taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Μετάβαση
- Air Koryo
- Στην πόλη
- Η τέχνη
- Πόλεμος κ Ειρήνη
- Ξενοδοχείο
- Ζωολογικός Κήπος
- Ζωολογικός Κήπος ΙΙ
- Περιμένοντας τα στρατά
- Παρέλαση
- Παρέλαση ΙΙ
- Mass Games
- Ο Δρόμος για τη DMZ
- DMZ
- Kaesong
- Kaesong II
- Μουσείο
- Επιστροφή στην πρωτεύουσα
- Βράδυ στην Pyongyang
- Αποχαιρετισμός στην Pyongyang
- Διαδρομή με το τρένο
- Διαδρομή με το τρένο II
- Διαδρομή με το τρένο III
- Σύνορα
- Dandong
Κεφάλαιο 3: Air Koryo
Όλα αυτά βέβαια σήμαιναν και πολύ πρωινή μετάβαση στο Terminal 2 του διεθνούς αεροδρομίου του Πεκίνου. Το ταξί ευτυχώς κόστισε μόνο 96.00 CNY (€12.17), και ήμασταν όλοι στην ώρα μας για το check-in με την πτήση JS322 της Air Koryo, στις 07:50 το πρωί της 8/9/2018. Μου έλαχε θέση στο παράθυρο, 26F.
Και πάλι το γνωστό μου Tu204-100 με πινακίδες P-633, τρίτη φορά πέταγα με το ίδιο, το μοναδικό αεροσκάφος της Air Koryo που έχω μπει. Από την προηγούμενη φορά, βέβαια, έχει υπάρξει ανακαίνιση στα καθίσματα, όχι όμως και στο προσφερόμενο γεύμα…








Μέσα στο αεροπλάνο συμπληρώσαμε και τη σχετική γραφειοκρατία για την είσοδο στη Βόρεια Κορέα. Σημειώστε ότι πρέπει να περιγράψουμε ακριβώς κάθε βιβλίο που φέρουμε μαζί μας (εγώ είχα ένα Lonely Planet για το Πεκίνο μόνο), όλα τα χρήματα ακριβώς, τα μηχανήματα κλπ.

Η διαδρομή της πτήσης Πεκίνο – Πιονγιάνκ κανονικά είναι αυτή:
Εν τούτοις, η πτήση μας ακολούθησε πορεία εξ’ ολοκλήρου πάνω από τη στεριά. Ο πιλότος κάποια στιγμή μας θύμισε ότι περνάμε τα σύνορα, και ξεκινάμε την κάθοδό μας για την προσγείωση. Η φωτογαφία αυτή είναι από τα σύνορα Κίνας (δεξιά) με τη Βόρεια Κορέα (Αριστερά).

Έβγαλα κι άλλες φωτογραφίες από το παράθυρο, ώσπου κάποια αεροσυνοδός μου έκανε αυστηρή παρατήρηση ότι απαγορεύεται και περίμενε πάνω μου μέχρι να τις σβήσω (δεν είχα στήσει το undelete στο κινητό μου, γαμώτο μου).
Λίγο αργότερα προσγειωθήκαμε στην Pyongyang. Το αεροπλάνο κατευθύνθηκε προς το νέο, μοντέρνο terminal, αλλά λίγο πριν φαινόταν αρκετός κόσμος στημένος. Όλοι υποθέσαμε ότι κάτι άλλο, εορταστικό, που συνέβαινε στο αεροδρόμιο την ώρα αυτή, ωστόσο όταν πλησιάσαμε το αεροσκάφος σταμάτησε δίπλα στον κόσμο, που κρατούσε σημαιάκια της Βόρειας Κορέας και της… Κούβας. Μια σκάλα ήρθε στο αεροπλάνο μας, ένα κόκκινο χαλί στρώθηκε, κάποιος κατέβηκε (δυστυχώς δε μπόρεσα να δω ποιος, καθόμουνα σε παράθυρο στα δεξιά του αεροπλάνου και τα πάντα συνέβαιναν στην αριστερή πλευρά), οι μπάντες παίζανε, η υποδοχή ξεκίνησε, και ταυτόχρονα η σκάλα απομακρύνθηκε και το αεροπλάνο μας ξεκίνησε και πάλι, για να πάει 100 μέτρα πιο πέρα στη φυσούνα του terminal. Η επιτροπή υποδοχής έμοιαζε με αυτή (από τις ειδήσεις, κάνα μήνα αργότερα):
Με κάθε επιφύλαξη, η σχετική είδηση πρέπει να είναι αυτή:
http://www.periodico26.cu/index.php/en/cuba-news/item/11858-cuban-vicepresident-arrives-in-pyongyang κι ο αξιωματούχος ο Salvador Valdés Mesa, αλλά με τα μάτια μου δεν είδα κάτι.
Περάσαμε το immigration, εύκολα και γρήγορα, και το τελωνείο, σχετικά εύκολα και γρήγορα κι αυτό, καθώς δεν είχαμε και πολλά-πολλά να ελέγξουν, και συναντήσαμε τις οδηγούς μας. Λόγω πληθώρας τουριστών, χρειάζονται περισσότερους συνοδούς. Σε κάθε γκρουπ συνοδεύουν πάντοτε δυο, κι ο ένας από τους δυο πρέπει να είναι έμπειρος. Ωστόσο, δεν τους φτάνανε οι έμπειροι συνοδοί που είχαν, οπότε αναβάθμισαν κάποιες ως τότε βοηθούς σε έμπειρες συνοδούς, και έφεραν και κοπελίτσες από τη σχολή ως βοηθούς τους, και τις έβαλαν σε μικρά γκρουπ. Αυτή ήταν και η περίπτωσή μας, με την έμπειρη συνοδό (ξεναγό) μας να είναι μετά βίας 25 ετών, και τη βοηθό της να είναι 19χρονη, στην πρώτη της επαγγελματική εμπειρία με πραγματικούς δυτικούς (υπάρχουν και φωτογραφίες τους πιο κάτω).
Μάθαμε ότι η επιτροπή υποδοχής ήταν εκεί για να υποδεχτεί μια από τις 60 περίπου διεθνείς αντιπροσωπείες (delegations) που θα παρευρίσκονταν στους εορτασμούς, μπήκαμε στο πουλμανάκι που θα μας μετέφερε τις επόμενες μέρες, και ξεκινήσαμε.

Όλα αυτά βέβαια σήμαιναν και πολύ πρωινή μετάβαση στο Terminal 2 του διεθνούς αεροδρομίου του Πεκίνου. Το ταξί ευτυχώς κόστισε μόνο 96.00 CNY (€12.17), και ήμασταν όλοι στην ώρα μας για το check-in με την πτήση JS322 της Air Koryo, στις 07:50 το πρωί της 8/9/2018. Μου έλαχε θέση στο παράθυρο, 26F.
Και πάλι το γνωστό μου Tu204-100 με πινακίδες P-633, τρίτη φορά πέταγα με το ίδιο, το μοναδικό αεροσκάφος της Air Koryo που έχω μπει. Από την προηγούμενη φορά, βέβαια, έχει υπάρξει ανακαίνιση στα καθίσματα, όχι όμως και στο προσφερόμενο γεύμα…








Μέσα στο αεροπλάνο συμπληρώσαμε και τη σχετική γραφειοκρατία για την είσοδο στη Βόρεια Κορέα. Σημειώστε ότι πρέπει να περιγράψουμε ακριβώς κάθε βιβλίο που φέρουμε μαζί μας (εγώ είχα ένα Lonely Planet για το Πεκίνο μόνο), όλα τα χρήματα ακριβώς, τα μηχανήματα κλπ.

Η διαδρομή της πτήσης Πεκίνο – Πιονγιάνκ κανονικά είναι αυτή:

Εν τούτοις, η πτήση μας ακολούθησε πορεία εξ’ ολοκλήρου πάνω από τη στεριά. Ο πιλότος κάποια στιγμή μας θύμισε ότι περνάμε τα σύνορα, και ξεκινάμε την κάθοδό μας για την προσγείωση. Η φωτογαφία αυτή είναι από τα σύνορα Κίνας (δεξιά) με τη Βόρεια Κορέα (Αριστερά).

Έβγαλα κι άλλες φωτογραφίες από το παράθυρο, ώσπου κάποια αεροσυνοδός μου έκανε αυστηρή παρατήρηση ότι απαγορεύεται και περίμενε πάνω μου μέχρι να τις σβήσω (δεν είχα στήσει το undelete στο κινητό μου, γαμώτο μου).
Λίγο αργότερα προσγειωθήκαμε στην Pyongyang. Το αεροπλάνο κατευθύνθηκε προς το νέο, μοντέρνο terminal, αλλά λίγο πριν φαινόταν αρκετός κόσμος στημένος. Όλοι υποθέσαμε ότι κάτι άλλο, εορταστικό, που συνέβαινε στο αεροδρόμιο την ώρα αυτή, ωστόσο όταν πλησιάσαμε το αεροσκάφος σταμάτησε δίπλα στον κόσμο, που κρατούσε σημαιάκια της Βόρειας Κορέας και της… Κούβας. Μια σκάλα ήρθε στο αεροπλάνο μας, ένα κόκκινο χαλί στρώθηκε, κάποιος κατέβηκε (δυστυχώς δε μπόρεσα να δω ποιος, καθόμουνα σε παράθυρο στα δεξιά του αεροπλάνου και τα πάντα συνέβαιναν στην αριστερή πλευρά), οι μπάντες παίζανε, η υποδοχή ξεκίνησε, και ταυτόχρονα η σκάλα απομακρύνθηκε και το αεροπλάνο μας ξεκίνησε και πάλι, για να πάει 100 μέτρα πιο πέρα στη φυσούνα του terminal. Η επιτροπή υποδοχής έμοιαζε με αυτή (από τις ειδήσεις, κάνα μήνα αργότερα):

Με κάθε επιφύλαξη, η σχετική είδηση πρέπει να είναι αυτή:
http://www.periodico26.cu/index.php/en/cuba-news/item/11858-cuban-vicepresident-arrives-in-pyongyang κι ο αξιωματούχος ο Salvador Valdés Mesa, αλλά με τα μάτια μου δεν είδα κάτι.
Περάσαμε το immigration, εύκολα και γρήγορα, και το τελωνείο, σχετικά εύκολα και γρήγορα κι αυτό, καθώς δεν είχαμε και πολλά-πολλά να ελέγξουν, και συναντήσαμε τις οδηγούς μας. Λόγω πληθώρας τουριστών, χρειάζονται περισσότερους συνοδούς. Σε κάθε γκρουπ συνοδεύουν πάντοτε δυο, κι ο ένας από τους δυο πρέπει να είναι έμπειρος. Ωστόσο, δεν τους φτάνανε οι έμπειροι συνοδοί που είχαν, οπότε αναβάθμισαν κάποιες ως τότε βοηθούς σε έμπειρες συνοδούς, και έφεραν και κοπελίτσες από τη σχολή ως βοηθούς τους, και τις έβαλαν σε μικρά γκρουπ. Αυτή ήταν και η περίπτωσή μας, με την έμπειρη συνοδό (ξεναγό) μας να είναι μετά βίας 25 ετών, και τη βοηθό της να είναι 19χρονη, στην πρώτη της επαγγελματική εμπειρία με πραγματικούς δυτικούς (υπάρχουν και φωτογραφίες τους πιο κάτω).
Μάθαμε ότι η επιτροπή υποδοχής ήταν εκεί για να υποδεχτεί μια από τις 60 περίπου διεθνείς αντιπροσωπείες (delegations) που θα παρευρίσκονταν στους εορτασμούς, μπήκαμε στο πουλμανάκι που θα μας μετέφερε τις επόμενες μέρες, και ξεκινήσαμε.
