Ισραήλ Λίγα από το ταξίδι μας στο Ισραήλ

soudianos

Member
Μηνύματα
3.702
Likes
6.319
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ

Συνεχίσαμε την πορεία μας προς βορά παράλληλα με τον Ιορδάνη. Στ’ αριστερά μας κατέληγαν κατάξερα βουνά, στα δεξιά μας η επίπεδη επιφάνεια με τον Ιορδάνη κρυμμένος κάπου ανάμεσα στους λοφίσκους και στο βάθος τα βουνά της Ιορδανίας μόλις που ξεχώριζαν από τη θολούρα της ατμόσφαιρας. Στις δυο τελευταίες μέρες της εκδρομής μας, ο ήλιος μόλις που διακρινόταν από τη σκόνη που ερχόταν από την Αίγυπτο. Το άγονο έδαφος όμως πρασίνιζε κατά διαστήματα από τεράστιες καλλιέργειες των Ισραηλιτών με χουρμαδιές. Τεράστια δένδρα συντεταγμένα γεωμετρικά στη σειρά σχημάτιζαν μεγάλα δάση. Όμως η τιμή ενός πακέτου από χουρμάδες κόστιζε όσο και στην Ελλάδα. Κι αν τον πάρεις χύμα κοστίζει ακόμα. φθηνότερα. Όσο προχωρούσαμε οι χουρμαδιές αντικαθίστανταν με μεγάλα θερμοκήπια από κάθε λογής κηπευτικά. Προς την περιοχή της Γαλιλαίας ξεχωρίζαμε τις μεγάλες καλλιέργειες από τα ρόδια με τον γευστικό χυμό που συχνά δοκιμάζαμε. Για να γεμίσει ένα μεγάλο ποτήρι νερού με χυμό από ρόδι χρειάζοντε 5-6 ρόδια. Στην επιστημονική και συστηματική καλλιέργεια, οι Εβραίοι είναι πρωτοπόροι. Όπως μας είπαν εδώ παράγονται οκτώ διαφορετικά χρώματα ντομάτας!! Το τι ουσία έχουν είναι άλλη υπόθεση. Ο σκοπός είναι οι εξαγωγές σε χώρες κυρίως που οι κάτοικοι δεν έχουν γνωρίσει ποτέ την πραγματική γεύση της. Ένα χρώμα μελιτζανί πήρε το μάτι μου κάποια φορά στην Κρήτη!!


Μετά από πολύωρο ταξίδι πήραμε πορεία Β.Δ. ανάμεσα από μεγάλα θερμοκήπια , περάσαμε την πόλη Afula, και αμέσως φάνηκαν τα άσπρα σπίτια της Ναζαρέτ κτισμένα πάνω σε λόφο. Είναι η πόλη που έζησε με τους γονείς του ο Χριστός εξ’ ού και Ναζωραίος. Μια κεντρική οδική αρτηρία διέσχιζε την πόλη ανάμεσα από εμπορικά μαγαζιά. Σε κάποιο σημείο του δρόμου βρισκόταν ο ναός των Λατίνων και πιο κάτω σε μια άλλη με καταστήματα εμπορικά, καφέ, φαγητό, η ελληνορθόδοξη εκκλησία ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου κτισμένος από την Αγ. Ελένη στο υποτιθέμενο σημείο όπου έφερε ο Άγγελος στη Μαρία το χαρμόσυνο γεγονός. Κατεβαίνοντας μέσα στην σπηλιά της εκκλησίας για το σημείο προσκυνήματος, υπήρχαν δυο παγκάριαμε κεράκια. Το ένα ήταν των ελληνορθόδοξων και το άλλο των Αρμενίων. Το ένα είναι κλειστό, το άλλο ανοικτό και αλλάζουν καθημερινά . «…μοίρασαν τα ιμάτια αυτού…..»
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου



Μιναρές Ναζαρέτ

Στο όρος Θαβώρ όπου έγινε ο Μεταμόρφωση του Σωτήρος βρίσκεται η ομώνυμη ορθόδοξος εκκλησία. Η κακή συνεννόηση των Παλαιστινίων οδηγών που σε πηγαίνουν στην κορυφή του όρους δεν μας άφησε να χαρούμε το χώρος με την πανοραματική θέα και μετά το προσκύνημα επιστρέψαμε αμέσως. στο λεωφορείο





Στα 8 χιλιόμετρα από τη Ναζαρέτ βρίσκεται η Κανά. Ή πόλη ήταν άνετη με ελεύθερη ρυμοτομία όπως φάνηκε από τον κεντρικό στη δρόμο που περάσαμε, και σε κάποιο σημείο ήταν κτισμένος ο Ελληνορθόδοξος ναός του Αγ. Γεωργίου που τον ίδρυσε ο Μ. Κωνσταντίνος. Σώζονται δύο από τις λίθινες υδρίες από το πρώτο θαύμα του Χριστού. Το ποίμνιο της ενορίας είναι Παλαιστίνιοι ορθόδοξοι. Ο ιερέας της , μας έκανε μια ολιγόλεπτη λειτουργία, μας ενημέρωσε και μας έδωσε και δοκιμάσαμε γλυκό κρασάκι της περιοχής. Αγοράσαμε κατόπιν μικρά μπουκαλάκια με κρασί του γάμου…δηλαδή απ’ αυτό που δίνει ο ιερέας στον ανδρόγυνο στην τελετή του γάμου. Ελπίζοντας πως σύντομα θα μας έρθει κάποιος γάμος….
Κανά

Μία από τις δύο υδρίες που σώζονται




Μετά λοιπόν τη βάπτιση… στον Ιορδάνη και το γάμο… στην Κανά προχωρήσαμε Β.Α. στα ευλογημένα μέρη της Τιβεριάδας και στη θάλασσα της Γαλιλαίας. Πράσινα δάση, καλλιεργημένοι κάμποι όμορφοι οικισμοί, μοντέρνα κτίρια, μέχρι που φτάσαμε στην πόλη Τιβεριάδα. Από τον μεγάλο εμπορικό δρόμο της που δυστυχώς ήταν κλειστός, ανάμεσα από μοντέρνα ξενοδοχειακά συγκροτήματα φτάσαμε στην παραλία. Στο θέση όπου οι ψαράδες έριξαν τα δίχτυα τους πριν γίνουν μαθητές του Χριστού, βρίσκεται το ελληνορθόδοξο μοναστήρι των Αγίων Αποστόλων που ίδρυσε η αγ. Ελένη. Ελεύθερο χρόνο και απογευματινό περίπατο, στην παραλία της λίμνης με τα πολλά θαύματα του Χριστού. Από βορά χύνεται ο Ιορδάνης στην λίμνη και από το νότο καταλήγει στην Νεκρά Θάλασσα. Ξενοδοχειακά συγκροτήματα γύρω από τη λίμνη και τόπος παραμερισμού των Εβραιών. Στο βάθος του ορίζοντα φαίνονται τα υψίπεδα του Γκολάν της Συρίας που κατελήφθησαν από του Ισραηλινούς. Ήταν μια όμορφη βόλτα αναψυχής στα λιμανάκια στις μαρίνες με τα γιώτ, στα υπαίθρια μπαράκια με ιταλικό παγωτό, καθαρός χώρος κάτω από τεράστια δένδρα. Μια θέση που υπόσχεται καλή βραδινή ατμόσφαιρα.
Τιβεριάδα



Αυτή ήταν η ξενάγηση μας στα μέρη βόρεια από το μοναστήρι του Αγ. Γερασίμου του Ιορδανίτη ή αν θέλετε βόρεια της Ιεριχούς, ή από τις βόρειες ακτές της Νεκράς Θάλασσας. Στις δυο μέρες που προανέφερα περιλαμβάνεται και η επίσκεψη προς κάποια σπουδαία μέρη προς το νότο.

 

elenara88

Member
Μηνύματα
1.789
Likes
1.817
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική, Περού, Ινδία
τελεια! να το παω στις ιστοριες σε εξελιξη καπετανιε;
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.702
Likes
6.319
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
ATTACH=full]59250[/ATTACH]
P2250129.JPG

P2250126.JPG P2250129.JPG

Μας υποδέχτηκε ο ίδιος ο Δαμασκηνός της επιγραφής. Η θετή του μητέρα του άφησε περιουσία που την πούλησε 2 εκ. δραχμές που τα διέθεσε στο μοναστήρι.
P2250131.JPG
P2250133.JPG
Η "αιωρούμενη πορτοκαλιά". Ιδέα ενός αρχιτέκτονα Εβραίου. Φυτεμένη το 1980 αιωρείται αλλά αντέχει. Παραλληλισμός της αντοχής του κράτους του Ισραήλ που αιωρείται στη γεωγραφική θέση που βρίσκεται αλλά επιβιώνει.
P2250137.JPG

Το οριζόντιο συμβολίζει τα τείχη της Ιεριχού, δεξιά τον πύργο της Βαβέλ
P2250138.JPG
P2250137.JPG
P2250137.JPG
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.702
Likes
6.319
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Η τοποθεσία που βρισκόταν το ξενοδοχείο τριτοκοσμική. Πήρα την πρώτη γεύση των περιοχών των Παλαιστινίων. Κοντά του ήταν ένα μεγάλο μάρκετ. Με τις συμβουλές τις ξεναγού πήγαμε με ανοιχτές τις ομπρέλες και πήραμε με 2 ευρώ μια εξάδα νερό για να το έχουμε τις μέρες που θα μέναμε. Η τιμή του νερού στα κιόσκια των δρόμων είναι τουριστική... Ήταν ένα μάρκετ ανάλογα φτωχικό όμοια με τον εξωτερικό χώρο της περιοχής. Οι τιμές ήταν γραμμένες σε απλό χαρτάκι με το χέρι.
Το δωμάτιο μας ήταν στον 6ο όροφο. Το μεγάλο μπαλκόνι έβλεπε στα νότια της Βηθλεέμ. Το πρώτο πρωί ο ουρανός ήταν γεμάτος με απειλητικά σύννεφα. Μπήκαμε στο λεωφορείο με τις ομπρέλες ανοιχτές. Στόπ στο μπλόκι. Αναμονή για έλεγχο από κοπέλα και αγόρι με τα αυτόματα ούζι στο χέρι. Τα πρόσωπα τους χαρούμενα, σα νά έπαιζαν. π Συνήθως βρίσκαμε 2-3 αυτοκίνητα μπροστά μας πλην της Κυριακής μέρα εργάσιμη γι αυτούς. Όλη η καθυστέρηση ήταν μέχρι τη δική μας σειρά. Τελειώναμε αμέσως.
Ευτυχώς στα Ιεροσόλυμα δεν έβρεχε. Στην εκκλησία του Πανάγιου Τάφου ήταν ομάδες απ' όλες οι φυλές της γης. Είδα μια ομάδα από μια ράτσα ανθρώπων που παρ' όλη την εμπειρία μου δεν μπόρεσα να προσδιορίσω. Κοντά λεπτά ανθρωπάκια, μόνο άνδρες, πρόσωπα σοβαρά ντυμένοι στα σκούρα μέχρι το λαιμό, μελαχρινοί με ασιατικά χαρακτηριστικά. Ίσως κάποια μικρή φυλή από τα βάθη της Ασίας ή από κάποιο απομονωμένο νησί του Ειρηνικού. Μεγάλη είναι η επιρροή του Χριστιανισμού. Κι όλες αυτές οι φυλές για να προσκυνήσουν στην ελληνορθόδοξη εκκλησία μας με τη γαλανόλευκη υψωμένη στην κορυφή της και δίπλα της πάντα η σημαία με το "Τ" και το Φ" κολλημένα το ένα πάνω στ' άλλο.
Η πολυκοσμία δε σ άφηνε να αγιάσεις. Μετά την επίσκεψη στον Πανάγιο Τάφο, ακολούθησε φιλοξενία από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων στην αίθουσα του Πατριαρχείου. Μαζί μας κι ένα γκρουπ Βουλγάρων. Ο Αγιοταφίτης Πατριάρχης 'εβγαλε λόγο προς τους Βουλγάρους με μεταφραστή. Μας κέρασαν όλους κονιακάκι, δώρα από ένα κερί και μια μεγάλη εικόνα του Χριστού όπως είναι πάνω στον Πανάγιο Τάφο. Ακολούθησε φωτογράφηση μαζί με τον Πατριάρχη ανά μικρές ομάδες από φωτογράφο, τις οποίες φωτό μας τις έφεραν την επόμενη μέρα.
Στον ελεύθερο χρόνο που μας έδωσε η ξεναγός, πετάχτηκα μέχρι το Τείχος των Δακρύων. Οι οπλισμένοι δεν με άφησαν να προχωρήσω μέσω της El Wad Rd που έβγαινε απ ευθείας και με έστειλαν κύκλο ανάμεσα από στενά δρομάκια.
Με τον χάρτη στο χέρι τα καταφέραμε. Πήραμε φωτό όπως έκαναν και οι άλλου τουρίστες παρόλο που απαγορευόταν. Όμως το Τέμενος των Μουσουλμάνων μόλις είχε κλείσει.
Η βροχή μας έπιασε με το γκρούπ στη Via Dolorosa κατά την επίσκεψη μας στο Πραιτώριο και στην οικία της οικ. της Παναγίας. Το φοβερό κρύο το αισθανθήκαμε όταν σουρούπωσε κοντά στο συγκρότημα του τάφου του Δαβίδ. Ήταν η πιο κουραστική μας μέρα.
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.702
Likes
6.319
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Πανάγιος Τάφος είσοδος
P2250175.JPG

Μονή Αγ. 'Αννης-Σπίτι οικ Παναγίας
P2250194.JPG

P2250195.JPG

Το "Κουβούκλι" με τον Πανάγιο Τάφο στο εσωτερικό του. Το σημείο με τη μεγαλύτερη αναμονή. Εδώ γίνεται η ιεροτελεστία της λήψης του ιερού φωτός κάθε Μ. Σάββατο μεσημέρι από τον Ελληνορθόδοξο Πατριάρχη.
P2250158.JPG

Μια αίθουσα του Πατριαρχίου
P2250178.JPG
Το τείχος των δακρύων
P2250187.JPG

Φυλακή του Χριστού
P2250191.JPG
Μουσουλμανάκια χαρούμενα μπροστά στο φακό
P2250192.JPG






Εκκλησία Αγ. Στεφάνου, χώρος όπου λιθοβολίθηκε
P2250197.JPG



Τάφος Παναγίας
P2250199.JPG
το εσωτερικό του
P2250201.JPG

P2250202.JPG
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.702
Likes
6.319
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Hδεύτερη μέρα ήταν Σάββατο αργία των Εβραίων. Βγήκα στο μπαλκόνι στις 6 το πρωί για να δω τον καιρό.
«Εν Βηθλεέμ την πόλη, οι ουρανοί αγάλλoνται χαίρει η φύσις όλη».
Καθάριος ουρανός, άνοδος θερμοκρασίας και οι πρώτες πορφυρές ακτίνες του ήλιου, έβαφαν τα σπίτια της Βηθλεέμ που ήταν μπροστά μου απλωμένα σε μια ήρεμη πολεοδομική δομή. Ο μιναρές που ξεχώριζε στ αριστερά, ο Χότζας όσο και να φώναζε, υποτάσσονταν και οι δυο στους ψαλμούς των Αγγέλων… Ιδού ο πόλη των παιδικών χρόνων, η πρωτοτραγουδισμένη, της ιστορίας που διέγειρε την παιδική φαντασία. Εδώ τίποτα δεν αμφισβητείται… Ταπεινή, γλυκιά, χωρίς μαστίγια, μαχαίρια, αγκάθια και αίμα. Τότε που όλα εδώ μπροστά μου ήταν λιβάδια και βοσκοτόπια τριγύριζαν οι μάγοι και οι βοσκοί. Στην άκρη δεξιά μου στο πιο ψηλό λόφο τα καμπαναριά την ελληνορθόδοξης εκκλησίας της Γέννησης κτισμένη πάνω στο σπήλαιο.

Είμαστε το δρόμο για την Ιερουσαλήμ για να πάρουμε την υπόλοιπη ομάδα από το ξενοδοχείο της. Ξανά ο έλεγχος στην έξοδο από τη Βηθλεέμ, δίπλα στο τείχος της ντροπής που σε χρόνο ρεκόρ σήκωσαν οι Εβραίοι και απομόνωσαν τους Παλαιστινίους. Στην πόλη της Ιερουσαλήμ η γέφυρα του γνωστού μας Καλατράβα με την τεράστια λύρα του Δαβίδ ξεχωρίσει από μακριά . Οι δρόμοι το Σάββατο ήταν έρημοι. Οι Εβραίοι δεν οδηγούν τα Σάββατα. Παραμένουν στα σπίτια τους με τις οικογένειας τους και με τους φίλου τους. Η αργία τους ξεκινά από την Παρασκευή με τη δύση του ήλιου. Μεταξύ των άλλων : απαγορεύεται αυστηρός κάθε κίνηση που προξενεί κόπο. Κάθε κίνηση που μεταδίδει ενέργεια. Όπως : άναμα φωτιάς, μίζα αυτοκινήτου, γύρισμα ηλεκτρικού διακόπτη που δίνει ενέργεια σε ηλεκτρικές συσκευές, λειτουργία pcκινητού τηλεφώνου κ.α Πως μαγειρεύουν, κείνη τη μέρα; Πως μετακινούνται στους ορόφους κλπ; Με χρονοδιακόπτες. Τα ασανσέρ στους πολλούς ορόφους λειτουργιούν συνεχώς αυτόματα.

Βγήκαμε εύκολα από την πόλη. Μια πόλη λοφούπολη…Γεμάτη από λόφους μικρούς ή μεγάλους. Να η γνωστή μας από τις ειδήσεις Ραμάλα κι αυτή σε λόφο γεμάτο με άσπρες πολυκατοικίες κολλημένες η μια δίπλα στην άλλη, περιτριγυρισμένη με τείχος. Η έρημος της Ιουδαίας. Σκληρό το έδαφος της ερήμου κι όχι αμμώδες. Κάποιοι καταυλισμοί Βεδουίνων ανάμεσα στους λοφίσκους της ερήμου, ζουν στο στοιχείο τους. Ένα μνημείο των Ισραηλιτών για τον πόλεμο των 6 ημερών. Ένας καμηλιέρης με την στολισμένη καμήλα προσπαθεί να βγάλει το μεροκάματο από τους τουρίστες.

Η Μαρία η ξεναγός μας ασταμάτητη. Από το πρωί μέχρι το βράδυ καθημερινά με το μικρόφωνο στο χέρι. Πολιτικά, θρησκευτικά, εδαφικά. λαογραφικά, ιστορικά, πολιτισμικά.
Μόνο η ελληνική σημαία κυματίζει από την μια άκρη στην άλλη στο Ισραήλ. Μάζι της όπως είπαμε η σημαία των αγιοταφιτών, των φυλάκων του Παναγίου Τάφου, των ελληνορθόδοξο των Αγίων Τόπων που ως γνωστό τηρούν το παλιό ημερολόγιο όπως όλοι οι Ορθόδοξοι πλην των Ελλήνων.

Να η σημαία κι εδώ, ελάχιστα χιλιόμετρα από τα βόρεια παράλια της Νεκράς Θάλασσας στο χαμηλότερο σημείο της γης, στο μοναστήρι του αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτη. Κτισμένο από τον ίδιο τον άγιο τον 4ο αιώνα μ.Χ. Καταστράφηκε κι αυτό όπως όλες οι εκκλησίες και τα μοναστήρια από τους Πέρσες το 615. Μόνο τρεις εκκλησίες δεν πείραξαν μεταξύ αυτών η εκκλησία της Γέννησης γιατί είδαν το ψηφιδωτό με τους τρεις Μάγους της χώρας τους στο πάτωμα.

Ηγουμένος στην μονή είναι ο π. Χρυσόστομος από τη Μάνη. Έφτασε εδώ πριν 50 χρόνια όταν όλα ήταν ερείπια. 12 χρόνια ζούσε μαζί με τις κατσαρίδες χωρίς νερό χωρίς φως. 50 βαθμούς η θερμοκρασία τα καλοκαίρια. Ζητιάνευε από τους τουρίστες που πηγαινοερχόντουσαν στο Ειλάτ. Κι όταν ανακάλυψε νερό στα 400 μέτρα έφτιαξε την όαση που βλέπουμε σήμερα. Ένας τεράστιος χώρος, λίμνη με ψάρια, ζωολογικός κήπος με στρουθοκαμήλους, παγώνια κ.α εργαστήρια κάθε λογής, εδώ φτιάχνονται τα διάφορα εκκλησιαστικά είδη και τροφοδοτούν εκκλησίες και άλλες μονές, κήποι με δένδρα κάθε είδους, ένας παράδεισος μέσα στην έρημο. Μας μίλησε και μας έφερε δώρα όταν ήμασταν στο λεωφορείο έτοιμοι για αναχώρηση. Ήρθε κατ’ ευθεία από το χωράφι όπου δούλευε σχεδόν ξυπόλητος. Ζωηρός, δραστήριος. Το έμβλημα του μοναστηριού ένα πέτρινο λιοντάρι. Από τον όμορφο θρύλο του αγ. Γερασίμου του λιονταριού και του γαϊδάρου. Μεγάλο είναι το προσωπικό της μονής από λαϊκούς, που μίλαγαν όλοι ελληνικά και ασχολούνταν στους κήπους και στα εργαστήρια. Υπάρχουν ξενώνες για φιλοξενία, φαγητό για κάθε προσκυνητή που το ζητήσει ανεξάρτητα σε τι θρησκεία πιστεύει.
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.702
Likes
6.319
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Δυο μέρες αφιερώσαμε στη «Δυτική Όχθη». Την πολυακουσμένη…από τα ΜΜΕ…Χρόνια τα διαβάζεις και τα ακούς. Μα μόνο όταν τα δεις τα καταλαβαίνεις. Τα εδαφικά… Μετά το μοναστήρι του αγ. Γερασίμου του Ιορδανίτη προχωρήσαμε βόρεια παράλληλα στον ποταμό Ιορδάνη. Κάπου εδώ κοντά είναι η γέφυρα που επικοινωνεί το Ισραήλ με την Ιορδανία. Η καθυστέρηση στην αναμονή για τον έλεγχο μπορεί να φτάσει και τις τέσσερις ώρες. Η ξεναγός μας μαθαίνει αραβικά στην απέναντι όχθη στην Ιορδανία.
Πήραμε πορεία για τον Ιορδάνη ποταμό. Αγέλες από καμήλες και πρόβατα χαίρονται την ελευθερία της ερήμου. Περιφραγμένες περιοχές με συρματόπλεγμα και πάνω του καρφωμένη η προειδοποίηση «Προσοχή Νάρκες». Σκόρπια εγκαταλελειμμένα παραπήγματα και οχυρά που άφησαν οι Λιβανέζοι στρατιώτες από τον πόλεμο των 6 ημέρων. Μέχρι τότε, τα εδάφη που βρισκόμαστε τώρα ανήκουν στο Ισραήλ. Σήμερα ο Ιορδάνης αποτελεί το σύνορα των δύο χωρών.
Ο Ιερέας είχε ειδοποιηθεί από την ξεναγό και μας περίμενε Τα νερά έτρεχαν κόκκινα από τη λάσπη εξ αιτίας των βροχών των τελευταίων δύο ημερών. Χωριστήκαμε από τα άλλα γκρουπ, κάποιοι φόρεσαν το λευκό ένδυμα (που θα το κρατήσουν και σαν το τελευταίο του ένδυμα…!!!), και μπήκαν στο κόκκινο νερό. Εμείς οι άλλοι μόνο τα πόδια μας. Καλωσόρισμα από τον παπά, λίγα λόγια για την περιοχή, κι άρχισε ο αγιασμός. Αντί για βασιλικό μας ράντισε με μερικά φύλα πικροδάφνης.
Απέναντι μας στα 30 μέτρα, είναι η όχθη της Ιορδανίας γεμάτη κι αυτή με τους δικούς της τουρίστες. Με μια απλωσιά, φτάνεις στην άλλη χώρα. Σήμερα όμως στη μέση του ποταμού το νερό σχηματίζει δυνατό ρεύμα. Έτσι η Ισραηλινή περίπολος από δύο αγόρια κι ένα κορίτσι αρματωμένα βαριά, δεν ανησυχούσε.. Στην πλευρά της Ιορδανίας φαινόταν μια μεγάλη ελληνορθόδοξη εκκλησία. Του αγ. Ιωάννη του Βαπτιστή.
P2260230.JPG
Ακτή Ιορδανίας
AGIOI TOPOI IORDANIS.jpg

Αριστερά η Ιορδανική σημαία
IORDANIA.jpg

Στην Ιεριχώ το μοναστήρι του Αγ. Ελισαίου σπουδαίου προφήτη του Ισραήλ βρισκόταν μέσα στην πόλη. Εδώ υπάρχει η αιωνόβια συκομουριά, του τελώνου Ζακχαίου, που όντας κοντός ανέβηκε πάνω της για να δει τον Χριστό όταν πέρασε από την Ιεριχώ. Ο Χριστός για να του ανταμείψει την επιθυμία πήγε κι έμεινε στο σπίτι του. Κι εδώ ο ιερέας μας περίμενε για ν αρχίσει την λειτουργία της Κυριακής, στις εννέα το πρωί!! Εξ αιτίας μας γέμισε η εκκλησία!! Εκτός από μας ήταν και 4-5 ντόπιοι Παλαιστινίου ορθόδοξοι. Ψάλτες ήταν ένας ντόπιος και 3-4 κυρίες κομψά και ευρωπαϊκά ντυμένες. Η ψαλμωδία γίνηκε στα ελληνικά ανακατεμένη με αράβικα. Δυστυχώς για τον Έλληνα παπά μετά από μια
ώρα λειτουργίας αναχωρήσαμε για το πρόγραμμα μας.

P2270268.JPG
Συκομουριά
P2270267.JPG
Λειτουργία Κυριακής
P2270266.JPG

Η Ιεριχώ βρίσκεται στον κάμπο που πάνω του δεσπόζει το Σαραντάριο όρος. Εκεί ασκήτευσε ο Χριστός για 40 μέρες, παλεύοντας με τους δαίμονες. Γι αυτό λέγεται και βουνό των δαιμόνων. Σε ύψος 800 μέτρα από την θέση της Ιεριχού, ήτοι 400 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της Μεσογείου βρίσκεται το ελληνορθόδοξο μοναστήρι του Σαραντάριου Όρους. Η ανάβαση έγινε με τελεφερίκ αλλά για όποιον δε βιάζεται γίνεται και με τα πόδια ακολουθώντας το δρομάκι ανάμεσα από τους καλλιεργημένους κάμπους. Στην αναμονή να πάρουμε τα τελεφερίκ βρεθήκαμε πίσω από ένα μεγάλο αριθμό μουσουλμάνων μαθητριών λυκείου που περίμεναν τη σειρά τους. Ένα μουρμουρητό μεταξύ τους και τα βλέμματα στραφήκαν πάνω μας. Πρώτη του φορά βλέπανε ξένους. Εκτός μερικές εξαιρέσεις οι άλλες φορούσαν μαντίλα. Είναι υποχρεωτική μετά την περίοδο… Η υπόλοιπη ενδυμασία την αποτελούσαν ένα στενό μαύρο παντελόνι, μια πουκαμίσα που έκλεινε το λαιμό κι έφτανε μέχρι το γόνατα ή και πιο κάτω ακόμη, αρκεί να μην φαίνονται οι καμπύλες των οπισθίων και από πάνω κάτι ανάλογα με τον καιρό. Το μοναστήρι είναι σκαλισμένο πάνω στον βράχο. Ο χώρος στο σημείο που έφτασε το τελεφερίκ είναι εμπορικά αξιοποιήσιμος. Μερικά μαγαζάκια με τα γνωστά εκκλησιαστικά είδη και ένα ταχυαφαγείο με αραβική μουσική πάνω σε μπαλκόνι με μια καταπληκτική θέα στα πόδια σου. Ο θρησκευτικός τουρισμός στις δόξες του…. Κάθε κομμάτι γης που βαπτίζεται ιστορία από παλαιά ή καινή διαθήκη, φέρνει χρήμα και δουλειά.

Ο χώρος απ’ όπου χώρο που ξεκινά η ανάβαση, είναι ολόκληρο συγκρότημα, με μάρκετ εστιατόριο, καφέ και κήπους. Οι κάτοικοι της Ιεριχού ισχυρίζονται ότι η πόλη τους είναι η πιο παλιά στον κόσμο και το δηλώνουν στον επισκέπτη γραπτά .
Σκυμμένοι μέσα από στοές σκαλισμένες στο βράχο προσκυνήσαμε το μοναστήρι. Κι εδώ στα ψηλά κυματίζει ελληνική σημαία. Ο υπερήλικας ηγούμενος Έλληνας καμπουριασμένος αλλά ακούραστος φυλάει την ελληνικότητα του μέρους και μας παραπονιέται ότι δεν υπάρχει ανθρώπινο δυναμικό να τον αντικαταστήσει όταν θάρθει η ώρα… αυτούς τους Ακρίτες. Όταν έλειψε μόνο δυο μέρες να επισκεφτεί γιατρό οι Παλαιστίνιοι απείλησαν να φέρουν μοναχό δικό τους.

Στο χώρο του ταχυφαγείου όπου χάζευα τα ντόπια εδέσματα βρέθηκα περιτριγυρισμένος από όμορφα προσωπάκια με μαντίλες στο κεφάλι που θέλανε να εξασκήσουν τα αγγλικά τους. Όταν όμως πήγα να τραβήξω την φωτογραφική μηχανή από τη ζώνη αρνήθηκαν κι έκαναν πίσω. Μόνο μια τσαχπινούλα με μαλλιά πήρε πόζα αλλά την τράβηξαν μαζί τους αυτή την άτακτη…
P2270271.JPG
P2270287.JPG
P2270286.JPG

P2270285.JPG

P2270284.JPG
P2270281.JPG
P2270278.JPG
P2270276.JPG
 

Attachments

chris7

Member
Μηνύματα
3.099
Likes
23.961
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Καναδάς
Ευχαριστούμε πολύ για την υπέροχη ιστορία και για τις θαυμάσιες φωτογραφίες.
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
884.016
Μέλη
38.908
Νεότερο μέλος
Apostolos88

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom