Traveller
Member
- Μηνύματα
- 3.935
- Likes
- 3.921
Περιεχόμενα
Mα καλά υπήρχε Μανχάταν το μεσαίωνα, αναρωτηθήκαν οι συνταξιδιώτες μου όταν αντικρίσαμε από μακριά τους 14 πανύψηλους πύργους που κοσμούν την μεσαιωνική πόλη του San Gimignano. Ειλικρινά δεν ξέρω αν περάσαμε τον Ατλαντικό χωρίς να το καταλάβουμε αλλά το σίγουρο είναι ότι εδώ συναντήσαμε κυριολεκτικά το μισό πληθυσμό της πολύβουης Αμερικανικής μεγαλούπολης. Τουρίστες κάθε εθνικότητος συνωστίζονται στα γραφικά δρομάκια του χωριού δημιουργώντας το αδιαχώρητο. Το San Gimigniano, μετά την Φλωρεντία και την Σιένα, είναι ο τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός της Τοσκάνης πράγμα που κάνει την άλλοτε μικρή επιβλητική μεσαιωνική πόλη να υποφέρει κάτω από της ορδές των τουριστών.
Είχα την ευτυχία να γνωρίσω και να ερωτευτώ κεραυνοβόλα αυτό το υπέροχο μέρος 4 χρόνια πριν, χειμώνα. Είχα μείνει άφωνος αγναντεύοντας τους ροκανισμένους από τον χρόνο πύργους, τα μουντά στενοσόκακα, τα παρακμιακά palazzo. Και τώρα επέστρεφα άνοιξη. Όλα ήταν στη θέση τους, το ίδιο όμορφα, με την διαφορά ότι τώρα η πόλη είχε παραδοθεί εντελώς στο αναγκαίο κακό, τους τουρίστες. Το San Gimigniano είναι ένα απίστευτο μέρος. Όποτε και να το δείτε θα υποταχθείτε στις χάρες και την γοητεία του αλλά η γνώμη μου είναι να πάτε χειμώνα. Διαλέξτε ένα ηλιόλουστο χειμωνιάτικο weekend και περπατήσετε απερίσπαστοι στα καλντερίμια του, απολαύστε τις πλατείες του, χαζέψτε από τους πύργους του, την ομορφιά της Τοσκάνικης γης.
Με δέος διαβήκαμε την εντυπωσιακή καστρόπορτα που χώριζε το μοντέρνο parking από την παραδοσιακή μεσαιωνική πόλη. Τα πράγματα εδώ είναι απλά. Παρκάρεις στο φυλασσόμενο parking έναντι 3 ευρώ την ώρα και ύστερα με την ησυχία σου ξεχνιέσαι σε αυτόν τον μεσαιωνικό παράδεισο με τις ώρες. Το San Gimignano έχει την ευτυχία να είναι μια εντελώς car free πόλη και αυτό σαν αποτέλεσμα έχει να μπορείς να την απολαύσεις με την άνεση σου χωρίς τον φόβο των αυτοκινήτων.
Ο κεντρικός δρόμος η Via San Giovani, που ενώνει την πύλη με την περίφημη Piazza della Cisterna είναι γεμάτος μικρομάγαζα που πωλούν ότι μπορεί να φανταστεί ο ανθρώπινος νους. Από αμφιβόλου αισθητικής αναμνηστικά μέχρι εξαιρετικά τοπικά εδέσματα και από φτηνά κρασιά chianti μέχρι εντυπωσιακά έργα τέχνης. Όλοι, φτωχοί και πλούσιοι ,έχουν θέση στο San Gimignano, η αγορά απευθύνεται σε όλα τα βαλάντια. Σήμα κατατεθέν όμως της πόλης, όπως προ είπα, είναι οι τεράστιοι μεγαλόπρεποι πύργοι της. Κτισμένοι τον 13ο αιώνα από ντόπιους ευγενείς, ξεπερνούν οι περισσότεροι, σε ύψος τα 50 μέτρα. Όσο λαμπρότερη σε καταγωγή και σε χρήμα ήταν η φαμίλια που έχτιζε τον πύργο τόσο ψηλότερος έπρεπε να είναι αυτός. Αυτός ο άτυπος ανταγωνισμός δημιούργησε μια οικοδομική φρενίτιδα που σαν αποτέλεσμα είχε την κατασκευή αυτών των ουρανοξυστών του μεσαίωνα και χάρη σε αυτούς η πόλη απέκτησε και το προσωνύμιο Μανχάταν του μεσαίωνα.
Η ακμή της όμως δεν κράτησε πολλή. Στις επιθετικές βλέψεις της Φλωρεντίας ήρθε να προστεθεί μια φοβερή επιδημία πανώλης που σήμανε την αρχή του τέλους. Πανικόβλητοι οι ευγενείς την εγκατέλειψαν στην μοίρα της και από τότε ποτέ δεν ξαναβρήκε την παλιά της αίγλη, μέχρι τις μέρες μας, που οι τουρίστες ανέλαβαν τον ρόλο της Φλωρεντίας και κατέλαβαν εξ εφόδου αυτό το τόσο γραφικό μέρος.
Η τριγωνική Piazza della Cisterna , η καρδιά της πόλης, είναι μια από τις γοητευτικότερες μεσαιωνικές πλατείες που υπάρχουν. Περιτριγυρισμένη από αρχοντικά και πύργους του 13ου και 14ου αιώνα αποτελεί τον προθάλαμο προς την εντυπωσιακή cathedral που φημίζετε για τις αξιοθαύμαστες τοιχογραφίες της. Όσο και να μην σας συγκινούν οι εκκλησίες και τα μουσεία μια επίσκεψη σε αυτό τον υπέροχο ναό επιβάλλετε. Τα μουσεία ,οι πλατείες, οι πύργοι είναι ατελείωτοι. Όρεξη να έχεις να περιδιαβαίνεις την πόλη όχι με τις ώρες αλλά με τις μέρες. Τέτοια τέλεια μεσαιωνική προσομοίωση δύσκολα βρίσκεις. Αλλά μην ξεχνάμε βρισκόμαστε στην καρδιά της Τοσκάνης και Τοσκάνη σημαίνει πάνω από όλα η οπτική μαγεία της υπαίθρου της. Σκαρφαλώστε στα τείχη και απολαύστε το υπερθέαμα. Δεν υπάρχει νομίζω καλύτερη ευκαιρία απόλαυσης της Τοσκάνικης φύσης από εδώ.
Για τους παθολογικά ερωτευμένους με το μέρος και πιστέψτε με είναι πάρα πολλοί, θα προτείνω ως λύση διαμονής ένα από τα δεκάδες agriturismo που βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από την πόλη. Και πιο ήσυχα θα είσαστε και στην φύση θα βρίσκεστε και θα μπορείτε να αγναντεύετε από μακριά τους μεγαλόπρεπους πύργους.
Με ένα γρήγορο ψάξιμο στο internet εύκολα θα βρείτε τον παράδεισό σας. Οι τιμές μην σας φοβίζουν διόλου, είπαμε η περιοχή απευθύνετε σε όλες τις τσέπες. Όσο για το φαγητό, είναι αστείο και να το συζητάμε. Οι επιλογές είναι μυριάδες και τα εδέσματα πέραν πάσης περιγραφής.
Η μικρή μου απόδραση έφτανε στο τέλος της. Είχε ξημερώσει Κυριακή πρωί. Σε λίγες ώρες έπρεπε να εγκαταλείψω την γη της Τοσκάνης και να βρίσκομαι στο Leonardo da Vinci. Για τελευταίο μου σταθμό, πριν την θλιβερή ώρα του αποχαιρετισμού, διάλεξα το Μonteriggioni ένα ακόμα χωριό μπιζού της περιοχής.
Ελάχιστα χιλιόμετρα έξω από την Σιένα το Monteriggioni αποτελεί οικισμό υπόδειγμα. Κουρνιασμένο σε ένα υπέροχο λόφο τριγυρισμένο από τείχη θυμίζει περισσότερο σκηνικό ταινίας εποχής παρά χωριό. Παρκάρεις ως συνήθως σε ένα απέραντο φυσικό parking δωρεάν και φτάνεις με τα πόδια σε ελάχιστα λεπτά στον οικισμό. Και τι οικισμό. Μια σταλιά, μια υπέροχη πλατεία, μια εκκλησία και μερικά μεσαιωνικά σπίτια άψογα διατηρημένα. Υπόθεση ενός τετάρτου να το γυρίσεις αλλά έλα που δεν ξεκολλάς. Ο οικισμός ήταν ένα από τα πολλά οχυρά της Σιένας ενάντια στις επεκτατικές βλέψεις της μεγάλης της αντιπάλου, της Φλωρεντίας. Τα τείχη του, που σήμερα αποτελούν ένα από τα τελειότερα δείγματα μεσαιωνικής οχύρωσης είναι άψογα διατηρημένα και η βόλτα κατά μήκος τους το απόλυτο must, μια εμπειρία ζωής.
Η υπέροχη bisteca alla Fiorentina μαζί με ένα ποτήρι brunello που δοκίμασα σε μια osteria λίγο έξω από το Monteriggioni έκαναν τον αποχαιρετισμό μου με την Τοσκάνη λιγότερο δραματικό. Είμαι τυχερός ,ομολόγησα στον εαυτό μου, που αξιώθηκα μια τέτοια πόλη και αποχαιρέτησα με αξιοπρέπεια την Τοσκάνη που χάνω…
Είχα την ευτυχία να γνωρίσω και να ερωτευτώ κεραυνοβόλα αυτό το υπέροχο μέρος 4 χρόνια πριν, χειμώνα. Είχα μείνει άφωνος αγναντεύοντας τους ροκανισμένους από τον χρόνο πύργους, τα μουντά στενοσόκακα, τα παρακμιακά palazzo. Και τώρα επέστρεφα άνοιξη. Όλα ήταν στη θέση τους, το ίδιο όμορφα, με την διαφορά ότι τώρα η πόλη είχε παραδοθεί εντελώς στο αναγκαίο κακό, τους τουρίστες. Το San Gimigniano είναι ένα απίστευτο μέρος. Όποτε και να το δείτε θα υποταχθείτε στις χάρες και την γοητεία του αλλά η γνώμη μου είναι να πάτε χειμώνα. Διαλέξτε ένα ηλιόλουστο χειμωνιάτικο weekend και περπατήσετε απερίσπαστοι στα καλντερίμια του, απολαύστε τις πλατείες του, χαζέψτε από τους πύργους του, την ομορφιά της Τοσκάνικης γης.
Με δέος διαβήκαμε την εντυπωσιακή καστρόπορτα που χώριζε το μοντέρνο parking από την παραδοσιακή μεσαιωνική πόλη. Τα πράγματα εδώ είναι απλά. Παρκάρεις στο φυλασσόμενο parking έναντι 3 ευρώ την ώρα και ύστερα με την ησυχία σου ξεχνιέσαι σε αυτόν τον μεσαιωνικό παράδεισο με τις ώρες. Το San Gimignano έχει την ευτυχία να είναι μια εντελώς car free πόλη και αυτό σαν αποτέλεσμα έχει να μπορείς να την απολαύσεις με την άνεση σου χωρίς τον φόβο των αυτοκινήτων.
Ο κεντρικός δρόμος η Via San Giovani, που ενώνει την πύλη με την περίφημη Piazza della Cisterna είναι γεμάτος μικρομάγαζα που πωλούν ότι μπορεί να φανταστεί ο ανθρώπινος νους. Από αμφιβόλου αισθητικής αναμνηστικά μέχρι εξαιρετικά τοπικά εδέσματα και από φτηνά κρασιά chianti μέχρι εντυπωσιακά έργα τέχνης. Όλοι, φτωχοί και πλούσιοι ,έχουν θέση στο San Gimignano, η αγορά απευθύνεται σε όλα τα βαλάντια. Σήμα κατατεθέν όμως της πόλης, όπως προ είπα, είναι οι τεράστιοι μεγαλόπρεποι πύργοι της. Κτισμένοι τον 13ο αιώνα από ντόπιους ευγενείς, ξεπερνούν οι περισσότεροι, σε ύψος τα 50 μέτρα. Όσο λαμπρότερη σε καταγωγή και σε χρήμα ήταν η φαμίλια που έχτιζε τον πύργο τόσο ψηλότερος έπρεπε να είναι αυτός. Αυτός ο άτυπος ανταγωνισμός δημιούργησε μια οικοδομική φρενίτιδα που σαν αποτέλεσμα είχε την κατασκευή αυτών των ουρανοξυστών του μεσαίωνα και χάρη σε αυτούς η πόλη απέκτησε και το προσωνύμιο Μανχάταν του μεσαίωνα.
Η ακμή της όμως δεν κράτησε πολλή. Στις επιθετικές βλέψεις της Φλωρεντίας ήρθε να προστεθεί μια φοβερή επιδημία πανώλης που σήμανε την αρχή του τέλους. Πανικόβλητοι οι ευγενείς την εγκατέλειψαν στην μοίρα της και από τότε ποτέ δεν ξαναβρήκε την παλιά της αίγλη, μέχρι τις μέρες μας, που οι τουρίστες ανέλαβαν τον ρόλο της Φλωρεντίας και κατέλαβαν εξ εφόδου αυτό το τόσο γραφικό μέρος.
Η τριγωνική Piazza della Cisterna , η καρδιά της πόλης, είναι μια από τις γοητευτικότερες μεσαιωνικές πλατείες που υπάρχουν. Περιτριγυρισμένη από αρχοντικά και πύργους του 13ου και 14ου αιώνα αποτελεί τον προθάλαμο προς την εντυπωσιακή cathedral που φημίζετε για τις αξιοθαύμαστες τοιχογραφίες της. Όσο και να μην σας συγκινούν οι εκκλησίες και τα μουσεία μια επίσκεψη σε αυτό τον υπέροχο ναό επιβάλλετε. Τα μουσεία ,οι πλατείες, οι πύργοι είναι ατελείωτοι. Όρεξη να έχεις να περιδιαβαίνεις την πόλη όχι με τις ώρες αλλά με τις μέρες. Τέτοια τέλεια μεσαιωνική προσομοίωση δύσκολα βρίσκεις. Αλλά μην ξεχνάμε βρισκόμαστε στην καρδιά της Τοσκάνης και Τοσκάνη σημαίνει πάνω από όλα η οπτική μαγεία της υπαίθρου της. Σκαρφαλώστε στα τείχη και απολαύστε το υπερθέαμα. Δεν υπάρχει νομίζω καλύτερη ευκαιρία απόλαυσης της Τοσκάνικης φύσης από εδώ.
Για τους παθολογικά ερωτευμένους με το μέρος και πιστέψτε με είναι πάρα πολλοί, θα προτείνω ως λύση διαμονής ένα από τα δεκάδες agriturismo που βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από την πόλη. Και πιο ήσυχα θα είσαστε και στην φύση θα βρίσκεστε και θα μπορείτε να αγναντεύετε από μακριά τους μεγαλόπρεπους πύργους.
Με ένα γρήγορο ψάξιμο στο internet εύκολα θα βρείτε τον παράδεισό σας. Οι τιμές μην σας φοβίζουν διόλου, είπαμε η περιοχή απευθύνετε σε όλες τις τσέπες. Όσο για το φαγητό, είναι αστείο και να το συζητάμε. Οι επιλογές είναι μυριάδες και τα εδέσματα πέραν πάσης περιγραφής.
Η μικρή μου απόδραση έφτανε στο τέλος της. Είχε ξημερώσει Κυριακή πρωί. Σε λίγες ώρες έπρεπε να εγκαταλείψω την γη της Τοσκάνης και να βρίσκομαι στο Leonardo da Vinci. Για τελευταίο μου σταθμό, πριν την θλιβερή ώρα του αποχαιρετισμού, διάλεξα το Μonteriggioni ένα ακόμα χωριό μπιζού της περιοχής.
Ελάχιστα χιλιόμετρα έξω από την Σιένα το Monteriggioni αποτελεί οικισμό υπόδειγμα. Κουρνιασμένο σε ένα υπέροχο λόφο τριγυρισμένο από τείχη θυμίζει περισσότερο σκηνικό ταινίας εποχής παρά χωριό. Παρκάρεις ως συνήθως σε ένα απέραντο φυσικό parking δωρεάν και φτάνεις με τα πόδια σε ελάχιστα λεπτά στον οικισμό. Και τι οικισμό. Μια σταλιά, μια υπέροχη πλατεία, μια εκκλησία και μερικά μεσαιωνικά σπίτια άψογα διατηρημένα. Υπόθεση ενός τετάρτου να το γυρίσεις αλλά έλα που δεν ξεκολλάς. Ο οικισμός ήταν ένα από τα πολλά οχυρά της Σιένας ενάντια στις επεκτατικές βλέψεις της μεγάλης της αντιπάλου, της Φλωρεντίας. Τα τείχη του, που σήμερα αποτελούν ένα από τα τελειότερα δείγματα μεσαιωνικής οχύρωσης είναι άψογα διατηρημένα και η βόλτα κατά μήκος τους το απόλυτο must, μια εμπειρία ζωής.
Η υπέροχη bisteca alla Fiorentina μαζί με ένα ποτήρι brunello που δοκίμασα σε μια osteria λίγο έξω από το Monteriggioni έκαναν τον αποχαιρετισμό μου με την Τοσκάνη λιγότερο δραματικό. Είμαι τυχερός ,ομολόγησα στον εαυτό μου, που αξιώθηκα μια τέτοια πόλη και αποχαιρέτησα με αξιοπρέπεια την Τοσκάνη που χάνω…
Attachments
-
271,5 KB Προβολές: 5.829