Featured Ιταλία Το είπε και ο Γκαίτε. "...δεν μπορεί να είσαι δυστυχής...".

Συζήτηση στο φόρουμ 'Ταξιδιωτικές Ιστορίες - Ευρώπη' που ξεκίνησε από το μέλος gelf, στις 20 Ιουνίου 2017.

  1. Κεφάλαιο 1

    Εισαγωγή.


    «…μπορούμε να πούμε ότι όποιος έχει δει τη Νάπολη δεν θα είναι ποτέ τελείως δυστυχής, γιατί πάντα θα τη σκέφτεται


    1.jpg

    Έτσι είχε αναφέρει ο Γκαίτε, στο έργο του «Το ταξίδι στην Ιταλία».
    Και πολύ περισσότερο όταν έχει και φεγγάρι, θα συμπλήρωνα εγώ.

    2.JPG

    Τα γραπτά του Γκαίτε σκεφτόμουν, πίνοντας την τελευταία γουλιά από το κρασί, την ώρα που το τρένο Frecciarossa (κόκκινο βέλος), το οποίο είχε ξεκινήσει από τη Ρώμη,

    3.JPG

    ύστερα από μια διαδρομή, χρόνου, μιας ώρας και πέντε λεπτών έφτανε στη Νάπολη.

    Έχουν περάσει σχεδόν 17 χρόνια, από την τελευταία φορά που είχα δει τη Νάπολη, σ' ένα road trip στην Ιταλία, στο δρόμο από τη Ρώμη προς την Πομπηία. Σκεπτόμενος τα γραπτά του Γκαίτε, σκεπτόμενος και την παλιά ιταλική παροιμία «Τη Νάπολη να δω, κι ας πεθάνω! (Vedi Napoli e poi muori!)», αποφάσισα να κάνω ένα σύντομο ταξίδι στη Νάπολη, προκειμένου να απολαύσω όλα τα πρόσωπα της πόλης.

    4.JPG

    5.JPG

    6.JPG

    7.jpg

    8.JPG

    Λίγο πριν φύγω για το ταξίδι, διάβασα το βιβλίο του Γκαίτε "Το ταξίδι στην Ιταλία".

    9.jpg

    Έτσι όταν έφτασα στο αεροδρόμιο ήμουν πανέτοιμος, για το ταξίδι στην Ιταλία.
     
    #1

  2. mysteredgar

    mysteredgar Member

    Μηνύματα:
    8
    Likes:
    7
    Επόμενο Ταξίδι:
    Γιάλοβα
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Ιαπωνία
    Πωωωω πολυ ωραια αρχη! Αντε περιμενουμε συνέχεια :xalara:
     
    #2
    gelf likes this.
  3. mikrh tsopana

    mikrh tsopana Member

    Μηνύματα:
    550
    Likes:
    1.388
    Επόμενο Ταξίδι:
    μία Κυκλάδα από Α
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    θα το αποφασίσω αύριο
    Τί όμορφος τίτλος! Και τί αισιόδοξη έκφραση! Για κάποιο λόγο η Νάπολη χωρίς να έχω πάει μου ασκούσε πάντα μια γοητεία. Θα σε διαβάζω, λοιπόν, στα διαλείμματα από το διάβασμα για την εξεταστική!
    Επίσης το βιβλίο του Γκαίτε μπήκε στη λίστα.... όπως και το ταξίδι !!
     
    #3
    Marsiger and gelf like this.
  4. chris7

    chris7 Member

    Μηνύματα:
    1.637
    Likes:
    1.484
    Επόμενο Ταξίδι:
    Αιδηψός
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Καναδάς
    Εντυπωσιακό ξεκίνημα της ιστορίας.
    Ωραίες φωτογραφίες.
    Υπέροχος προορισμός.
    Περιμένουμε τη συνέχεια.
     
    #4
    gelf likes this.
  5. Italitsa

    Italitsa Member

    Μηνύματα:
    708
    Likes:
    454
    Επόμενο Ταξίδι:
    Τοσκάνη!!
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Περού-Αργεντινή
    Νομίζω ότι πολύ θα μου αρέσει η ιστορία σου!! Ανυπομονώ για τη συνέχεια!! :)
     
    #5
    piccolo_mondo and gelf like this.
  6. giannoula

    giannoula Member

    Μηνύματα:
    1.054
    Likes:
    1.029
    Επόμενο Ταξίδι:
    ???????????
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Mexico for now!!
    πόσο συμφωνώ με την εισαγωγή σου!!! Αν και έχω ταξιδέψει αρκετά η Νάπολη πάντα έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου!!! Περιμένουμε συνέχεια γρήγοραααααα
     
    #6
    piccolo_mondo, gelf and Borealis like this.
  7. piccolo_mondo

    piccolo_mondo Member

    Μηνύματα:
    743
    Likes:
    407
    ακριβως αυτο κ για εμενα... αν κ εχω ταξιδεψει καμποσο, και δη στην Ιταλια, οπου εχω ζησει κ 6 χρονια, η Ναπολη κατεχει μια πολυ ξεχωριστη θεση στην καρδια μου!
     
    #7
    gelf and giannoula like this.
  8. gelf

    gelf Member

    Μηνύματα:
    224
    Likes:
    2.618
    Κεφάλαιο 2

    Το ταξίδι του πηγαιμού - La grande Bellezza .

    Όταν πήρα την απόφαση για το ταξίδι στη Νάπολη, ήταν αρχές Οκτώβρη και μόλις είχα γυρίσει από δύο συνεχόμενα ταξίδια, ένα στην Ιρλανδία και ένα στο Άμστερνταμ και στη Βόρεια Ρηνανία – Βεστφαλία. Είχα προγραμματίσει για τον χειμώνα και άλλα ταξίδια οπότε η πλησιέστερη ημερομηνία για ένα μικρό ταξίδι στη Νάπολη ήταν για το Μάρτη του 2017.
    Ρίχνοντας μια ματιά στα αεροπορικά εισιτήρια, λόγω προσφορών της Aegean, είχα εντοπίσει πολύ φθηνό εισιτήριο επιστροφής από Νάπολη σε ημέρα που βόλευε (επιστροφή - ημέρα Κυριακή). Όμως τα εισιτήρια του πηγαιμού ήταν ακριβά και σε ημέρες και σε ώρες μη βολικές.
    Έβγαλα αμέσως το εισιτήριο της επιστροφής. Έκανα το τελείως αντίθετο απ' ότι κάνει ο στρατός. Εκεί υπάρχει μόνο το εισιτήριο του πηγαιμού του στρατιώτη στον πόλεμο. Έτσι βρέθηκα μ' ένα εισιτήριο επιστροφής από Νάπολη, μια Κυριακή του Μάρτη του 2017, χωρίς να έχω εισιτήριο πηγαιμού.
    Συνήθως βγάζω εισιτήρια one-way, αλλά πρώτα βγάζω τα εισιτήρια του πηγαιμού και στη συνέχεια τα εισιτήρια της επιστροφής. Αυτή τη φορά έπραξα το αντίθετο.
    Τότε για τα εισιτήρια του πηγαιμού, σκέφτηκα την απλή λύση της Ρώμης, αφού για τη Ρώμη τα αεροπορικά εισιτήρια για είναι πολύ φτηνά λόγω ανταγωνισμού εταιριών . Άλλωστε τις δεκάδες φορές που έχω επισκεφτεί την Ιταλία, έχω περάσει από τη Ρώμη. Επαληθεύεται έτσι το ρηθέν ότι όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Ρώμη. Έτσι ύστερα από λίγες ημέρες και πριν τελειώσουν οι προσφορές της Aegean, έκλεισα εισιτήριο, πάλι one way, για Ρώμη. Το σύνολο του ταξιδιού σχεδιάστηκε για τέσσερις διανυκτερεύσεις. Αποφάσισα να κάνω δύο στη Ρώμη και δύο στη Νάπολη. Στη συνέχεια έβγαλα σιδηροδρομικό εισιτήριο με την Trenitalia, με frecciarossa για το δρομολόγιο Ρώμη-Νάπολη. Όταν έβγαλα το εισιτήριο του τραίνου διαμορφώθηκε και το πρόγραμμα του μικρού ταξιδιού. Συγκεκριμένα θα έφτανα Τετάρτη απόγευμα στη Ρώμη και Παρασκευή, αρκετά πρωί (για μένα) και ώρα 10.53πμ θα έφευγα για Νάπολη, ώστε να βρισκόμουν εκεί στις 12.00 το μεσημέρι ακριβώς.
    Την Τετάρτη, ημέρα αναχώρησης θα μπορούσα να φύγω από το πρωί. Όμως προτίμησα τη μεσημεριανή πτήση για λόγους χαλαρότητας και απόλαυσης των μαλτ ουίσκι στο lounge της Lufthansa.

    1.jpg

    Άλλωστε τη Ρώμη τη γνωρίζω πάρα πολύ καλά, οπότε μερικές ώρες μπορούσαν να θυσιαστούν για την καλοπέρασή μου. Ακόμα κι αν αυτές οι ώρες αφορούν στην αιώνια πόλη! Το καταλαβαίνω, ότι είναι ιεροσυλία, αλλά κι εγώ άνθρωπος είμαι. Με τις αδυναμίες μου. Άλλωστε δεν είναι δυνατό να ευχαριστηθείς το Bushmills ή/και το Lagavulin στις οχτώ το πρωί.
    Φτάνοντας στη Ρώμη, πήρα το λεωφορείο από το αεροδρόμιο, το οποίο λόγω έντονου κυκλοφοριακού φόρτου

    2.JPG

    έφτασε ύστερα από σχεδόν δύο ώρες στο Termini και συγκεκριμένα στη Via Marsala. Μόλις φτάσαμε ο οδηγός αναφώνησε traffico! Πάντως στην έντονη κυκλοφοριακή κίνηση στο κέντρο της Ρώμης είχαν πολύ μεγάλη συμβολή και οι απεργίες της ημέρας εκείνης. Περπάτησα για πέντε λεπτά και τακτοποιήθηκα στο ξενοδοχείο μου. Είχα επιλέξει το Hotel Impero, επί της Via del Viminale. Η θέση ήταν βολική, με δεδομένο ότι ο κύριος προορισμός του ταξιδιού ήταν ή Νάπολη, αφού ήμουν κοντά στο σταθμό και δεν εξαρτιόμουν από το κυκλοφοριακό της Ρώμης.

    Μπορεί ο κύριος προορισμός του ταξιδιού να ήταν η Νάπολη, αλλά στη Ρώμη τη μία ολόκληρη ημέρα, αλλά κυρίως τις δύο νύχτες πέρασα υπέροχα συχνάζοντας σε γνωστά μου restaurants, όπως στο Il Nido del Pettirosso, επί της Via Palermo, κοντά στο ξενοδοχείο μου

    3.JPG

    4.jpg

    5.jpg

    και στο Ivo a Trastevere, Via di San Francesco a Ripa στην περιοχή Trastevere,

    6.JPG

    ήπια τα ποτά μου, κυρίως ιταλικά κρασιά,

    7.JPG

    8.jpg

    9.jpg

    τόσο στα ως άνω restaurants, όσο και σε bars (όπως το bar Meccanismo ή και σε άλλα bars).

    10.JPG

    11.JPG

    12.JPG

    13.jpg

    Όταν το απόγευμα σταμάτησα στο καφέ Sant'Eustachio,

    14.JPG

    για να ξεκουραστώ και να πιω ένα κρασί,

    15.JPG

    θυμήθηκα που είχα πιει καφέ εκεί, πριν πολλά χρόνια, τότε που στην Ελλάδα δεν είχε ανακαλυφθεί η τέχνη του καπουτσίνο καφέ. Τότε το καφέ Sant'Eustachio, είχε μόνο δύο τραπεζάκια, αλλά ο καφές ήταν πάντα καταπληκτικός. Θυμήθηκα ότι θυσίασα μερικές στάσεις από το φιλμ για να αποθανατίσω τον καφέ

    16.jpg

    Τώρα το καφέ Sant'Eustachio, σύμφωνα με διάφορους οδηγούς, συμπεριλαμβανομένου και του Lonely Planet, θεωρείται ότι διαθέτει τον καλύτερο καφέ της Ρώμης. Μια ανακάλυψη που είχα κάνει το έτος 1989.

    Κατά τα λοιπά το μικρό χρονικό διάστημα (μία ημέρα - δύο νύχτες) που έμεινα στη πόλη, περπάτησα φωτογραφίζοντας τα μνημεία της Ρώμης όπως την Piazza di Spagna,

    17.jpg

    το Πάνθεον,

    18.JPG

    την Piazza Navona,

    19.JPG

    20.JPG

    το Campo de' Fiori,

    21.JPG

    και πολλά άλλα σημεία της Ρώμης. Και τις δύο νύχτες, πέρασα από την περιοχή Trastevere,

    22.JPG

    αλλά αυτό που μου αρέσει πάντα στη Ρώμη, είναι να περπατώ μόνος μου τις νύχτες στην έρημη πόλη, φωτογραφίζοντας μνημεία μεταμεσονύχτιες ώρες. Μετά τις 2πμ, όπου δεν υπάρχει άνθρωπος. Τότε βλέποντας και φωτογραφίζοντας τα μνημεία, μόνος μου, αναφώνησα: La grande Bellezza! (τίτλος κινηματογραφικής ταινίας του Paolo Sorrentino - έτος 2013, από τις - κατά τη γνώμη μου - καλύτερες κινηματογραφικές ταινίες του 21ου αιώνα). Πάντα θα έχω τις νυχτερινές εικόνες στο μυαλό μου, από τη διασταύρωση της Quattro Fontane, με τις τέσσερις κρήνες-μνημεία,

    23.JPG

    24.JPG

    25.JPG

    26.JPG

    από την Piazza di Spagna, χωρίς να συναντήσω άνθρωπο

    27.jpg

    28.JPG

    29.JPG

    30.JPG

    και από την έρημη Fontana di Trevi,

    31.JPG

    32.JPG

    33.jpg

    όπου βλέποντάς τη, θυμήθηκα μία από τις αριστουργηματικές ταινίες όλων των εποχών, τη Dolce Vita του μάγου Fellini.

    Και όχι μόνον αυτά.
    Είδα το φεγγάρι - σχεδόν ολόγιομο - πάνω από τον Τίβερη και

    34.JPG

    είδα τη φωτισμένη Ponte Sisto.

    35.JPG

    Και όταν ανέβηκα στην ταράτσα του ξενοδοχείου μου, επειδή τη Ρώμη πάντα τη συνδέω με τον κινηματογράφο, ως λάτρης του ιταλικού κινηματογράφου, θυμήθηκα την ταινία La terrazza (τίτλος κινηματογραφικής ταινίας του Ettore Scola - έτος 1980).

    36.JPG

    37.JPG

    Ρώμη, η αιώνια πόλη. Όμως η Νάπολη με περίμενε. Νάπολη έρχομαι!
     
    #8
  9. gelf

    gelf Member

    Μηνύματα:
    224
    Likes:
    2.618
    Κεφάλαιο 3

    Μια μεσημεριανή βόλτα στο ιστορικό κέντρο της Νάπολης.


    Ήταν Παρασκευή πρωί και ώρα 10.53πμ, όταν το κόκκινο βέλος (Frecciarossa),

    1.JPG

    2.JPG
    ξεκινούσε από το Termini της Ρώμης

    3.JPG

    και ύστερα από μία ώρα και επτά λεπτά, στις 12 το μεσημέρι ακριβώς, έφτανε στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Νάπολης.

    Νάπολη. Η τρίτη, σε πληθυσμό, μεγαλύτερη πόλη της Ιταλίας μετά τη Ρώμη και το Μιλάνο. Η ιστορία της πόλης είναι γνωστή. Η πόλη χτίστηκε από Έλληνες και σύμφωνα με την Ελληνική Μυθολογία, χτίστηκε στο σημείο στο οποίο η θάλασσα ξέβρασε νεκρή τη σειρήνα Παρθενόπη, μετά την απόρριψή της από τον Οδυσσέα. Το σίγουρο είναι ότι η Νάπολη χτίστηκε από Έλληνες από την Κύμη, ήταν το κέντρο της μεγάλης Ελλάδας, στα ρωμαϊκά χρόνια οι πλούσιοι Ρωμαίοι έστελναν, εκεί, τα παιδιά τους για να λάβουν ελληνική μόρφωση και ότι ήταν πολύ μεγάλο εμπορικό κέντρο.

    Βγήκα έξω από τον σταθμό, πήρα ένα ταξί και εγκαταστάθηκα στο ξενοδοχείο μου, το οποίο ήταν στο δεύτερο όροφο ενός κτιρίου, το οποίο καταλάμβανε ολόκληρο το μικρό οικοδομικό τετράγωνο με πρόσοψη στην κεντρική οδό Toledo.
    Είχα αποφασίσει ότι η πρώτη βόλτα μου στην πόλη θα ξεκινούσε από το ιστορικό κέντρο.
    Έτσι αφού τακτοποιήθηκα στο ξενοδοχείο, βγήκα άμεσα έξω στην κεντρική οδό Toledo

    4.JPG

    και προχώρησα βόρεια κατά μήκος της οδού Toledo. Πέρασα από την Piazza Carità

    5.JPG

    και ύστερα από ολιγόλεπτο περπάτημα έφτασα στην Piazza Dante.

    6.JPG

    Σταμάτησα για λίγο στην πλατεία και ήπια το πρώτο κρασί στη Νάπολη. Ήπια το πρώτο δροσιστικό λευκό κρασί στο bar Il tempo del vino e delle rose, με πρόσοψη στην πλατεία ώστε να παρατηρώ την έντονη κίνηση. Από την πρώτη στιγμή μου έκανε εντύπωση ο θόρυβος της πόλης. Ανοίγοντας τη βαριά πόρτα του ξενοδοχείου στον δεύτερο όροφο, άκουσα έναν πολύ ισχυρό θόρυβο - βόμβο, ο οποίος με συντρόφευε σ' όλη τη διαδρομή στο κέντρο της πόλης. Πως λέμε Σκανδιναβία; Το ακριβώς αντίθετο. Βέβαια εμένα δεν με στενοχώρησε πολύ. Στην περιοχή που είναι το σπίτι μου έχω την απόλυτη ησυχία. Δεν θα με πείραζε ο θόρυβος λίγων ημερών. Ούτε οι δυνατές συνομιλίες των Ναπολιτάνων. Αφού απόλαυσα το πρώτο ποτήρι κρασί στη Νάπολη, συνέχισα το περπάτημα, προς τη Σπακανάπολη, το ιστορικό κέντρο της πόλης, το χαρακτηρισμένο ως μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την Unesco κλπ, μέσω της Via Port'Alba.

    7.JPG

    8.JPG

    Από τη Via Port'Alba, προχώρησα μέσω της Vico S. Pietro a Maiella, στην πλατεία της Chiesa della Santa Croce di Lucca,

    9.JPG

    όπου σταμάτησα για λίγο σ' ένα παγκάκι, αφού μου άρεσε το περιβάλλον και ήθελα να το απολαύσω Στη συνέχεια περπάτησα κατά μήκος της Via dei Tribunali.

    10.JPG

    Περπατώντας σ' έναν από τους κεντρικούς δρόμους του ιστορικού κέντρου της Νάπολης, χαμογέλασα όταν είδα κόσμο,

    11.JPG

    να περιμένει στωικά, έξω από την pizzeria Sorbillo και γέλασα πολύ όταν από τα μεγάφωνα ανακοίνωναν τον αριθμό αυτών που είχαν εγγραφεί σε κατάλογο αναμονής και περίμεναν να απολαύσουν την πίτσα τους. Συνέχισα να προχωρώ αργά κατά μήκος της Via dei Tribunali, μέχρις ότου σε μία στοά,

    12.JPG

    είδα ένα μπαράκι με βιβλιοθήκες, το Portico 340.

    13.JPG

    Ήταν το τρίτο μπαράκι με βιβλιοθήκες που συναντούσα στο δρόμο μου. Φαίνεται ότι στη Νάπολη έχει επικρατήσει αυτή η τάση, η οποία μου αρέσει πολύ. Έκανα μια μικρή στάση στο μπαρ, για να δροσιστώ με ένα ποτήρι λευκό κρασί και συνέχισα κατά μήκος της Via dei Tribunali, χαμογελώντας με αυτά που έβλεπα γύρω μου,

    14.JPG

    πέρασα μπροστά από διάφορες εκκλησίες, όπως από την Chiesa dei Girolamini,

    15.JPG

    και έφτασα έως τον καθεδρικό, όπου μου έκανε εντύπωση, ότι από τη νότια πλευρά του ήταν στριμωγμένος από άλλα κτίρια.

    16.JPG

    Στη συνέχεια, άφησα τη Via dei Tribunali, με στόχο να περπατήσω στην πρώτη νότια παράλληλη αυτής και συγκεκριμένα στη πολύ - τραγουδισμένη Σπακανάπολη. Έτσι από ένα στενό,

    17.JPG

    βρέθηκα στην πρώτη παράλληλη οδό της Via dei Tribunali, η οποία στο σημείο εκείνο ονομάζεται Via Vicaria Vecchia, ενώ στη συνέχεια και μετά τη διασταύρωσή της με την οδό Duomo, προς δυτική - νοτιοδυτική κατεύθυνση (επιστροφή προς οδό Toledo), ονομάζεται Via San Biagio. Εκεί ξεκινά η Σπακανάπολη.

    18.JPG

    Προχώρησα κατά μήκος της Via San Biagio, με αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που ακολουθούσα στη Via dei Tribunali, κάνοντας ένα γύρο στο ιστορικό κέντρο της Νάπολης, απολαμβάνοντας εικόνες.

    19.JPG

    Προχώρησα λίγο, μπήκα και σε ένα μουσείο με ναπολιτάνικη τέχνη,

    20.JPG

    και στη συνέχεια μπήκα στο κέντρο της Spaccanapoli.

    21.JPG

    Spaccanapoli, σημαίνει διαιρεμένη Νάπολη, λόγω του μεγάλου μήκους του στενού και παλιού αυτού δρόμου που έχει κατά τμήματα διαφορετικές ονομασίες. Όταν παρατηρείς τη Νάπολη από ψηλά, από το κάστρο του San Elmo, φαίνεται ότι ο δρόμος αυτός διαιρεί την πόλη. Η Spaccanapoli, είναι το νοτιότερο και χαμηλότερο υψομετρικά από τα τρία Decumani, δηλαδή τους δρόμους ανατολή-δύση της ελληνορωμαϊκής Νάπολης (που έχει ανακηρυχθεί σε προστατευόμενο μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, από την Unesco). Ο κεντρικός δρόμος της περιοχής είναι η Via dei Tribunali. Εγώ είχα κατέβει στη Spaccanapoli, περπατούσα, παρατηρώντας την κίνηση και ρίχνοντας ματιές στο βάθος ψηλά, προς το κάστρο Sant' Elmo,

    22.JPG

    αλλά η όσφρησή μου δεν με άφησε να προχωρήσω πολύ. Μύριζαν έντονα τηγανιτά ψάρια. Αν και φίλος του ψητού ψαριού, εκείνη τη στιγμή σκέφτηκα ότι το καλύτερο που μπορούσα να κάνω, ήταν να φάω λίγο ψάρι, απολαμβάνοντας το κρασάκι μου και παρατηρώντας το ιστορικό κέντρο της Νάπολης. Έτσι σταμάτησα στο Decumano 31, για τηγανητό ψάρι και λευκό κρασί. Το Decumano 31, διέθετε κατ' ουσία street food, αλλά είχε και τρία μικρά τραπεζάκια στο δρόμο, σ' ένα από τα οποία έκατσα.

    23.JPG

    24.jpg

    Όταν έφαγα πίνοντας τρία ποτήρια κρασί, συνέχισα την περιπλάνηση στο κέντρο της Spaccanapoli, παρατηρώντας την κίνηση στο δρόμο τον γεμάτο με πιτσαρίες, φριτζιτορίες και ζαχαροπλαστεία, παρατηρώντας τα αξιοθέατα όπως την μπαρόκ αρχιτεκτονικής Chiesa di San Nicola a Nilo, του 17ου αιώνα,

    25.JPG

    το άγαλμα του Θεού Νείλου, (La Statua del Nilo), δημιούργημα της ελληνο-ρωμαϊκής περιόδου, μεταξύ του 2ου και 3ου μ.Χ. αιώνα.

    26.JPG

    Το άγαλμα δημιουργήθηκε προς τιμή του Θεού Νείλου, από αλεξανδρινούς εμπόρους που εργάζονταν στην περιοχή της ελληνορωμαϊκής πόλης. Στην πλατεία του Νείλου βρίσκεται η Chiesa di Santa Maria Assunta dei Pignatelli, κατασκευασμένη το 14ο αιώνα και η οποία ανακαινίστηκε και επεκτάθηκε τόσο το έτος 1477 όσο και το έτος 1736.

    27.JPG

    Συνέχισα να περπατώ, ψηλά δέσποζε το κάστρο Sant' Elmo,

    28.JPG

    πέρασα από την εκκλησία, επίσης μπαρόκ αρχιτεκτονικού στιλ, Sant'Angelo a Nilo, η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε το έτος 1385 και ολοκληρώθηκε στη σημερινή της μορφή το έτος 1709,

    29.JPG

    έφτασα στην Piazza San Domenico Maggiore, η οποία κατασκευάστηκε κατά το 16ο αιώνα, στη θέση ελληνικών τειχών και πολλών χαμόσπιτων. Με την ανοικοδόμηση της πλατείας από τους Αραγονέζους ηγεμόνες, ο χώρος έγινε κατάλληλος για την εκκλησία Domenicane Di Santa Maria Del Rosario, εκκλησία και μονή για το τάγμα των δομινικανών.

    30.JPG

    Στο κέντρο της πλατείας δεσπόζει ένας οβελίσκος, η Γκούλια ντι Σαν Ντομένικο, που αναγέρθηκε σε ένδειξη ευγνωμοσύνης για τη λήξη της επιδημίας πανώλης του 1656. Ο οβελίσκος αυτός, ολοκληρώθηκε το έτος 1737.

    31.JPG

    Μετά τις σχετικές φωτογραφίες, και αφού σταμάτησα για αρκετή ώρα ακούγοντας ένα καταπληκτικό συγκρότημα με τραγούδια της νότιας Ιταλίας, όπου αρκετά από τα τραγούδια είχαν και ελληνόφωνους στίχους,

    32.JPG

    προχώρησα, πάντα κατά μήκος της Spaccanapoli, έως το Palazzo Venezia,

    33.JPG

    το οποίο παραχωρήθηκε το έτος 1412, από τον τότε βασιλιά της Νάπολης Ladislaus II του Ανζού, στη Δημοκρατία της Βενετίας, με σκοπό να χρησιμοποιηθεί για κατοικία του γενικού προξένου της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας στη Νάπολη.
    Ολοκληρώνοντας τη βόλτα στη Spaccanapoli, παρέκαμψα τη Σάντα Κιάρα και τελικά έφτασα στην Piazza del Gesù Nuovo,

    34.JPG

    μια από τις σημαντικότερες πλατείες και σύμβολο του ιστορικού κέντρου της Νάπολης, η οποία οφείλει το όνομά της στην εκκλησία Gesù Nuovo, πλατεία την οποία θεώρησα καλή επιλογή για τη βραδινή έξοδο.
    Χαρακτηριστικό στοιχείο της πλατείας είναι ο, ύψους τριάντα μέτρων, Obelisco dell' Immacolata (Οβελίσκος Ευαγγελισμού της Θεοτόκου).

    35.JPG

    Η αρχιτεκτονική του μνημείου αυτού, βασίζεται στους αρχαίους αιγυπτιακούς οβελίσκους και η κατασκευή του ξεκίνησε το έτος 1743, από τους Ιησουίτες ως απόδειξη της παντοδυναμίας τους και ως σύμβολο αφοσίωσης στην Παναγία. Το άγαλμα της Παναγίας είναι το επίκεντρο των εορτασμών στη γιορτή του Ευαγγελισμού.
    Στην πλατεία δεσπόζει η εκκλησία Gesù Nuovo, με την πρόσοψη με τα τραχιά στίγματα.

    36.JPG

    Αρχικά το κτίριο αποτελούσε τμήμα του Palazzo Sanseverino του 15ου αιώνα. Όταν το έτος 1584, οι Ιησουίτες αγόρασαν το κτίριο και το μετέτρεψαν στη μεγάλη εκκλησία, διατήρησαν την τραχιά όψη. Στην πρόσοψη της εκκλησίας υπάρχει η επιγραφή της Unesco, με τους λόγους για τους οποίους το ιστορικό κέντρο της Νάπολης, έχει ανακηρυχθεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Στην επιγραφή αναφέρεται:

    "Είναι μία από τις αρχαιότερες πόλεις της Ευρώπης, της οποίας ο σύγχρονος αστικός ιστός, διατηρεί τα στοιχεία της πολυτάραχης ιστορίας της. Η διάταξη των δρόμων της, ο πλούτος σε ιστορικά στοιχεία δίνουν στο χώρο μια οικουμενική αξία, που έχει ασκήσει βαθιά επιρροή σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης και πέρα από τα όρια αυτής.
    UNESCO".

    Δεν είχα πολύ χρόνο να αφιερώσω στην πλατεία. Άλλωστε είχα αποφασίσει, ότι θα βρισκόμουν εκεί σε λίγες ώρες. Ακολούθησα το συντομότερο δρόμο

    37.JPG

    38.JPG

    39.JPG

    και επέστρεψα στο επί της οδού Toledo, ξενοδοχείο μου,

    40.JPG

    για να πάρω το μπουφάν αφού ο αέρας είχε αρχίσει να δυναμώνει. Έφυγα αμέσως από το ξενοδοχείο. Ήθελα να προλάβω να δω την παραλιακή ζώνη, πριν νυχτώσει τελείως. Και όπως πάντα, ο χρόνος είναι αμείλικτος.
     
    #9
    kitsos!, Yorgos, katkats and 31 others like this.
  10. paefstra

    paefstra Member

    Μηνύματα:
    3.400
    Likes:
    4.849
    Επόμενο Ταξίδι:
    Γενοβα
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Ισλανδία
    Δε φτάνουν τόσα ταξίδια Ιταλία, θα μας κανείς να πάμε και Νάπολη τώρα...
    Τι ωραία που φαίνεται!
     
    #10
    greco and gelf like this.
  11. kabamarou

    kabamarou Member

    Μηνύματα:
    1.140
    Likes:
    960
    Η απόλυτη ιστορία εξομοίωσης!Νιώθω σαν να είμαι στην Νάπολη τώρα και να είμαι ζαλισμένος από το κρασί.
     
    #11
    Last edited: 26 Ιουνίου 2017
  12. giannoula

    giannoula Member

    Μηνύματα:
    1.054
    Likes:
    1.029
    Επόμενο Ταξίδι:
    ???????????
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Mexico for now!!
    παρέα με μια πίτσα στο Antonio e Antonio!
     
    #12
    kabamarou and gelf like this.