεται το ελληνορθόδοξο μοναστήρι του Σαραντάριου Όρους. Η ανάβαση έγινε με τελεφερίκ αλλά για όποιον δε βιάζεται γίνεται και με τα πόδια ακολουθώντας το δρομάκι ανάμεσα από τους καλλιεργημένους κάμπους. Στην αναμονή να πάρουμε τα τελεφερίκ βρεθήκαμε πίσω από ένα μεγάλο αριθμό μουσουλμάνων μαθητριών λυκείου που περίμεναν τη σειρά τους. Ένα μουρμουρητό μεταξύ τους και τα βλέμματα στραφήκαν πάνω μας. Πρώτη του φορά βλέπανε ξένους. Εκτός μερικές εξαιρέσεις οι άλλες φορούσαν μαντίλα. Είναι υποχρεωτική μετά την περίοδο… Η υπόλοιπη ενδυμασία την αποτελούσαν ένα στενό μαύρο παντελόνι, μια πουκαμίσα που έκλεινε το λαιμό κι έφτανε μέχρι το γόνατα ή και πιο κάτω ακόμη, αρκεί να μην φαίνονται οι καμπύλες των οπισθίων και από πάνω κάτι ανάλογα με τον καιρό. Το μοναστήρι είναι σκαλισμένο πάνω στον βράχο. Ο χώρος στο σημείο που έφτασε το τελεφερίκ είναι εμπορικά αξιοποιήσιμος. Μερικά μαγαζάκια με τα γνωστά εκκλησιαστικά είδη και ένα ταχυαφαγείο με αραβική μουσική πάνω σε μπαλκόνι με μια καταπληκτική θέα στα πόδια σου. Ο θρησκευτικός τουρισμός στις δόξες του…. Κάθε κομμάτι γης που βαπτίζεται ιστορία από παλαιά ή καινή διαθήκη, φέρνει χρήμα και δουλειά.
Ο χώρος απ’ όπου χώρο που ξεκινά η ανάβαση, είναι ολόκληρο συγκρότημα, με μάρκετ εστιατόριο, καφέ και κήπους. Οι κάτοικοι της Ιεριχού ισχυρίζονται ότι η πόλη τους είναι η πιο παλιά στον κόσμο και το δηλώνουν στον επισκέπτη γραπτά .
Σκυμμένοι μέσα από στοές σκαλισμένες στο βράχο προσκυνήσαμε το μοναστήρι. Κι εδώ στα ψηλά κυματίζει ελληνική σημαία. Ο υπερήλικας ηγούμενος Έλληνας καμπουριασμένος αλλά ακούραστος φυλάει την ελληνικότητα του μέρους και μας παραπονιέται ότι δεν υπάρχει ανθρώπινο δυναμικό να τον αντικαταστήσει όταν θάρθει η ώρα… αυτούς τους Ακρίτες. Όταν έλειψε μόνο δυο μέρες να επισκεφτεί γιατρό οι Παλαιστίνιοι απείλησαν να φέρουν μοναχό δικό τους.
Στο χώρο του ταχυφαγείου όπου χάζευα τα ντόπια εδέσματα βρέθηκα περιτριγυρισμένος από όμορφα προσωπάκια με μαντίλες στο κεφάλι που θέλανε να εξασκήσουν τα αγγλικά τους. Όταν όμως πήγα να τραβήξω την φωτογραφική μηχανή από τη ζώνη αρνήθηκαν κι έκαναν πίσω. Μόνο μια τσαχπινούλα με μαλλιά πήρε πόζα αλλά την τράβηξαν μαζί τους αυτή την άτακτη…







