Ιράν Χριστούγεννα στο Ιράν

silversurfer

Moderator
Μηνύματα
2.328
Likes
3.468
Επόμενο Ταξίδι
Σικελία
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος Του Κόσμου

Naqsh-e-Jahan

Καθισμένοι στο αγαπημένο μας καφέ – κάπου εκεί ανάμεσα απτη βόλτα μας στα αξιοθέατα – είχαμε επικεντρωθεί σε people watching. Η μέρα ήταν αφιερωμένη στη πλατεία Naqsh-e-Jahan, τη διάσημη πλατεία του Ισφαχάν κ μια απο τις ομορφότερες στον κόσμο. Εστιάζουμε κυρίως στις γυναίκες κ στο ντύσιμό τους καθώς κ κάποια άλλα χαρακτηριστικά του προσώπου τους. Αν στη Yazd κυκλοφορούσε πολυ το μαύρο τσαντόρ, εδώ τα πράγματα είναι (όπως αναμενόταν άλλωστε) πολυ απελευθερωμένα , σε φάση που ο τρόπος που φορούσε - κάλυπτε τα μαλλιά της η Μ. να θεωρείται μάλλον συντηρητικός σε σχέση με τις Ιρανές. Τα μαλλιά δεμένα σε «κώτσο» κ απο κεί να κρέμεται ένα κομμάτι ύφασμα – το οποίο καλύπτει ισα ισα το πίσω μέρος του κεφαλιού - είναι μια πολύ light (επιεικώς) έκδοση της hijab #tha_mas_kapsei_o_allah

Η Μ. λοιπόν ενω στην αρχή όπως ηταν λογικό ψιλογκρίνιαζε, μετα συνήθισε πολυ εύκολα αυτό το φουλάρι/μαντήλι το οποίο απλα έριχνε στα μαλλιά της κ σε αυτο έπαιξε ρόλο κ η ψύχρα που συναντήσαμε στο Ισφαχάν. Ειδικά τα απογέματα που εγώ φορούσα σκούφο, αυτή τη χρησιμοποιούσε για να μην κρυώνει το κεφάλι της – η απόφαση του silversurfer για επίσκεψη το χειμώνα δικαιώθηκε ακόμα μια φορά :cool: #happy_wife_happy_life

Αυτός ο εξαναγκασμός κ η θρησκόληπτη αντιμετώπιση της γυναίκας απο το καθεστώς είναι μια μόνιμη πηγή αντιδικιών κ προβλημάτων στη χώρα. Θα έχετε ακούσει πιστεύω τα περιστατικά της φυλάκισης γυναικών γιατί τόλμησαν να παρακολουθήσουν αγώνα volley (το οποίο ειναι πολυ δημοφιλές στο Ιράν) , της πορείας ανδρών με hijab στο κεφάλι για να υποστηρίξουν τις γυναίκες τους άλλα κ πρόσφατα τις «ακτιβίστριες» οι οποίες σε κεντρικά σημεία της Τεχεράνης, βγάζουν κ ανεμίζουν επιδεικτικά τη μαντίλα τους. #ase_ta_mallakia_sou_anakatwmenna

Αυτό που μας έκανε εντύπωση ήταν ο μεγάλος αριθμών κοριτσιών που κυκλοφορούσαν με το χαρακτηριστικό τσιρότο στη μύτη, απόδειξη οτι είχαν κάνει ρινοπλαστική, σε φάση που κάποια στιγμή πιστέψαμε οτι αποτελεί «τίτλος τιμής» η επίσκεψη στον πλαστικό:rolleyes-80: Έντονα βαψίματα – ειδικά στα μάτια – κ μοντέρνα ρούχα μας έπεισαν οτι το Ισφαχάν αποτελεί κρυφά αδελφοποιημένη πόλη με τη Σαλονίκη :p #thessalonikies_gomenes

Πέρα όμως από καφέ κ κουτσομπολιό κάναμε κ λίγο sightseeing. Στην πλατεία υπάρχουν 3 σημαντικά κτήρια – το Shah Mosque, το Ali Qapu Palace και το Sheikh Loft Allah Mosque, το καθένα με τη δική του σημαντική ιστορία. Ο Σεϊχης Abbas όταν μετέφερε την έδρα της αυτοκρατορίας στο Ισφαχάν θέλησε να συγκεντρώσει τις εξουσίες στην πόλη κ η πλατεία αυτή ήταν ένας ευφυής τρόπος. Χτίζοντας τα κτήρια που ανέφερα συγκέντρωνε σε έναν χώρο τον κληρικό, εμπορικό κ πολιτικό κόσμο της χώρας.
Το πρώτο, γνωστό κ ως τζαμί του Ιμάμη (Imam Mosque) θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της Περσικής αρχιτεκτονικής. Πραγματικά το τζαμί είναι εντυπωσιακό – πολύχρωμα μωσαϊκα, καλλιγραφικές επιγραφές, πελώριος θόλος στο χαρακτηριστικό τυρκουάζ χρώμα κ διάφοροι θάλαμοι με όμορφα artworks (ένας απτους οποίους έχει την ιδιότητα να διανέμει τον ήχο ομοιόμορφα κ να δημιουργεί ηχώ – το δοκιμάσαμε επισταμένα στεκόμενοι στο κέντρο του κ βγάζοντας ότι πιο περίεργο ήχο φανταζόμασταν) #those_stupid_tourists


Το παλάτι Ali Qapu («Μεγάλη Πύλη» ελληνιστί) είναι ένα εξαόροφο κτήριο με μια τράστια βεράντα στον τρίτο. Το παλάτι είναι διακοσμημένο με πολλές τοιχογραφίες κ έχει ένα ειδικό δωμάτιο που λειτουργούσε ως μουσικό αμφιθέατρο.
Εδώ δεχόταν ο Σάχης τους ευγενείς καλεσμένους του και παρακολουθούσε τα αγωνίσματα της εποχής (ιπποδρομίες) που διεξάγοταν στην πλατεία. Η βεράντα είναι κ το καλύτερο σημείο για να φωτογραφίσεις τη πλατεία.

Τέλος έχουμε το τζαμί Sheikh Lotfollah το οποίο είναι κ το ομορφότερο από τα τρια κατά τη γνώμη μου. Αρχικά ήταν prive για το Σάχη κ το υπηρετικό προσωπικό (aka τις γυναίκες κ το χαρέμι του :p) γι’αυτό κ εξωτερικά δεν είναι τοσο εντυπωσιακό όσο είναι εσωτερικά με πολύ ομορφα tile work κ έργα τέχνης. Φήμες λενε ότι ο Σάχης είχε ανοίξει ένα ειδος σήραγγας για να πηγαίνει καρφί απτο Ali Qapu Palace το οποίο δεν υπάρχει σήμερα #dirty_business


Με τα πολλά τελειώσαμε τη περιοδεία στα αξιοθέατα, ανακαλύψαμε άλλο ένα αξιόλογο καφε κ εκεί προς το σούρουπο την αράξαμε στα παγκάκια μαζί με ένα σωρό κόσμο κ μια παρέα κοριτσιών, φοιτητριών Καλών Τεχνών or something. Αν η πλατεία είναι όμορφη το πρωί, όταν πέφτει ο ήλιος κ ανάβουν τα φώτα κ ξεκινάνε τα συντριβάνια , το μέρος μετατρέπεται σε φωτογραφικό όνειρο.
Μιας κ μπαρ δεν υπάρχουν για να πάμε κ φαγητό είχαμε στο ψυγείο απτην προηγούμενη, επιλέξαμε να περάσουμε το τελευταίο μας βράδυ στο φανταστικό αυτό μέρος.

Η επιλογή μας να μείνουμε 3 μέρες στο Ισφαχάν ήταν τελικά ολόσωστη – σε 2 μέρες με αρκετό τρέξιμο ίσως προλαβαίναμε να τα δουμε όλα (αρχικό πλάνο), άλλα σίγουρα δεν θα απολαμβάναμε την πόλη όπως το κάναμε με την εξτρά μέρα.


Υ.Γ. Χρωστούσα φωτο απο το προηγούμενο κεφάλαιο κ επειδή κάποιοι με απείλησαν οτι θα μου κόψουν κ το like :haha: ιδου :


 

silversurfer

Moderator
Μηνύματα
2.328
Likes
3.468
Επόμενο Ταξίδι
Σικελία
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος Του Κόσμου
Shiraz

Το Shiraz λέγεται ότι έχει ιστορία 4 χιλιάδων χρόνων και αποτέλεσε σε μια φάση πρωτεύουσα του περσικού κράτους. Είναι επίσης γνωστή ως η πόλη των ποιητών (Saadi και Hafez) , των κήπων και του κρασιού (τώρα πως γίνεται αυτό όταν στον Ιράν απαγορεύεται το αλκοόλ μη ρωτάτε o_O). #pos_genen_ayto

Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε από εκεί την εκδρομή μας στο Ιράν μιας κ το Shiraz αποτελεί ίσως τη λιγότερο ελκυστική πόλη από όσες θα επισκεφθούμε (και έτσι του αφιερώσαμε μια μόλις μέρα) άλλα κ γιατί αποτελεί πολύ βολικό σημείο εκκίνησης καθώς είναι η νοτιότερη πόλη που θα επισκεφθούμε στο δρόμο μας προς την Τεχεράνη (τελικός προορισμός).

Στο αεροδρόμιο οι ταρίφες κλασικές λαμογιόφατσες να επιμένουν να μας κλείσουν εκδρομή για την Περσέπολη – τους αποφύγαμε λέγοντας τους ότι έχουμε ηδη κλείσει με γραφείο κ ξεκινήσαμε για το ξενοδοχείο. Ο μάγκας όταν φτάσαμε μου ζήτησε ένα ποσό που μου φάνηκε πολύ μεγάλο κ εκεί που ήμασταν στο πεζοδρόμιο με τις βαλίτσες και διαφωνούσαμε, επενέβη ο ρεσεψιονίστ του ξενοδοχείου ο οποίος του έβαλε τις φωνές (!!!) κ μας υπέδειξε το σωστό ποσό. Οπα λέω αλληλεγγύη για τον τουρίστα – πρώτος πόντος υπερ του Ιράν. ;)
#de_doulevei_to_taximetro #reception_on_the_rescue

Το Kharim Khan hotel (το όνομα ενός σημαντικότατου σάχη του Ιράν ο οποίος έζησε κ πέθανε στο Shiraz κ πολλοί δρόμοι κ μνημεία έχουν πάρει το όνομα του) είναι ένα καλαίσθητο μικρό ξενοδοχείο με ωραία εξωτερική αρχιτεκτονική κ όμορφα δωμάτια. Περίμενα κάτι υποδεέστερο και εξεπλάγην ευχάριστα. Λίγη ξεκούραση κ ξεκίνημα για τη βόλτα μας. Ψάξαμε κανα καφέ στη γύρω περιοχή, ψιλομέτρια τα πράγματα άλλα το περιμέναμε. Κι αφού περπατήσαμε κ περπατήσαμε, πήραμε ταξι με προορισμό το πιο πολυφωτογραφημένο σημείο της πόλης, το Nasir-ol-Molk mosque ή «ροζ τζαμί» στο τουριστικότερο.
DSC_0007.jpg


Χτισμένο πριν από περίπου 130 χρόνια είναι διάσημο για τις πολύχρωμες γυάλινες προσόψεις του οι οποίες με τη βοήθεια του φωτός κ των χαλιών στο εσωτερικό, δημιουργούν ένα πανέμορφο κ εξαιρετικά φωτογενές σκηνικό. Οι τιμές στην είσοδο έχουν δυστυχώς πάρει την ανιούσα (150000 ριαλς από 30000 πριν μερικά χρόνια - #plithorismos). Κοντοσταθήκαμε στην είσοδο να διαβάσουμε τον οδηγό μας (Bradt – είχε καλά reviews στο ιντερνετ άλλα ψιλο-απογοητεύθηκα ) κ να κάνει η Μ. κανα τσιγάρο κ εκεί γνωρίσαμε τον Mehrdad.

Ο Mehrdad λοιπόν εκτός από εξαιρετικά δυσκολοπρόφερτο όνομα, έχει μεγάλη αγάπη για την ιστορία της χώρας του – είναι μηχανικός εξορρύξεων (ή κάτι τέτοιο) , δουλεύει σε αραβικό κράτος 6 μήνες το χρόνο κ δεν του αρέσει καθόλου η ζωή εκεί άλλα τι να κάνει που στο Ιράν η ανεργία στους νέους καλπάζει. Το brain drain είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της χώρας. Δεν ξέρω αν η γνωριμία ήταν τυχαία ή αν επίτηδες κόβει βόλτες τα απογεύματα στα τουριστικά σημεία του Shiraz για να ψαρέψει τουρίστες (προφανώς το δεύτερο:p) πάντως η χαρακτηριστική του ευγένεια τον έκανε αμέσως εξαιρετικά συμπαθή. #meet_n_greet

Anyway μπήκαμε μέσα, χαζέψαμε την συμπαθητική αυλή, απολαύσαμε το εσωτερικό παρουσία ελάχιστων τουριστών, κάναμε κ το σχετικό photoshoot κ στην έξοδο ρωτήσαμε τον κύριο στα εισητήρια αν θα μπορούσαμε να έρθουμε με το ιδιο εισιτήριο κ αύριο καθώς όλοι προτείνουν επίσκεψη το πρωί όπου το φως του ήλιου είναι πιο έντονο κ τα χρώματα ομορφότερα. #instagram

Ο τυπάς δεν καταλάβαινε κ κάπου εκεί προθυμοποιήθηκε να μας βοηθήσει ο Mehrdad κ έκανε τις συννενοήσεις. Φυσικά την επομένη έπρεπε να κόψουμε διαφορετικό εισιτήριο (αν ήμουν εγώ κ αύριο θα σας άφηνα μας ειπε ο υπάλληλος άλλα δουλεύουμε σε βάρδιες) - πήραμε λοιπόν κ μεις μερικές καρτ ποστάλ κ φύγαμε. #to_tsampa_pethane

Πιάσαμε τη κουβεντούλα με το παλικάρι μέχρι να κάνει η Μ. άλλο ένα τσιγάρο κ μας πρότεινε να μας πετάξει με το αμάξι του μέχρι τον επόμενο προορισμό μας, το μαυσωλείο Shah Cheragh. Μας ρώτησε αν πήγαμε ήδη στην Περσέπολη, απαντήσαμε όχι κ εκεί που περίμενα να μας το ξεφουρνίσει και να αυτοπροταθεί ως οδηγός μας, το μόνο που ανέφερε ήταν τι να δούμε οπωσδήποτε κ τι να προσέξουμε. Κι αφού φτάσαμε (δεν ήταν δα κ τόσο μακριά) του το ανέφερα εγώ γιατί με την Μ. ήμασταν σίγουροι ότι εν τέλει αυτό επιζητούσε άλλα στο τέλος ντράπηκε :icon_redface:(?) και δεν είπε τπτ. Aρχίσαμε εκεί τη κουβέντα για το αν μπορεί να μας πάει αυτός κ να αποτελέσει τρόπον τινα τον ξεναγό-οδηγό μας -- τα είπαμε από δω, τα είπαμε από κει κ εν τέλει συμφωνήσαμε. #negotiations

Το Shah Cheragh είναι ένα απο τα ομορφότερα μαυσωλεία/τζαμιά της χώρας. Η κατάλληλη ώρα επίσκεψης είναι το βραδάκι όπου ο φωτισμός το κάνει να φαίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό.
IMG_5774.jpg
Στο εσωτερικό του υπάρχουν οι τάφοι δυο αδερφών, γιών του έβδομου Ιμάμη της χώρας κ η ονομασία ετοιμολογικά σημαίνει «ο Βασιλιάς του φωτός». Περισσότερα ιστορικά στοιχεία αδυνατώ να σας δώσω – δεν έχει κ νόημα άλλωστε – αυτό που μπορώ να σας πω είναι οτι αποτελεί ένα απο τα σημαντικότερα σημεία πίστης στο Shiraz.
DSC_0063.jpg
Η είσοδος στους τουρίστες είναι ελεύθερη κ ένας συνοδός/εθελοντής έρχεται υποχρεωτικά μαζί ενώ οι κυρίες πρέπει οπωσδήποτε να φορέσουν τσαντόρ (όπως σε κάθε μαυσωλείο). Εκεί η Μ. άρχισε να τσινάει άσχημα :mad:καθώς, άντε να φάει τη μαντίλα άλλα κ το ολόσωμο χιλιοχρησιμοποιημένο σεντόνι απ’το πανέρι πήγαινε πολύ #mes_sta_sentonia_myrizei_akoma

IMG_5804.jpg


Ήμασταν τυχεροί καθώς μας έτυχε μια εξαιρετικά συμπαθής κοπέλα η οποία προσπάθησε πραγματικά να μας εξηγήσει όσα αγνοούσαμε για τους Ιμάμηδες κ τη σπουδαιότητά τους, μας πήγε σε όλους τους χώρους, μας κέρασε τσαγάκι, μας πρότεινε τα καλύτερα σημεία για φωτογραφίες κ επέμενε να πεταχτούμε πιο κάτω στο τζαμί κ να μπούμε στο εσωτερικό του για να θαυμάσουμε τα περίφημα μωσαϊκά απο καθρέφτες.
IMG_5792.jpg

#kathrefti_kathreftaki_mou

Ευτυχώς την ακούσαμε κ κάναμε το εξτρα περπάτημα καθώς είναι πραγματικά εντυπωσιακό απο κοντά. Φυσικά υπάρχουν διαφορετικοί χώροι κ είσοδοι για άντρες κ γυναίκες, η Μ. που είναι κ πιο κοινωνική έπιασε κουβέντα εκεί με κάτι κοπέλες κ την πήγαν κ σε άλλους χώρους --- εγώ τα έλεγα με ένα παλικάρι ο οποίος απορρούσε πως ήρθαμε στο Ιράν χωρίς γκρουπ.
DSC_0074.JPG


Anyway αφού αφιερώσαμε αρκετή ώρα στο μαυσωλείο πήραμε το δρόμο του γυρισμού κ κάναμε κ μια βόλτα απ’το παζάρι το οποίο ήταν ανοιχτό ως αργά. Πολύς κόσμος στη περιοχή, οι περισσότεροι κοιτούσαν περίεργα την Μ., στην αρχή νομίσαμε οτι το κάνανε λόγω της καστανόξανθης κόμης της άλλα ο Mehrdad μας είπε την άλλη μέρα οτι τους φαίνεται πολύ περίεργο/ύποπτο μια γυναίκα να καπνίζει στριφτό τσιγάρο !!! :shock:#to_vapori_aptin_persia

Μιλήσαμε με αρκετό κόσμο, όλοι ψοφούσαν για μπιρι μπιρι, γνωρίσαμε κ έναν φοβερό τύπο ο οποίος ήταν επίσημος ξεναγός κ ήθελε κ αυτός να τον καβατζώσουμε για την εκδρομή μας στη Περσέπολη άλλα εγώ είχα κατασυμπαθήσει το προηγούμενο παλικάρι κ επέμεινα στην αρχική μου απόφαση. Κάτσαμε σε ένα ταβερνάκι κοντά στο ξενοδοχείο που είχε κ καλά άριστα reviews στο tripadvisor άλλα το μενου ήταν περιορισμένο κ το κεμπάπ του πολύ στεγνό για τα γούστα μου. #san_to_souvlaki_den_exei

Επιστρέψαμε να κάνουμε έναν σωστό ύπνο – θυμίζω την προηγούμενη νύχτα τη βγάλαμε σε αεροπλάνα κ αεροδρόμια – έχοντας περάσει πολύ όμορφα την ημέρα μας στην πόλη απο την οποία είχαμε τις χαμηλότερες προσδοκίες.;)
 

Triplover

Member
Μηνύματα
1.187
Likes
4.046
Το Ιράν είναι από τους προορισμούς που με ενδιαφέρουν πολύ, αλλά δεν ξέρω τι κόστος έχει η διαμονή. Μία μικρή ματιά που έριξε έβλεπα 30βάλε το άτομο το βράδυ, κάτι που με αποθάρρυνε ως ένα βαθμό. Πόσο κόστισε σε εσάς η διαμονή;
 

silversurfer

Moderator
Μηνύματα
2.328
Likes
3.468
Επόμενο Ταξίδι
Σικελία
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος Του Κόσμου
Δεκέμβριος που πήγαμε εμεις ειναι offseason θαρρώ
Κινηθήκαμε σε μια μέση τιμή 50Ε το δωμάτιο εκτος απο μια περίπτωση στην οποία θα αναφερθώ στη πορεία -- θα έλεγα οτι για αυτήν τη τιμή ήταν εξαιρετικά τα καταλλύματα , πράγμα που σημαίνει οτι κάποιος που θέλει να ρίξει το budget κ να κοιμηθεί σε πολυ basic , έχει αρκετό περιθώριο

Υ.Γ. By the way οταν λες έριξα μια ματιά, που ακριβώς την έριξες ? (φαντάζομαι ακόμα είναι banned απ'το booking)
 

Triplover

Member
Μηνύματα
1.187
Likes
4.046
Δεκέμβριος που πήγαμε εμεις ειναι offseason θαρρώ
Κινηθήκαμε σε μια μέση τιμή 50Ε το δωμάτιο εκτος απο μια περίπτωση στην οποία θα αναφερθώ στη πορεία -- θα έλεγα οτι για αυτήν τη τιμή ήταν εξαιρετικά τα καταλλύματα , πράγμα που σημαίνει οτι κάποιος που θέλει να ρίξει το budget κ να κοιμηθεί σε πολυ basic , έχει αρκετό περιθώριο

Υ.Γ. By the way οταν λες έριξα μια ματιά, που ακριβώς την έριξες ? (φαντάζομαι ακόμα είναι banned απ'το booking)
Αν θυμαμαι καλα είχα δει στο hostelworld, το οποίο είχε βγάλει πολύ λίγες επιλογές σε τιμές σχεδόν Νέας Υόρκης.
ΥΓ τωρα που ξαναείδα στη Τεχεράνη είναι μια χαρά οι τιμές αν και με λίγες επιλογες. Σε σιραζ και ισφαχαν εχουν μόνο μια επιλογή
 
Last edited:

silversurfer

Moderator
Μηνύματα
2.328
Likes
3.468
Επόμενο Ταξίδι
Σικελία
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος Του Κόσμου
Αν θυμαμαι καλα είχα δει στο hostelworld, το οποίο είχε βγάλει πολύ λίγες επιλογές σε τιμές σχεδόν Νέας Υόρκης.
Πολυ πιθανό να συνεργάζονται με ιρανικά πρακτορεία οπότε θα παίζει προμήθεια πάνω στην προμήθεια
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.880
Likes
14.416
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Για ξενοδοχεία και δωμάτια εγώ είχα συμβουλευτεί το TripAdvisor και έκλεινα διαμονή στέλνοντας μειλ στον ξενοδόχο. Έχει επιλογές το Ιράν, μην ανησυχείς @Triplover . Να το κανεις το ταξίδι, όλα τα υπόλοιπα είναι πολύ οικονομικά.
@silversurfer πολύ ωραίες φωτογραφίες! Ευχαριστούμε για την ιστορία. Τα δε # φοβερα!
Πάντως όταν είχα πάει εγώ και άναψα τσιγάρο σε δημόσιο χώρο εισέπραξα όλου του κόσμου τα βλέμματα, έκπληξης αποδοκιμασίας απέχθειας κλπ κλπ. Θεωρώ πως δεν είναι καθόλου αποδεκτό μια γυναίκα να καπνίζει.
 

silversurfer

Moderator
Μηνύματα
2.328
Likes
3.468
Επόμενο Ταξίδι
Σικελία
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος Του Κόσμου
Persepolis

Ο Mehrdad ήταν το πρωί στην ώρα του, εμείς πάλι οχι, καθώς μας έπεσε βαρύ το στρώμα μετα τις προηγούμενες κουραστικές μέρες. Η Περσέπολη απέχει 60 km απο το Shiraz κ ο χρόνος μέχρι να φθάσουμε μας έδωσε την ευκαιρία να γνωριστούμε λίγο με το παλικάρι. Του είπαμε λοιπόν για μας, μας είπε κ αυτός τα δικά του. Όνειρό του είναι να καταφέρει να φύγει μόνιμα Αυστραλία με κάποιο τρόπο όπου κατοικεί ηδη η αδερφή του. Όταν διαπίστωσε οτι κι εμείς (όπως κ αυτός) δεν έχουμε κανενός είδους κόλλημα με τις θρησκείες κ τις προκαταλήψεις που αυτές επιβάλλουν τη σήμερον ημέρα, έγινε πιο ανοιχτός κ λύθηκε η γλώσσα του περισσότερο και συζητήσαμε για πολλά κ διάφορα. #break_the_ice

Η μέρα ήταν υπέροχη με ήλιο κ σχετική ζεστούλα για Δεκέμβριο μήνα. Φτάσαμε λοιπόν στην Περσέπολη όπου κόψαμε όλοι μας εισητήριο (προφανώς αυτός μειωμένο σαν ιρανός πολίτης). Όπως ανέφερα δεν ήταν πιστοποιημένος ξεναγός όμως είχε φοβερή γνώση της ιστορίας κ το έκανε αυτό σαν έξτρα εισόδημα τους νεκρούς μήνες της δουλειάς του. Λίγα λόγια για την Περσέπολη λοιπόν. Αποτέλεσε την πρωτεύουσα της Περσικής Αυτοκρατορίας κατα τη δυναστεία των Αχαιμενιδών (Achaemenid στα αγγλικά γιατί είμαι σίγουρος πως στα ελληνικά το σκότωσα) κυρίως γιατί επιλέχθηκε ως η τοποθεσία του βασιλικού παλατιού – η καρδιά του Περσικού κόσμου χτυπούσε όμως στις υπόλοιπες μεγαλουπόλεις, Βαβυλώνα, Σούσα κ σια. Ολοκληρώθηκε υπο την βασιλεία των Κύρου και Δαρείου κ ο θρύλος λέει πως τα παλάτια ήταν απο τα εντυπωσιακότερα της εποχής. #history_lesson
DSC_0122.JPG


Όπως γνωρίζουμε, πυρπολήθηκε κατα την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Η #politically_correct ιστορία είναι οτι ο Αλέξανδρος την έκαψε ως αντίποινα για την πυρπόληση της πόλης των Αθηνών απο τους Πέρσες κάποιες εκατοντάδες χρόνια πριν. Εγώ όμως θα πάω με την άλλη άποψη, αυτη που λέει οτι το παλικάρι μας εκτός απο μέγας στρατηλάτης, ήταν κ λίγο μ*****ς, αυταρχικός, κυκλοθυμικός :mad:(σκότωσε εν ψυχρώ όντας μεθυσμένος φίλους του άλλα κ κάποιον απο τους ιστοριογράφους που τον συνόδευαν στο ταξίδι του), γεμάτος απίθανες αποφάσεις (μια απο αυτες κόστισε το θάνατο των περισσοτέρων αλόγων του ενω μιαν άλλη φορά που οι στρατιώτες δεν είχαν νερό στην έρημο, τους προέτρεψε να πιούν κρασί :confused: κ φυσικά τους αποτελείωσε) κ τα βράδυα το έτσουζε αρκετά. Μια απο αυτές τις βραδυές λοιπόν, ενω τα κοπανούσε με τα φιλαράκια κ τα «κορίτσια» της εποχής, μια απτις παλλακίδες πρότεινε στο τσακιρ κεφι να κάψουν το παλάτι – τώρα την άκουσε (?) έκανε καμιά βλακεία κ του ξέφυγε κανας πυρσός στις κουρτίνες (?) θα σας γελάσω. #pinw_k_methw #ola_gia_to_foustani_pou_ti_zimia_ti_kanei
DSC_0100.jpg

Το όλο σύμπλεγμα έχει ανακηρυχθεί φυσικά μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς απο την UNESCO. Ο Mehrdad αποδείχθηκε άψογος κ πραγματικά ήθελε μιας που επισκεφθήκαμε τον τόπο του να μας μείνουν ορισμένα πράγματα. Μας εξήγησε που ήταν ο κάθε χώρος κ τι εξυπηρετούσε, τις δυο σκάλες εισόδου κ ποιοι τις χρησιμοποιούσαν, τι σήμαιναν οι τοιχογραφίες με τα διάφορα ζώα ή κ τους περίεργους συνδυασμούς αυτών (διαφορετικό κεφάλι/διαφορετικό σώμα), μας οδήγησε στο σημείο που είχαν φτιάξει τάφους των βασιλέων μέσα στο βουνό κυριολεκτικά κ αφου βγάλαμε κ τις απαραίτητες φωτογραφίες

23416423_118479948925152_1041540328173076480_n.jpg

φύγαμε με προορισμό τη νεκρόπολη Naqsh-e Rustam. Πρόκειται για βράχους όπου μέσα τους τοποθετήθηκαν οι τάφοι μεγάλων βασιλιάδων όπως ο Ξέρξης κ ένας απ’τους λόγους που σκάλισαν τόσο επίμονα τη σκληρή πέτρα (σε μεγάλο ύψος μάλιστα) ήταν για να μην βρεθούν κ βανδαλιστούν. Έχω την εντύπωση οτι τελικά δεν πέτυχαν το σκοπό τους κ βρέθηκαν κατεστραμμένοι κ λεηλατημένοι.

DSC_0229.JPG

Untitled.jpg


Αφήσαμε επίτηδες την αρχαία πόλη της Pasargadae , της οποίας το σημαντικότερο έκθεμα είναι ο τάφος του περιβόητου βασιλιά Κύρου, καθώς απαιτούσε αρκετά ακόμα χλμ εκτος της πορείας μας. #oxi_alloi_tafoi

Ο Mehrdad μας οδήγησε σε ένα βενζινάδικο στην εθνική όπου κάνουν στάση τα υπεραστικά λεωφορεία κ περίμενε μεχρι να περάσει κάποιο που να εξυπηρετεί τον επόμενο προορισμό μας. Φρόντισε ο ίδιος να φορτωθούν οι βαλίτσες μας, έδωσε απ’τα χρήματά του κάποια ψιλά στον οδηγό για να μη χαλάσω κάποια χοντρά που είχα ώστε να συμπληρωθεί το αντίτιμο του εισιτηρίου κ μας ξεπροβόδισε. Συνέχισε να μας στέλνει για το πως πάει το ταξίδι μας κ μετά απο καιρό ανταλλάσουμε που κ που μηνύματα μέσω facebook. Πραγματικά η συμπεριφορά του κ η ευγένειά του μας σκλαβώσανε -- ήταν η καλύτερη γνωριμία που κάναμε στο ταξίδι ;)
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
τελικά τα ξενοδοχεία από πού τα έκλεισες;;; επίσης συγκλονίστηκα που έκλεισες εσωτερική πτήση μέσω μηχανών τόσο καιρό δεν είχα βρει κάτι... Καφέ τελικά βρήκατε να κάτσετε στο Σιράζ;;; αφού δεν μπορείς να πιεις κανένα ποτηράκι τουλάχιστον να μπορείς να απολαύσεις κανένα καφεδάκι!!!
 
Μηνύματα
111
Likes
265
Θυμάμαι με πόσο θαυμασμό αναφερόσουν για αυτό το ταξίδι όταν σας είχα συναντησει.Πολυ ωραία η ιστορία σας,περιμένω την συνέχεια.
 

silversurfer

Moderator
Μηνύματα
2.328
Likes
3.468
Επόμενο Ταξίδι
Σικελία
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος Του Κόσμου
τελικά τα ξενοδοχεία από πού τα έκλεισες;;;
'Ολα τα έκλεισα με direct επικοινωνία μαζί τους μέσω email -- στις ιστοσελίδες-πρακτορεία μου διναν ακριβότερες τιμες απο αυτες που μου δώσαν τα ιδια τα ξενοδοχεια

Καφέ τελικά βρήκατε να κάτσετε στο Σιράζ
Μπα ψόφια πράγματα -- βολευτήκαμε με ενα καφε στο χέρι ;)
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.182
Μηνύματα
883.220
Μέλη
38.891
Νεότερο μέλος
CrisPan

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom