Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 0. Αεροδρόμιο στο Bordeaux
- 1. Sarlat-la-Canéda και Domme
- 2. La Roque- Gageac, Château des Milandes, Périgueux, Brantôme
- 3. Gourdon, Rocamadour, Gouffre de Padirac, Saint-Cirq-Lapopie.
- 4. Saint-Cirq-Lapopie, Cahors, Espagnac, Calvignac
- 5. Najac, Albi, Toulouse
- 6. Toulouse
- 7. Moissac, Auvillar, Nérac
- 8. Calignac - Moncrabeau - La Romieu - Larressingle - Fourcès - Mezin
- 9. Saint-Émilion - Bordeaux
- 10. Bordeaux
- 11. Μέρα αναχώρησης
2. La Roque- Gageac, Château des Milandes, Périgueux, Brantôme
Πρωινό ξύπνημα στο δωμάτιο στο Domme και το ρολόι δείχνει 07:30. Το πρωινό ξεκινάει στις 08:30, οπότε έχουμε μια ώρα για πεζοπορίες στο δάσος γύρω από το σπίτι. Μια μαγευτική ομίχλη υπάρχει παντού και η θερμοκρασία κοντά στους 16 βαθμούς (κάπου 12 βαθμούς πιο κάτω από την Αθήνα)
Μα τι να πει κανείς; Πόσο τυχεροί οι άνθρωποι που μένους σε τέτοια μέρη. Οι εικόνες μιλάνε από μόνες τους.
Μετά τις υπέροχες βόλτες στη φύση, είχε έρθει η ώρα για πρωινό στην ... ομίχλη
Μια γενική παρατήρηση σχετικά με το πρωινά που σερβίρουν σε αυτές τις περιοχές είναι πως δεν έχουν καθόλου αλλαντικά, αυγά και σπανίως έχουν τυρί. Αντιθέτως, υπάρχει πάντα μπαγκέτα σε αφθονία, κρουασάν, βούτυρο και σπιτικές μαρμελάδες. Συνήθως υπάρχουν φρέσκα φρούτα και κάποιος χυμός. Φαντάζομαι οι Γερμανοί και οι Άγγλοι θα ξινίζουν τα μούτρα τους όταν βλέπουν μόνο γλυκά
Για μας, ήταν μια χαρά και οι σπιτικές μαρμελάδες απίθανες.
Το La Roque- Gageac απέχει μόλις 10 λεπτά από το σπίτι μας, όμως κάνουμε μια πρώτη στάση στη λαϊκή αγορά που υπάρχει σήμερα στο Domme.
Λίγες από αυτές τις περίεργες τομάτες ("η καρδιά του βοδιού" τις ονομάζουν), φράουλες και κυρίως τα υπέροχα δαμάσκηνα που βγάζει η περιοχή. Δεν έχω φάει καλύτερα στη ζωή μου.
Μετάνιωσα που δεν πήρα κανα κιλό ακόμα.
Μια παρένθεση. Όπως έχουμε εδώ τις "λαϊκές", έτσι τις έχουν και σε εκείνα τα χωριά. Μια φορά τη βδομάδα σε διαφορετικό χωριό. Η διαφορά με τις δικές μας είναι πως εκεί πουλάνε μόνο παραγωγοί, αλλά και κυρίες που έχουν ετοιμάσει διάφορα σπιτικά προϊόντα όπως τάρτες (υπέροχες) και πίτες. Γενικά αξίζει να χαζεύει κανείς σε αυτές τις αγορές. Οι τιμές είναι σαφώς πιο πάνω από τις δικές μας στα περισσότερα φρούτα και λαχανικά και ειδικά οι τιμές των βιολογικών προϊόντων μου φάνηκαν παράλογα υψηλές. Μοναδικοί και οι παραγωγοί τυριών που πουλάνε το ίδιο "φρέσκο τυρί σε διαφορετικές ωριμάνσεις.
Μασουλάγαμε δαμάσκηνα μέχρι να φτάσουμε στο parking (παρκόμετρο) του La Roque- Gageac . Μας περίμενε βόλτα με τις Gabarres
Είχα κλείσει και πληρώσει από την Ελλάδα τα εισιτήρια από το site τους, κάτι που αποδείχθηκε άχρηστο καθώς όταν δείξαμε τα τυπωμένα ηλεκτρονικά εισιτήρια, μας έστειλαν και πάλι στο κιόσκι-εκδοτήριο εισιτηρίων για να πάρουμε το ... επίσημο εισιτήριο
Μου θύμισε λίγο Ελλάδα αυτό το περιστατικό
Πάντως δεν υπήρχε καμία ουρά (10:30 το πρωί) και έτσι δεν μας ενόχλησε ιδιαίτερα.
Μπήκαμε στη βάρκα, μας μοίρασαν ακουστικά με συσκευή που έκανε ξενάγηση στα Αγγλικά.
Όμως, υπήρχε και Γάλλος ξεναγός που επί 50 λεπτά έδινε παράσταση. Απίθανος τύπος που πρόσφερε πλήθος πληροφοριών. Η σύντροφός μου μιλάει αρκετά Γαλλικά και το άκουγε με ευχαρίστηση. Εγώ με τα ακουστικά μου, άκουγα και φωτογράφιζα το απίστευτο τοπίο.
Εντάξει, για να λέμε τα σύκα-σύκα, είναι ολίγον τι τουριστοπαγίδα η φάση με τις Gabarres. Θα μπορούσαμε και να το έχουμε παραλείψει. Από την άλλη, περνάει ευχάριστα μια ώρα και τα τοπία που βλέπεις είναι τόσο όμορφα, που απαλύνονται οι όποιες ενοχές
Βγήκαμε από τη βάρκα, και ήταν πλέον 11:30 και η ζέστη ήταν αισθητή. Κάναμε μια μικρή βόλτα στο χωριό (αλλά μικρή, γιατί η ανηφόρα ήταν έντονη) και φύγαμε για την επόμενη στάση, το Château des Milandes, το παλάτι που εζησε η της περίφημη Josephine Baker. Σε 15 λεπτά ήμασταν εκεί.
Αξίζει η επίσκεψη και για το παλάτι ως κτίσμα, αλλά κυρίως για να ρίξετε μια ματιά στη ζωή αυτής της σπουδαίας γυναίκας.
Είναι πολύ εντυπωσιακό chateau, έχει δωρεάν parking αλλά δυστυχώς δεν επιτρέπεται η φωτογράφιση στο εσωτερικό του. Κρίμα, γιατί είχε πολύ ενδιαφέρον.
Στην τιμή του εισιτηρίου περιλαμβάνεται και η επίσκεψη στους κήπους καθώς και μια συλλογή εξωτικών πτηνών.
Μια δυο ώρες αρκούν για αυτήν την επίσκεψη.
Παίρνουμε το 500ράκι μας και κατευθυνόμαστε βορειοδυτικά, προς το Périgueux. Σε μια ώρα και κάτι ήμασταν εκεί.
Όμως φτάνουμε κατά τις 3 το μεσημέρι σε μια ιδιαίτερα ζεστή μέρα. Εντελώς ακατάλληλη ώρα, σε μια πόλη (αρκετά βιομηχανική νομίζω), με πολλή κίνηση. Λάθος προγραμματισμός εδώ. Το Périgueux δεν είναι κανένα χωριουδάκι να το "ξεπετάξεις" σε μια ώρα.
Παρκάραμε σε ένα μεγάλο κεντρικό υπόγειο parking και είπαμε να δούμε τουλάχιστον το ιστορικό κέντρο και τον σπουδαίο καθεδρικό.
Μόλις ξεφύγεις από τους κεντρικούς δρόμους με την κίνηση και χωθείς στο ιστορικό κεντρο, η εικόνα αλλάζει εντελώς.
Είναι πολύ όμορφα και παρόλη τη ζέστη περπατάμε στα σοκάκια της πόλης.
Μπαίνουμε και στον περίφημο καθεδρικό (που ανήκει στις περιπτώσεις που είναι εντυπωσιακός από έξω, αλλά λιτός από μέσα). Έχει χαρακτηριστεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς από την UNESCO
Όμως έχουμε κουραστεί και το Périgueux ... βράζει.
Θα το μελετήσουμε πιο σωστά και θα έρθουμε κάποια άλλη φορά με την ησυχία μας
Συνεχίζουμε άλλη μισή ώρα βόρεια και φτάνουμε στο όμορφο Brantôme
Μια μικρή, πόλη νησί, που την αγκαλιάζει ο ποταμός Domme.
Είναι από τα πολύ ωραία χωριά του Perigord και αξίζει μια επίσκεψη. Έχει και βράχια με σπηλιές, αλλά και τον απαραίτητο καθεδρικό.
Έχει πάει 5:30 το απόγευμα και πεινάμε (καλά, όλο και κάτι τσιμπάμε στο δρόμο μας, αλλά λέμε για κανονικό φαγητό). Το restaurant Charbonnel φαίνεται ωραίο και καθόμαστε να φάμε σε ένα δροσερό τραπέζι πάνω από το ποτάμι.
Αμ δε!
Το να πεις πως ύπαρχε πρόβλημα με το φαγητό στη Γαλλία, ακούγεται σαν κακόγουστο ανέκδοτο, αλλά δεν είναι αν δεν είσαι παμφάγος.
Εγώ είμαι χορτοφάγος και η σύντροφος μου Vegan εδώ και 20 χρόνια. Το πόσο μεγάλο πρόβλημα ήταν να βρει κάτι να φάει στη Γαλλία, δεν μπορείτε να το φανταστείτε. Εγώ που τρώω τυρί και αυγά βολευόμουνα (αν και όχι πολύ εύκολα). Για εκείνη όμως δεν υπήρχε συνήθως ούτε ένα κατάλληλο πιάτο στα κανονικά εστιατόρια. Και εντάξει να μη βρίσκουμε χορτοφαγικά και vegan πιάτα στην Πολωνία. Εντάξει και στην Ρουμανία, αλλά στη Γαλλία; Σε μια τόσο προοδευτική χώρα; Σκεφτείτε πόσα Vegan πιάτα έχουμε στην Ελλάδα (μόνο τα τα "λαδερά" και τα τηγανίτα μελιτζάνες, κολοκυθάκια αλλά και τα χόρτα, είναι μισός κατάλογος. Εκεί ΤΙΠΟΤΑ!
Το συζητήσαμε πάντως με αρκετούς ανθρώπους στα μέρη που ψάχναμε και έλεγαν και αυτοί πως θα προσθέσουν άμεσα κάποια πιάτα γιατί τους τα ζητάνε ολοένα και περισσότερο. Και άλλωστε υψηλή μαγειρική γίνεται και χωρίς κρέας. Δεν θα έχουν πρόβλημα.
Κλείνω εδώ την παρένθεση περί φαγητού. Έτσι θα ξέρετε γιατί δεν θα δείτε στην ιστορία μου πάπιες φουαγκρά και λουκάνικα
Δεν πειράζει, ήπιαμε τις παγωμένες μπίρες μας και πήραμε και ένα σακουλάκι τσιπς να μασουλάμε ..
Κάπου διάβασα για τα ερείπια ενός εγκαταλελειμμένου Αβαείου (Abbey Ruins - Abbaye Notre-Dame de Boschaud) και καθώς μου αρέσει να φωτογραφίζω ερείπια, ανεβαίνουμε λίγο ακόμα. Σε 20 λεπτά είμαστε εκεί.
Πολύ ενδιαφέροντα αυτά τα ερείπια. Ασκούν μια γοητεία πάνω μας.
Ωραία ήταν και αυτή η παρένθεση
Όμως ... πεινάμε!
Το γλυκό 500ράκι μας περιμένει στη σκιά
Επιστρέφουμε στη βάση μας σιγά σιγά, στο Domme. Η ώρα είναι πια 7 το απόγευμα και η διαδρομή μας (από μικρούς επαρχιακούς) με χιλιάδες ηλιοτρόπια.
Μαγεία τα road trip στη Γαλλία
Κινούμαστε νοτιοανατολικά προς το Domme και στη μια ώρα περίπου φτάνουμε σε ένα μικροσκοπικό χωριό, το Auriac-du-Périgord και ακούμε μουσικές, βλέπουμε κόσμο μαζεμένο και ... μυρωδιές φαγητών
Παρκάρουμε φυσικά (στην άκρη του δρόμου όπως όλοι οι άλλοι) και βρισκόμαστε σε μια ... μεγάλη γιορτή 
Ένα συγκρότημα μουσικών παίζουν περιφερόμενοι ανάμεσα στον κόσμο.
Μπίρες και πατάτες τηγανίτες, τάρτες με ντομάτα και άλλα που δεν θυμάμαι. Όλα χειροποίητα και πεντανόστιμα. Τέλεια! Χορτάσαμε
Την άλλη μέρα έμαθα πως παντού στη Γαλλία αναβιώνουν ένα παλιό έθιμο, αυτό των "Νυχτερινών γιορτών" (Fêtes nocturnes) και όπως κάθε μέρα υπάρχει το πρωί μια λαϊκή με ντόπια προϊόντα σε κάποιο χωριό, έτσι το βράδυ υπάρχει σε κάποιο άλλο μια γιορτή με φαγητό και μουσική. Τέλειο και - για εμάς τους τουρίστες - δωρεάν διασκέδαση και φτηνό φαγητό και το κυριότερο, ανάμεσα σε ντόπιους για να παίρνουμε καλύτερη αίσθηση του τόπου που επισκεπτόμαστε.
9:30 το βράδυ, και ο ήλιος ακόμα φαίνεται
Πριν πάμε στο δωμάτιο περνάμε μια βόλτα από το Domme
Είναι 10:30 το βράδυ και είναι σχεδόν τα πάντα κλειστά. Μόνο δυο εστιατόρια παραμένουν ανοιχτά.
2 μπίρες και πάμε για ύπνο.
Ήταν μια χορταστική μέρα.
Αλλά και η αυριανή μέρα έχει μεταξύ άλλων και την υπερπαραγωγή που λέγεται ... Gouffre de Padirac
Πρωινό ξύπνημα στο δωμάτιο στο Domme και το ρολόι δείχνει 07:30. Το πρωινό ξεκινάει στις 08:30, οπότε έχουμε μια ώρα για πεζοπορίες στο δάσος γύρω από το σπίτι. Μια μαγευτική ομίχλη υπάρχει παντού και η θερμοκρασία κοντά στους 16 βαθμούς (κάπου 12 βαθμούς πιο κάτω από την Αθήνα)

Μα τι να πει κανείς; Πόσο τυχεροί οι άνθρωποι που μένους σε τέτοια μέρη. Οι εικόνες μιλάνε από μόνες τους.


Μετά τις υπέροχες βόλτες στη φύση, είχε έρθει η ώρα για πρωινό στην ... ομίχλη

Μια γενική παρατήρηση σχετικά με το πρωινά που σερβίρουν σε αυτές τις περιοχές είναι πως δεν έχουν καθόλου αλλαντικά, αυγά και σπανίως έχουν τυρί. Αντιθέτως, υπάρχει πάντα μπαγκέτα σε αφθονία, κρουασάν, βούτυρο και σπιτικές μαρμελάδες. Συνήθως υπάρχουν φρέσκα φρούτα και κάποιος χυμός. Φαντάζομαι οι Γερμανοί και οι Άγγλοι θα ξινίζουν τα μούτρα τους όταν βλέπουν μόνο γλυκά
Το La Roque- Gageac απέχει μόλις 10 λεπτά από το σπίτι μας, όμως κάνουμε μια πρώτη στάση στη λαϊκή αγορά που υπάρχει σήμερα στο Domme.
Λίγες από αυτές τις περίεργες τομάτες ("η καρδιά του βοδιού" τις ονομάζουν), φράουλες και κυρίως τα υπέροχα δαμάσκηνα που βγάζει η περιοχή. Δεν έχω φάει καλύτερα στη ζωή μου.


Μια παρένθεση. Όπως έχουμε εδώ τις "λαϊκές", έτσι τις έχουν και σε εκείνα τα χωριά. Μια φορά τη βδομάδα σε διαφορετικό χωριό. Η διαφορά με τις δικές μας είναι πως εκεί πουλάνε μόνο παραγωγοί, αλλά και κυρίες που έχουν ετοιμάσει διάφορα σπιτικά προϊόντα όπως τάρτες (υπέροχες) και πίτες. Γενικά αξίζει να χαζεύει κανείς σε αυτές τις αγορές. Οι τιμές είναι σαφώς πιο πάνω από τις δικές μας στα περισσότερα φρούτα και λαχανικά και ειδικά οι τιμές των βιολογικών προϊόντων μου φάνηκαν παράλογα υψηλές. Μοναδικοί και οι παραγωγοί τυριών που πουλάνε το ίδιο "φρέσκο τυρί σε διαφορετικές ωριμάνσεις.
Μασουλάγαμε δαμάσκηνα μέχρι να φτάσουμε στο parking (παρκόμετρο) του La Roque- Gageac . Μας περίμενε βόλτα με τις Gabarres

Είχα κλείσει και πληρώσει από την Ελλάδα τα εισιτήρια από το site τους, κάτι που αποδείχθηκε άχρηστο καθώς όταν δείξαμε τα τυπωμένα ηλεκτρονικά εισιτήρια, μας έστειλαν και πάλι στο κιόσκι-εκδοτήριο εισιτηρίων για να πάρουμε το ... επίσημο εισιτήριο

Μπήκαμε στη βάρκα, μας μοίρασαν ακουστικά με συσκευή που έκανε ξενάγηση στα Αγγλικά.
Όμως, υπήρχε και Γάλλος ξεναγός που επί 50 λεπτά έδινε παράσταση. Απίθανος τύπος που πρόσφερε πλήθος πληροφοριών. Η σύντροφός μου μιλάει αρκετά Γαλλικά και το άκουγε με ευχαρίστηση. Εγώ με τα ακουστικά μου, άκουγα και φωτογράφιζα το απίστευτο τοπίο.

Εντάξει, για να λέμε τα σύκα-σύκα, είναι ολίγον τι τουριστοπαγίδα η φάση με τις Gabarres. Θα μπορούσαμε και να το έχουμε παραλείψει. Από την άλλη, περνάει ευχάριστα μια ώρα και τα τοπία που βλέπεις είναι τόσο όμορφα, που απαλύνονται οι όποιες ενοχές


Βγήκαμε από τη βάρκα, και ήταν πλέον 11:30 και η ζέστη ήταν αισθητή. Κάναμε μια μικρή βόλτα στο χωριό (αλλά μικρή, γιατί η ανηφόρα ήταν έντονη) και φύγαμε για την επόμενη στάση, το Château des Milandes, το παλάτι που εζησε η της περίφημη Josephine Baker. Σε 15 λεπτά ήμασταν εκεί.
Αξίζει η επίσκεψη και για το παλάτι ως κτίσμα, αλλά κυρίως για να ρίξετε μια ματιά στη ζωή αυτής της σπουδαίας γυναίκας.

Είναι πολύ εντυπωσιακό chateau, έχει δωρεάν parking αλλά δυστυχώς δεν επιτρέπεται η φωτογράφιση στο εσωτερικό του. Κρίμα, γιατί είχε πολύ ενδιαφέρον.

Στην τιμή του εισιτηρίου περιλαμβάνεται και η επίσκεψη στους κήπους καθώς και μια συλλογή εξωτικών πτηνών.
Μια δυο ώρες αρκούν για αυτήν την επίσκεψη.
Παίρνουμε το 500ράκι μας και κατευθυνόμαστε βορειοδυτικά, προς το Périgueux. Σε μια ώρα και κάτι ήμασταν εκεί.
Όμως φτάνουμε κατά τις 3 το μεσημέρι σε μια ιδιαίτερα ζεστή μέρα. Εντελώς ακατάλληλη ώρα, σε μια πόλη (αρκετά βιομηχανική νομίζω), με πολλή κίνηση. Λάθος προγραμματισμός εδώ. Το Périgueux δεν είναι κανένα χωριουδάκι να το "ξεπετάξεις" σε μια ώρα.

Παρκάραμε σε ένα μεγάλο κεντρικό υπόγειο parking και είπαμε να δούμε τουλάχιστον το ιστορικό κέντρο και τον σπουδαίο καθεδρικό.
Μόλις ξεφύγεις από τους κεντρικούς δρόμους με την κίνηση και χωθείς στο ιστορικό κεντρο, η εικόνα αλλάζει εντελώς.
Είναι πολύ όμορφα και παρόλη τη ζέστη περπατάμε στα σοκάκια της πόλης.

Μπαίνουμε και στον περίφημο καθεδρικό (που ανήκει στις περιπτώσεις που είναι εντυπωσιακός από έξω, αλλά λιτός από μέσα). Έχει χαρακτηριστεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς από την UNESCO

Όμως έχουμε κουραστεί και το Périgueux ... βράζει.
Θα το μελετήσουμε πιο σωστά και θα έρθουμε κάποια άλλη φορά με την ησυχία μας

Συνεχίζουμε άλλη μισή ώρα βόρεια και φτάνουμε στο όμορφο Brantôme
Μια μικρή, πόλη νησί, που την αγκαλιάζει ο ποταμός Domme.
Είναι από τα πολύ ωραία χωριά του Perigord και αξίζει μια επίσκεψη. Έχει και βράχια με σπηλιές, αλλά και τον απαραίτητο καθεδρικό.



Έχει πάει 5:30 το απόγευμα και πεινάμε (καλά, όλο και κάτι τσιμπάμε στο δρόμο μας, αλλά λέμε για κανονικό φαγητό). Το restaurant Charbonnel φαίνεται ωραίο και καθόμαστε να φάμε σε ένα δροσερό τραπέζι πάνω από το ποτάμι.

Αμ δε!
Το να πεις πως ύπαρχε πρόβλημα με το φαγητό στη Γαλλία, ακούγεται σαν κακόγουστο ανέκδοτο, αλλά δεν είναι αν δεν είσαι παμφάγος.
Εγώ είμαι χορτοφάγος και η σύντροφος μου Vegan εδώ και 20 χρόνια. Το πόσο μεγάλο πρόβλημα ήταν να βρει κάτι να φάει στη Γαλλία, δεν μπορείτε να το φανταστείτε. Εγώ που τρώω τυρί και αυγά βολευόμουνα (αν και όχι πολύ εύκολα). Για εκείνη όμως δεν υπήρχε συνήθως ούτε ένα κατάλληλο πιάτο στα κανονικά εστιατόρια. Και εντάξει να μη βρίσκουμε χορτοφαγικά και vegan πιάτα στην Πολωνία. Εντάξει και στην Ρουμανία, αλλά στη Γαλλία; Σε μια τόσο προοδευτική χώρα; Σκεφτείτε πόσα Vegan πιάτα έχουμε στην Ελλάδα (μόνο τα τα "λαδερά" και τα τηγανίτα μελιτζάνες, κολοκυθάκια αλλά και τα χόρτα, είναι μισός κατάλογος. Εκεί ΤΙΠΟΤΑ!
Το συζητήσαμε πάντως με αρκετούς ανθρώπους στα μέρη που ψάχναμε και έλεγαν και αυτοί πως θα προσθέσουν άμεσα κάποια πιάτα γιατί τους τα ζητάνε ολοένα και περισσότερο. Και άλλωστε υψηλή μαγειρική γίνεται και χωρίς κρέας. Δεν θα έχουν πρόβλημα.
Κλείνω εδώ την παρένθεση περί φαγητού. Έτσι θα ξέρετε γιατί δεν θα δείτε στην ιστορία μου πάπιες φουαγκρά και λουκάνικα
Δεν πειράζει, ήπιαμε τις παγωμένες μπίρες μας και πήραμε και ένα σακουλάκι τσιπς να μασουλάμε ..

Κάπου διάβασα για τα ερείπια ενός εγκαταλελειμμένου Αβαείου (Abbey Ruins - Abbaye Notre-Dame de Boschaud) και καθώς μου αρέσει να φωτογραφίζω ερείπια, ανεβαίνουμε λίγο ακόμα. Σε 20 λεπτά είμαστε εκεί.

Πολύ ενδιαφέροντα αυτά τα ερείπια. Ασκούν μια γοητεία πάνω μας.


Ωραία ήταν και αυτή η παρένθεση
Όμως ... πεινάμε!

Το γλυκό 500ράκι μας περιμένει στη σκιά

Επιστρέφουμε στη βάση μας σιγά σιγά, στο Domme. Η ώρα είναι πια 7 το απόγευμα και η διαδρομή μας (από μικρούς επαρχιακούς) με χιλιάδες ηλιοτρόπια.
Μαγεία τα road trip στη Γαλλία

Κινούμαστε νοτιοανατολικά προς το Domme και στη μια ώρα περίπου φτάνουμε σε ένα μικροσκοπικό χωριό, το Auriac-du-Périgord και ακούμε μουσικές, βλέπουμε κόσμο μαζεμένο και ... μυρωδιές φαγητών
Ένα συγκρότημα μουσικών παίζουν περιφερόμενοι ανάμεσα στον κόσμο.
Μπίρες και πατάτες τηγανίτες, τάρτες με ντομάτα και άλλα που δεν θυμάμαι. Όλα χειροποίητα και πεντανόστιμα. Τέλεια! Χορτάσαμε
Την άλλη μέρα έμαθα πως παντού στη Γαλλία αναβιώνουν ένα παλιό έθιμο, αυτό των "Νυχτερινών γιορτών" (Fêtes nocturnes) και όπως κάθε μέρα υπάρχει το πρωί μια λαϊκή με ντόπια προϊόντα σε κάποιο χωριό, έτσι το βράδυ υπάρχει σε κάποιο άλλο μια γιορτή με φαγητό και μουσική. Τέλειο και - για εμάς τους τουρίστες - δωρεάν διασκέδαση και φτηνό φαγητό και το κυριότερο, ανάμεσα σε ντόπιους για να παίρνουμε καλύτερη αίσθηση του τόπου που επισκεπτόμαστε.


9:30 το βράδυ, και ο ήλιος ακόμα φαίνεται

Πριν πάμε στο δωμάτιο περνάμε μια βόλτα από το Domme
Είναι 10:30 το βράδυ και είναι σχεδόν τα πάντα κλειστά. Μόνο δυο εστιατόρια παραμένουν ανοιχτά.


2 μπίρες και πάμε για ύπνο.

Ήταν μια χορταστική μέρα.
Αλλά και η αυριανή μέρα έχει μεταξύ άλλων και την υπερπαραγωγή που λέγεται ... Gouffre de Padirac
Last edited: