silversurfer
Moderator
- Μηνύματα
- 2.425
- Likes
- 3.964
- Επόμενο Ταξίδι
- Δυτικά Βαλκάνια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γύρος Του Κόσμου
Abyaneh - Kashan - Maranjab Desert
Όπου κ αν ρωτήσαμε στο Ισφαχάν, η τιμή δεν έπεφτε κατω απτα 70 Ε το οποίο ήταν ένα ποσό απαγορευτικό για εμας. Λίγο πριν κοιμηθούμε λέμε ας δοκιμάσουμε να επικοινωνήσουμε με κανα ταξιδιωτικό στο Kashan μήπως εκεί παίζουν άλλες τιμές. Μέσω whatsapp μιλήσαμε με ενα γραφείο που βρήκαμε στο tripadvisor κ η τιμή των 40 Ε που ακούσαμε ήταν πολύ καλύτερη απο αυτό που περιμέναμε. Βλέπετε δεν θέλαμε απλή μετάβαση στον επόμενο προορισμό μας άλλα παράκαμψη προς το γραφικό χωριό Abyaneh, οι φωτογραφίες του οποίου στο διαδίκτυο μας είχαν πείσει οτι έπρεπε να το επισκεφθούμε.
O δρόμος αδιάφορος, μια απέραντη ευθεία, ο ουρανός ηλιόλουστος, ολα φαινόταν κλασικά κ τυποποιημένα οταν κάποια στιγμή φάνηκαν στον ορίζοντα οι πρώτοι ορεινοί όγκοι κ ένα σύννεφο. Ήταν η πρώτη φορά που αντικρύζαμε τέτοιο σύννεφο – κ αυτο γιατί απο μακριά φαινόταν οτι βρισκόταν οχι στον ουρανό άλλα πάνω στο δρόμο !!! Σαν αυτές τις δυστοπικές ταινίες όπου οι ήρωες οδηγούν στην έρημο κ φαίνεται απο μακριά η θύελλα #mad_max
Πραγματικά λοιπόν απο τη μια στιγμή στην άλλη έγινε μετάβαση απτον ηλιόλουστο ουρανό σε περιβάλλον Λονδίνου – ομίχλη καταχνοιά κ ψιχάλα. Τι έγινε ρε γμτ, λες να μας βρέξει ?
Ο οδηγός πήρε το δρόμο για το ορεινό χωριό κ ο ουρανός γινόταν ολο κ πιο μαύρος. Κ μόλις φτάσαμε στο Abyaneh πραγματικά ξέρασε ολη αυτή τη μαυρίλα πάνω μας
Ομπρέλα δεν υπήρχε πουθενά, οι κουκούλες συγκρατούσαν τα στοιχειώδη, η βροχή δυνάμωνε κ μεις αντι για ανέμελη βολτούλα στο χωριό κ καφεδάκι ψάχναμε κάποιο σημείο που να κόβει. Τα μονοπάτια γρήγορα μετατράπηκαν σε ποτάμια κ οι όποιο κλειστοί χώροι που υπήρχαν στο χωριό πραγματικα δε θυμάμαι τι εξυπηρετούσαν καθώς τους βλέπαμε μονον σαν προστασία απο τη καταιγίδα. Γύρω στη μιαμιση ώρα κράτησε η απέλπιδα αναμονή μας να κόψει λίγο κ να δούμε κάτι απτο τίποτα άλλα δεν αντέξαμε άλλο. Δεν ήτανε γραφτό. Φυσικά μόλις μπήκαμε στο αυτοκίνητο κ ξεκινήσαμε το δρόμο του γυρισμού η βροχή σταμάτησε !!! #murphys_law
Φθάσαμε στο Kashan αρκετά κουρασμένοι κ παιδευτήκαμε να βρούμε το ξενοδοχείο μας Negin Traditional στην παλιά πόλη. Διάσπαρτη με δαιδαλώδη στενά δρομάκια μας φάνηκε γοητευτική η τοποθεσία .Βέβαια το βράδυ με τον ελάχιστο φωτισμό κ τους λιγοστούς περαστικούς ήταν λίγο creepy. Ωραίο το μικρό ξενοδοχείο μας, κάναμε ενα ντουζάκι κ ξεκινήσαμε την περατζάδα μας. Περπατούσαμε κυρίως στα τυφλά στα στενά δρομάκια μεχρι που ο δρόμος μας έβγαλε στο παζάρι της πόλης. Περιττό να πω οτι είμασταν οι μοναδικοί ξένοι κ οτι σε σχέση με το αντίστοιχο του Ισφαχάν, αυτό ηταν σαν το (πολύ) φτωχό συγγενή. Κάποια σημεία με όμορφους θόλους μας προκάλεσαν ένα μινι φωτογραφικό ενδιαφέρον ωστε να πιούμε ενα καφεδάκι άλλα περαν τουτου ουδεν. #psofia_pragmata
Το Kashan δεν κατέχει μεγάλο κομμάτι απο την τουριστική πιτα της χώρας --- έχει ένα συμπαθητικό τζαμί κ πολλές παραδοσιακές ιστορικές κατοικίες που κάποιος μπορεί (αν έχει έναν οδηγό κ αυτοκίνητο) να τις δει σε μια μέρα. Εμείς είμασταν on foot κ η πρώτη στάση (παζάρι) λιγο μας ξενέρωσε. Βασικά οτιδηποτε ακολουθούσε το ονειρικό Ισφαχάν ήταν καταδικασμένο απο χέρι κ η ξενέρα κ ταλαιπωρία της πρωινής καταιγίδας επέτεινε αυτο το συναίσθημα.
Επισκεφθήκαμε μόλις μια απτις κατοικίες που σκοπεύαμε (Tabatabei) καθώς όσο όμορφες κ αν ειναι, εμας μας φαίνοταν φτωχές σε σχέση με αυτά που βλέπαμε τόσες μέρες. Περπατήσαμε αρκετά χωρίς μεγάλο ενθουσιασμό ειναι η αλήθεια κ καταλήξαμε για dinner στο ξενοδοχείο Manuchehri House το οποίο βρήκαμε κατα λάθος καθώς χαθήκαμε στα στενά στο δρόμο για το ξενοδοχείο μας. Ένα παλικάρι που ρωτήσαμε μας το πρότεινε κ αργότερα αντιληφθήκαμε οτι δούλευε εκεί πέρα
#antikeimeniki_apopsi
Το ξενοδοχείο αυτό ήταν παλιά ιστορική κατοικία (οπως κ τα περισσότερα στην παλιά πόλη). Πολύ γραφικό courtyard κ όμορφο περιβάλλον, το μικρό εστιατόριο ήταν καλαίσθητο με μια δόση πολυτέλειας. Επιτέλους βρήκαμε κάπου να ΜΗΝ παραγγείλουμε κεμπάπ κ του δώσαμε κ κατάλαβε. Δεν θυμάμαι τι πήραμε άλλα θυμάμαι οτι μας άρεσε πολύ. #epitelous
Πίσω στο hotel επικοινωνήσαμε με το γραφείο που μας έκλεισε τη μεταφορά απτο Ισφαχάν ώστε να μας κανονίσουν εκδρομή για την επόμενη μέρα. Σκοπός μας ήταν να πάρουμε μια τζούρα απο την έρημο Maranjab. Δυστυχώς όμως η καταιγίδα είχε προκαλέσει προβλήματα στη διαδρομή κ μας είπαν οτι απ’το να μας προσφέρουν μια «άσχημη» εμπειρία, προτιμούν να μην κάνουν την εκδρομή !! Σε μια περιοχή με λιγοστό τουρισμό μας έκανε μεγάλη εντύπωση η ειλικρίνεια τους. Ξημέρωσε η επομένη κ μεις θέλαμε ντε κ καλά να πάμε έρημο. Πιάνουμε τον υπεύθυνο του ξενοδοχείου κ τον ρωτάμε αν έχει κανα γνωστό γραφείο που να κάνει την διαδρομή. Έκανε κάποια τηλέφωνα κ ειλικρινής κ αυτός μας είπε οτι μπορεί να γίνει άλλα μας προειδοποίησε οτι θα έχουμε θέματα λόγω της χθεσινής νεροποντής. #erimo_thelw_twra_tin_thelw
Παζαρέψαμε λίγο την τιμή, χώσαμε κ τη μεταφορά προς το αεροδρόμιο στη διαπραγμάτευση κ μέχρι να έρθει ο οδηγός, πεταχτήκαμε στο Manuchehri που φάγαμε χθες, για καφεδάκι/παγωτό.
Πρώτη στάση του tour το μαυσωλείο του Hilal ibn Ali. Σίγουρα υποδεέστερο απ’το αντίστοιχο στο Shiraz άλλα σίγουρα αξίζει την επίσκεψη του ταξιδιώτη για 2 κυρίως λόγους. Ο πολύ όμορφος διάκοσμος στις αποχρώσεις του γαλάζιου κ τυρκουάζ είναι ο πρώτος – το επισκεφθήκαμε το πρωί άλλα σίγουρα το βράδυ με το φωτισμό θα φαντάζει πολύ καλύτερα. Ο δεύτερος λόγος βρίσκεται έξω απ’το μαυσωλείο όπου υπάρχουν μνημεία κ πλάκες για τους Ιρανούς «μάρτυρες» που έδωσαν τη ζωή τους στον πόλεμο με το Ιράκ τη δεκαετία του 80.
Λίγα λόγια: οι Ιρακινοί πριν τη πέσουν στο μικρό κ αδύναμο Κουβέιτ, είπαν να εκμεταλλευτούν την Ιρανική Επανάσταση του 1979 κ να μπουκάρουν στα εδάφη της επαρχίας του Khuzestan, τα οποία ήταν πλούσια σε πετρέλαιο. Φαντάζομαι δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι για τον πόλεμο αυτό (όπως κ γω άλλωστε) -- κ πως να γίνει αυτό όταν το Ιράκ είχε τη «κρυφή» υποστήριξη των αμερικανών οι οποίοι μόλις τα είχαν σπάσει με το Ιράν. Το Ιράκ θεωρήθηκε ως το κυρίαρχο κράτος στον περσικό κόλπο
και έκανε τα γνωστά καουμποϊλίκια του. Ο αγώνας έληξε μετά απο χρόνιες διαμάχες, πάνω απο μισό εκατομμύριο νεκρούς εκατέρωθεν κ το Ιράκ να επιχειρεί να μαζέψει τα σπασμένα σε βάρος του Kuwait λίγα χρόνια μετά. Οι Αμερικανοί που είχαν κάνει τις πάπιες για την εισβολή στο εχθρικό Ιράν, στην περίπτωση του Kuwait χάλασαν κυριολεκτικά το κόσμο. #kanw_ton_kinezo
Οι μάρτυρες αυτοί λοιπόν, έχοντας εξασφαλίσει απο τον Ιμάμη υποσχέσεις για μια θέση στον παράδεισο κ 72 παρθένες να τους περιμένουν, πραγματοποιούσαν αποστολές αυτοκτονίας. Η πιο συγκινητική (αν μπορεί κάποιος να το πει έτσι) ήταν όταν ένα γκρουπ νέων αντρών – μεταξυ των οποίων κ παιδιά – περπάτησαν εν γνώσι τους σε ναρκοπέδια του εχθρού ώστε να εξασφαλίσουν ασφαλή δίοδο για τον Ιρανικό στρατό. Φωτογραφίες τους υπάρχουν κ σε άλλες πόλεις της χώρας (τις είδαμε στο Shiraz) #parthena_kolasi
Επόμενος σταθμός η «υπόγεια πόλη» του Nushabad – ένα χωριό έξω απ’το Kashan. Εξωτερικά μοιάζει με είδος φρουρίου με τείχη άλλα το κλου είναι οι υπόγειες στοές κ δωμάτια οι οποίες εκτείνονται σε βάθος 3 εως κ 18 μέτρων – μόνον ενα κομμάτι ήταν accessible στους τουρίστες οταν επισκεφθήκαμε εμείς. Η υπόγεια αυτή κατασκευή αποτελούσε κρυσφήγετο των κατοίκων απο τις συχνές επιδρομές που γίνοταν στην περιοχή.
Ακολούθησε η πορεία μας προς την έρημο Maranjab. Ομολογώ πως το πρακτορείο που μας συνέστησε να μην πάμε είχε εν μέρει δίκιο καθώς σε πολλά κομμάτια -- off road φυσικά -- είχαν σχηματιστεί λίμνες κ λάσπες κ ο οδηγός έκανε αρκετές μανούβρες κ προσπάθειες για να περάσει κ χάσαμε αρκετό χρόνο. Φυσικά το πρόβλημα ήταν οτι το αυτοκίνητο ήταν συμβατικό κ οχι 4Χ4 που μάλλον δε θα κώλωνε πουθενά. Όταν το πρωτοείδα η αλήθεια είναι οτι μειδίασα λίγο (εως πολύ
) #tinaftore
Βέβαια σε ολη την εκδρομή στην έρημο δεν είδα κάποιο 4Χ4 – προφανώς φταίει το εμπάργκο γι’αυτό καθώς τα οχήματα παράγονται απο την τοπική αυτοκινητοβιομηχανία κ φαντάζομαι τα τζιπάκια δεν είναι ένας τομέας που κάνουν focus. Μετά απο αρκετή ταλαιπωρία λοιπόν φτάσαμε στους πρώτους αμμόλοφους κ απουσία άλλων τουριστών απολαύσαμε την έρημο μόνοι μας.
Κάποιος που ασχολείται με τη φωτογραφία θα έκανε παπάδες. Ήταν η πρώτη φορά της Μ. σε έρημο κ φροντίσαμε να το απολαύσει – τρέχαμε πάνω κάτω κ κυλιόμασταν στην άμμο. #xaza_paidia_xara_gemata
Ακολούθως ξεκινήσαμε για τα salt flats όπου θα απολαμβάναμε το ηλιοβασίλεμα. Στο δρόμο βέβαια είχαμε μια αναπάντεχη "επίθεση" απο μια διερχόμενη καμήλα η οποία μας την έπεσε κανονικά
Εντάξει έχοντας πάει στο Salar De Uyuni της Βολιβίας μόλις μερικούς μήνες πριν συν το γεγονός της λασπουριάς που δημιούργησε η βροχή, ήμασταν #less_than_impressed. Όμως το γεγονός οτι ήμασταν το μοναδικό όχημα στη μέση του πουθενά έδινε άλλη αίσθηση. Μετα κόπων κ βασάνων φτάσαμε στο σημείο κ αντιληφθήκαμε οτι το παλικάρι είχε δίκιο που επέμενε καθώς το ηλιοβασίλεμα ήταν πραγματικά υπέροχο.
Με οτι φως είχε απομείνει στον ουρανό ξεκινήσαμε για τον τελευταίο μας σταθμό, ένα caravansaray στη μέση του πουθενά το οποίο ήταν hotspot για τους τουρίστες. Πλήρωνες είσοδο σε μια περίεργη φάτσα ο οποίος τσέπωνε τα χρήματα καθώς δεν είδα να δίνει απόκομμα/εισητήριο σε κανέναν. Εκεί περιηγηθήκαμε λίγο, ήπιαμε το τσαγάκι μας, τα είπαμε με τους λοιπούς ταξιδιώτες (κάποιοι θα κοιμόντουσαν εκεί σε ειδικά δωματιάκια – τέρμα basic) κ αλλάξαμε αυτοκίνητο κ οδηγό. Η αλήθεια είναι οτι όταν σκοτείνιασε ένα άγχος το είχα για το πως θα περάσουμε απο τις λάσπες κ τις λίμνες στο γυρισμό
Το νέο αυτοκίνητο φαινόταν λίγο πιο ψηλό απο αυτο που ήρθαμε κ στο αμάξι μας συνόδευσε κ ένα παλικάρι ο οποίος πρέπει να είχε το γραφείο που διοργάνωνε τις εκδρομές. Εξαιρετικά συμπαθής με καλά αγγλικά, βρήκαμε κ μείς (δλδ η Μ. ) την ευκαιρία να κάνουμε οτι ερωτήσεις θέλαμε οι οποίες μας είχαν δημιουργηθεί απο την ολιγοήμερη επίσκεψη μας στη χώρα.
Το παλικάρι ήταν κ εξαιρετικά ευγενικός παρότι η Μ. έκανε οτι μπορούσε για να τον «φουρκίσει» (έλεγε συνέχεια «εσείς οι Άραβες»
) κ μας ρωτούσε πως δουλεύει αυτο το tripadvisor γιατι του έκανε εντύπωση που βρήκαμε μεταφορά απτο Ισφαχάν με πρακτορείο του Κashan. Εντάξει έχοντας internet με το σταγονόμετρο κ λογοκριμένο δεν το αδικώ το παιδί. Του δώσαμε κ μεις τα φώτα μας κ κουβέντα στη κουβέντα ουτε που κατάλαβα πως βγήκαμε απτο off road κομμάτι της διαδρομής. Μας οδήγησε σε ενα χωριό πιο κάτω όπου αγοράσαμε προμήθειες απο supermarket κ μας αποχαιρέτησε καθώς ξανα-αλλάξαμε αυτοκίνητο κ οδηγό για το τελευταίο κομμάτι. #swingers #den_eimaste_araves_leme
Ο τελευταίος οδηγός -- ένας συμπαθής μπάρμπας μες το χαμόγελο – είχε επιφορτιστεί τη μεταφορά μας στο αεροδρόμιο. Κουρασμένοι απο όλη την ημέρα κ μιας κ ο δρόμος ήταν μια ευθεία κ είχε πέσει πια βαθύ σκοτάδι, πήραμε εναν ελαφρύ υπνάκο. Φθάσαμε γύρω στις 23:00 το βράδυ κ είχαμε μπροστά μας αρκετές ώρες καθώς η πτήση της Aegean αναχωρούσε στις 04:15 τα χαράματα. Πεινούσαμε πολυ κ καταβροχθίσαμε οτι ψωνίσαμε «στα τυφλά» απτο supermarket κ για κάποιο περίεργο λόγο μας φάνηκε λογικό να ψάξουμε για Starbucks στο αεροδρόμιο καθώς ... όλα τα αεροδρόμια έχουν starbucks
#pou_pas_re_karamitro
Καφέ της προκοπής δεν υπήρχε φυσικά κ το καλύτερο που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να αράξουμε σε ένα ψιλο-ήσυχο σημείο κ να προσπαθήσουμε να κλείσουμε κανα μάτι. Αυτές οι μεταμεσονύχτιες πτήσεις της Aegean ναι μεν σου προσθέτουν μια μέρα ουσιαστικά στο ταξίδι άλλα πολύ σκότωμα αδερφέ μου – το αεροσκάφος πάλι σχετικά άδειο, οι θέσεις στις εξόδους κινδύνου αρκετά άνετες (ειδικά αν έχει απο 3 ο καθένας
) κ με τα πολλά επιστρέψαμε – για μένα η μέρα συνεχίστηκε στο γραφείο όπου τα tasks της ημέρας επικεντρώθηκαν γύρω απο την κατανάλωση freddo για να διατηρήσω τα μάτια μου ανοιχτά #akamatis #mnimonia_pou_sas_xreiazontai
Όπου κ αν ρωτήσαμε στο Ισφαχάν, η τιμή δεν έπεφτε κατω απτα 70 Ε το οποίο ήταν ένα ποσό απαγορευτικό για εμας. Λίγο πριν κοιμηθούμε λέμε ας δοκιμάσουμε να επικοινωνήσουμε με κανα ταξιδιωτικό στο Kashan μήπως εκεί παίζουν άλλες τιμές. Μέσω whatsapp μιλήσαμε με ενα γραφείο που βρήκαμε στο tripadvisor κ η τιμή των 40 Ε που ακούσαμε ήταν πολύ καλύτερη απο αυτό που περιμέναμε. Βλέπετε δεν θέλαμε απλή μετάβαση στον επόμενο προορισμό μας άλλα παράκαμψη προς το γραφικό χωριό Abyaneh, οι φωτογραφίες του οποίου στο διαδίκτυο μας είχαν πείσει οτι έπρεπε να το επισκεφθούμε.
O δρόμος αδιάφορος, μια απέραντη ευθεία, ο ουρανός ηλιόλουστος, ολα φαινόταν κλασικά κ τυποποιημένα οταν κάποια στιγμή φάνηκαν στον ορίζοντα οι πρώτοι ορεινοί όγκοι κ ένα σύννεφο. Ήταν η πρώτη φορά που αντικρύζαμε τέτοιο σύννεφο – κ αυτο γιατί απο μακριά φαινόταν οτι βρισκόταν οχι στον ουρανό άλλα πάνω στο δρόμο !!! Σαν αυτές τις δυστοπικές ταινίες όπου οι ήρωες οδηγούν στην έρημο κ φαίνεται απο μακριά η θύελλα #mad_max
Πραγματικά λοιπόν απο τη μια στιγμή στην άλλη έγινε μετάβαση απτον ηλιόλουστο ουρανό σε περιβάλλον Λονδίνου – ομίχλη καταχνοιά κ ψιχάλα. Τι έγινε ρε γμτ, λες να μας βρέξει ?


Φθάσαμε στο Kashan αρκετά κουρασμένοι κ παιδευτήκαμε να βρούμε το ξενοδοχείο μας Negin Traditional στην παλιά πόλη. Διάσπαρτη με δαιδαλώδη στενά δρομάκια μας φάνηκε γοητευτική η τοποθεσία .Βέβαια το βράδυ με τον ελάχιστο φωτισμό κ τους λιγοστούς περαστικούς ήταν λίγο creepy. Ωραίο το μικρό ξενοδοχείο μας, κάναμε ενα ντουζάκι κ ξεκινήσαμε την περατζάδα μας. Περπατούσαμε κυρίως στα τυφλά στα στενά δρομάκια μεχρι που ο δρόμος μας έβγαλε στο παζάρι της πόλης. Περιττό να πω οτι είμασταν οι μοναδικοί ξένοι κ οτι σε σχέση με το αντίστοιχο του Ισφαχάν, αυτό ηταν σαν το (πολύ) φτωχό συγγενή. Κάποια σημεία με όμορφους θόλους μας προκάλεσαν ένα μινι φωτογραφικό ενδιαφέρον ωστε να πιούμε ενα καφεδάκι άλλα περαν τουτου ουδεν. #psofia_pragmata
Το Kashan δεν κατέχει μεγάλο κομμάτι απο την τουριστική πιτα της χώρας --- έχει ένα συμπαθητικό τζαμί κ πολλές παραδοσιακές ιστορικές κατοικίες που κάποιος μπορεί (αν έχει έναν οδηγό κ αυτοκίνητο) να τις δει σε μια μέρα. Εμείς είμασταν on foot κ η πρώτη στάση (παζάρι) λιγο μας ξενέρωσε. Βασικά οτιδηποτε ακολουθούσε το ονειρικό Ισφαχάν ήταν καταδικασμένο απο χέρι κ η ξενέρα κ ταλαιπωρία της πρωινής καταιγίδας επέτεινε αυτο το συναίσθημα.
Επισκεφθήκαμε μόλις μια απτις κατοικίες που σκοπεύαμε (Tabatabei) καθώς όσο όμορφες κ αν ειναι, εμας μας φαίνοταν φτωχές σε σχέση με αυτά που βλέπαμε τόσες μέρες. Περπατήσαμε αρκετά χωρίς μεγάλο ενθουσιασμό ειναι η αλήθεια κ καταλήξαμε για dinner στο ξενοδοχείο Manuchehri House το οποίο βρήκαμε κατα λάθος καθώς χαθήκαμε στα στενά στο δρόμο για το ξενοδοχείο μας. Ένα παλικάρι που ρωτήσαμε μας το πρότεινε κ αργότερα αντιληφθήκαμε οτι δούλευε εκεί πέρα

Το ξενοδοχείο αυτό ήταν παλιά ιστορική κατοικία (οπως κ τα περισσότερα στην παλιά πόλη). Πολύ γραφικό courtyard κ όμορφο περιβάλλον, το μικρό εστιατόριο ήταν καλαίσθητο με μια δόση πολυτέλειας. Επιτέλους βρήκαμε κάπου να ΜΗΝ παραγγείλουμε κεμπάπ κ του δώσαμε κ κατάλαβε. Δεν θυμάμαι τι πήραμε άλλα θυμάμαι οτι μας άρεσε πολύ. #epitelous
Πίσω στο hotel επικοινωνήσαμε με το γραφείο που μας έκλεισε τη μεταφορά απτο Ισφαχάν ώστε να μας κανονίσουν εκδρομή για την επόμενη μέρα. Σκοπός μας ήταν να πάρουμε μια τζούρα απο την έρημο Maranjab. Δυστυχώς όμως η καταιγίδα είχε προκαλέσει προβλήματα στη διαδρομή κ μας είπαν οτι απ’το να μας προσφέρουν μια «άσχημη» εμπειρία, προτιμούν να μην κάνουν την εκδρομή !! Σε μια περιοχή με λιγοστό τουρισμό μας έκανε μεγάλη εντύπωση η ειλικρίνεια τους. Ξημέρωσε η επομένη κ μεις θέλαμε ντε κ καλά να πάμε έρημο. Πιάνουμε τον υπεύθυνο του ξενοδοχείου κ τον ρωτάμε αν έχει κανα γνωστό γραφείο που να κάνει την διαδρομή. Έκανε κάποια τηλέφωνα κ ειλικρινής κ αυτός μας είπε οτι μπορεί να γίνει άλλα μας προειδοποίησε οτι θα έχουμε θέματα λόγω της χθεσινής νεροποντής. #erimo_thelw_twra_tin_thelw
Παζαρέψαμε λίγο την τιμή, χώσαμε κ τη μεταφορά προς το αεροδρόμιο στη διαπραγμάτευση κ μέχρι να έρθει ο οδηγός, πεταχτήκαμε στο Manuchehri που φάγαμε χθες, για καφεδάκι/παγωτό.
(Ντάξει μου άρπαξε λίγο στο photoshop
)

Πρώτη στάση του tour το μαυσωλείο του Hilal ibn Ali. Σίγουρα υποδεέστερο απ’το αντίστοιχο στο Shiraz άλλα σίγουρα αξίζει την επίσκεψη του ταξιδιώτη για 2 κυρίως λόγους. Ο πολύ όμορφος διάκοσμος στις αποχρώσεις του γαλάζιου κ τυρκουάζ είναι ο πρώτος – το επισκεφθήκαμε το πρωί άλλα σίγουρα το βράδυ με το φωτισμό θα φαντάζει πολύ καλύτερα. Ο δεύτερος λόγος βρίσκεται έξω απ’το μαυσωλείο όπου υπάρχουν μνημεία κ πλάκες για τους Ιρανούς «μάρτυρες» που έδωσαν τη ζωή τους στον πόλεμο με το Ιράκ τη δεκαετία του 80.

Λίγα λόγια: οι Ιρακινοί πριν τη πέσουν στο μικρό κ αδύναμο Κουβέιτ, είπαν να εκμεταλλευτούν την Ιρανική Επανάσταση του 1979 κ να μπουκάρουν στα εδάφη της επαρχίας του Khuzestan, τα οποία ήταν πλούσια σε πετρέλαιο. Φαντάζομαι δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι για τον πόλεμο αυτό (όπως κ γω άλλωστε) -- κ πως να γίνει αυτό όταν το Ιράκ είχε τη «κρυφή» υποστήριξη των αμερικανών οι οποίοι μόλις τα είχαν σπάσει με το Ιράν. Το Ιράκ θεωρήθηκε ως το κυρίαρχο κράτος στον περσικό κόλπο
Οι μάρτυρες αυτοί λοιπόν, έχοντας εξασφαλίσει απο τον Ιμάμη υποσχέσεις για μια θέση στον παράδεισο κ 72 παρθένες να τους περιμένουν, πραγματοποιούσαν αποστολές αυτοκτονίας. Η πιο συγκινητική (αν μπορεί κάποιος να το πει έτσι) ήταν όταν ένα γκρουπ νέων αντρών – μεταξυ των οποίων κ παιδιά – περπάτησαν εν γνώσι τους σε ναρκοπέδια του εχθρού ώστε να εξασφαλίσουν ασφαλή δίοδο για τον Ιρανικό στρατό. Φωτογραφίες τους υπάρχουν κ σε άλλες πόλεις της χώρας (τις είδαμε στο Shiraz) #parthena_kolasi
Επόμενος σταθμός η «υπόγεια πόλη» του Nushabad – ένα χωριό έξω απ’το Kashan. Εξωτερικά μοιάζει με είδος φρουρίου με τείχη άλλα το κλου είναι οι υπόγειες στοές κ δωμάτια οι οποίες εκτείνονται σε βάθος 3 εως κ 18 μέτρων – μόνον ενα κομμάτι ήταν accessible στους τουρίστες οταν επισκεφθήκαμε εμείς. Η υπόγεια αυτή κατασκευή αποτελούσε κρυσφήγετο των κατοίκων απο τις συχνές επιδρομές που γίνοταν στην περιοχή.

Ακολούθησε η πορεία μας προς την έρημο Maranjab. Ομολογώ πως το πρακτορείο που μας συνέστησε να μην πάμε είχε εν μέρει δίκιο καθώς σε πολλά κομμάτια -- off road φυσικά -- είχαν σχηματιστεί λίμνες κ λάσπες κ ο οδηγός έκανε αρκετές μανούβρες κ προσπάθειες για να περάσει κ χάσαμε αρκετό χρόνο. Φυσικά το πρόβλημα ήταν οτι το αυτοκίνητο ήταν συμβατικό κ οχι 4Χ4 που μάλλον δε θα κώλωνε πουθενά. Όταν το πρωτοείδα η αλήθεια είναι οτι μειδίασα λίγο (εως πολύ

Βέβαια σε ολη την εκδρομή στην έρημο δεν είδα κάποιο 4Χ4 – προφανώς φταίει το εμπάργκο γι’αυτό καθώς τα οχήματα παράγονται απο την τοπική αυτοκινητοβιομηχανία κ φαντάζομαι τα τζιπάκια δεν είναι ένας τομέας που κάνουν focus. Μετά απο αρκετή ταλαιπωρία λοιπόν φτάσαμε στους πρώτους αμμόλοφους κ απουσία άλλων τουριστών απολαύσαμε την έρημο μόνοι μας.
Κάποιος που ασχολείται με τη φωτογραφία θα έκανε παπάδες. Ήταν η πρώτη φορά της Μ. σε έρημο κ φροντίσαμε να το απολαύσει – τρέχαμε πάνω κάτω κ κυλιόμασταν στην άμμο. #xaza_paidia_xara_gemata

Ακολούθως ξεκινήσαμε για τα salt flats όπου θα απολαμβάναμε το ηλιοβασίλεμα. Στο δρόμο βέβαια είχαμε μια αναπάντεχη "επίθεση" απο μια διερχόμενη καμήλα η οποία μας την έπεσε κανονικά


Με οτι φως είχε απομείνει στον ουρανό ξεκινήσαμε για τον τελευταίο μας σταθμό, ένα caravansaray στη μέση του πουθενά το οποίο ήταν hotspot για τους τουρίστες. Πλήρωνες είσοδο σε μια περίεργη φάτσα ο οποίος τσέπωνε τα χρήματα καθώς δεν είδα να δίνει απόκομμα/εισητήριο σε κανέναν. Εκεί περιηγηθήκαμε λίγο, ήπιαμε το τσαγάκι μας, τα είπαμε με τους λοιπούς ταξιδιώτες (κάποιοι θα κοιμόντουσαν εκεί σε ειδικά δωματιάκια – τέρμα basic) κ αλλάξαμε αυτοκίνητο κ οδηγό. Η αλήθεια είναι οτι όταν σκοτείνιασε ένα άγχος το είχα για το πως θα περάσουμε απο τις λάσπες κ τις λίμνες στο γυρισμό

Το παλικάρι ήταν κ εξαιρετικά ευγενικός παρότι η Μ. έκανε οτι μπορούσε για να τον «φουρκίσει» (έλεγε συνέχεια «εσείς οι Άραβες»
Ο τελευταίος οδηγός -- ένας συμπαθής μπάρμπας μες το χαμόγελο – είχε επιφορτιστεί τη μεταφορά μας στο αεροδρόμιο. Κουρασμένοι απο όλη την ημέρα κ μιας κ ο δρόμος ήταν μια ευθεία κ είχε πέσει πια βαθύ σκοτάδι, πήραμε εναν ελαφρύ υπνάκο. Φθάσαμε γύρω στις 23:00 το βράδυ κ είχαμε μπροστά μας αρκετές ώρες καθώς η πτήση της Aegean αναχωρούσε στις 04:15 τα χαράματα. Πεινούσαμε πολυ κ καταβροχθίσαμε οτι ψωνίσαμε «στα τυφλά» απτο supermarket κ για κάποιο περίεργο λόγο μας φάνηκε λογικό να ψάξουμε για Starbucks στο αεροδρόμιο καθώς ... όλα τα αεροδρόμια έχουν starbucks
Καφέ της προκοπής δεν υπήρχε φυσικά κ το καλύτερο που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να αράξουμε σε ένα ψιλο-ήσυχο σημείο κ να προσπαθήσουμε να κλείσουμε κανα μάτι. Αυτές οι μεταμεσονύχτιες πτήσεις της Aegean ναι μεν σου προσθέτουν μια μέρα ουσιαστικά στο ταξίδι άλλα πολύ σκότωμα αδερφέ μου – το αεροσκάφος πάλι σχετικά άδειο, οι θέσεις στις εξόδους κινδύνου αρκετά άνετες (ειδικά αν έχει απο 3 ο καθένας