kabamarou
Member
- Μηνύματα
- 1.517
- Likes
- 2.635
8η ημέρα
Προτελευταία ημέρα στο νησί και είπα να κάνω κάτι που δεν είχα κάνει καθόλου τις προηγούμενες ημέρες. Να πάρω λεωφορείο. Τις περισσότερες φορές είτε μας πήγαιναν και μας φέρνανε στο σπίτι οι φίλοι μας με αυτοκίνητα, είτε παίρναμε taxi, είτε περπατούσα. Σε όσους Κύπριους έλεγα ότι πήγαινα από το σπίτι στο κέντρο, δηλαδή μια απόσταση γύρω στα 5 χιλιόμετρα πάνε έλα, σε έδαφος εντελώς επίπεδο, τους φαινόταν πολύ παράξενο μιας και όπως προανέφερα εκεί κινούνται όλοι με αυτοκίνητα. Ούτε πολλά μηχανάκια και ποδήλατα είδα. Ακόμη και τα λεωφορεία χρησιμοποιούνται περισσότερο από τους μετανάστες. Τα δρομολόγια τους σταματάνε γύρω στις 8 το βραδύ τις καθημερινές και στις 6 τα σαββατοκύριακα! Μέσα σε αυτά δεν υπάρχει κανένας επιβάτης που να στέκεται όρθιος. Μόνο καθιστοί. Αν δεν υπάρχει ελεύθερη θέση δεν σε αφήνουν να ανέβεις στο λεωφορείο!
Το λεωφορείο λοιπόν που ανέβηκα ήταν το λ2 αρχικά και το λ1 στην συνέχεια. Είναι 2 γραμμές που χρησιμοποιούν βανάκια για να καλύψουν διαδρομές μέσα στην παλιά και στην νέα πόλη και είναι χωρίς εισιτήριο για όλους. Αισθανόμουν λίγο αμήχανα στην μία διαδρομή γιατί ήμουν ο μοναδικός επιβάτης. Ευτυχώς στην δεύτερη ανεβήκανε και 3-4 άτομα ακόμη.
Απόλαυσα και τις δύο διαδρομές και στη συνέχεια βρήκα την παρέα όπου πήγαμε για καφέ και μετά για βόλτα. Η βραδυνή μας έξοδο ήταν σε μια ξεχωριστή μπυραρία. Την pivo που ήταν και μέσα στο top10 των αξιοθέατων του tripadvisor. Αυτοί που έχουν το μαγαζί φτιάχνουν την δική τους γευστικότατη μπύρα η οποία μάλιστα είναι και σε καλή τιμή, ειδικά για τα δεδομένα της Κύπρου. Αξιοθαύμαστο το ότι μέσα στην μπυραρία δεν κάπνιζε κανένας όπως και σε όλα τα μαγαζιά που επισκέφτηκα. Ακόμη και στον δρόμο οι άνθρωποι που κάπνιζαν ήταν λίγοι.
9η ημέρα
Πήγαμε για μια τελευταία βόλτα στα κατεχόμενα. Η πόλη είναι σχετικά μικρή και στον δρόμο συναντάς συνέχεια γνωστούς αν έχεις και ντόπιους μαζί σου. Οπότε γυρίζοντας προς το σπίτι και κάνοντας λίγο κουβέντα από εδώ και λίγο από εκεί παραλίγο να μην προλάβουμε το λεωφορείο για την Πάφο αλλά ευτυχώς όλα καλά.
Αποχαιρετήσαμε τους φίλους και τις φίλες γεμάτοι από εκτίμηση για όλα αυτά που μας πρόσφεραν αυτές τις ημέρες. Στο αεροδρόμιο ο φίλος μου έβγαλε ένα μπουκαλάκι Ζιβανία που μας κάνανε δώρο και είναι ένα τοπικό ποτό σαν το ούζο. Άρχιζε να κατεβάζει γουλιές στο λαρύγγι του για να σβήσει την γκριζάδα του αντίο. Ένα αντίο σε έναν τόπο που μιλούσε την γλώσσα μας αλλά δεν τον είχαμε δει ποτέ.
Έναν τόπο με αγνότητα στους ανθρώπους, με έντονες τις φιλίες και τις οικογενειακές σχέσεις. Με τα ζευγάρια να παντρεύονται σε μικρή ηλικία. Με την απουσία τσακωμών, φωνών και βωμολοχιών στους δρόμους. Με σχεδόν ανύπαρκτο άγχος στην καθημερινότητα. Με κόσμο που κρατάει τις παλιές αξίες συμπεριφοράς αλλά παράλληλα δεν διακατέχεται από πνεύμα συντηρητισμού στην εμφάνιση και ψάχνεται με τις τάσεις που υπάρχουν στο εξωτερικό κάνοντας και πολύ συχνά ταξίδια σε αυτό.
Όλα αυτά χωρίς να υπάρχει η κρίση της Ελλάδας βέβαια αλλά με τους κατοίκους του να έχουν νιώσει την μείωση της αγοραστικής τους δύναμης τα τελευταία χρόνια, την αρπαγή μέρους των καταθέσεων τους και όλη η ζωή τους να επισκιάζεται υπό το πέπλο της κατοχής. Εχω κάνει ταξίδια και σε άλλες χώρες της Ευρώπης που ήταν για εμένα φροντιστήριο αλλά αυτό το ταξίδι με δίδαξε περισσότερα. Ισως γιατί διδασκόμαστε καλύτερα από ανθρώπους που μιλάνε την ίδια γλώσσα με εμάς, ίσως γιατί ήρθαμε πολύ κοντά με την τοπική κουλτούρα μέσω των φίλων που κάναμε.
Θα κλείσω παραφράζοντας κάποια λόγια που είχε πει ένας Αργεντινός ηγέτης. “Ξαναπατάω αυτή τη γή δηλώνοντας ότι δεν είμαι πια εγώ ή τουλάχιστον δεν είμαι πια αυτό που ήμουν πριν από αυτό το ταξίδι.”
(Γκράφιτι σε στενό που απεικονίζει τον κόσμο της Κύπρου. Η φωτογραφία έγινε ενώνοντας πολλές φώτο μαζί)
Προτελευταία ημέρα στο νησί και είπα να κάνω κάτι που δεν είχα κάνει καθόλου τις προηγούμενες ημέρες. Να πάρω λεωφορείο. Τις περισσότερες φορές είτε μας πήγαιναν και μας φέρνανε στο σπίτι οι φίλοι μας με αυτοκίνητα, είτε παίρναμε taxi, είτε περπατούσα. Σε όσους Κύπριους έλεγα ότι πήγαινα από το σπίτι στο κέντρο, δηλαδή μια απόσταση γύρω στα 5 χιλιόμετρα πάνε έλα, σε έδαφος εντελώς επίπεδο, τους φαινόταν πολύ παράξενο μιας και όπως προανέφερα εκεί κινούνται όλοι με αυτοκίνητα. Ούτε πολλά μηχανάκια και ποδήλατα είδα. Ακόμη και τα λεωφορεία χρησιμοποιούνται περισσότερο από τους μετανάστες. Τα δρομολόγια τους σταματάνε γύρω στις 8 το βραδύ τις καθημερινές και στις 6 τα σαββατοκύριακα! Μέσα σε αυτά δεν υπάρχει κανένας επιβάτης που να στέκεται όρθιος. Μόνο καθιστοί. Αν δεν υπάρχει ελεύθερη θέση δεν σε αφήνουν να ανέβεις στο λεωφορείο!
Το λεωφορείο λοιπόν που ανέβηκα ήταν το λ2 αρχικά και το λ1 στην συνέχεια. Είναι 2 γραμμές που χρησιμοποιούν βανάκια για να καλύψουν διαδρομές μέσα στην παλιά και στην νέα πόλη και είναι χωρίς εισιτήριο για όλους. Αισθανόμουν λίγο αμήχανα στην μία διαδρομή γιατί ήμουν ο μοναδικός επιβάτης. Ευτυχώς στην δεύτερη ανεβήκανε και 3-4 άτομα ακόμη.
Απόλαυσα και τις δύο διαδρομές και στη συνέχεια βρήκα την παρέα όπου πήγαμε για καφέ και μετά για βόλτα. Η βραδυνή μας έξοδο ήταν σε μια ξεχωριστή μπυραρία. Την pivo που ήταν και μέσα στο top10 των αξιοθέατων του tripadvisor. Αυτοί που έχουν το μαγαζί φτιάχνουν την δική τους γευστικότατη μπύρα η οποία μάλιστα είναι και σε καλή τιμή, ειδικά για τα δεδομένα της Κύπρου. Αξιοθαύμαστο το ότι μέσα στην μπυραρία δεν κάπνιζε κανένας όπως και σε όλα τα μαγαζιά που επισκέφτηκα. Ακόμη και στον δρόμο οι άνθρωποι που κάπνιζαν ήταν λίγοι.
9η ημέρα
Πήγαμε για μια τελευταία βόλτα στα κατεχόμενα. Η πόλη είναι σχετικά μικρή και στον δρόμο συναντάς συνέχεια γνωστούς αν έχεις και ντόπιους μαζί σου. Οπότε γυρίζοντας προς το σπίτι και κάνοντας λίγο κουβέντα από εδώ και λίγο από εκεί παραλίγο να μην προλάβουμε το λεωφορείο για την Πάφο αλλά ευτυχώς όλα καλά.
Αποχαιρετήσαμε τους φίλους και τις φίλες γεμάτοι από εκτίμηση για όλα αυτά που μας πρόσφεραν αυτές τις ημέρες. Στο αεροδρόμιο ο φίλος μου έβγαλε ένα μπουκαλάκι Ζιβανία που μας κάνανε δώρο και είναι ένα τοπικό ποτό σαν το ούζο. Άρχιζε να κατεβάζει γουλιές στο λαρύγγι του για να σβήσει την γκριζάδα του αντίο. Ένα αντίο σε έναν τόπο που μιλούσε την γλώσσα μας αλλά δεν τον είχαμε δει ποτέ.
Έναν τόπο με αγνότητα στους ανθρώπους, με έντονες τις φιλίες και τις οικογενειακές σχέσεις. Με τα ζευγάρια να παντρεύονται σε μικρή ηλικία. Με την απουσία τσακωμών, φωνών και βωμολοχιών στους δρόμους. Με σχεδόν ανύπαρκτο άγχος στην καθημερινότητα. Με κόσμο που κρατάει τις παλιές αξίες συμπεριφοράς αλλά παράλληλα δεν διακατέχεται από πνεύμα συντηρητισμού στην εμφάνιση και ψάχνεται με τις τάσεις που υπάρχουν στο εξωτερικό κάνοντας και πολύ συχνά ταξίδια σε αυτό.
Όλα αυτά χωρίς να υπάρχει η κρίση της Ελλάδας βέβαια αλλά με τους κατοίκους του να έχουν νιώσει την μείωση της αγοραστικής τους δύναμης τα τελευταία χρόνια, την αρπαγή μέρους των καταθέσεων τους και όλη η ζωή τους να επισκιάζεται υπό το πέπλο της κατοχής. Εχω κάνει ταξίδια και σε άλλες χώρες της Ευρώπης που ήταν για εμένα φροντιστήριο αλλά αυτό το ταξίδι με δίδαξε περισσότερα. Ισως γιατί διδασκόμαστε καλύτερα από ανθρώπους που μιλάνε την ίδια γλώσσα με εμάς, ίσως γιατί ήρθαμε πολύ κοντά με την τοπική κουλτούρα μέσω των φίλων που κάναμε.
Θα κλείσω παραφράζοντας κάποια λόγια που είχε πει ένας Αργεντινός ηγέτης. “Ξαναπατάω αυτή τη γή δηλώνοντας ότι δεν είμαι πια εγώ ή τουλάχιστον δεν είμαι πια αυτό που ήμουν πριν από αυτό το ταξίδι.”

(Γκράφιτι σε στενό που απεικονίζει τον κόσμο της Κύπρου. Η φωτογραφία έγινε ενώνοντας πολλές φώτο μαζί)
Last edited: