Ιταλία Το είπε και ο Γκαίτε. "...δεν μπορεί να είσαι δυστυχής...".

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.751

Κεφάλαιο 5

Μια ημερήσια βόλτα στην παραλιακή ζώνη.


Την άλλη ημέρα το πρωί, ύστερα από το πρωινό στο ξενοδοχείο, σε μια σάλα με εξαιρετική διακόσμηση,







βγήκα έξω στην οδό Toledo, ο καιρός ήταν ηλιόλουστος και πολύς κόσμος κυκλοφορούσε στους δρόμους και ιδίως στην κεντρική οδό Toledo.



Η Via Toledo, ονομάστηκε έτσι λόγω του Ισπανού αντιβασιλιά Δον Πέδρο του Τολέδο, οποίος το έτος 1536 σχεδίασε την οδό δίπλα στα τότε αραγονικά τείχη. Η Via Toledo, η οποία για την εποχή της ήταν από τους μεγαλύτερους σε μήκος δρόμους, σήμερα εκτός από κεντρική οδός είναι από τους πλέον εμπορικούς δρόμους της πόλης.

Ο ήλιος έκαιγε και προχώρησα στην κατεύθυνση προς την παραλιακή ζώνη, όχι από την κεντρική οδό Toledo, όπως το προηγούμενο απόγευμα, αλλά από τα στενά δρομάκια Vico Lungo del Gelso και Via Speranzella της ισπανικής συνοικίας.





Η ισπανική συνοικία (quartieri spagnoli), κατασκευάστηκε τον 17ο αιώνα, στα δυτικά της Via Toledo, προκειμένου να στεγάσει τους Ισπανούς στρατιώτες, από τους οποίους πήρε το όνομά της. Για αρκετούς αιώνες στην ισπανική συνοικία υπήρχε εγκληματικότητα και πορνεία. Την παρούσα περίοδο έχει μετεξελιχθεί σε μία από τις εργατικές γειτονιές της Νάπολης όπου περπατώντας σ' αυτήν προσφέρεται και μια ιδέα του λαϊκού ναπολιτάνικου πολιτισμού, στην περιοχή διαμένουν αρκετοί φοιτητές λόγω της εγγύτητας με αρκετά πανεπιστημιακά ιδρύματα, ενώ έχουν δημιουργηθεί πολλά μπαρ και εστιατόρια, αλλά και μικρά μαγαζάκια κυρίως για αγορά ψαρικών ή φρούτων και λαχανικών.

Στην ισπανική συνοικία, όλα είναι σε μικρή κλίμακα, ακόμα και οι εκκλησίες, όπως η Chiesa di Santa Maria Francesca,



αφιερωμένη σε μία από τους (τις) πάρα πολλούς (πολλές) αγίους της καθολικής εκκλησίας. Συνέχισα να προχωρώ κατά μήκος της Via Speranzella, έως τον σταθμό του τελεφερίκ Augusteo. Ήθελα να ανέβω με το τελεφερίκ προς την περιοχή Vomero και το Castel Sant' Elmo, το οποίο χρονολογείται από το έτος 1275. Όμως βρήκα τον σταθμό κλειστό. Ρώτησα σ' ένα μπαρ κοντά στο σταθμό και μ' ενημέρωσαν ότι ο σταθμός θα είναι κλειστός έως τον Ιούνιο. Παράτησα την προσπάθεια ν' ανέβω στο κάστρο, τουλάχιστον για εκείνη την ώρα και ξαναβγήκα στη γεμάτη από κόσμο οδό Toledo.



Από την οδό Toledo, πέρασα για λίγο στη στοά Galleria Umberto I.
Η Galleria Umberto I, κατασκευάστηκε με βάση το σχέδιο της αστικής ανάπλασης το οποίο εφαρμόστηκε μετά την επιδημία χολέρας που είχε πλήξει την πόλη το έτος 1884. Από τη στοά είχα περάσει και το προηγούμενο βράδυ, αλλά ήθελα να την παρατηρήσω και με το φως της ημέρας, όπου από την εντυπωσιακή οροφή από σίδερο και γυαλί το φως γεμίζει τον μεγάλο ανοιχτό χώρο και αναδεικνύει τα κομψά σχέδια του μαρμάρινου δαπέδου.







Μετά το σύντομο πέρασμα από τη στοά Galleria Umberto I, προχώρησα προς το Castel Nuovo.



Το Castel Nuovo, στο οποίο φιλοξενείται, από τη δεκαετία του 1990, το Δημοτικό Μουσείο με μικρή, αλλά αξιόλογη συλλογή έργων τέχνης, ονομάστηκε νουόβο (καινούργιο) για να ξεχωρίζει από τα δύο παλιότερα, το Castel dell’Ovo και το Καπουάνο τα οποία ήταν πολύ μικρά για στεγάσουν όλη την αυλή των Ανδεγαυών. Έτσι ο Κάρολος Α της Ανδεγαυίας ξεκίνησε την κατασκευή του το έτος 1279 και στη συνέχεια ο Αλφόνσος Ε της Αραγονίας, το έτος 1443, όταν μπήκε θριαμβευτής στη Νάπολη, διέταξε την εκ βάθρων ανακατασκευή του. Το κτίσμα είναι από τα σημαντικότερα ορόσημα της Νάπολης.



Μετά από ένα σύντομο πέρασμα από το εσωτερικό του κάστρου και το μουσείο, προχώρησα προς το Teatro San Carlo και την Piazza del Plebiscito.

Το Teatro San Carlo, ένα από τα παλιότερα θέατρα όπερας στον κόσμο, είναι γνωστό για την τέλεια ακουστική του, είναι το καλύτερο μέρος στη Νότια Ιταλία για παρακολούθηση όπερας.



Το θέατρο άνοιξε για πρώτη φορά τις πύλες του το έτος 1737 (4 Νοεμβρίου), σαράντα χρόνια πριν από τη Σκάλα του Μιλάνου και ανακαινίστηκε το 1816, ύστερα από μια πυρκαγιά, η οποία προκάλεσε ζημιές στο εσωτερικό του θεάτρου. Ο Σταντάλ που θεωρούσε την Ιταλία δεύτερη πατρίδα του, έφυγε από τη Νάπολη το έτος 1817, αφού ορκίστηκε ότι δεν θα ξεχνούσε ποτέ την οδό Τολέντο και το θέατρο Σαν Κάρλο, το καύχημα της "ωραιότερης πόλης της υφηλίου". Το θέατρο Σαν Κάρλο είναι το παλιότερο λυρικό θέατρο της Ευρώπης, αφού λειτουργεί από το έτος 1737.

Η Piazza del Plebiscito, σχεδιάστηκε από τον Ιωακείμ Μιρά τον γαμπρό του Ναπολέοντα, ο οποίος κυβέρνησε τη Νάπολη από το έτος 1808, έως το έτος 1815. Ο Μιρά δυσαρεστημένος από τον χαοτικό κυκεώνα των κτιρίων απέναντι από το παλάτι Ρεάλε, αποφάσισε να γκρεμίσει και να ανακατασκευάσει την περιοχή, αλλά δεν πρόλαβε να δει το αποτέλεσμα του σχεδιασμού του. Το έτος 1815, ο Φερδινάνδος των Βουρβώνων επανήλθε στο θρόνο και ολοκλήρωσε το σχέδιο που είχε ξεκινήσει ο Μιρά. Η πλατεία που δημιουργήθηκε ονομάστηκε κατ' αρχή Largo di Palazzo και στη συνέχεια έλαβε την τελική ονομασία Piazza del Plebiscito, η οποία έπαιξε σημαντικό ρόλο στη ζωή της πόλης και χρησιμοποιήθηκε και χρησιμοποιείται για διάφορες γιορτές, τελετές και στρατιωτικές παρελάσεις (πράγματι κι εγώ το απόγευμα που ξαναπέρασα από την πλατεία, παρατήρησα ότι κυκλοφορούσαν πολλοί ένστολοι με επίσημη στολή παρέλασης). Τα πρώτα κτίρια που οικοδομήθηκαν ήταν τα ανάκτορα του πρίγκιπα του Σαλέρνο και η έπαυλη όπου στεγάζεται σήμερα η Νομαρχία.



Η Piazza del Plebiscito, λοιπόν, είναι το κέντρο της μοντέρνας Νάπολης, όπου δεσπόζουν η εκκλησία San Francesco di Paola



και το Palazzo Reale με τα βασιλικά διαμερίσματα και το roof garden με την υπέροχη θέα στο λιμάνι.



Η εκκλησία San Francesco di Paola, βασίζεται στην αρχιτεκτονική του Πανθέου της Ρώμης, έχει κυκλικό σχήμα με ακτινωτά παρεκκλήσια και μεγάλο τρούλο ύψους 53 μέτρων και πλάτους 34 μέτρων.

Το Palazzo Reale, το σχέδιο και το μέγεθος του οποίου, το καθιστούν ένα από τα σημαντικότερα βασιλικά ανάκτορα της Μεσογείου, σχεδιάστηκε από τον Ντομένικο Φοντάνα κατόπιν εντολής του αντιβασιλέα Φερνάντεθ Ρουίθ ντε Κάστρο, οι εργασίες για την κατασκευή του ξεκίνησαν το έτος 1600, η κατασκευή συνεχίστηκε επί αιώνες και το ανάκτορο ολοκληρώθηκε το έτος 1843.

Αφού έμεινα για λίγο στην πλατεία, προχώρησα προς την παραλιακή ζώνη προκειμένου να την απολαύσω τον κόλπο της Νάπολης κάτω από τον λαμπερό ήλιο. Την προηγούμενη ημέρα, όταν είχα φτάσει στην παραλιακή ζώνη ήταν σούρουπο και στη συνέχεια νύχτωσε. Βέβαια τότε φώτιζε το φως του σχεδόν ολόγιομου φεγγαριού. Μου άρεσε πολύ, όμως προχωρώντας, σκέφτηκα ότι και η ημερήσια βόλτα έχει τα καλά της. Ο κόλπος της Νάπολης λαμπερός απλωνόταν μπροστά μου και στο βάθος διακρινόταν ο επιβλητικός όγκος του Βεζούβιου.





Όπως και το προηγούμενο βράδυ, κατέβηκα στη Via Nazario Sauro και προχώρησα κατά μήκος του πεζοδρομίου αυτής, παραθαλάσσια, παρατηρώντας τον κόλπο της Νάπολης



Αρκετοί είχαν αράξει, στους ογκόλιθους που τους έχουν τοποθετήσει για την προστασία των παραθαλάσσιων δρόμων, και απολάμβαναν τον ήλιο.



Η ώρα είχε φτάσει τρεις το μεσημέρι και όλα τα μπαρ, τα καφέ και τα εστιατόρια ήταν γεμάτα. Τότε σκέφτηκα ότι δίψασα. Είδα ότι απέναντι και επί του παραλιακού δρόμου, δηλαδή επί της Via Nazario Sauro ήταν το Ristorante La Piazzetta,



με θέα προς τον Βεζούβιο. Αποφάσισα να σταματήσω για να δροσιστώ και να πάρω δυνάμεις με ένα μπουκάλι λευκό κρασί,



το οποίο συνόδεψα με μια ναπολιτάνικη πίτσα. Αφού ήπια και δύο υπέροχα λιμοντσέλο (limoncello), ξεκίνησα πάλι να περπατώ έως την παραλιακή Via Partenope και το Castel dell’Ovo,







Το Castel dell’ Ovo είναι το παλιότερο κάστρο της Νάπολης και χρονολογείται από το 12ο αιώνα. Βρίσκεται στο πρώην νησί και νυν χερσόνησο Megaride.

Αυτή τη φορά ανέβηκα στο κάστρο με το ασανσέρ. Στο υποβλητικό κάστρο είχε διάφορες εκθέσεις, μπήκα σε μία εξ αυτών με ζωγραφική.





Αφού από το ψηλότερο σημείο του κάστρου, έβγαλα αρκετές φωτογραφίες προς τον κόλπο της Νάπολης,





κατεβαίνοντας έριξα μια ματιά στη γειτονιά κάτω από το Castel dell’Ovo,





έφυγα από το κάστρο



και συνέχισα να περπατώ επιστρέφοντας στην Piazza del Plebiscito.







Αφού έκανα μια βόλτα στην εμπορική Via Chiaia,



επέστρεψα στην Piazza del Plebiscito



και συγκεκριμένα στο Gran Caffè Gambrinus,





όπου αποφάσισα να δοκιμάσω μια ιταλική μπίρα. Παρήγγειλα μια μικρή μπίρα για να δροσιστώ, την οποία, μου τη σέρβιραν με σειρά μικρομεζέδων.



Το Gran Caffè Gambrinus, είναι από τα ορόσημα της Νάπολης, οι τοίχοι του είναι διακοσμημένοι με έργα μεγάλων ναπολιτάνων ζωγράφων, ενώ εκεί σύχναζαν μεγάλοι πολιτικοί ζωγράφοι και συγγραφείς, όπως ο Γκι ντε Μοπασάν, ο Όσκαρ Ουαιλντ, ενώ ο Γκαμπριέλε ντ' Ανούντσιο έγραψε τους στίχους για το γνωστό ναπολιτάνικο τραγούδι "a vucchella" σ' αυτό το καφέ. Όταν το λογοτεχνικό αυτό καφενείο, έγινε στέκι των αντιπάλων του φασιστικού καθεστώτος, η νομαρχία το έκλεισε. Στην παρούσα φάση, έχει αποκατασταθεί πλήρως η διακόσμηση της μπελ επόκ και το ιστορικό καφενείο είναι σε περίοδο ακμής. Αφού απόλαυσα τις μπίρες μου στο Gran Caffè Gambrinus, έφυγα ανηφορίζοντας την κεντρική οδό Toledo.



Ως σοκολατοφάγος, σταμάτησα στο Gay Odin και πήρα μερικές σοκολάτες.



Στη συνέχεια σκέφτηκα να ανηφορίσω προς το εθνικό αρχαιολογικό μουσείο της Νάπολης.
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Νάπολης, ήταν η βάση του βασιλικού ιππικού στα τέλη του 16ου αιώνα, στη συνέχεια φιλοξένησε το Πανεπιστήμιο της Νάπολης, αφού πρώτα ανακαινίστηκε εκ βάθρων, στις αρχές του 17ου αιώνα. Σήμερα στεγάζει μία από τις σημαντικότερες αρχαιολογικές συλλογές παγκοσμίως – συμπεριλαμβανομένων και των θησαυρών από την Πομπηία. Όμως η ώρα ήταν περασμένη, το αξιόλογο αυτό μουσείο το είχα επισκεφτεί στο παρελθόν, οπότε προχώρησα προς το ξενοδοχείο μου για ξεκούραση στο άνετο και καλόγουστο δωμάτιό μου.


 

mysteredgar

Member
Μηνύματα
319
Likes
1.127
Επόμενο Ταξίδι
Αργεντινή
Ταξίδι-Όνειρο
Κιλιμάντζαρο
Πωωωω πολυ ωραια αρχη! Αντε περιμενουμε συνέχεια :xalara:
 

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.715
Likes
7.789
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο
Τί όμορφος τίτλος! Και τί αισιόδοξη έκφραση! Για κάποιο λόγο η Νάπολη χωρίς να έχω πάει μου ασκούσε πάντα μια γοητεία. Θα σε διαβάζω, λοιπόν, στα διαλείμματα από το διάβασμα για την εξεταστική!
Επίσης το βιβλίο του Γκαίτε μπήκε στη λίστα.... όπως και το ταξίδι !!
 

chris7

Member
Μηνύματα
3.094
Likes
23.912
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Καναδάς
Εντυπωσιακό ξεκίνημα της ιστορίας.
Ωραίες φωτογραφίες.
Υπέροχος προορισμός.
Περιμένουμε τη συνέχεια.
 

Italitsa

Member
Μηνύματα
840
Likes
915
Επόμενο Ταξίδι
Γύρος Αυστρίας
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Νομίζω ότι πολύ θα μου αρέσει η ιστορία σου!! Ανυπομονώ για τη συνέχεια!! :)
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
πόσο συμφωνώ με την εισαγωγή σου!!! Αν και έχω ταξιδέψει αρκετά η Νάπολη πάντα έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου!!! Περιμένουμε συνέχεια γρήγοραααααα
 

piccolo_mondo

Member
Μηνύματα
851
Likes
776
πόσο συμφωνώ με την εισαγωγή σου!!! Αν και έχω ταξιδέψει αρκετά η Νάπολη πάντα έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου!!! Περιμένουμε συνέχεια γρήγοραααααα
ακριβως αυτο κ για εμενα... αν κ εχω ταξιδεψει καμποσο, και δη στην Ιταλια, οπου εχω ζησει κ 6 χρονια, η Ναπολη κατεχει μια πολυ ξεχωριστη θεση στην καρδια μου!
 

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.751
Κεφάλαιο 2

Το ταξίδι του πηγαιμού - La grande Bellezza .

Όταν πήρα την απόφαση για το ταξίδι στη Νάπολη, ήταν αρχές Οκτώβρη και μόλις είχα γυρίσει από δύο συνεχόμενα ταξίδια, ένα στην Ιρλανδία και ένα στο Άμστερνταμ και στη Βόρεια Ρηνανία – Βεστφαλία. Είχα προγραμματίσει για τον χειμώνα και άλλα ταξίδια οπότε η πλησιέστερη ημερομηνία για ένα μικρό ταξίδι στη Νάπολη ήταν για το Μάρτη του 2017.
Ρίχνοντας μια ματιά στα αεροπορικά εισιτήρια, λόγω προσφορών της Aegean, είχα εντοπίσει πολύ φθηνό εισιτήριο επιστροφής από Νάπολη σε ημέρα που βόλευε (επιστροφή - ημέρα Κυριακή). Όμως τα εισιτήρια του πηγαιμού ήταν ακριβά και σε ημέρες και σε ώρες μη βολικές.
Έβγαλα αμέσως το εισιτήριο της επιστροφής. Έκανα το τελείως αντίθετο απ' ότι κάνει ο στρατός. Εκεί υπάρχει μόνο το εισιτήριο του πηγαιμού του στρατιώτη στον πόλεμο. Έτσι βρέθηκα μ' ένα εισιτήριο επιστροφής από Νάπολη, μια Κυριακή του Μάρτη του 2017, χωρίς να έχω εισιτήριο πηγαιμού.
Συνήθως βγάζω εισιτήρια one-way, αλλά πρώτα βγάζω τα εισιτήρια του πηγαιμού και στη συνέχεια τα εισιτήρια της επιστροφής. Αυτή τη φορά έπραξα το αντίθετο.
Τότε για τα εισιτήρια του πηγαιμού, σκέφτηκα την απλή λύση της Ρώμης, αφού για τη Ρώμη τα αεροπορικά εισιτήρια για είναι πολύ φτηνά λόγω ανταγωνισμού εταιριών . Άλλωστε τις δεκάδες φορές που έχω επισκεφτεί την Ιταλία, έχω περάσει από τη Ρώμη. Επαληθεύεται έτσι το ρηθέν ότι όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Ρώμη. Έτσι ύστερα από λίγες ημέρες και πριν τελειώσουν οι προσφορές της Aegean, έκλεισα εισιτήριο, πάλι one way, για Ρώμη. Το σύνολο του ταξιδιού σχεδιάστηκε για τέσσερις διανυκτερεύσεις. Αποφάσισα να κάνω δύο στη Ρώμη και δύο στη Νάπολη. Στη συνέχεια έβγαλα σιδηροδρομικό εισιτήριο με την Trenitalia, με frecciarossa για το δρομολόγιο Ρώμη-Νάπολη. Όταν έβγαλα το εισιτήριο του τραίνου διαμορφώθηκε και το πρόγραμμα του μικρού ταξιδιού. Συγκεκριμένα θα έφτανα Τετάρτη απόγευμα στη Ρώμη και Παρασκευή, αρκετά πρωί (για μένα) και ώρα 10.53πμ θα έφευγα για Νάπολη, ώστε να βρισκόμουν εκεί στις 12.00 το μεσημέρι ακριβώς.
Την Τετάρτη, ημέρα αναχώρησης θα μπορούσα να φύγω από το πρωί. Όμως προτίμησα τη μεσημεριανή πτήση για λόγους χαλαρότητας και απόλαυσης των μαλτ ουίσκι στο lounge της Lufthansa.

1.jpg


Άλλωστε τη Ρώμη τη γνωρίζω πάρα πολύ καλά, οπότε μερικές ώρες μπορούσαν να θυσιαστούν για την καλοπέρασή μου. Ακόμα κι αν αυτές οι ώρες αφορούν στην αιώνια πόλη! Το καταλαβαίνω, ότι είναι ιεροσυλία, αλλά κι εγώ άνθρωπος είμαι. Με τις αδυναμίες μου. Άλλωστε δεν είναι δυνατό να ευχαριστηθείς το Bushmills ή/και το Lagavulin στις οχτώ το πρωί.
Φτάνοντας στη Ρώμη, πήρα το λεωφορείο από το αεροδρόμιο, το οποίο λόγω έντονου κυκλοφοριακού φόρτου

2.JPG


έφτασε ύστερα από σχεδόν δύο ώρες στο Termini και συγκεκριμένα στη Via Marsala. Μόλις φτάσαμε ο οδηγός αναφώνησε traffico! Πάντως στην έντονη κυκλοφοριακή κίνηση στο κέντρο της Ρώμης είχαν πολύ μεγάλη συμβολή και οι απεργίες της ημέρας εκείνης. Περπάτησα για πέντε λεπτά και τακτοποιήθηκα στο ξενοδοχείο μου. Είχα επιλέξει το Hotel Impero, επί της Via del Viminale. Η θέση ήταν βολική, με δεδομένο ότι ο κύριος προορισμός του ταξιδιού ήταν ή Νάπολη, αφού ήμουν κοντά στο σταθμό και δεν εξαρτιόμουν από το κυκλοφοριακό της Ρώμης.

Μπορεί ο κύριος προορισμός του ταξιδιού να ήταν η Νάπολη, αλλά στη Ρώμη τη μία ολόκληρη ημέρα, αλλά κυρίως τις δύο νύχτες πέρασα υπέροχα συχνάζοντας σε γνωστά μου restaurants, όπως στο Il Nido del Pettirosso, επί της Via Palermo, κοντά στο ξενοδοχείο μου

3.JPG


4.jpg


5.jpg


και στο Ivo a Trastevere, Via di San Francesco a Ripa στην περιοχή Trastevere,

6.JPG


ήπια τα ποτά μου, κυρίως ιταλικά κρασιά,

7.JPG


8.jpg


9.jpg


τόσο στα ως άνω restaurants, όσο και σε bars (όπως το bar Meccanismo ή και σε άλλα bars).

10.JPG


11.JPG


12.JPG


13.jpg


Όταν το απόγευμα σταμάτησα στο καφέ Sant'Eustachio,

14.JPG


για να ξεκουραστώ και να πιω ένα κρασί,

15.JPG


θυμήθηκα που είχα πιει καφέ εκεί, πριν πολλά χρόνια, τότε που στην Ελλάδα δεν είχε ανακαλυφθεί η τέχνη του καπουτσίνο καφέ. Τότε το καφέ Sant'Eustachio, είχε μόνο δύο τραπεζάκια, αλλά ο καφές ήταν πάντα καταπληκτικός. Θυμήθηκα ότι θυσίασα μερικές στάσεις από το φιλμ για να αποθανατίσω τον καφέ

16.jpg


Τώρα το καφέ Sant'Eustachio, σύμφωνα με διάφορους οδηγούς, συμπεριλαμβανομένου και του Lonely Planet, θεωρείται ότι διαθέτει τον καλύτερο καφέ της Ρώμης. Μια ανακάλυψη που είχα κάνει το έτος 1989.

Κατά τα λοιπά το μικρό χρονικό διάστημα (μία ημέρα - δύο νύχτες) που έμεινα στη πόλη, περπάτησα φωτογραφίζοντας τα μνημεία της Ρώμης όπως την Piazza di Spagna,

17.jpg


το Πάνθεον,

18.JPG


την Piazza Navona,

19.JPG


20.JPG


το Campo de' Fiori,

21.JPG


και πολλά άλλα σημεία της Ρώμης. Και τις δύο νύχτες, πέρασα από την περιοχή Trastevere,

22.JPG


αλλά αυτό που μου αρέσει πάντα στη Ρώμη, είναι να περπατώ μόνος μου τις νύχτες στην έρημη πόλη, φωτογραφίζοντας μνημεία μεταμεσονύχτιες ώρες. Μετά τις 2πμ, όπου δεν υπάρχει άνθρωπος. Τότε βλέποντας και φωτογραφίζοντας τα μνημεία, μόνος μου, αναφώνησα: La grande Bellezza! (τίτλος κινηματογραφικής ταινίας του Paolo Sorrentino - έτος 2013, από τις - κατά τη γνώμη μου - καλύτερες κινηματογραφικές ταινίες του 21ου αιώνα). Πάντα θα έχω τις νυχτερινές εικόνες στο μυαλό μου, από τη διασταύρωση της Quattro Fontane, με τις τέσσερις κρήνες-μνημεία,

23.JPG


24.JPG


25.JPG


26.JPG


από την Piazza di Spagna, χωρίς να συναντήσω άνθρωπο

27.jpg


28.JPG


29.JPG


30.JPG


και από την έρημη Fontana di Trevi,

31.JPG


32.JPG


33.jpg


όπου βλέποντάς τη, θυμήθηκα μία από τις αριστουργηματικές ταινίες όλων των εποχών, τη Dolce Vita του μάγου Fellini.

Και όχι μόνον αυτά.
Είδα το φεγγάρι - σχεδόν ολόγιομο - πάνω από τον Τίβερη και

34.JPG


είδα τη φωτισμένη Ponte Sisto.

35.JPG


Και όταν ανέβηκα στην ταράτσα του ξενοδοχείου μου, επειδή τη Ρώμη πάντα τη συνδέω με τον κινηματογράφο, ως λάτρης του ιταλικού κινηματογράφου, θυμήθηκα την ταινία La terrazza (τίτλος κινηματογραφικής ταινίας του Ettore Scola - έτος 1980).

36.JPG


37.JPG


Ρώμη, η αιώνια πόλη. Όμως η Νάπολη με περίμενε. Νάπολη έρχομαι!
 

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.751
Κεφάλαιο 3

Μια μεσημεριανή βόλτα στο ιστορικό κέντρο της Νάπολης.


Ήταν Παρασκευή πρωί και ώρα 10.53πμ, όταν το κόκκινο βέλος (Frecciarossa),

1.JPG


2.JPG

ξεκινούσε από το Termini της Ρώμης

3.JPG


και ύστερα από μία ώρα και επτά λεπτά, στις 12 το μεσημέρι ακριβώς, έφτανε στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Νάπολης.

Νάπολη. Η τρίτη, σε πληθυσμό, μεγαλύτερη πόλη της Ιταλίας μετά τη Ρώμη και το Μιλάνο. Η ιστορία της πόλης είναι γνωστή. Η πόλη χτίστηκε από Έλληνες και σύμφωνα με την Ελληνική Μυθολογία, χτίστηκε στο σημείο στο οποίο η θάλασσα ξέβρασε νεκρή τη σειρήνα Παρθενόπη, μετά την απόρριψή της από τον Οδυσσέα. Το σίγουρο είναι ότι η Νάπολη χτίστηκε από Έλληνες από την Κύμη, ήταν το κέντρο της μεγάλης Ελλάδας, στα ρωμαϊκά χρόνια οι πλούσιοι Ρωμαίοι έστελναν, εκεί, τα παιδιά τους για να λάβουν ελληνική μόρφωση και ότι ήταν πολύ μεγάλο εμπορικό κέντρο.

Βγήκα έξω από τον σταθμό, πήρα ένα ταξί και εγκαταστάθηκα στο ξενοδοχείο μου, το οποίο ήταν στο δεύτερο όροφο ενός κτιρίου, το οποίο καταλάμβανε ολόκληρο το μικρό οικοδομικό τετράγωνο με πρόσοψη στην κεντρική οδό Toledo.
Είχα αποφασίσει ότι η πρώτη βόλτα μου στην πόλη θα ξεκινούσε από το ιστορικό κέντρο.
Έτσι αφού τακτοποιήθηκα στο ξενοδοχείο, βγήκα άμεσα έξω στην κεντρική οδό Toledo

4.JPG


και προχώρησα βόρεια κατά μήκος της οδού Toledo. Πέρασα από την Piazza Carità

5.JPG


και ύστερα από ολιγόλεπτο περπάτημα έφτασα στην Piazza Dante.

6.JPG


Σταμάτησα για λίγο στην πλατεία και ήπια το πρώτο κρασί στη Νάπολη. Ήπια το πρώτο δροσιστικό λευκό κρασί στο bar Il tempo del vino e delle rose, με πρόσοψη στην πλατεία ώστε να παρατηρώ την έντονη κίνηση. Από την πρώτη στιγμή μου έκανε εντύπωση ο θόρυβος της πόλης. Ανοίγοντας τη βαριά πόρτα του ξενοδοχείου στον δεύτερο όροφο, άκουσα έναν πολύ ισχυρό θόρυβο - βόμβο, ο οποίος με συντρόφευε σ' όλη τη διαδρομή στο κέντρο της πόλης. Πως λέμε Σκανδιναβία; Το ακριβώς αντίθετο. Βέβαια εμένα δεν με στενοχώρησε πολύ. Στην περιοχή που είναι το σπίτι μου έχω την απόλυτη ησυχία. Δεν θα με πείραζε ο θόρυβος λίγων ημερών. Ούτε οι δυνατές συνομιλίες των Ναπολιτάνων. Αφού απόλαυσα το πρώτο ποτήρι κρασί στη Νάπολη, συνέχισα το περπάτημα, προς τη Σπακανάπολη, το ιστορικό κέντρο της πόλης, το χαρακτηρισμένο ως μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την Unesco κλπ, μέσω της Via Port'Alba.

7.JPG


8.JPG


Από τη Via Port'Alba, προχώρησα μέσω της Vico S. Pietro a Maiella, στην πλατεία της Chiesa della Santa Croce di Lucca,

9.JPG


όπου σταμάτησα για λίγο σ' ένα παγκάκι, αφού μου άρεσε το περιβάλλον και ήθελα να το απολαύσω Στη συνέχεια περπάτησα κατά μήκος της Via dei Tribunali.

10.JPG


Περπατώντας σ' έναν από τους κεντρικούς δρόμους του ιστορικού κέντρου της Νάπολης, χαμογέλασα όταν είδα κόσμο,

11.JPG


να περιμένει στωικά, έξω από την pizzeria Sorbillo και γέλασα πολύ όταν από τα μεγάφωνα ανακοίνωναν τον αριθμό αυτών που είχαν εγγραφεί σε κατάλογο αναμονής και περίμεναν να απολαύσουν την πίτσα τους. Συνέχισα να προχωρώ αργά κατά μήκος της Via dei Tribunali, μέχρις ότου σε μία στοά,

12.JPG


είδα ένα μπαράκι με βιβλιοθήκες, το Portico 340.

13.JPG


Ήταν το τρίτο μπαράκι με βιβλιοθήκες που συναντούσα στο δρόμο μου. Φαίνεται ότι στη Νάπολη έχει επικρατήσει αυτή η τάση, η οποία μου αρέσει πολύ. Έκανα μια μικρή στάση στο μπαρ, για να δροσιστώ με ένα ποτήρι λευκό κρασί και συνέχισα κατά μήκος της Via dei Tribunali, χαμογελώντας με αυτά που έβλεπα γύρω μου,

14.JPG


πέρασα μπροστά από διάφορες εκκλησίες, όπως από την Chiesa dei Girolamini,

15.JPG


και έφτασα έως τον καθεδρικό, όπου μου έκανε εντύπωση, ότι από τη νότια πλευρά του ήταν στριμωγμένος από άλλα κτίρια.

16.JPG


Στη συνέχεια, άφησα τη Via dei Tribunali, με στόχο να περπατήσω στην πρώτη νότια παράλληλη αυτής και συγκεκριμένα στη πολύ - τραγουδισμένη Σπακανάπολη. Έτσι από ένα στενό,

17.JPG


βρέθηκα στην πρώτη παράλληλη οδό της Via dei Tribunali, η οποία στο σημείο εκείνο ονομάζεται Via Vicaria Vecchia, ενώ στη συνέχεια και μετά τη διασταύρωσή της με την οδό Duomo, προς δυτική - νοτιοδυτική κατεύθυνση (επιστροφή προς οδό Toledo), ονομάζεται Via San Biagio. Εκεί ξεκινά η Σπακανάπολη.

18.JPG


Προχώρησα κατά μήκος της Via San Biagio, με αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που ακολουθούσα στη Via dei Tribunali, κάνοντας ένα γύρο στο ιστορικό κέντρο της Νάπολης, απολαμβάνοντας εικόνες.

19.JPG


Προχώρησα λίγο, μπήκα και σε ένα μουσείο με ναπολιτάνικη τέχνη,

20.JPG


και στη συνέχεια μπήκα στο κέντρο της Spaccanapoli.

21.JPG


Spaccanapoli, σημαίνει διαιρεμένη Νάπολη, λόγω του μεγάλου μήκους του στενού και παλιού αυτού δρόμου που έχει κατά τμήματα διαφορετικές ονομασίες. Όταν παρατηρείς τη Νάπολη από ψηλά, από το κάστρο του San Elmo, φαίνεται ότι ο δρόμος αυτός διαιρεί την πόλη. Η Spaccanapoli, είναι το νοτιότερο και χαμηλότερο υψομετρικά από τα τρία Decumani, δηλαδή τους δρόμους ανατολή-δύση της ελληνορωμαϊκής Νάπολης (που έχει ανακηρυχθεί σε προστατευόμενο μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, από την Unesco). Ο κεντρικός δρόμος της περιοχής είναι η Via dei Tribunali. Εγώ είχα κατέβει στη Spaccanapoli, περπατούσα, παρατηρώντας την κίνηση και ρίχνοντας ματιές στο βάθος ψηλά, προς το κάστρο Sant' Elmo,

22.JPG


αλλά η όσφρησή μου δεν με άφησε να προχωρήσω πολύ. Μύριζαν έντονα τηγανιτά ψάρια. Αν και φίλος του ψητού ψαριού, εκείνη τη στιγμή σκέφτηκα ότι το καλύτερο που μπορούσα να κάνω, ήταν να φάω λίγο ψάρι, απολαμβάνοντας το κρασάκι μου και παρατηρώντας το ιστορικό κέντρο της Νάπολης. Έτσι σταμάτησα στο Decumano 31, για τηγανητό ψάρι και λευκό κρασί. Το Decumano 31, διέθετε κατ' ουσία street food, αλλά είχε και τρία μικρά τραπεζάκια στο δρόμο, σ' ένα από τα οποία έκατσα.

23.JPG


24.jpg


Όταν έφαγα πίνοντας τρία ποτήρια κρασί, συνέχισα την περιπλάνηση στο κέντρο της Spaccanapoli, παρατηρώντας την κίνηση στο δρόμο τον γεμάτο με πιτσαρίες, φριτζιτορίες και ζαχαροπλαστεία, παρατηρώντας τα αξιοθέατα όπως την μπαρόκ αρχιτεκτονικής Chiesa di San Nicola a Nilo, του 17ου αιώνα,

25.JPG


το άγαλμα του Θεού Νείλου, (La Statua del Nilo), δημιούργημα της ελληνο-ρωμαϊκής περιόδου, μεταξύ του 2ου και 3ου μ.Χ. αιώνα.

26.JPG


Το άγαλμα δημιουργήθηκε προς τιμή του Θεού Νείλου, από αλεξανδρινούς εμπόρους που εργάζονταν στην περιοχή της ελληνορωμαϊκής πόλης. Στην πλατεία του Νείλου βρίσκεται η Chiesa di Santa Maria Assunta dei Pignatelli, κατασκευασμένη το 14ο αιώνα και η οποία ανακαινίστηκε και επεκτάθηκε τόσο το έτος 1477 όσο και το έτος 1736.

27.JPG


Συνέχισα να περπατώ, ψηλά δέσποζε το κάστρο Sant' Elmo,

28.JPG


πέρασα από την εκκλησία, επίσης μπαρόκ αρχιτεκτονικού στιλ, Sant'Angelo a Nilo, η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε το έτος 1385 και ολοκληρώθηκε στη σημερινή της μορφή το έτος 1709,

29.JPG


έφτασα στην Piazza San Domenico Maggiore, η οποία κατασκευάστηκε κατά το 16ο αιώνα, στη θέση ελληνικών τειχών και πολλών χαμόσπιτων. Με την ανοικοδόμηση της πλατείας από τους Αραγονέζους ηγεμόνες, ο χώρος έγινε κατάλληλος για την εκκλησία Domenicane Di Santa Maria Del Rosario, εκκλησία και μονή για το τάγμα των δομινικανών.

30.JPG


Στο κέντρο της πλατείας δεσπόζει ένας οβελίσκος, η Γκούλια ντι Σαν Ντομένικο, που αναγέρθηκε σε ένδειξη ευγνωμοσύνης για τη λήξη της επιδημίας πανώλης του 1656. Ο οβελίσκος αυτός, ολοκληρώθηκε το έτος 1737.

31.JPG


Μετά τις σχετικές φωτογραφίες, και αφού σταμάτησα για αρκετή ώρα ακούγοντας ένα καταπληκτικό συγκρότημα με τραγούδια της νότιας Ιταλίας, όπου αρκετά από τα τραγούδια είχαν και ελληνόφωνους στίχους,

32.JPG


προχώρησα, πάντα κατά μήκος της Spaccanapoli, έως το Palazzo Venezia,

33.JPG


το οποίο παραχωρήθηκε το έτος 1412, από τον τότε βασιλιά της Νάπολης Ladislaus II του Ανζού, στη Δημοκρατία της Βενετίας, με σκοπό να χρησιμοποιηθεί για κατοικία του γενικού προξένου της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας στη Νάπολη.
Ολοκληρώνοντας τη βόλτα στη Spaccanapoli, παρέκαμψα τη Σάντα Κιάρα και τελικά έφτασα στην Piazza del Gesù Nuovo,

34.JPG


μια από τις σημαντικότερες πλατείες και σύμβολο του ιστορικού κέντρου της Νάπολης, η οποία οφείλει το όνομά της στην εκκλησία Gesù Nuovo, πλατεία την οποία θεώρησα καλή επιλογή για τη βραδινή έξοδο.
Χαρακτηριστικό στοιχείο της πλατείας είναι ο, ύψους τριάντα μέτρων, Obelisco dell' Immacolata (Οβελίσκος Ευαγγελισμού της Θεοτόκου).

35.JPG


Η αρχιτεκτονική του μνημείου αυτού, βασίζεται στους αρχαίους αιγυπτιακούς οβελίσκους και η κατασκευή του ξεκίνησε το έτος 1743, από τους Ιησουίτες ως απόδειξη της παντοδυναμίας τους και ως σύμβολο αφοσίωσης στην Παναγία. Το άγαλμα της Παναγίας είναι το επίκεντρο των εορτασμών στη γιορτή του Ευαγγελισμού.
Στην πλατεία δεσπόζει η εκκλησία Gesù Nuovo, με την πρόσοψη με τα τραχιά στίγματα.

36.JPG


Αρχικά το κτίριο αποτελούσε τμήμα του Palazzo Sanseverino του 15ου αιώνα. Όταν το έτος 1584, οι Ιησουίτες αγόρασαν το κτίριο και το μετέτρεψαν στη μεγάλη εκκλησία, διατήρησαν την τραχιά όψη. Στην πρόσοψη της εκκλησίας υπάρχει η επιγραφή της Unesco, με τους λόγους για τους οποίους το ιστορικό κέντρο της Νάπολης, έχει ανακηρυχθεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Στην επιγραφή αναφέρεται:

"Είναι μία από τις αρχαιότερες πόλεις της Ευρώπης, της οποίας ο σύγχρονος αστικός ιστός, διατηρεί τα στοιχεία της πολυτάραχης ιστορίας της. Η διάταξη των δρόμων της, ο πλούτος σε ιστορικά στοιχεία δίνουν στο χώρο μια οικουμενική αξία, που έχει ασκήσει βαθιά επιρροή σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης και πέρα από τα όρια αυτής.
UNESCO".

Δεν είχα πολύ χρόνο να αφιερώσω στην πλατεία. Άλλωστε είχα αποφασίσει, ότι θα βρισκόμουν εκεί σε λίγες ώρες. Ακολούθησα το συντομότερο δρόμο

37.JPG


38.JPG


39.JPG


και επέστρεψα στο επί της οδού Toledo, ξενοδοχείο μου,

40.JPG


για να πάρω το μπουφάν αφού ο αέρας είχε αρχίσει να δυναμώνει. Έφυγα αμέσως από το ξενοδοχείο. Ήθελα να προλάβω να δω την παραλιακή ζώνη, πριν νυχτώσει τελείως. Και όπως πάντα, ο χρόνος είναι αμείλικτος.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.188
Μηνύματα
883.387
Μέλη
38.895
Νεότερο μέλος
tsala

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom