gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Κεφάλαιο 6
Μια νυχτερινή βόλτα στο ιστορικό κέντρο της Νάπολης.
Αφού ξεκουράστηκα, αρκετά, στο ξενοδοχείο βγήκα για την τελευταία νυχτερινή βόλτα στη Νάπολη. Ανέβηκα στην οδό Toledo και έφτασα γρήγορα στην Piazza Dante.
Σταμάτησα για λίγο στην πλατεία, ήπια ένα ποτό για να δροσιστώ και προχώρησα στη Via Port'Alba.
Εκεί βρήκα ένα μπαρ με βιβλιοθήκες τη Libreria Berisio,
με υπέροχο περιβάλλον, όπου σταμάτησα και ήπια ένα ποτό. Βγήκα ευτυχής από τη Libreria Berisio και προχώρησα κατά μήκος της Via Port'Alba
και από τον ίδιο δρόμο που είχα ακολουθήσει το προηγούμενο μεσημέρι, έφτασα στη Via dei Tribunali.
Και το βράδυ είδα ουρές έξω από διάφορες γνωστές πιτσαρίες
και άκουγα από τα μεγάφωνα να ανακοινώνουν τον αριθμό αυτών που είχαν εγγραφεί στον κατάλογο αναμονής. Πλέον αυτό έπαψε να μου κάνει εντύπωση. Το συνήθισα. Συνέχισα να προχωρώ αργά κατά μήκος της Via dei Tribunali, μέχρις ότου βρήκα στη γνωστή στοά,
το Portico 340, μπαράκι με βιβλιοθήκες, όπως είχα προαναφέρει. Σταμάτησα κι εκεί για να πιω ένα ποτό και συνέχισα να περπατώ, πέρασα μπροστά από διάφορες εκκλησίες, όπως από την εκκλησία San Paolo Maggiore
έφτασα στη διασταύρωση της Via dei Tribunali με τη Via San Gregorio Armeno το φεγγάρι ήταν ψηλά στον ουρανό,
όταν άφησα τη Via dei Tribunali, ακολούθησα τη Via San Gregorio Armeno με στόχο να περπατήσω και νύχτα στη Σπακανάπολη.
Έτσι ακολουθώντας τη Via San Biagio
και τη διαδρομή της προηγούμενης ημέρας, έφτασα στην Piazza del Gesù Nuovo,
με τον Obelisco dell' Immacolata (Οβελίσκος Ευαγγελισμού της Θεοτόκου),
και την εκκλησία Gesù Nuovo.
Όπως και το προηγούμενο βράδυ επέλεξα το restaurant O' Munaciello,
έφαγα ναπολιτάνικη πίτσα, την οποία συνόδεψα με το εκλεκτό λευκό κρασί Greco di Tufo,
Το εξαιρετικό κρασί Greco di Tufo, το οποίο είχα δει τα τελευταία χρόνια και σε καλές οινοθήκες της Ρώμης, ήθελα να το δοκιμάσω στον τόπο προέλευσής του, δηλαδή στην Καμπανία. Greco σημαίνει ότι η ποικιλία του σταφυλιού προέρχεται από την Ελλάδα (προφανώς από τα αρχαία χρόνια), ενώ tufo είναι το ηφαιστειακό πέτρωμα, στο οποίο ευδοκιμούν τα αμπέλια για το εξαιρετικό κρασί που απολάμβανα.
Στη συνέχεια ήπια και μια μπύρα για να ξεδιψάσω.
Όταν έφυγα από το restaurant O' Munaciello, ήπια ένα ποτό στο διπλανό bar Hopera και στη συνέχεια άλλο ένα στο Trinity bar, όπου είχα σταματήσει και την προηγούμενη νύχτα.
Στα μπαρ και στις οινοθήκες της περιοχής υπήρχε πολύς κόσμος.
Και αυτό που μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση ήταν η τελευταία σκηνή, το τελευταίο βράδυ. Η ώρα ήταν προχωρημένη ήταν περίπου τρεις το πρωί κι εγώ έφευγα από τα μπαρ της πλατείας Piazza del Gesù Nuovo. Στην πλατεία έφτανε ο δρόμος Calata Trinità Maggiore, διπλής κατευθύνσεως και ανάντη αυτού άρχιζε η πεζοδρομημένη περιοχή (ο δρόμος κατέληγε στην πλατεία) του ιστορικού κέντρου. Στο δρόμο αυτό επικρατούσε μποτιλιάρισμα ή για την ακρίβεια τα αυτοκίνητα ήταν ακινητοποιημένα αφού δεν υπήρχε διέξοδος διαφυγής. Και σαν να μην έφτανε αυτό, κάποιοι είχαν περάσει στην αντίθετη λωρίδα και εμπόδιζαν τα αυτοκίνητα που κατέβαιναν το δρόμο Calata Trinità Maggiore, δημιουργώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο συνοδευόμενο με συνεχή κορναρίσματα. Και όλα αυτά περί τις τρεις το πρωί.
Γελώντας σαρκαστικά και σκεπτόμενος ότι υπάρχουν ίδιοι ή ακόμα και χειρότεροι από τους δικούς μας ανεγκέφαλους, περπάτησα έως το επί της οδού Toledo, ξενοδοχείο μου.
Μια νυχτερινή βόλτα στο ιστορικό κέντρο της Νάπολης.
Αφού ξεκουράστηκα, αρκετά, στο ξενοδοχείο βγήκα για την τελευταία νυχτερινή βόλτα στη Νάπολη. Ανέβηκα στην οδό Toledo και έφτασα γρήγορα στην Piazza Dante.
Σταμάτησα για λίγο στην πλατεία, ήπια ένα ποτό για να δροσιστώ και προχώρησα στη Via Port'Alba.
Εκεί βρήκα ένα μπαρ με βιβλιοθήκες τη Libreria Berisio,
με υπέροχο περιβάλλον, όπου σταμάτησα και ήπια ένα ποτό. Βγήκα ευτυχής από τη Libreria Berisio και προχώρησα κατά μήκος της Via Port'Alba
και από τον ίδιο δρόμο που είχα ακολουθήσει το προηγούμενο μεσημέρι, έφτασα στη Via dei Tribunali.
Και το βράδυ είδα ουρές έξω από διάφορες γνωστές πιτσαρίες
και άκουγα από τα μεγάφωνα να ανακοινώνουν τον αριθμό αυτών που είχαν εγγραφεί στον κατάλογο αναμονής. Πλέον αυτό έπαψε να μου κάνει εντύπωση. Το συνήθισα. Συνέχισα να προχωρώ αργά κατά μήκος της Via dei Tribunali, μέχρις ότου βρήκα στη γνωστή στοά,
το Portico 340, μπαράκι με βιβλιοθήκες, όπως είχα προαναφέρει. Σταμάτησα κι εκεί για να πιω ένα ποτό και συνέχισα να περπατώ, πέρασα μπροστά από διάφορες εκκλησίες, όπως από την εκκλησία San Paolo Maggiore
έφτασα στη διασταύρωση της Via dei Tribunali με τη Via San Gregorio Armeno το φεγγάρι ήταν ψηλά στον ουρανό,
όταν άφησα τη Via dei Tribunali, ακολούθησα τη Via San Gregorio Armeno με στόχο να περπατήσω και νύχτα στη Σπακανάπολη.
Έτσι ακολουθώντας τη Via San Biagio
και τη διαδρομή της προηγούμενης ημέρας, έφτασα στην Piazza del Gesù Nuovo,
με τον Obelisco dell' Immacolata (Οβελίσκος Ευαγγελισμού της Θεοτόκου),
και την εκκλησία Gesù Nuovo.
Όπως και το προηγούμενο βράδυ επέλεξα το restaurant O' Munaciello,
έφαγα ναπολιτάνικη πίτσα, την οποία συνόδεψα με το εκλεκτό λευκό κρασί Greco di Tufo,

Το εξαιρετικό κρασί Greco di Tufo, το οποίο είχα δει τα τελευταία χρόνια και σε καλές οινοθήκες της Ρώμης, ήθελα να το δοκιμάσω στον τόπο προέλευσής του, δηλαδή στην Καμπανία. Greco σημαίνει ότι η ποικιλία του σταφυλιού προέρχεται από την Ελλάδα (προφανώς από τα αρχαία χρόνια), ενώ tufo είναι το ηφαιστειακό πέτρωμα, στο οποίο ευδοκιμούν τα αμπέλια για το εξαιρετικό κρασί που απολάμβανα.
Στη συνέχεια ήπια και μια μπύρα για να ξεδιψάσω.

Όταν έφυγα από το restaurant O' Munaciello, ήπια ένα ποτό στο διπλανό bar Hopera και στη συνέχεια άλλο ένα στο Trinity bar, όπου είχα σταματήσει και την προηγούμενη νύχτα.
Στα μπαρ και στις οινοθήκες της περιοχής υπήρχε πολύς κόσμος.
Και αυτό που μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση ήταν η τελευταία σκηνή, το τελευταίο βράδυ. Η ώρα ήταν προχωρημένη ήταν περίπου τρεις το πρωί κι εγώ έφευγα από τα μπαρ της πλατείας Piazza del Gesù Nuovo. Στην πλατεία έφτανε ο δρόμος Calata Trinità Maggiore, διπλής κατευθύνσεως και ανάντη αυτού άρχιζε η πεζοδρομημένη περιοχή (ο δρόμος κατέληγε στην πλατεία) του ιστορικού κέντρου. Στο δρόμο αυτό επικρατούσε μποτιλιάρισμα ή για την ακρίβεια τα αυτοκίνητα ήταν ακινητοποιημένα αφού δεν υπήρχε διέξοδος διαφυγής. Και σαν να μην έφτανε αυτό, κάποιοι είχαν περάσει στην αντίθετη λωρίδα και εμπόδιζαν τα αυτοκίνητα που κατέβαιναν το δρόμο Calata Trinità Maggiore, δημιουργώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο συνοδευόμενο με συνεχή κορναρίσματα. Και όλα αυτά περί τις τρεις το πρωί.
Γελώντας σαρκαστικά και σκεπτόμενος ότι υπάρχουν ίδιοι ή ακόμα και χειρότεροι από τους δικούς μας ανεγκέφαλους, περπάτησα έως το επί της οδού Toledo, ξενοδοχείο μου.