soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.781
- Likes
- 6.651
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Ας πάμε τώρα προς το νότο. Ήμασταν σ έναν τόπο με ιστορία και θρύλους χιλιετιών. Η φωτιά, το αλάτι, τα Σόδομα και τα Γόμορα, δεν μπορούσαν να βρίσκονται στις εύφορες πεδιάδες του βορείου Ισραήλ. Στον ασύννεφο ουρανό μόλις που ξεχώριζες τον ήλιο από τη βαριά σκόνη της ερήμου. Νέκρα επικρατούσε στη Νεκρά Θάλασσα. Ούτε γλαροπούλι ούτε ψαροπούλι πάνω της. Χωρίς ίχνος ζωή μέσα της. Ακίνητη η επιφάνεια της όπως το νερό στο ποτήρι, σκέπαζε τους νεκρούς κατοίκους των δυο αμαρτωλών πόλεων του. Το αλάτι της άμυαλης γυναίκας του Λωτ άσπριζε κοντά στις ακτές. Κι αν αυτά είναι της φαντασία μας ιδού η πραγματικότητα:
Η οργή του Ιεχωβά πάνω στις αμαρτωλές πόλεις άφησε τα ίχνη της και στα βουνά που βρίσκονται δεξιά μας σκεπασμένα από βράχια και πέτρες κάθε μεγέθους και σχήματος, τα ένα πάνω στο άλλο. Δεν είναι βράχια φυτεμένα μέσα στο χώμα όπως συνήθως τα ξέρουμε, αλλά σαν να τα τοποθέτησε κάποια τεράστια δύναμη. Πως βρέθηκαν όλες αυτές οι κοτρόνες εδώ; Η επιστημονική ερμηνεία του μύθου για πτώση μετεωρίτη σ αυτή την περιοχή της γης βγαίνει αληθινή, καθώς και από τα πολλά είδη μεταλλευμάτων που περιέχει η λάσπη του βυθού της θάλασσας που την επεξεργάζονται οι Ισραηλινοί και οι Ιορδανοί έχοντας από ένα εργοστάσιο στην περιοχή τους.
Οι νησίδες πρασίνου από τις καλλιέργειες εξαφανίστηκαν αλλά τις είδαμε μαζί με τις γεωτρήσεις τους νοτιότερα πλησιάζοντας στην πόλη EnGedi.


Το κάστρο Μασάντα φάνηκε από μακριά. Ο χώρος απ’ όπου πήραμε το τελεφερίκ ήταν γεμάτος από καταστήματα τουριστικών ειδών, εστιατόριο, καφέ καθώς και ένα μουσείο. Το εισιτήριο κόστιζε 12 ευρώ, και πριν μπούμε στο τελεφερίκ μας έδειξαν μια πεντάλεπτη ταινία με την ιστορία του κάστρου. Υπάρχει και μονοπάτι για την ανάβαση και για όποιον έχει χρόνο στη διάθεση του είναι μια διαφορετική εμπειρία. Υποχρεωτικά εδώ είχαμε Εβραίο ξεναγό. Μια μαύρη γραμμή με μπογιά χαραγμένη πάνω στους μισογκρεμισμένους τοίχους ξεχώρισε το παλιό ερείπιο από το πρόσθετο. Στο χώρο όμως της Συναγωγής τα κυκλικά πέτρινα καθίσματα καλά σοβαντισμένα δεν είχαν καμία σχέση με το παλιό κι ερειπωμένο όπως τα σημείωναν οι αρχαιολόγοι!! Πράγμα που επεσήμανα στη δικιά μας ξεναγό. Βυζαντινά κατάλοιπα είναι η εκκλησία με καλοδιατηρημένα ψηφιδωτά στο έδαφος που ήταν βασιλική παλιού μοναστηριού. Δύο βυζαντινά μοναχικά κελιά και η λεγόμενη βυζαντινή πύλη κοντά στη ράμπα των Ρωμαίων που χάρις σ αυτή τη ράμπα καταλήφθηκε το κάστρο. Η θέα από το ύψος των 400 μέτρων ήταν πανοραμική. Στα πόδια μας βρισκόταν η έρημος και πιο πέρα η Νεκρά Θάλασσα. Πλούσια είναι η ιστοριογραφία των Εβραίων για τούτο το κάστρο με την κατάληξη της αυτοχειρίας τους. Είναι γι΄ αυτούς κάτι σαν Μεσολόγγι ή Αρκάδι.




Επιστρέψαμε από την ίδια διαδρομή και κοντά στα ΒΔ παράλια της Ν. Θάλασσας όπου βρίσκεται η περιοχή Κουμράν, είδαμε από μακριά τις σπηλιές όπου βρέθηκαν τα περισσότερα «Χειρόγραφα της Νεκράς Θάλασσας» το 1943. Κοντά μας ήταν η οργανωμένη παραλία KaliaBeachη οποία όπως είναι ευνόητο δεν μπορούσε να λείψει από το πρόγραμμα μας. Κάναμε το μπάνιο μας στα 400 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της Μεσογείου, στο νερό που περιέχει 25 τοις εκατό αλάτι, και γνωρίσαμε τις ιδιότητες της άνωσης. Το τσούξιμο από μια σταγονίτσα νερού που μπήκε στο μάτι χρειάστηκε να το απαλύνω με γλυκό νερό από μπουκάλι. Το κεφάλι μέσα στο νερό δε συνιστάται.
Σπηλιές με τα χειρόγραφα





Η τελευταία μέρα της ξενάγησης έγινε με τις βαλίτσες μέσα στο λεωφορείο, και αυτή τη φορά μέρα στην περιοχή των Παλαιστινίων. Πρώτη στάση ήταν στο ναό της Γέννησης στη Βηθλεέμ. Είναι το δεύτερο σε σπουδαιότητα σημείο των Αγίων Τόπων ή για άλλους το πρώτο. Είναι κι αυτός Ελληνορθόδοξος. Ο ξεναγός ήταν Παλαιστίνιος παρέα με τη δικιά μας. Ήταν πρωί ακόμα και τα λίγα γκρούπ δε μας καθυστέρησαν. Ένας Έλληνας μοναχός μας οδήγησε και την εκκλησία των αγίων Νηπίων με τα οστά στο υπόγειο, που αποτελεί ενιαίο συγκρότημα με το ναό της Γέννησης.



Επισκεφτήκαμε κατόπιν το μοναστήρι των Ποιμένων που βρισκόταν είκοσι λεπτά από τη Βηθλεέμ. Εδώ ήταν τα βοσκοτόπια του Ιακώβ σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη.
Τζαμί στη Βηθλεέμ




Συνεχίσαμε, πάντα μέσα στην Παλαιστινιακή μεθόριο, και σε 45 λεπτά φτάσαμε στο μοναστήρι του Αγ. Θεοδοσίου. Βρίσκεται σε μια περιοχή που οι ντόπιοι θεωρούν τους εαυτούς τους απόγονους των Μακεδόνων. Οι στρατιώτες του Μ. Αλεξάνδρου όταν πέρασαν από την περιοχή βρήκαν τις γυναίκες τόσο όμορφες, που πολλοί εγκαταστάθηκαν εδώ. Οι παντρεμένοι τις έκαναν δούλες και ερωμένες και οι ελεύθεροι τις παντρεύτηκαν. Το μοναστήρι ήταν μόλις τέλειωνε το χωριό πάνω σε λόφο περιτριγυρισμένο από τείχος για να μην σκανδαλίζει του μουσουλμάνους. Κι εδώ βρήκαμε άλλον ένα Ακρίταςτου ελληνισμού που έχει υψωμένη την ελληνική σημαία… Ήταν ο Κρητικός ηγούμενος που ρυτιδιασμένος καμπουριασμένος μας έφερε μια γαβάθα καραμέλες να μας κεράσει λέγοντας: -Δεν έχω τίποτα άλλο να σας κεράσω παιδιά. 60 χρόνια βρίσκομαι εδώ, λέγομαι Σηφάκης και είμαι από το Αρκαλοχώρι Ηρακλείου. Φέρτε την Ελλάδα εκεί που ήτανε…




Βγήκαμε από Βηθλεέμ με μια ώρα καθυστέρηση στο σημείο του ελέγχου των Ισραηλινών. Κάναμε την τελευταία μας επίσκεψη στην Ιερουσαλήμ. Το λεωφορείο μας άφησε στη λεωφόρο κάτω από την πύλη της Iaffa. Πάνω από τη στάση υπάρχει ένα μεγάλο σύγχρονο εμπορικό κέντρο. Κινηθήκαμε μόνοι μας, κάποιοι περιπλανηθήκανε στα σοκάκια εντός των τειχών και κάποιοι άλλοι κάνανε την τελευταία επίσκεψη στον Πανάγιο Τάφο. 1430 αναχωρήσαμε από το ίδιο σημείο προς το αεροδρόμιο. Στις 15.30 ήτοι τρεις ώρες ακριβώς πριν την αναχώρηση σύμφωνα με τον κανονισμό της ELAL, ήμασταν μπροστά στα γκισέ και χωρίς καμία ουρά και έλεγχο, περάσαμε στις αίθουσες αναμονής της πτήσης που έγινε άνευ καθυστέρησης.
Τέλος ιστορίας.-
Η οργή του Ιεχωβά πάνω στις αμαρτωλές πόλεις άφησε τα ίχνη της και στα βουνά που βρίσκονται δεξιά μας σκεπασμένα από βράχια και πέτρες κάθε μεγέθους και σχήματος, τα ένα πάνω στο άλλο. Δεν είναι βράχια φυτεμένα μέσα στο χώμα όπως συνήθως τα ξέρουμε, αλλά σαν να τα τοποθέτησε κάποια τεράστια δύναμη. Πως βρέθηκαν όλες αυτές οι κοτρόνες εδώ; Η επιστημονική ερμηνεία του μύθου για πτώση μετεωρίτη σ αυτή την περιοχή της γης βγαίνει αληθινή, καθώς και από τα πολλά είδη μεταλλευμάτων που περιέχει η λάσπη του βυθού της θάλασσας που την επεξεργάζονται οι Ισραηλινοί και οι Ιορδανοί έχοντας από ένα εργοστάσιο στην περιοχή τους.
Οι νησίδες πρασίνου από τις καλλιέργειες εξαφανίστηκαν αλλά τις είδαμε μαζί με τις γεωτρήσεις τους νοτιότερα πλησιάζοντας στην πόλη EnGedi.


Το κάστρο Μασάντα φάνηκε από μακριά. Ο χώρος απ’ όπου πήραμε το τελεφερίκ ήταν γεμάτος από καταστήματα τουριστικών ειδών, εστιατόριο, καφέ καθώς και ένα μουσείο. Το εισιτήριο κόστιζε 12 ευρώ, και πριν μπούμε στο τελεφερίκ μας έδειξαν μια πεντάλεπτη ταινία με την ιστορία του κάστρου. Υπάρχει και μονοπάτι για την ανάβαση και για όποιον έχει χρόνο στη διάθεση του είναι μια διαφορετική εμπειρία. Υποχρεωτικά εδώ είχαμε Εβραίο ξεναγό. Μια μαύρη γραμμή με μπογιά χαραγμένη πάνω στους μισογκρεμισμένους τοίχους ξεχώρισε το παλιό ερείπιο από το πρόσθετο. Στο χώρο όμως της Συναγωγής τα κυκλικά πέτρινα καθίσματα καλά σοβαντισμένα δεν είχαν καμία σχέση με το παλιό κι ερειπωμένο όπως τα σημείωναν οι αρχαιολόγοι!! Πράγμα που επεσήμανα στη δικιά μας ξεναγό. Βυζαντινά κατάλοιπα είναι η εκκλησία με καλοδιατηρημένα ψηφιδωτά στο έδαφος που ήταν βασιλική παλιού μοναστηριού. Δύο βυζαντινά μοναχικά κελιά και η λεγόμενη βυζαντινή πύλη κοντά στη ράμπα των Ρωμαίων που χάρις σ αυτή τη ράμπα καταλήφθηκε το κάστρο. Η θέα από το ύψος των 400 μέτρων ήταν πανοραμική. Στα πόδια μας βρισκόταν η έρημος και πιο πέρα η Νεκρά Θάλασσα. Πλούσια είναι η ιστοριογραφία των Εβραίων για τούτο το κάστρο με την κατάληξη της αυτοχειρίας τους. Είναι γι΄ αυτούς κάτι σαν Μεσολόγγι ή Αρκάδι.




Επιστρέψαμε από την ίδια διαδρομή και κοντά στα ΒΔ παράλια της Ν. Θάλασσας όπου βρίσκεται η περιοχή Κουμράν, είδαμε από μακριά τις σπηλιές όπου βρέθηκαν τα περισσότερα «Χειρόγραφα της Νεκράς Θάλασσας» το 1943. Κοντά μας ήταν η οργανωμένη παραλία KaliaBeachη οποία όπως είναι ευνόητο δεν μπορούσε να λείψει από το πρόγραμμα μας. Κάναμε το μπάνιο μας στα 400 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της Μεσογείου, στο νερό που περιέχει 25 τοις εκατό αλάτι, και γνωρίσαμε τις ιδιότητες της άνωσης. Το τσούξιμο από μια σταγονίτσα νερού που μπήκε στο μάτι χρειάστηκε να το απαλύνω με γλυκό νερό από μπουκάλι. Το κεφάλι μέσα στο νερό δε συνιστάται.
Σπηλιές με τα χειρόγραφα





Η τελευταία μέρα της ξενάγησης έγινε με τις βαλίτσες μέσα στο λεωφορείο, και αυτή τη φορά μέρα στην περιοχή των Παλαιστινίων. Πρώτη στάση ήταν στο ναό της Γέννησης στη Βηθλεέμ. Είναι το δεύτερο σε σπουδαιότητα σημείο των Αγίων Τόπων ή για άλλους το πρώτο. Είναι κι αυτός Ελληνορθόδοξος. Ο ξεναγός ήταν Παλαιστίνιος παρέα με τη δικιά μας. Ήταν πρωί ακόμα και τα λίγα γκρούπ δε μας καθυστέρησαν. Ένας Έλληνας μοναχός μας οδήγησε και την εκκλησία των αγίων Νηπίων με τα οστά στο υπόγειο, που αποτελεί ενιαίο συγκρότημα με το ναό της Γέννησης.



Επισκεφτήκαμε κατόπιν το μοναστήρι των Ποιμένων που βρισκόταν είκοσι λεπτά από τη Βηθλεέμ. Εδώ ήταν τα βοσκοτόπια του Ιακώβ σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη.
Τζαμί στη Βηθλεέμ




Συνεχίσαμε, πάντα μέσα στην Παλαιστινιακή μεθόριο, και σε 45 λεπτά φτάσαμε στο μοναστήρι του Αγ. Θεοδοσίου. Βρίσκεται σε μια περιοχή που οι ντόπιοι θεωρούν τους εαυτούς τους απόγονους των Μακεδόνων. Οι στρατιώτες του Μ. Αλεξάνδρου όταν πέρασαν από την περιοχή βρήκαν τις γυναίκες τόσο όμορφες, που πολλοί εγκαταστάθηκαν εδώ. Οι παντρεμένοι τις έκαναν δούλες και ερωμένες και οι ελεύθεροι τις παντρεύτηκαν. Το μοναστήρι ήταν μόλις τέλειωνε το χωριό πάνω σε λόφο περιτριγυρισμένο από τείχος για να μην σκανδαλίζει του μουσουλμάνους. Κι εδώ βρήκαμε άλλον ένα Ακρίταςτου ελληνισμού που έχει υψωμένη την ελληνική σημαία… Ήταν ο Κρητικός ηγούμενος που ρυτιδιασμένος καμπουριασμένος μας έφερε μια γαβάθα καραμέλες να μας κεράσει λέγοντας: -Δεν έχω τίποτα άλλο να σας κεράσω παιδιά. 60 χρόνια βρίσκομαι εδώ, λέγομαι Σηφάκης και είμαι από το Αρκαλοχώρι Ηρακλείου. Φέρτε την Ελλάδα εκεί που ήτανε…




Βγήκαμε από Βηθλεέμ με μια ώρα καθυστέρηση στο σημείο του ελέγχου των Ισραηλινών. Κάναμε την τελευταία μας επίσκεψη στην Ιερουσαλήμ. Το λεωφορείο μας άφησε στη λεωφόρο κάτω από την πύλη της Iaffa. Πάνω από τη στάση υπάρχει ένα μεγάλο σύγχρονο εμπορικό κέντρο. Κινηθήκαμε μόνοι μας, κάποιοι περιπλανηθήκανε στα σοκάκια εντός των τειχών και κάποιοι άλλοι κάνανε την τελευταία επίσκεψη στον Πανάγιο Τάφο. 1430 αναχωρήσαμε από το ίδιο σημείο προς το αεροδρόμιο. Στις 15.30 ήτοι τρεις ώρες ακριβώς πριν την αναχώρηση σύμφωνα με τον κανονισμό της ELAL, ήμασταν μπροστά στα γκισέ και χωρίς καμία ουρά και έλεγχο, περάσαμε στις αίθουσες αναμονής της πτήσης που έγινε άνευ καθυστέρησης.
Τέλος ιστορίας.-