Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Περιεχόμενα
4η ημέρα (Γύρος της λίμνης & Ιταλικές Άλπεις)
Σήμερα θα κάναμε το γύρο της λίμνης. Έχει πολλά πράγματα να δεις και να κάνεις. Έχει υπέροχα χωριά παραλίμνια, αρχαίες ρωμαϊκές βίλλες, κήπους και παραλίες κ.α. Από όλα αυτά στο πρόγραμμα είχα οπωσδήποτε την ανάβαση με τελεφερίκ στην κορυφή Mode Baldo των Άλπεων, την επίσκεψη στους καταρράκτες Varone και τη διάσχιση ενός εντυπωσιακού δρόμου της Strada della fora, που περνούσε μέσα από ένα πολύ κλειστό και απότομο φαράγγι. Από εκεί και πέρα ότι άλλο προλαβαίναμε καλό θα ήταν.
Έτσι, μετά το πρωινό μας ξεκινήσαμε προς βορρά έχοντας αριστερά μας τη λίμνη. Πρώτη μας στάση στη Malcesine, σε ένα παραλίμνιο μαγαζάκι για καφέ και παγωτό για τη μικρή. Με θέα το κάστρο της Malcesine μέσα στη λίμνη και το βουνό επιβλητικό πάνω από το κεφάλι μας, μείναμε λίγη ώρα και χαζεύαμε τη λίμνη και τα γύρω βουνά. Στη συνέχεια μπήκαμε στην πόλη ψάχνοντας για parking (εδώ δεν υπάρχει πουθενά ελεύθερο παρκάρισμα), που τελικά βρήκαμε στην παραλία. Με τα πόδια λοιπόν ανηφορίσαμε προς την είσοδο του τελεφερίκ, όπου εκεί αφού πληρώσαμε το τσουχτερό εισιτήριο των 48€ (και οι τρεις) και ύστερα από 20’ ουρά μπήκαμε στο βαγόνι των 45 ατόμων. Με το ότι φτάσαμε λίγο αργά σημαίνει ότι γλυτώσαμε την ουρά της μιας και μιάμισης ώρας που διάβαζα στο διαδίκτυο, αλλά δεν γλυτώσαμε το στριμωξίδι μέσα στο βαγόνι.
Μέσα σε 10 λεπτά και αφού αλλάξαμε βαγόνι στη μισή περίπου διαδρομή φτάσαμε στην κορυφή του Mode Baldo, σε υψόμετρο 1800m.
Άλλος αέρας. Ένα μοντέρνο σαλέ βρισκόταν εκεί, με ταράτσα γεμάτη πολύχρωμες ξαπλώστρες που μπορούσες να αράξεις έχοντας «πιάτο» τη λίμνη. Μία αναζωογονητική καλοκαιρινή ψυχρούλα και η θέα από τη μια μεριά της λίμνης, αλλά και των άλλων κορυφών από την άλλη σε προκαλούσε να πάρεις ένα από τα πολλά περιπατητικά μονοπάτια που υπήρχαν και να εξερευνήσεις.
Τώρα το καλοκαίρι πολύς κόσμος ανεβαίνει στο Mode Baldo για περπάτημα και για παρά πέντε. Γεμάτο ήταν το μέρος με περιπατητές, οργανωμένους με μπαστουνάκια και νερό, αλλά και με «παραπεντίστες».
Εμείς επιλέξαμε ένα μονοπάτι που έκανε μια κυκλική διαδρομή διάρκειας μιας ώρας (ήθελα κάτι εύκολο, αφού είχα και το παιδί μαζί μου). Στο δρόμο σταματήσαμε και καθίσαμε στο γρασίδι για πικ-νικ. Η θέα ήταν καταπληκτική. Ενώ φάγαμε το κολατσιό μας δεν μας έκανε καρδιά να φύγουμε. Μείναμε εκεί πολύ ώρα χαζεύοντας τη θέα, αλλά και τους «παραπεντίστες», που πετούσαν πάνω από τα κεφάλια μας σε πολύ κοντινή απόσταση. Ένας από αυτούς μας πλησίασε πολύ και μας φώναζε: «Hello everybody». Η κόρη μου τρελάθηκε. «Ciao» του απαντούσε και σήκωνε τα χέρια και τον χαιρετούσε. Και από εκείνη την ώρα δεν έβαλε γλώσσα μέσα της όλο Ciao και Hello, τους φώναζε. Είχε ξεσηκώσει τους πάντες. Είμαστε σε ένα ήσυχο και μεγαλειώδες τοπίο και εκείνη φώναζε. Μέχρι και τον μπαμπά της ξύπνησε που τον είχε πάρει ο ύπνος καθώς ήταν μισοξαπλωμένος στο γρασίδι. Το περιβάλλον σε «ρούφαγε».
Ύστερα από αρκετή ώρα, αποφασίσουμε να προχωρήσουμε λίγο στο μονοπάτι. Φτάσαμε σε ένα σημείο απ’ όπου μπορούσαμε να δούμε μεγάλο κομμάτι της λίμνης και μάλιστα το βορειότερο χωριό τη Riva del Garda απ’ όπου θα περνούσαμε αργότερα προκειμένου να στρίψουμε νότια για να κάνουμε το γύρο. Εδώ τη θέση των parapente είχαν πάρει οι αγελάδες που έβοσκαν στα δεξιά μας λιβάδια. Ένιωσα σαν τη μικρή Χάιντι.
Τελικά δεν προλαβαίναμε να κάνουμε όλο το περιπατητικό μονοπάτι που σχεδίαζα αρχικά, γιατί είχαμε χαζολογήσει πολύ στο πικ-νικ μας και πήραμε το δρόμο του γυρισμού. Στην επιστροφή μας όμως άλλη έκπληξη μας περίμενε. Συναντήσαμε τα «άλπακα». Πρόκειται για κάποια ζώα που μοιάζουν πολύ με τα λάμα, αλλά επειδή αυτή η ας πούμε παραλλαγή ζει αποκλειστικά εδώ στις Άλπεις, πήραν και το όνομά τους από αυτές. Σταμάτησα και σε ένα υπαίθριο μαγαζάκι για να πάρω ένα σουβενίρ. Ήθελα να μείνω κι άλλο, αλλά ο άνδρας μου είχε αγχωθεί με το parking, που είχαμε πληρώσει για δύο ώρες και εμείς είχαμε κλείσει ήδη τρεις και μέχρι να κατέβουμε θα περνούσε και άλλο ένα μισάωρο.
Με τον ίδιο τρόπο κατεβήκαμε (αλλάξαμε βαγόνια και βουλώνανε και ξεβουλώνανε τα αυτιά από το υψόμετρο) και φτάσαμε στο αυτοκίνητο αισίως. Εννοείτε ότι είχαμε βγει εντελώς εκτός χρονικού προϋπολογισμού.
Το χωριό Malcesine (απ΄όπου πήραμε το τελεφερίκ)
Μέσα σε 10΄ βουλώσανε τα αυτιά μας.
Φτάσαμε στα 1800μ.
Εδώ βλέπουμε τη λίμνη Garda "πιάτο"
Στο βάθος το χωριό Riva del Garda
Τα alpaka
Επόμενη στάση θα ήταν οι καταρράκτες Varone, που βρίσκονται 3 km έξω από την Riva del Garda. Δεν προλαβαίναμε ούτε για καφέ να καθίσουμε ούτε για φαγητό. Δεν πειράζει μετά…….
Εύκολα, ακολουθώντας ταμπέλες φτάσαμε στους καταρράκτες. Οριακά φτάσαμε. Είμαστε οι τελευταίοι που μπήκαμε, μαζί με μία άλλη οικογένεια
Στην ουσία ήταν είναι ένα μέρος που συνδυάζει σπήλαιο-φαράγγι και καταρράκτες μαζί. Μόλις μπήκαμε μέσα αμέσως μας ήρθαν στο πρόσωπο ψιχάλες, πολλές ψιχάλες. Συνειδητοποιήσαμε ότι για να μπούμε πιο μέσα θα έπρεπε να «οχυρωθούμε» λίγο. Επιστρέφω γρήγορα στο αυτοκίνητο για να πάρω τα αδιάβροχα (που υποτίθεται θα χρησιμοποιούσα στα παιχνίδια του νερού στη Gardaland), αλλά μάλλον τώρα τα έχουμε πιο πολύ ανάγκη. Τα φορέσαμε και μπήκαμε.
Ήταν μια πολύ στενή χαράδρα, η οποία αποτελούσε και δίοδο νερού. Τα βράχια φωτίζονταν με μπλε και κόκκινους χρωματισμούς και το όλο περιβάλλον έτσι έμοιαζε μαγικό. Εμείς περπατήσαμε σε χτιστό στενό διάδρομο βλέποντας τη χαράδρα από χαμηλά, αλλά και σε γέφυρα που βρισκόταν στο πάνω σπήλαιο, βλέποντας τη χαράδρα από ψηλά. Φωτογραφίες ήταν πολύ δύσκολο να τραβήξω, με την κοινή φωτογραφική μηχανή που έχω. Χωρίς φλας δεν μπορούσαν να αποτυπωθούν τα σκούρα μαυροκοκκινομπλέ χρώματα και με φλας έβγαιναν μόνο οι ψιχάλες με κάποιο αδιόρατο σκούρο φόντο.
Επαφύομαι λοιπόν στη μνήμη μου για να θυμάμαι την ομορφιά αυτής της χαράδρας.
Παρόλο που προστατευτήκαμε με τα αδιάβροχα, είχαμε βραχεί αρκετά. Ειδικά η μικρή έπρεπε να αλλάξει. Φύγαμε τελευταίοι. Βγήκαμε από το σπήλαιο και η πόρτα κλείδωσε πίσω μας πριν προλάβουμε να κάνουμε μισό βήμα. Ακόμα και το μαγαζί με τα σουβενίρ είχε κλείσει. Μέχρι να αλλάξουμε και ρούχα, ο ιδιοκτήτης μας προσπέρασε και μείναμε μόνοι μας στο parking.
Η είσοδος στους καταρράκτες Varone
Μία φωτογραφία με φλας
Και μία χωρίς φλας
Αφού λοιπόν ετοιμαστήκαμε πήραμε το δρόμο της επιστροφής από τη δυτική πλευρά της λίμνης. Στα δυτικά της λίμνης το βουνό «πέφτει» πολύ απότομα μέσα στο νερό. Δεν υπάρχει χώρος για παραλίμνιο δρόμο. Έτσι ο δρόμος είτε ανεβαίνει ψηλά (όπου «βρει κενό»), είτε «τρυπάει» το βουνό, είτε βρίσκει φυσικά τούνελ για να περάσει. Εννοείται ότι είναι δύσκολος, στενός και με στροφές.
Στο συγκεκριμένο δρόμο έχουν γυριστεί και σκηνές από μία καταδίωξη του James Bond στο Quantum of Solace. Αυτός ο Bond προτιμά συχνά την Ιταλία….
Η πιο όμορφη όμως διαδρομή στην περιοχή είναι η Strada della Fora (δρόμος του φαραγγιού). Πρόκειται για μια διαδρομή που συνδέει το ορεινό χωριό Tremosine με τον παραλιακό δρόμο. Ο δρόμος αυτός «τρέχει» δίπλα από ένα ποταμάκι και όπου το ποταμάκι χώνεται μέσα στα βράχια, χώνεται και ο δρόμος. Πρόκειται για φυσικά ανοίγματα και κουφάλες που έχουν δημιουργηθεί στο βουνό, από τα οποία ίσα που περνάει αυτοκίνητο. Σε κάποια σημεία βέβαια έχουν επέμβει για να μεγαλώσουν λίγο τα ανοίγματα, αλλά αυτό έχει γίνει με τρόπο τόσο εναρμονισμένο με τη φύση! Σε κάποια άλλα σημεία δεν χωρούσαν δύο αυτοκίνητα μαζί. Θα έπρεπε το ένα από τα δύο να κάνει όπισθεν ωσότου συναντήσει κάποιο ας πούμε πλάτωμα. Η όλη διαδρομή είναι μικρή, περίπου 15’. Η επίσημη ονομασία του δρόμου είναι Via Pavone, αλλά όλοι τη γνωρίζουν σαν Stada della Fora. Αυτή τη διαδρομή δεν τη βρήκαμε τυχαία. Είχα διαβάσει για αυτήν στο trip advisor σαν ένα από τα «πρέπει» της περιοχής. Και οι φωτογραφίες που είχα δει με έπεισαν ότι αξίζει μια ματιά.
Strada della fora
Εδώ φαίνεται και το ποτάμι που ρέει δίπλα στο δρόμο.
Βγαίνοντας από τη strada della fora και αντικρύζοντας τη λίμνη. Από την απέναντι πλευρά της (αριστερά από τους καθρέπτες της φωτογραφίας) φαίνεται το ΅ίχνος΅ του τελεφερίκ.
Σήμερα από νωρίς το πρωί είχαμε βγει εκτός χρονικού προϋπολογισμού και τώρα στο τέλος της ημέρας ίσα που είχαμε προλάβει να δούμε αυτά που ήθελα οπωσδήποτε. Τώρα πια είχε αρχίσει να σουρουπώνει και είχαμε τρεις επιλογές για την επιστροφή μας. Είτε να γυρίσουμε πίσω μέχρι τη Riva και από εκεί να πάρουμε ταχύτερο δρόμο (και όχι από τον παραλιακό που ήρθαμε), είτε να συνεχίσουμε και να πάρουμε από το επόμενο λιμάνι, το Maderno, που είναι δυτικά της λίμνης, καραβάκι για απέναντι, στο Torre del Benaco, που είναι ανατολικά της λίμνης (μάλλον δύσκολο τέτοια ώρα να έχει καραβάκι), είτε να συνεχίσουμε παραλιακά ολοκληρώνοντας τον οδικό κύκλο της λίμνης. Παρόλο που θα ήταν νύχτα πια και δεν θα βλέπαμε και πολλά, επιλέξαμε την τρίτη λύση. Συνεχίσαμε λοιπόν ομολογώ λίγο βιαστικά πια γιατί αποφασίσαμε να πάμε για φαγητό στο ξενοδοχείο μας αντί να φάμε τυχαία σε κανένα ακριβό μαγαζί των χωριών της λίμνης και θέλαμε να προλάβουμε ανοιχτή την κουζίνα του.
Παρόλο που ήταν νύχτα μπορέσαμε να δούμε τα πανέμορφα χωριά. Το ένα ήταν καλύτερο από το άλλο. Τα αρχοντικά καλοδιατηρημένα και φωτισμένα, πολλά από τα οποία είχαν γίνει ξενοδοχεία απέπνεαν μια κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα άλλης εποχής. Οι κήποι διαδέχονταν τις βίλλες εναλλάξ. Ήταν τελείως διαφορετικό το σκηνικό σε σχέση με την απέναντι πλευρά της λίμνης. Η περιοχή επίσης είχε και αρχαίες ρωμαϊκές βίλλες, πράγμα που σημαίνει ότι ήταν δημοφιλής από τους ρωμαϊκούς χρόνους ως τόπος αναψυχής. Μακάρι να είχαμε χρόνο να εξερευνήσουμε αυτήν την πλευρά. Δεν αρκεί τελικά μία μέρα για το γύρο της λίμνης.
Φτάσαμε λοιπόν στο νοτιότερο άκρο της, κοντά στην πόλη Sirmione, όπου πίστευα ότι την τελευταία μέρα θα την επισκεπτόμασταν και αυτή. Εκεί οι διασταυρώσεις και οι πινακίδες ήταν αρκετά πολύπλοκες και ευτυχώς μας βοήθησε ο δορυφόρος να ξεμπλέξουμε. Τελικά φτάσαμε γύρω στις 11:00 στο ξενοδοχείο μας, όπου και προλάβαμε οριακά το εστιατόριο και φάγαμε.
Άλλη μια φοβερή μέρα τελείωσε.
Ουσιαστικά σήμερα τέλειωσε η εκδρομή μας. Η αυριανή μέρα ήταν η μέρα της επιστροφής. Είχαμε λίγο χρόνο, αλλά δεν έπαυε να είναι η μέρα της επιστροφής! Κάνοντας ανασκόπηση βλέπω πόση ποικιλία είχε αυτό το ταξίδι. Είχε φύση, τέχνη, διασκέδαση. Πραγματικά αυτό το κομμάτι της Ιταλίας μπορεί να προσφέρει τα πάντα. Νομίζω ότι ήταν λίγες τελικά οι μέρες για αυτό το κομμάτι της Ιταλίας. Υπήρχαν τόσα ακόμη που θα ήθελα να δω.
Υπήρχε η Movieland. Ένα πάρκο τύπου Walt Disney studios με παιχνίδια και παραστάσεις βασισμένα σε ταινίες του Holywood. Εδώ θα έπρεπε να συνοδεύομαι από μεγαλύτερης ηλικίας παιδί. Είπαμε χρειάζομαι και μια δικαιολογία για να πάω…
Υπήρχε ένα πάρκο με καταρράκτες, το Cascate Molina. Είναι ένα πάρκο με περιπατιτικές διαδρομές διαφόρων επιπέδων δυσκολίας, το οποίο είναι γεμάτο καταρράκτες. Αυτό ήταν το plan B μου σε περίπτωση που δεν τα κατάφερνα με την όπερα της Βερόνα.
Υπήρχε ένας καταπληκτικός κήπος, ο κήπος Sigurta κοντά στο Borghetto που πήγαμε (την τελευταία ημέρα). Και αυτόν τον είχα για εναλλακτικό σενάριο. Θα ήταν πολύ διασκεδαστικό να γυρίσουμε όλον τον κήπο με τα ηλεκτρικά mini αυτοκινητάκια που διέθετε.
Υπήρχε το Parco Thermale del Garda. Πρόκειται για μια μεγάλη λίμνη-πισίνα με θερμό νερό μέσα σε ένα καταπράσινο περιβάλλον πολύ κοντά επίσης στο ξενοδοχείο μας και στον ζωολογικό.
Πραγματικά η περιοχή γύρω από τη Garda αποτελεί ένα χώρο διασκέδασης και χαλάρωσης για όλους. Μέρες να’χεις να αφιερώσεις.
Ελπίζω σύντομα να ολοκληρώσω την ιστορία μου με το 5ο και τελευταίο μέρος.
Σήμερα θα κάναμε το γύρο της λίμνης. Έχει πολλά πράγματα να δεις και να κάνεις. Έχει υπέροχα χωριά παραλίμνια, αρχαίες ρωμαϊκές βίλλες, κήπους και παραλίες κ.α. Από όλα αυτά στο πρόγραμμα είχα οπωσδήποτε την ανάβαση με τελεφερίκ στην κορυφή Mode Baldo των Άλπεων, την επίσκεψη στους καταρράκτες Varone και τη διάσχιση ενός εντυπωσιακού δρόμου της Strada della fora, που περνούσε μέσα από ένα πολύ κλειστό και απότομο φαράγγι. Από εκεί και πέρα ότι άλλο προλαβαίναμε καλό θα ήταν.
Έτσι, μετά το πρωινό μας ξεκινήσαμε προς βορρά έχοντας αριστερά μας τη λίμνη. Πρώτη μας στάση στη Malcesine, σε ένα παραλίμνιο μαγαζάκι για καφέ και παγωτό για τη μικρή. Με θέα το κάστρο της Malcesine μέσα στη λίμνη και το βουνό επιβλητικό πάνω από το κεφάλι μας, μείναμε λίγη ώρα και χαζεύαμε τη λίμνη και τα γύρω βουνά. Στη συνέχεια μπήκαμε στην πόλη ψάχνοντας για parking (εδώ δεν υπάρχει πουθενά ελεύθερο παρκάρισμα), που τελικά βρήκαμε στην παραλία. Με τα πόδια λοιπόν ανηφορίσαμε προς την είσοδο του τελεφερίκ, όπου εκεί αφού πληρώσαμε το τσουχτερό εισιτήριο των 48€ (και οι τρεις) και ύστερα από 20’ ουρά μπήκαμε στο βαγόνι των 45 ατόμων. Με το ότι φτάσαμε λίγο αργά σημαίνει ότι γλυτώσαμε την ουρά της μιας και μιάμισης ώρας που διάβαζα στο διαδίκτυο, αλλά δεν γλυτώσαμε το στριμωξίδι μέσα στο βαγόνι.
Μέσα σε 10 λεπτά και αφού αλλάξαμε βαγόνι στη μισή περίπου διαδρομή φτάσαμε στην κορυφή του Mode Baldo, σε υψόμετρο 1800m.
Άλλος αέρας. Ένα μοντέρνο σαλέ βρισκόταν εκεί, με ταράτσα γεμάτη πολύχρωμες ξαπλώστρες που μπορούσες να αράξεις έχοντας «πιάτο» τη λίμνη. Μία αναζωογονητική καλοκαιρινή ψυχρούλα και η θέα από τη μια μεριά της λίμνης, αλλά και των άλλων κορυφών από την άλλη σε προκαλούσε να πάρεις ένα από τα πολλά περιπατητικά μονοπάτια που υπήρχαν και να εξερευνήσεις.
Τώρα το καλοκαίρι πολύς κόσμος ανεβαίνει στο Mode Baldo για περπάτημα και για παρά πέντε. Γεμάτο ήταν το μέρος με περιπατητές, οργανωμένους με μπαστουνάκια και νερό, αλλά και με «παραπεντίστες».
Εμείς επιλέξαμε ένα μονοπάτι που έκανε μια κυκλική διαδρομή διάρκειας μιας ώρας (ήθελα κάτι εύκολο, αφού είχα και το παιδί μαζί μου). Στο δρόμο σταματήσαμε και καθίσαμε στο γρασίδι για πικ-νικ. Η θέα ήταν καταπληκτική. Ενώ φάγαμε το κολατσιό μας δεν μας έκανε καρδιά να φύγουμε. Μείναμε εκεί πολύ ώρα χαζεύοντας τη θέα, αλλά και τους «παραπεντίστες», που πετούσαν πάνω από τα κεφάλια μας σε πολύ κοντινή απόσταση. Ένας από αυτούς μας πλησίασε πολύ και μας φώναζε: «Hello everybody». Η κόρη μου τρελάθηκε. «Ciao» του απαντούσε και σήκωνε τα χέρια και τον χαιρετούσε. Και από εκείνη την ώρα δεν έβαλε γλώσσα μέσα της όλο Ciao και Hello, τους φώναζε. Είχε ξεσηκώσει τους πάντες. Είμαστε σε ένα ήσυχο και μεγαλειώδες τοπίο και εκείνη φώναζε. Μέχρι και τον μπαμπά της ξύπνησε που τον είχε πάρει ο ύπνος καθώς ήταν μισοξαπλωμένος στο γρασίδι. Το περιβάλλον σε «ρούφαγε».
Ύστερα από αρκετή ώρα, αποφασίσουμε να προχωρήσουμε λίγο στο μονοπάτι. Φτάσαμε σε ένα σημείο απ’ όπου μπορούσαμε να δούμε μεγάλο κομμάτι της λίμνης και μάλιστα το βορειότερο χωριό τη Riva del Garda απ’ όπου θα περνούσαμε αργότερα προκειμένου να στρίψουμε νότια για να κάνουμε το γύρο. Εδώ τη θέση των parapente είχαν πάρει οι αγελάδες που έβοσκαν στα δεξιά μας λιβάδια. Ένιωσα σαν τη μικρή Χάιντι.
Τελικά δεν προλαβαίναμε να κάνουμε όλο το περιπατητικό μονοπάτι που σχεδίαζα αρχικά, γιατί είχαμε χαζολογήσει πολύ στο πικ-νικ μας και πήραμε το δρόμο του γυρισμού. Στην επιστροφή μας όμως άλλη έκπληξη μας περίμενε. Συναντήσαμε τα «άλπακα». Πρόκειται για κάποια ζώα που μοιάζουν πολύ με τα λάμα, αλλά επειδή αυτή η ας πούμε παραλλαγή ζει αποκλειστικά εδώ στις Άλπεις, πήραν και το όνομά τους από αυτές. Σταμάτησα και σε ένα υπαίθριο μαγαζάκι για να πάρω ένα σουβενίρ. Ήθελα να μείνω κι άλλο, αλλά ο άνδρας μου είχε αγχωθεί με το parking, που είχαμε πληρώσει για δύο ώρες και εμείς είχαμε κλείσει ήδη τρεις και μέχρι να κατέβουμε θα περνούσε και άλλο ένα μισάωρο.
Με τον ίδιο τρόπο κατεβήκαμε (αλλάξαμε βαγόνια και βουλώνανε και ξεβουλώνανε τα αυτιά από το υψόμετρο) και φτάσαμε στο αυτοκίνητο αισίως. Εννοείτε ότι είχαμε βγει εντελώς εκτός χρονικού προϋπολογισμού.
Το χωριό Malcesine (απ΄όπου πήραμε το τελεφερίκ)
Μέσα σε 10΄ βουλώσανε τα αυτιά μας.
Φτάσαμε στα 1800μ.
Εδώ βλέπουμε τη λίμνη Garda "πιάτο"
Στο βάθος το χωριό Riva del Garda
Τα alpaka
Επόμενη στάση θα ήταν οι καταρράκτες Varone, που βρίσκονται 3 km έξω από την Riva del Garda. Δεν προλαβαίναμε ούτε για καφέ να καθίσουμε ούτε για φαγητό. Δεν πειράζει μετά…….
Εύκολα, ακολουθώντας ταμπέλες φτάσαμε στους καταρράκτες. Οριακά φτάσαμε. Είμαστε οι τελευταίοι που μπήκαμε, μαζί με μία άλλη οικογένεια
Στην ουσία ήταν είναι ένα μέρος που συνδυάζει σπήλαιο-φαράγγι και καταρράκτες μαζί. Μόλις μπήκαμε μέσα αμέσως μας ήρθαν στο πρόσωπο ψιχάλες, πολλές ψιχάλες. Συνειδητοποιήσαμε ότι για να μπούμε πιο μέσα θα έπρεπε να «οχυρωθούμε» λίγο. Επιστρέφω γρήγορα στο αυτοκίνητο για να πάρω τα αδιάβροχα (που υποτίθεται θα χρησιμοποιούσα στα παιχνίδια του νερού στη Gardaland), αλλά μάλλον τώρα τα έχουμε πιο πολύ ανάγκη. Τα φορέσαμε και μπήκαμε.
Ήταν μια πολύ στενή χαράδρα, η οποία αποτελούσε και δίοδο νερού. Τα βράχια φωτίζονταν με μπλε και κόκκινους χρωματισμούς και το όλο περιβάλλον έτσι έμοιαζε μαγικό. Εμείς περπατήσαμε σε χτιστό στενό διάδρομο βλέποντας τη χαράδρα από χαμηλά, αλλά και σε γέφυρα που βρισκόταν στο πάνω σπήλαιο, βλέποντας τη χαράδρα από ψηλά. Φωτογραφίες ήταν πολύ δύσκολο να τραβήξω, με την κοινή φωτογραφική μηχανή που έχω. Χωρίς φλας δεν μπορούσαν να αποτυπωθούν τα σκούρα μαυροκοκκινομπλέ χρώματα και με φλας έβγαιναν μόνο οι ψιχάλες με κάποιο αδιόρατο σκούρο φόντο.
Επαφύομαι λοιπόν στη μνήμη μου για να θυμάμαι την ομορφιά αυτής της χαράδρας.
Παρόλο που προστατευτήκαμε με τα αδιάβροχα, είχαμε βραχεί αρκετά. Ειδικά η μικρή έπρεπε να αλλάξει. Φύγαμε τελευταίοι. Βγήκαμε από το σπήλαιο και η πόρτα κλείδωσε πίσω μας πριν προλάβουμε να κάνουμε μισό βήμα. Ακόμα και το μαγαζί με τα σουβενίρ είχε κλείσει. Μέχρι να αλλάξουμε και ρούχα, ο ιδιοκτήτης μας προσπέρασε και μείναμε μόνοι μας στο parking.
Η είσοδος στους καταρράκτες Varone
Μία φωτογραφία με φλας
Και μία χωρίς φλας
Αφού λοιπόν ετοιμαστήκαμε πήραμε το δρόμο της επιστροφής από τη δυτική πλευρά της λίμνης. Στα δυτικά της λίμνης το βουνό «πέφτει» πολύ απότομα μέσα στο νερό. Δεν υπάρχει χώρος για παραλίμνιο δρόμο. Έτσι ο δρόμος είτε ανεβαίνει ψηλά (όπου «βρει κενό»), είτε «τρυπάει» το βουνό, είτε βρίσκει φυσικά τούνελ για να περάσει. Εννοείται ότι είναι δύσκολος, στενός και με στροφές.
Στο συγκεκριμένο δρόμο έχουν γυριστεί και σκηνές από μία καταδίωξη του James Bond στο Quantum of Solace. Αυτός ο Bond προτιμά συχνά την Ιταλία….
Η πιο όμορφη όμως διαδρομή στην περιοχή είναι η Strada della Fora (δρόμος του φαραγγιού). Πρόκειται για μια διαδρομή που συνδέει το ορεινό χωριό Tremosine με τον παραλιακό δρόμο. Ο δρόμος αυτός «τρέχει» δίπλα από ένα ποταμάκι και όπου το ποταμάκι χώνεται μέσα στα βράχια, χώνεται και ο δρόμος. Πρόκειται για φυσικά ανοίγματα και κουφάλες που έχουν δημιουργηθεί στο βουνό, από τα οποία ίσα που περνάει αυτοκίνητο. Σε κάποια σημεία βέβαια έχουν επέμβει για να μεγαλώσουν λίγο τα ανοίγματα, αλλά αυτό έχει γίνει με τρόπο τόσο εναρμονισμένο με τη φύση! Σε κάποια άλλα σημεία δεν χωρούσαν δύο αυτοκίνητα μαζί. Θα έπρεπε το ένα από τα δύο να κάνει όπισθεν ωσότου συναντήσει κάποιο ας πούμε πλάτωμα. Η όλη διαδρομή είναι μικρή, περίπου 15’. Η επίσημη ονομασία του δρόμου είναι Via Pavone, αλλά όλοι τη γνωρίζουν σαν Stada della Fora. Αυτή τη διαδρομή δεν τη βρήκαμε τυχαία. Είχα διαβάσει για αυτήν στο trip advisor σαν ένα από τα «πρέπει» της περιοχής. Και οι φωτογραφίες που είχα δει με έπεισαν ότι αξίζει μια ματιά.
Strada della fora
Εδώ φαίνεται και το ποτάμι που ρέει δίπλα στο δρόμο.
Βγαίνοντας από τη strada della fora και αντικρύζοντας τη λίμνη. Από την απέναντι πλευρά της (αριστερά από τους καθρέπτες της φωτογραφίας) φαίνεται το ΅ίχνος΅ του τελεφερίκ.
Σήμερα από νωρίς το πρωί είχαμε βγει εκτός χρονικού προϋπολογισμού και τώρα στο τέλος της ημέρας ίσα που είχαμε προλάβει να δούμε αυτά που ήθελα οπωσδήποτε. Τώρα πια είχε αρχίσει να σουρουπώνει και είχαμε τρεις επιλογές για την επιστροφή μας. Είτε να γυρίσουμε πίσω μέχρι τη Riva και από εκεί να πάρουμε ταχύτερο δρόμο (και όχι από τον παραλιακό που ήρθαμε), είτε να συνεχίσουμε και να πάρουμε από το επόμενο λιμάνι, το Maderno, που είναι δυτικά της λίμνης, καραβάκι για απέναντι, στο Torre del Benaco, που είναι ανατολικά της λίμνης (μάλλον δύσκολο τέτοια ώρα να έχει καραβάκι), είτε να συνεχίσουμε παραλιακά ολοκληρώνοντας τον οδικό κύκλο της λίμνης. Παρόλο που θα ήταν νύχτα πια και δεν θα βλέπαμε και πολλά, επιλέξαμε την τρίτη λύση. Συνεχίσαμε λοιπόν ομολογώ λίγο βιαστικά πια γιατί αποφασίσαμε να πάμε για φαγητό στο ξενοδοχείο μας αντί να φάμε τυχαία σε κανένα ακριβό μαγαζί των χωριών της λίμνης και θέλαμε να προλάβουμε ανοιχτή την κουζίνα του.
Παρόλο που ήταν νύχτα μπορέσαμε να δούμε τα πανέμορφα χωριά. Το ένα ήταν καλύτερο από το άλλο. Τα αρχοντικά καλοδιατηρημένα και φωτισμένα, πολλά από τα οποία είχαν γίνει ξενοδοχεία απέπνεαν μια κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα άλλης εποχής. Οι κήποι διαδέχονταν τις βίλλες εναλλάξ. Ήταν τελείως διαφορετικό το σκηνικό σε σχέση με την απέναντι πλευρά της λίμνης. Η περιοχή επίσης είχε και αρχαίες ρωμαϊκές βίλλες, πράγμα που σημαίνει ότι ήταν δημοφιλής από τους ρωμαϊκούς χρόνους ως τόπος αναψυχής. Μακάρι να είχαμε χρόνο να εξερευνήσουμε αυτήν την πλευρά. Δεν αρκεί τελικά μία μέρα για το γύρο της λίμνης.
Φτάσαμε λοιπόν στο νοτιότερο άκρο της, κοντά στην πόλη Sirmione, όπου πίστευα ότι την τελευταία μέρα θα την επισκεπτόμασταν και αυτή. Εκεί οι διασταυρώσεις και οι πινακίδες ήταν αρκετά πολύπλοκες και ευτυχώς μας βοήθησε ο δορυφόρος να ξεμπλέξουμε. Τελικά φτάσαμε γύρω στις 11:00 στο ξενοδοχείο μας, όπου και προλάβαμε οριακά το εστιατόριο και φάγαμε.
Άλλη μια φοβερή μέρα τελείωσε.
Ουσιαστικά σήμερα τέλειωσε η εκδρομή μας. Η αυριανή μέρα ήταν η μέρα της επιστροφής. Είχαμε λίγο χρόνο, αλλά δεν έπαυε να είναι η μέρα της επιστροφής! Κάνοντας ανασκόπηση βλέπω πόση ποικιλία είχε αυτό το ταξίδι. Είχε φύση, τέχνη, διασκέδαση. Πραγματικά αυτό το κομμάτι της Ιταλίας μπορεί να προσφέρει τα πάντα. Νομίζω ότι ήταν λίγες τελικά οι μέρες για αυτό το κομμάτι της Ιταλίας. Υπήρχαν τόσα ακόμη που θα ήθελα να δω.
Υπήρχε η Movieland. Ένα πάρκο τύπου Walt Disney studios με παιχνίδια και παραστάσεις βασισμένα σε ταινίες του Holywood. Εδώ θα έπρεπε να συνοδεύομαι από μεγαλύτερης ηλικίας παιδί. Είπαμε χρειάζομαι και μια δικαιολογία για να πάω…
Υπήρχε ένα πάρκο με καταρράκτες, το Cascate Molina. Είναι ένα πάρκο με περιπατιτικές διαδρομές διαφόρων επιπέδων δυσκολίας, το οποίο είναι γεμάτο καταρράκτες. Αυτό ήταν το plan B μου σε περίπτωση που δεν τα κατάφερνα με την όπερα της Βερόνα.
Υπήρχε ένας καταπληκτικός κήπος, ο κήπος Sigurta κοντά στο Borghetto που πήγαμε (την τελευταία ημέρα). Και αυτόν τον είχα για εναλλακτικό σενάριο. Θα ήταν πολύ διασκεδαστικό να γυρίσουμε όλον τον κήπο με τα ηλεκτρικά mini αυτοκινητάκια που διέθετε.
Υπήρχε το Parco Thermale del Garda. Πρόκειται για μια μεγάλη λίμνη-πισίνα με θερμό νερό μέσα σε ένα καταπράσινο περιβάλλον πολύ κοντά επίσης στο ξενοδοχείο μας και στον ζωολογικό.
Πραγματικά η περιοχή γύρω από τη Garda αποτελεί ένα χώρο διασκέδασης και χαλάρωσης για όλους. Μέρες να’χεις να αφιερώσεις.
Ελπίζω σύντομα να ολοκληρώσω την ιστορία μου με το 5ο και τελευταίο μέρος.