taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Ραντεβού με το πρώτο γκρουπ (Α. και Γ.) έξω από το ξενοδοχείο μου, και με τους υπόλοιπους (Μ. και Α.) στην Telefonica. Μετά τις χαιρετούρες, γνωριμία μου με την Α. (τη σύζυγο του Μ.), παίρνουμε το μετρό για να πάμε μια βόλτα στη Salamanca, την πιο up-class γειτονιά της πόλης. Φτάνουμε στο σταθμό Nunez de Balboa, που είναι τεράστιος. Αφού είδαμε και πάθαμε να βγούμε από το μετρό (ο σταθμός είναι τεράστιος), τυχαία βγαίνουμε από μια έξοδο στην Plaza del Marqués de Salamanca. Από κει, κινούμαστε δυτικά, στην οδό José Ortega y Gasset. Η περιοχή εδώ είναι γεμάτη φαρδιές λεωφόρους με πράσινο, μεγάλα όμορφα κτήρια με ακριβά διαμερίσματα, και πανάκριβα καταστήματα (Chopard, Hermes, Armani κλπ), και η συγκεκριμένη μάλιστα οδός συγκεντρώνει την αφρόκρεμά τους.
Ευτυχώς είναι κλειστά, δεν κυκλοφορεί κόσμος, και έτσι και σχολιάζουμε ελεύθερα και δεν κινδυνεύουμε να μπει κάποιος από μας σε κατάστημα και να καθυστερήσουμε … Αφού σπάμε πλάκα με τις τιμές στις βιτρίνες (αυτό το παλτό των 17.000 ευρώ ποιος θα το πάρει άραγε?), στρίβουμε δεξιά στην Calle de Serano. Ο πιο φημισμένος εμπορικός δρόμος της Ισπανικής πρωτεύουσας, είναι μια σκάλα πιο κάτω από τον προηγούμενο. Εδώ υπάρχουν πολυκαταστήματα, (2-3 El Corte Ingles), απλώς ακριβά καταστήματα (Prada κλπ), ή και οικονομικά high-street μαγαζιά (Zara κλπ). Η βόλτα μας καταλήγει στην πλατεία Κολόμβου, όπου ένα γιγαντιαίων διαστάσεων άγαλμα του εξερευνητή πνίγεται κάτω από μια ακόμα πιο γιγαντιαίων διαστάσεων ισπανική σημαία – ίσως τη μεγαλύτερη σημαία που έχω δει ποτέ να κυματίζει οπουδήποτε στον κόσμο. Εκεί δίπλα βρίσκεται και το αρχαιολογικό μουσείο της πόλης – ίσως σε κάποιο επόμενο ταξίδι να το επισκεφτούμε κιόλας.
Προσπαθούμε να αποφασίσουμε που θα πάμε για φαγητό, και γρήγορα αντιλαμβανόμαστε ότι η περιοχή δεν έχει και πολλά να μας προσφέρει. Αποφασίζουμε να κατευθυνθούμε προς τη Malasana, μια από τις πολλές γειτονιές του κέντρου που το βράδυ γεμίζουν από κόσμο. Παίρνουμε το μετρό και κατεβαίνουμε στη στάση Bilbao. Εδώ βρισκόμαστε στο κοντά σε πολλές επιλογές της περιοχής, αλλά τελικά η αναποφασιστικότητά μας μας οδηγεί σε μια δοκιμασμένη – για τους άλλους – επιλογή. Ένα self-service buffet, με ομολογουμένως καλό φαγητό, σε πολύ καλή τιμή (12.00 το άτομο), ονόματι Topolino (Restaurantes Topolino - Dedicados a ti). Για επιλογή χαμηλού budget είναι μάλλον εξαιρετικό: το περιβάλλον βλέπεται, το φαγητό παραπάνω από τρώγεται, και ο κόσμος που μαζεύεται είναι σαν σε κανονικό εστιατόριο. Ο μπουφές είναι πλήρης, με αρκετή ποικιλία σε σαλατικά, κυρίως πιάτα (ακόμα και ψάρι) και γλυκά. Καθόμαστε αρκετή ώρα εκεί, στην πορεία έρχεται στην παρέα μας κι άλλος ένας γνωστός των υπολοίπων (με αρκετή καθυστέρηση), πίνουμε το κρασί μας, και στο τέλος 6 άτομα με μπόλικο φαί και κρασί πληρώνουμε 98 ευρώ.
Μετά το φαγητό, λέμε να πάμε για ποτό αλλά τελικά είμαστε όλοι τόσο κουρασμένοι που απλώς επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο με τα πόδια, χαζεύοντας τον κόσμο που έχει πλημμυρίσει τα στενά της Malasana και τους πεζόδρομους του κέντρου. Αφήνουμε το Μ. και την Α. στο ξενοδοχείο τους κοντά στη Gran Via, και λίγο πριν πάμε για ύπνο, κάνουμε μια παράκαμψη μέχρι το Mercado San Miguel, μια παλιά παραδοσιακή κλειστή αγορά στο κέντρο της πόλης. Μη φανταστείτε Βαρβάκειο, μπορεί κάποτε να ηταν έτσι αλλά σήμερα είναι αιώνες μπροστά. Σε μια πρόσφατη αναπαλαίωση, η αγορά έχει συντηρηθεί και οι αρχιτεκτονικές/αισθητικές λεπτομέρειες της έχουν αναδειχθεί. Επίσης έχει περιφραχτεί με τζαμαρίες και μετατραπεί σε gourmet food court (Η συνημμένη φωτογραφία είναι πρωϊνή). Στο κέντρο της η αγορά είναι γεμάτη πάγκους με σκαμπό, και τριγύρω τα μαγαζιά της αγοράς προσφέρουν σερβιρισμένα εδέσματα: άλλος ποικιλία jamon, άλλος τυριά, άλλος διάφορα tapas, άλλος κρασιά, άλλος μπύρες… Και το περιβάλλον ζεστό και όμορφο, ανακαινισμένο πρόσφατα με ξύλινες επενδύσεις, και μπόλικη καθαριότητα. Το πρόβλημά της είναι ότι κλείνει πολύ νωρίς, 10 τις καθημερινές και 12 τα Σάββατα. Και τώρα είναι έτοιμοι να κλείσουν, κάποια από τα καταστήματα έχουν ήδη αρχίσει να κατεβάζουν ρολά, παρότι η αγορά έχει ακόμα κόσμο.
Επιστρέφοντας προς τα ξενοδοχεία μας, περνάμε κι από την Plaza Mayor, τη μεγαλειώδη κεντρική πλατεία της πόλης, που περιέργως τώρα το Γενάρη είναι μονίμως άδεια με εξαίρεση τον περιστασιακό τουρίστα...

Από την αγορά του San Miguel

Ευτυχώς είναι κλειστά, δεν κυκλοφορεί κόσμος, και έτσι και σχολιάζουμε ελεύθερα και δεν κινδυνεύουμε να μπει κάποιος από μας σε κατάστημα και να καθυστερήσουμε … Αφού σπάμε πλάκα με τις τιμές στις βιτρίνες (αυτό το παλτό των 17.000 ευρώ ποιος θα το πάρει άραγε?), στρίβουμε δεξιά στην Calle de Serano. Ο πιο φημισμένος εμπορικός δρόμος της Ισπανικής πρωτεύουσας, είναι μια σκάλα πιο κάτω από τον προηγούμενο. Εδώ υπάρχουν πολυκαταστήματα, (2-3 El Corte Ingles), απλώς ακριβά καταστήματα (Prada κλπ), ή και οικονομικά high-street μαγαζιά (Zara κλπ). Η βόλτα μας καταλήγει στην πλατεία Κολόμβου, όπου ένα γιγαντιαίων διαστάσεων άγαλμα του εξερευνητή πνίγεται κάτω από μια ακόμα πιο γιγαντιαίων διαστάσεων ισπανική σημαία – ίσως τη μεγαλύτερη σημαία που έχω δει ποτέ να κυματίζει οπουδήποτε στον κόσμο. Εκεί δίπλα βρίσκεται και το αρχαιολογικό μουσείο της πόλης – ίσως σε κάποιο επόμενο ταξίδι να το επισκεφτούμε κιόλας.
Προσπαθούμε να αποφασίσουμε που θα πάμε για φαγητό, και γρήγορα αντιλαμβανόμαστε ότι η περιοχή δεν έχει και πολλά να μας προσφέρει. Αποφασίζουμε να κατευθυνθούμε προς τη Malasana, μια από τις πολλές γειτονιές του κέντρου που το βράδυ γεμίζουν από κόσμο. Παίρνουμε το μετρό και κατεβαίνουμε στη στάση Bilbao. Εδώ βρισκόμαστε στο κοντά σε πολλές επιλογές της περιοχής, αλλά τελικά η αναποφασιστικότητά μας μας οδηγεί σε μια δοκιμασμένη – για τους άλλους – επιλογή. Ένα self-service buffet, με ομολογουμένως καλό φαγητό, σε πολύ καλή τιμή (12.00 το άτομο), ονόματι Topolino (Restaurantes Topolino - Dedicados a ti). Για επιλογή χαμηλού budget είναι μάλλον εξαιρετικό: το περιβάλλον βλέπεται, το φαγητό παραπάνω από τρώγεται, και ο κόσμος που μαζεύεται είναι σαν σε κανονικό εστιατόριο. Ο μπουφές είναι πλήρης, με αρκετή ποικιλία σε σαλατικά, κυρίως πιάτα (ακόμα και ψάρι) και γλυκά. Καθόμαστε αρκετή ώρα εκεί, στην πορεία έρχεται στην παρέα μας κι άλλος ένας γνωστός των υπολοίπων (με αρκετή καθυστέρηση), πίνουμε το κρασί μας, και στο τέλος 6 άτομα με μπόλικο φαί και κρασί πληρώνουμε 98 ευρώ.
Μετά το φαγητό, λέμε να πάμε για ποτό αλλά τελικά είμαστε όλοι τόσο κουρασμένοι που απλώς επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο με τα πόδια, χαζεύοντας τον κόσμο που έχει πλημμυρίσει τα στενά της Malasana και τους πεζόδρομους του κέντρου. Αφήνουμε το Μ. και την Α. στο ξενοδοχείο τους κοντά στη Gran Via, και λίγο πριν πάμε για ύπνο, κάνουμε μια παράκαμψη μέχρι το Mercado San Miguel, μια παλιά παραδοσιακή κλειστή αγορά στο κέντρο της πόλης. Μη φανταστείτε Βαρβάκειο, μπορεί κάποτε να ηταν έτσι αλλά σήμερα είναι αιώνες μπροστά. Σε μια πρόσφατη αναπαλαίωση, η αγορά έχει συντηρηθεί και οι αρχιτεκτονικές/αισθητικές λεπτομέρειες της έχουν αναδειχθεί. Επίσης έχει περιφραχτεί με τζαμαρίες και μετατραπεί σε gourmet food court (Η συνημμένη φωτογραφία είναι πρωϊνή). Στο κέντρο της η αγορά είναι γεμάτη πάγκους με σκαμπό, και τριγύρω τα μαγαζιά της αγοράς προσφέρουν σερβιρισμένα εδέσματα: άλλος ποικιλία jamon, άλλος τυριά, άλλος διάφορα tapas, άλλος κρασιά, άλλος μπύρες… Και το περιβάλλον ζεστό και όμορφο, ανακαινισμένο πρόσφατα με ξύλινες επενδύσεις, και μπόλικη καθαριότητα. Το πρόβλημά της είναι ότι κλείνει πολύ νωρίς, 10 τις καθημερινές και 12 τα Σάββατα. Και τώρα είναι έτοιμοι να κλείσουν, κάποια από τα καταστήματα έχουν ήδη αρχίσει να κατεβάζουν ρολά, παρότι η αγορά έχει ακόμα κόσμο.
Επιστρέφοντας προς τα ξενοδοχεία μας, περνάμε κι από την Plaza Mayor, τη μεγαλειώδη κεντρική πλατεία της πόλης, που περιέργως τώρα το Γενάρη είναι μονίμως άδεια με εξαίρεση τον περιστασιακό τουρίστα...
Από την αγορά του San Miguel
Attachments
-
138,8 KB Προβολές: 209