Ινδονησία BALI - Ubud

Saradojo

Member
Μηνύματα
69
Likes
196
Επόμενο Ταξίδι
Όπου βγάλει ο δρόμος

2 April 2012 Sidemen trip

.
2 Απριλίου 2012

. . Μιας και εκ πεποιθήσεως είμαστε αντίθετοι με την εκμετάλλευση των ζώων, αποφασίσαμε ότι δεν θα κάνουμε βόλτες με τους ελέφαντες στα οργανωμένα πάρκα. Ούτε καταρράκτες θέλουμε να δούμε, αφού οι Foz Iquazu’ ακόμα βουίζουν στ’ αυτιά μας. Αλλά και το rafting μετά από περίοδο χωρίς βροχές δεν το τολμήσαμε, δεδομένου ότι σήμερα είναι η τελευταία ολόκληρη μέρα της εκδρομής μας στο Μπάλι.

. . Αποφασίσαμε να πάμε μια εκδρομή, στην ανατολική περιοχή του νησιού. Υπάρχει μια διαδρομή που προτείνει το Lonely planet που λίγοι τουρίστες την έχουν κάνει. Ίσως γιατί οι τουριστικοί πράκτορες δεν την ακολουθούν. Σε δέκα διαφημιστικά φυλλάδια, που έχω μπροστά μου, ένα μόνο έχει μια εκδρομή που περνά από ένα μικρό μέρος της διαδρομής.
Ξεκινήσαμε με τον καλό μας οδηγό Ketut, υποδεικνύοντάς του την διαδρομή που θέλαμε και όπως αποδείχτηκε ήξερε καλά τα μονοπάτια και τους δρόμους. Μόνο που έπρεπε να ξεκινήσουμε στις οκτώ το πρωί και όχι δυό ώρες αργότερα.

. . Αφήνοντας το Ubud, στην διαδρομή μας περνάμε από την Gianyar , φωτογραφίζουμε σε κάποια κεντρικά σημεία του δρόμου δυο τρία λευκά ¨αγάλματα¨ Ινδουιστικών θεοτήτων, μεγάλων διαστάσεων και ολίγον κιτς . Στο κέντρο του χωριού υπάρχει και το τοπικό παλιό παλάτι του άρχοντα . Συνεχίζουμε ανατολικά και φτάνουμε στην Semarapura και από κει στο διπλανό Κlungkung. Εκεί στρίβουμε προς βορά και μετά από λίγο το τοπίο αρχίζει να γίνεται πιο πράσινο και η βλάστηση πυκνή.

. . Μια μεγάλη , για το Μπάλι, σιδερένια γέφυρα διασχίζει τον ποταμό Kecamatan. Σταματάμε αριστερά και με τα πόδια πάμε στο κέντρο της γέφυρας για φωτογραφίες, ενώ τα αυτοκίνητα και φορτηγά την διασχίζουν αδιάκοπα με θόρυβο.
. . Αφήνουμε την γέφυρα και πάντα δίπλα στον ποταμό, αρχίζουμε να ανηφορίζουμε σε μια καταπληκτική διαδρομή την ονομαζόμενη Sidemen, διότι οδηγεί προς το ομώνυμο χωριό. Είμαστε στις χαμηλές πλαγιές του ηφαιστείου Agung (3142m). Το τοπίο είναι τροπικό δάσος και ζούγκλα και ορυζώνες μιας και η περιοχή είναι καθαρά αγροτική, λίγα και διάσπαρτα τα σπίτια. Εδώ υπάρχουν οι μεγαλύτερες φυτείες του snake skin fruit. Είναι ένα νόστιμο τοπικό φρούτο, που η λεπτή φλούδα του απ’ έξω, είναι πανόμοια με το δέρμα του φιδιού.
Δεν μπορώ να σταματήσω να φωτογραφίζω και να απολαμβάνω τους ορυζώνες απλωμένους σε βαθμίδες στις βουνοπλαγιές.

. . Συνεχίζουμε την βόλτα μας στην διαδρομή του Sidemen, σε μια στροφή ένα μεγάλο κιόσκι φτιαγμένο από μπαμπού, κάτι σαν εστιατόριο και καφέ μαζί. Σταματάμε και πίνουμε έναν ωραιότατο φρέσκο χυμό, φτιαγμένο από τα χαμογελαστά νεαρά κορίτσια που το λειτουργούν. Στα πόδια μας απλώνονται οι ορυζώνες και κάποιοι γεωργοί σκυμμένοι φυτεύουν τα νέα ρύζια. Δεν θέλουμε να φύγουμε και να αφήσουμε αυτό το τοπίο. Ποιανού είναι αυτό το σπίτι, ρωτώ τα κορίτσια . Του Αμερικάνου, μου απατάνε, το έχει εδώ και είκοσι χρόνια , και με πιάνει η ζήλεια μου. :D Το καταλαβαίνουν και μου δίνουν μια κάρτα. Πάνω στο λόφο, λένε, υπάρχει ένα και μοναδικό ξενοδοχείο πέντε αστέρων, πολύ καλό αν θέλετε να μείνετε και να απολαύστε την περιοχή.... Όμως εμείς δυστυχώς πρέπει να φύγουμε.

. . Στο χωριό Iseh φωτογραφίζουμε τον στολισμό σπιτιού, όπου σε λίγες μέρες θα γίνει γάμος . Σε όλη την διαδρομή υπάρχουν πολλά σπίτια που έχουν αυτόν τον γαμήλιο στολισμό στην εξώπορτα. Οι Ιερείς, μας πληροφορεί ο Ketut, έχουν δώσει εδώ και καιρό μήνυμα, ότι από μεθαύριο μπορούν να αρχίσουν οι γάμοι. Οι οιωνοί είναι καλότυχοι. Εμείς συνεχίζουμε στην Duda, από όπου θα βλέπαμε την κορυφή του Agung, αν δεν είχε τόσα σύννεφα και κατευθυνόμαστε ανατολικά προς την Amlapura και στην συνέχεια φτάνουμε στην θάλασσα, στην Candidasa με τις τοπικής τεχνοτροπίας βάρκες της . Είναι μια ήσυχη παραθαλάσσια κωμόπολη με αρκετά εστιατόρια και καταλύματα.

. . Στο Μπάλι υπάρχει η αρχική φυλή των γηγενών κατοίκων. Αυτή είναι εγκατεστημένη σε τρία διαφορετικά, απομονωμένα χωριά. Ένα από αυτά είναι το Tenganan. Ένας στενός δρόμος οδηγεί στο χωριό, όπου ζουν κοινοβιακά οι κάτοικοι της πρώτης φυλής του νησιού. Δίνουμε ένα μικρό ποσό, σαν δωρεά για το χωριό και ένας άνδρας μας ξεναγεί με άπταιστα Αγγλικά. Το χωριό περιτριγυρισμένο από τροπικό δάσος έχει μια σταθερή έκταση. Τα χρήματα είναι κοινά, το χωριό πληρώνει για τους δασκάλους και όλη την ανατροφή και διατροφή των παιδιών. Δεν επιτρέπεται μια οικογένεια να κάνει πάνω από δύο παιδιά, διότι τα χωράφια είναι μετρημένα. Αν κάνει, τότε η οικογένεια επωμίζεται τα έξοδα του τρίτου παιδιού. Το συμβούλιο αποφασίζει για τα σοβαρά. Οι γάμοι με άτομα εκτός φυλής δεν επιτρέπονται . Δεν κυκλοφορούν μέσα στο χωριό ούτε ποδήλατα. :lol: Έβλεπες παντού μια φτωχή αλλά αξιοπρεπή κατάσταση. Πεντακάθαρα τα σπίτια, τα δρομάκια ήσυχα και οι κάτοικοι υπερήφανοι. Στις αυλές των σπιτιών οι γυναίκες ύφαιναν κάποιες μεταξωτές εσάρπες και μαντήλες πανέμορφες και ακριβούτσικες γιατί είχαν πολλών ημερών εργασία. Η φυλή απομονώθηκε από παλιά, για να γλυτώσει από τους Ινδονήσιους κατακτητές που έφταναν αργά και σταθερά στο νησί .

. . Αυτήν την διαδρομή την συνιστώ σε κάθε επισκέπτη. Είναι η καλύτερη από τις λίγες που κάναμε. Για αυτές που δεν πήγα, δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη.

. . Από το Tenganan, ξεκινήσαμε για την επιστροφή στο Ubud. Στην αρχή ο δρόμος είναι παραλιακός και την ώρα που σουρούπωνε, στις άκρες του, πολλές γυναίκες, πουλούσαν, φρέσκα μεγάλα ψάρια, σε αυτοσχέδιους πάγκους.

. . Εμείς όμως, γυρνάμε στο Ubud και μετά από ένα καλό μασάζ, χτυπάμε την τελευταία νοστιμότατη, ψητή πάπια στο Belek Bengil και πάμε στο ξενοδοχείο για βαλίτσες και για ύπνο. Αύριο αποχαιρετάμε το Μπάλι και το ωραίο ταξίδι, παίρνουμε τον δρόμο του γυρισμού.


.
Συνημμένες εικόνες

 

Attachments

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Και γω περιμενα το UBUD να ειναι ενα μικρο χωριο,αλλα αυτο εχει εξαπλωθει-επεκταθει τοσο πολυ που ειναι αρκετα μεγαλη περιοχη.
Περιμενω συνεχεια!!!
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Ωραιες φωτογραφιες,και το ξενοδοχειο φαινετε τελειο!!
 

Saradojo

Member
Μηνύματα
69
Likes
196
Επόμενο Ταξίδι
Όπου βγάλει ο δρόμος
27 March 2012 Goa Gajah - Tampak Siring

27 Μαρτίου 2012

. . Όποιος πάει στο Μπάλι και ανεξάρτητα σε ποια περιοχή-χωριό θα μείνει, αυτό που σίγουρα θα κάνει είναι να περιτριγυρίσει τα διάσπαρτα μνημεία και αξιοθέατα του νησιού. Έτσι αυτοί που έκλεισαν κατάλυμα στις νότιες παραθαλάσσιες περιοχές, ταξιδεύουν προς βορά και οι άλλοι, αντίθετα.
. . Υπάρχουν λοιπόν παντού πρακτορεία που οργανώνουν αυτές τις ημερήσιες εκδρομές. Όμως με λίγο διάβασμα στους οδηγούς και τα φυλλάδια που έχετε πάρει στο αεροδρόμιο την ημέρα της άφιξης, μπορείτε να οργανώσετε μόνοι σας τις εκδρομές.
. . Έτσι και εμείς κλείσαμε χθες ένα αυτοκίνητο με τον οδηγό για όλη μέρα, ευρώ 30 . Ήρθε στο ξενοδοχείο και στις 10 ξεκινήσαμε για την πρώτη ημερήσια εκδρομή.

. . Να πω ότι το Μπάλι είναι κατά 90% Ινδουιστικό. Σε κάθε αυλή σπιτιού υπάρχει το οικογενειακό τέμενος, όπου οι γυναίκες κυρίως κάνουν τις καθημερινές προσφορές στα πνεύματα, στους θεούς και στους προγόνους .
. . Νομίζω ότι δεν υπάρχει σπίτι χωρίς αυτές τις σκαλιστές πέτρινες κατασκευές, που πολλές φορές είναι μεγαλύτερες από την οικία. Υπάρχουν σκαλιστές πυραμιδοειδείς κατασκευές και στην βάση αγάλματα από δράκους και θεότητες της Ινδικής μυθολογίας ,Mahabharata . Πολλές από αυτές είναι τυλιγμένες με μια πάνινη καρό φούστα, το Sarong . Όμως και άλλα πράγματα της φύσης που θαυμάζουμε και είμαστε ευγνώμονες για την ύπαρξή τους, είναι τυλιγμένα με ένα πορτοκαλί Sarong . Όπως π.χ. ένα τεράστιο δέντρο.

. . Πρώτα πήγαμε στην Goa Gajah, όπου υπάρχει Ινδουιστικό ιερό τέμενος. Και επειδή οι πρόγονοι κανόνισαν την διαιώνιση του είδους, στην Goa Gajah, στο τέμπλο της σπηλιάς των ελεφάντων λατρεύετε ο Θεός Φαλός (Lingam). :shock:
. . Φορέσαμε υποχρεωτικά το sarong μας για να κρύψουμε τα γόνατά μας και μπήκαμε στον ιερό χώρο της θεοσκότεινης σπηλιάς. Μετά κατηφορίσαμε για μια ώρα περίπου, στον γύρο χώρο που είναι ζούγκλα. Από τις βροχούλες και την υγρασία ακόμα και οι πέτρες είναι πράσινες από βρύα.




. . Από κει συνεχίσαμε βόρεια στο Tambak Siring και επισπευτήκαμε το Τέμενος της Ιερής πηγής. Το νερό αναβλύζει πεντακάθαρο από την γη και το μαζεύουν για αγίασμα. Δίπλα από την πηγή, το νερό τρέχει από καμιά ντουζίνα στόμια όπου οι προσκυνητές πρέπει να λουστούν και να πιούν από όλα. Ανάμεσά τους, και αρκετοί ¨λευκοί¨, πλενόταν για εξαγνισμό .

. . Παρακάτω ιερείς με άσπρα σακάκια χτυπούσαν ένα καμπανάκι και μουρμούριζαν όπως οι δικοί μας, όταν κάνουν ευχέλαιο .
Πολλοί προσκυνητές και γυναίκες με τάματα και προσφορές γυρνάνε από θεότητα σε θεότητα και προσφέρουν το τυπικό μικρό πανεράκι με λίγο ρύζι, γλυκό, λουλουδάκι, φρούτο.

. . Οι τουρίστες περιφέρονται μεταξύ τους και δεν ακούς καμιά διαμαρτυρία ή υπόδειξη από τους πιστούς ή τους ιερείς . Σκεφτόμουν τι περιορισμούς και υποδείξεις θα έκαναν οι δικοί μας ‘ άγιοι’ .
. . Στην είσοδο και έξοδο, αλλά μακριά από αυτά τα τεμένη, υπάρχουν δεκάδες μαγαζάκια με χειροτεχνήματα και ριχτάρια για sarong. Όμως μέσα προσφέρονται δωρεάν για την επίσκεψη.



. . Στο δρόμο μας προς βορά, το Temen . Περάσαμε από μια φυτεία μπαχαρικών, μυρωδικών και καφέ. Είναι μια καθιερωμένη επίσκεψη για τους τουρίστες, όπως στα περισσότερα μέρη της Ασίας, όπου ανάλογα με τις αγορές ο οδηγός παίρνει το κάτι τι του.

. . Είχε ενδιαφέρον να περπατάς ανάμεσα σε διάφορα είδη δέντρων άγνωστα για μας στην Ευρώπη. Είχαν και δύο ζωάκια σαν μικρές αλεπούδες ή κουνάβια, σε κλουβί.!!!! Πολύ καλό τοπίο και κάτω από ένα κιόσκι, μας πρόσφεραν δωρεάν 8 διαφορετικά ροφήματα για να δοκιμάσουμε.
Το κακάο, ο καφές και lemongrass tea πολύ καλά.

. . Εκεί λύθηκε και το μυστήριο των μικρών ζώων. Αυτά τρέφονται με τους σπόρους του καφέ και ο καφές που φτιάχνουν από τα κόπρανα αυτών των ζώων είναι πανάκριβος. Τα ταΐζουν με σπόρους καφέ, αυτά τα βγάζουν αχώνευτα και αφού τα επεξεργαστούν, κάνουν τον πλέον ακριβό καφέ !!!! :shock:
. . Για να δοκιμάσεις ένα φλιτζάνι τέτοιο καφέ, πλήρωνες 12 $ αμερικάνικα. Όχι ευχαριστώ.
. . Αγοράσαμε τσάι από λεμονόχορτο και συνεχίσαμε πιο βόρεια και σε υψόμετρο για το Penelokan.

Η συνέχεια στο επόμενο .

Για περισσότερες φωτογραφίες στο : BALI - Ubud 2012
 

Attachments

North66

Member
Μηνύματα
4.303
Likes
5.039
Επόμενο Ταξίδι
Γεωργία
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
Πανέμορφο το Μπαλί (ή Μπάλι)! Κατά την άποψή σου πόσες είναι οι ελάχιστες μέρες που πρέπει να αφιερώσει κάποιος για να δει λίγο απ' όλα (ναούς, ηφαίστεια, ορυζώνες, καμιά παραλία, ενδοχώρα)?
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Εχουμε ξανασυζητησει για αυτα τα ζωακια με τον καφε ..μοσχογαλη λενε το ζωο αν θυμαμαι καλα ..και ο καφες kopi luwak or civet coffee.
 

Saradojo

Member
Μηνύματα
69
Likes
196
Επόμενο Ταξίδι
Όπου βγάλει ο δρόμος
North66

<Κατά την άποψή σου πόσες είναι οι ελάχιστες μέρες που πρέπει να αφιερώσει κάποιος για να δει λίγο απ' όλα (ναούς, ηφαίστεια, ορυζώνες, καμιά παραλία, ενδοχώρα)?>

Αυτή η ερώτηση έχει διατυπωθεί από το 98 και έχει απαντηθεί από αρκετούς. Θα σου πω, για μένα προσωπικά. Δεν θα πήγαινα για λιγότερο από 6 μέρες αν αυτή η επίσκεψη ήταν μέρος ενός μεγαλύτερου ταξιδιού σε διπλανές χώρες ή Ινδονησία .

Αν είναι μοναδικός προορισμός από Ελλάδα ή γενικά Ευρώπη, τότε δεν θα πήγαινα για λιγότερο από 10 μέρες.

Όλα αυτά που ζητάς θα τα δεις. Επειδή όμως είμαι ίσως ο τελευταίος που ήρθε από κει και αυτά που διαβάζω από τους παλιούς, δυστυχώς έχουν αλλάξει, προτείνω : Για λίγες μέρες να μείνεις στο Udud (δηλαδή στο Μπάλι),και να ξεχάσεις τις παραλίες προς τον νότο, δεν αξίζει να χάσεις μια πολύτιμη μέρα πλατσουρίζοντας στην θολή θάλασσα μαζί με άλλους χίλιους. Και στο κάτω κάτω δεν ζεις στην Αριζόνα !!!;)
 

Saradojo

Member
Μηνύματα
69
Likes
196
Επόμενο Ταξίδι
Όπου βγάλει ο δρόμος
Εχουμε ξανασυζητησει για αυτα τα ζωακια με τον καφε ..μοσχογαλη λενε το ζωο αν θυμαμαι καλα ..και ο καφες kopi luwak or civet coffee.
KLEOPATRA είσαι ο 'χρυσός οδηγός' Τον καφέ δεν μπορούσα να τον θυμηθώ. Το ζωάκι ' μοσχογάλη ' θα βρώ πως το λένε οι ντόπιοι και θα επανέλθω .
Σ' ευχαριστώ ;)
 

Saradojo

Member
Μηνύματα
69
Likes
196
Επόμενο Ταξίδι
Όπου βγάλει ο δρόμος
27 March 2012 Batur - Besakih

Συνέχεια .....

27 Μαρτίου 2012

. . Το Penelokan σκαρφαλωμένο σε υψόμετρο βρίσκετε απέναντι από το ενεργό ηφαίστειο Batour το οποίο καθρεπτίζετε, δίπλα στην ομώνυμη λίμνη. Βγάλαμε φωτογραφίες από ψηλά. Η ορατότητα όχι πολύ καλή και στον ορίζοντα, σύννεφα έκρυβαν το όρος Agung.
. . Λόγω της ώρας αποφασίσαμε να μην πάμε λίγο πιο δυτικά στο χωριό Kintamani , αλλά και να μην κατεβούμε κάτω την απότομη πλαγία για την λίμνη η οποία φαινόταν πολύ ωραία.
. .Θα έπρεπε το πρωί να είχαμε ξεκινήσει δυό ώρες νωρίτερα ή να μην περιλαμβάναμε την Goa Gajah σήμερα σαν πρώτη επίσκεψη. (τις επόμενες μέρες περνούσαμε πάντα από κει γυρνώντας στο Ubud, από τις εκδρομές) .
Η μέρα ήταν ζεστή και εδώ πάνω ανάμεσα στα δέντρα του δάσους, είχε λίγη ευχάριστη ψύχρα. ;) . Πήγαμε λίγο ανατολικά και μετά αρχίσαμε να κατεβαίνουμε προς νότο στις πλαγιές του όρους Agung (3142 μ.) .

Φτάσαμε στο Besakih όπου υπάρχει το μεγαλύτερο συγκρότημα ναών του Μπάλι, το Mother temple.
Οι νταβατζήδες του ναού πριν την είσοδο, προσπαθούν να σου επιβάλουν συνοδό . Εμείς αρνηθήκαμε, όχι γιατί το ποσό ήταν μεγάλο, αλλά για το γαμώ το.:rolleyes:
Γυναίκες και παιδιά μικροπωλητές, καλοσυνάτα προσπαθούν να μας πουλήσουν οτιδήποτε. Η κουβέντα είναι πάντα με την ακόλουθη σειρά. Where are you from? What is your name? Take one dollar. Ανεβήκαμε αρκετάααα σκαλιά Μπαλινέζικα !!! Έχουν τουλάχιστον 35 εκατοστά ύψος αντί για 17 !!

Οι προσκυνητές άρχισαν να έρχονται μια ώρα πριν την δύση του ήλιου και θα συνέχιζαν μέχρι το βράδυ διότι σήμερα ήταν ειδική θρησκευτική μέρα.
Υπάρχουν πάμπολλες ιερές γιορτές. Ακόμα και την ημέρα που αρχίζει νέο φεγγάρι και την πανσέληνο, όλοι πάνε να προσφέρουν στους προγόνους. Πεντακάθαροι με άσπρα πουκάμισα δαντελωτά οι γυναίκες και σφικτά δεμένο στους γλουτούς το πολύχρωμο sarong. Με άσπρα σακάκια ή πουκάμισα και οι άντρες . Κουβαλάνε κάποιες τελετουργικές ομπρέλες, όπως εμείς τα εξαπτέρυγα, και πάνω στα κεφάλια τους τα πλεκτά πανέρια με τις προσφορές στολισμένα πανέμορφα. Είναι οι εικόνες που έχουμε δει επανειλημμένα και συμβολίζουν το Μπάλι

Στην επιστροφή περάσαμε από το Bukit Jambul και είδαμε πατάρια με ορυζώνες αλλά δυστυχώς λόγω δύσης οι σκιές στις φωτό δεν βοηθούν.
Τελευταίο στην επιστροφή μαςαφήσαμε το παλιό βασιλικό δικαστήριο στο Klungkung . Θα μπορούσαμε και να μην το βλέπαμε, δεν θα χάναμε και τίποτα σπουδαίο.
Στις 7 γυρίσαμε στο Ubud, σεργιανίσαμε στους δρόμους για χάζεμα, μετά φαγητό σε εστιατόριο του κεντρικού δρόμου, από αυτά που έγραψαν οι συνοδοιπόροι πιο παλιά και επιστροφή στο ξενοδοχείο γιατί αύριο έχουν σειρά, από περιέργεια, οι παραθαλάσσιες περιοχές .


.
 

Attachments

mariagl

Member
Μηνύματα
844
Likes
648
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία
Οι φωτογραφίες σου ειναι πανεμορφες!!
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Φτάσαμε στο Besakih όπου υπάρχει το μεγαλύτερο συγκρότημα ναών του Μπάλι, το Mother temple.
Οι νταβατζήδες του ναού πριν την είσοδο, προσπαθούν να σου επιβάλουν συνοδό . Εμείς αρνηθήκαμε, όχι γιατί το ποσό ήταν μεγάλο, αλλά για το γαμώ το.:rolleyes:
Αυτο το νταβατζιλικι με το συνοδο συνεβει και σε μας και τελικα δεν ανεβηκαμε στο ναο.
Δεν μας αφησαν να μπουμε και φυγαμε.

Το εχουν κανει κοπτηριο και εφυγα με πολυ αρνητικες εντυπωσεις απο τον συγκεκριμενο χωρο.
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.831
Μέλη
38.904
Νεότερο μέλος
pstrougaris@yahoo

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom