Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 0. Αεροδρόμιο στο Bordeaux
- 1. Sarlat-la-Canéda και Domme
- 2. La Roque- Gageac, Château des Milandes, Périgueux, Brantôme
- 3. Gourdon, Rocamadour, Gouffre de Padirac, Saint-Cirq-Lapopie.
- 4. Saint-Cirq-Lapopie, Cahors, Espagnac, Calvignac
- 5. Najac, Albi, Toulouse
- 6. Toulouse
- 7. Moissac, Auvillar, Nérac
- 8. Calignac - Moncrabeau - La Romieu - Larressingle - Fourcès - Mezin
- 9. Saint-Émilion - Bordeaux
- 10. Bordeaux
- 11. Μέρα αναχώρησης
5. Najac, Albi, Toulouse
Μετά από ένα λιτό αλλά θρεπτικό πρωινό ξεκινάμε για να κατηφορίσουμε προς το νότο.
Πρώτη στάση, μετά από μια ώρα οδήγησης σε όμορφα τοπία το μεσαιωνικό Najac
Παρκάρουμε στο κεντρικό δημοτικό Parking δωρεάν
Μικρή όμορφη πόλη με το φρούριο του δέκατου τρίτου αιώνα να στέκει επιβλητικό στην άκρη της.
Είναι Κυριακή και φυσικά υπάρχει Λαϊκή αγορά
Αγοράζουμε φρέσκο τυράκι από έναν παραγωγό (που θα το κάνουμε σαντουιτσάκι αργότερα) και κανα γλυκάκι για να πάρουμε δυνάμεις και συνεχίζουμε.
Μέχρι το Albi έχουμε 2 ώρες οδήγησης. Η ζέστη και σήμερα έντονη και είναι μόλις 11:00
Είναι πια μια το μεσημέρι όταν φτάνουμε στο Albi.
Παρκάρουμε στο Albi στο Parking - Cathedral δωρεάν, γιατί είναι Κυριακή.
Η πρώτη εικόνα που αντικρίζουμε είναι αυτή!
Συγνώμη για την παραμορφωμένη εικόνα αλλά το μέγεθος του κτιρίου είναι τόσο μεγάλο που δεν είναι απλό να φωτογραφηθεί
Πρόκειται για τον καθεδρικό της St. Cecilia και είναι το μεγαλύτερο τούβλινο κτίριο στον κόσμο!
Αν προσέξετε άλλωστε το μέγεθος των ανθρώπων, θα συνειδητοποιήσετε την κλίμακα του κτιρίου
Μου είχαν πει τα παιδιά εδώ όταν ρωτούσα πριν το ταξίδι πως το Albi δεν πρέπει να το χάσω για κανένα λόγο (και πως κανονικά ήθελε διανυκτέρευση που δεν μου έβγαινε) και είχαν δίκιο. Είναι μια υπέροχη πόλη για πολλούς λόγους. Έχει σπουδαία αξιοθέατα, αλλά είναι και η ίδια υπέροχη.
Μπήκαμε στον καθεδρικό (που είχε και δροσιά) και μείναμε με το στόμα ανοιχτό. Έχω δει δεκάδες καθεδρικούς, αλλά αυτός εδώ ίσως είναι και ο καλύτερος (για την αισθητική μου). Δεν είχα ξαναδεί κάτι παρόμοιο. Μην περιμένετε από τις φωτογραφίες να καταλάβετε και πολλά. Θα πρέπει να βρεθείτε εκεί, ζωντανά.
Η πιο κάτω φωτογραφία είναι μια συρραφή πολλών φωτογραφιών μαζί, για να πάρετε μια ιδέα του εσωτερικού
Πρέπει να δεις όλες αυτές τις ζωγραφικές, τα γλυπτά, τα μοντέρνα σχήματα για να καταλάβεις
Κοιτάξτε ένα μικρο κομμάτι του ναού για να καταλάβετε λίγο καλύτερα το στιλ. Χιλιάδες λεπτομέρειες παντού.
Η μισή (και περισσότερο) εκκλησία είναι επισκέψιμη δωρεάν. Υπάρχει και ένα τμήμα που χρειάζεται ένα μικρό εισιτήριο (8€ νομίζω) αλλά και να μην το δείτε δεν θα χάσετε κάτι τρομερό, πέρα από αυτήν την (δεν ξέρω πως αποκαλείται) εσωτερική εκκλησία στην οποία έμπαιναν μόνο οι άρχοντες και οι εκλεκτοί και κάποιες συλλογές με εκθέματα (άμφια, σταυρούς κλπ)
Θα ήθελα πάντως να μάθω περισσότερα για αυτόν τον καθεδρικό γιατί κάτι τέτοιο δεν έχω ξαναδεί
Βγήκαμε στον καυτό ήλιο και αναζητήσαμε κάτι δροσιστικό στην πλατεία που βρίσκεται πίσω από τον καθεδρικό. Βέβαια, με τέτοια θηριώδη κτίρια (και με τις ανάλογες πλατείες), ώσπου να περάσεις από τη μια μεριά της πλατείας στην άλλη, έχεις γίνει μούσκεμα στον ιδρώτα.
Καθίσαμε κάπου να πάρουμε μια ανάσα. Οι πάντες γύρω μας γκρίνιαζαν για τη ζέστη. Εντάξει, εμείς ως Έλληνες δεν μασάμε και τόσο. Συνηθισμένοι είμαστε
Σειρά είχε το μουσείο του Toulouse-Lautrec
Και μόνο σαν κτίριο αξίζει την επίσκεψη, αφού το Palais de la Berbie ανήκει και αυτό στα UNESCO World Heritage
Συγκινητική η συλλογή όλων αυτών των έργων αυτού του τόσο ιδιαίτερου ζωγράφου. Χορταστική θα έλεγα.
Αλλά εξίσου ενδιαφέρον και το κτίριο και όλες αυτές οι πληροφορίες που θα βρείτε σε αφθονία, για την κατασκευή και την ανακατασκευή του μέσα από ωραίες παρουσιάσεις και φωτογραφίες.
A, στην είσοδο έχει και ωραίο σύστημα για να αφήνεις την ομπρέλα σου
Τι φωτογραφίες να βάλει κανείς από τα έργα του Toulouse-Lautrec; Δεν έχει νόημα.
Υπάρχουν πάρα πολλά και μάλλον το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν όλα αυτά που μας είναι άγνωστα.
Πέρα από τα έργα του Toulouse-Lautrec (αλλά και κάποιων άλλων ζωγράφων), μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το ίδιο το κτίριο και όλες εκείνες οι πληροφορίες που παρέχονται.
Εκτός από την έκθεση και το ίδιο το κτίσμα, ενδιαφέρον έχει και ο κήπος του, αλλά και η καταπληκτική θέα προς την άλλη πλευρά της πόλης
Γενικά είναι ένα μουσείο που αξίζει να του αφιερώσετε μερικές ώρες.
Βγαίνουμε από το μουσείο, η ζέστη και πάλι έντονη. Είναι 15:30 και αντί να πάμε κάπου να φάμε, αποφασίζουμε να κάνουμε βόλτες στο όμορφο Albi, αφού του αφιερώσαμε μόνο μισή μέρα, πρέπει να εκμεταλλευτούμε σωστά τις ώρες αυτές. Θα φάμε το βράδυ, στην Toulouse.
Πίνουμε μόνο μια "σπιτική" λεμονάδα για να δροσιστούμε και συνεχίζουμε.
Η "κόκκινη πόλη" όπως τη λένε είναι πραγματικά κόκκινη γιατί έχει χτιστεί με αυτά τα πολύ ιδιαίτερα τούβλα. Ιδιαίτερος όμως είναι και ο τρόπος που έχτιζαν με αυτά τα τεράστια ξύλινα δοκάρια που παίζουν διάφορους ρόλους στήριξης.
Κάνουμε βόλτες σε αυτήν την ωραία πόλη, αλλά η ώρα περνάει και έχει πάει 17:30 και πρέπει να πάμε στην Toulouse
Είναι μια πόλη που μένει στο μυαλό μας σαν εκκρεμότητα για ένα μελλοντικό ταξίδι
H Toulouse είναι σχετικά κοντά στο Albi (λιγότερο από 2 ώρες) και έτσι, στις 20:30 κάνουμε τις πρώτες μας βόλτες.
Έχουμε ήδη κάνει check in στο μικρο μας δωμάτιο, έχουμε παρκάρει το 500ράκι στο γκαράζ του ιδιοκτήτη του σπιτιού και δεν θα το κουνήσουμε από εκεί μέχρι να φύγουμε από την πόλη. Όπως σωστά μου είχαν επισημάνει τα παιδιά εδώ, το αυτοκίνητο στην Toulouse είναι εντελώς άχρηστο.
Μένουμε ακριβώς εδώ (κοντά στο κέντρο) και η πρώτη εικόνα που βλέπουμε βγαίνοντας από το δωμάτιο μας είναι αυτή. Μια γλυκιά πόλη με ωραίο φως
Περπατάμε προς το κέντρο, προς το Καπιτώλιο. Εκεί μαζεύουν κάποια περίπτερα που είχαν στήσει. Πολύς κόσμος στα άπειρα μαγαζιά γύρω από την πλατεία, αλλά η καρδιά της Toulouse χτυπάει στο ποτάμι, τον Garonne.
Κατευθυνόμαστε προς τα εκεί και ανακατευόμαστε - για πρώτη φόρα σε αυτό το ταξίδι - με πολύ κόσμο. Υπάρχει κέφι γύρω και όρεξη για διασκέδαση.
Χαμός από κόσμο στο ποτάμι και είναι μόνο 21:20. Αργότερα πολλαπλασιάστηκαν
Άλλοι κάθονται στο γρασίδι στις όχθες, άλλοι χαζεύουν το ηλιοβασίλεμα και άλλοι ξαπλώνουν στις ξαπλώστρες της Pont Saint-Pierre
Μα κοιτάξτε κάτι πράγματα: Αυτή η γέφυρα λειτουργεί κανονικά για τα αυτοκίνητα το χειμώνα. Όμως, τον μισό χρόνο, από την Άνοιξη έως το Φθινόπωρο, την κλείνουν, την αφήνουν ανοιχτή μόνο στους πεζούς και στα ποδήλατα, την βάφουν με ευχάριστα χρώματα και βάζουν φυτά, παγκάκια, πάγκους και ξαπλώστρες. Αχ, θα έπρεπε για να γίνει κάποιος Δήμαρχος στην Ελλάδα, να τον αναγκάζουν να ζήσει για λίγους μήνες σε πόλεις σαν και αυτήν. Να καταλάβει τι θα πει πραγματικά "υπηρετώ τον πολίτη"
Είναι πολύ όμορφα όλα γύρω μας και παρά την κούραση και την πείνα μας, συνεχίζουμε τις βόλτες μας
Είναι 11 το βράδυ πια όταν βρίσκουμε μετά βίας ένα ταϊλανδέζικο ανοιχτό και τρώμε ένα μέτριο φαγητό και πάμε να ξεκουραστούμε.
Ούτε και εδώ υπάρχει τηλεόραση στο δωμάτιο. Φροντίζουν για την ... ηρεμία μας
Περί φιλοξενίας και επαγγελματισμού:
Παραθέτω χωρίς σχόλια ένα συμβάν.
Ρωτάμε τον άνθρωπο που νοίκιαζε το δωμάτιο αν υπάρχει πλυντήριο (καθώς ταξιδεύουμε μόνο με cabin case και με αυτή τη ζέστη έχουμε χαλάσει τα πιο πολλά μας ρούχα), και μας λέει πως δυστυχώς δεν υπάρχει. Προβληματίζεται λίγο και μας ζητάει να τα πάρει, να τα πλύνει στο σπίτι του και να μας τα δώσει αύριο. Δωρεάν φυσικά. Δεν δέχεται καν να τον βοηθήσουμε. Την άλλη μέρα, μας τα φέρνει φρεσκοπλυμένα και διπλωμένα τακτικά. Υπόψη, μιλάμε για έναν άντρα γύρω στα 40, μόνο του, που το πρωί έκανε άλλη δουλειά (δούλευε σε ασφαλτοστρώσεις δρόμων) και από το απόγευμα και μετά ασχολιόταν και με τα δωμάτια που νοίκιαζε.
Πάμε για ύπνο.
Αύριο θα εξερευνήσουμε όλη μέρα αυτήν την γλυκιά πόλη.
Μετά από ένα λιτό αλλά θρεπτικό πρωινό ξεκινάμε για να κατηφορίσουμε προς το νότο.
Πρώτη στάση, μετά από μια ώρα οδήγησης σε όμορφα τοπία το μεσαιωνικό Najac
Παρκάρουμε στο κεντρικό δημοτικό Parking δωρεάν
Μικρή όμορφη πόλη με το φρούριο του δέκατου τρίτου αιώνα να στέκει επιβλητικό στην άκρη της.
Είναι Κυριακή και φυσικά υπάρχει Λαϊκή αγορά
Αγοράζουμε φρέσκο τυράκι από έναν παραγωγό (που θα το κάνουμε σαντουιτσάκι αργότερα) και κανα γλυκάκι για να πάρουμε δυνάμεις και συνεχίζουμε.
Μέχρι το Albi έχουμε 2 ώρες οδήγησης. Η ζέστη και σήμερα έντονη και είναι μόλις 11:00
Είναι πια μια το μεσημέρι όταν φτάνουμε στο Albi.
Παρκάρουμε στο Albi στο Parking - Cathedral δωρεάν, γιατί είναι Κυριακή.
Η πρώτη εικόνα που αντικρίζουμε είναι αυτή!
Συγνώμη για την παραμορφωμένη εικόνα αλλά το μέγεθος του κτιρίου είναι τόσο μεγάλο που δεν είναι απλό να φωτογραφηθεί
Πρόκειται για τον καθεδρικό της St. Cecilia και είναι το μεγαλύτερο τούβλινο κτίριο στον κόσμο!
Αν προσέξετε άλλωστε το μέγεθος των ανθρώπων, θα συνειδητοποιήσετε την κλίμακα του κτιρίου
Μου είχαν πει τα παιδιά εδώ όταν ρωτούσα πριν το ταξίδι πως το Albi δεν πρέπει να το χάσω για κανένα λόγο (και πως κανονικά ήθελε διανυκτέρευση που δεν μου έβγαινε) και είχαν δίκιο. Είναι μια υπέροχη πόλη για πολλούς λόγους. Έχει σπουδαία αξιοθέατα, αλλά είναι και η ίδια υπέροχη.
Μπήκαμε στον καθεδρικό (που είχε και δροσιά) και μείναμε με το στόμα ανοιχτό. Έχω δει δεκάδες καθεδρικούς, αλλά αυτός εδώ ίσως είναι και ο καλύτερος (για την αισθητική μου). Δεν είχα ξαναδεί κάτι παρόμοιο. Μην περιμένετε από τις φωτογραφίες να καταλάβετε και πολλά. Θα πρέπει να βρεθείτε εκεί, ζωντανά.
Η πιο κάτω φωτογραφία είναι μια συρραφή πολλών φωτογραφιών μαζί, για να πάρετε μια ιδέα του εσωτερικού
Πρέπει να δεις όλες αυτές τις ζωγραφικές, τα γλυπτά, τα μοντέρνα σχήματα για να καταλάβεις
Κοιτάξτε ένα μικρο κομμάτι του ναού για να καταλάβετε λίγο καλύτερα το στιλ. Χιλιάδες λεπτομέρειες παντού.
Η μισή (και περισσότερο) εκκλησία είναι επισκέψιμη δωρεάν. Υπάρχει και ένα τμήμα που χρειάζεται ένα μικρό εισιτήριο (8€ νομίζω) αλλά και να μην το δείτε δεν θα χάσετε κάτι τρομερό, πέρα από αυτήν την (δεν ξέρω πως αποκαλείται) εσωτερική εκκλησία στην οποία έμπαιναν μόνο οι άρχοντες και οι εκλεκτοί και κάποιες συλλογές με εκθέματα (άμφια, σταυρούς κλπ)
Θα ήθελα πάντως να μάθω περισσότερα για αυτόν τον καθεδρικό γιατί κάτι τέτοιο δεν έχω ξαναδεί
Βγήκαμε στον καυτό ήλιο και αναζητήσαμε κάτι δροσιστικό στην πλατεία που βρίσκεται πίσω από τον καθεδρικό. Βέβαια, με τέτοια θηριώδη κτίρια (και με τις ανάλογες πλατείες), ώσπου να περάσεις από τη μια μεριά της πλατείας στην άλλη, έχεις γίνει μούσκεμα στον ιδρώτα.
Καθίσαμε κάπου να πάρουμε μια ανάσα. Οι πάντες γύρω μας γκρίνιαζαν για τη ζέστη. Εντάξει, εμείς ως Έλληνες δεν μασάμε και τόσο. Συνηθισμένοι είμαστε
Σειρά είχε το μουσείο του Toulouse-Lautrec
Και μόνο σαν κτίριο αξίζει την επίσκεψη, αφού το Palais de la Berbie ανήκει και αυτό στα UNESCO World Heritage
Συγκινητική η συλλογή όλων αυτών των έργων αυτού του τόσο ιδιαίτερου ζωγράφου. Χορταστική θα έλεγα.
Αλλά εξίσου ενδιαφέρον και το κτίριο και όλες αυτές οι πληροφορίες που θα βρείτε σε αφθονία, για την κατασκευή και την ανακατασκευή του μέσα από ωραίες παρουσιάσεις και φωτογραφίες.
A, στην είσοδο έχει και ωραίο σύστημα για να αφήνεις την ομπρέλα σου
Τι φωτογραφίες να βάλει κανείς από τα έργα του Toulouse-Lautrec; Δεν έχει νόημα.
Υπάρχουν πάρα πολλά και μάλλον το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν όλα αυτά που μας είναι άγνωστα.
Πέρα από τα έργα του Toulouse-Lautrec (αλλά και κάποιων άλλων ζωγράφων), μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το ίδιο το κτίριο και όλες εκείνες οι πληροφορίες που παρέχονται.
Εκτός από την έκθεση και το ίδιο το κτίσμα, ενδιαφέρον έχει και ο κήπος του, αλλά και η καταπληκτική θέα προς την άλλη πλευρά της πόλης
Γενικά είναι ένα μουσείο που αξίζει να του αφιερώσετε μερικές ώρες.
Βγαίνουμε από το μουσείο, η ζέστη και πάλι έντονη. Είναι 15:30 και αντί να πάμε κάπου να φάμε, αποφασίζουμε να κάνουμε βόλτες στο όμορφο Albi, αφού του αφιερώσαμε μόνο μισή μέρα, πρέπει να εκμεταλλευτούμε σωστά τις ώρες αυτές. Θα φάμε το βράδυ, στην Toulouse.
Πίνουμε μόνο μια "σπιτική" λεμονάδα για να δροσιστούμε και συνεχίζουμε.
Η "κόκκινη πόλη" όπως τη λένε είναι πραγματικά κόκκινη γιατί έχει χτιστεί με αυτά τα πολύ ιδιαίτερα τούβλα. Ιδιαίτερος όμως είναι και ο τρόπος που έχτιζαν με αυτά τα τεράστια ξύλινα δοκάρια που παίζουν διάφορους ρόλους στήριξης.
Κάνουμε βόλτες σε αυτήν την ωραία πόλη, αλλά η ώρα περνάει και έχει πάει 17:30 και πρέπει να πάμε στην Toulouse
Είναι μια πόλη που μένει στο μυαλό μας σαν εκκρεμότητα για ένα μελλοντικό ταξίδι
H Toulouse είναι σχετικά κοντά στο Albi (λιγότερο από 2 ώρες) και έτσι, στις 20:30 κάνουμε τις πρώτες μας βόλτες.
Έχουμε ήδη κάνει check in στο μικρο μας δωμάτιο, έχουμε παρκάρει το 500ράκι στο γκαράζ του ιδιοκτήτη του σπιτιού και δεν θα το κουνήσουμε από εκεί μέχρι να φύγουμε από την πόλη. Όπως σωστά μου είχαν επισημάνει τα παιδιά εδώ, το αυτοκίνητο στην Toulouse είναι εντελώς άχρηστο.
Μένουμε ακριβώς εδώ (κοντά στο κέντρο) και η πρώτη εικόνα που βλέπουμε βγαίνοντας από το δωμάτιο μας είναι αυτή. Μια γλυκιά πόλη με ωραίο φως
Περπατάμε προς το κέντρο, προς το Καπιτώλιο. Εκεί μαζεύουν κάποια περίπτερα που είχαν στήσει. Πολύς κόσμος στα άπειρα μαγαζιά γύρω από την πλατεία, αλλά η καρδιά της Toulouse χτυπάει στο ποτάμι, τον Garonne.
Κατευθυνόμαστε προς τα εκεί και ανακατευόμαστε - για πρώτη φόρα σε αυτό το ταξίδι - με πολύ κόσμο. Υπάρχει κέφι γύρω και όρεξη για διασκέδαση.
Χαμός από κόσμο στο ποτάμι και είναι μόνο 21:20. Αργότερα πολλαπλασιάστηκαν
Άλλοι κάθονται στο γρασίδι στις όχθες, άλλοι χαζεύουν το ηλιοβασίλεμα και άλλοι ξαπλώνουν στις ξαπλώστρες της Pont Saint-Pierre
Μα κοιτάξτε κάτι πράγματα: Αυτή η γέφυρα λειτουργεί κανονικά για τα αυτοκίνητα το χειμώνα. Όμως, τον μισό χρόνο, από την Άνοιξη έως το Φθινόπωρο, την κλείνουν, την αφήνουν ανοιχτή μόνο στους πεζούς και στα ποδήλατα, την βάφουν με ευχάριστα χρώματα και βάζουν φυτά, παγκάκια, πάγκους και ξαπλώστρες. Αχ, θα έπρεπε για να γίνει κάποιος Δήμαρχος στην Ελλάδα, να τον αναγκάζουν να ζήσει για λίγους μήνες σε πόλεις σαν και αυτήν. Να καταλάβει τι θα πει πραγματικά "υπηρετώ τον πολίτη"
Είναι πολύ όμορφα όλα γύρω μας και παρά την κούραση και την πείνα μας, συνεχίζουμε τις βόλτες μας
Είναι 11 το βράδυ πια όταν βρίσκουμε μετά βίας ένα ταϊλανδέζικο ανοιχτό και τρώμε ένα μέτριο φαγητό και πάμε να ξεκουραστούμε.
Ούτε και εδώ υπάρχει τηλεόραση στο δωμάτιο. Φροντίζουν για την ... ηρεμία μας
Περί φιλοξενίας και επαγγελματισμού:
Παραθέτω χωρίς σχόλια ένα συμβάν.
Ρωτάμε τον άνθρωπο που νοίκιαζε το δωμάτιο αν υπάρχει πλυντήριο (καθώς ταξιδεύουμε μόνο με cabin case και με αυτή τη ζέστη έχουμε χαλάσει τα πιο πολλά μας ρούχα), και μας λέει πως δυστυχώς δεν υπάρχει. Προβληματίζεται λίγο και μας ζητάει να τα πάρει, να τα πλύνει στο σπίτι του και να μας τα δώσει αύριο. Δωρεάν φυσικά. Δεν δέχεται καν να τον βοηθήσουμε. Την άλλη μέρα, μας τα φέρνει φρεσκοπλυμένα και διπλωμένα τακτικά. Υπόψη, μιλάμε για έναν άντρα γύρω στα 40, μόνο του, που το πρωί έκανε άλλη δουλειά (δούλευε σε ασφαλτοστρώσεις δρόμων) και από το απόγευμα και μετά ασχολιόταν και με τα δωμάτια που νοίκιαζε.
Πάμε για ύπνο.
Αύριο θα εξερευνήσουμε όλη μέρα αυτήν την γλυκιά πόλη.
Last edited: