ipanag
Member
- Μηνύματα
- 316
- Likes
- 153
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γύρος του κόσμου
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Συρία] Πρώτη στάση Δαμασκός ([B]Damascus[/B
- Συρία Κεφάλαιο 2ο
- Συρία Κεφάλαιο 3ο]Αναχωρούμε για τον επόμενο προορισμό. Παλμύρα ([B]Palmyra[/B
- Τουρκία]Πολύ γρήγορα φθάνουμε στα σύνορα με την Τουρκία. Αναμονή περίπου 2 ώρες για τη διαδικασία εξόδου από τη Συρία και εισόδου-ελέγχου στο τουρκικό έδαφος. Μετατρέπουμε όσες συριακές λίρες μας έχουν απομείνει σε τούρκικες και συνεχίζουμε στο γνωστό μας ρυθμό. Οι δρόμοι στην Τουρκία και τα πρώτα χωριά που διασχίζουμε (ναι εκεί στα βάθη της Τουρκίας) δείχνουν ευρωπαϊκή/δυτική όψη. Ο αυτοκινητόδρομος πολύ χρήσιμος καθώς έχουμε να διανύσουμε μεγάλη απόσταση σήμερα. Όλη μέρα θα τη περάσουμε στο δρόμο, με ολιγόλεπτες στάσεις. Θα φθάσουμε νύχτα στην [B]Καππαδοκία[/B
- Τουρκία Κεφάλαιο 2ο]Η επόμενη μέρα μας βρίσκει στο δρόμο και για ψηλότερο υψόμετρο. Ανηφορίζουμε προς τα βουνά Ταύρος ([B]Mt. Taurus[/B]) όπου στην κορυφή του υπάρχουν ακόμη χιόνια. Θα περάσουμε τη νύχτα εκεί ψηλά! Έκανε λίγο κρύο και όσοι δεν είχαμε ζεστό υπνόσακο κοιμηθήκαμε μέσα στο φορτηγό. Συνεχίζουμε τη διαδρομή κοντά στη φύση και τα βουνά, αλλά θα πλησιάσουμε τα νότια παράλια της Τουρκίας. Επόμενη στάση και διανυκτέρευση στη αρχαία πόλη του Ολύμπου. Έχουμε πια μπει στην περιοχή της [B]Λυκίας[/B]. Στον [B]Όλυμπο[/B] θα μείνουμε σε ξύλινα σπιτάκια (treehouses). Δυστυχώς είχε βρέξει την προηγούμενη μέρα και η πυκνή βλάστηση διατηρεί την έντονη υγρασία και καταχνιά στην ατμόσφαιρα. Το βράδυ θα επισκεφθούμε τη [B]Χίμαιρα[/B
). Πρωτεύουσα της χώρας και ίσως η αρχαιότερη κατοικημένη περιοχή. Ιστορία 5000 χρόνων συνοδεύει τη γη της Συρίας. Οι πρώτοι πολιτισμοί που καταγράφει η ιστορία της ανθρωπότητας, εδώ και στη Μεσοποταμία του σημερινού Ιράκ. Τα βιβλία γράφουν τα καλύτερα λόγια για τους Σύριους, αλλά περιμένω να σχηματίσω δικιά μου άποψη. Θα εγκατασταθούμε σε ένα οργανωμένο camping στην άκρη της πόλης. Δυσκολεύει λίγο τη μετακίνηση στην πόλη, αλλά ο χρόνος δε μας βιάζει, έχουμε 2 ολόκληρες μέρες στη Δαμασκό.
Ανά 2-3 άτομα παίρνουμε το δρόμο για το κέντρο της πόλης με ταξί καθώς είναι αρκετά οικονομικό και ο πιο εύκολος τρόπος για να μετακινηθούμε. Αρχίζουμε τη διαδρομή από την κεντρική σκεπαστή αγορά (Souq al-Hamidiyya) της πόλης. Δεν έχει τη βουή και το άρωμα του Καΐρου, αλλά είναι πολύ πιο ευχάριστα για να περπατήσεις και οι άνθρωποι είναι πολύ πιο φιλικοί. Τα αυτοκίνητα στους δρόμους είναι παλιά και άγνωστα για το δυτικό κόσμο. Το τέμενος Umayyad είναι από τα πιο εντυπωσιακά και πολύ διάσημο στον ισλαμικό κόσμο. Στο δρόμο συναντάς αρχαία μνημεία που μοιάζουν παρατημένα. Σε πολλά καφενεία ντόπιοι ξεκουράζονται καπνίζοντας ναργιλέ και συζητώντας. Μικρά μαγαζάκια πουλούν διάφορα μικρά αντικείμενα. Λίγο πιο μακριά από τον κεντρικό δρόμο του παζαριού θα δούμε ακόμη περισσότερα ενδιαφέροντα πράγματα. Δεκάδες τσουβάλια και τενεκέδες γεμάτα με μπαχαρικά, ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα. Η εικόνα μου θυμίζει κάπως την οδό Ευρυπίδου στην Αθήνα, αλλά σε πολύ πιο αυθεντική μορφή. Λίγο αργότερα συναντούμε παιδιά που μάλλον γυρίζουν από το σχολείο. Αγοράκια με μπλε ποδιές, παράδοση που ακόμη διατηρείται στη χώρα. Τα παιδιά βλέποντας ξένους μας πλησιάζουν και ρωτούν από πού είμαστε. Δείχνουν γεμάτα χαρά και ενθουσιασμό που είδαν κάποιο ξένο. Η δε απάντηση Γιουνάν συνήθως φέρνει τη συμπάθεια και εκτίμηση από τον αραβικό κόσμο. Καθόμαστε για καφέ σε ένα από τα καφενεία της πόλης μαζί με ντόπιους. Αραβικό αποκαλούν εδώ τον "ελληνικό" καφέ και το τσάι σερβίρεται όπως και στην Αίγυπτο. Ζαχαροπλαστεία στολίζουν τις βιτρίνες τους με δίσκους και μια στοίβα από σιροπιαστά γλυκά που σε κάνουν να θες να βουτήξεις μέσα. Όλα πεντανόστιμα! Τα βιβλία μας έγραφαν ότι δεν υπάρχουν ATMs και internet cafe, αλλά διαπιστώσαμε ότι και εδώ τα πάντα αλλάζουν γρήγορα. Ακόμη και κάποιους νέους και νέες βλέπεις να κυκλοφορούν με τζιν και δυτικού στυλ εμφάνιση! Υπάρχει μάλιστα ένας εμπορικός δρόμος στα δυτικά της πόλης που έχει καταστήματα με επώνυμα ευρωπαϊκά ρούχα. Η εξαίρεση είναι αυτά και όχι ο κανόνας, αλλά δεν περίμενα τόσο γρήγορη εξέλιξη στη χώρα. Η αλήθεια είναι ότι σε φτωχές χώρες σαν τη Συρία οι κοινωνικές αντιθέσεις είναι αρκετά έντονες. Οι πλούσιοι δεν έχουν τίποτε να ζηλέψουν από έναν πολίτη του δυτικού κόσμου, αλλά ο λαός ζει αρκετά χρόνια πίσω. Το βράδυ επιστρέφουμε στο camping για barbeque με ντόπιο κρέας.
Ανά 2-3 άτομα παίρνουμε το δρόμο για το κέντρο της πόλης με ταξί καθώς είναι αρκετά οικονομικό και ο πιο εύκολος τρόπος για να μετακινηθούμε. Αρχίζουμε τη διαδρομή από την κεντρική σκεπαστή αγορά (Souq al-Hamidiyya) της πόλης. Δεν έχει τη βουή και το άρωμα του Καΐρου, αλλά είναι πολύ πιο ευχάριστα για να περπατήσεις και οι άνθρωποι είναι πολύ πιο φιλικοί. Τα αυτοκίνητα στους δρόμους είναι παλιά και άγνωστα για το δυτικό κόσμο. Το τέμενος Umayyad είναι από τα πιο εντυπωσιακά και πολύ διάσημο στον ισλαμικό κόσμο. Στο δρόμο συναντάς αρχαία μνημεία που μοιάζουν παρατημένα. Σε πολλά καφενεία ντόπιοι ξεκουράζονται καπνίζοντας ναργιλέ και συζητώντας. Μικρά μαγαζάκια πουλούν διάφορα μικρά αντικείμενα. Λίγο πιο μακριά από τον κεντρικό δρόμο του παζαριού θα δούμε ακόμη περισσότερα ενδιαφέροντα πράγματα. Δεκάδες τσουβάλια και τενεκέδες γεμάτα με μπαχαρικά, ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα. Η εικόνα μου θυμίζει κάπως την οδό Ευρυπίδου στην Αθήνα, αλλά σε πολύ πιο αυθεντική μορφή. Λίγο αργότερα συναντούμε παιδιά που μάλλον γυρίζουν από το σχολείο. Αγοράκια με μπλε ποδιές, παράδοση που ακόμη διατηρείται στη χώρα. Τα παιδιά βλέποντας ξένους μας πλησιάζουν και ρωτούν από πού είμαστε. Δείχνουν γεμάτα χαρά και ενθουσιασμό που είδαν κάποιο ξένο. Η δε απάντηση Γιουνάν συνήθως φέρνει τη συμπάθεια και εκτίμηση από τον αραβικό κόσμο. Καθόμαστε για καφέ σε ένα από τα καφενεία της πόλης μαζί με ντόπιους. Αραβικό αποκαλούν εδώ τον "ελληνικό" καφέ και το τσάι σερβίρεται όπως και στην Αίγυπτο. Ζαχαροπλαστεία στολίζουν τις βιτρίνες τους με δίσκους και μια στοίβα από σιροπιαστά γλυκά που σε κάνουν να θες να βουτήξεις μέσα. Όλα πεντανόστιμα! Τα βιβλία μας έγραφαν ότι δεν υπάρχουν ATMs και internet cafe, αλλά διαπιστώσαμε ότι και εδώ τα πάντα αλλάζουν γρήγορα. Ακόμη και κάποιους νέους και νέες βλέπεις να κυκλοφορούν με τζιν και δυτικού στυλ εμφάνιση! Υπάρχει μάλιστα ένας εμπορικός δρόμος στα δυτικά της πόλης που έχει καταστήματα με επώνυμα ευρωπαϊκά ρούχα. Η εξαίρεση είναι αυτά και όχι ο κανόνας, αλλά δεν περίμενα τόσο γρήγορη εξέλιξη στη χώρα. Η αλήθεια είναι ότι σε φτωχές χώρες σαν τη Συρία οι κοινωνικές αντιθέσεις είναι αρκετά έντονες. Οι πλούσιοι δεν έχουν τίποτε να ζηλέψουν από έναν πολίτη του δυτικού κόσμου, αλλά ο λαός ζει αρκετά χρόνια πίσω. Το βράδυ επιστρέφουμε στο camping για barbeque με ντόπιο κρέας.
Attachments
-
112,8 KB Προβολές: 263