silversurfer
Moderator
- Μηνύματα
- 2.425
- Likes
- 3.964
- Επόμενο Ταξίδι
- Δυτικά Βαλκάνια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γύρος Του Κόσμου
Shiraz
Το Shiraz λέγεται ότι έχει ιστορία 4 χιλιάδων χρόνων και αποτέλεσε σε μια φάση πρωτεύουσα του περσικού κράτους. Είναι επίσης γνωστή ως η πόλη των ποιητών (Saadi και Hafez) , των κήπων και του κρασιού (τώρα πως γίνεται αυτό όταν στον Ιράν απαγορεύεται το αλκοόλ μη ρωτάτε
). #pos_genen_ayto
Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε από εκεί την εκδρομή μας στο Ιράν μιας κ το Shiraz αποτελεί ίσως τη λιγότερο ελκυστική πόλη από όσες θα επισκεφθούμε (και έτσι του αφιερώσαμε μια μόλις μέρα) άλλα κ γιατί αποτελεί πολύ βολικό σημείο εκκίνησης καθώς είναι η νοτιότερη πόλη που θα επισκεφθούμε στο δρόμο μας προς την Τεχεράνη (τελικός προορισμός).
Στο αεροδρόμιο οι ταρίφες κλασικές λαμογιόφατσες να επιμένουν να μας κλείσουν εκδρομή για την Περσέπολη – τους αποφύγαμε λέγοντας τους ότι έχουμε ηδη κλείσει με γραφείο κ ξεκινήσαμε για το ξενοδοχείο. Ο μάγκας όταν φτάσαμε μου ζήτησε ένα ποσό που μου φάνηκε πολύ μεγάλο κ εκεί που ήμασταν στο πεζοδρόμιο με τις βαλίτσες και διαφωνούσαμε, επενέβη ο ρεσεψιονίστ του ξενοδοχείου ο οποίος του έβαλε τις φωνές (!!!) κ μας υπέδειξε το σωστό ποσό. Οπα λέω αλληλεγγύη για τον τουρίστα – πρώτος πόντος υπερ του Ιράν.
#de_doulevei_to_taximetro #reception_on_the_rescue
Το Kharim Khan hotel (το όνομα ενός σημαντικότατου σάχη του Ιράν ο οποίος έζησε κ πέθανε στο Shiraz κ πολλοί δρόμοι κ μνημεία έχουν πάρει το όνομα του) είναι ένα καλαίσθητο μικρό ξενοδοχείο με ωραία εξωτερική αρχιτεκτονική κ όμορφα δωμάτια. Περίμενα κάτι υποδεέστερο και εξεπλάγην ευχάριστα. Λίγη ξεκούραση κ ξεκίνημα για τη βόλτα μας. Ψάξαμε κανα καφέ στη γύρω περιοχή, ψιλομέτρια τα πράγματα άλλα το περιμέναμε. Κι αφού περπατήσαμε κ περπατήσαμε, πήραμε ταξι με προορισμό το πιο πολυφωτογραφημένο σημείο της πόλης, το Nasir-ol-Molk mosque ή «ροζ τζαμί» στο τουριστικότερο.
Χτισμένο πριν από περίπου 130 χρόνια είναι διάσημο για τις πολύχρωμες γυάλινες προσόψεις του οι οποίες με τη βοήθεια του φωτός κ των χαλιών στο εσωτερικό, δημιουργούν ένα πανέμορφο κ εξαιρετικά φωτογενές σκηνικό. Οι τιμές στην είσοδο έχουν δυστυχώς πάρει την ανιούσα (150000 ριαλς από 30000 πριν μερικά χρόνια - #plithorismos). Κοντοσταθήκαμε στην είσοδο να διαβάσουμε τον οδηγό μας (Bradt – είχε καλά reviews στο ιντερνετ άλλα ψιλο-απογοητεύθηκα ) κ να κάνει η Μ. κανα τσιγάρο κ εκεί γνωρίσαμε τον Mehrdad.
Ο Mehrdad λοιπόν εκτός από εξαιρετικά δυσκολοπρόφερτο όνομα, έχει μεγάλη αγάπη για την ιστορία της χώρας του – είναι μηχανικός εξορρύξεων (ή κάτι τέτοιο) , δουλεύει σε αραβικό κράτος 6 μήνες το χρόνο κ δεν του αρέσει καθόλου η ζωή εκεί άλλα τι να κάνει που στο Ιράν η ανεργία στους νέους καλπάζει. Το brain drain είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της χώρας. Δεν ξέρω αν η γνωριμία ήταν τυχαία ή αν επίτηδες κόβει βόλτες τα απογεύματα στα τουριστικά σημεία του Shiraz για να ψαρέψει τουρίστες (προφανώς το δεύτερο
) πάντως η χαρακτηριστική του ευγένεια τον έκανε αμέσως εξαιρετικά συμπαθή. #meet_n_greet
Anyway μπήκαμε μέσα, χαζέψαμε την συμπαθητική αυλή, απολαύσαμε το εσωτερικό παρουσία ελάχιστων τουριστών, κάναμε κ το σχετικό photoshoot κ στην έξοδο ρωτήσαμε τον κύριο στα εισητήρια αν θα μπορούσαμε να έρθουμε με το ιδιο εισιτήριο κ αύριο καθώς όλοι προτείνουν επίσκεψη το πρωί όπου το φως του ήλιου είναι πιο έντονο κ τα χρώματα ομορφότερα. #instagram
Ο τυπάς δεν καταλάβαινε κ κάπου εκεί προθυμοποιήθηκε να μας βοηθήσει ο Mehrdad κ έκανε τις συννενοήσεις. Φυσικά την επομένη έπρεπε να κόψουμε διαφορετικό εισιτήριο (αν ήμουν εγώ κ αύριο θα σας άφηνα μας ειπε ο υπάλληλος άλλα δουλεύουμε σε βάρδιες) - πήραμε λοιπόν κ μεις μερικές καρτ ποστάλ κ φύγαμε. #to_tsampa_pethane
Πιάσαμε τη κουβεντούλα με το παλικάρι μέχρι να κάνει η Μ. άλλο ένα τσιγάρο κ μας πρότεινε να μας πετάξει με το αμάξι του μέχρι τον επόμενο προορισμό μας, το μαυσωλείο Shah Cheragh. Μας ρώτησε αν πήγαμε ήδη στην Περσέπολη, απαντήσαμε όχι κ εκεί που περίμενα να μας το ξεφουρνίσει και να αυτοπροταθεί ως οδηγός μας, το μόνο που ανέφερε ήταν τι να δούμε οπωσδήποτε κ τι να προσέξουμε. Κι αφού φτάσαμε (δεν ήταν δα κ τόσο μακριά) του το ανέφερα εγώ γιατί με την Μ. ήμασταν σίγουροι ότι εν τέλει αυτό επιζητούσε άλλα στο τέλος ντράπηκε
(?) και δεν είπε τπτ. Aρχίσαμε εκεί τη κουβέντα για το αν μπορεί να μας πάει αυτός κ να αποτελέσει τρόπον τινα τον ξεναγό-οδηγό μας -- τα είπαμε από δω, τα είπαμε από κει κ εν τέλει συμφωνήσαμε. #negotiations
Το Shah Cheragh είναι ένα απο τα ομορφότερα μαυσωλεία/τζαμιά της χώρας. Η κατάλληλη ώρα επίσκεψης είναι το βραδάκι όπου ο φωτισμός το κάνει να φαίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό.
Στο εσωτερικό του υπάρχουν οι τάφοι δυο αδερφών, γιών του έβδομου Ιμάμη της χώρας κ η ονομασία ετοιμολογικά σημαίνει «ο Βασιλιάς του φωτός». Περισσότερα ιστορικά στοιχεία αδυνατώ να σας δώσω – δεν έχει κ νόημα άλλωστε – αυτό που μπορώ να σας πω είναι οτι αποτελεί ένα απο τα σημαντικότερα σημεία πίστης στο Shiraz.
Η είσοδος στους τουρίστες είναι ελεύθερη κ ένας συνοδός/εθελοντής έρχεται υποχρεωτικά μαζί ενώ οι κυρίες πρέπει οπωσδήποτε να φορέσουν τσαντόρ (όπως σε κάθε μαυσωλείο). Εκεί η Μ. άρχισε να τσινάει άσχημα
καθώς, άντε να φάει τη μαντίλα άλλα κ το ολόσωμο χιλιοχρησιμοποιημένο σεντόνι απ’το πανέρι πήγαινε πολύ #mes_sta_sentonia_myrizei_akoma
Ήμασταν τυχεροί καθώς μας έτυχε μια εξαιρετικά συμπαθής κοπέλα η οποία προσπάθησε πραγματικά να μας εξηγήσει όσα αγνοούσαμε για τους Ιμάμηδες κ τη σπουδαιότητά τους, μας πήγε σε όλους τους χώρους, μας κέρασε τσαγάκι, μας πρότεινε τα καλύτερα σημεία για φωτογραφίες κ επέμενε να πεταχτούμε πιο κάτω στο τζαμί κ να μπούμε στο εσωτερικό του για να θαυμάσουμε τα περίφημα μωσαϊκά απο καθρέφτες.
Ευτυχώς την ακούσαμε κ κάναμε το εξτρα περπάτημα καθώς είναι πραγματικά εντυπωσιακό απο κοντά. Φυσικά υπάρχουν διαφορετικοί χώροι κ είσοδοι για άντρες κ γυναίκες, η Μ. που είναι κ πιο κοινωνική έπιασε κουβέντα εκεί με κάτι κοπέλες κ την πήγαν κ σε άλλους χώρους --- εγώ τα έλεγα με ένα παλικάρι ο οποίος απορρούσε πως ήρθαμε στο Ιράν χωρίς γκρουπ.
Anyway αφού αφιερώσαμε αρκετή ώρα στο μαυσωλείο πήραμε το δρόμο του γυρισμού κ κάναμε κ μια βόλτα απ’το παζάρι το οποίο ήταν ανοιχτό ως αργά. Πολύς κόσμος στη περιοχή, οι περισσότεροι κοιτούσαν περίεργα την Μ., στην αρχή νομίσαμε οτι το κάνανε λόγω της καστανόξανθης κόμης της άλλα ο Mehrdad μας είπε την άλλη μέρα οτι τους φαίνεται πολύ περίεργο/ύποπτο μια γυναίκα να καπνίζει στριφτό τσιγάρο !!!
#to_vapori_aptin_persia
Μιλήσαμε με αρκετό κόσμο, όλοι ψοφούσαν για μπιρι μπιρι, γνωρίσαμε κ έναν φοβερό τύπο ο οποίος ήταν επίσημος ξεναγός κ ήθελε κ αυτός να τον καβατζώσουμε για την εκδρομή μας στη Περσέπολη άλλα εγώ είχα κατασυμπαθήσει το προηγούμενο παλικάρι κ επέμεινα στην αρχική μου απόφαση. Κάτσαμε σε ένα ταβερνάκι κοντά στο ξενοδοχείο που είχε κ καλά άριστα reviews στο tripadvisor άλλα το μενου ήταν περιορισμένο κ το κεμπάπ του πολύ στεγνό για τα γούστα μου. #san_to_souvlaki_den_exei
Επιστρέψαμε να κάνουμε έναν σωστό ύπνο – θυμίζω την προηγούμενη νύχτα τη βγάλαμε σε αεροπλάνα κ αεροδρόμια – έχοντας περάσει πολύ όμορφα την ημέρα μας στην πόλη απο την οποία είχαμε τις χαμηλότερες προσδοκίες.
Το Shiraz λέγεται ότι έχει ιστορία 4 χιλιάδων χρόνων και αποτέλεσε σε μια φάση πρωτεύουσα του περσικού κράτους. Είναι επίσης γνωστή ως η πόλη των ποιητών (Saadi και Hafez) , των κήπων και του κρασιού (τώρα πως γίνεται αυτό όταν στον Ιράν απαγορεύεται το αλκοόλ μη ρωτάτε
Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε από εκεί την εκδρομή μας στο Ιράν μιας κ το Shiraz αποτελεί ίσως τη λιγότερο ελκυστική πόλη από όσες θα επισκεφθούμε (και έτσι του αφιερώσαμε μια μόλις μέρα) άλλα κ γιατί αποτελεί πολύ βολικό σημείο εκκίνησης καθώς είναι η νοτιότερη πόλη που θα επισκεφθούμε στο δρόμο μας προς την Τεχεράνη (τελικός προορισμός).
Στο αεροδρόμιο οι ταρίφες κλασικές λαμογιόφατσες να επιμένουν να μας κλείσουν εκδρομή για την Περσέπολη – τους αποφύγαμε λέγοντας τους ότι έχουμε ηδη κλείσει με γραφείο κ ξεκινήσαμε για το ξενοδοχείο. Ο μάγκας όταν φτάσαμε μου ζήτησε ένα ποσό που μου φάνηκε πολύ μεγάλο κ εκεί που ήμασταν στο πεζοδρόμιο με τις βαλίτσες και διαφωνούσαμε, επενέβη ο ρεσεψιονίστ του ξενοδοχείου ο οποίος του έβαλε τις φωνές (!!!) κ μας υπέδειξε το σωστό ποσό. Οπα λέω αλληλεγγύη για τον τουρίστα – πρώτος πόντος υπερ του Ιράν.
#de_doulevei_to_taximetro #reception_on_the_rescue
Το Kharim Khan hotel (το όνομα ενός σημαντικότατου σάχη του Ιράν ο οποίος έζησε κ πέθανε στο Shiraz κ πολλοί δρόμοι κ μνημεία έχουν πάρει το όνομα του) είναι ένα καλαίσθητο μικρό ξενοδοχείο με ωραία εξωτερική αρχιτεκτονική κ όμορφα δωμάτια. Περίμενα κάτι υποδεέστερο και εξεπλάγην ευχάριστα. Λίγη ξεκούραση κ ξεκίνημα για τη βόλτα μας. Ψάξαμε κανα καφέ στη γύρω περιοχή, ψιλομέτρια τα πράγματα άλλα το περιμέναμε. Κι αφού περπατήσαμε κ περπατήσαμε, πήραμε ταξι με προορισμό το πιο πολυφωτογραφημένο σημείο της πόλης, το Nasir-ol-Molk mosque ή «ροζ τζαμί» στο τουριστικότερο.

Χτισμένο πριν από περίπου 130 χρόνια είναι διάσημο για τις πολύχρωμες γυάλινες προσόψεις του οι οποίες με τη βοήθεια του φωτός κ των χαλιών στο εσωτερικό, δημιουργούν ένα πανέμορφο κ εξαιρετικά φωτογενές σκηνικό. Οι τιμές στην είσοδο έχουν δυστυχώς πάρει την ανιούσα (150000 ριαλς από 30000 πριν μερικά χρόνια - #plithorismos). Κοντοσταθήκαμε στην είσοδο να διαβάσουμε τον οδηγό μας (Bradt – είχε καλά reviews στο ιντερνετ άλλα ψιλο-απογοητεύθηκα ) κ να κάνει η Μ. κανα τσιγάρο κ εκεί γνωρίσαμε τον Mehrdad.
Ο Mehrdad λοιπόν εκτός από εξαιρετικά δυσκολοπρόφερτο όνομα, έχει μεγάλη αγάπη για την ιστορία της χώρας του – είναι μηχανικός εξορρύξεων (ή κάτι τέτοιο) , δουλεύει σε αραβικό κράτος 6 μήνες το χρόνο κ δεν του αρέσει καθόλου η ζωή εκεί άλλα τι να κάνει που στο Ιράν η ανεργία στους νέους καλπάζει. Το brain drain είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της χώρας. Δεν ξέρω αν η γνωριμία ήταν τυχαία ή αν επίτηδες κόβει βόλτες τα απογεύματα στα τουριστικά σημεία του Shiraz για να ψαρέψει τουρίστες (προφανώς το δεύτερο
Anyway μπήκαμε μέσα, χαζέψαμε την συμπαθητική αυλή, απολαύσαμε το εσωτερικό παρουσία ελάχιστων τουριστών, κάναμε κ το σχετικό photoshoot κ στην έξοδο ρωτήσαμε τον κύριο στα εισητήρια αν θα μπορούσαμε να έρθουμε με το ιδιο εισιτήριο κ αύριο καθώς όλοι προτείνουν επίσκεψη το πρωί όπου το φως του ήλιου είναι πιο έντονο κ τα χρώματα ομορφότερα. #instagram
Ο τυπάς δεν καταλάβαινε κ κάπου εκεί προθυμοποιήθηκε να μας βοηθήσει ο Mehrdad κ έκανε τις συννενοήσεις. Φυσικά την επομένη έπρεπε να κόψουμε διαφορετικό εισιτήριο (αν ήμουν εγώ κ αύριο θα σας άφηνα μας ειπε ο υπάλληλος άλλα δουλεύουμε σε βάρδιες) - πήραμε λοιπόν κ μεις μερικές καρτ ποστάλ κ φύγαμε. #to_tsampa_pethane
Πιάσαμε τη κουβεντούλα με το παλικάρι μέχρι να κάνει η Μ. άλλο ένα τσιγάρο κ μας πρότεινε να μας πετάξει με το αμάξι του μέχρι τον επόμενο προορισμό μας, το μαυσωλείο Shah Cheragh. Μας ρώτησε αν πήγαμε ήδη στην Περσέπολη, απαντήσαμε όχι κ εκεί που περίμενα να μας το ξεφουρνίσει και να αυτοπροταθεί ως οδηγός μας, το μόνο που ανέφερε ήταν τι να δούμε οπωσδήποτε κ τι να προσέξουμε. Κι αφού φτάσαμε (δεν ήταν δα κ τόσο μακριά) του το ανέφερα εγώ γιατί με την Μ. ήμασταν σίγουροι ότι εν τέλει αυτό επιζητούσε άλλα στο τέλος ντράπηκε

Το Shah Cheragh είναι ένα απο τα ομορφότερα μαυσωλεία/τζαμιά της χώρας. Η κατάλληλη ώρα επίσκεψης είναι το βραδάκι όπου ο φωτισμός το κάνει να φαίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό.



Ήμασταν τυχεροί καθώς μας έτυχε μια εξαιρετικά συμπαθής κοπέλα η οποία προσπάθησε πραγματικά να μας εξηγήσει όσα αγνοούσαμε για τους Ιμάμηδες κ τη σπουδαιότητά τους, μας πήγε σε όλους τους χώρους, μας κέρασε τσαγάκι, μας πρότεινε τα καλύτερα σημεία για φωτογραφίες κ επέμενε να πεταχτούμε πιο κάτω στο τζαμί κ να μπούμε στο εσωτερικό του για να θαυμάσουμε τα περίφημα μωσαϊκά απο καθρέφτες.

#kathrefti_kathreftaki_mou
Ευτυχώς την ακούσαμε κ κάναμε το εξτρα περπάτημα καθώς είναι πραγματικά εντυπωσιακό απο κοντά. Φυσικά υπάρχουν διαφορετικοί χώροι κ είσοδοι για άντρες κ γυναίκες, η Μ. που είναι κ πιο κοινωνική έπιασε κουβέντα εκεί με κάτι κοπέλες κ την πήγαν κ σε άλλους χώρους --- εγώ τα έλεγα με ένα παλικάρι ο οποίος απορρούσε πως ήρθαμε στο Ιράν χωρίς γκρουπ.
Anyway αφού αφιερώσαμε αρκετή ώρα στο μαυσωλείο πήραμε το δρόμο του γυρισμού κ κάναμε κ μια βόλτα απ’το παζάρι το οποίο ήταν ανοιχτό ως αργά. Πολύς κόσμος στη περιοχή, οι περισσότεροι κοιτούσαν περίεργα την Μ., στην αρχή νομίσαμε οτι το κάνανε λόγω της καστανόξανθης κόμης της άλλα ο Mehrdad μας είπε την άλλη μέρα οτι τους φαίνεται πολύ περίεργο/ύποπτο μια γυναίκα να καπνίζει στριφτό τσιγάρο !!!

Μιλήσαμε με αρκετό κόσμο, όλοι ψοφούσαν για μπιρι μπιρι, γνωρίσαμε κ έναν φοβερό τύπο ο οποίος ήταν επίσημος ξεναγός κ ήθελε κ αυτός να τον καβατζώσουμε για την εκδρομή μας στη Περσέπολη άλλα εγώ είχα κατασυμπαθήσει το προηγούμενο παλικάρι κ επέμεινα στην αρχική μου απόφαση. Κάτσαμε σε ένα ταβερνάκι κοντά στο ξενοδοχείο που είχε κ καλά άριστα reviews στο tripadvisor άλλα το μενου ήταν περιορισμένο κ το κεμπάπ του πολύ στεγνό για τα γούστα μου. #san_to_souvlaki_den_exei
Επιστρέψαμε να κάνουμε έναν σωστό ύπνο – θυμίζω την προηγούμενη νύχτα τη βγάλαμε σε αεροπλάνα κ αεροδρόμια – έχοντας περάσει πολύ όμορφα την ημέρα μας στην πόλη απο την οποία είχαμε τις χαμηλότερες προσδοκίες.