themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.870
3η μέρα,

Η μέρα σήμερα έχει βάλει κι´αυτή τα ¨καλά¨ της, όπως κι´εμείς, είναι βλέπεται Κυριακή.
Ξεκινήσαμε, λοιπόν, για να κάνουμε μια κλασική ημερήσια εκδρομή προς τα δυτικά για το Sopot & την Gdynia.

Ανεβήκαμε στο τραμ με κατεύθυνση τα δυτικά της πόλης με πρώτη μας στάση στην Oliwa.

Η διαδρομή του τραμ περνάει μέσα και από πυκνοκατοικημένες περιοχές με νέες και παλιές πολυκατοικίες με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε μιας.
Γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στο Sopot και το Gdansk βρείσκεται το γραφικό προάστιο της Oliwa. Η Oliwa δεν είχε ενσωματωθεί με το Gdansk μέχρι τη δεκαετία του 1920. Οι ανεξάρτητες βίλες υπαινίσσονται το πλούσιο παρελθόν της περιοχής γι αυτό εξακολουθεί να θεωρείται ένα από τα καλύτερα μέρη της πόλης.
Και βέβαια πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά η εξόρμησή μας περιλαμβάνει και ένα πέρασμα από το προάστιο της Oliwa, για αλησμόνητες στιγμές στο πάρκο Oliwski και μια στάση και στον καθεδρικό του 12ου αιώνα, με το διάσημο εκκλησιαστικό όργανο.

Κατεβαίνουε στην κεντρικη πλατεία αφήνοντας το τραμ να συνεχίσει την πορεία του και προχωράμε προς το πάρκο χαζεύοντας με όρεξη το κάθε τι.



Απ´ότι όμως φάνηκε, εκ των υστέρων, δεν χάζευαν όλοι με όρεξη όπως προανέφερα αφοὐ έφθασαν πρώτοι και περίμεναν καρτερικά διαβάζοντας ειδήσεις στο κινητό όπως μου ψιθύρισαν.



Χωρίς λόγια εγώ, ας μιλήσουν και λίγο οι φωτογραφίες . . .





Και κάπου σε μια άκρη του πάρκου, πηγαίνοντας προς τον καθεδρικό ναό της Oliwa, ξεπροβάλει το μεγαλοπρεπές κτίσμα Abbots Palace ή το παλάτι του Ηγούμενου.
Λειτουργεί κυρίως ως Gallery μοντέρνας τέχνης, ενώ υπάρχει και Cafe με καταπληκτική ατμόσφαιρα και θέα.


Ο Καθεδρικός Ναός της Όλιβα, είναι ένας από τους αρχιτεκτονικούς θησαυρούς της Πολωνίας, αφιερωμένος στην Αγία Τριάδα.
Ο καθεδρικός ναός χτίστηκε το 1594, έχει ύψος 7μ., πλάτος 19μ. και μήκος 107μ. (με τα 97,6 μ. στο εσωτερικό της), το οποίο την καθιστά τη μεγαλύτερη Cistercian εκκλησία στον κόσμο. Είναι μια κιστερκιανή εκκλησία με χαρακτηριστική πρόσοψη, που αποτελείται από δύο διπλά καμπαναριά που αγγίζουν τα 18μ. Στο εσωτερικό της δε, σώζονται μερικά έργα της αναγέννησης, μπαρόκ και ροκοκό.
Έχει επίσης, ένα εκκλησιαστικό σωληνωτό (με 5100 σωλήνες) όργανο, που κατασκευάστηκε από τον Cisternian Monk (Brother Michael) και τον Johann Wilhelm Wulff μεταξύ 1763 και 1788, με εκπληκτικό ήχο (το πετύχαμε εν ώρα λειτουργίας).



Βγαίνοντας, από άλλη έξοδο, από το πάρκο περάσαμε μπροστά και από ένα κοιμητήριο που έμοιαζε σαν μια άλλη ¨stairway to heaven¨.


Μέσα στα ¨καλά¨ της Κυριακής, λίγο πριν το μεσημέρι, είναι και το μποτιλιάρισμα των αυτοκινήτων στους δρόμους.
Αποτέλεσμα, κι´εμείς, να περιμένουμε καρτερικά για πάνω από μισή ώρα την εμφάνιση του λεωφορείου που θα μας πήγαινε στο Sopot. Δεν ήταν μακρυά αφού είχαμε ήδη καλύψει αρκετή απόσταση ερχόμενοι προς τα εδώ το πρωϊ.
Δεν το είχαμε συνυπολογίσει αυτό, αλλιώς θα πηγαίναμε να πάρουμε το τραίνο που ήταν στην αντίθετη πλευρά.

Το Sopot, είναι εξαιρετικά μοντέρνα πόλη και χτίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα, όταν αποτελούσε τμήμα της Γερμανικής Αυτοκρατορίας και έπειτα ως τμήμα της Ελεύθερης Πόλης του Gdansk.
Η δημιουργία μιας σειράς λουτρών και ιαματικών λουτρών οδήγησε την πόλη να γίνει όλο και πιο μοντέρνο θέρετρο υγείας.
H πόλη εξακολουθεί και προσελκύει όλο και περισσότερο μποέμικο, καλλιτεχνικό και αντιδραστικό πλήθος (αρχής γενομένης από τα χρόνια της κομμουνιστικής κυριαρχίας).

Κατεβήκαμε στο κέντρο της πόλης με κατέυθυνση την παραλία μέσω του δρόμου Monciak που είναι γεμάτο με μπαρ, κλαμπ και εστιατόρια, είναι το ιδανικό μέρος για να πάει κάποιος και να διασκεδάσει.
Και είναι πλέον το γνωστό μέρος όπου η διασκέδαση διαρκεί σχεδόν 24 ώρες κυρίως το καλοκαίρι.


Η μέρα σήμερα έχει βάλει κι´αυτή τα ¨καλά¨ της, όπως κι´εμείς, είναι βλέπεται Κυριακή.
Ξεκινήσαμε, λοιπόν, για να κάνουμε μια κλασική ημερήσια εκδρομή προς τα δυτικά για το Sopot & την Gdynia.

Ανεβήκαμε στο τραμ με κατεύθυνση τα δυτικά της πόλης με πρώτη μας στάση στην Oliwa.

Η διαδρομή του τραμ περνάει μέσα και από πυκνοκατοικημένες περιοχές με νέες και παλιές πολυκατοικίες με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε μιας.
Γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στο Sopot και το Gdansk βρείσκεται το γραφικό προάστιο της Oliwa. Η Oliwa δεν είχε ενσωματωθεί με το Gdansk μέχρι τη δεκαετία του 1920. Οι ανεξάρτητες βίλες υπαινίσσονται το πλούσιο παρελθόν της περιοχής γι αυτό εξακολουθεί να θεωρείται ένα από τα καλύτερα μέρη της πόλης.
Και βέβαια πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά η εξόρμησή μας περιλαμβάνει και ένα πέρασμα από το προάστιο της Oliwa, για αλησμόνητες στιγμές στο πάρκο Oliwski και μια στάση και στον καθεδρικό του 12ου αιώνα, με το διάσημο εκκλησιαστικό όργανο.

Κατεβαίνουε στην κεντρικη πλατεία αφήνοντας το τραμ να συνεχίσει την πορεία του και προχωράμε προς το πάρκο χαζεύοντας με όρεξη το κάθε τι.



Απ´ότι όμως φάνηκε, εκ των υστέρων, δεν χάζευαν όλοι με όρεξη όπως προανέφερα αφοὐ έφθασαν πρώτοι και περίμεναν καρτερικά διαβάζοντας ειδήσεις στο κινητό όπως μου ψιθύρισαν.



Χωρίς λόγια εγώ, ας μιλήσουν και λίγο οι φωτογραφίες . . .





Και κάπου σε μια άκρη του πάρκου, πηγαίνοντας προς τον καθεδρικό ναό της Oliwa, ξεπροβάλει το μεγαλοπρεπές κτίσμα Abbots Palace ή το παλάτι του Ηγούμενου.
Λειτουργεί κυρίως ως Gallery μοντέρνας τέχνης, ενώ υπάρχει και Cafe με καταπληκτική ατμόσφαιρα και θέα.


Ο Καθεδρικός Ναός της Όλιβα, είναι ένας από τους αρχιτεκτονικούς θησαυρούς της Πολωνίας, αφιερωμένος στην Αγία Τριάδα.
Ο καθεδρικός ναός χτίστηκε το 1594, έχει ύψος 7μ., πλάτος 19μ. και μήκος 107μ. (με τα 97,6 μ. στο εσωτερικό της), το οποίο την καθιστά τη μεγαλύτερη Cistercian εκκλησία στον κόσμο. Είναι μια κιστερκιανή εκκλησία με χαρακτηριστική πρόσοψη, που αποτελείται από δύο διπλά καμπαναριά που αγγίζουν τα 18μ. Στο εσωτερικό της δε, σώζονται μερικά έργα της αναγέννησης, μπαρόκ και ροκοκό.
Έχει επίσης, ένα εκκλησιαστικό σωληνωτό (με 5100 σωλήνες) όργανο, που κατασκευάστηκε από τον Cisternian Monk (Brother Michael) και τον Johann Wilhelm Wulff μεταξύ 1763 και 1788, με εκπληκτικό ήχο (το πετύχαμε εν ώρα λειτουργίας).



Βγαίνοντας, από άλλη έξοδο, από το πάρκο περάσαμε μπροστά και από ένα κοιμητήριο που έμοιαζε σαν μια άλλη ¨stairway to heaven¨.


Μέσα στα ¨καλά¨ της Κυριακής, λίγο πριν το μεσημέρι, είναι και το μποτιλιάρισμα των αυτοκινήτων στους δρόμους.
Αποτέλεσμα, κι´εμείς, να περιμένουμε καρτερικά για πάνω από μισή ώρα την εμφάνιση του λεωφορείου που θα μας πήγαινε στο Sopot. Δεν ήταν μακρυά αφού είχαμε ήδη καλύψει αρκετή απόσταση ερχόμενοι προς τα εδώ το πρωϊ.
Δεν το είχαμε συνυπολογίσει αυτό, αλλιώς θα πηγαίναμε να πάρουμε το τραίνο που ήταν στην αντίθετη πλευρά.

Το Sopot, είναι εξαιρετικά μοντέρνα πόλη και χτίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα, όταν αποτελούσε τμήμα της Γερμανικής Αυτοκρατορίας και έπειτα ως τμήμα της Ελεύθερης Πόλης του Gdansk.
Η δημιουργία μιας σειράς λουτρών και ιαματικών λουτρών οδήγησε την πόλη να γίνει όλο και πιο μοντέρνο θέρετρο υγείας.
H πόλη εξακολουθεί και προσελκύει όλο και περισσότερο μποέμικο, καλλιτεχνικό και αντιδραστικό πλήθος (αρχής γενομένης από τα χρόνια της κομμουνιστικής κυριαρχίας).

Κατεβήκαμε στο κέντρο της πόλης με κατέυθυνση την παραλία μέσω του δρόμου Monciak που είναι γεμάτο με μπαρ, κλαμπ και εστιατόρια, είναι το ιδανικό μέρος για να πάει κάποιος και να διασκεδάσει.
Και είναι πλέον το γνωστό μέρος όπου η διασκέδαση διαρκεί σχεδόν 24 ώρες κυρίως το καλοκαίρι.

Last edited: