orestcrete
Member
- Μηνύματα
- 2.717
- Likes
- 10.839
- Επόμενο Ταξίδι
- Iceland
- Ταξίδι-Όνειρο
- New Zealand
3 είναι τα πιο διάσημα εθνικά πάρκα της Αμερικής. Το Grand Canyon, το Yellowstone και το Yosemite.
Το Yosemite ήταν πάντα αυτό που με έλκυε περισσότερο από τα 3. Αγαπημένο μέρος για απανταχού climbers και hikers, με το επιβλητικό El Capitan να δεσπόζει στη μέση της κοιλάδας του Γιοσέμιτι. Το Ελ Καπιτάν είναι ένας γρανιτένιος ογκόλιθος 900 μέτρων με αρχέγονη ιστορία. Έχοντας περάσει δεκάδες ώρες μπροστά σε οθόνες παρακολουθώντας κάθε λογής extreme sports στο Γιοσέμιτι και ιδιαίτερως ανθρώπων που έχουν κατακτήσει και ανέβει το El Capitan, με ή και χωρίς εξοπλισμό, το πάρκο του Γιοσέμιτι ήταν μέσα στο τοπ-5 του wishlist μου από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου.
For reference, τα καλύτερα ντοκιμαντερ για το πάρκο του Γιοσέμιτι είναι το free solo, το pretty strong και το the dawn wall.
Και να που ήρθε η στιγμή.. Από την πρώτη μέρα που ήμουν στο Σαν Φρανσίσκο, έψαχνα τον τρόπο να πάω στο πάρκο έστω για 2-3 μέρες. Ήταν ο κύριος λόγος που επέλεξα την Καλιφόρνια Γενάρη μήνα, οπότε έπρεπε να βρω την άκρη να πάω. Συμπτωματικά η παρέα στο χόστελ είχε ακριβώς τις ίδιες βλέψεις με εμένα και τις ίδιες μέρες ελεύθερο χρόνο.
Οπότε την ώρα που βλέπαμε τον ανιαρό αγώνα NBA, ταυτόχρονα κλείναμε αμάξι και διαμονή για τις επόμενες 3 μέρες. Μετά την πολύτιμη συμβουλή για να ψάξουμε στο priceline.com , βρήκαμε ένα Mitsubishi Outlander με τελική τιμή $115 για 3 μέρες. Με υποσημείωση ότι θα έπρεπε να γίνει η παραλαβή από το αερόδρομιο.
Επομένως η συμβουλή που έχω να δώσω σε όποιον επιχειρήσει να πάει Καλιφόρνια είναι να αφήσει το Σαν Φρανσίσκο για το δεύτερο στάδιο του ταξιδιού. Πρώτα να παραλάβει απευθείας το αμάξι από το αερόδρομιο, να κάνει την εξερεύνηση και μετά την παράδοση του αμαξιού στο αεροδρόμιο να πάει στο Σαν Φρανσίσκο που έτσι και αλλιώς δε χρειάζεται αμάξι.
Για διαμονή επιλέξαμε το Yosemite View Lodge, 10-15 λεπτά οδήγηση από το Valley. Το συστήνω ανεπιφύλακτα, η διαμονή μέσα στη κοιλάδα είναι σχεδόν στη τριπλάσια τιμή, χωρίς να προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο που να δικαιολογεί αυτή την διαφορά.
Αποχαιρετήσαμε πρωί πρωί το κέντρο του Σαν Φρανσίσκο την επόμενη μέρα, με την πιο πυκνή ομίχλη όλων των ημερών που ήμουν εκεί να αλλάζει την μορφή της πόλης.
Στην παραλαβή του αυτοκινήτου, βάλαμε σαν έξτρα $35 δολλάρια φιξ τιμή για τα διόδια. Περνώντας και τις 2 γέφυρες και τους αυτοκινητοδρόμους της πολιτείας, πιστεύω ότι πρέπει τα έξοδα μας να ήταν ισόποσα. Το αμάξι ήταν ολοκαίνουργιο με μόλις 2000 μίλια στο κοντέρ και γενικά μας έκανε πολύ καλό ταξίδι.
Η διαδρομή Σαν Φράνσισκο- Κοιλάδα Γιοσέμιτι ήταν περίπου 200 μίλια (320 χιλιόμετρα), περίπου 3-3,5 ώρες καθαρής διαδρομής. Αφού περάσαμε την γέφυρα του San Mateo-Hayward δεν αργήσαμε να δούμε τις πρώτες εικόνες της πολιτείας της Καλιφόρνια.
Σας μοιάζει και εσάς σε desktop της Microsoft η συγκεκριμένη φωτό;
Ανηφορίζοντας πια προς τα βουνά, το σκηνικό άρχιζε να αλλάζει από τα ατελείωτα βοσκοτόπια σε δασικές εκτάσεις, με τα πρώτα χιόνια να κάνουν την εμφάνιση τους.
Μέχρι που φτάσαμε στην είσοδο του πάρκου.. Η είσοδος ανά αμάξι κοστίζει $35 και έχει ισχύ για 1 βδομάδα.
Μαζί με την είσοδο του πάρκου, δυστυχώς έκαναν την εμφάνιση τους και οι πρώτες καμένες εκτάσεις. Όλες οι εικόνες που βλέπουμε στη τηλεόραση κάθε χρόνο με τις φωτιές στη Καλιφόρνια, την έβλεπα μπροστά στα μάτια μου. Οι φωτιές των προηγούμενων χρόνιων δεν μπήκαν μέσα στη κοιλάδα, αλλά έκαψαν σημαντικές εκτάσεις αιωνόβιων δασών και για τις επόμενες 3 μέρες θα βλέπαμε αρκετά καμένα σημεία.
Καθ'όλη την διάρκεια της διαδρομής επικρατούσε μια ανυπομονησία γιατί για όλους μας αποτέλουσε ένα ταξίδι όνειρο ζωής. Και όταν αντικρίσαμε τις πρώτες εικόνες, το μεγαλείο του Half Dome μας άφησε χωρίς μιλιά...
Παρεπιπτόντως, βρισκόμασταν σε ύψος περίπου 1500 μέτρων, οι θερμοκρασίες μέσα στη μέρα ήταν λίγο πάνω από το μηδέν, αλλά το βράδυ έπεφταν σχεδόν στο -10, επομένως υπήρχε αρκετός πάγος στο δρόμο. Αρχίσαμε να μπαίνουμε πια μέσα στη κοιλάδα του Yosemite, ο ποταμός Merced μας συνόδευε στην διάρκεια της διαδρομής μέχρι που φτάσαμε στη μέση της κοιλάδας.. Το Half Dome πριν 20 λεπτά μας άφησε χωρίς μιλιά, το El Capitan μας άφησε με ένα μακρόσυρτο επιφώνημα... Wooooooooow
Εδώ βλέπετε έναν ελαφρώς συγκινημένο Ορέστη, δε το πίστευα ότι αυτό το πελώριο τοίχος που το χάζευα από την τηλεόραση, το έβλεπα μπροστά μου..
Βρισκόμενοι πια στο κέντρο της κοιλάδας, πήγαμε στο visitor center για να συλλέξουμε πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση των μονοπατιών και οτιδήποτε άλλο χρειαστεί. Υπάρχουν επίσης και 2 σουπερ μάρκετ και καταστήματα δώρων. Αφού μας ενημέρωσαν ότι υπάρχει αρκετό χιόνι και πάγος σε δύσβατα σημεία από τα 1800μ και πάνω , χωρίς όμως να υπάρχουν επικείμενες δύσκολες καιρικές συνθήκες για τις επόμενες 48 ώρες, έπρεπε να διαλέξουμε τη διαδρομή της επόμενης ημέρας που θα ήταν και η μόνη φουλ μέρα που θα είχαμε στο Γιοσέμιτι.
Όπως καταλαβαίνετε και όσοι με ξέρετε, επιλέξαμε την διαδρομή 6, την πιο δύσκολη δηλαδή
6 με 8 ώρες συνολικής πεζοπορίας, ξεκινώντας από τα 1200μ και καταλήγοντας στα 2100μ , που είπαμε να το ζωηρέψουμε λίγο ακόμα και προσθέσαμε άλλα 3 χλμ πηγαίνοντας στο Yosemite Point.
Όπως φαίνεται στη φωτογραφία, θα ανεβαίναμε στον καταρράκτη (Yosemite Falls) από την αριστερή μεριά μέχρι την κορυφή του, θα περνούσαμε από την άλλη μεριά του ποταμού και θα φτάναμε μέχρι το υψηλότερο σημείο όπως φαίνεται πάνω δεξιά.
Επόμενη στάση, the tunnel view... Πείτε μου τί τίτλο να δώσω σε αυτή την εικόνα;;
El Capitan στ'αριστερά, Half Dome στη μέση και Bridalveil fall στα δεξιά.
Ο ήλιος άρχισε να πέφτει και να φωτίζει το El Capitan με έναν μοναδικό τρόπο.. Έχοντας κάνει πια τον κύκλο της κοιλάδας με το αμάξι, οι επόμενες εικόνες του El Capitan, ακόμα και τώρα που τις βλέπω από τον υπολογιστή με γεμίζουν με δέος..
Πηγαίνοντας πια προς το ξενοδοχείο, είδαμε 2 σκηνές να κρέμονται στο El Capitan. Πληροφορηθήκαμε από ανθρώπους που βρίσκονταν εκεί με τηλεσκόπια ότι 2 Βέλγοι ορειβάτες επιχειρούσαν το Dawn Wall route. Το Dawn Wall route είναι ο πιο δύσκολος τρόπος ανάβασης του Ελ Καπιταν, έχουν καταφέρει να το ανέβουν μόλις 3 άτομα και η ανάβαση του παίρνει περίπου 15 μέρες, επομένως οι αναβάτες μένουν πάνω στο βουνό σε αιωρούμενες σκηνές σε θερμοκρασίες που εκεί αγγίζουν το -15.. Οι 2 από τους 3 που το έχουν ανέβει είναι στο ντοκιμαντέρ "The Dawn Wall" που προανέφερα, το συστήνω ανεπιφύλακτα να το δείτε..
Οι Βέλγοι και οι οπερατέρ τους βρίσκονταν ήδη στην 5η μέρα κάπου στα μέσα της διαδρομής και η εικόνα τους ήταν κάπως έτσι μετά από πολύ ζουμ.
Φτάνοντας στο ξενοδοχείο και μετά από ένα μέτριο δείπνο στο εστιατόριο, συνειδητοποιήσαμε ότι την επόμενη μέρα για να βγάλουμε την διαδρομή έπρεπε να μπούμε στο μονοπάτι στην καλύτερη 7:30 ώρα προκειμένου να μη μας πιάσει η νύχτα στο γυρισμό. Επομένως, 22:00 ώρα είχαμε πει ήδη καληνύχτα, η επόμενη μέρα προμηνυόταν συναρπαστική...
Το Yosemite ήταν πάντα αυτό που με έλκυε περισσότερο από τα 3. Αγαπημένο μέρος για απανταχού climbers και hikers, με το επιβλητικό El Capitan να δεσπόζει στη μέση της κοιλάδας του Γιοσέμιτι. Το Ελ Καπιτάν είναι ένας γρανιτένιος ογκόλιθος 900 μέτρων με αρχέγονη ιστορία. Έχοντας περάσει δεκάδες ώρες μπροστά σε οθόνες παρακολουθώντας κάθε λογής extreme sports στο Γιοσέμιτι και ιδιαίτερως ανθρώπων που έχουν κατακτήσει και ανέβει το El Capitan, με ή και χωρίς εξοπλισμό, το πάρκο του Γιοσέμιτι ήταν μέσα στο τοπ-5 του wishlist μου από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου.
For reference, τα καλύτερα ντοκιμαντερ για το πάρκο του Γιοσέμιτι είναι το free solo, το pretty strong και το the dawn wall.
Και να που ήρθε η στιγμή.. Από την πρώτη μέρα που ήμουν στο Σαν Φρανσίσκο, έψαχνα τον τρόπο να πάω στο πάρκο έστω για 2-3 μέρες. Ήταν ο κύριος λόγος που επέλεξα την Καλιφόρνια Γενάρη μήνα, οπότε έπρεπε να βρω την άκρη να πάω. Συμπτωματικά η παρέα στο χόστελ είχε ακριβώς τις ίδιες βλέψεις με εμένα και τις ίδιες μέρες ελεύθερο χρόνο.
Οπότε την ώρα που βλέπαμε τον ανιαρό αγώνα NBA, ταυτόχρονα κλείναμε αμάξι και διαμονή για τις επόμενες 3 μέρες. Μετά την πολύτιμη συμβουλή για να ψάξουμε στο priceline.com , βρήκαμε ένα Mitsubishi Outlander με τελική τιμή $115 για 3 μέρες. Με υποσημείωση ότι θα έπρεπε να γίνει η παραλαβή από το αερόδρομιο.
Επομένως η συμβουλή που έχω να δώσω σε όποιον επιχειρήσει να πάει Καλιφόρνια είναι να αφήσει το Σαν Φρανσίσκο για το δεύτερο στάδιο του ταξιδιού. Πρώτα να παραλάβει απευθείας το αμάξι από το αερόδρομιο, να κάνει την εξερεύνηση και μετά την παράδοση του αμαξιού στο αεροδρόμιο να πάει στο Σαν Φρανσίσκο που έτσι και αλλιώς δε χρειάζεται αμάξι.
Για διαμονή επιλέξαμε το Yosemite View Lodge, 10-15 λεπτά οδήγηση από το Valley. Το συστήνω ανεπιφύλακτα, η διαμονή μέσα στη κοιλάδα είναι σχεδόν στη τριπλάσια τιμή, χωρίς να προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο που να δικαιολογεί αυτή την διαφορά.
Αποχαιρετήσαμε πρωί πρωί το κέντρο του Σαν Φρανσίσκο την επόμενη μέρα, με την πιο πυκνή ομίχλη όλων των ημερών που ήμουν εκεί να αλλάζει την μορφή της πόλης.



Στην παραλαβή του αυτοκινήτου, βάλαμε σαν έξτρα $35 δολλάρια φιξ τιμή για τα διόδια. Περνώντας και τις 2 γέφυρες και τους αυτοκινητοδρόμους της πολιτείας, πιστεύω ότι πρέπει τα έξοδα μας να ήταν ισόποσα. Το αμάξι ήταν ολοκαίνουργιο με μόλις 2000 μίλια στο κοντέρ και γενικά μας έκανε πολύ καλό ταξίδι.
Η διαδρομή Σαν Φράνσισκο- Κοιλάδα Γιοσέμιτι ήταν περίπου 200 μίλια (320 χιλιόμετρα), περίπου 3-3,5 ώρες καθαρής διαδρομής. Αφού περάσαμε την γέφυρα του San Mateo-Hayward δεν αργήσαμε να δούμε τις πρώτες εικόνες της πολιτείας της Καλιφόρνια.


Σας μοιάζει και εσάς σε desktop της Microsoft η συγκεκριμένη φωτό;

Ανηφορίζοντας πια προς τα βουνά, το σκηνικό άρχιζε να αλλάζει από τα ατελείωτα βοσκοτόπια σε δασικές εκτάσεις, με τα πρώτα χιόνια να κάνουν την εμφάνιση τους.


Μέχρι που φτάσαμε στην είσοδο του πάρκου.. Η είσοδος ανά αμάξι κοστίζει $35 και έχει ισχύ για 1 βδομάδα.

Μαζί με την είσοδο του πάρκου, δυστυχώς έκαναν την εμφάνιση τους και οι πρώτες καμένες εκτάσεις. Όλες οι εικόνες που βλέπουμε στη τηλεόραση κάθε χρόνο με τις φωτιές στη Καλιφόρνια, την έβλεπα μπροστά στα μάτια μου. Οι φωτιές των προηγούμενων χρόνιων δεν μπήκαν μέσα στη κοιλάδα, αλλά έκαψαν σημαντικές εκτάσεις αιωνόβιων δασών και για τις επόμενες 3 μέρες θα βλέπαμε αρκετά καμένα σημεία.

Καθ'όλη την διάρκεια της διαδρομής επικρατούσε μια ανυπομονησία γιατί για όλους μας αποτέλουσε ένα ταξίδι όνειρο ζωής. Και όταν αντικρίσαμε τις πρώτες εικόνες, το μεγαλείο του Half Dome μας άφησε χωρίς μιλιά...



Παρεπιπτόντως, βρισκόμασταν σε ύψος περίπου 1500 μέτρων, οι θερμοκρασίες μέσα στη μέρα ήταν λίγο πάνω από το μηδέν, αλλά το βράδυ έπεφταν σχεδόν στο -10, επομένως υπήρχε αρκετός πάγος στο δρόμο. Αρχίσαμε να μπαίνουμε πια μέσα στη κοιλάδα του Yosemite, ο ποταμός Merced μας συνόδευε στην διάρκεια της διαδρομής μέχρι που φτάσαμε στη μέση της κοιλάδας.. Το Half Dome πριν 20 λεπτά μας άφησε χωρίς μιλιά, το El Capitan μας άφησε με ένα μακρόσυρτο επιφώνημα... Wooooooooow

Εδώ βλέπετε έναν ελαφρώς συγκινημένο Ορέστη, δε το πίστευα ότι αυτό το πελώριο τοίχος που το χάζευα από την τηλεόραση, το έβλεπα μπροστά μου..

Βρισκόμενοι πια στο κέντρο της κοιλάδας, πήγαμε στο visitor center για να συλλέξουμε πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση των μονοπατιών και οτιδήποτε άλλο χρειαστεί. Υπάρχουν επίσης και 2 σουπερ μάρκετ και καταστήματα δώρων. Αφού μας ενημέρωσαν ότι υπάρχει αρκετό χιόνι και πάγος σε δύσβατα σημεία από τα 1800μ και πάνω , χωρίς όμως να υπάρχουν επικείμενες δύσκολες καιρικές συνθήκες για τις επόμενες 48 ώρες, έπρεπε να διαλέξουμε τη διαδρομή της επόμενης ημέρας που θα ήταν και η μόνη φουλ μέρα που θα είχαμε στο Γιοσέμιτι.

Όπως καταλαβαίνετε και όσοι με ξέρετε, επιλέξαμε την διαδρομή 6, την πιο δύσκολη δηλαδή

6 με 8 ώρες συνολικής πεζοπορίας, ξεκινώντας από τα 1200μ και καταλήγοντας στα 2100μ , που είπαμε να το ζωηρέψουμε λίγο ακόμα και προσθέσαμε άλλα 3 χλμ πηγαίνοντας στο Yosemite Point.
Όπως φαίνεται στη φωτογραφία, θα ανεβαίναμε στον καταρράκτη (Yosemite Falls) από την αριστερή μεριά μέχρι την κορυφή του, θα περνούσαμε από την άλλη μεριά του ποταμού και θα φτάναμε μέχρι το υψηλότερο σημείο όπως φαίνεται πάνω δεξιά.

Επόμενη στάση, the tunnel view... Πείτε μου τί τίτλο να δώσω σε αυτή την εικόνα;;

El Capitan στ'αριστερά, Half Dome στη μέση και Bridalveil fall στα δεξιά.

Ο ήλιος άρχισε να πέφτει και να φωτίζει το El Capitan με έναν μοναδικό τρόπο.. Έχοντας κάνει πια τον κύκλο της κοιλάδας με το αμάξι, οι επόμενες εικόνες του El Capitan, ακόμα και τώρα που τις βλέπω από τον υπολογιστή με γεμίζουν με δέος..




Πηγαίνοντας πια προς το ξενοδοχείο, είδαμε 2 σκηνές να κρέμονται στο El Capitan. Πληροφορηθήκαμε από ανθρώπους που βρίσκονταν εκεί με τηλεσκόπια ότι 2 Βέλγοι ορειβάτες επιχειρούσαν το Dawn Wall route. Το Dawn Wall route είναι ο πιο δύσκολος τρόπος ανάβασης του Ελ Καπιταν, έχουν καταφέρει να το ανέβουν μόλις 3 άτομα και η ανάβαση του παίρνει περίπου 15 μέρες, επομένως οι αναβάτες μένουν πάνω στο βουνό σε αιωρούμενες σκηνές σε θερμοκρασίες που εκεί αγγίζουν το -15.. Οι 2 από τους 3 που το έχουν ανέβει είναι στο ντοκιμαντέρ "The Dawn Wall" που προανέφερα, το συστήνω ανεπιφύλακτα να το δείτε..
Οι Βέλγοι και οι οπερατέρ τους βρίσκονταν ήδη στην 5η μέρα κάπου στα μέσα της διαδρομής και η εικόνα τους ήταν κάπως έτσι μετά από πολύ ζουμ.

Φτάνοντας στο ξενοδοχείο και μετά από ένα μέτριο δείπνο στο εστιατόριο, συνειδητοποιήσαμε ότι την επόμενη μέρα για να βγάλουμε την διαδρομή έπρεπε να μπούμε στο μονοπάτι στην καλύτερη 7:30 ώρα προκειμένου να μη μας πιάσει η νύχτα στο γυρισμό. Επομένως, 22:00 ώρα είχαμε πει ήδη καληνύχτα, η επόμενη μέρα προμηνυόταν συναρπαστική...
Last edited: